Overgangsspekulasjoner / ønsker vinter 2011/2012
Kjørte forbi en FFK-Peugeot som kjørte av Ringvei 3 i retning mot Gardermoen i dag. Den nye spilleren som skal på prøve som ble hentet kanskje? :)
Opprinnelig postet av Arte et labore
Kjørte forbi en FFK-Peugeot som kjørte av Ringvei 3 i retning mot Gardermoen i dag. Den nye spilleren som skal på prøve som ble hentet kanskje? :)
Bertel O Steen i Fredrikstad lanserte for noen få år siden en Peugeot 207 FFK-line. Kunne fåes i rød eller hvit. Og disse har FFK vimpel. Det ble solgt en del av disse i Fredrikstad. Så det er ikke sikkert det er noen i FFK-systemet som kjørte den bilen du så... Kan være tanta mi som skulle til syden
Hehe.. Nice.
---------------------------
Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!
Her ser senegalesiske Mohamed «Momo» Gueye (17) på drakten han håper å ikle seg neste sesong.
Jeg vil si som statsmenisteren sa det: Ondskap kan drepe et menneske, men aldri beseire et helt folk
Opprinnelig postet av aavdst
Bertel O Steen i Fredrikstad lanserte for noen få år siden en Peugeot 207 FFK-line. Kunne fåes i rød eller hvit. Og disse har FFK vimpel. Det ble solgt en del av disse i Fredrikstad. Så det er ikke sikkert det er noen i FFK-systemet som kjørte den bilen du så... Kan være tanta mi som skulle til syden
Den var større enn 207 den jeg så, og betydelig mer FFK-ifisert enn farge og vimpel :o) Var muligens Momo som Keiko refererer til her som ankom :)
Gashi på vei 'hjem'
http://www.expressen.se/sport/1.2571391/har-ar-stjarnorna-som-kan-lamna-guldlaget
FFK FOR ALLTID
Hadde sikkert vært spennende det, men med vår fantastiske økonomi klarer jeg liksom ikke helt å se det skjer.
Da må i tilfelle Gashi være villig å godta en årslønn på 700.000 - 800.000,- slik jeg ser det. Han har garantert dobbelt så høy lønn i dag, og hadde vel tredobbel lønn i FFK da han var her ut 2009-sesongen.
Men en midtbane med Jabbie, Ramberg, Hussain og Gashi neste år ville vært bra. Fire gode spillere som kan kjempe om de to sentrale plassene på laget.
jeg føler meg sikker på at Gashi vil dette og vil gi 100 % for FFK--
Jeg vil si som statsmenisteren sa det: Ondskap kan drepe et menneske, men aldri beseire et helt folk
Tvilsomt om Gashi har lyst til å spille Adecco-fotball!
Opprinnelig postet av solano2
Tvilsomt om Gashi har lyst til å spille Adecco-fotball!
Skal han til Sarpsborg 08?
Vi har mange gode sentrale midtbanespillere og Gashi er etter hva jeg har forstått den spilleren i vår klubbs historie som har hatt høyest lønn. Hvis vi kunne sett på innlegg på denne siden skrevet av mange forskellige så ville vi sett mye negativt vedr spillet til Gashi. Jeg har 2 ønsker:
1. ikke nedrykk
2 ikke Gashi
En Gashi i medgang er noe av det beste vi har hatt på midtbanen.
En Gashi i motgang er det verste vi har hatt på midtbanen (sammen med Abgar Barsom).
Vi trenger uansett en erfaren spiller til, og da helst Simen Brenne til en akseptabel lønn. Noe som forøvrig er meget usannsynlig.
Brenne bli vel alt for dyr.. Da må han evt senke lønnskravene veldig, noe veldig få er happy for.
Men Gashi har vel lønnskrav som er mye værre enn Brenne?
Det er vel noe ikke vi kan vite uansett. Nå er jo situasjonen evt. annerledes med Gashi, han vil vel her komme å si har dere plass til meg e.l. Uansett så vil han få et tilbud som er i forhold til budsjetter, så får han ta det eller ikke.
Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
Men er lønningene så høye i Sverige da?
Hvis/Når/Who knows Borges forsvinner, blir det noen hundretusen kroner der som forsvinner fra lønnsutgiftene da.. Hjelper kanskje litt, selvom alt selvfølgelig ikke går til ny spiller.
Hjelper vel ennå mer når kontrakta til Ophaug går ut. Dyrere han enn Borges tror jeg. Uansett, lei det evige svaret her inne eller spm. Hvem skal betale? Vi har vel ett budsjett på næremere 50 mill, så det blir vel en prioritering det. Kan ikke bare ha spillere som tjener 200.000. Dessuten vil det være spillere/ trenere som betaler seg selv, og vel så det....
Opprinnelig postet av Erikk
Vi har mange gode sentrale midtbanespillere og Gashi er etter hva jeg har forstått den spilleren i vår klubbs historie som har hatt høyest lønn. Hvis vi kunne sett på innlegg på denne siden skrevet av mange forskellige så ville vi sett mye negativt vedr spillet til Gashi. Jeg har 2 ønsker:1. ikke nedrykk
2 ikke Gashi
Gashi var god nesten hele tiden i FFK han. Ja, han var ikke god den siste sesongen, hvor alt var ett helvete i klubben. Men selv da var han den som ville mest og prøvde, selvom ikke spillet alltid fungerte verken for ham eller resten av laget. Savner virkelig en med hans vinnervilje der nede nå...
Opprinnelig postet av Kai Roger
Nå får vi 800tusen svkr.....regner med at de må brukes til å kompansere for tilskuersvikten.
Hvilken tilskuersvikt??? Vi ligger fortsatt over snittet
There's only one United. Leeds United
Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)
Opprinnelig postet av mysthical
Vi ligger fortsatt over snittet
Only in fredrikstad..
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Hjelper vel ennå mer når kontrakta til Ophaug går ut. Dyrere han enn Borges tror jeg.
Ja - tenkte jeg ikke på. Dyrere enn Borges ja, og spesielt med tanke på at han er en benkesliter i tillegg.
Nå får vi 800tusen svkr.....regner med at de må brukes til å kompansere for tilskuersvikten.
Kamper igjen,og med den kurven pilen viser,er det desverre mange som blir hjemme.....en annen grunn er at det skal spilles fotball i vinter......spenende å se hvor mage som kommer på de forskjellige arenaene i november og minus 5.....
Men-.---skal ikke mere til enn seier ikveld over Sarp...da er vi der vi skal være igjen
hasse33
Ble medlem: 18 jul 07
Lagt til: 26 sep 11, 18:06
Endret: 26 sep 11, 18:10
Endret av: hasse33
Kamper igjen,og med den kurven pilen viser,er det desverre mange som blir hjemme.....en annen grunn er at det skal spilles fotball i vinter......spenende å se hvor mage som kommer på de forskjellige arenaene i november og minus 5.....
Men-.---skal ikke mere til enn seier ikveld over Sarp...da er vi der vi skal være igjen
Vi får vel også mer enn de budsjeterte 300 000 for cup`n ?? Pluss kronene som Gashi skaffer oss,.......
Det er vel ikke bare Opphaug som tjener 1,5 mill på å varme benken, Valencia er vel også en dyr mann og begge kontraktene går ut i 2011?
Mye penger å spare der......
Tror vi får 1.5 mill i tilskuerinntekt+ 980tusen fra media avtalen.............+ litt for tilskuerne på Molde kampen........så,jeg TROR vi snakker om 2.5 mill i ekstra inntekter fra cupen+ altså 500tusen for serie gullet til Gashi+300tusen for at Helsingborg er klar for Europa.
Kanskje de 800tusen kan brukes til å kjøpe fri Gashi?
Kai Roger
Ble medlem: 11 mar 10
Lagt til: 26 sep 11, 18:11
Endret: 26 sep 11, 18:12
Endret av: Kai Roger
Opprinnelig postet av hasse33
Valencia fikk vel 3.5 år....så han har enda 1 år igjen.
Vi får vel også mer enn de budsjeterte 300 000 for cup`n ?? Pluss kronene som Gashi skaffer oss,.......
Det er vel ikke bare Opphaug som tjener 1,5 mill på å varme benken, Valencia er vel også en dyr mann og begge kontraktene går ut i 2011?
Mye penger å spare der......
Valencia fikk vel en 3.5 års....så han har vel 2012 sesongen igjen.
hasse33
Lagt til: 26 sep 11, 18:20
Endret: 26 sep 11, 18:21
En skadefri Valencia i en hel sesong er positivt.. .tenk om vi hadde fått oppleve det
En skadefri Valencia i en hel sesong er positivt.. .tenk om vi hadde fått oppleve det
Hehe. Det får vi aldri oppleve. Det kan jeg garantere.
Til neste år ønsker jeg meg en ny keeper.. De vi har holder ikke høy nok klasse.
Opprinnelig postet av niggle
Til neste år ønsker jeg meg en ny keeper.. De vi har holder ikke høy nok klasse.
Kenneth Høie - Bosmanspiller
Jon Knudsen.........han ville ha godt av et klubbskifte,og har en meget høy toppnivå....vært uheldig med fingerbrudd iår,og ny trener.....han fikk nok mere tiliit av Jonson,enn av Lennartson,for å si det mildt.
OFFTOPIC: Hvor er Patrioten????...han skrevet rundt 10k innlegg her,men har ikke hørt fra han på måneder....har han mista nettet eller noe?????
Opprinnelig postet av guillermo
Kenneth Høie - Bosmanspiller
Da kan vi like gjerne hente inn Rino Hansen igjen... Kenneth Høie er ikke bedre enn de vi har og vil heller aldri bli det.
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1
Høie el Knudsen? Nei da er det faktisk bedre at vi fortsetter å satse på staw!
Skal vi ha tak i en skikkelig keeper uten at det skal koste alt for mye så tror jeg vi må handle i utlandet!
You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry
En spiller jeg har virkelig sans for og som jeg tror har utgående kontrakt er Ørjan Hopen i SiF! Men han er 92 modell, og det passer seg kanskje dårlig med en ny ung spiller nå.
Jeg bare sitter og tenker på spillere som vil forsvinne eller må forsvinne:
Jan Tore Ophaug
Alex Valencia (for mye skadet)
Dino Mulac
så skjønner jeg ikke helt hvorfor vi skal ta med oss Hans Erik Ramberg vidre
At Ophaug ikke får ny kontrakt ser jeg på som bankers. Mulac er vel heller trolig ikke noe å spare på. Valencia blir nok ut kontraktstiden.
Angrepet må vel forsterkes etter sesongen, Borges forsvinner, og Keene er neppe den goalgetteren vi trenger.
Supras Fredrikstad
-Millions are paid for pair of feet
Football became the Wall Street
Mot den moderne fotballen!
Opprinnelig postet av keiko99
Jeg bare sitter og tenker på spillere som vil forsvinne eller må forsvinne:
Jan Tore Ophaug
Alex Valencia (for mye skadet)
Dino Mulac
så skjønner jeg ikke helt hvorfor vi skal ta med oss Hans Erik Ramberg vidre
Enig i Ophaug, delvis enig i Valencia, veldig uenig i Ramberg.
Ramberg er en lokal gutt, innehar mye rutine på det unge laget vi har, er en klubbspiller med hjertet i klubben og er ingen dyr mann å ha med videre. En ettårskontrakt som han har fått er etter min mening meget bra. På sitt beste er Ramberg en bra speller som kan yte mye for klubben også neste år. På sitt dårligste har vi heldigvis andre som kan ta hans rolle, men som backup for Hussain kan han fortsatt gjøre nytte for seg.
FFK
-norgesmester 2006!!
Jeg ser for meg Ramberg som en type som kan bidra positivt for det unge laget vårt. Han er rutinert og er flink til å lese spillet uten å miste hodet eller å kjefte på egene lagkamerater. Slik jeg har forstått det er han heller ikke bladt de med himmelhøye lønnskrav. Jeg støtter derfor ny kontrakt til han.
ut med Ramberg, da er det mye bedre å satse pengene vi bruker på Ramberg og sette dem i Gashi.
Han er mye bedre enn Ramberg på alt....
kanogvetalt
Ble medlem: 01 jul 04
Lagt til: 28 sep 11, 15:02
Endret: 28 sep 11, 15:04
Endret av: kanogvetalt
Ramberg er kanskje ikke en gnistrende duellspiller, men har ett fotballhode som få andre i norsk fotball. Om FFK kan beholde han ett år til vil det være meget fornuftig, spesielt med tanke på snittalderen på resten av troppen. Han vil neppe være dyr å ha med videre heller.
Mulac er heller ikke en spiller som gjør store innhogg i lønnsbudsjettet, dessuten lokal.
Valencia er under kontrakt, og vil garantert ikke få lønn tilsvarende det han har nå noe annet sted.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!
Opprinnelig postet av Marensius
ut med Ramberg, da er det mye bedre å satse pengene vi bruker på Ramberg og sette dem i Gashi.
Han er mye bedre enn Ramberg på alt....
Med tanke på at Gashi antagelig skal ha dobbelt av lønn som Ramberg så ser jeg ikke helt åssen det skal la seg løse...
FFK
-norgesmester 2006!!
jeg tror ikke vi skal være så bombe sikker på hva slags lønn gashi vil ha....
Her er noen grunner for hvorfor jeg mener han vil senke krava:
Familien er i Fr.stad
ser ikke helt for meg hvem andre klubber i nærheten av Fr.stad som ønsker Gashi sin tjeneste
han har tjent seg opp
Gashi selv ønsker og spille for FFK og vi har behov for en spiller som han, men ikke til en vær pris
Gashi vet FFK økonomi.
Ghost of Sparta
Ble medlem: 16 jan 06
Lagt til: 28 sep 11, 19:48
Endret: 28 sep 11, 19:50
Endret av: Ghost of Sparta
Opprinnelig postet av kjell-H
Høie el Knudsen? Nei da er det faktisk bedre at vi fortsetter å satse på staw!
Skal vi ha tak i en skikkelig keeper uten at det skal koste alt for mye så tror jeg vi må handle i utlandet!
Enig. Han er en god keeper. Tabben mot Molde forandrer ikke noe som helst på det. Slikt skjer med alle keepere av og til.
Ang Gashi kan hende det løste seg da vi fikk den nye 5-årsavtalen. Er usikker på hvem jeg ville ha hvis jeg måtte velge mellom Brenne og Gashi. De har både sine ulemper og fordeler. At Brenne gikk til LSK i 07 bryr jeg meg ikke om lenger...
