Husk meg
Brukernavn
Passord

4 personer utestengt fra Fredrikstad stadion i fremtiden

Flat Trådet Nøstet
Totalt 59 sider Alle

kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06

Lagt til: 11 sep 07, 10:14
Endret: 11 sep 07, 10:14

Info om dette her. Har dette med bråket i kampen mot Stabæk å gjøre??
4 stk er utestengt fra stadion ut 2008 sessongen

Slett posten om dette er diskutert noe annet sted på forumet!

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
- Nå sikter vi mot stjernene!! -

mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07

Lagt til: 11 sep 07, 10:52
Skal vel ikke se bort i fra det. Er nok uansett en korrekt avgjørelse. Personer som skader rykte til fredrikstad og PH må kastes ut med en gang.

MA

Juniorspiller

Ble medlem: 18 jun 07

Lagt til: 11 sep 07, 10:56
Jøss...... Men det står ikke noe om det var PH medlemmer eller ikke? Kan ikke tenke meg at det har noe med bråket i Stabekk å gjøre. Var vel ikke så "farlig" det som skjedde der. Han som var veldig berusa tror jeg ikke er PH medlem  heller. Men blussinga var kanskje ikke så trygt i den vinden som var på Nadderud. Nei er sikkert noe som har skjedd her hjemme på Fredrikstad stadioen.Men det blir bare spekulasjoner.......

Plankehaugen for ALLE...... men for guds skyld syng da :-)
Brukernavnet mitt har ingen ting med FFKs sportsjef å gjøre, bare to helt tilfeldig valgte bokstaver............

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04

Lagt til: 11 sep 07, 10:58
Nå henviser jo artikkelen på fredrikstadfk.no til en artikkel på plankehaugen.no hvor det står at de har ekskludert noen medlemmer. Må nok anta at de var medlemmer av Plankehaugen da.

The colour of her eyes
Were the colour of insanity

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 11 sep 07, 11:03
Noen som vet noe om hva de utviste personene har gjort seg skyldig i?

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 11 sep 07, 11:08
Om en av disse personene var han jeg så borte mot stabæk, hengende over stabækvakta som han var en gardist og slang dritt og var alt for vemmelig og rusa, så gjør det meg ingen verdens ting at vedkommende ble utestengt.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 11:26
Hørtes ut som en usual suspect ja...

misfit

Knøttespiller

Ble medlem: 30 aug 07

Lagt til: 11 sep 07, 11:58
Hva er vitsen med slike spekulasjonsinnlegg, FFK sier de ikke gir utdypende informasjon. Kan ikke se det kommer noe godt ut av spekulering rundt hvem dette var, det blir i tilfelle ren hets. La de få sone straffen sin i fred, alle kan dumme seg ut.

Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06

Lagt til: 11 sep 07, 12:05
Opprinnelig postet av misfit
Hva er vitsen med slike spekulasjonsinnlegg

Vitsen kan kanskje diskuteres, men grunnen er at en naturligvis begynner å lure litt når det kommer en sånn kunngjøring. Personlig bryr jeg meg katta om HVEM det er, men jeg kunne godt tenke meg å vite hva som er bakgrunnen.

Dog, jeg overlever fint uten å vite det òg...

Svensk magi!

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 11 sep 07, 12:09
Jeg synes også det er merkelig at klubben ikke går ut med en begrunnelse. Både i forhold til å stanse speulasjoner, og fordi det i hvert fall ikke får noen preventiv virkning av å holde tett om det.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 11 sep 07, 12:20
Det jeg har hørt er at disse har vist nok vært utestengt før.

http://keiko99.net

teflon

Juniorspiller

Ble medlem: 11 sep 07

Lagt til: 11 sep 07, 12:37
Heisann, lest lenge her på forumet, og føler for første gang at jeg må åpne kjeften min.
Jeg sitter i stolen ved siden av Klokan på jobben og når det gjelder truslene så hadde vi et halvformelt møte her fordi daglig leder hadde fått en telefon anngående trusler mot jobben pga noen misliker Klokan.

For deres info har Klokan fått to brev idag. Ett fra plankehaugen der han får beskjed om at han er kastet ut av plankehaugen på ubestemt tid, og ett fra klubben signert MA der de informerer om at han er utestengt fra stadion ut sesongen 2008.

Skuffet hilsen Nils Petter Grøndal.

seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04

Lagt til: 11 sep 07, 12:42
Er det mulig?? Ikke mindre enn sjokkerende. Du kødder?

teflon

Juniorspiller

Lagt til: 11 sep 07, 12:44
Kødder ikke. Har lest begge brevene og er bare skuffet nå.

danan2

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06

Lagt til: 11 sep 07, 12:44
Endret: 11 sep 07, 12:45
Klokan?!?? Hvorfor det? Her må det demonstreres!

Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 11 sep 07, 12:46
Endret: 11 sep 07, 12:48
Utrolig!!!

Hvis dette stemmer, BØR det begrunnes tydelig fra PH og FFKs side.
Det går ikke ann å ekskludere forsangeren for så å legge lokk over saken.

Who is General Failure and why is he reading my disc??

seal_dm

A-lagspiller

Lagt til: 11 sep 07, 12:49

Opprinnelig postet av keiko99

Synes du sa han hadde fått støtte av ledelsen i Plankehaugen jeg keiko. Jeg mente han ikke hadde det. Hva mener du om dette her da?

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05

Lagt til: 11 sep 07, 13:02
Jøss, her virker det som om det har foregått en del i kulissene. Zoran melder seg ut av PH to dager før han blir kastet ut. Vi bør kanskje vente med å felle noen dom og starte hylekoret før alle detaljer er på bordet. Som det står i pressemeldingen:

Vedtaket er fattet etter Plankehaugens vedtekter §7.
Medlemmer som bryter Plankehaugens vedtekter og/eller på annen måte bidrar til å skade FFK/Plakehaugens omdømme, kan eksluderes av styret.

Her er det noe som lukter. Ja, jeg vil si stinker.

Ære være Plankebyen

bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03

Lagt til: 11 sep 07, 13:14
FY FAEN!! Dette er ikke akseptabelt!! Her bør PH og klubben rykke ut med en grunn snarest!

Burn in hell, por favore..

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03

Lagt til: 11 sep 07, 13:19

Det er jo ikke sikkert vi får noen grunn, da morgan sier  "De har gjort ting som ikke er lov hverken i eller utenfor fotballen".

Dette kan jo være alt fra veldig graverend saker til enkle forseelser som øldrikking på tribunen eller å si fy-ord til politiet. Med mindre noen av de eksluderte selv sier hva årsaken er, så tror jeg ikke vi får vite det.

Bjørkøy som Statsminister!

MA

Juniorspiller

Lagt til: 11 sep 07, 13:23

Det hadde vært veldig greit å vite årsaken til denne utestengelsen. Jeg har vært på de fleste kampene både borte og hjemme denne sesongen.Unntak er Brann, Tromsø og Stavanger. Jeg kan ikke si jeg verken har sett eller hørt noe ang forsangeren som kan gi grunnlag for dette. Da må det gjelde opptrinnet mot Stabekk hvor forsangeren i lange perioder var ute av stadioen og snakka mye med politiet ang en beruset person eller flere. Men etter det jeg så var ikke forsangeren i noe som helst klammeri med politiet, men en som prøvde å hjelpe en "kamerat" fra å bli bura inne og som prøvde å overbesvise vaktene om at de ikke var ute etter å lage bråk. Kanskje ikke så lurt når han har en slik posisjon i PH som han hadde, men det er vel ikke ulovlig å prøve å hjelpe? Hvem var det som tente blusset der inne, var det forsangeren?

Brukernavnet mitt har ingen ting med FFKs sportsjef å gjøre, bare to helt tilfeldig valgte bokstaver............

bluemadness

Knøttespiller

Ble medlem: 30 okt 06

Lagt til: 11 sep 07, 13:23
Det er " tusen takk" for all svette, blod og tårer Kloki... Sån setter man pris på en tribune legende...

VOLIM TE MAMA AL ` NE VISE OD DINAMA......

Svein

A-lagspiller

Lagt til: 11 sep 07, 13:24
VG om saken:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=162494

FFK har i samråd med politiet kommet fram til dette?

Who is General Failure and why is he reading my disc??

Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05

Lagt til: 11 sep 07, 13:29
Vi forlanger en forklaring!

FFK - Norgesmestere 2006
Fortsatt god bedring Dagfinn!

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 13:34

En av de utestengte sa til VG at han ikke hadde fått noen begrunnelse eller kunner forstå hva grunnen var. Hva i allverden er dette for noe?

Det kan jo sammenliknes med å miste lappen for råkjøring uten at noen sier hvor du råkjørte eller hvor fort du kjørte?

Hvis heller ikke plankehaugen har gitt en begrunnelse er det jo hårreisende.

Hvis ikke verken PH eller FFK kommer med en begrunnelse overfor de utestengte tror jeg de kan ha  startet en krig de absolutt ikke ønsker.

Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05

Lagt til: 11 sep 07, 13:35

HAHA!

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
HATER NFF .

Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 11 sep 07, 13:36
Føler meg rimelig sikker på at de som har blitt utesteng har fått vite årsaken.

Mulig det er flaut å fortelle det....

Synes det er greit at de går ut med det selv hvis de ønsker. Det vil være dobbel straff
om FFK går ut med dette til aviser osv.

Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- Seriemester 2009

Kråkerøygutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 sep 04

Lagt til: 11 sep 07, 13:40

Skulle gjerne likt å vite hva som er begrunnelsen for å utestenge Klokan.
Har jo sett hvordan temperamentet hans kan være, men har aldri sett ham gjøre noe som skal kunne kvalifisere til utestengelse. Det nærmeste må vel være den lille episoden hjemme mot Brann ifjor, men den saken er jo avsluttet og glemt for lenge siden.
Lurer litt nå :-/

FFK for alltid!
Norgesmestere 2006 - Europa i 2007

MA

Juniorspiller

Lagt til: 11 sep 07, 13:41
Om de ikke har fått vite årsaken så står det jo skrevet hvilken paragraf de har brutt. Dem det gjelder vet vel hva dem har gjort og hvorfor dem har blitt utestengt. Jeg kan ikke tenke meg at PH styret velger å gjøre dette uten god grunn.

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 13:42

Opprinnelig postet av MA
Om de ikke har fått vite årsaken så står det jo skrevet hvilken paragraf de har brutt.

Det holder liksom ikke.....du må jo få vite hva du har gjort for å bryte med en paragraf.

Frode

A-lagspiller

Lagt til: 11 sep 07, 13:42
Vet vi hvem dette er ?

Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- Seriemester 2009

Frode

A-lagspiller

Lagt til: 11 sep 07, 13:43
Endret: 11 sep 07, 13:44
Opprinnelig postet av TgfkaFFK

Opprinnelig postet av MA
Om de ikke har fått vite årsaken så står det jo skrevet hvilken paragraf de har brutt.

Det holder liksom ikke.....du må jo få vite hva du har gjort for å bryte med en paragraf.

De må få vite...men ikke vi....

FFK skal ikke henge ut supportere som er utestengt....

Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- Seriemester 2009

danan2

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 13:44

Opprinnelig postet av VG
"Morgan Andersen håper man nå sender et klart signal om at man ikke ønsker slike elementer i tilknytning til klubben. "

Du må jo si hvilke "elementer" dette gjelder da Morgan, må jo vite hvilke elementer dere ikke ønsker før vi kan ta lære av det.

MA

Juniorspiller

Lagt til: 11 sep 07, 13:44
Men, hvem tente blusset på Nadderud???? Må vel være noen som vet det? Jeg vet hvem som hadde blussene med seg, men ikke hvem som tente dem. Det eneste jeg så var at en i PH styret sprang ut av stadioen med blusset mens han lo..... Var det kanskje han som tente det også

jambo

A-lagspiller

Lagt til: 11 sep 07, 13:49
Endret: 11 sep 07, 13:57
SV: 4 personer utestengt fra Fredikstad stadion i fremtiden
Vet vi hvem dette er ?

Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- Seriemester 2009

Dersom du leser litt lenger fremme i tråden så ser du at den ene er Zoran.

mysthical

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 13:56
Opprinnelig postet av MA
Men, hvem tente blusset på Nadderud???? Må vel være noen som vet det? Jeg vet hvem som hadde blussene med seg, men ikke hvem som tente dem. Det eneste jeg så var at en i PH styret sprang ut av stadioen med blusset mens han lo..... Var det kanskje han som tente det også

Det var ikke han fra styret som tente den. Han hjalp de litt tafatte vaktene som ikke viste hva de skulle gjøre med blussen. Personen som tente den ble også kastet ut etterpå.

MA

Juniorspiller

Lagt til: 11 sep 07, 13:58

Ok. Kan ikke si jeg har lest det noe sted i denne tråden hvem som tente blusset. Men takk for info.

Da har han brutt en viktig regel, bluss i den vinden på Nadderud var farlig og noe han skulle unngått med en slik posisjon som han hadde. Synd, men sikkert fair.....

ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06

Lagt til: 11 sep 07, 13:57

Her er paragrafen PH har brukt:

§7 EKSKLUSJON

Medlemmer som bryter Plankehaugens vedtekter og/eller på annen måte bidrar til å skade FFK og/eller Plankehaugens omdømme, kan ekskluderes av styret. Medlemmer kan enten ekskluderes direkte, eller gis advarsler avhengig av forseelsens alvorlighetsgrad. Styremedlemmer kan også ekskluderes. Ved behandling av slike saker deltar ikke det forslått ekskluderte medlemmet i avstemningen. 1. varamedlem deltar i stedet.  Minimum 5 av de 7 stemmeberettigede må stemme for eksklusjon. Generalforsamlingen har krav på redegjørelse fra styret om eksklusjoner. Eksklusjonssaker kan ankes inn for generalforsamlingen, men medlemmet er suspendert frem til generalforsamlingen. Generalforsamlingens vedtak er endelig.

Rey

Moderator

Lagt til: 11 sep 07, 13:59
I følge NRK er det ingen direkte følge av blussingen på Nadderud

Opprinnelig postet av NRK

Plankehaugens leder Ulf Berg sier at utestengelsen ikke er noen direkte følge av supporterbråket etter Stabæk-kampen.

- Nei, det er flere ting. Mer har vi ikke å si, egentlig. 

The colour of her eyes

jambo

A-lagspiller

Lagt til: 11 sep 07, 14:00
Opprinnelig postet av MA

Ok. Kan ikke si jeg har lest det noe sted i denne tråden hvem som tente blusset. Men takk for info.

Da har han brutt en viktig regel, bluss i den vinden på Nadderud var farlig og noe han skulle unngått med en slik posisjon som han hadde. Synd, men sikkert fair.....

RETTELSE:

Jeg mente ikke at Zoran har tent noe bluss om det var det du mente med, "vet vi hvem dette er". Det jeg mente er at Zoran er en av de utestengte, ref innlegg tidligere i tråden.

Martin_

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 14:00
Endret: 11 sep 07, 14:08
Edit; Frustrasjonsutbrudd

Det dere gjør nå, er å skade klubbens omdømme.  Plankehaugen har gravd sin egen grav, og hoppet i den.

