Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kampen: FFK - Vålerenga (24 serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 9 7

stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 09 sep 09, 12:29

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av ffkmufc

Ramberg er den eneste alternativet på sentral midtbane i 4 3 3. Eller vi har Elvestad, men han er fortsatt ett stykke unna TL spill.. Så Ramberg bør bli den sentrale.

Hvorfor er Ramberg det eneste alternativet?

Det går an å bruke Gashi som et rent uromoment/terrier i den rollen også, en fattigmanns Gattuso. Ankeret må ikke for enhver pris være en spillende midtbanestrateg. Tidligere i år da Ramberg og Gashi spilte sammen i en toer på midten, så har jo stort Ramberg tatt den offensive rollen (gått på løp), mens Gashi har tatt seg av det defensive, selv om rollefordelingen ikke alltid har vært like tydelig som med Wehrman på banen (flatere firer).

Greit, Ramberg er flink til å lese spillet og bryte foran, men jeg bare ser for meg at han blir for veik og puslete i den rollen. I tillegg har han akkurat fremvist noen blendende treffsikkerhet på pasningene sine som tilsier at han skal være et så mye bedre alternativ i den rollen enn Gashi.

Det beste alternativet hadde vært Gislason! Wink

Jeg er så lei av å høre om late spillere som hele tiden skal gå på løp. Håper Keiko får de til å springe.  Wink

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 09 sep 09, 14:51

Hva er det med Norsk fotball og løping??

 

Jeg er mye mer opptatt av god bevegelse og nøyaktige passninger en høyt tempo og passningsmiss.. Blir matt av Norsk fotball jeg:( Man burde jo skjønneat jo mer man løper og høyere tempo mann har så vil man jo til slutt bare miste ballen. Med gode bevegelser fra med spillere vil ballfører ha en mye enklere jobb å finne godt plaserte spillere.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 09 sep 09, 14:54

Fra f-b.no: Treneren kan i hvert fall glede seg over at Mattias Andersson og Alex Valencia er klare for kamp selv om begge har slitt med noen småskader.

Godt at begge kantspillera våre er klare for kamp!

Everton sliter med skade, og er usikker. Han skal testes før kampen..


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5543

Lagt til: 09 sep 09, 16:07

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Hva er det med Norsk fotball og løping??

 

Jeg er mye mer opptatt av god bevegelse og nøyaktige passninger en høyt tempo og passningsmiss.. Blir matt av Norsk fotball jeg:( Man burde jo skjønneat jo mer man løper og høyere tempo mann har så vil man jo til slutt bare miste ballen. Med gode bevegelser fra med spillere vil ballfører ha en mye enklere jobb å finne godt plaserte spillere.

Vet ikke om jeg fortod deg riktig, men mener du at det er bedre å løpe sakte og lite? Blir mye enklere å forsvare seg mot da.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 09 sep 09, 16:25

God bevegelse er ikke det samme som å løpe mye.

Om ett lag som angriper baserer spillet sitt på gode bevegelser, altså gjøre seg tilgjengelig i rett posisjon så behøver man heller ikke løpe så innmari mye heller, og jobben for ballfører blir lettere. Jfr Total fotball. Om spillere i andre posisjoner beveger seg i forhold til ballfører vil da forsvarende lag miste sin defansive struktur ved at spillere som markerer spillere som er i bevegelse kommer ut av posisjon. Dette vil skape rom for andre spillere. Til og med for lag som spillere soneforsvar da ved å fylle opp mellomrom gjør at midtsoppere gjerne må ut og markere feilvendtspiller og etterlate seg rom for angrepspillere. Det er da viktig med ett høyt balltempo, kontra mye løping.. Mindre slitne spillere, mer passningsikert og mer nøyaktig spill. Noe F.eks Stabekk viste i 2007 og 2008.


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 06 sep 09, 10:04

noen som vet om Nordlie har bytta kaptein? Eller har Barsom fortsatt kapteinsbindet??

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 06 sep 09, 10:37

Tør nesten sette penger på at det er Ramberg som får kapteinsbindet også jeg ;)

---------------------------

Heia FFK


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 06 sep 09, 15:52

Opprinnelig postet av Lex

Tør nesten sette penger på at det er Ramberg som får kapteinsbindet også jeg ;)

Nordlie har vel uttalt seg positivt om Ramberg tidligere og sagt at han er en undervurdert spiller som han har sansen for. Det ligger vel i kortene at Ramberg får tillitt hos TN fremover.


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 03 sep 09, 12:59

Joda, han spiller stopper men er i utgangspunktet back. Det var derfor jeg skrev at Madsen var den eneste rene midtstopperen.

Ellers er vel Stefan Strandberg på vei tilbake fra utlån i Bryne.

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 11 sep 09, 07:45
Endret: 11 sep 09, 08:39
Endret av: Per Egil

De to nykommerne Alex Valencia og Mattias Andersson er ifølge Tom Nordlie kampklare.

Celso borges og everton blir testa idag og imorgen før kamp.

Wallace Perreira, Joakim Thomassen og Pål Andre Czwartek er også klare.

Detta lover bra folkens:)

http://www.f-b.no/article/20090911/FFK/393213546/1252


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 11 sep 09, 09:22

wow. det var jammen ikke dumme nyheter og våkne til. Har vi noen skader igjen nå da? :p Vidar og Agim bare? Kan ikke huske sist det var så få.

Ser f-b foreslår Kvisvik som indreløper. :S Da må det vel være bedre å bruke Thomassen.


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 11 sep 09, 09:33

Nordli er helt konge:)

http://www.f-b.no/article/20090911/FFK/134075575/1252&template=video_art

Stakkars den spilleren som ikke jobber bra på vålerenga kampen:P


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 11 sep 09, 10:14

Noen som vet om Borges har rukket hjem til dagens trening? Spennende om noen kommer med en rapport fra dagens formasjonstrening...


Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 11 sep 09, 10:26

I papirutgaven av FB står det at Barsom fikk en vridning i ankelen i går og at Pål Andre brakk noe i hånda. Er dett ebare tull eller? Står ikke noe om det på nettutgaven?

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 11 sep 09, 10:32

Nå er det mange skadet, er jo knapt nok spillere igjen,,,eller er det bare masse rykter?

Noen som har en oversikt.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 11 sep 09, 12:07

Opprinnelig postet av kjellemann

http://www.f-b.no/article/20090911/FFK/134075575/1252&template=video_art

Fiksa linken bare.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 11 sep 09, 14:12

På trening med FFK.

Trening på gamle stadion i går. TV Østfold var der med kameraene.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 11 sep 09, 21:45

Amin Askar - Celso Borges - Raymond Kvisvik

Er dette virkelig FFKs forventede midtbane?? Hvor har dere dette fra?? Tenker på ffksupporter.nets før kampen analyse...


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 11 sep 09, 22:08

Kall det ønsketenkning. Jeg er lei av Gashi. Men han starter sikkert.

Kvisvik kan jeg faktisk godt tenke meg å se på midten.

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk



Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 9 7

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340