"Well, if crime fighters fight crime and fire fighters fight fire, what do freedom fighters fight? They never mention that part to us, do they?"
- George Carlin
Plankehue
Ble medlem: 23 jul 09
Lagt til: 28 sep 11, 23:19
Endret: 28 sep 11, 23:20
Endret av: Plankehue
Brenne og Gashi er spillere som vill spille fast. Hvem skal vi ta ut av midtbanen?? Hussain eller Jabbie?
Trur de blir sattset på de til neste år og ramberg som innbytter.
Glemte og nevne borges.. jeg vil ikke at han forsvinner, men trolig så mister vi han
keene bør vi beholde.. han og tarik kan finne tonen om borges blir borte.
Dave Myrie kan vi abre sende tilbake.....
keene bør vi beholde.. han og tarik kan finne tonen om borges blir borte.
Det kommer helt ann på hvor mye han vil koste. Han har ikke vist nok til å bruke mye penger på hvertfall! Synes vi skal benytte oss av kontaktnettet til Jocke først, og ha Keene som en reserveløsning. Ruud Tveter kommer også til å melde seg mer på til neste år, det er jeg sikker på!
Hva med Magnar Ødegaard fra 08? Meget spennende høyreback som jeg har blitt imponert over flere ganger denne sesongen. Er dette en spiller som FFK har i kikkerten tro?
Vi hadde vel besøk av en ung, lovende høyreback for litt siden og hadde vi ikke?
Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
Fantastisk lesning. Jeg har personlig en mening om at med Jocke er sky the limit. Han tenker på en sagte, men rolig fremgang. Han tar steg for steg og forhaster seg ikke. Tydeligvis er det et fantastisk samarbeid med Kosten som gjør at det økonomiske er under kontroll også. Jeg føler meg sikker på økonomien så lenge de to er ved roret, men en må huske på at veien var vanvittig kort ned til økonomisk krise. Jeg regner med at flere av toppklubbene har lagt merke til Jockes kvaliteter, men håper inderlig at han ønsker å hjelpe FFK opp. Hvis de 5 spillerene treffer like godt som jeg håper kan FFK være en medaljeutfordrer neste år allerede!
Glimrende lesing og jeg er veldig fornøyd med at han ønsker Jabbie på langtidskontrakt og at han ikke ønsker Gashi. Men vi må ikke ta helt av i forhold til "medlajeutfordrer" ol
Artig å lese
Blir spennende å se hvem som blir hentet. Leser ingenting om evt ny keeper så da går jeg utifra at vi satser på de 2 vi har noe som jeg synes er helt greit!
Sorry folkens men jeg har fortsatt et lite håp om å få Brenne tilbake
You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry
hasse33
Lagt til: 29 sep 11, 15:09
Endret: 29 sep 11, 15:11
Artig å lese
Blir spennende å se hvem som blir hentet. Leser ingenting om evt ny keeper så da går jeg utifra at vi satser på de 2 vi har noe som jeg synes er helt greit!
Sorry folkens men jeg har fortsatt et lite håp om å få Brenne tilbake
Vil vel heller ha Gashi tilbake enn Brenne hvis man måtte velge.
Ellers så tror jeg at endel 08 spillere vil stå å banke på døra vår hvis de rykker ned.
Ellers så tror jeg at endel 08 spillere vil stå å banke på døra vår hvis de rykker ned.
Er det noen av dem som vi trenger???
Kanskje Ygg eller magnar ødegård.
Er det noen som er gode nok ifølge FFK´s (forhåpentligvis) høye ambisjoner da?
Han derre Hugues-ettellerannet virket ikke så glimrende på backplassen akkurat.
6-millioners Jo-Jø faller vel litt i pris kanskje?
Unge M. Ødegaard kanskje, men trenger vi ikke litt rutine også?
Heieren Hansen, som på S08´s opprykksdag i fjor galte ut "drite, drite på Fredrikstad by"...., vil vi se ham i rødhvit drakt da?
Nei, sats på et annet nivå FFK, talenter som Jabbie, Duré og Hussein viser at klubben kan få en stor fremtid, men hvorfor ikke en eller flere spillere med ennå mer rutine og erfaring når man først skal hente 5 stk.?
Også får jeg håpe at Wiig og Hoås aldri mer spiller i rødhvitt, det tror jeg heller aldri vil skje, kanskje de går til tiffarna?
Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Blir det mer MENNESKAPT TEMPERATURØKNING nå så fryser jæ`hjæl!
hasse33
Lagt til: 29 sep 11, 17:45
Endret: 29 sep 11, 17:48
Opprinnelig postet av Plankehue
Er det noen av dem som vi trenger???
Kanskje Ygg eller magnar ødegård.
Har sans for J Jørgensen, M Giever, Heieren Hansen og Ødegård, men trenger vi døm?
Heieren Hansen er tross alt en lokal gutt
Willy René
Ble medlem: 24 aug 07
Lagt til: 29 sep 11, 18:27
Endret: 29 sep 11, 18:28
Endret av: Willy René
Har sans for J Jørgensen, M Giever, Heieren Hansen og Ødegård, men trenger vi døm?
Heieren Hansen er tross alt en lokal gutt
Hvorfor skal vi hente nær et halvt nedrykkslag? Eller en lokal gutt bare for at han er lokal gutt? Er de gode nok?
Hvis FFK skal hente 5 nye spillere og henter 4 av dem fra Sarp, da ville jeg bli betenkt.
Heieren Hansen er vel en av de bedre på 08. Ja jeg synes definitivt at det er viktig å plukke blandt de lokale talentene enn å hente noen fra Afrika, Sør- Amerika el
Jeg håper han Halvorsen fra Sogndal er et av de 5 navnene......spenende spiller.
Jeg håper han Halvorsen fra Sogndal er et av de 5 navnene......spenende spiller.
Særpingen på Sogndal? Ja takk....Men han er vel Greåker gutt som Thomassen og Kvisvik...
Opprinnelig postet av Plankekæll
Litt hyggelig lesning om FFK fra Jocke Jonsson.
Hvordan blir da trenerkabalen neste år?
TFA fortsetter som hovedtrener, men hvem blir assistent? Even Juliussen, Jan Tore Opphaug, Markus Ringberg, eller et nytt navn fra utsiden?
- Trond Amundsen går over i ny stilling som "toppspillerutvikler", er det i praksis trener for 2. laget?
- Even Juliussen har kontrakt ut 2012, og er i dag juniortrener.
- Markus Ringberg er nå assistent for Even, hvor lenge har han kontrakt?
- Jan Tore Opphaug skal inn i en annen rolle i klubben, med overveiende sannsynlighet som trener i en eller annen sammenheng.
Svaberget for alltid!
Opprinnelig postet av summarius
Særpingen på Sogndal? Ja takk....Men han er vel Greåker gutt som Thomassen og Kvisvik...
halvorsen er borgen-gutt
thommassen er en smule yven-gutt, men hovedsaklig sfk'er
ellers mye riktig
Jeg drømmer om å få Tørum som ny ass trener.Men ja som sagt det er bare en tanke.Hva med Ringberg som Ass trener?
You'll Never Walk Alone
kunne han ha vært noe for FFK??
Gratis fra enga, høres det kjent ut????
matsinho
Ble medlem: 05 apr 06
Lagt til: 30 sep 11, 01:11
Endret: 30 sep 11, 01:17
Endret av: matsinho
Jeg vil si jeg kjenner Haidar relativt godt som spiller. Han er en type med god pondus, strålende driv og gjennombrutskraft i tillegg til god ballbehandlig til å være "såppass" stor. Jeg reagerer på at han selv sier han helst spiller på venstre flanke, han er en sentral midtbanespiller i mine øyne. Det skorter nok mest på overblikk og kreative løsninger. Jeg mener også at å hente en ung utfordrer til Etzaz og Jabbie er feil. Allikevel er det vanskelig å¨si nei til en 22årig norsk spiller som har fått alt for få sjanser i Enga!
Trenger vi Brenne eller Gashi i FFK i 2012?
Nå har ikke jeg av de som er best på taktikk, lagoppsett o.l. men det er ut for meg at Jabbie kan bli et defensivt midtbaneanker på sentrale midtbane, og Hussein kan bli den kreative i en mer offensiv rolle, kanskje litt Myggentype.
Har vi da plass til Gashi og/eller Brenne i et 4-4-2 system?
Jeg mener at vi ikke har plass til Gashi og Brenne, spesiellt ikke Gashi. Vi trenger sårt en defensiv midtbanespiller, og Jabbie kan bli stor i den rollen. Vedr Hussain kan han bli en skikkelig playmaker. Dette avhenger av at disse får tid og tillit og at vi ikke gjør som før, altså å sette unggutta på benken og la "de gamle" spiller hver eneste kamp.
Welhaven
Ble medlem: 09 nov 09
Lagt til: 30 sep 11, 12:33
Endret: 30 sep 11, 12:37
Endret av: Welhaven
Opprinnelig postet av matsinho
Jeg mener også at å hente en ung utfordrer til Etzaz og Jabbie er feil. Allikevel er det vanskelig å¨si nei til en 22årig norsk spiller som har fått alt for få sjanser i Enga!
Helt enig i at det blir litt feil, men samtidig er det ikke så galt å tenke på at tre unge må kjempe om to plasser. Videre hvis han kan spille kant, kan han være et valg kontra Hansen f.eks.
Nå vet jeg ingenting om gutten da, men er han i nærheten av Hussain kunne dette blitt meget bra.
Jeg drømmer om å få Tørum som ny ass trener.Men ja som sagt det er bare en tanke.Hva med Ringberg som Ass trener?
Tørum tror jeg ganske snart får en ny jobb som hovedtrener. Jeg er også usikker på hva Ringberg vil tilføre FFK som assistenttrener. Jeg vil ha inn en god taktiker/analytiker her, som kan hjelpe Aune. Det tror jeg ikke Ringberg er.
Tror også det vil være greit å hente noen utenfor "FFK-familien".
Ønsker meg også en kraftspiss, en erfaren utgave av Tveter omtrent. En som faktisk kan score på hode, for gudene skal vite at FFK ikke scorer mange mål på hodet. Jeg ønsker også - uavhengig hvor på banen han måtte spille - en spiller som faktisk klarer å slå cornere over vedkommende som står nærmest ballen. Det er ufattelig mange cornere som går rett i første og beste mann. Da kan man heller finne på noe annet på cornere.
Etzaz Hussain er mannen. verre med de inni boksen:)
Opprinnelig postet av Welhaven
Jeg mener også at å hente en ung utfordrer til Etzaz og Jabbie er feil. Allikevel er det vanskelig å¨si nei til en 22årig norsk spiller som har fått alt for få sjanser i Enga!
Helt enig i at det blir litt feil, men samtidig er det ikke så galt å tenke på at tre unge må kjempe om to plasser. Videre hvis han kan spille kant, kan han være et valg kontra Hansen f.eks.
Nå vet jeg ingenting om gutten da, men er han i nærheten av Hussain kunne dette blitt meget bra.
Jeg kjenner ikke spilleren, men at jeg leste at han kan spille på venstre, så er det en utfordrer til M Hansen.
Jeg kjenner ikke spilleren, men at jeg leste at han kan spille på venstre, så er det en utfordrer til M Hansen.
Spillere som kan spille venstre kant i FFK: Mads Hansen, Alex Valencia, Tarik Elyounoussi, Alexander Ruud Tveter og Simen Rafn. Mulig et par av dem er så høyrebente at det ikke går, men vi har uansett for mange kanter til at det er vits å hente en til i mine øyne. Dessuten har jeg mine tvil om Adnan er bedre enn disse som kant. Han har fantastisk god teknikk, men har en tendens til å synet sitt veldig på ball, og dårlig til å se løp. Dessuten er det ingen tillitserklæring at en så begrenset spiller (i mine øyne) som Dawda Leigh stiller forran han i køen som venstrekant. De flytter jo også heller Singh eller Fellah ut på kanten i stedet for å bruke Adnan der.
Han er ikke i nærheten i det hele tatt det nivået Hussain KAN være på med progresjon til neste år. Husk Hussain hadde spilt lite kamper før han kom til FFK og har nok hatt en stagnerende kurve før han kom hit. Nå er han i gang og kommer til å spiller kamper på TL nivå. Pilen peker bare oppover, og Haidar har mye å bevise før han skal prioriteres! Ikke har han nok erfaring å bidra med heller, selvom han kanskje kvalitetsmessig er på nivå+ med Ramberg.
Opprinnelig postet av Arte et labore
Jeg drømmer om å få Tørum som ny ass trener.Men ja som sagt det er bare en tanke.Hva med Ringberg som Ass trener?Tørum tror jeg ganske snart får en ny jobb som hovedtrener. Jeg er også usikker på hva Ringberg vil tilføre FFK som assistenttrener. Jeg vil ha inn en god taktiker/analytiker her, som kan hjelpe Aune. Det tror jeg ikke Ringberg er.
Tror også det vil være greit å hente noen utenfor "FFK-familien".
Ønsker meg også en kraftspiss, en erfaren utgave av Tveter omtrent. En som faktisk kan score på hode, for gudene skal vite at FFK ikke scorer mange mål på hodet. Jeg ønsker også - uavhengig hvor på banen han måtte spille - en spiller som faktisk klarer å slå cornere over vedkommende som står nærmest ballen. Det er ufattelig mange cornere som går rett i første og beste mann. Da kan man heller finne på noe annet på cornere.
Støttes veldig Vedr assist trener,så vil TA fortsatt være en viktig del av klubbens kjerne. Jeg synes det hadde vært spenstig om FFK tilbød Dagfinn Enerly den rollen.....det ville skapt ringvirkininger i hele Norge,og man kunne vist fram at selv om man har et handicap,kan man være med som trener...men.....sikkert ikke enkelt å få til.
Dagfinn kunne holdt moral oppe,han kunne gjort en del situasjoner 'ufarlig' og han kunne jobba med den enkeltes utviklings program.
hasse33
Lagt til: 05 okt 11, 12:08
Endret: 05 okt 11, 12:09
Oppdal vil ikke forlenge med Brann, noe for oss ?? Er ikke sikker på Masalin og Staw.
Aner ikke pris ol....., men har sans for fyren selv om han også ikke har vært helt patent i endel kamper.
Ja jeg vet at dette må bli ved neste overgangvindu
Please IKKE Oppdal til oss. Er han bedre enn de vi har? Hvor mye vil det koste? Lasse Staw har vært god bortsett fra en tabbe. Masalin har vært god alle kampene han har spilt, nei la oss beholde de keeperne vi har.