At dere ikke gir en grunn viser hvorfor dere er en gjeng feige fitter!

HATER NFF .

MA

Juniorspiller

Lagt til: 11 sep 07, 14:02
Tror du roter litt med hvem innlegg du svarer på nå Jambo????

Frode

A-lagspiller

Lagt til: 11 sep 07, 14:06
Er vel litt tidlig å fordømme en utestengelse ingen ser ut til å vite årsaken til. Hvis det viser
seg å være Zoran, kunne han kommet og gitt sin side av saken...

Jeg har uansett full forståelse for at MA og PH ikke offentlig "henger ut" de utestengte. Det er
på en måte straff nok å bli utestengt om ikke hele norge skal få vite navn og hva de har gjort.

Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- Seriemester 2009

Per Egil

Moderator

Lagt til: 11 sep 07, 14:08
Helt enig med Frode. Som Ulf Berg sier til NRK: de det gjelder skjønner det selv.

Ære være Plankebyen

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 14:09
For å skape forståelse hos oss andre, unngå spekulasjoner og for at utestengelsen skal ha en preventiv effekt, så ser jeg det helt klart som en fordel at klubben/PH går ut med en begrunnelse. Kan ikke se hvordan det er å "henge de ut".

Magnum

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 14:11
Huff...

Jeg er kanskje tilbøyelig til å ha litt Kardemomme by-mentalitet og bare ønske at alt skal være hyggelig og trivelig og alle skal være venner, men jeg har uansett veldig liten sans for intriger og såpeoperaer.

Det blir uansett litt trist når en medsupporter av meg, i en mail ang. bestilling av billetter til noen kamper framover, skriver: "Og for guds skyld, ikke kjøp plass til meg på Plankehaugen-feltet ;-)" (Plankehaugen-feltet var ikke noen aktuell plassering for oss uansett, manglende medlemskap tatt i betraktning, men dog...)

Når det gjelder den ene navngitte personen, så kan jeg ikke fatte hva vedkommende skulle ha gjort som er graverende nok til å bli utestengt fra både Plankehaugen og stadion. Det eneste jeg i det hele tatt har hørt om (rettere sagt lest om, her på forumet), er et par ordvekslinger som noen har oppfatta som smått ubehagelige. Og når det gjelder de andre tre, så vet vel heller ingen noe som helst, annet enn noen spekulasjoner om bluss på Nadderud.

Og her har vi mye av problemet, etter min mening. Morgan sier til VG:

"- Det er gjort av sikkerhetsmessige årsaker, og det var ingen vanskelig beslutning. Jeg vil ikke gå konkret inn på hva som har skjedd, men det var graverende nok til at vi gikk til dette skrittet. De har gjort ting som ikke er lov hverken i eller utenfor fotballen (...)

Morgan Andersen håper man nå sender et klart signal om at man ikke ønsker slike elementer i tilknytning til klubben.

- Vi håper dette har en preventiv effekt, sier Andersen."

Men kan ikke det være litt vanskelig med en preventiv effekt, da, når ingen vet hva de har gjort som har ført til denne utestengelsen?

Svensk magi!

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 14:12
Opprinnelig postet av danan2

Opprinnelig postet av VG
"Morgan Andersen håper man nå sender et klart signal om at man ikke ønsker slike elementer i tilknytning til klubben. "

Du må jo si hvilke "elementer" dette gjelder da Morgan, må jo vite hvilke elementer dere ikke ønsker før vi kan ta lære av det.

Enig.

Personlig gir jeg en god dag i hvem det handler om. Jeg kjenner dem ikke likevel og trenger ikke høre navn. Men det hadde vært ålreit å vite hva slags handlinger som medfører slike reaksjoner. Først da kunne denne saken ha fått noen betydning i forhold til å sende ut det signalet Morgan snakker om.

Jeg er like klok.

Memyselfandi

Juniorspiller

Opprinnelig postet av teflon

Hva f... skjer a?  Må vel for pokker lov til å være engasjert på tribunen uten å bli kastet ut?

En ting hvis man bruker vold, kan bli tomt på PH-feltet hvis man ikke får vise engasjement litt utover det å klappe pent....

Gud forby at Ham-Kam spiller i tippeligaen igjen.............

Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05

Ærlig talt kanskje dte mest tåpelige PH har gjort noen gang! Vet godt hvem som har blitt kasta ut og kan ikke se noen ting de har gjort galt!

Ultras mentalitet
FORZA NFF!!!!!!

bjorn

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 14:13
Tviler på de utelater å skrive grunnen i ett personlig brev til de utestengte, som en kollega har lest.

Stinker av dette.

Frode

A-lagspiller

Lagt til: 11 sep 07, 14:14
Opprinnelig postet av Costanza
For å skape forståelse hos oss andre, unngå spekulasjoner og for at utestengelsen skal ha en preventiv effekt, så ser jeg det helt klart som en fordel at klubben/PH går ut med en begrunnelse. Kan ikke se hvordan det er å "henge de ut".

Hvis det de har gjort forklares, er det meget mulig folk skjønner hvem det er. Så istedenfor å forklare vagt og lage rom for falske mistanker og diskusjon, så gir de rette vedkommende en straff, og holder det internt. Synes det er helt riktig, selg om jeg selvsagt er nysgjerrig på hva som har foregått.

Edit: Diskusjone blir det vel uansett :-)

Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- Seriemester 2009

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til: 11 sep 07, 14:23
Hm. Hvis det er sant at Zoran er en av dem, syns jeg PH graver sin egen grav. Har ikke alltid vært enig i metodene hans for å få liv på tribunen, men har ikke sett noe som bør føre til utestengelse....  Ingen får forståelse for en utestengelse hvis det ikke opplyses hvorfor. Desuten hvis det skal fungere prevantivt, MÅ det opplyses hva som er gjort, ellers får det ingen effekt. Det blir det samme som å fenglse David Toska uten å oppgi grunnen...

Du tællær ente alene...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet

Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03

Lagt til: 11 sep 07, 14:24
Spent på hvordan dette slår ut på tribunelivet mot Brann... Har vondt for å se at det skal komme noe godt ut av det her...

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06

Lagt til: 11 sep 07, 14:24
Hva står det i disse brevene da,hvis hverken Plankehaugen eller FFK vil gå noe nærmere inn på dette så kan vel dere dele det som står med oss så kan vi si oss uenige eller ikke

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 14:27
Endret: 11 sep 07, 14:28

Noen må jo kjenne disse folkene, så de klarer neppe å holde det så hemmelig. De fleste ville antagelig ikke skjønt hvem dette dreier seg om uansett med mindre man vet det likevel.

Er helt enig med Costaza. Dette blir bare et meningsløst utspill i mine øyne. Hvorfor skal FFK si noe om saken overhodet, når de ikke kan si noe det kunne hatt noen som helst konstruktiv interesse å vite?

Hvis noen hører noe synes jeg det er bare bra om de sier noe om hva som ligger bak, og hold gjerne kjeft om hvem.

Frode

A-lagspiller

Lagt til: 11 sep 07, 14:31
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Noen må jo kjenne disse folkene, så de klarer neppe å holde det så hemmelig. De fleste ville antagelig ikke skjønt hvem dette dreier seg om uansett med mindre man vet det likevel.

Er helt enig med Costaza. Dette blir bare et meningsløst utspill i mine øyne. Hvorfor skal FFK si noe om saken overhodet, når de ikke kan si noe det kunne hatt noen som helst konstruktiv interesse å vite?

Hvis noen hører noe synes jeg det er bare bra om de sier noe om hva som ligger bak, og hold gjerne kjeft om hvem.

Gjør det, men tenk litt personvern her :-)

Mulig utestengelsen er fortjent, mulig ikke, men offentlig uthenging har de sikkert ikke fortjent.

Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- Seriemester 2009

Tassen

Bedriftsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 14:34
Latterlig nå graver dere deres egen grav. Andre lags supporterskarer hadde endlig begynnte å få iværtfall LITT respekt for Plankehaugen. Endlig begynnte noe som nærmet seg tribunekultur, og stemmning i Fredrikstad. Men så sparker dere ut mannen som har gjort at dere har tatt steget opp, samt et par av de mest ivrige?

Her burde virkelig dere andre medlemer kreve at Styret i PH omgjør sin besluttning.

Vis ikke rykker dere 10 skritt tilbake, og kan konsentrere dere om å sette opp busser, og fore den jævla hesten deres med mat, istedenfor å være fotballsupportere.

Uoffisielle Lillestrøm

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til: 11 sep 07, 14:35

Skjønner ikke at FFK legger dette ut på sine hjemmesider!!!??

Det hadde nok uansett gått rykter, men det er noe helt annet når klubben går ut med nyheten. Og når de ikke kommer med noen forklaringer, blir det merkelig.

Og hvis det stemmer at det er Zoran som er utvist, blir jeg rett og slett forbauset! Jeg vil ikke kommentere meg, for det kan hende han har gjort ting man ikke har sett. Og jeg vet heller ikke om han har fått advarsler, men dette vil ikke lønne seg. For det første vil de få så og si halvparten av Plankehaugen mot seg, for det andre vil det bli så og si dødt på feltet. Nå håper jeg vi får litt mer informasjon ang. denne saken.

Hvis ikke vi får det, syns jeg vi skal protestere i form av taushet mot Brann den første omgangen. Syns også bannere bør være på sin plass. Ikke da pga. utvisningen, men fordi det må være mulig å kommunisere med medlemmene i Plankehaugen. Når Plankehaugen vedtar noe, bør alle medlemmene ha plikt på informasjon. Ikke i form av navngiving, men det må sies hva personene har gjort som fortjener utestengelse.

Hvis ikke risikerer vi at Plankehaugenstyret og klubben lager noe som er litt "for seg selv", og at vi "vanlige" medlemmer blir utelatt.

Så kommer det ingen informasjon fra Plankehaugen eller FFK, håper jeg 1.omgang spilles i stillhet fra Plankehaugens side mot Brann!

Jeg beklager overfor dommeren, men når det er sagt så ser det ut som straffe. Og dommeren skal dømme ut fra det han ser. Det var ikke straffe, men det kan ikke dommeren ha sett. - Henning Berg etter tapet mot Rosenborg 2006-

jambo

A-lagspiller

Lagt til: 11 sep 07, 14:38
Opprinnelig postet av Frode
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Gjør det, men tenk litt personvern her :-)

Mulig utestengelsen er fortjent, mulig ikke, men offentlig uthenging har de sikkert ikke fortjent.

Frode: Er du ikke enig i at det er litt vanskelig å vite hva som ikke kan aksepteres når man ikke vet hva som er gjort??

Like fullt som det er vanskelig å vite hvilke elementer som er uønsket, når man ikke kan si hvilke "elementer" det dreier seg om?

Når Morgan i VG uttaler at han ikke ønsker å si noe om saken, og ikke om det er snakk om casuals, men at han håper det er preventivt og viser at slike elementer er uønsket, da er det litt vanskelig å ta stilling til ting.

danan2

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 14:41

Opprinnelig postet av Lemmy
Så kommer det ingen informasjon fra Plankehaugen eller FFK, håper jeg 1.omgang spilles i stillhet fra Plankehaugens side mot Brann!

Jeg er med på den!

MA

Juniorspiller

Lagt til: 11 sep 07, 14:45
Ja for det hjelper jo spillerene til å vinne kampen???? Det er vel i bunn og grunn pga fotballen vi er der. Nei håper og tror nok at det blir liv på tribunene også på denne kampen og at de fleste PH supporterne ikke lar dette gå utover spillerne som skal VINNE denne kampen.

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 14:45

Plankehaugen demonstrerer mot Plankehaugen?

stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03

Lagt til: 11 sep 07, 14:46

Da synes jeg vel de som ikke er interessert i å støtte laget sitt holder seg hjemme. Skal dette gå utover spillerne?

03.08.2005 Fredrikstad - Rosenborg 5-1

teflon

Juniorspiller

Lagt til: 11 sep 07, 14:46
Opprinnelig postet av paco
Hva står det i disse brevene da,hvis hverken Plankehaugen eller FFK vil gå noe nærmere inn på dette så kan vel dere dele det som står med oss så kan vi si oss uenige eller ikke

Det står ingenting om hvorfor i brevene, bare referer til et par paragrafer og noen klager uten å forklare hva slags klager. Jeg skjønner selv ingenting og det ser ikke ut til at Zoran skjønner så mye selv. Vi sitter og preker fotball og alt som har med vår interesse i fotball å gjøre 8 timer om dagen her på kontoret og det her kom som lyn fra klar himmel for oss begge.

Glenn Glitter

Juniorspiller

Ble medlem: 22 aug 07

Lagt til: 11 sep 07, 14:47

Jeg er med på den!

Jepp !

Rude, stewed and tattooed

danan2

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 14:48
Vi taper da ikke kampen fordi vi som protesterer ikke synger i en omgang.

Glenn Glitter

Juniorspiller

Ble medlem: 22 aug 07

Lagt til: 11 sep 07, 14:49
Opprinnelig postet av stenhard

Da synes jeg vel de som ikke er interessert i å støtte laget sitt holder seg hjemme. Skal dette gå utover spillerne?

Tribunekultur går litt lengre enn det som foregår på banen !

Rude, stewed and tattooed

wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05

Lagt til: 11 sep 07, 14:49
Hehe.. Hadde blitt litt av en sak utestengelsen kan vel kanskje ha noe med oppførselen på stabæk kampen som florerte rundt på sidene her (?) Mulig noen personer har gått lengre enn på forumet for å klage på f.eks disse som er utestengt

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)

AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!

Tassen

Bedriftsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 14:53

Nei. Tror uansett ikke dere skal være redd for at null synging skal ødlegge for resultatet. Når dere kaster ut zoran++ så vil man ikke lenger høre dere;)

Uoffisielle Lillestrøm

T.Olsen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07

Lagt til: 11 sep 07, 14:52
Vakter, samt de som selger billetter til kampen(?), må jo vite hvilke personer dette gjelder. Tar nok ikke lang tid for alle vet hvem disse er. Som alle andre er jeg spent på grunnen.

Det kan da ikke være lett å hindre dem inngang på stadion? Så sant ikke alle vaktene går med fotografier.

Gashi!

bønna

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 14:54
Endret: 11 sep 07, 15:02
Oppfordrer alle medlemmer av PH til å melde seg ut. At medsupportere av meg skal bli pisset i trynet av en gjeng tamme *** som har null peiling på supporterkultur er uakseptabelt!! De gir ikke en grunn en gang!

Plankehaugen som supportergruppe er død.

Mod: Ro ned språkbruken

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05

Lagt til: 11 sep 07, 14:55
De bør ha en god begrunnelse for dette, og den bør vi faen meg få høre. Viser dette seg å være smålig intrigemakeri blir det tyst fra min plass ihvertfall, og PH-medlemskapet går i søppla.

Go tell the Spartans, passerby,
That here, by Spartan law, we lie

NEI TIL HETS AV BRH!

stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03

Lagt til: 11 sep 07, 15:00
Opprinnelig postet av Glenn Glitter

Tribunekultur går litt lengre enn det som foregår på banen !