Please IKKE Oppdal til oss. Er han bedre enn de vi har? Hvor mye vil det koste? Lasse Staw har vært god bortsett fra en tabbe. Masalin har vært god alle kampene han har spilt, nei la oss beholde de keeperne vi har.
Enig. Større muligheter for utvikling, også forbi Oppdal sitt nivå, og mye billigere.
Hadde ikke dette vært noe for FFK. han gikk gratis til haugesund
Tror ikke han kommer til Fredrikstad, så da skal jeg ikke engang påpeke at dere alle tre klarte å skrive Oppdal, og ikke Opdal som han heter. Ok, nesten ikke påpeke det :p
Ser ut som skrivefeilen av Ophaug (ikke Opphaug) er smittsom på forumet ;)
Erikk
Ble medlem: 20 jul 04
Lagt til: 05 okt 11, 14:42
Endret: 05 okt 11, 15:37
Endret av: Erikk
Storbæk gikk til Haugesund fordi han der får spille indreløper som er hans favorittplass. Han har spilt godt for Odd og var ønsker med videre, men han krevde for mye penger.
Ser videre at han ønsker 60.000,- pr mndr og fikk tilbud om 45.000,-. Hvis jeg skal si hva jeg mener synes jeg ikke 60.000,- er urimelig for en spiller på hans nivå.
hasse33
Lagt til: 05 okt 11, 16:04
Endret: 05 okt 11, 16:07
Storbæk gikk til Haugesund fordi han der får spille indreløper som er hans favorittplass. Han har spilt godt for Odd og var ønsker med videre, men han krevde for mye penger.Ser videre at han ønsker 60.000,- pr mndr og fikk tilbud om 45.000,-. Hvis jeg skal si hva jeg mener synes jeg ikke 60.000,- er urimelig for en spiller på hans nivå.
60 000 i mnd pluss feriepenger og arbeidsgiveravgift etc.... blir vel ca 1 mill i året (har ikke finregna på det) og det er ikke urimelig å betale ?? Vel, vel. vel det er vel på nivå med en stortingsrepresentant lønn (uten at jeg har skjekka hvor mye de tjener) og det skal man få fordi man er en halvgod norsk fotballspiller???? ikke i min verden
Erikk
Ble medlem: 20 jul 04
Lagt til: 05 okt 11, 17:14
Endret: 05 okt 11, 17:16
Endret av: Erikk
Hvor mange på vårt kjære lag tror du tjener 60.000,- pr mndr eller mer? Vedr kostnad vil det bli kr 920.102,- ink arbeidsgiveravgift og 12% feriepenger.
hasse33
Lagt til: 05 okt 11, 17:40
Endret: 05 okt 11, 17:41
Hvor mange på vårt kjære lag tror du tjener 60.000,- pr mndr eller mer? Vedr kostnad vil det bli kr 920.102,- ink arbeidsgiveravgift og 12% feriepenger.
Hadde rett i mine beregninger om ca 1 mill i året .... lønnsnivået i klubben aner jeg ikke hvor ligger, er vel ganske variabelt fra Ophaug og Valencia på "fete" kontrakter fra Nordli tiden til ganske vanlige norske lønninger dvs 200.000 - 500.000.
Storbæk gikk til Haugesund fordi han der får spille indreløper som er hans favorittplass. Han har spilt godt for Odd og var ønsker med videre, men han krevde for mye penger.Ser videre at han ønsker 60.000,- pr mndr og fikk tilbud om 45.000,-. Hvis jeg skal si hva jeg mener synes jeg ikke 60.000,- er urimelig for en spiller på hans nivå.
60 000 i mnd pluss feriepenger og arbeidsgiveravgift etc.... blir vel ca 1 mill i året (har ikke finregna på det) og det er ikke urimelig å betale ?? Vel, vel. vel det er vel på nivå med en stortingsrepresentant lønn (uten at jeg har skjekka hvor mye de tjener) og det skal man få fordi man er en halvgod norsk fotballspiller???? ikke i min verden
Nå har jo statsministeren en lønn på rundt 600000 så det er nok bedre å spille fotball.
Knuty
Ble medlem: 28 mar 05
Lagt til: 05 okt 11, 18:40
Endret: 05 okt 11, 18:43
Endret av: Knuty
Nå har jo statsministeren en lønn på rundt 600000 så det er nok bedre å spille fotball.
Rimelig off-topic, men at han tjener 600.000 er såpass feil at det fortjener en kommentar.
Statsministerlønna ble fra og med 2011 fastsatt til 1.366.700. Se vedtaket fra lønnskommisjonen her.
Willy René
Ble medlem: 24 aug 07
Lagt til: 05 okt 11, 19:22
Endret: 05 okt 11, 19:24
Endret av: Willy René
Nå har jo statsministeren en lønn på rundt 600000
Det var jo attenhundreogdentid (På Kaptein SorteBills tid)
Opprinnelig postet av Knuty
Rimelig off-topic, men at han tjener 600.000 er såpass feil at det fortjener en kommentar.
Statsministerlønna ble fra og med 2011 fastsatt til 1.366.700. Se vedtaket fra lønnskommisjonen her.
Sorry da...
Leser i gårsdagens Tips Fotball-Xtra at vi har følere ute for Sogndal-forsvarer Isac Scheel.
Altså er ikke alle de 5 spillerene spillere som er tenkt rett inn på laget. Scheel er vel 90 modell og har ikke spilt allverden i Sogndal i år så vidt jeg vet. Vi trenger allikevel flere rutinerte spillere!
Opprinnelig postet av Knuty
Fortsatt off topic, men med Torbjørn Jagland som statsminister økte lønnen betraktelig, men så hadde det jo til da vært et kvinneyrke.
Brann ønsker ikke å forlenge med Holmvik. Det ble sagt på TV at han har tjent 9 mill på 3 år.
Bjørnar Holmvik er i dialog med nye klubber
Rey
Ble medlem: 22 okt 04
Lagt til: 10 okt 11, 09:48
Endret: 10 okt 11, 13:08
Endret av: Rey
Ny spiller fra Løv-Ham trener med FFK.
Så langt har det jo sett bra ut med Duré, så kan jo håpe på det samme med denne fyren.
The colour of her eyes
Were the colour of insanity
Flott med unge spillere, men vi må gi de spilletid og satse på dem. Vi må ha en strategi med unge spillere og tenke langsiktig. Se på Strømsgodset, de blir litt bedre hvert år og har mange spennende unge spillere.
Hvis unge spillere fra Løv Ham velger oss istedenfor Brann, er det glimrende.
Altså er ikke alle de 5 spillerene spillere som er tenkt rett inn på laget. Scheel er vel 90 modell og har ikke spilt allverden i Sogndal i år så vidt jeg vet. Vi trenger allikevel flere rutinerte spillere!
Isak Scheel har i år spilt 24 av 25 kamper som midtstopper for et Sogndal-lag som bare har sluppet inn 28 mål i år. Kun Vålerenga (27 mål) har sluppet inn færre. Har imponert stort sammen med stopperkollega Even Hovland (89-modell) som forventes å spille proffotball i utlandet neste år. Skal sies at Scheel ikke har slått gjennom på samme måte som Hovland, men har definitivt tatt nivået i Tippeligaen. Hvis FFK har følere ute for Scheel stiller jeg meg meget positivt til dette.
David Myrie derimot, har vel ikke prestert all verden, og vi bør gå etter en ny høyreback. Hva med å ikke se lenger enn til naboklubb- og by Sarpsborg? 18 år gamle Magnar Ødegaard debuterte for 08 allerede som 16-åring og har siden det vært fast inventar i startelleveren.
Denne forsvarsrekka hadde sett bra ut neste år (alder neste år i parantes):
Jørgen Horn (25)
Vidar Martinsen (30)
Kevin Duré (19)
Joachim Thomassen (24)
Isak Scheel (22)
Magnar Ødegaard (19)
Håper også noen av disse er på radaren til FFK:
- Jørgen Jørgensen (08)
- Ole Jørgen Halvorsen (Sogndal)
- Thomas Lehne Olsen (Ham-Kam)
- Fitim Azemi (Follo)
- Kristian Bjerke (Moss)
- Ørjan Hopen (Sogndal)
- Gustav Valsvik (Sogndal)
- Mohamed Elyounossi (08)
- Lars Kallevik (Løv-Ham)
- Jakob Glesnes (Løv-Ham)
Norgesmestere 2006!!
Realistisk drømmesignering for FFK?
Johan Anderson kan gå gratis etter sesongen. Foreløpig har TIL meldt sin interesse.
Det er vel lønnen som stopper vil jeg tro.... Men hadde vært en kremspiller å få inn!
Plankehue
Lagt til: 13 okt 11, 16:19
Endret: 13 okt 11, 16:24
José Mota, Torjus Aaland og Knut Lillebakk er bosman spillere i år. Er det noen av dem som kunne ha vært noe for FFK?
jeg kan lite om dem, men vet at Mota kan score mål.
thejester
Ble medlem: 30 jul 07
Lagt til: 13 okt 11, 22:50
Endret: 13 okt 11, 22:56
Endret av: thejester
José Mota (...) er bosmanspillere i år. Er det noen av dem som kunne ha vært noe for FFK?
jeg kan lite om dem, men vet at Mota kan score mål.
Jeg dømmer Mota kun på bakgrunn av de MFK-kampene jeg har sett (ikke mange), men synes han har imponert meg i det jeg har sett. Det som taler i mot han mtp FFK er alderen (79-mod) og at han sannsynligvis har en ganske ålreit lønn.
EDIT: Ifølge skattelistene tjente Mota 1 741 828,- kroner i 2009. Lønna må iallefall ned 70 % før jeg vil signert han.
"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"
@ Twitter: http://twitter.com/matiashs
Patrik Mörk i Rwanda med FFK og AIK melder han selv på Twitter.
http://twitter.com/#!/AgentMork
Supras Fredrikstad
-Millions are paid for pair of feet
Football became the Wall Street
Mot den moderne fotballen!
Johan Andersson aktuell for FFK
Hva syntes vi om dette? Spennende spiller og han er bosman men også i søkelyset til LSK og Tromsø blantannet
Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK
15.05.2010
24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)
VI må vel først finne ut hvilken divisjon vi skal spille i?
VI må vel først finne ut hvilken divisjon vi skal spille i?
Helt enig. Akkurat nå styrer vi mot Adecco, minner grusomt mye om 2009 sesongen. Det har vært mye positivt rundt klubben siden nedrykket, sett ikke mins økonomisk. Vi har hentet spennende unggutter, men det sportslige har lidd kraftig. Vi rykket opp ifjor etter å ha underprestert i 70-80% av sesongen, og årets sesong startet bra før vi nå har kollapset fullstendig. Det er ikke økonomi for en annen løsning enn TFA - derfor sitter han trygt. Priser meg lykkelig hvis vi overlever, og tror og håper at en gjeng med 1 år samspill vil fungere bedre neste år...
Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)
Fredrikstad tar Gull! (2011)
er veldig positiv til han, men som dere sier så bør vi være sikre på å spille i tippeligaen neste år. så er jeg veldig spent på hvor mye lønn han eventuelt kommer til å kreve. han er jo i sin beste alder nå, en spiller som er meget klok, som kan åpne et forsvar helt alene. en spillertype vi trenger i fredrikstad. trur han å tarik kunne passet godt sammen.
Opprinnelig postet av scheien
er veldig positiv til han, men som dere sier så bør vi være sikre på å spille i tippeligaen neste år. så er jeg veldig spent på hvor mye lønn han eventuelt kommer til å kreve. han er jo i sin beste alder nå, en spiller som er meget klok, som kan åpne et forsvar helt alene. en spillertype vi trenger i fredrikstad. trur han å tarik kunne passet godt sammen.
Med FFKs økonomi tror jeg vi kan se lagt etter spillere av den klassen.
"Well, if crime fighters fight crime and fire fighters fight fire, what do freedom fighters fight? They never mention that part to us, do they?"
- George Carlin
SISTE NYTT: – Ønsker å utvide scoutingvirksomheten
Nylig var FFK i Rwanda for å speide etter nye talenter: – Jeg var nede i Rwanda sammen med Patrick Mørk og Bjørn Wesstrøm, som er AIKs sjefsscout, for å se og oppdatere meg på interessante unge spillere, bekrefter Joacim Jonsson.
http://www.ffksupporter.no/nyheter/nyhet.php?id=2081
SISTE NYTT: FFKs prøvespillere og kontraktsforlengelser
FFK har for tiden to prøvespillere på besøk, og begge skal ha imponert FFKs sportslige apparat.
http://www.ffksupporter.no/nyheter/nyhet.php?id=2080
@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter
Lars Kallevik? Noen som vet noe om denne spilleren?Aldrig hørt om han.Alder?posisjon?
You'll Never Walk Alone
Lars Kallevik? Noen som vet noe om denne spilleren?Aldrig hørt om han.Alder?posisjon?
Fredrik Haugen-kopi. Tok over etter ham i Løv-Ham. 1994. Du kan lese mer om ham på fredrikstadfk.no:
http://www.fredrikstadfk.no/content/view/4426/372/
Misforstå ikke, det er flott at FFK scouter både i inn- og utland, men finnes ingen talenter i Fredrikstad by?
Går man over bekken etter vann? Østfolds by nr. 1 er mindre representert enn resten av Østfold på FFK eller? Arrester meg om jeg tar feil.
Opprinnelig postet av Willy René
Tror du seriøst ikke at FFK har greie på hvem som er gode i lokal miljø?
Misforstå ikke, det er flott at FFK scouter både i inn- og utland, men finnes ingen talenter i Fredrikstad by?
så svaret på din fråga må bli nej ...
# Seriegull 1937 1938 1949 1951 1952 1954 1957 1960 1961
# Cupgull 1932 1935 1936 1938 1940 1950 1957 1961 1966 1984 2006
”Jeg kommenterer aldri dommerne og jeg gjør ikke noe unntak for den kødden der”.
Opprinnelig postet av RG
Tror du seriøst ikke at FFK har greie på hvem som er gode i lokal miljø?
så svaret på din fråga må bli nej ...
Men da finnes det vel ingen god talentutvikling i Frstad by da eller? Kanskje det bør gjøres noe der?
[/quote]
Men da finnes det vel ingen god talentutvikling i Frstad by da eller?
[/quote]Har jo hentet noen gode talenter fra trosvik, men det er vist tørke ...
”Jeg kommenterer aldri dommerne og jeg gjør ikke noe unntak for den kødden der”.
Men da finnes det vel ingen god talentutvikling i Frstad by da eller? Kanskje det bør gjøres noe der?
Det gjøres det jo. Klubben jobber med nytt treningsanlegg på Mercur og det skal etter planen startes opp et lag for 16(?)-åringer.
Har sagt det før og sier det igjen, la de som styrer klubben nå få tid på seg. De gjør utrolig mye rett om dagen selv om ikke alt arbeidet er synlig fra dag én.
Selv om vi fortsatt ligger noe bak de andre klubbene sportslig så ligger vi allerede mange steg foran på andre områder som vil gi resulater etterhvert. Vi har flere virkelig store talenter, vi har unge nøkkelspillere som fortsatt kan bli enda bedre, vi har en langsiktig og god sponsoravtale med en lokal stor bedrift, vi har norges desidert beste sportsjef som har mange gode planer for klubben så fort økonomien er på plass (Ref. dagens artikler på denne siden), vi har norges beste stadion og ikke minst en ledelse som har snudd alt på under 2 år.
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1
Opprinnelig postet av rasle
Det gjøres det jo. Klubben jobber med nytt treningsanlegg på Mercur og det skal etter planen startes opp et lag for 16(?)-åringer.
Har sagt det før og sier det igjen, la de som styrer klubben nå få tid på seg. De gjør utrolig mye rett om dagen selv om ikke alt arbeidet er synlig fra dag én.
Selv om vi fortsatt ligger noe bak de andre klubbene sportslig så ligger vi allerede mange steg foran på andre områder som vil gi resulater etterhvert. Vi har flere virkelig store talenter, vi har unge nøkkelspillere som fortsatt kan bli enda bedre, vi har en langsiktig og god sponsoravtale med en lokal stor bedrift, vi har norges desidert beste sportsjef som har mange gode planer for klubben så fort økonomien er på plass (Ref. dagens artikler på denne siden), vi har norges beste stadion og ikke minst en ledelse som har snudd alt på under 2 år.
Flott alt sammen og helt enig, men det er litt rart at en "storby" med 75000 innbyggere ikke produserer flere talenter, da tenker jeg ikke nødvendigvis på FFK men hele fotballmiljøet i byen. Vi må jo til LøvHam for å finne talenter jo?
Problemet er at FFK ikke har vært flinke nok til å hjelpe de lokale klubbene med talentutviklingsarbeidet, samtidig som de selv har kommet for sent på banen. Altfor mange spiller fotball opp til 12-årsalderen før de får enkelte treninger i uka i ledelse av kompetente trenere.
Tarik trente som unggutt i en god treningsgruppe med en dyktig leder. Det er helt essensielt for at man skal kunne utvikle gode basisferdigheter med ball.
Ser ut som om FFK begynner å bli flinkere, men de har en lang vei å gå. I 95-99% av tilfellene vil toget ha gått for lenge siden når FFK begynner å hente spillere inn i sitt system. De må kurse trenere i klubbene slik at spillerne får utbytte av de første treningsårene, og så må de hente spillere til sitt system mye tidligere.
(Generelt for talentutviklingen i Norge mener jeg også at det fokuseres altfor mye på lagresultater fremfor spillerutvikling. Et enormt fokus på tabeller og rivalisering i veldig tidlig alder, fører jo til at trenere velger å fokusere på fysiske og taktiske egenskaper fremfor tekniske. I barne- og ungdomsårene må resultatfokuset byttes ut med fokus på spillerutvikling og tekniske detaljer!!!)
http://www.twitter.com/banksy8
Opprinnelig postet av General Gardener
De må kurse trenere i klubbene slik at spillerne får utbytte av de første treningsårene, og så må de hente spillere til sitt system mye tidligere.
Og det er vel akkurat det Tor Trondsen blir brukt til i ambassadørrollen. En dag ute i samarbeidsklubbene hver andre uke hvor han da coacher trenerene og hjelper til med å legge opp treningene for de neste 14 dagene. Når han da kommer tilbake 14 dager senere så går han et hakk videre for å få en fin progresjon.
Arnie skrøt mye av det opplegget på forrige medlemsmøte og sa at de klubbene som var med også var veldig fornøyd med opplegget.
The colour of her eyes
Opprinnelig postet av General Gardener
(Generelt for talentutviklingen i Norge mener jeg også at det fokuseres altfor mye på lagresultater fremfor spillerutvikling. Et enormt fokus på tabeller og rivalisering i veldig tidlig alder, fører jo til at trenere velger å fokusere på fysiske og taktiske egenskaper fremfor tekniske. I barne- og ungdomsårene må resultatfokuset byttes ut med fokus på spillerutvikling og tekniske detaljer!!!)
Der sa du det ja!
Jeg har sett litt på norsk fotball og internasjonal fotball i det siste på TV, og fyttirakkærn så dårlige basisferdigheter norske fotballspillere besitter.
Det er ikke akkurat flust av tekniske begavelser i norsk fotball nei.
Hvis Norge skal komme til noe sluttspill kun grunnet fysikk og taktikk så er det like greit at vi ikke kommer dit.
Jeg elsker talenturviklingsdiskusjoner, men skal ikke ta så mye da det fort blir avsporing. Jeg tror at en stor del av unge talenter i Norge i dag kan gjøre flust av finter og triks som de største stjernee kan. MEN forskjellen ligger i tempoet. Jeg har selv gått gradene med lokal talentsatsing, sone og krets lag i Oslo, men jeg har ALDRI hørt at jeg skal trene på å gjøre noe i stort tempo. Mange kan gjøre en sålevenning/Cruyf venning etc, men svært få klarer å gjøre det i TL sitt tempo, eller tempoet i 3 div for den saks skyld. Måtte bare få det ut, og håper det har blitt mer fokus på det nå enn for få år siden da jeg var i den alderen! La overgangsdiskusjonen fortsette..!
Arnold Origi trener med FFK: http://www.moss-avis.no/sport/origi-trener-med-fredrikstad-fk-1.6571315
15.05.2010
Stabæks Johan Andersson skal i forhandlinger med andre Tippeliga-klubber.
Vi vet ikke om vi er i tippeligaen enda så glem han...
Gashi har skrevet under for 2 nye år med HIF
Noen som vet om vi fortsetter og få penger for Ardian nå som han har forlenga?
http://www.dagbladet.no/2011/10/27/sport/fotball/helsingborg/allsvenskan/ardian_gashi/18791895/
Vi er i dialog med fire nye spillere
Så vanvittig god lesning. Også deilig å se at de allerede nå forhandler kontrakt med spillere som Hussain, som har kontrakt ut 2013.
2012 kommer til å bli et meget spennende år, hvis alt nå går etter planen. Artig artig artig :-)
Lurer på hvem de rutinerte spillerne er jeg.. Innenlands eller utenlands..
Jeg vil anta at den rutinerte spileren det er snakk om er en spiss noe vi absolutt trenger siden Borges skal bort. Jeg vil også si jeg liker at Jocke:
Tenker langsiktig og vil forlenge med spillere det er viktig for oss at ikke blir Bosman
Tenker langsiktig ved å prøve å få flere unge spillere inn i laget
Tenker langsiktig ved å si at vi skal være smarte økomomisk
Se på Strømsgodset som har et ungt lag som blir bedre og bedre, jeg mener at vi har et større potensiale enn dem siden vi har bedre publikumsoppmøte og en ny flott stadion.
Se på Strømsgodset som har et ungt lag som blir bedre og bedre, jeg mener at vi har et større potensiale enn dem siden vi har bedre publikumsoppmøte og en ny flott stadion.
Word! Dette blir en spennende tid fremover. Kribler allerede i fingrene etter å klikke seg inn på siden her å se "FFK har signert xxxxx"..
scheien
Ble medlem: 20 nov 06
Lagt til: 02 nov 11, 15:14
Endret: 02 nov 11, 15:16
Endret av: scheien
Vi er i dialog med fire nye spillere
reagerte på to ting i den artikkelen der. står at vi vant 2-0 mot enga. det var vel egentlig 2-1.
men det viktigeste av alt var at jeg mins å huske at jeg har sett et sted at jabbie allerede har forlenget til 2015. her står det at han ikke har skrevet kontrakt enda. kan hende det er jeg som har drømt eller noe men.
ser nå at holters skrev det i jabbie tråden. da må han ha tatt feil da regner jeg med.
Holters
Ble medlem: 23 mar 03
Lagt til: 02 nov 11, 15:29
Endret: 02 nov 11, 15:30
Endret av: Holters
ser nå at holters skrev det i jabbie tråden. da må han ha tatt feil da regner jeg med.
Det stod i en fb-artikkel:
"– Han har riktignok kontrakt med oss ut 2015, men noen stor overraskelse er det ikke om andre kjøper han ut før den tid. Vår målsetting er jo å hente spillere, for så å selge dem videre, sier Jonsson til Fredriksstad Blad."
Og klubben bekreftet det da jeg spurte...
syns det er litt merkelig at det står to forskjellige ting, hva er egentlig riktig. han kan vel ikke skrive kontrakt for oss før alt er klart med klubben hans. hvis han kunne det så har han kanskje skrevet under til 2015, men at det står igjen detaljer med klubben han spiller for.
JSe på Strømsgodset som har et ungt lag som blir bedre og bedre, jeg mener at vi har et større potensiale enn dem siden vi har bedre publikumsoppmøte og en ny flott stadion.
Vil faktisk stikke frem hodet og si at godset har nådd taket for hvor gode de kan bli med den satsingen de driver med nå..
Resultatmessig så har de en 12 plass for to år siden etterfulgt av to sjuende plasser de siste to årene.. Deila blir hyllet i alle aviser, men spillemessig har de hatt tilbakegang i år. De har kjørt en - etter forholdene - flott modell med lånespillere fra city, norske leiespillere og et par norske veteraner..
Nå er Berget borte; de beste city-spillerne er på vei tilbake, ungdommen begynner å få primadonnenykker og veteranene er på hell.. Så vidt jeg kan se så leter de etter nye spillere fortsatt på restesalg og det er et lykkehjul..
Motsatsen er f.eks brann som har rotet sinnsykt de siste årene, men det er kroner/investorer nok til ¨å hente inn ojo, gustavhino og austin.. Det alene holder til en ok serieplassering og cupfinale..
FFK var i grøfta og har kjørt et fint løp (men han havner tross alt på 14 plass...) men det er utopi å tro at dagens modell skal rase oppover tabellen.. Man henter inn spillere fra andre hylle (noen grunnet skader, noen grunnet spilletid og diverse grunner) og for hver horn blir det en myrie og keene..
Horn og Hussain har så vidt jeg vet et år igjen av kontrakten ? Blir veldig overrasket hvis de forlenger, og ikke allerede nå sonderer terrenget mtp en av de store i norge eller utlandet.. Da er det å starte over på nytt igjen for ffk..
Penga rår..
Opprinnelig postet av foyn
Horn og Hussain har så vidt jeg vet et år igjen av kontrakten ? Blir veldig overrasket hvis de forlenger, og ikke allerede nå sonderer terrenget mtp en av de store i norge eller utlandet.. Da er det å starte over på nytt igjen for ffk..
Penga rår..
Hverken Horn eller Hussain har levert så bra at de kommer til å forvente det enda. Jeg tror Hussain skriver under på en avtale til ut 2015 med klausuler om å få gå. Mulig det samme med Horn. Jeg har inntrykk av at spesielt Horn, men også Hussain ser på FFK som et spennende prosjekt og de ønsker å bidra.
Jeg tror Hussain skriver under på en avtale til ut 2015 med klausuler om å få gå.
Slike klausuler er ikke lov i Norge. De inngås nok fortsatt muntlig (Moa til Hannover er et eksempel), men er altså ikke lovlige. (Hussain har forresten kontrakt ut 2013, ikke 2012).
The colour of her eyes
Jeg har en følelse av at vi aldri har hatt så god kjemi i troppen som nå. (ikke at det alltid resulterer i sportslig suksess). Samt tror jeg Horn som fikk karrieren reddet av denne muligheten i FFK, og Hussain som var uønsket i Enga, ønsker å vise litt takknemlighet tilbake. Hussain trenger lenger tid i norge før han tar steget videre - noe jeg forventer at han gjør. Horn har potensialet til å bli en glimrende TL stopper i lang tid.
Opprinnelig postet av Rey
Slike klausuler er ikke lov i Norge. De inngås nok fortsatt muntlig (Moa til Hannover er et eksempel), men er altså ikke lovlige. (Hussain har forresten kontrakt ut 2013, ikke 2012).
Fullstendig klar over det =) Tror allikevel en sånn "avtale" må innføres for å holde på alle de spillerene. Nå har FFK vist seg gode til å selge når prisen er riktig, så det er kanskje forsikring nok.
Magnus Haglund har bestemt seg for å gi seg som Elfsborg-trener.
Ifølge fotbollskanalen.se er det Stabæk-trener Jörgen Lennartsson som etter alt å dømme tar over Elfsborg-jobben. Først etter at Tippeligaen er ferdigspilt vil Lennartsson bli presentert som ny trener i klubben, hevder nettstedet.
- Han flytter hjem til Göteborg, sier en kilde til nettavisen.
Lennartsson har tidligere vært landslagstrener for Sveriges U21-landslag.
Haglund skal ifølge nettstedet være aktuell for Lillestrøm og Fredrikstad.
Noen spillere som vi kan hente fra start? det er vist en del spillere på Free tranfer
Noen spillere som vi kan hente fra start? det er vist en del spillere på Free tranfer
Spillere jeg kunne tenkt meg er:
Christer Kleiven.
Sånn, ferdig med det.
Hvor dyrt blir det å hente Landgren og Keene på permanent basis?
Noen som vet?
slik jeg forsto aune da han snakket om keene så skrev han en ny kontakt med sin klubb i sommer og vi skulle bare ha han her på lån, men la oss håpe ting kan snu
Landgren: der er dem i samtaler med udinesse og Landgren. Landgren er veldig posetiv til og spille i FFK
Leste at de satt igjen med kun 14 som hadde kontrakt... er ikke sikker på hvem
FFK er vist interessert i Kleiven og toppscoren til Sandnes Ulf
Patrioten
Ble medlem: 06 jun 03
Lagt til: 06 nov 11, 08:30
Endret: 06 nov 11, 08:31
Endret av: Patrioten
FFK ønsker seg forrøvrig to etablerte spillere,ikke så rart med alle de unge spillerne vi har
Opprinnelig postet av Patrioten
Kilde? eller er det noe du har hørt ???