Dette har vel ingenting med laget å gjøre, så hvorfor skal det gå utover dem? Må neste forklare meg det der.

03.08.2005 Fredrikstad - Rosenborg 5-1

T.Olsen

A-lagspiller

Lagt til: 11 sep 07, 14:57
Om dette var BRH -medlemmer, er det egentlig helt greit for meg.

Gashi!

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 11 sep 07, 14:58

Opprinnelig postet av Tassen

Nei. Tror uansett ikke dere skal være redd for at null synging skal ødlegge for resultatet. Når dere kaster ut zoran++ så vil man ikke lenger høre dere;)

Nå må du ikke glemme at jeg fortsatt er til stede Tassen. Skal nok få gira opp PH uansett Zoran eller ei.

Snæbbis

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 14:59
Opprinnelig postet av T.Olsen

Helt greit også om de ikke har gjort noe galt?

NEI TIL HETS AV BRH!

MA

Juniorspiller

Støttæs 100 %

Frode

A-lagspiller

La nå styret gjøre jobben sin.

Hvis noen vil forsvare seg, eventuellt klage, så får de ta dette gjennom de riktige kanalene.

Kan ikke forestille meg at noen blir kastet ut uten grunn.

Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- Seriemester 2009

T.Olsen

A-lagspiller

Lagt til: 11 sep 07, 15:01
Opprinnelig postet av Snæbbis

Helt greit også om de ikke har gjort noe galt?

Nei, men etter hva jeg har fått inntrykk av har de brutt diverse paragrafer.

Gashi!

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Latterlig nå graver dere deres egen grav. Andre lags supporterskarer hadde endlig begynnte å få iværtfall LITT respekt for Plankehaugen. Endlig begynnte noe som nærmet seg tribunekultur, og stemmning i Fredrikstad. Men så sparker dere ut mannen som har gjort at dere har tatt steget opp, samt et par av de mest ivrige?

Her burde virkelig dere andre medlemer kreve at Styret i PH omgjør sin besluttning.

Vis ikke rykker dere 10 skritt tilbake, og kan konsentrere dere om å sette opp busser, og fore den jævla hesten deres med mat, istedenfor å være fotballsupportere.

hehe, om vi blir respektert av en lsk supporter er egentlig knekkende likegyldig for min del, ihvertfall en fra "uoffisielle lillestrøm" .

ord til saken:

Skuffende av PH/Klubben å ikke si noe om hvorfor, det vil unngå spekulasjoner om de går ut med en liten begrunnelse. Og er det ting i lovverket til PH eller FFK som er brutt, så er det vel bare å skrive det...

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Tassen

Bedriftsspiller

Mye mulig. Men dere er ikke SÅ mange med god  peiling på tribunekultur i PH, og når dere da kaster ut 1 veldig viktig, samt 3 ganske viktige (vis jeg har forstått riktig hvilke personer dette er), så er det absoulutt ikke bra, stemmningsmessig sett.

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Nå må du ikke glemme at jeg fortsatt er til stede Tassen. Skal nok få gira opp PH uansett Zoran eller ei.

Uoffisielle Lillestrøm

Per Egil

Moderator

Lagt til: 11 sep 07, 15:02
Endret: 11 sep 07, 15:04
Opprinnelig postet av bønna

Nei. Plankehaugen lever videre, Fredrikstad Fotballklubb lever videre og Fredrikstad by lever videre. Vi har fått slag i trynet før og reist oss. Gang på gang.

Ære være Plankebyen

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 15:02

Oppfordrer alle medlemmer av PH til å melde seg ut. At medsupportere av meg skal bli pisset i trynet av en gjeng tamme fitter som har null peiling på supporterkultur er uakseptabelt!! De gir ikke en grunn en gang!

Skal vi legge ned Plankehaugen bare på grunn av dette. Nei takk du. Fredrikstad som klubb går foran.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 15:05
Mye mulig. Men dere er ikke SÅ mange med god  peiling på tribunekultur i PH, og når dere da kaster ut 1 veldig viktig, samt 3 ganske viktige (vis jeg har forstått riktig hvilke personer dette er), så er det absoulutt ikke bra, stemmningsmessig sett.

Og er det så mange i kanarifansen om har god peiling på dette. Tviler på at det er så mye bedre hos dere enn det er hos oss. Dette er marginalt i såfall.

Magnum

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 15:06
Nå er det jo som kjent ingen (veldig få) som vet bakgrunnen for dette (tydeligvis ikke alle de det gjelder heller), men å begynne å planlegge allslags mulige og umulige aksjoner mot PH (Plankehaugen som demonstrerer mot Plankehaugen hadde vært et "artig" syn, ja...), klubben og for den saks skyld laget før en vet noe som helst, er vel å dra det "litt" langt!

Jeg velger å tro at det ligger en eller annen saklig begrunnelse bak... hva det nå måtte være.

Men der har vi jo igjen en del av problemet med at ingen offisielle kanaler vil fortelle bakgrunnen for det som har skjedd. Da blir det fort sånn!

Svensk magi!

Tassen

Bedriftsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 15:07
Endret: 11 sep 07, 15:08
LSK har vel strengt talt 1 GOD Ultras gruppe, med 25+ medlemmer, samt "Mental Boys" (Tidligere KGG) hvor en del har peiling. Pluss en god del til.

Dere hadde muligheten til å ta skrittet opp nå, men nå tror jeg dere stopper opp.

Edit: Men nå handler ikke dette om LSK, og ingen er heller utestengt fra LSK pr.d.d.

Uoffisielle Lillestrøm

bønna

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 15:08

Oppfordrer alle medlemmer av PH til å melde seg ut. At medsupportere av meg skal bli pisset i trynet av en gjeng tamme fitter som har null peiling på supporterkultur er uakseptabelt!! De gir ikke en grunn en gang!

Skal vi legge ned Plankehaugen bare på grunn av dette. Nei takk du. Fredrikstad som klubb går foran.

Så mye for samhold i en supportergruppe! Har sett på deg som en bra kar Rune, men om du mener det er greit at klubben og supporterklubben behandler fansen sin som dritt så er du ikke bedre enn noen av de andre usakelige kritikerne!

paco

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 15:08
Skal Plankehaugen og FFK styret enstemmig  ha kastet ut 4 medlemmer helt uten grunn eller ligger det noe bak?

Liraren

A-lagspiller

Lagt til: 11 sep 07, 15:10

Plankehaugen skifter hermed navnet til den rolige sindige supporterklubben fra fredrikstad som har som  mål og sette verdensrekord i busser til borte kamper!!!!!

For en gjeng med idioter som sitter i det styret! Melder meg ut snarest, kan ikke sitte og se på at plankehaugen pisser i ansiktet på egne medlemmer! Alt det som har vært av tribunekultur i plankehaugen er dødt nå. Og det kan man takke ene og alene plankehaugen! RIP Plankehaugen!

Ultras mentalitet
FORZA NFF!!!!!!

Martin_

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 15:11

For et utrolig latterlig utsagn. Og om de var uskyldge? Jeg kan si at to personer med større eller mindre tilknytning BRH  er utestengt. Hvorfor lurer vi i enkelte tilfeller også på.

HATER NFF .

Tassen

Bedriftsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 15:12
Håper for Plankehaugens egne skyld at de faktisk kommer ut med en GOD grunn til dette. Vis ikke så er dette bare med på å skape splid i PH.

En god begrunnelse er på sin plass.

Uoffisielle Lillestrøm

T.Olsen

A-lagspiller

Lagt til: 11 sep 07, 15:13
Opprinnelig postet av Martin_

For et utrolig latterlig utsagn. Og om de var uskyldge? Jeg kan si at to personer med større eller mindre tilknytning BRH  er utestengt. Hvorfor lurer vi i enkelte tilfeller også på.

Som jeg har skrevet tidligere baserer jeg kommentaren på at de har utført regelbrudd.

Må forresten si at dere "ultras-gutta" oppfører dere patetisk i denne tråden.

Gashi!

paco

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 15:13
Vet ikke om dette har noe med blusset på nadderud og gjøre men den personen som gjorde det burde få en skikkelig straff da det rett og slett var livsfarlig men som sagt vet ikke om det har noe med utestengelsen og gjøre

Tassen

Bedriftsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 15:14

Som jeg har skrevet tidligere baserer jeg kommentaren på at de har utført regelbrudd.

Kan vel ha noe med at de, og ultras fra resten av Norge, er drittlei av å bli behandlet dårlig?

Uoffisielle Lillestrøm

bønna

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 15:16

Må si at du T.Olsen er den mest patetiske av de alle. "Om dette var BRH -medlemmer, er det egentlig helt greit for meg." Hva er det for noe å si? På hvilket grunnlag sier du det?

T.Olsen

A-lagspiller

Lagt til: 11 sep 07, 15:16

Kan vel ha noe med at de, og ultras fra resten av Norge, er drittlei av å bli behandlet dårlig?

Når du sier de, regner du med det selv? Jeg skjønner jo selvfølgelig at du, som forøvrig registrerte deg i dag enten er en av de som ble kastet ut, eller medlem av BRH.

Gashi!

Tassen

Bedriftsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 15:18
Jeg er IKKE FFK supporter.

Uoffisielle Lillestrøm

T.Olsen

A-lagspiller

Lagt til: 11 sep 07, 15:18
Endret: 11 sep 07, 15:19
Må si at du T.Olsen er den mest patetiske av de alle. "Om dette var BRH -medlemmer, er det egentlig helt greit for meg." Hva er det for noe å si? På hvilket grunnlag sier du det?

Skal ikke legge skjul på at jeg misliker disse causualsguttene.

Gashi!

T.Olsen

A-lagspiller

Lagt til: 11 sep 07, 15:19

Nei, selvfølgelig ikke.

Gashi!

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 15:21

Så mye for samhold i en supportergruppe! Har sett på deg som en bra kar Rune, men om du mener det er greit at klubben og supporterklubben behandler fansen sin som dritt så er du ikke bedre enn noen av de andre usakelige kritikerne!

Hva kommer det ut av å legge ned Plankehaugen bønna ?? Demonstrering på en annen måte, ja den kan jeg være med på, men å legge ned Plankehaugen har jeg ingen forståelse for. Nå må du huske på at jeg ikke har uttalt meg om hva FFK og styret i supporterklubben har gjort i denne saken. Hvis man er misfornøyd med disse som sitter i PH-styret så er det bare å kaste dem ved neste korsvei. Verre er det ikke. Jeg vil helst ikke ta noe standpunkt i denne saken så lenge jeg ikke vet noen ting bønna.

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Tror du og dere i BRH har missforstått, og det er det jeg har irritert meg over gang på gang, dere synger ut om samhold i supportergruppa, dere synger ut om regler som ikke burde vært der, dere maser om at dere kun er der for å støtte laget.

Så kommer det; en eller flere personer har brutt en av lovene i PH`s reglement, eller i FFK`s reglement, konsvekvensen blir at denne (disse) blir straffet for det. Og får ikke se kamp på fredrikstad stadion det neste året. Greit, det burde vært mer info om hvorfor for å unngå spekulasjoner. Men, det har foreløbig ikkekommet.

Og hva gjør dere? Jo, erklerer PH for død, oppfordrer medlemer til å melde seg ut, være stille hele første omgang mot brann, hvem straffer dette? Ikke dere selv, for dere får hevnen deres, ikke PH, for de vet hvorfor folk er utestengt men spillerne,spillerne som dere hele tiden sier er det viktigste, som skal synges for, og jubles for, de blir stående på banen med en supporter klubb i ryggen, som holder kjeft! Ja hvis det er deres måte å støtte laget på, så bør dere i BRH revurdere hele grunnen til å gå på kamp...

Jørn Moum, "forumsadist"

Lemmy

Landslagsspiller

Slutt med hakkinga på BRH! Jeg er uenig med dem i mange av deres synspunkter, men de er ålreite typer fordet! Dessuten lager de mye liv på stadion, og da er det greit nok for meg at vi ikke er helt enig i alt. :)

Forslaget mitt med stillhet i 1.omgang, er jo ikke noe ment til spillerne. Det er mer som en klage til Plankehaugenstyret og FFK. Men det er som sagt bare hvis vi ikke får mer info ang. utestengelsene. Ikke pga utestengelsene, som jeg ikke vet no særlig om og derfor ikke uttaler meg stort om.

SKulle vi derfor få grunnen og den viser seg å være uakseptabel, vil jeg fortsatt at vi skal ha stillhet i 1omgang.

Dessuten har jeg opplevd flere veldig berusede mennesker som sitter, og som jeg ikke kan tenke meg er utvist. Dette er jo også et alvorlig regelbrudd! I tillegg så har jeg ikke sett Zoran har fått klager fra noen vakter under hjemmekamper, og da burde vel vaktene også få en reprimande? Syns forøvrig vaktene er slække, og slipper inn veldig mange berusede, samt at de er dårlige på kroppsvisitering.

Så dårlig som sikkerheten er på Stadion, burde klubben fått bot isteden for at noen av våre supportere blir utestengt!

" For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi en for alle og alle for en", lyder en svært så kjent FFK-sang. Nå må vi vise at vi ikke tålererer slikt av klubben, og forlange en grunn! For Zoran er en stor del av Fredrikstad, og alle som har noe med FFK og Fredrikstad som by forøvrig skylder Zoran en stor takk!

Jeg beklager overfor dommeren, men når det er sagt så ser det ut som straffe. Og dommeren skal dømme ut fra det han ser. Det var ikke straffe, men det kan ikke dommeren ha sett. - Henning Berg etter tapet mot Rosenborg 2006-

Tassen

Bedriftsspiller

Nei, selvfølgelig ikke.

Tøffen. Skjekk her http://www.ultrasfeltc.com/forum/profile.php?mode=viewprofile&u=1065 så forstår du aknskje at du har driti deg ut. Jeg er nok LSK supporter ja;)

Uoffisielle Lillestrøm

Liraren

A-lagspiller

Lagt til: 11 sep 07, 15:22

Hvem er disse casuals gutta t olsen? Aldri hørt om casuals i Fredrikstad?

Fy faen hvor latterlig går det ann og bli? Du baserer alle utsagnene dine på ren og skjær forhåndsdømming! Plankehaugen har tatt 200 steg framover etter at BRH ble stiftet. Idag tok de 200 skritt tilbake!

Plankehaugen styret må ta hatten sin og gå nå!

seal_dm

A-lagspiller

Lagt til: 11 sep 07, 15:23

Jeg har meldt meg ut i dag. Mye pga den saken her, men også fordi jeg synes komersialiseringen i Plankehaugen har gått for langt. Ser ikke engang på PH som en ordentlig suporterklubb. Alt for mye fokus på helt andre uvesentlige ting. Det blir for trivielt, harry, for strigleforma. Nesten ikke fokus på tribuneliv, med unntak av noen få personer.

Og når det gjelder det å fyre opp bluss på Nadderud, når sant skal sies, guttestreker, ikke sant?