Angående Kleiven leste jeg det et, eller annet sted på nettet i går, men det var selvsagt i konkurranse med flere klubber
Når det gjelder toppscoreren er noe jeg har hørt fra annen som er troverdig kilde
Han nevnte også at det kunne skje noe fra sarpingene
Morten Eriksen eller Kamal Saaliti? Håper eventuelt på førstnevnte, en klok spiller med bra finishing. Om han tar TL nivået gjenstår å se...Hvis Ramberg tar et nytt år, og Jabbie og Landgren fortsetter ønsker jeg heller spillere i andre posisjoner. Hva med Espen Børufsen? Alltid hatt sansen for ham, meg god innleggsfot, rask, ung (88 modell) og spilt fast i TL i 4-5år allerede. Årets FFK har virkelig savnet Valencia og hans gode fot...
Forøvrig tror jeg Start vil gå rett opp igjen om de beholder dagens stall. Særp vil kjempe i toppen, men ikke en favoritt til opprykk..
Opprinnelig postet av bateman
Hva med Espen Børufsen? Alltid hatt sansen for ham, meg god innleggsfot, rask, ung (88 modell) og spilt fast i TL i 4-5år allerede. Årets FFK har virkelig savnet Valencia og hans gode fot...
Børufsen jobber bra, og skaper mye med innsatsen sin. Personlig synes jeg ikke han passer i vår tekniske tropp, men samtidig trenger vi mer punch i laget også, da det til tider kan virke litt veikt.
Plankehue
Lagt til: 06 nov 11, 22:07
Endret: 06 nov 11, 23:27
Opprinnelig postet av Patrioten
Angående Kleiven leste jeg det et, eller annet sted på nettet i går, men det var selvsagt i konkurranse med flere klubber
Når det gjelder toppscoreren er noe jeg har hørt fra annen som er troverdig kilde
Han nevnte også at det kunne skje noe fra sarpingene
hvem kunne vi ha trengt fra særp? Klomsås? mr harsjborg? Weik? hvis det var spisser han tenkte på , så sier jeg nei takk til alle sammen. Og kommer Klomsås på banen igjen for FFK, så kommer jeg rett og slett til å slutte å gå på kamp.
Joackim Jørgensen og Magnar Ødegaard er de eneste jeg ønsker meg fra 08.
Det er vel de som er aktuelle ja, men både Brann, Viking og Enga, samt to svenske elite klubber vurderer Joackim.
Tror neppe efefkå er i førersetet hverken økonomisk eller etter spillerens ønske.
Dersom mine kilder stemmer har det vært diskutert å bytte spillere mellom 08 og efefkå. Simen Rafn har vært nevnt som en aktuell spiller i blått.
Opprinnelig postet av sarpen
Det er vel de som er aktuelle ja, men både Brann, Viking og Enga, samt to svenske elite klubber vurderer Joackim.
Tror neppe efefkå er i førersetet hverken økonomisk eller etter spillerens ønske.
Dersom mine kilder stemmer har det vært diskutert å bytte spillere mellom 08 og efefkå. Simen Rafn har vært nevnt som en aktuell spiller i blått.
Simen i SARP neste år,tror jeg ville vært bra for han....Simen har ikke hatt noen heldig sesong,desverre ser det ut til at den horrible taklinga i Moss ,har hemmet han mere enn vi aner. Jeg håper han ikke har mere plager,og en sesong med spilletid i Adeco kan være meget bra for Simen----synes det er bra hvis FFK/sarp kan samarbeide på denne måten.
Bærra
Ble medlem: 15 aug 08
Lagt til: 08 nov 11, 08:54
Endret: 08 nov 11, 08:56
Endret av: Bærra
Der tror jeg du tar feil. I følge personer som følger laget er intrigene der, gruppering blant spillere, mangel for respekt av trener stor og integreringer av nye unge spillere helt bak mål. Dette kan være noe av årsakene til den dårlige høstsesongen.
Som svar til Bateman om humør i troppen.
Terje Høili er ute i dagens FB og klager på at FFK ikke solgte Borges før sesongstart til Enga.
Kan ikke den mannen være så snill å holde kjeft? Er det du eller det sportslige apparatet til FFK som skal vurdere dette? Selv om Borges har hatt mange dårlige kamper denne sesongen så tviler jeg sterkt på om vi hadde klart plassen hvis vi hadde solgt han 2(?) dager før overgangsvinduet stengte.
Nei, legg ned hele spillerinvest sier jeg! De må slutte å tro at de skal diktere hvilke spillere som skal hentes og hvilke spillere som skal selges når de ønsker det.
Veldig enkelt av Høili å si det nå. Dem snakket ikke så høyt om det når det sto på og var ett alternativ. Nå har vi reddet plassen og Borges har ikke prestert som forventet og noe skal en ha å skylde på at man ikke gidder sponse med spillere lenger. Selvom Borges ikke har vært på sitt beste tror jeg ganske sikkert vi hadde rykket ned uten ham og det hadde kostet mer enn 7 mill. Hussain nevnte vel noe om hvor inspirerende og lærerikt det var å spille sammen med spillere som Tarik og Borges i nettavisen, og der har vi noe av svaret på det...
høili har jo et poeng. med 7 millioner så kunne vi henta en del spillere å styrket bredden i troppen. men det som er problemet er at vi måtte henta mange urutinerte spillere for den prisen, det hadde ikke styrket laget vårt i år, men kunne gjort det i fremtiden.
trur også vi gjorde det riktig å beholde borges, han har vært viktig, spesielt på vårsesongen. syns ikke han har fått gjort stort etter han kom hjem fra landslagsopphold i sommer.
hadde håpet å signere jabbie, landgren, og kanskje også origi å keene hvis de imponerer i de to siste kampene. kunne også tenkt meg en midtstopper i 27-28 alder og en på venstre midtbane med fart og teknikk og bra innleggsfot.
høili har jo et poeng. med 7 millioner så kunne vi henta en del spillere å styrket bredden i troppen.
Hadde budet kommer 1mnd før overgangsvinduet stengte så kunne jeg vært enig, men når budet kom ett døgn før vinduet stengte så var det selvfølgelig umulig for FFK å hente inn nye spillere.
Holters
Lagt til: 08 nov 11, 10:52
Endret: 08 nov 11, 10:56
høili har jo et poeng. med 7 millioner så kunne vi henta en del spillere å styrket bredden i troppen.
Hadde budet kommer 1mnd før overgangsvinduet stengte så kunne jeg vært enig, men når budet kom ett døgn før vinduet stengte så var det selvfølgelig umulig for FFK å hente inn nye spillere.
Enig. Lurer litt på hvilken verden Høili lever i. 4-5 spillere (!) for 7 millioner kroner 1-2 dager (?) før overgangsvinduet stengte??
Ikke akkurat mye snev av realisme i det utsagnet...
Må si meg enig i at det kanskje er på tide at mr. Høili ikke bør kommentere ting rundt kjøp og salg hele tiden. FFK solgte spillere for 7,5 millioner for vinduet stengte, Piiroja og Gamboa, dette er kroner som gikk til klubben. Der har vi kanskje Høilis problem: Han forventer å få igjen penger på hvert eneste spillersalg. Ved salg av Borges hadde noe av summen gått til invest, mens ved salg av de to nevnte fikk klubben alt. Bra salg av FFK. Invest fikk vel 20 mill cirka for salget av Tarik så de bør ikke klage. En investeringsgruppe kan ALDRI forvente å tjene penger på sine utlegg i en fotballklubb, det trodde jeg spillerinvest var klar over.
Skal vel ikke se bort i fra at Høili er litt furten fordi værste nå er inne i større grad enn tidligere. Jeg ser gjerne at spillerinvest med Høili i spissen fortsetter å bidra økonomisk til FFK, men vær så snill: LA KLUBBEN BESTEMME HVEM SOM SKAL SELGES/KJØPES!
Den gangen støtttet jeg avgjørelsen om å ikke selge, men jeg hadde også stor tro på at Borges ville fått en bedre sesong enn han fikk. Å gå ut nå som vi vet hvilken sesong han har hatt blir litt enkelt spør du meg. Skulle også likt å se spillerne vi kunne fått for det beløpet bare noen timer før overgansvinduet stengte.
Passe på så det ikke blir en slik Per Berg situasjon her.
Terje Høili er ute i dagens FB og klager på at FFK ikke solgte Borges før sesongstart til Enga.
Kan ikke den mannen være så snill å holde kjeft? Er det du eller det sportslige apparatet til FFK som skal vurdere dette? Selv om Borges har hatt mange dårlige kamper denne sesongen så tviler jeg sterkt på om vi hadde klart plassen hvis vi hadde solgt han 2(?) dager før overgangsvinduet stengte.
Nei, legg ned hele spillerinvest sier jeg! De må slutte å tro at de skal diktere hvilke spillere som skal hentes og hvilke spillere som skal selges når de ønsker det.
Helt enig.
La aldri Terje Høili ha noe som helst med FFK å gjøre igjen.
Mannen har ikke hjerte i klubben, han er kun en korttenkt forretningsmann.
Som jeg har sagt tidligere; kast hele FSI i søpla der det hører hjemme!!
Lenge leve Jocke Jonsson!
Helt enig.
La aldri Terje Høili ha noe som helst med FFK å gjøre igjen.
Mannen har ikke hjerte i klubben, han er kun en korttenkt forretningsmann.
Som jeg har sagt tidligere; kast hele FSI i søpla der det hører hjemme!!
Lenge leve Jocke Jonsson!
[/quote]
Fredrikstad spillerinvest viser for 2009/2010 et underskudd på cirka 14 millioner kr..
Hvem tror du har dratt fordel av det underskuddet ?
Å si at Terje Høili ikke har hjertet i klubben, blir for dumt! Men det er viktig at FFK styrer butikken på egne premisser, og ikke blir for avhengige av sponsorer.
Opprinnelig postet av Holters
Enig. Lurer litt på hvilken verden Høili lever i. 4-5 spillere (!) for 7 millioner kroner 1-2 dager (?) før overgangsvinduet stengte??
Ikke akkurat mye snev av realisme i det utsagnet...
Dette.
Vi skal ikke underslå at investorenes velvilje har vært avgjørende for at FFK har kommet tilbake fra bakgårdstilværelsen i 2. divisjon, men de har nå engang mer peiling på penger enn på fotball ... noe dette utsagnet fra Høili illustrerer godt.
"Football eh? Bloody hell!"
- Sir Alex Ferguson
thorsen
Ble medlem: 05 aug 08
Lagt til: 08 nov 11, 13:16
Endret: 08 nov 11, 13:22
Endret av: thorsen
Fredrikstad spillerinvest viser for 2009/2010 et underskudd på cirka 14 millioner kr..
Tom Nordlie, Mattias Andersson, Alex Valencia, Gymlærer Hanssen, Kongsvinger, Strømsgodset, Odd Grenland og sikkert sirkusdirektøren sjøl.
Men man skal ikke stikke under en stol at Høili har brukt mange millioner på FFK som han har tapt. Han gjør ikke dette av økonomiske grunner, men fordi han er glad i FFK. Det fortjener han vanvittig med skryt for. Måten penger har blitt brukt på og utsagn som i dagens f-b bør derimot kritiseres.
Å investere i en fotballklubb slik som FSI har gjort er like dumt som å spille på resultatoddsen.
Stort sett går det i minus, og man kan ikke regne med å gå i pluss.
Hvis ikke investorene skjønner at det å "investere" i en fotballklubb som dette er et tapsprosjekt, står det dårlig til med virkelighetsoppfatningen.
Vi må aldri la spillerinvest styre klubbens avgjørelser. De kan enten være med å bidra økonomisk og la klubben bestemme hvilke spillere som skal kjøpes/selges, eller så kan de la være. At en milliardær sutrer i avisa fordi han kanskje har tapt en halv million på Borges blir for meg smålig.
Som jeg har sagt opptil flere ganger nå; gi slipp på FSI nå. Vi trenger dem ikke.
Terje Høili er ute i dagens FB og klager på at FFK ikke solgte Borges før sesongstart til Enga.Kan ikke den mannen være så snill å holde kjeft?
Hadde faktisk tenkt å skrive det samme. Det er jo så sabla lett å si det han sier nå.
Tenk om FFK hadde solgt Borges og rykket ned. Da hadde vel Høili gått ut og sagt at det var en stor tabbe av FFK og at FSI hadde ansett pengene som tapt uansett, så de kunne like gjerne beholdt han ut sesongen.
Som andre nevner her også, når budet kom rett før overgangsvinduet og han fabler om 4-5 spillere for fremtiden for de syv millionene, så kan man lure på om Høili i det hele tatt har vært opplyst i denne saken.
I steden for å gi skryt til ledelsen for at de jo nå bygd laget rundt andre unge talenter, samt solgte Gamboa, så retter han altså kritikken mot ting som ikke ble gjort.
Hadde egentlig håpet på mer ro i klubben nå, men så skal tydeligvis Høili komme trekkende med negative meninger igjen. Jeg trodde også jeg hadde fått høre det siste fra Herlovsen, men han måtte selvsagt mene at FFK ikke kom til å bli noe bedre neste år.
Hva om noen av de profilene gikk ut og sa at Fredrikstad hadde gjort en fantastisk snuoperasjon siden november 2009?
Welhaven
Lagt til: 08 nov 11, 15:40
Endret: 08 nov 11, 15:42
Ser for meg at mr. Høili svarte uten å bruke hodet på den der, med tanke på overgangssvinuets stengetid.
Hadde dette skulle blitt vurdert seriøst, så burde budet kommet fra Vålerenga tidligere enn to dager før vinduet stengte som nevnt tidligere i tråden. Kosten ble vel forbanna også fordi det var så usannsynlig useriøst - Borges er ikke akkurat en ukjent spiller i Tippeligaen.
Lett å være etterpåklok, men i dette tilfellet hadde vi jo ikke noe annet valg enn å beholde han.
[/quote]
Men man skal ikke stikke under en stol at Høili har brukt mange millioner på FFK som han har tapt. Han gjør ikke dette av økonomiske grunner, men fordi han er glad i FFK.
[/quote]
jeg er enig i at jeg trur høili har hjerte sitt i klubben, men jeg trur nok ikke den gode høili har tapt så mye jeg., europris har fått sinnsykt mye gratis reklame pga at han har gitt penger til ffk. trur faktisk all den reklamen han har fått har gjort at han faktisk har gått mye i overskudd.
Opprinnelig postet av Bærra
Der tror jeg du tar feil. I følge personer som følger laget er intrigene der, gruppering blant spillere, mangel for respekt av trener stor og integreringer av nye unge spillere helt bak mål. Dette kan være noe av årsakene til den dårlige høstsesongen.Som svar til Bateman om humør i troppen.
Denne var litt overraskende. Kan du utdype/underbygge?
for å få tråden litt tilbake på overganger, hvem spillere kan være intressant å hente til oss. kanskje vært morro å laget en liste over alle som blir nevnt.
som nevnt tidligere vil jeg ha inn en rutinert stopper og en venstrekant, eventuelt en spiss hvis ikke vi går for james keen.
hvis vi fortsetter å gå for den formasjon vi har spilt i det siste så vil jeg ha inn en indreløper istedenfor kant. brenne ligger på min liste da. men det kan fort bli dyrt i både overgang å lønn.
Jeg er ikke en tilhenger av at vi henter en ny rutinert stopper, vi har jo Horn, Dure og Martinsen som alle er gode og bør spille mye. Vedr ventrakant har vi jo Thomassen som har gjort en god jobb, er han skadet eller suspendert har vi Askar og Martinsen som kan overta. Slik jeg ser det er ikke vi i en posisjon til å ha "dobbeldekning" på alle plasser. Vi må også være klare på at de unge spillerne skal matches.
At unge lovende spillere velger oss før Rosenborg, Brann mm er flott, og noe jeg håper vil fortsette.
Selv om det nå nok er på tide med litt mer rutine i troppen tror jeg økonomien fortsatt tilsier å satse på at unge talenter skal blomstre. Med Horn, Dure, Jabbie og Hussein ett år eldre tror jeg det kan bli bra til neste år, men som sagt et par med litt rutine hadde gjort seg.
Jeg er ikke en tilhenger av at vi henter en ny rutinert stopper, vi har jo Horn, Dure og Martinsen som alle er gode og bør spille mye. Vedr ventrakant har vi jo Thomassen som har gjort en god jobb, er han skadet eller suspendert har vi Askar og Martinsen som kan overta. Slik jeg ser det er ikke vi i en posisjon til å ha "dobbeldekning" på alle plasser. Vi må også være klare på at de unge spillerne skal matches.At unge lovende spillere velger oss før Rosenborg, Brann mm er flott, og noe jeg håper vil fortsette.
nå mente jeg venstre kant som i venstre midtbane. ikke back. mener vi ikke har noen klare 1 valg utenom valencia som er konstant skadet. mads hansen ser jeg på som en supersub, han har skuffet meg litt i år.
horn og dure kan bli gode sammen på sikt, men jeg vil ha inn en til på midtstopperplass som førstevalg ved siden av horn, så kan dure komme inn ved skader og suspansjoner, vil ikke ha bare martinsen som backup, det blir litt tynt med 3 stoppere i et lag, vet ikke om vi har noen andre alternativer som kan gå inn som midtstopper.. kanskje jabbie.
Så du vil ikke spille med en av norges største midtstoppertalenter? Vi har vel også Singh som kan komme inn der, så da har vi i tillfelle 2 subs der.
er ikke det at jeg ikke vil spille med han, men jeg mener han trenger litt tid på det nivået her selvom han hittil har klart seg bra. kan være mye ansvar for en så ung gutt. så er det uansett tynt med 3 stoppere. singh har jeg aldri sett før, så jeg vet ikke om han er god nok til å spille i tippeligaen
Han her blir ledig da. Kjenner ikke til han som spiller i det siste, men husker han som ganske god i Lyn
Jeg stemmer for at vi heller tar inn Singh som 4. stopper, og at vi satser på at de tre vi har skal spille. Fint å si at vi skal satse på unge spillere når vi kjøper "etablerte" spillere og setter de unge på benken. Vi ser jo alle at Dure er veldig god og med rett matching kan han bli en av de beste i Norge.
Vi har jo også Ole Strømsborg, som slettes ikke er noen dårlig stopper. Vil nesten påstå at han er bedre enn Singh.
hasse33
Lagt til: 09 nov 11, 00:01
Endret: 09 nov 11, 00:05
Men man skal ikke stikke under en stol at Høili har brukt mange millioner på FFK som han har tapt. Han gjør ikke dette av økonomiske grunner, men fordi han er glad i FFK.
[/quote]
jeg er enig i at jeg trur høili har hjerte sitt i klubben, men jeg trur nok ikke den gode høili har tapt så mye jeg., europris har fått sinnsykt mye gratis reklame pga at han har gitt penger til ffk. trur faktisk all den reklamen han har fått har gjort at han faktisk har gått mye i overskudd.
[/quote]
Naivitet er greit nok, men påstå at Terje H har fått mye gratis reklame gjennom Europris? Det er vel betalt draktreklame som all annen reklame på draktene.
Jeg er ikke i tvil at TH har et kjempestort hjerte for FFK og at han har spytta inn mye kroner uten at det har generert store overskudd.
Mannen har støtta klubben vår gjennom mange år og uten han og spillerinnvest hadde vi ikke vært der vi er nå (dvs TL)
Haarek
Ble medlem: 19 jul 05
Lagt til: 09 nov 11, 01:08
Endret: 09 nov 11, 01:09
Endret av: Haarek
Høili la vel også 5 mill på bordet.for at det forsatt skulle hete Fredrikstad stadion.
Sogndal-stopper Isak Scheel har vel vært nevnt i denne tråden. Nå er han klar for LSK fra og med neste sesong. Spennende type.
Vi har jo også Ole Strømsborg, som slettes ikke er noen dårlig stopper. Vil nesten påstå at han er bedre enn Singh.
Jeg vet at juniorlaget er i gang med prosessen å sette troppen for neste år og det skal bli spennende å se resultatet. Tidligere er det vel blitt uttalt at alle som får plass som sisteårs junior i FFK er prospekter for A-troppen. Om man ikke tror du kan ta steget opp som senior i klubben, så velger man heller yngre spillere som får mer tid til å utvikle seg.
Svaberget for alltid!
Plankekæll
Ble medlem: 03 okt 05
Lagt til: 16 nov 11, 22:00
Endret: 16 nov 11, 22:05
Endret av: Plankekæll
Da har FFK mistet Eirik Laabak til Øssia, og Ole Strømsborg til Sarpsborg 08.
Er det ingen av juniorene som er gode nok til å satse videre på?
Rey
Lagt til: 16 nov 11, 22:36
Endret: 16 nov 11, 22:38
Veldig veldig synd, men skjønner jo godt at han stikker avgårde når vi henter en direkte konkurrent til han i Dure. Verdt å merke seg at han ikke har fått A-lagskontrakt, men er med i en gruppe på fem som hospiterer med A-laget
The colour of her eyes
Dette her synes jeg er kjedelig.. Hadde det enda vært en låneavtale så, men at de rent forsvinner er trist. Skulle ønske juniorlaget for Østfolds beste fotballag kunne vært mer attraktivt. Stopper det på nivå, utviklingsmuligheter eller hva?
FFK kan tilby Laabak og Strømsborg juniorfotball + 3.divisjonsspill.
Øssia kan tilby Laabak 2.divisjonsspill, og Sarpsborg 08 kan tilby Adeccospill for Strømsborg hvis han er god nok. Han er nok nærmere A-laget i S08 enn i FFK.
Laabak ønsket vel selv et miljøskifte.
Dette viser bare igjen at rekruttlaget MÅ rykke opp til 2.divisjon raskest mulig slik at våre nest beste kan få en bedre utviklingsarena enn 3.divisjon og halvseriøs breddefotball.
Leser i dagens SA at FFK la inn et bud på Jørgensen og Heieren Hansen fra 08 i sommer, men at budet (etter det SA erfarer) var skammelig lavt.
FFK
-norgesmester 2006!!
Opprinnelig postet av Røvern
Leser i dagens SA at FFK la inn et bud på Jørgensen og Heieren Hansen fra 08 i sommer, men at budet (etter det SA erfarer) var skammelig lavt.
Om sarpingene forventer 2-3-4 millioner per spiller, så vil jeg påstå at det er de neppe verdt...
Det er de nok neppe... men hva som er budt aner jeg ikke.
FFK
-norgesmester 2006!!
Opprinnelig postet av Røvern
Det er de nok neppe... men hva som er budt aner jeg ikke.
Ryktene gikk på at FFK bydde rundt halvannen million for Heieren Hansen og like under to millioner for Jørgensen...
Jeg vil ikke akkurat det skambud...?
Er det bare jeg som ikke forstår hvorfor Heieren Hansen er så ettertraktet. En høyst middemådig stopper, spør du meg. En ting er at FFK var ute etter ham, det kan jeg på sett og vis forstå, men at Molde skal ha brukt for hans tjenester, er meg en stor gåte. Så han i en del kamper i fjor, og har sikkert sett sarp i ti-tolv kamper i år. Kan noen fortelle meg hva jeg tydeligvis ikke ser?
Jørgensen kan jeg derimot se at er ettertraktet. Han har definitivt noe spennende ved seg.
Kråkerøy
Duellsterk stopper som for FFKs del er lokal, så den er ikke så vanskelig å forstå.
Når var Molde interessert i Heieren Hansen?
Kråkerøy
Opprinnelig postet av Robbie
Er det bare jeg som ikke forstår hvorfor Heieren Hansen er så ettertraktet. En høyst middemådig stopper, spør du meg. En ting er at FFK var ute etter ham, det kan jeg på sett og vis forstå, men at Molde skal ha brukt for hans tjenester, er meg en stor gåte. Så han i en del kamper i fjor, og har sikkert sett sarp i ti-tolv kamper i år. Kan noen fortelle meg hva jeg tydeligvis ikke ser?
Jørgensen kan jeg derimot se at er ettertraktet. Han har definitivt noe spennende ved seg.
Her er jeg enig med deg Robbie! Heieren Hansen har fallt fullstendig igjennom i tippeligaen. På defensiv dødball og cornere ser ham ut som en juniorspiller som overhodet ikke henger med. Jeg tror han har tapt et sted mellom 80-90% av duellene særlig på cornere imot.
Jørgensen er i forhandlinger med TIL. Har vært på besøk i klubben og byen denne uken og Høgmo er åpenbart intressert. Personlig vil jeg anta at Jørgensen selges for et sted mellom 2-3 mill. Dersom den svenske klubben som har vist interesse og Brann (ubekreftet) hiver seg inn i kampen, kan en budrunde gavne oss. Viking skal også ha vist intresse og den kanskje intensiveres ettersom Sokolowski er på vei til Brann?
Correct me if im wrong, men jeg mener å ha hørt at efefkå la inn et bud på Jørgensen som var rundt 1 mill. Sportslig leder responderte mailen iløpet av 1 sekund med et høflig NEI TAKK og lykke til videre.
Her er jeg enig med deg Robbie! Heieren Hansen har fallt fullstendig igjennom i tippeligaen. På defensiv dødball og cornere ser ham ut som en juniorspiller som overhodet ikke henger med. Jeg tror han har tapt et sted mellom 80-90% av duellene særlig på cornere imot.
Jørgensen er i forhandlinger med TIL. Har vært på besøk i klubben og byen denne uken og Høgmo er åpenbart intressert. Personlig vil jeg anta at Jørgensen selges for et sted mellom 2-3 mill. Dersom den svenske klubben som har vist interesse og Brann (ubekreftet) hiver seg inn i kampen, kan en budrunde gavne oss. Viking skal også ha vist intresse og den kanskje intensiveres ettersom Sokolowski er på vei til Brann?
Correct me if im wrong, men jeg mener å ha hørt at efefkå la inn et bud på Jørgensen som var rundt 1 mill. Sportslig leder responderte mailen iløpet av 1 sekund med et høflig NEI TAKK og lykke til videre.
Så vidt jeg har fått med meg så har TIL ikke mye penger på bok, det samme gjelder Brann...... Da må vel de selge noe for å få råd til JJ?? Tror vel også at det er andre spillere som muligens er mer attraktive på overgangsmarkedet enn JJ hvis 08 forsøker å kjøre opp prisen.
Man kan vel ikke kalle JJ en outstanding TL spiller som alle sikler etter?? Grei forsterkning og ikke noe annet enn det.
Nei, budet var som nevnt nærmere det dobbelte av det du påstår.
Her ser senegalesiske Mohamed «Momo» Gueye (17) på drakten han håper å ikle seg neste sesong.
Mannen som hentet Diouf X 2 og Thioune til Norge skryter av Momo på sin egen blogg. Spilleren har også imponert trenerapparatet i FFK.
The colour of her eyes
Spennende dette. Men Thorstensen var også agenten som solgte inn Kouadio og Fofana til FFK, uten at det (av ulike årsaker) ble noen suksess. Da er det nok enklere å reklamere med at han også har hentet Diouf og Thioune, ja.
Han er vel ikke agent?
Trodde han var speider jeg...
Nå er det vel sånn at alle speidere mislykkes en gang i blant også. La oss bare håpe denne spilleren er så god som alle sier. Og litt mindre uspiselig enn Nani.
Han er vel ikke agent?
Trodde han var speider jeg...
Nå er det vel sånn at alle speidere mislykkes en gang i blant også. La oss bare håpe denne spilleren er så god som alle sier. Og litt mindre uspiselig enn Nani.
Jeg skrev feil. Det stemmer at han er speider, ikke agent. Omtaler seg selv ofte som "arkitekt".
Rykter er så mangt, og jeg har alltid saltet lett tilgjengelig når jeg hører et nytt. I dag hørte jeg dog et rykte om at Brenne er ventet å vende tilbake til FFK neste sesong. Jeg kjenner ikke til kontraktlengden hans i Odd, men er noe skeptisk til at dette stemmer. Andre som har hørt lignende?
Vi har igjen mistet Tippekampen med Arne Scheie! =(
Fortsatt god bedring Dagfinn.
Opprinnelig postet av Scout
Rykter er så mangt, og jeg har alltid saltet lett tilgjengelig når jeg hører et nytt. I dag hørte jeg dog et rykte om at Brenne er ventet å vende tilbake til FFK neste sesong. Jeg kjenner ikke til kontraktlengden hans i Odd, men er noe skeptisk til at dette stemmer. Andre som har hørt lignende?
Hvis det ryktet stemmer så skal jeg juble helt til sesongstart 2012
You'll Never Walk Alone
han skrev vel ny kontakt mener jeg med odd...
Det er mange bra ledige spillere i stabæk fortiden
Holters
Lagt til: 23 nov 11, 13:12
Endret: 23 nov 11, 13:13
Jon Knudsen er tidligere landslagskeeper og mangeårig solid sisteskanse i Tippeligaen. Ingen ekstrem keeper, men har tidligere prestert på et jevnt nivå uten de store tabbene.
http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article215546.ece
Knudsen ble vraket som landslagskeeper, men stod flere gode kamper med flagget på brystet. Hinter videre frempå at det trolig er økonomiske motiver som har ført til at han har blitt vraket som førstekeeper i Stabæk, noe som ikke virker usannsynlig når vi nå før høre at han har hundretusener i kampbonus.