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 15:25
Opprinnelig postet av Liraren

Fy faen hvor latterlig går det ann og bli? Du baserer alle utsagnene dine på ren og skjær forhåndsdømming! Plankehaugen har tatt 200 steg framover etter at BRH ble stiftet. Idag tok de 200 skritt tilbake!

litt artig, når ting går i mot BRH er helvete løs med en gang.... jaggu folk som tåler mye det der... begynn å sloss met styret på PH feltet i kampen mot brann også da, så har dere vel fått supporter kulturen i Fredrikstad til nye høyder igjen tenker jeg...

Jørn Moum, "forumsadist"

danan2

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 15:23

Hold deg unna samtalen T.Olsen, du har ikke peiling

Per Egil

Moderator

Lagt til: 11 sep 07, 15:24
Endret: 11 sep 07, 15:25

Pust rolig to ganger, T. Olsen. Hverken BRH eller noen andre i Fredrikstad er casuals. Det bidrar ikke så voldsomt i denne debatten at vi stempler hverandre som det ene eller andre - i hvert fall ikke når betegnelsene er feil.

Ære være Plankebyen

T.Olsen

A-lagspiller

Lagt til: 11 sep 07, 15:24
Opprinnelig postet av Liraren

Beklager, mente BRH, det er for lett å forveksle...!

Gashi!

bjorn

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 15:25
T.Olsen driver bare å provoserer, med fullt overlegg, les alle innleggene hans, er bare samme pisset

T.Olsen

A-lagspiller

Lagt til: 11 sep 07, 15:26
Endret: 11 sep 07, 15:27
Opprinnelig postet av bjorn
T.Olsen driver bare å provoserer, med fullt overlegg, les alle innleggene hans, er bare samme pisset

Hehe.. Traff bra med mitt forrige innlegg.

Gashi!

Tassen

Bedriftsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 15:28
Nei. Du fremstod bare som en dust.

Uoffisielle Lillestrøm

teflon

Juniorspiller

Her er brevet fra PH. Som dere ser forklarer det lite eller ingenting for stakkarene som er utestengt.
Ordrett og komplett:

På grunn av klager har Plankehaugen i et enstemmig styrevedtak besluttet å ekskludere deg fra
Plankehaugen og alle arrengement i regi av Plankehaugen på ubestemt tid.

Vedtaket er fattet etter Plankehaugens vedtekter §7:
Medlemmer som bryter Plankehaugens vedtekter og/eller på annen måte bidrar til å skade
FFK/Plankehaugens omdømme, kan ekskluderes av styret.

For et enstemmig styre
signatur
Talsmann Ulf Berg

slutt

Brevet fra FFK er enda kortere og innholdsløst. Det sier at han er utestengt fra alle kamper arrangert av FFK ut 2008 og referer til at han er kastet ut av plankehaugen. Jeg må si at jeg ikke skjønner hvorfor et ubegrunnet vedtak av PH får han utestengt fra stadion.

paco

Landslagsspiller

Opprinnelig postet av seal_dm

Jeg har meldt meg ut i dag. Mye pga den saken her, men også fordi jeg synes komersialiseringen i Plankehaugen har gått for langt. Ser ikke engang på PH som en ordentlig suporterklubb. Alt for mye fokus på helt andre uvesentlige ting. Det blir for trivielt, harry, for strigleforma. Nesten ikke fokus på tribuneliv, med unntak av noen få personer.

Og når det gjelder det å fyre opp bluss på Nadderud, når sant skal sies, guttestreker, ikke sant?

guttestreker??? ja ser du på det som guttestreker så sier vel det litt om deg

Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07

Lagt til: 11 sep 07, 15:37
dette er latterlig i det hele tatt --  stillhet i hele kampen mot brann !!! 

Står Vi En For Alle Og Alle For En !! Blø For Drakta !! I Hver Eneste Kamp !!

bønna

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 15:38
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

Tror du og dere i BRH har missforstått, og det er det jeg har irritert meg over gang på gang, dere synger ut om samhold i supportergruppa, dere synger ut om regler som ikke burde vært der, dere maser om at dere kun er der for å støtte laget.

Så kommer det; en eller flere personer har brutt en av lovene i PH`s reglement, eller i FFK`s reglement, konsvekvensen blir at denne (disse) blir straffet for det. Og får ikke se kamp på fredrikstad stadion det neste året. Greit, det burde vært mer info om hvorfor for å unngå spekulasjoner. Men, det har foreløbig ikkekommet.

Det er her PH og FFK gjør generaltabben, om vedkommende har vært voldsom mot en purk så tar man konsekvensen av det, MEN om vedkommende har kjeftet på en medsupporter under kamp så er jo det latterlig å stenge den personen ute fra stadion i 1 ÅR!!!!

Og hva gjør dere? Jo, erklerer PH for død, oppfordrer medlemer til å melde seg ut, være stille hele første omgang mot brann, hvem straffer dette? Ikke dere selv, for dere får hevnen deres, ikke PH, for de vet hvorfor folk er utestengt men spillerne,spillerne som dere hele tiden sier er det viktigste, som skal synges for, og jubles for, de blir stående på banen med en supporter klubb i ryggen, som holder kjeft! Ja hvis det er deres måte å støtte laget på, så bør dere i BRH revurdere hele grunnen til å gå på kamp...

Om du er glad i travhester og busskjøring så be my guest, kos deg i PH, men som en supportergruppe har de akkurat skutt seg i hodet. Og om du tror jeg synger for en gjeng overbetalte menn uten røtter i Fredrikstad tar du feil, jeg synger for klubben, byen og oss supportere som faktisk gjør klubben til det en er og gir den identitet!

paco

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 15:40
Opprinnelig postet av Marcus
ja la spillerne bli straffet,er muligens bedre og roe litt ned og se om det dukker opp noe nytt i denne saken.

Thor Gunnar

A-lagspiller
Ble medlem: 25 mai 06

Lagt til: 11 sep 07, 15:40

Det er her PH og FFK gjør generaltabben, om vedkommende har vært voldsom mot en purk så tar man konsekvensen av det, MEN om vedkommende har kjeftet på en medsupporter under kamp så er jo det latterlig å stenge den personen ute fra stadion i 1 ÅR!!!!

Om du er glad i travhester og busskjøring så be my guest, kos deg i PH, men som en supportergruppe har de akkurat skutt seg i hodet. Og om du tror jeg synger for en gjeng overbetalte menn uten røtter i Fredrikstad tar du feil, jeg synger for klubben, byen og oss supportere som faktisk gjør klubben til det en er og gir den identitet!

Tror nok Klanen ville gjort det samme.. Aner ikke hva som har skjedd men noe har de vel gjort?

Røde og hvite er de beste =)

ffk-4ever

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 15:42

Bra skrevet

Marcus

A-lagspiller

Lagt til: 11 sep 07, 15:46
ja la spillerne bli straffet,er muligens bedre og roe litt ned og se om det dukker opp noe nytt i denne saken.

hovedtribunen kan vell dra i gang:  Fredrikstad - klappklappklapp - Fredrikstad - klappklappklapp    men vi får vell vente å se, spillerne kommer ikke til å lide,

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 11 sep 07, 15:48

Synes du sa han hadde fått støtte av ledelsen i Plankehaugen jeg keiko. Jeg mente han ikke hadde det. Hva mener du om dette her da?

hva kaller du dette da ?

http://keiko99.net

teflon

Juniorspiller

Lagt til: 11 sep 07, 15:49
vedtekter §7.
Medlemmer som bryter Plankehaugens vedtekter og/eller på annen måte bidrar til å skade FFK/Plakehaugens omdømme, kan eksluderes av styret.

Viser også til brevet jeg har gjengitt over.
Hvordan kan PH sine interne regler og vedtak resultere i at FFK utestenger folk fra stadion?
Akkurat den skjønner jeg fint lite av.

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 15:50

Så det er grunnen? At en har kjeftet på en annen supporter, og blitt utestengt for det? haha, noe av det dummeste jeg har hørt. Dette har nok ikke med kjefting på egne å gjøre i det hele tatt!

Så spillerne som gjør jobben på banen betyr ingenting for deg? Da er ikke du mye til supporter i mine øyne! Dere sier jo selv at deres intensjoner er å støtte laget. Laget = SPILLERE, TRENERE, STØTTEAPPARAT.

p.s.Akkurat den travhesten kan de gøre om til pålegg for min del

Jørn Moum, "forumsadist"

Snæbbis

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 15:52

Agreed, PH har forma seg til en Happyhappy kompisklubb hvor man skal føle fellesskapet med store og små gjennom koslige arrangementer, mens fokuset på tribuneliv sakte har forsvunnet, og ansvaret har blitt overlatt til noen få ildsjeler.

Ellers er det ekstremt dårlig mediehåndtering at hverken PH-styret eller klubben vil gå ut med Hva som har hendt og hvem det er. Slik som det er nå gjør de martyrer ut av Klokan og de andre som er kastet, mens de selv fremstår som en haug maktkåte intrigemakere. At klubben har blitt blandet inn og svarer med utkastelse fra stadion i et år er ganske ekstremt, og det bør ligge gode grunner bak en slik besluttning. Da holder det faen ikke med "ingen kommentar" fra Morgan og FFK.

NEI TIL HETS AV BRH!

Rey

Moderator

Lagt til: 11 sep 07, 15:55
Viser også til brevet jeg har gjengitt over.
Hvordan kan PH sine interne regler og vedtak resultere i at FFK utestenger folk fra stadion?
Akkurat den skjønner jeg fint lite av.

Der er jeg helt enig med deg. En utestengelse fra Plankehaugen skal da ikke være grunn til å stenge en person ute fra stadion. De burde ha kommet med noe annet enn dette.

Og så litt generelt: Dette er ikke en tråd for eller mot BRH, så prøv å unngå en slik debatt

The colour of her eyes

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04

Lagt til: 11 sep 07, 15:58
Zoran er vel blant de som har gjort mest for og støtte klubben i tykt og tynt. Når vi har liggi på sisteplass og sloss mot nedrykk og publikum har sviktet har Zoran stått på toppen og dratt oss andre med!!! OG DETTE ER TAKKEN!!!!!! Dra til helvete PH, jeg er faktisk jævelig glad jeg aldri har meldt meg inn i den rompe gjengen pga at mitt engasjement selv ikke ville blitt godtatt. PH har klart og bli ene eier av supporterkultur i Fredrikstad og stengt dørene for andre som har ett mer brennende engasjement slik at den fantastiske kulturen som har blitt bygd opp av Zoran skal bli hundsett.. EN STOR SKAM FOR SUPPORTER NORGE!!

Marcus

A-lagspiller

Lagt til: 11 sep 07, 16:01
enig! en stor skam !

bønna

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 16:04

Så det er grunnen? At en har kjeftet på en annen supporter, og blitt utestengt for det? haha, noe av det dummeste jeg har hørt. Dette har nok ikke med kjefting på egne å gjøre i det hele tatt!

Neivel? Da er det best at du, o store orakel, opplyser oss uopplyste om hva grunnen kan være!

Så spillerne som gjør jobben på banen betyr ingenting for deg? Da er ikke du mye til supporter i mine øyne! Dere sier jo selv at deres intensjoner er å støtte laget. Laget = SPILLERE, TRENERE, STØTTEAPPARAT.

Men hvem faen betaler lønninga til laget? Hva hadde fotballen vært uten tilskuere? Lag uten supportere og tradisjon(skapt av supportere)spiller på Melløs og Østsiden Stadion og vil kave der nede i all fremtid. La meg spørre deg, betyr det mer for deg at medsupportere/medborgere blir behandlet på en rettferdig måte eller er det viktigere at Gardar Johansson undertegner ny kontrakt?

paco

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 16:15
Be Plankehaugen med 4000 medlemmer om og dra til helvete sier jo bare litt om inteligens

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 16:23
Neivel? Da er det best at du, o store orakel, opplyser oss uopplyste om hva grunnen kan være!

Jeg vet ikke noe mer en deg, men det sier seg vel litt selv at det ligger litt mer til grunn en det???

Men hvem faen betaler lønninga til laget? Hva hadde fotballen vært uten tilskuere? Lag uten supportere og tradisjon(skapt av supportere)spiller på Melløs og Østsiden Stadion og vil kave der nede i all fremtid. La meg spørre deg, betyr det mer for deg at medsupportere/medborgere blir behandlet på en rettferdig måte eller er det viktigere at Gardar Johansson undertegner ny kontrakt?

FFK lå å kavet med brekt rygg i mange år de, men det fikk du kanskje ikke med deg, BRH ble dannet LENGE etter FFK kom tilbake i det gode selskap, og det var først og fremst penger som førte klubben tilbake i TL.

Og som svar på om jeg bryr meg om spiller kontrakter eller om enkelte supportere blir rettferdig behandlet, :

oppfører mine medsupportere seg som idioter, blusser på tribuna og konsekvent er i mot og bryter reglementet til klubben og supporterne så syns jeg faktisk de blir behandlet rettferdig ved at de ikke slipper inn på stadion noe mer!

Da bryr jeg meg faktisk mer om laget, en om de som bryter regelverket slipper inn på stadion igjen!

Jørn Moum, "forumsadist"

Snæbbis

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 16:43
Be Plankehaugen med 4000 medlemmer om og dra til helvete sier jo bare litt om inteligens

Du har da såvidt jeg kan huske bedt en og annen dra til helvete etter litt kritikk mot Morgan, er det noe mer intelligent?

Forøvrig så tror jeg faktisk PH går til helvete hvis man ikke får oppklaring i denne saken. Splittelsen er alt for stor, og skulle det komme for en dag at Zoran er kastet ut for en så liten ting som å kjefte litt på andre supportere mister PH-styret i manges øyne all sin resterende cred. Det vil i det hele tatt bare se smålig ut, tatt i lys den betydning Zoran har hatt for den stemningen PH har klart å skape, og den syngende delen av PH`s uvikling. Bruken av bluss ulovlig som ukastelsesgrunn kan diskuteres, og gir muligens en litt tyngre grunn, men langt fra nok til å kaste noen ut fra PH synes jeg. At klubben i det hele tatt er koblet inn og i samråd med politiet har utesperret de involverte i et år er hårreisende, og grunnen til dette bør være tungtveiende, for ikke å si massive.

Skulle det komme for en dag at dette er grunnen til utkastelsene er PH skrinlagt for min og mange andres del, og jeg håper i såfall så mange som mulig melder seg ut. Jeg vil heller stå sammen med BRH enn en slik gjeng ryggdolkende sniler, burberrycaps eller ikke.

De som velger å opprettholde medlemsskapet skal få lov til det, så kan de rope Fredrikstad-klapp-klapp-klapp hvert 20 minutt, kose seg med tanken på den fine hesten og glede seg til neste plankehaugens dag på lunds gartneri. Det blir sikkert kjempekos, og er nøyaktig hva PH per nu synes å eksistere for.

NEI TIL HETS AV BRH!

Marcus

A-lagspiller

Lagt til: 11 sep 07, 16:43

må bare si noe her  ---  i Plankehaugen er det kanskje 4000 medlemmer men så er det i underkant  500 som faktisk synger og lager liv,

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 16:49
Endret: 11 sep 07, 16:56
Vel, jeg skal ikke slå alle over en kam her. Men noen i PH må da ha hode langt oppe i anus når de klarer og få til noe så hoderystende som dette.