Staw har bare kontrakt ut juni 2012, så noe må gjøres på keeperfronten. Valget står mellom å forlenge eller å hente inn en ny keeper.
Hva mener folket?
Vi har lenge ønsket en solid sisteskanse.
Kunne Jon Knudsen ha vært noe for FFK?
Knudsen er en bra keeper, men hvis det er økonomiske grunner til at Stabæk vil la ham gå, tyder det vel på at han er godt vant lønnsmessig og kanskje blir for dyr for FFK?
Jeg hadde ikke hatt noe imot å hatt Knudsen og Staw som våre to keepere, men det er mulig Lasse da heller ville finne en klubb i 1. divisjon hvor han fikk stå fast. Jeg vil ikke tro noen tippeligaklubber på FFKs nivå og oppover er sterkt interesserte i å hente ham per dags dato. For å være aktuell for toppklubbene bør han vel helst ha stått fast for FFK en hel sesong og ha unngått grove feil - og klubbene som er på vårt nivå størrelsesmessig (som Godset, Aalesund, Lillestrøm) ser vel neppe Lasse som noe bedre enn keeperne de har. Dermed er det 1. divisjon som gjelder om han vil spille fast, i det tilfellet at FFK henter en ny førstekeeper.
- Sir Alex Ferguson
Opprinnelig postet av Tøfflus
Knudsen er en bra keeper, men hvis det er økonomiske grunner til at Stabæk vil la ham gå, tyder det vel på at han er godt vant lønnsmessig og kanskje blir for dyr for FFK?
Nå skal jo Stabæk kvitte seg med halvparten av de 12-13 spillerne de har under kontrakt til året. En klubb som har levd helt toalt over evne med millionlønninger. Om Knudsen ikke lenger har en jobb, så kan det jo være at han kan passe innunder FFKs økonomiske rammer. Kan liksojm ikke se for meg at han er ekstremt ettertraktet for tida (litt glemt?).
Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
En skadefri Jon Knudsen kunne definitivt gjort sine saker bra for FFK i to, tre sesonger. Men er svært usikker på om jeg vil at klubben skal kvitte seg med Staw. Har brukt lang tid på å "utvikle" den gutten, og surt å gi ham opp nå.
Mener fremdeles at Staw har det som skal til fysisk for å bli en norsk toppkeeper. Det mentale virker dog ikke helt på høyde. Men jeg har ikke gitt ham opp. Han trenger fortsatt tillit, og selvsagt en sesong uten skader.
Kråkerøy
Forsåvidt riktig, men det spørs hvor mye tid og tillit FFK kan gi ham basert på godvilje. Han må, som andre, prestere eller slite benken.
- Sir Alex Ferguson
Jeg vil fortsatt at det satses på Staw som 1.keeper og Masalin som backup. Tror nok at Knudsen blir litt for dyr for oss,men nå som start rykker ned vil kanskje Kenneth Høie eller Lund Hansen flytte litt på seg?
Jeg vil mer enn gjerne ha Staw i klubben. Han stod ikke særlig bra i Adeccoen, masse feil og dårlig med selvtillit. Føler han har tatt et stort sprang i Tippeligaen. Han gjør mindre feilvurderinger, og han har faktisk bidratt med mange meget gode redninger som har reddet oss flere ganger.
Derimot må jo hans motivasjon for videre spill i FFK også være tilstede, men det vet jeg ingenting om. Fortsetter han å kjøre dette løpet så vil det uansett bli en solid keeper for fremtiden.
Hvis jeg måtte velge mellom staw el knudsen så hadde helt klart svaret blitt Staw da han fortsatt er en ung keeper. Har ikke helt sansen for Knudsen.Synes han ikke er bra nok desverre! Men jeg har ikke tillit til Staw lengre el så dette er en vanskelig sitvasjon.Hehe. Men ja seff håper jeg at Staw blir en bra keeper for oss men desverre så har jeg mistet litt trua på det!
You'll Never Walk Alone
Jeg vil tro at Jon Knudsen har lønnskrav som er langt unna det vi kan betale og at saken løser seg med det. Jeg mener også at vi ikke skal "sprenge banken" for å få han heller. Vedr Staw tror jeg også han har større krav ann hva vi kan/bør betale siden kontrakten han har nå er tegnet på et tidspunkt som er gunstig for han. Hvis jeg tar feil og Staw er villig til å signere en kontrakt med "fornuftig" lønn mener jeg vi bør satse på han. Spillet han har vist i år har slik jeg ser det vært jevnt bra, og han har vist før at han er veldig god hvis forsvaret er godt og hvis han er 100% skadefri.
Hvis Staw ikke vil signere ny kontrakt mener jeg vi må selge han snarest istedenfor å vente til han blir Bosman. Hvis vi dermed må ha ny keeper er kanskje Origi mannen vi bør satse på?
Krav om høy lønn fra Lasse tror jeg ikke er noe stort problem, igjen fordi han neppe har tilbud i kø fra andre tippeligaklubber. Han var vel neppe en del av noen lønnsadel tilbake i 2008/09 heller.
Lasse er en helt OK eliteseriekeeper og han vet det selv.
- Sir Alex Ferguson
Rey
Lagt til: 23 nov 11, 16:40
Endret: 23 nov 11, 16:45
Han var vel neppe en del av noen lønnsadel tilbake i 2008/09 heller.
Fra Skattelistene i 2009:
Inntekt: 978102
Skatt: 416411.
Ganske bra lønn med andre ord.
For 2010 ligger han på fjerdeplass med Borges, Valencia og Ophaug foran seg.
The colour of her eyes
Han var vel neppe en del av noen lønnsadel tilbake i 2008/09 heller.
Fra Skattelistene i 2009:
Inntekt: 978102
Skatt: 416411.Ganske bra lønn med andre ord.
For 2010 ligger han på fjerdeplass med Borges, Valencia og Ophaug foran seg.
Tjener han så mye?seriøst det viste jeg ikke.Det er jo helt sykt med tanke på hva slags erfaring han hadde ifra før når han fikk denne kontrakten! Merkelig av ffk å gi en spiller så høy lønn!Dette gjelder for alle spillere i ffk! Kan ikke ha så syke lønninger!
You'll Never Walk Alone
Etter det TV 2 Sporten erfarer inkluderer lista Jon Knudsen, Jan-Kjell Larsen, Haris Skenderovic, Tor-Marius Gromstad, Torstein Andersen Aase og Gilles Ondo. I tillegg til de seks navnene på lista skal ytterliggere to spillere ha fått innkallelse til drøftelsesmøte.
kan Jan-Kjell Larsen være aktuell ?
kjenner noen til Haris Skenderovic og Tor-Marius Gromstad?
dete er 2 spisser: Torstein Andersen Aase og Gilles Ondo, men jeg tror ikke dette er noe for FFK
Nå skal en vel ikke legge for mye i en ligning, mulighetene for at det er inntekter av annet slag en lønn kan vel ligge tilstede ??
Om da ingen sitter med faistten og lønnslippene til Lasse noe jeg neppe tror noen her inne gjør, noe som i hvertfall ville overasket meg stort.
Jeg var lignet for ca 4 ganger det som var min lønn fra arbeidsgiver i fjord bare som en kuriositet.
Toget for å få noen kr for Lasse tror jeg uansett allerede her gått, han kan vel signere fritt for hvem han vil etter 1 januar, og eventuelt gå i vinter eller til sommeren.
Jeg er veldig spent på hvem som blir ny Ass trener i FFK. Er det noen som har hørt noe mer om detta?
You'll Never Walk Alone
Holters
Lagt til: 23 nov 11, 17:24
Endret: 23 nov 11, 17:26
Opprinnelig postet av Anne
Nå skal en vel ikke legge for mye i en ligning, mulighetene for at det er inntekter av annet slag en lønn kan vel ligge tilstede ??Om da ingen sitter med faistten og lønnslippene til Lasse noe jeg neppe tror noen her inne gjør, noe som i hvertfall ville overasket meg stort.
Nå er det vel uansett ingen hemmelig at Staw ligger blant lønnseliten i FFK...?
Han er inne blant topp 5 (sammen med Tarik, Borges, Ophaug & Valencia...)
Nei noen overaskelse bør det ikke være for noen da han resignerte sist våren da han vel etter det jeg kan huske ble skammrost av hele fotball Norge.
samtidg så kan det jo også hende Lasse vet at lønnsnivået verken i FFK eller fotballen generelt gjennspeiler de avtalene som ble gjort for 4 år siden.
Mulighetene kan jo også være at lasse ikke vil signere ny kontrakt uavhengig av lønn, han er vel den spilleren pr i dag med lengst fartstid i FFK, til tross for sine 24 år, han signerte vel den første kontrakten allerede da han fylte 16. Så 8 år i klubben tilsier kanskje at han for egen utvikling kanskje også må vurdere det.
Absolutt gode poenger dette. Det kan være sunt både for FFK og Staw om de går hvert sitt. Samtidig er det trist å gi slipp på en spiller som både er lokal, har - som du sier - lang fartstid i klubben, og som FFK har brukt mye tid og ressurser på å foredle.
Ingenting hadde gledet meg mer om Staw tok steget for å bli en stabil toppkeeper, men han må nok ta til takke med en vesentlig lavere lønn for å fortsette i FFK. Han er tross alt ikke blant ligaens beste keepere per i dag.
Opprinnelig postet av tynter
Tror nok at Knudsen blir litt for dyr for oss,men nå som start rykker ned vil kanskje Kenneth Høie eller Lund Hansen flytte litt på seg?
Ingen av Startkeeperne er noe bedre enn Lasse Staw, så det vil være meningsløst. Skal en ny keeper hentes inn, så må han være bedre enn Staw og Masalin, noe jeg vil påstå Knudsen er.
I tillegg vil Jon Knudsen tilføre laget en vesentlig mengde med rutine, noe som vil være positivt med tanke på det unge laget vi har.
Håper likevel at vi får beholdt Staw.
The colour of her eyes
Ingenting hadde gledet meg mer om Staw tok steget for å bli en stabil toppkeeper, men han må nok ta til takke med en vesentlig lavere lønn for å fortsette i FFK. Han er tross alt ikke blant ligaens beste keepere per i dag.
Tror du da han vil oppnå den lønn han har i FFK nå i noen annen tippeligaklubb?
Tro = Overtro
Vitenskap = Sannhet
Staw må nok akseptere en lavere lønn, og den tidligere lønnen stemmer ganske bra - han er høyt lønnet. Det er bare påminnelser på hvor skakkjørt administrasjonen holdt på for noen år tilbake.
Tror Staw blir her, det er ingen andre klubber som vil matche den lønnen han har per dags dato uansett. Hvem skulle det vært? Ser ikke for meg noen klubber i Tippeligaen med penger som har nytte for han slik han er per dags dato. Skulle han valgt en 1. divisjonsklubb så er det jo også bare å glemme lønnen..
Håper han blir!
alt
Nå melder også budstikka at Mix har klausul om å gå dersom Stb flytter fra Telenor. Da er det bare å kaste seg på!!!
Jabbie Mix
Hussain
At Mix vil til FFK, det nekter jeg og tro.
Heia FFK
,
Håper han blir!
Han blir.......
hvis FFK vil.......
Tro = Overtro
Vitenskap = Sannhet
Sil skal bli kvitt 2 spisser, er de noe FFK kan se på ?
Halvorsen og hopen er vel 2 spiller jeg trur vi kan prøve oss på men kan for lite om laget.
Sil skal bli kvitt 2 spisser, er de noe FFK kan se på ?
Cato Hansen er norges minst målfarlige spiss. Scorer aldri. Dette ville vært et fullstendig meningsløst kjøp.
Vegard Gjermundstad er ikke spiss. Han er først og fremst forsvarsspiller. Stor, sterk, begrenset ferdighetsmessig.
Men så har de spillt for songdal og de har jo spillt med 5 mann i forsvar
Ja, men det er lov for Cato Hansen å skyte ballen i mål også. Det evner han ikke, og derfor blir han også fristilt. En forferdelig dårlig spiss på Tippeliganivå.
skal ikke argumentere på det i hel tatt. har lite peil på Sil.
Cato Hansen står oppført med 44 kamper og har 0 mål som spiss!!! Helt helt helt utrolig er det faktisk!
Han blir.......
hvis FFK vil.......
Også med et godt lønnskutt?
Han blir.......
hvis FFK vil.......
Også med et godt lønnskutt?
Har han ett år igjen av kontrakten?
Han får vel ikke samme lønn han har nå i noen annen klubb?
Tro = Overtro
Vitenskap = Sannhet
Han har vel et halvt år igjen av kontrakten og kan forhandle med andre klubber om kort tid
Synes det blir feil å bruke lønna som en grunn til å ikke ville fornye kontrakten. Lønnen han har nå, fikk han i en annen tid. Lønnsnivået i FFK og TL har gått betydelig ned siden da.
Har han ett år igjen av kontrakten?
Han får vel ikke samme lønn han har nå i noen annen klubb?
Samme lønn får han aldri i verden, derimot er det lett for meg å sitte og si at han må akseptere lønnskutt, men er jo han som faktisk vil merke noen hundretusen mindre på lønningen. Derfor jeg stiller spørsmålet.. Men for all del; tenker han som du skriver så er det ikke noen sak da.
Er vel helt opplagt at det blir en ny keeper i løpet av vinteren. FFK gjorde vel hva dem kunne for å bli kvitt ham ifjor, da dem lot han reise reise rundt å trene med klubber. Så kan vi håpe vi får inn en som er både matchvinner og skadefri. En slik keeper er ingen av dem vi har nå...
Jeg har lansert Jon Knudsen som keeper hos oss,for en stund siden. JA...han ville absolutt vært em bra signering for oss.....jeg tror også at han hadde hatt godt av å komme hit til Fredrikstad,og fått fart på karrieren sin....for han holder mål,så absolutt.
Jon Knudsen virker også som en veldig trivelig kar,noe som IKKE er negativt,og han går med en fremtidig trenr i 'magen',og han kunne brukes aktivt inn imot de unge spillerne vi har nå.
Så jeg sier JA til Knudsen i 2012----ville vært en kanonbra signering---ikke så alvorlig dyr i lønn heller...tror jeg
Nå er det vel sånn at Knudsen ikke får spille i Stabæk fordi han er for dyr (Vanvittig matchbonus). Har folk avskrevet Origi? Synes han har vært veldig positiv, og ikke blir han vel dyr heller!