Kanskje det betyr at noe nytt vil skje med PH. Kanskje kan dette bety at det vil blomstre frem nye supportergrupper som vil finne seg andre plasser og stå på stadion? Ikke vet jeg, men uansett så burde alle som blir anklaget for noe ha muligheten til og forsvare seg og bli hørt. Alle saker har som sagt to sider og derfor burde det kanskje ha vært tatt opp i en form for høring/megling mellom partene som er involvert faktisk skal kunne komme ut av dette med en form for enighet fremfor og splitte opp i supportergrupperinger og dele supporterne opp i for og imot klaner som igjen er dumt. Ihvertfall når klubbsangen vår synger "DU GÅR ALDRI MER ALENE NÅR DU ER EN AV OSS!!"

bønna

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 17:02

Jeg vet ikke noe mer en deg, men det sier seg vel litt selv at det ligger litt mer til grunn en det???

I Zorans sitt tilfelle så vet jeg at dette er svært urettferdig, det samme gjelder en av våre egne i BRH. De 2 andre utestengelsene har jeg ikke kunnskap nok til å uttale meg om

FFK lå å kavet med brekt rygg i mange år de, men det fikk du kanskje ikke med deg, BRH ble dannet LENGE etter FFK kom tilbake i det gode selskap, og det var først og fremst penger som førte klubben tilbake i TL.

Joda, fikk det med meg, var så heldig at jeg vokste opp på Trosvik Torv, 50 meter fra gamle stadion, så jeg har fått med meg samtlige hjemmekamper fra 94-sesongen, med noen få unntak. Det jeg også fikk med meg som ung tilskuer var at det var uvanlig mye folk på kampene til å være 2.divisjon. Det lå noe latent hos FFK. Du må huske at vi spilte i samme divisjon som både Østsiden og Selbak en liten stund og ikke kom og fortell meg at de kunne vært på samme sted som det vi er i dag om de klubbene kunne ruttet med like mye penger som oss. Man kan faktisk ikke kjøpe seg til lojalitet hos en fotballsupporter, bortsett fra hos sånne som deg(vet ikke helt hva jeg skal kalle sånne deg).

Og som svar på om jeg bryr meg om spiller kontrakter eller om enkelte supportere blir rettferdig behandlet, :

oppfører mine medsupportere seg som idioter, blusser på tribuna og konsekvent er i mot og bryter reglementet til klubben og supporterne så syns jeg faktisk de blir behandlet rettferdig ved at de ikke slipper inn på stadion noe mer!

Da bryr jeg meg faktisk mer om laget, en om de som bryter regelverket slipper inn på stadion igjen!

Hva om de har holdt seg innenfor regelverket, men har blitt uskyldig dømte? Er det fortsatt greit at de ikke slipper inn?

Spurvene fra London

A-lagspiller

Ble medlem: 11 feb 04

Lagt til: 11 sep 07, 17:05

Nå mener vi masse her. Uten at vi egentlig vet hva som har skjedd i denne saken.  4 personer er utestengt¨. Men vi vet ikke hvorfor!!!  . Spiller ingen rolle hvem dette gjelder.  Men syntes at en i Plankehaugens styre og stell bør gå ut å forklare saken!!!!  Det syntes jeg vi har krav på som medlem i plankehaugen!!! Slipper vi alle de spekulasjonene.  Lettere og være enig eller uenig etter at saken har blitt lagt på bordet.

paco

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 17:05
Det er noe som heter personvern og jeg vil påstå at blussing på tribunen kan være fare for liv

vedkasse

Knøttespiller

Ble medlem: 30 okt 05

Lagt til: 11 sep 07, 17:12

Rune Haugen overtar som forsanger! Hele Plankehaugen er reddet!      

Frihet for Ultras
Mot den moderne fotball
Fuck NFF
Leve engasjementet!

ffk-4ever

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 17:11

Jeg sier: De er nok ikke utestengt for ingenting!

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 17:12
Det er jeg helt enig i, at blussing er farlig. Men ser ingen grunn til og utestenge folk for bruk av bluss. En klekkelig bot holder i massevis. Men om det hadde vært snakk om vold og slåssing da kan man utestenge folk i noen kamper. Men for over en hel sessong. Nei det er for håpløst.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 17:18

I Zorans sitt tilfelle så vet jeg at dette er svært urettferdig, det samme gjelder en av våre egne i BRH. De 2 andre utestengelsene har jeg ikke kunnskap nok til å uttale meg om

Hva om de har holdt seg innenfor regelverket, men har blitt uskyldig dømte? Er det fortsatt greit at de ikke slipper inn?

Det er tydelig at du vet mer enn oss da bønna. Kan ikke du forklare litt nærmere da ?? Sånn som det er fremstilt nå så er det jo helt i tåka.

Svaret på spørsmålet blir et klart nei. Men fortsatt vet vi ingenting, og det er det som er frustrerende. Hva skal vi forholde vårs til.

At Zoran har blitt kasta ut på grunn av kjefting på en annen supporter tror jeg ikke noe på bønna. Det må nok mer til enn det.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 17:21
Endret: 11 sep 07, 17:23
Opprinnelig postet av vedkasse

Rune Haugen overtar som forsanger! Hele Plankehaugen er reddet!      

Kanskje det kanskje, jeg har i hvertfall vært det før, men ikke innen fotballen.

Faktisk det mest normale innlegget jeg har sett fra di side. Men jeg tipper at det du sier her er ironisk ment.

Fredd

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 17:39
Opprinnelig postet av Spurvene fra London

Nå mener vi masse her. Uten at vi egentlig vet hva som har skjedd i denne saken.  4 personer er utestengt¨. Men vi vet ikke hvorfor!!!  . Spiller ingen rolle hvem dette gjelder.  Men syntes at en i Plankehaugens styre og stell bør gå ut å forklare saken!!!!  Det syntes jeg vi har krav på som medlem i plankehaugen!!! Slipper vi alle de spekulasjonene.  Lettere og være enig eller uenig etter at saken har blitt lagt på bordet.

Veldig enig. Tenkte akkurat det samme.

Fredd

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 17:41
Endret: 11 sep 07, 17:51

Det er godt mulig at Zoran sitt tilfellet er tvilsomt, men jeg har valgt å tro på styret og stell i både FFK og i PH, og tror forsatt at det er god grunn, men det blir jo bare synsing fra alle bortsett fra de det gjelder...

Joda, fikk det med meg, var så heldig at jeg vokste opp på Trosvik Torv, 50 meter fra gamle stadion, så jeg har fått med meg samtlige hjemmekamper fra 94-sesongen, med noen få unntak. Det jeg også fikk med meg som ung tilskuer var at det var uvanlig mye folk på kampene til å være 2.divisjon. Det lå noe latent hos FFK. Du må huske at vi spilte i samme divisjon som både Østsiden og Selbak en liten stund og ikke kom og fortell meg at de kunne vært på samme sted som det vi er i dag om de klubbene kunne ruttet med like mye penger som oss. Man kan faktisk ikke kjøpe seg til lojalitet hos en fotballsupporter, bortsett fra hos sånne som deg(vet ikke helt hva jeg skal kalle sånne deg).

Sånne som meg ja, som har sleti trebenker på stadion siden slutten av 80 tallet, Fikk min første kamp i 1989, og hvert der hvert eneste år siden det. Om øssia hadde vært der vi er idag er det ingen som kan svare på. Problemet som var i FFK var det gamle styret som mente at alt skulle gjøres som før, og alle så jo hvor vi lå da! Når eggen kom inn fikk han system i rotet på klubbhuset på Holmen, og da begynte folk å komme til Fredrikstad Stadion, jeg har sittet sammen med 90-100 andre på kamp i 2 divisjon, så fortell ikke meg at du så det var noe som lå latent allerede da!

Ja hva skal du kalle sånne som meg? Trofast supporter ovenfor laget som stiller opp i tykt og tynt, i regn eller snø, jeg sitter der jeg, greit , jeg står ikke å synger, men det er fordi jeg og min far har sesongkort sammen på hovedtribunen, det har vi hatt siden 1 året i TL! Det er maks en hjmme kamp de siste 5 åra jeg har missa. Jeg tar meg til og med fri fra jobben hvis jeg må for å få med meg kampen! Så kom fa**  ikke her å mistenke meg for å følge laget pga at de er kjøpesterke! Jeg følger laget av kjerlighet jeg, kjerlighet til klubben FFK og byen Fredrikstad. Ikke pga at supporterne lager liv på tribuna!

Det er klart, at hvis noen kan bevise at de ikke har gjort noe galt så skal de ike utestenges, det er det heller ingen som har sagt!

Jørn Moum, "forumsadist"

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 17:45
Endret: 11 sep 07, 17:46

Jeg regner med det kommer en protest mot PHs styre fra PH medlemmer til søndag?

Eller synes medlemmene det er greit at Sturm Abteilung i Plankehaugen utestenger medlemmer uten forklaring til de berørte?

Jeg hadde ikke funnet meg i å være medlem i en organisasjon som behandlet medlemmene sine på den måten.

Plankehaugen hadde løst dette så utrolig mye enklere om de hadde skrevet "Medlemmene er ekskludert med hjemmel i paragraf X og de er gitt beskjed pr. brev om ekslusjonen og begrunnelse for ekslusjonen."

Brødhuene i styret avslutter også med: "Plankehaugen styret har ingen ytterligere kommentarer til saken."

Men i vedtekten står det også at "Generalforsamlingen har krav på redegjørelse fra styret om eksklusjoner". Styret har ingen ytterligere kommentarer, mens vedtektene sier de skal må komme med en redgjørelse? Hva skal styret gjøre dersom noen medlemmer krever redgjørelse da?

Det begynner å bli på tide at PH skaffer seg noen ledere som har litt mer å bidra med enn hardt arbeidog billige busser.

lierdet

Juniorspiller

Ble medlem: 01 jul 07

Lagt til: 11 sep 07, 17:47

guttestreker??? ja ser du på det som guttestreker så sier vel det litt om deg

Jeg tar bare denne posten som eksempel. Synes klubben og forumet har blitt upersonlig og vi prøver å være noe vi ikke er. (Sikkert fordi vi har blitt bedre med tiden eller..noe.)
 Hvorfor skal alle være så sure på hverandre? Blir nitrist av å lese hvor mye dritt som kastes frem og tilbake, uten ironi, her.
Go buy yourself a smile, godtfolk..

Andres meninger støter meg.

lierdet

Juniorspiller

Lagt til: 11 sep 07, 17:52

Behandlet dårlig?

Et tips, bare sånn by the way: DRA PÅ KAMP, SYNG FOR LAGET, DRIT I ALT ANNET. Herregud, det er fotball det handler om, ikke anarki eller hva pokker. Trodde det var fotballen som betydde mest?
OG; oppfører man seg, er det grådig rart hvis man blir utestengt...

mysthical

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 17:54

Men i vedtekten står det også at "Generalforsamlingen har krav på redegjørelse fra styret om eksklusjoner". Styret har ingen ytterligere kommentarer, mens vedtektene sier de skal må komme med en redgjørelse? Hva skal styret gjøre dersom noen medlemmer krever redgjørelse da?

Det begynner å bli på tide at PH skaffer seg noen ledere som har litt mer å bidra med enn hardt arbeidog billige busser.

Siden det står at generalforamlingen har krav så vil det sikkert komme en redgjørelse for det på generalforsamlingen, men husk at ffksupporter.net er ikke noe generalforsamling, heller ikke F-B.no eller vg.no en generalforsamling er stort sett kun en gang i året, men kanskje ledelsen i PH skal kallen inn til en ekstraordinær generalforsamling.

Ellers så vil jeg si at jeg støtter ledelsen i PH frem til noe annet er bevist, jeg velger å tro at de har litt peilig på hva de driver med.

djpete

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 17:55

Eller hva om de som ikke er fornøyd med styret gjør noe med det på generalforsamling, evt starter sin egen supporterklubb?

Styret gjør faktisk en jævlig bra jobb på mange felt, at Morgan er uenig i en utestengelse av bl.a Zoran, gir meg inntrykk av at det er MYE mer enn kjefting på medsupportere som er grunnen.

Rød.... hvit... og patriot!

Martin_

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 17:57
Endret: 11 sep 07, 17:58

Du skrev rett ut på dette forumet i en tidligere tråd at en fra BRH kunne dra  til helvete og at du skulle "gi han en på trynet", fordi han kritiserte deg da du brukte vold før Hammarbykampen. 

Sier litt om intelligens...

MOD: Redigert bort en del mindre pene ting

HATER NFF .

Biscuitman88

A-lagspiller

Ble medlem: 09 aug 04

Lagt til: 11 sep 07, 17:58

Siden noen synes å trekke i tvil at det ikke nevnes noen grunn i brevene, vil jeg her gjengi brevene (har desverre ikke scanner som funker her).

Brev fra PH:

"På grunn av klager har Plankehaugen i et enstemmig styrevedtak besluttet å ekskludere deg fra Plankehaugen og alle arrangement i regi av Plankehaugen på ubestemt tid.

Vedtaket er fattet etter Plankehaugens vedtekter §7:

Medlemmer som bryter Plankehaugens vedtekter og/eller på annen måte bidrar til å skade FFK/Plankehaugens omdømme, kan ekskluderes av styret."

For er enstemmig styre

(signert Talsmann Ulf Berg)"

Brevet fra FFK:

"Vis viser til vedlagt brev fra Plankehaugen.

På bakgrunn av styrevedtak i Plankehaugen, lovlig hjemlet i henhold til Plankehaugens vedtekter, har FFK vedtatt følgende:

FFK har besluttet at De er utestengt fra alle kamper, arrangert av FFK, fra dags dato og ut sesongen 2008.

Signert Morgan Andersen, Adm. direktør"

Noe jeg tenkte på først da jeg skrev dette: Siden når har FFK begynt å ta beslutninger på grunnlag av Plankehaugens vedtak??

Men jeg må først og fremst si at dette virker helt totalt meningsløst. For å ta Zoran som eksempel: Mannen er hovedgrunnen til at vi endelig begynte å få ordentlig tribuneliv som ble lagt merke til rundt om utenfor Østfold. Og dette er takken? Ekskludert uten begrunnelse??

Takk for alt , Zoran - du er en legende!! Oppfordrer folk til å melde seg ut av PH, så kan de stå der med sine "Håndballens venner"-takter og "klapp-klapp-klapp" og "gi meg en F..." en gang hvert 20 minutt. PH-kortet vil for meg heretter ikke engang være verdt papiret det er trykket på!! For en gjeng håpløse nisser - jeg blir kvalm!!!

FFK - Norgesmester 2006!
Reading FC - pride of Berkshire!!!

Per Egil

Moderator

Lagt til: 11 sep 07, 18:06
Endret: 11 sep 07, 18:07
Opprinnelig postet av djpete
...at Morgan er uenig i en utestengelse av bl.a Zoran...

Har Morgan sagt at han er uenig i utestengelsen? Hvor da?

Ære være Plankebyen

FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03

Lagt til: 11 sep 07, 18:14

Tragisk av Ph. Nok en gang beviser Ph-styret at de ikke har peiling på tribunekultur.