Nå er det vel sånn at Knudsen ikke får spille i Stabæk fordi han er for dyr (Vanvittig matchbonus). Har folk avskrevet Origi? Synes han har vært veldig positiv, og ikke blir han vel dyr heller!
Arnold har en trygghet i lufta som jeg har savnet baki der, samtidig som han står bra plassert mellom stengene.
Når det gjelder Knudsen synes jeg heller man skal fylle på med rutine andre steder på banen, f.eks midtbane eller angrep. Vi er ufarlige når vi angriper, så og si, men vi klarer å holde buret rent + komme med gode redninger.
I rutine så mener jeg også folk som tar betalt for å komme til klubben, og tror ikke mr. Knudsen kan måle seg med nivået til Masalin der, evt Origi eller Staw.
Jeg er enig i at vi ikke burde sprenge banken for å få Knudsen. Jeg håper Staw er villig til å skrive ny kontrakt med en lønn som er riktig iht dagens marked eller at vi kanskje satser på Origi som neppe har enorme lønnskrav.
Arnold er god i feltet og virker i tillegg til å være ekstremt rask til å være keeper, en egenskap jeg synes er spennende. Tror faktisk han kan bli en av TLs beste keeper nå som han er i den beste keeperalderen.
Tror faktisk han kan bli en av TLs beste keeper nå som han er i den beste keeperalderen.
Når er det da? 30+?
Når er det da? 30+?
Det er vel fra neste år det ;)
Tror ikke han er god nok for oss. Keepereknisk så holder han ikke nivået. Ser når han kaster seg til venstre så vrir han kroppen slik at han lander på magen. Ikke bra. Ikke bra er det mosseemblemet som har stått på var førsteside i flere uker nå. Få det vekk!!!!
9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!
Når er det da? 30+?
Det er vel fra neste år det ;)
Ja, men det er 30 som er optimal alder? Jeg spør fordi jeg ikke har peiling :-)
Ja, men det er 30 som er optimal alder? Jeg spør fordi jeg ikke har peiling :-)
Det er vel i grunnen individuelt, men man sier vel at en fotballspiller er på sitt toppnivå i en alder av 27. Keepere trenger derimot vanligvis mer rutine, og da kan man legge på noen år før de er på sitt beste.
At Origi kanskje er litt dårlig teknisk betyr bare at han kan bli ENDA bedre. Mitt intrykk er at han er reflekssterk, god i lufta og ekstremt rask, og virker derfor som en spennende keepertype. Redningen han gjorde i går i 1 mot 1 situasjonen er verdensklasse, og kommer som et resultat av hans hurtighet.
ønsker meg vel egentlig en spiss som scorer mål. Keene har vel begynt men tipper han blir for dyr.
ellers så savner jeg en keeper som komplimenterer jon masalin. Siden kontrakten til lasse går ut kan det være en god ide og hente en ny keeper, da jeg synes han gjør mye rart. og har stagnert litt egentlig. vil ikke kalle ham ett talent lenger.
Kanskje en ny midtbane spiller. men med hussein og jabbie i midten så må han også kunne spille kant /indreløper.
Stå på guttæne
Utenlandsk interesse for Thommassen?
Unner ham et eventyr, men ønsker ham her..
enig med deg der summarius.
Vi trenger ham her også, men hvis seatle har lyst på ham så kanskje de betaler veldig godt. så vi kan hente 2 stk spillere istedet. en erstatter og en goalgetter. De har nok en mye bedre økonomi enn oss.
Stå på guttæne
her står det kontrakt forslag og overgang
Tolker det som om FFK har lyst og mulighet til å fa han permanent.
Sikkert bare ønske tenkning
Welhaven
Lagt til: 29 nov 11, 09:14
Endret: 29 nov 11, 09:37
Det er vel i grunnen individuelt, men man sier vel at en fotballspiller er på sitt toppnivå i en alder av 27. Keepere trenger derimot vanligvis mer rutine, og da kan man legge på noen år før de er på sitt beste.
At Origi kanskje er litt dårlig teknisk betyr bare at han kan bli ENDA bedre. Mitt intrykk er at han er reflekssterk, god i lufta og ekstremt rask, og virker derfor som en spennende keepertype. Redningen han gjorde i går i 1 mot 1 situasjonen er verdensklasse, og kommer som et resultat av hans hurtighet.
Ah oki, men da ligger jo Origi godt ann da. Og hurtigheten hans er ganske spennende, slik som i 1 mot 1 situasjonen du nevnte der. Den ballen skulle f''' ikke gå inn, det så du på hele karen. Langt ifra dumt :-) Føler jeg faktisk heller vil ha Origi og Staw, kontra Masalin.
Angående Landgren, jeg føler faktisk vi får til en avtale der. På grunnlag av ingenting realistisk, men tror det ordner seg.
ingenting hadde vært bedre men nå må de bli enige først.
hva med å hente noen unge talenter fra særp ?
Stå på guttæne
Welhaven
Lagt til: 29 nov 11, 16:37
Endret: 30 nov 11, 08:05
Opprinnelig postet av morteno
ingenting hadde vært bedre men nå må de bli enige først.
hva med å hente noen unge talenter fra særp ?
Unge talenter er bra, men det er utrolig viktig med balanse, og der føler jeg vi mangler litt på den rutinerte biten. Håper vi derfor får inn mer rutine først, slik at vi kan satse på talenter senere.
EDIT:
Palmason og Martinez glapp for FFK...
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article3285531.ece
Hva med disse to? To spillere som har potensialet, er bosmanspillere og ønsker å få fart på karrieren igjen. Ikke opplagt at de bør være gode nok for FFK. Noen som kjenner Haidar som spiller?
Opprinnelig postet av bateman
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article3285531.ece
Hva med disse to? To spillere som har potensialet, er bosmanspillere og ønsker å få fart på karrieren igjen. Ikke opplagt at de bør være gode nok for FFK. Noen som kjenner Haidar som spiller?
Tror ingen av dem tilfører FFK noe.
Lurer veldig på hva som har skjedd med Lars Ivar Strand i Vålerenga.
Lars Iver Strand kunne nok vært interessant. Han trenger en oppbacking på ny og er villig til å jobbe/blø for å komme på laget.
Vet ikke hvordan det har vært i det siste, men hadde visst et svært dårlig forhold til Martin Andresen og flere andre i troppen tidligere. Spesiell fyr ifølge ryktene på Oslo øst...
Kråkerøy
Vet ikke hvordan det har vært i det siste, men hadde visst et svært dårlig forhold til Martin Andresen
Det er han ikke alene om for å si det slik. Ellers sier Jocke i 100%fotball at de skal ha 4-5 nye spillere.
Vet ikke hvordan det har vært i det siste, men hadde visst et svært dårlig forhold til Martin Andresen
Det er han ikke alene om for å si det slik. Ellers sier Jocke i 100%fotball at de skal ha 4-5 nye spillere.
Videre sierr han:
4. Hvordan ser deres økonomiske muligheter ut?
– Vi har veldig, veldig liten økonomisk handlefrihet.
5. Har dere mulighet for ekstern hjelp?
– Nei, vi har ingen rike onkler. Det har vi ikke hatt de siste årene.
Tror vi FFK-supportere går en magert overgangsvindu i vente.
men Ingen kommer overens med Martin heller
Vi har ikke penger så da er det like greit å droppe Lars Iver Strand også
The colour of her eyes
Vi har ikke penger så da er det like greit å droppe Lars Iver Strand også
Dette ser ikke lovende ut.
Enkelte andre lag handler til den store gullmedalje, TIL f.eks., hvor får de pengene fra? Og LSK, handler jo stort, men de har jo en "snill" onkel som var så slem at han sparket treneren.
Allikevel bra at FFK tar tæring etter næring og driver økonomisk forsvarlig, (noe annet har de jo heller ikke anledning til) men dette tyder på kamp for å unngå degradering i årene framover, for det tar nok tid til å opparbeide seg en så god økonomi at de får et visst handlingsrom. Nå må de jo kjøpe på nederste hylle, eller håpe på at gratis talenter tar noen steg.
Apropos Lars Iver Strand; Hadde han vært noe å satse på da, et talent som ikke slår ut i blomst?
Tro = Overtro
Vitenskap = Sannhet
15.05.2010
Plankekæll
Lagt til: 03 des 11, 13:13
Endret: 03 des 11, 13:25
Apropos Lars Iver Strand; Hadde han vært noe å satse på da, et talent som ikke slår ut i blomst?
Hadde det vært for 5 år siden så. Da var han en utrolig god spiller. Nå blir han bare stallfyll er jeg redd. Har vært for lenge borte med skade.
Er redd vi hadde fått en ny Alex Valencia - altså en spiller med stort potensial, en spiller "over the top", og ikke minst en spiller med en skrekkelig skadehistorikk.
Jeg håper vi satser på noe annet enn Lars Iver Strand.
Lars Iver er nok over the top. Haidar derimot ser jeg mye spennende i. Han har det meste en fotballspiller trenger, men en stor mangel og det er overblikk. Han er ekstremt god til å bryte seg gjennom ledd med ball, men da er ofte blikket rettet litt for rett ned. Litt som Gashi kunne være. Men han har en mye råere fysikk og bedre teknikk enn Gashi. Haidar kan og brukes (les; er vel egentlig) kant, selvom han spiller mest midtbane/spiss i Enga. Haidar spilte blant annet en veldig bra match da han kom inn mot Barcelona!
Jeg tror Adnan Haidar virkelig kan slå gjennom i FFK. Knallgod fotballspiller som mest sannsynlig bare trenger et miljøskifte for å slå ut i full blomst. Blir veldig positivt overrasket hvis FFK henter han!
Norgesmestere 2006!!
leste ett sted at han Adnan Haidar vil ut av landet....
Aldri se ned på noen, med mindre du hjelper dem opp...
Seriøst? Haidar er visst ekstremt familiekjær. Så vidt jeg har fått med meg var han veldig lunken til å gå til en klubb utenfor Oslo i det hele tatt. Men som alle andre spillere har han vel ambisjoner, så det kan være at det utlandet er unntak.
Seriøst? Haidar er visst ekstremt familiekjær. Så vidt jeg har fått med meg var han veldig lunken til å gå til en klubb utenfor Oslo i det hele tatt. Men som alle andre spillere har han vel ambisjoner, så det kan være at det utlandet er unntak.
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article3287431.ece
Plankehue
Lagt til: 05 des 11, 22:11
Endret: 05 des 11, 22:11
Er det noe å hente fra stabæk?
Jan-Kjell Larsen, hvordan er han som Keeper? er han et evig tallent?
kan lite om Stabæk
Vi har diskutert Stabæk tidligere, og fant vel ut at de som er mest aktuelle for oss mest sannsynlig ikke ser på oss som en alktuell klubb. Tenker spess på Mix/ Farnerud. Jeg merker at Andersen Aase er på denne listen og han har hvertfall vært spennende. Han ble faktisk kåret til Norges Største talent i sin tid. Da spilte han fast for første laget til Nordstrand (3div) i en alder av 14 år. Dessverre har han vært skadet mye i Stabæk og det her ikke helt løst seg, men jeg sitter med en følelse av at han trenger en forløsende scoringsperiode så kan han bli skikkelig god. Innehar masse fine kvaliteter som fart og styrke samt brukanes skuddfot!
Simen Standerholen klar for A-laget:
http://www.fredrikstadfk.no/content/view/4539/372/
Om han klarer å ta ta sine ferdigheter opp på elitenivå, så er det bare å forberede seg på latterkuler på forvirrede motstanderes vegne!
Svaberget for alltid!
Klubber i den tyske Bundesligaen har vist interesse for Odd Grenlands midtbanespiller Simen Brenne.
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.7910921
"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."
You'll Never Walk Alone
Ja jeg har lenge sagt at vi bør glemme han..
Hoås har prester bra, og er lokal i Molde. Er ikke så veldig rart. Spørs allikevel om han klarer å prestere på samme nivå når han ikke er stjernen i laget.
Daniel Bamberg hadde vært en kjempegodt kjøp, men det er vel ikke penger til det.
http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article216968.ece
FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!
Vis Unita Fortior!
Are you a Glory Hunter? Sod Off!
Be Loyal Be Proud Be Stokie!
Opprinnelig postet av benksliter`n
Daniel Bamberg hadde vært en kjempegodt kjøp, men det er vel ikke penger til det.
http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article216968.ece
Han var på ønskelisten min før sesongen, så ja takk..!!
Men han blir nok ikke billig
You`ll never walk alone...
Jeg mener at noen her inne har kommet med forslag på Sandnes Ulf-spissen Morten Eriksen. Han legger opp
Synes FFK skal kjøpe både Bamberg og Wamberg. Hvor fett hadde det ikke vært med Ramberg,Bamberg og Wamberg på banen samtidig. Hadde vært moro å høre kommentatorene da
Plankekæll
Lagt til: 14 des 11, 11:13
Endret: 14 des 11, 11:14
Synes FFK skal kjøpe både Bamberg og Wamberg. Hvor fett hadde det ikke vært med Ramberg,Bamberg og Wamberg på banen samtidig. Hadde vært moro å høre kommentatorene da
Synd vi ikke har Shabani og Shaaban også da.
Hvem er forresten Wamberg? Jeg har hørt om Simen Wangberg og Krister Wemberg...
Hoås har prester bra, og er lokal i Molde. Er ikke så veldig rart. Spørs allikevel om han klarer å prestere på samme nivå når han ikke er stjernen i laget.
Tror nok det har mer å si om han får spille på et lag i medgang kontra motgang. Han var god i Smurf 08 i hele fjor og mye av vårsesongen i år. Etter at han kom tilbake fra skade og inn i et sarpelag som slet, var det mye som minnet om den Hoås vi så i FFK.
Han har utvilsomt ferdigheter som gjør at han er for god for Adeccodassen, og jeg tror han vil gjøre god nytte for seg i et Molde-lag som ganske sikkert vil kjempe i toppen også neste år.
Men det spørs hvor mye smurfene skal ha for fyren - uten ham eller en passende erstatter kan de glemme å kjempe om opprykk. Førstedivisjon begynner å bli rik på lag med opprykksambisjoner nå. Foruten smurfene selv har nok både Sandefjord, Start, Ham-Kam og Bodø/Glimt veldig lyst på en retur til TL. Kanskje Kongsvinger også, nå når Keiko har bestemt seg for å trene dem også til året.
- Sir Alex Ferguson