Skam dere! Jævla nisser!

Aristo Boys
Frihet For Ultras

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 18:17

Det er kanskje godt mulig at pressen ikke har skrevet noe om lovbruddet for å skjerme den/de som har gjort dette? Alle vet nå hvem dette er snakk om allikevel. Om presset blir for sterkt så går nok FFK/ph ut med hva lovbruddet gjaldt. Allikevel synes jeg det er dårlig at vedkommende ikke har fått noen svar i brevet som var tilsendt dem selv.

Ellers synes jeg det er dumt av flere å være så krasse mot hverandre før de vet noe mer om saken. Når det kommer for en dag hva som har skjedd så synes jeg det er greit å gi uttrykk for hva man føler, men jeg synes det er synd om folk ikke vil møte opp og støtte laget sitt pga dårlig behandling av enkelte. Medlem av ph eller ikke er vel ett fett for stemningen på tribunen. Folk kan vel synge på tross av medlemskap osv osv...

FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03

Lagt til: 11 sep 07, 18:27

Utestengt et år fordi man tenner et bluss? Noe man også fikk lov til av vakta?

Er det mulig..  Dette kan man bare ikke finne seg i!

Aristo Boys
Frihet For Ultras

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 11 sep 07, 18:30
Endret: 11 sep 07, 18:38

Jeg er paa ferie paa Rhodos, saa derfor kommer denne mailen litt sent. Jeg aner for oeverig absolutt ingenting om dette dersom noen lurer. Mailen mottat kl 12:28 i dag er gjengitt i sin helhet fra Zoran:

------------------------------

Hei Øystein.

I.o.m. at jeg har ikke mulighet til å skrive noe på forumet (og vil gjerne
fortsette med dette) så lurer jeg på om du kan bare slenge info under
riktig sak.
Rykter kommer til å gå uansett og da er det like greit å spiller med åpne
kort vel. Jeg har i dag mottat brev fra Plankehaugen og FFK om
utestengelse fra stadion. Begrunnelsen er den samme som det står på PH
sider mens FFK viser til styrevedtak i Plankehaugen. Vil også benytte
annledning at det komemr noe veldig overraskende og jeg finner meg ikke i
dette. Når det gjelder tråden jeg startet vedr. at jeg gir meg som
forsanger har ingenting å gjøre med dette da jeg fikk vite det først i
dag.

MVH
Zoran Puvatcha

------------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?

Biscuitman88

A-lagspiller

Lagt til: 11 sep 07, 18:36
Opprinnelig postet av FFK Forever

Utestengt et år fordi man tenner et bluss? Noe man også fikk lov til av vakta?

Er det mulig..  Dette kan man bare ikke finne seg i!

Jeg opplyste både andre vakter, politier og Ulf Berg om dette, men fikk til svar at dette var "tullball" for å bruke Ulf Bergs egne ord 

FFK - Norgesmester 2006!

Marcus

A-lagspiller

Lagt til: 11 sep 07, 18:37
jaja så vet vi det ---

paco

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 18:45

Du skrev rett ut på dette forumet i en tidligere tråd at en fra BRH kunne dra  til helvete og at du skulle "gi han en på trynet", fordi han kritiserte deg da du brukte vold før Hammarbykampen. 

Sier litt om intelligens...

MOD: Redigert bort en del mindre pene ting
Forskjell på vold og selvforsvar og voldelige hammarby supportere.men for all del,de som ikke lenger vil på stadion og se FFk kan jo bare sitte hjemme.Vet ikke hvem som er utestengt men de vet sikkert selv hva de har gjort og er de utestengt for noe de ikke skal ha gjort så kommer sikkert dette frem

paco

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 18:47
Opprinnelig postet av Per Egil
Opprinnelig postet av djpete
...at Morgan er uenig i en utestengelse av bl.a Zoran...

Har Morgan sagt at han er uenig i utestengelsen? Hvor da?
Det har han nok ikke sagt,kan ihvertfall ikke finne noe i norsk media

remtan

Juniorspiller
Ble medlem: 27 aug 03

Lagt til: 11 sep 07, 18:53
Endret: 11 sep 07, 18:55

Det skrikes om at dette er skandale, og undergang for PH.

Bare et lite perspektiv, her inne viste min kjappe opptellling, at det kun er 40 mennesker som har debatert saken med 134 innlegg. Og av dem igjen er det kun en andel som er i harnisk. Hallo folkens; dette er en dråpe i havet, eller kun 0,33% av de som er på stadion. Og da er ALLE som har deltatt i denne diskusjonen med...

Med andre ord, en utenforstående vil fort kalle dette storm i et vannglass. Over 11.000 mennesker vil sansynligvis ikke merke eller tenke over det som er skjedd når de møter opp på Stadion på søndag...

Og at FFK har publikumsapell har vel vært kjent lenge:

Det er volum som teller både i form av støtte og kroner i kassa for klubben---40 mennesker  fra eller til tar ikke nattesøvnen fra mange...

PS: Det tid å telle...(noen innlegg har kommet i mellomtiden ;)   )

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=4078297

Det er to suksesskriterier for å lykkes i Tippeligaen,
et god hjemmpublikum og en god hovedtrener,
FFK har begge deler.
Eggen til NRK sporten

seal_dm

A-lagspiller

Lagt til: 11 sep 07, 18:58

Ingen som har sagt de ikke gidder å gå på stadion lenger da. Bare melde seg ut av tantehaugen. Litt forskjell det.

Kris

Knøttespiller
Ble medlem: 16 aug 07

Lagt til: 11 sep 07, 18:59

Hmm, velger å tro at de har en god grunn til å utestenge de gutta som er blitt utestengt.. Syns forøvrig det er en meget dårlig ide og holde kjeft under kampen mot brann... Bør vel heller synge mer enn noen gang for å rette opp inntrykket til PH igjen og ikke minst for å støtte LAGET som gjør at vi gidder å skrive her på forumet.

Jeg har ingen anelse om hva som har skjedd og ikke skjedd i denne saken her, men det er for meg knekkende likegyldig foran FFK - Brann.. Da drar jeg på stadion for å se på FFK, laget jeg elsker! Og ikke for å holde kjeft og støtte de som er utestengt av FFK og PH!! Nei FFK går nok foran Zoran og de andre som er utestengt.. 

paco

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 19:01
Er det bekreftet at Zoran er en av de utestengte ?

bjorn

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 19:02
Endret: 11 sep 07, 19:03
Du er våken eller?

Ehm les forrige side.

Biscuitman88

A-lagspiller

Lagt til: 11 sep 07, 19:02

Ja, greit nok at det økonomisk sett ikke er noen krise for klubben akkurat. Men det blir vel ikke akkurat noen stemning av en gjeng medgangssupportere kledd opp som juletrær og "håndballens venner" som kanskje finner på å rope "gi meg en F.." eller "Fredrikstad...klapp-klapp-klapp" en gang hvert 20 minutt akkurat..

FFK - Norgesmester 2006!

Martin_

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 19:03

Han har skrevet det selv i en mail til Holters. 

Der ser vi hvordan Morgan og eldrebølgen i Plankehaugen verdsetter god stemning!!   Dette var takken, for alt Zoran har gjort.. Og Morgan vil faen ikke ut med en begrunnelse en gang. Feigt kaller jeg det.

HATER NFF .

paco

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 19:04
Opprinnelig postet av bjorn
Du er våken eller?

Ehm les forrige side.
sorry så det lenger opp

paco

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 19:06

Der ser vi hvordan Morgan og eldrebølgen i Plankehaugen verdsetter god stemning!!   Dette var takken, for alt Zoran har gjort.. Og Morgan vil faen ikke ut med en begrunnelse en gang. Feigt kaller jeg det.
Mener du seriøst at de utestengte ikke har fått en begrunnelse,har de ikke fått tilsnakk eller advarsler før ?

madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06

Lagt til: 11 sep 07, 19:06
@ remtan, nå skal det sies at ikke ALLE leser dette forumet av plankehaugens mange medlemmer... og de prosentene og tallene du kommer opp med er jo ikke relevante for det store bildet i det hele tatt, slik jeg ser det iallefall...  vent til det blir godt kjent i media HVEM som har blitt utestengt, (og gjerne hvorfor også)... så kan du få litt mer reelle tall å handskes med.

For meg var Zoran en stor del av Plankehaugen... og jeg er mildt sagt i sjokk over denne avgjørelsen... Jeg har ikke helt ord til å formulere hva jeg mener om dette... ikke at jeg helt ser hvor avgjørelsen kommer fra heller.. *sukk*

Tung dag.

hyl.

Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07

Lagt til: 11 sep 07, 19:08

Det å bli utestengt fra supporterklubben og stadion i over ett år er svært belastende, og de det gjelder har krav på følgende synes jeg:

1. De må innkalles til et møte hvor de kan forklare seg og svare på beskyldninger.

2. Vedtak om eksklusjon, med begrunnelse, må foreligge skriftig.

3. Det må være mulig å anke vedtaket inn for en ekstraordinær generalforsamling før vedtaket settes ut i livet.

Utifra personvernhensyn bør ikke begrunnelsen i vedtaket offentliggjøres. men de det gjelder står jo fritt til å offentliggjøre det. Resten av PHs medlemmer bør få en anonymisert og generell informasjon om hva saken gjelder. Slike saker rører opp sterke følelser hos mange og resulterer bare i rykter og spekulasjoner hvis det ikke blir gjort på en ryddig måte.

Før vi vet hva som har skjedd bør kanskje forslagene til straffetiltak og utskjelling tones ned.

Personlig heier jeg på FFK - ikke PH eller BRH. Jeg kommer til å rope og skrike som jeg pleier på Brann - kampen og håper at vi vinner!

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.

Martin_

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 19:09

Mener du seriøst at de utestengte ikke har fått en begrunnelse,har de ikke fått tilsnakk eller advarsler før ?

Nei, ingenting. Er det ikke det det hele er snakk om? At Morgan Andersen bør gå ut med en begrunnelse for at det skal virke "allmennpreventivt" ?   Jeg kan godt skaffe brevet og scanne det inn, så du får se det selv. En av våre utestengte + Zoran har ikke fått noen form for begrunnelse eller advarsel før.. 

HATER NFF .

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 19:11
Endret: 11 sep 07, 19:21
Selvfølgelig går fargene i førsterekke. Men om man synes noen har gjort noe dumt så kan vel de som mener dette få lov til og
markere. Jeg synes klubben har gjort mye dumt, men kommer altid til og støtte FFK, men PH har jeg fint lite til overs for.
Plankehaugen har liksom fått seg en posisjon i FFK som gjør at de er altfor nærmeklubben og som gjør at jeg synes de mister litt av sin intigritet. En supportergjeng skal være en levende organisme med engasjemnet og med egne meninger, hvor det skal være takhøyde, synes jeg. Om det oppstår problemer synes jeg gruppa skal ta slike ting internt, ved og komme frem til løsninger på eventuelt problemer. Hadde styret i PH invitert inn de det er snakk om, diskutert saken og kommet til en løsning som hadde satt de selv og klubben i ett mindre dårlig lys så kunne jeg forstått utfallet av en slik type sak. Men når en som faktisk har hatt en stor del av æren for at sang-nivået på FFK stadion er der det er idag blir behandlet som en hvem som helst annen da går det for langt.

Enn annen ting, er det noen her inne som kan tenke seg og starte en ny supporterklubb, ikke en ultrasgruppe, men som er opptatt av og lage liv og synge på stadion.

seal_dm

A-lagspiller

Lagt til: 11 sep 07, 19:12
Men det går jo an å gjøre dette til noe positivt og da, som en betent kvise på Ulf Bergs feite ræv. Går jo an å melde seg inn i BRH istedet. Der er det ihvertfall mer ekte engasjement og det att tantehaugen ikke lenger blir enerådende her i byen vil sikkert irritere noen og enhver. Spesielt siden det sikkert ikke blir vanskelig å synge ut tantene. Hadde vært kult å fått til noe sånt til året.

paco

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 19:16
Nå har vel Ulf Berg gjort en kjempe jobb for FFK og Plankehaugen da så ikke heng han på korset

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 19:18
Jepp, kan noen mekke en forumside der evt medlemer kan melde seg på og man kan diskutere seg frem til hva som kan gjøres for at dette skal skje. Måtte vært en supportergruppe uten noe formelt medlemskap, uten kontigent, ingen medlemslister, fordelskort og samtidig, forbud mot både casuals lookalike og juletre utstilling. Eneste regel som gjelder er, ta del og lag så mye trøkk du kan? Hadde kanskje vært greit om noen har gode ideer for plassering, da FFK sikkert ikke vil være så behjelpelige, mht at de allerede har en supportergruppe?

Uansett annyone en diskusjon er igang.

seal_dm

A-lagspiller

Lagt til: 11 sep 07, 19:21

Opprinnelig postet av Ebenfalk2
Jepp, kan noen mekke en forumside der evt medlemer kan melde seg på og man kan diskutere seg frem til hva som kan gjøres for at dette skal skje. Måtte vært en supportergruppe uten noe formelt medlemskap, uten kontigent, ingen medlemslister, fordelskort og samtidig, forbud mot både casuals lookalike og juletre utstilling. Eneste regel som gjelder er, ta del og lag så mye trøkk du kan? Hadde kanskje vært greit om noen har gode ideer for plassering, da FFK sikkert ikke vil være så behjelpelige, mht at de allerede har en supportergruppe?

Uansett annyone en diskusjon er igang.

Enig. Har savnet det lenge. Men det trenger en del forberedelser før neste sesong. Må jo kjøpe inn en del sesongkort. Og vi bør ikke regne med att vi får noen sponsorer til dette. Håper noen tar tak i dette.

HBL

Juniorspiller
Ble medlem: 17 jul 03

Lagt til: 11 sep 07, 19:29

Må si at det er rart ikke styret i ph kommer med en skikkelig redegjørelse når de ekskluderer medlemmer. Ihvertfall til de personer det gjelder. Men jeg tror nok styre i ph har hatt en eller flere meget gode grunner til  gjøre som de har gjort .

Tror ikke Plankehaugen og FFK har gjort dette for moroskyld.

Til dere som tror at ph blir noe stort lidende etter dette, tror nok neppe det. Det er veldig mange, meget lidenskaplige FFK supportere på ph-feltet som kommer til å synge for full hals mot brann til helgen, med eller uten hylekoret her inne på forumet.

ffk
arsenal
evig aristokrat
Glommen Rugby Klubb

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til: 11 sep 07, 19:30
Ikke det at jeg gidder å engasjere meg så veldig i denne saken, men jeg har skrevet noe om tidligere hvor jeg har stilt spm tegn om det er for nære bånd mellom FFK og Plankehaugen. Morgan og Berg fremstår som meget gode venner og jeg tror ikke ikke Plankehaugen ville gått like kraftig ut nå hvis en populær spiller hadde blitt solgt som da Ringberg ble det. Tror heller ikke Plankehaugen hadde gått inn og redddet jobben til Harry Hansen idag....

paco

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 19:34
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Ikke det at jeg gidder å engasjere meg så veldig i denne saken, men jeg har skrevet noe om tidligere hvor jeg har stilt spm tegn om det er for nære bånd mellom FFK og Plankehaugen. Morgan og Berg fremstår som meget gode venner og jeg tror ikke ikke Plankehaugen ville gått like kraftig ut nå hvis en populær spiller hadde blitt solgt som da Ringberg ble det. Tror heller ikke Plankehaugen hadde gått inn og redddet jobben til Harry Hansen idag....
hehehe så det er kameratene morgan og ulf som som har konspirert dette nå da

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 19:37
tror nok ikke det er det han mener,  men billedlig. En supportergruppe skal både gi ris og ros. Idag fremstor PH som en del av FFK, og ikke som en egen institusjon.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til: 11 sep 07, 19:43

Opprinnelig postet av Bedreviteren
hehehe så det er kameratene morgan og ulf som som har konspirert dette nå da

Ja, det var dine ord.....

fidq

Juniorspiller
Ble medlem: 31 mar 05

Lagt til: 11 sep 07, 19:54

Jeg har alltid støttet Klokan og synes han alltid har gjort en meget god jobb som forsanger, men jeg ble overrasket da jeg leste innlegget som var skrevet til han her på forumet etter Stabæk-kampen. Riktignok vet jeg at Zoran kan være noe krass og full av adrenalin under kampene, men han har ingen rett eller lov til å vise bort folk fra en plass de har betalt penger for å stå på. Om de synger eller ikke er ubetydelig her. Det man bør gjøre som forsanger er å oppfordre folk til å synge, men man kan aldri sette dette ønske over norsk lov. Synes forøvrig spørsmålene som ble stilt var relevante, saklige og skrevet på en fin måte.

Det som overrasket meg veldig var måten Klokan svarte på. Selv lang tid etter kampen er han tydelig forbannet og ber supportere som ikke synger om å reise langt vekk fra bortetribunen. Er dette inkluderende? Er dette noe PH vil stå for (spesielt med tanke på alle de ungdommene som er medlemmer)? Har han rett til dette? I tillegg skriver han innlegget sitt to ganger bare for å presisere hva han mener.

Jeg mener at Klokan har gjort en kjempejobb for PH og FFK generelt, men hans metoder kan være i overkant av hva som er greit. Problemet er at han ikke vet når han har tråkket over streken, dessverre. 

Vil presisere at dette er kun egne tanker og at jeg ser saken "utenfra"....

Innleggene jeg har kommentert er følgende:

Noen spørsmål til Plankehaugens forsanger ("Klokan")

Varme tanker til Dagfinn Enerly....

Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03

Lagt til: 11 sep 07, 20:08
Endret: 11 sep 07, 20:47

Skal fatte meg i korthet;

1)

Der forsvant min symbolske støtte til PH, (dvs. styret). Ingen medlemskontingent fra undertegnede f.o.m. dags datum, (utmeldelse med øyeblikkelig virkning). Greit at dette kun er en dråpe i havet, dog er det her snakk om særdeles viktige prinsipper. Dette er jo det reneste "Muppet Show". Oppfordrer samtidig andre, som ikke befinner seg på PH-feltet om å gjøre likedan.

Synes forøvrig at det nå definitivt er rom for å innkalle til en ektraordinær generalforsamling i PH, (vurdering av om styret skal få fortsette).

2)

Synes Klokan i dette tilfellet bør vurdere juridisk bistand. Dette gjelder selvsagt også for de andre berørte.

3)

Forventer en virkelig god begrunnelse fra Morgan Andersen sin side i denne saken. Håper han tenker seg nøye om før han eventuelt iverksetter/ stadfester straffesanksjoner av en slik karakter.

Jeg har alltid hatt full tillit til Morgan,

... og håper inderlig han tenker seg godt om hva gjelder denne sak.

Frykter for at dette ellers kan utvikle seg til en virkelig stor konflikt.

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

FFK and Wisla Kraków forever...

Biscuitman88

A-lagspiller

Lagt til: 11 sep 07, 20:09

tror nok ikke det er det han mener,  men billedlig. En supportergruppe skal både gi ris og ros. Idag fremstor PH som en del av FFK, og ikke som en egen institusjon.

Spesielt ettersom det i brevet fra FFK (signert av Morgan Andersen) står følgende:

"På bakgrunn av styrevedtak i Plankehaugen, lovlig hjemlet i henhold til Plankehaugens vedtekter, har FFK vedtatt følgende:  ....." etc etc...

Mitt spørsmål er da nok en gang dette: Når begynte FFK som klubb å ta sine beslutninger på bakgrunn i Plankehaugens vedtak???

FFK - Norgesmester 2006!

MotorWerk

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03

Lagt til: 11 sep 07, 20:16
Så det som har skjedd er at noen har fått kjeft av Zoran fordi de ikke sang under kamp, så har vedkommende `sladra` til en eller annen i PH  "buhu, Zoran var slem mot meg, kast ham ut", noe PHs styre da gjorde? Hva er det PH vil vi skal gjøre på kamp? Stå å holde hverandre i henda?

I tillegg syns jeg styret i PH opptrår utrolig arrogant når de avfeier all debatt med `dette kommenterer vi ikke`. Punktum. Hva faen er det for noe? Har de ikke ryggrad til å utdype en så viktig sak som oppsigelse av medlemsskap?

Det er ting som tyder på at enkelte sterke krefter innad i PH ikke tåler å ha noe å gjøre med annerledestenkende i det hele tatt. Husker foreksempelvis godt hvordan baluba og grining det ble da ffksupporter.net ble opprettet.

Dersom ikke PH kommer på banen med en redgjørelse snarest melder jeg meg ut i protest.

-exit body, exit mind-

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 11 sep 07, 20:21
Opprinnelig postet av Biscuitman88

Mitt spørsmål er da nok en gang dette: Når begynte FFK som klubb å ta sine beslutninger på bakgrunn i Plankehaugens vedtak???

Vi vil at FFK skal hoppe når Plankehaugen sier "hopp" (dvs. at PH har ønsker om noe), men vi synes det er fælt når klubben velger å stille seg bak PH når de tar en avgjørelse om eksklusjon - altså noe som, av enkelte kan oppfattes negativt?

Skjerpings.

Jeg vil dog si at jeg ikke har noen sympati for utestengelser med mindre det virkelig er gjort alvorlige overtredelser på reglement eller, som Morgan sier, norsk lov. Den dagen supportere gjør opprør mot klubb og styre i supporterklubben fordi klubben(e) reagerer på lovbrudd - da har klubbens medlemmer større problemer enn en håndfull personers utestengelse.

Dersom noen har overtrådt norsk lov i forbindelse med fotballkamp (før, under, etter) håper jeg selvsagt dette politianmeldes og at den/de person(er) som har gjort noe ulovlig straffes.

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

Lemmy

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 20:23

Gjentar meg selv nok en gang, for dette er noe som PROVOSERER!

Jeg vet ingenting om bakgrunnen for utestengelsen, men hvis det stemmer at de utestengte ikke har fått noen grunn for utestengelsen, er det skandaløst. I tillegg vet FFK at fansen blir sinte når de får sin forsanger utvist uten noen grunn.

Jeg river meg i håret over at FFK gikk ut på nettsiden deres og skrev dette.

Jeg kan ikke mye om lovligheter og jurisme, men her tror jeg ikke Plankehaugen og FFK har vært helt profesjonelle. For det første må det jo komme påstander om hva de har gjort, og de må få lov til å forsvare seg.

Tror nok ikke dette bygger på den mye omtalte episoden fra Stabækkampen, det må være noe mer. Og har de utestengte gjort noe ulovlig, vil jeg ikke si noe på utestengelsen. Man kan ikke få særbehandling, uansett navn og betydning. Men måten FFK har håndtert denne saken på, har vært katastrofalt dårlig.

Ganske sikker på at de brevene som er gjengitt her, stemmer. Og til dere som er utvist, vit at dere har mange i ryggen! Er ordentlig flau over å være en del av Plankehaugen, og fredrikstadinnbygger. ORDENTLIG FLAU!

benksliter`n

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 20:35

Det er helt galskap å utestenge forsanger Zoran og disse gutta i BRH,uten noen form for begrunnelse

Så lenge Plankehaugen(Ulf Berg) og FFK (MA) ikke ønsker å offentliggjøre,så regner jeg med det er frykten for at ultras supporterkultur skal utvikle seg i FFK som ligger i bunnen for denne utestengelsen.

Demokraten

Jeg har vært på noen bortekamper i år,og jeg har blitt meget imponert hvordan disse Ultras-gutta har dratt igang hele Plankehaugen. Mitt inntrykk av gutta...er bare positivt.....Glade og energiske supportere er dette! FFK trenger en Ultras-gruppe for å maksimere supporten og entusiasmen på tribunene.

1. Jeg håper på en markering av dette "overgrepet" under Brann-kampen. En stor banner hadde vært greit her.

2. Plankehaug-styret må stemmes ut. Vi kan ikke ha denne "bestefar-mentaliteten" i Plankehaugstyret.

STÅ PÅ BRH! VI TRENGER DERE!

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 11 sep 07, 20:36

Og til dere som er utvist, vit at dere har mange i ryggen!

Og til dere som er utvist: Hvis dere har gjort noe ulovlig, relatert til FFKs kamper, synes jeg både PH og FFK har gjort jobben sin...

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

Marcus

A-lagspiller

Lagt til: 11 sep 07, 20:42
hva er det for noe bullshit som står i demokraten :O

danan2

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 20:45
Endret: 11 sep 07, 20:46

Om du tenker på den som er linket til litt før her så er den fra Mai.

MOD: For å utdype: Mai 2006

Magnum

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 20:48
Opprinnelig postet av denialsander
Og til dere som er utvist: Hvis dere har gjort noe ulovlig, relatert til FFKs kamper, synes jeg både PH og FFK har gjort jobben sin...

Jeg vil gjerne synes noe jeg også, men alt sammen er jo bare "hvis"! Så lenge ingen går ut med et fnugg av begrunnelse (tydeligvis heller ikke overfor personene det gjelder) og nekter å kommentere saken, så blir alt bare antagelser og påstander. Da ender vi opp med en haug som mener det er en skandale, skal melde seg ut av PH, boikotte synging på neste kamp osv., og en annen haug som er sikker på at "det er ingen røk uten ild" og støtter PH-styret og klubbens beslutninger "blindt" - og ingen av disse gruppene har noe som helst grunnlag for å mene det ene eller det andre, for ingen av oss vet noe.

Og nok en gang: Dette er etter min mening det skandaløst amatørmessige i åssen denne saken er håndtert.

Svensk magi!

Marcus

A-lagspiller

Lagt til: 11 sep 07, 20:51

Om du tenker på den som er linket til litt før her så er den fra Mai.

MOD: For å utdype: Mai 2006

åjaheha , der dret jeg meg ut :P

Arra

Bedriftsspiller
Ble medlem: 25 okt 06

Lagt til: 11 sep 07, 20:58

Jeg syns at PH skal trekke  det tilbake!

WE WILL SURVIVE

Memyselfandi

Juniorspiller

Lagt til: 11 sep 07, 21:00

Fått noen klager blir det sagt!! På hva da? Noen som hadde det gøy? Noen som hadde det litt FOR gøy? Noen som kjefta på noen?

Hva da???? Please tell me!!!!!!!!!!!!!!!

Rimelig nysgjerrig på hva som egentlig er skjedd..........

Gud forby at Ham-Kam spiller i tippeligaen igjen.............

lierdet

Juniorspiller

Lagt til: 11 sep 07, 20:59
Fader ta hele opplegget.

Marcus

A-lagspiller

Lagt til: 11 sep 07, 21:05
det tror jeg flesteparten her inne er

Radoslaw

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 21:08

Det er nettopp derfor man har advokater her i landet, for å få belyst alle, (ev. de fleste), sider av en sak.

Dette er en prinsipiell sak i mine øyne.

mysthical

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 21:31
Opprinnelig postet av Radoslaw

Det er nettopp derfor man har advokater her i landet, for å få belyst alle, (ev. de fleste), sider av en sak.

En advokat bryr seg ikke akkurat om å belyse alle sider av en sak. Kun den siden som er til fordel for sin klient. Advokater driter i den siden som vil skade sin klient

RWA

Bedriftsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 21:42
Hva med å kalle inn til Generalforsamling da hvis mange vil ha svar. I følge vedtektene kan man jo det.

§14
Styret plikter også å innkalle til ekstraordinær generalforsamling hvis minst 1/4 av medlemmene krever det.

Dette kan jo ikke ha med vold å gjøre for da ville de blitt utestengt i følge
§6.

Mvh
RWA

Biscuitman88

A-lagspiller

Lagt til: 11 sep 07, 22:04

Ok, nok får være nok! Jeg får legge hodet på blokka..

For å snakke for meg selv, har jeg altså fått et slikt brev i dag. Dvs det inneholdt ett fra PH og ett fra klubben - disse har jeg sitert tidligere i tråden, ca side 15 tror jeg.

Siden det bortfra henvisning til Plankehaugens paragrafer ikke står  noen verdens ting om grunnen til eksklusjonen, vil jeg måtte gjette meg til det, men jeg tipper det har å gjøre med det omtalte blusset på Nadderud å gjøre.  Her er saken at en av klubbens egne vakter godkjente bruken av blusset sålenge det ble brukt i front! Da Bjørkøy så sendte oss i ledelsen fra straffemerket, fyrte jeg av dette blusset og gikk i front med det - som vi ble fortalt var greit - men det varte ikke lenge før både vakter, politi og representanter fra PH kom løpende, og jeg ble eskortert ut av stadion.  Jeg sa der og da både til flere vakter og politi og til Ulf Berg at vi hadde fått tillatelse fra en av vaktene, men dette ble avfeid som "tullball".

Senere forrige uke ringte Ulf Berg meg og spurte bl.a. hvor jeg hadde fått blusset fra, og jeg forsøkte nok en gang å påpeke at dette var godkjent av en vakt, men det ble nok en gang avvist som "tull".  Jeg fikk videre beskjed om at de hadde hatt et møte i Plankehaugen, og at de skulle ha et møte med klubben og politiet, og at jeg ville bli kontaktet etter dette.

Deretter har jeg ikke hørt mer om saken før broren min og flere kamerater ringte meg på jobb i dag og lurte på om jeg var en av de utviste etter å ha fått med seg saken på radio og nettet. Jeg har ikke vært kontaktet igjen og gitt sjansen til å forklare meg, og jeg har heller ikke fått noen beskjed om avgjørelsen før altså gjennom media i dag.. Videre er det tydeligvis ingen "klage- eller ankemulighet".

Det finnes flere vitner på at den aktuelle vakten (som jeg ikke vil navngi her) godkjente dette. Når man får en slik beskjed fra en vakt, skal det da ikke være nødvendig å måtte spørre alle de andre vaktene samt politiet i tillegg?? Videre lurer jeg på hvorfor jeg aldri har fått forklare min side av saken. Og merkelig må de jo også sies å være at da Ulf Berg ringte meg sa han at de allerede hadde hatt et møte i PH. Hvordan kan de ha et møte om dette FØR de har snakket med meg og uten å i det hele tatt be om min versjon?

De andre som har blitt ekskludert skal ikke jeg prate for, men en av de hadde såvidt jeg har skjønt vært i dialog med Ulf Berg i dag. Så får vi se om vi kanskje får til et møte hvor vi kan få muligheten til å forklare oss..

Jeg får vel også understreke at de andre IKKE er ekskludert pga blusset som ble avfyrt!! 

Takk for oppmerksomheten!

FFK - Norgesmester 2006!

varheim

A-lagspiller

Lagt til: 11 sep 07, 21:45
Jeg må si et par ting. Jeg liker ikke kommersialiseringen av PH, det blir for mye hest og kameraderi. Jeg etterspør en klarere ledelse/styre. Etterspurte i tråden om Klokan og stabækkampen om PH-styrets mening. Synes styret mer minner om en haug med selvproklamerte småkonger. Alt for lite info ut til den voksne medlemsmassen. Jeg synes det er direkte uproft å prøve å tie dette ihjel. Hvis ikke vi får vite hva dette dreier seg om, synes jeg det er på sin plass med en ekstraordinært medlemsmøte, eller hva det heter. Hva skal til for at vi kan kreve dette?
Jeg driter i hvem de ekskluderte er, men hva som har blitt gjort.

Det samme mener jeg om FFK. Direkte uproft å ikke komme med en redgjørelse. Kjenner jeg fredrikstadfolk rett finner vi ut av dette sjøl, men det kommer til å gå noen runder. Bedre å få alle fakta på bordet uansett.

Og hvis noen skulle lure så driter jeg i Brigade Rød Hvit.

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.

kingleh

Juniorspiller

Ble medlem: 11 okt 03

Lagt til: 11 sep 07, 21:47

1/4 av plankehaugens medlemmer......

Hva var anntallet medlemmer oppe i nå sa du? Den kan vi nok glemme.

Men synes dette er en prinsippsak som nok er særlig gjennomtenkt.

Jeg tror virkelig ikke dette har noen preventiv virkning som MA sier, snarere tvert imot. Vi ser allerede medlemmer true med og melde seg ut av plankehaugen. Vi ser prat om stille 1omgang på brann kampen.

Dette går ikke forbi i stillhet, det vil komme reaksjoner, og disse reaksjonene vil igjen føre med seg handlinger som vi nok ikke ønsker og se.

Sa noen stein i glasshus, dråpe i vannglass osv osv?

bønna

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 21:52
Opprinnelig postet av varheim

Og hvis noen skulle lure så driter jeg i Brigade Rød Hvit.

Da har vi feid unna all tvil varheim

Men jeg er enig med deg, det er på tide at PH-styret legger kortene på bordet! Når ikke en gang de ekskluderte får vite hva de har gjort så er dette en noe rar måte å håndtere saken på.

Per Egil

Moderator

Lagt til: 11 sep 07, 22:00
Endret: 11 sep 07, 22:02
Det er litt mye som ikke henger på grep her. Jeg ser konspirasjoner, dommedagsprofetier og flyvende lamaer hvor enn jeg snur meg. Pokker, det er jo 11. september og alt.

Det er leit for alle det som har skjedd. Selv om flere kort nok vil komme på bordet etter hvert vil debatten sikkert rase lenge. Det kan tenkes at utestengelsessaken på sikt vil skade både Plankehaugen og FFK, men det er det litt for tidlig å si noe om.

Men det er noe som plager meg litt. Eller plager og plager - jeg får i hvert fall en litt uggen smak i munnen av denne heltedyrkelsen av Zoran. Det er noe Life Of Brianesque over den tilsynelatende endeløse rekken av støtte- og tillitserklæringer. Misforstå meg rett, jeg er ingen motstander av Zoran. Jeg er full av beundring for jobben han har gjort for Plankehaugen og alle andre Fredrikstadsupportere, og det vil helt klart være et tap om han forsvinner fra Stadion. Samtidig synes jeg det er pussig at det ikke er flere kritiske røster her.

Åpningskapen mot Lyn på Nye Fredrikstad Stadion ble boikottet av Zoran og flere medlemmer i Brigade Rød/Hvit. Etter eget sigende var det ting som hadde skjedd i forbindelse med første seriekamp mot Lillestrøm som utløste boikotten. I tillegg hadde noen kommet med trusler mot Zoran og BRH. Sitat Zoran:

Videre synes jeg det er bullshit å blande fotball med andre ting i livet og når folk blir truet for å miste jobb eller blir truet på livet da synes jeg at det er h... j.....

Greit nok, men hvem disse noen var ble aldri kjent. Oppfordringen fra andre supportere om å anmelde forholdet ble så vidt jeg skjønner ikke fulgt opp. I stedet var responsen en egen hyllesttråd til Zoran og BRH. En sympatisk gest, men ingen tok seg bryet med å sjekke sannheten i påstandene om truslene fra disse noen.

Etter Stabæk-kampen skrev ishmaelSchmuck sitt etter hvert så berømte innlegg hvor han stilte Zoran noen - synes i hvert fall jeg - helt greie spørsmål vedrørende hans oppførsel på Nadderud. Trådstarter hadde åpenbart opplevd møtet med vår forsanger som ubehagelig og hadde noen spørsmål han ønsket besvart. Reaksjonen fra Zoran var blant annet denne freske uttalelsen:

Har du problemer med dette så ber jeg deg OM Å PELLE DEG RETT TIL HELVETTE OG HELLER STELLE DEG 500000 METER FRA OSS.

Nok en gang fikk Zoran nærmest blind støtte fra flere forumdeltakere, trådstarter ble til og med beskyldt for personangrep. Svært få uttalte seg kritisk til Zorans oppførsel, selv om noen ba ham moderere språkbruken sin.

Mandag denne uken trekker Zoran seg som forsanger og melder seg samtidig ut av Plankehaugen. I følge ham selv har han tidligere blitt truet av "noen fra Vålerenga", nå har noen truet med å "aksjonere mot jobben hans". Heller ikke denne gangen er det noen som stiller særlige kritiske spørsmål til sannhetsgehalten i påstanden. Truslene fordømmes, det oppfordres nok en gang til politanmeldelse og hyllestene og støtteerklæringene strømmer inn.

I dag blir altså Zoran eklsudert fra Plankehaugen og utestengt fra Fredrikstad Stadion.

Er det bare jeg som synes noe skurrer her? Hvorfor har ikke de påståtte truslene blitt anmeldt? Hvorfor har ikke flere - inkludert meg - stilt seg kritiske til om disse truslene faktisk noen gang har blitt framsatt? Hvorfor i alle dager skulle "noen fra Vålerenga" angripe en Fredrikstad-supporter? Hvor blir han ekskludert fra Plankehaugen to dager etter at han angivelig meldte seg ut?

Jeg vet at dette blir veldig personlig vet at jeg nevner Zorans navn såpass mange ganger. Men ved å innta den rollen han har hatt har Zoran gått fra å være en normal supporter til å være en offentlig person. Han har selv oppsøkt denne rollen, og har bevisst brukt denne til å fronte både Plankehaugen og egen person. Derfor må han også tåle at en offentlig debatt inneholder hans navn.

Jeg kan virkelig ikke se at Plankehaugen og FFK går til dette drastiske skrittet om ikke noe helt spesielt har skjedd. Inntil jeg har grunn til noe annet har klubben og styret i Plankehaugen min fulle støtte. For ordens skyld har jeg i dag gjort noe jeg har vurdert en stund, meldt meg inn i Plankehaugen.

For egen regning på alle måter.

Martin Henriksen

Ære være Plankebyen

Radoslaw

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 22:02
Opprinnelig postet av mysthical
Opprinnelig postet av Radoslaw

En advokat bryr seg ikke akkurat om å belyse alle sider av en sak. Kun den siden som er til fordel for sin klient. Advokater driter i den siden som vil skade sin klient

Selvsagt.

Men det er vel strengt tatt en helt annen diskusjon... 

Edit.

Utmeldelsen er i boks. Radoslaw, som nå er en uavhengig og stolt "ikke-medlem" av PH ! 

Ido Form Klyster

A-lagspiller

Lagt til: 11 sep 07, 21:56
Folk skal lekse opp og i mente om hva en supporter er når man er kritisk til spillere, men de selvsamme menneskene flyr i strupen på hverandre når 4 mennesker blir kastet ut fordi de ikke kan oppføre seg som folk. Og moderatorene driter seg ut i sedvanlig stil, hvis et innlegg ikke passer - slett det, ikke rediger det etter deres forgodtfinnende. Det har noe med ytringsfrihet å gjøre, enten tar man det vekk eller så lar man det stå i sin helhet. Det er lenge siden jeg begynte å ane konturene av det Plankehaugens styre her driver med, for meg fremstår de som en gjeng med navlebeskuende smålige mennesker med kanskje litt for lite innhold i livet sitt. Så oppdager man at man får makt, og da skjer det mye rart. Finner det svært merkelig at anonyme mennesker blir utestengt fra en forening, uten å oppgi grunn. Da kunne man heller holdt kjeft om hele greia, og latt folk vite det over gjerdet istedet. Enten er denne saken blåst ut av alle proposjoner, eller så har vi som er medlemmer faktisk rett å få vite hva som har skjedd. Ellers er det like greit å glemme hele Plankehaugen. Vurderer sterkt å kaste hele kortet i søpla, og heller sitte et annet sted. Begynner å bli like belastende å bli forbundet med denne supporterklubben som det tidvis er med andre supporterklubber i denne byen.

-Nei sa`n, så sa`n ente mer den da`n-

Ido Form Klyster

A-lagspiller

Lagt til: 11 sep 07, 22:04
Endret: 11 sep 07, 22:04

Det innlegget støtter jeg til Dovre faller og isen kommer tilbake. Meget bra skrevet, skulle ønske jeg skrev det sjøl!

EDIT: Innlegget over Radek`s

Ido Form Klyster

A-lagspiller

Lagt til: 11 sep 07, 22:06
En sånn reaksjon på et bluss er helt hinsides, og jeg forstår ikke det som noe annet enn maktmisbruk!

HBL

Juniorspiller

Lagt til: 11 sep 07, 22:10

Det er litt mye som ikke henger på grep her. Jeg ser konspirasjoner, dommedagsprofetier og flyvende lamaer hvor enn jeg snur meg. Pokker, det er jo 11. september og alt. +++ resten av dette meget godt skrevet innlegget.

Meget bra innlegg.

Henning Bødtker-Lund

ffk
arsenal
evig aristokrat
Glommen Rugby Klubb

SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05

Lagt til: 11 sep 07, 22:13

Melder meg herved UT av Plankehaugen.. Når jeg fikk høre det her ble jeg RASENDE!!

Kommer IKKE til å gå på flere kamper, og dermed er to biletter til Brann kampen ledig..

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07

Lagt til: 11 sep 07, 22:15
Opprinnelig postet av SirLion

Melder meg herved UT av Plankehaugen.. Når jeg fikk høre det her ble jeg RASENDE!!

Kommer IKKE til å gå på flere kamper, og dermed er to biletter til Brann kampen ledig..

Hvorfor straffe deg sjøl ?

Har du ikke sett fram til denne kampen lenge ?

Hvor er FFK-hjertet da ?

100 hektoliter mussa på stampen

teflon

Juniorspiller

Lagt til: 11 sep 07, 22:16

...Mandag denne uken trekker Zoran seg som forsanger og melder seg samtidig ut av Plankehaugen. I følge ham selv har han tidligere blitt truet av "noen fra Vålerenga", nå har noen truet med å "aksjonere mot jobben hans". Heller ikke denne gangen er det noen som stiller særlige kritiske spørsmål til sannhetsgehalten i påstanden. Truslene fordømmes, det oppfordres nok en gang til politanmeldelse og hyllestene og støtteerklæringene strømmer inn.

I dag blir altså Zoran eklsudert fra Plankehaugen og utestengt fra Fredrikstad Stadion.

Er det bare jeg som synes noe skurrer her? Hvorfor har ikke de påståtte truslene blitt anmeldt? Hvorfor har ikke flere - inkludert meg - stilt seg kritiske til om disse truslene faktisk noen gang har blitt framsatt? Hvorfor i alle dager skulle "noen fra Vålerenga" angripe en Fredrikstad-supporter? Hvor blir han ekskludert fra Plankehaugen to dager etter at han angivelig meldte seg ut?...

Hvis du vil få bekreftet truslene kan du snakke med daglig leder i bedriften Zoran jobber i. Er ikke så vanskelig å finne ut hvor han jobber.
Det var han som mottok truslene og brakte det til Zorans oppmerksomhet.
Hvor fett tror du det er når sjefen din kommer og lurer på hvorfor bedriften han har bygd opp blir truet med "aksjoner" og du får skylda?

All støtte til Zoran selv om engasjementet hans kan gjøre han jævlig drøy. Det er akkurat det som gjør han dyktig i det meste han gjør.

OleIdole

Bedriftsspiller

Ble medlem: 28 apr 07

Lagt til: 11 sep 07, 22:17

Vi må ikke glemme laget oppi dette !!

Ledelsen og styre osv er noe annet.. men det er laget vi heier på.. !!

Hjertet det banker, å det banker for gammle FFK !!

Ido Form Klyster

A-lagspiller

Lagt til: 11 sep 07, 22:17

Dæken, MatWilly her ævv! Moro.

OT - I know...

SirLion

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 22:20
Opprinnelig postet av Willy Renè
Opprinnelig postet av SirLion

Hvorfor straffe deg sjøl ?

Har du ikke sett fram til denne kampen lenge ?

Hvor er FFK-hjertet da ?

FFK hjertet er her, men står neppe på feltet.. skal jeg stå der blir det UTEN å synge.. Synes Zoran har gjort en fabelaktig jobb..

Radoslaw

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 22:20

(...) Innlegget (...)

Fint at du står frem og opplyser om dette.

På et generelt grunnlag tør jeg å påstå at du har en meget god sak. Gå videre med den !

T.Olsen

A-lagspiller

Lagt til: 11 sep 07, 22:23
Mange ord

Amen

Gashi!

OleIdole

Bedriftsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 22:24
Når jeg sitter og ser på klipp fra youtube, over hvor bra liv vi egentlig lager på stadion, så vil det være for jævlig og slutte med det. håper det blir en løsning på dette..

teflon

Juniorspiller

Lagt til: 11 sep 07, 22:26
Tør garantere at jeg kommer til å sitte og tenke "idag var det jammen tamt borte hos plankehaugen" under kampen mot brann.

Ido Form Klyster

A-lagspiller

Lagt til: 11 sep 07, 22:27
Gå bort og trekk opp sjøl, da vel? Ikke noen heksekunst det.

teflon

Juniorspiller

Lagt til: 11 sep 07, 22:28
Opprinnelig postet av Ido Form Klyster
Gå bort og trekk opp sjøl, da vel? Ikke noen heksekunst det.

Er ikke i hestebransjen så jeg sitter nok borte på ene langsiden.

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 22:33
hehe.. tør og påstå at vi kan vinke det fantastiske trøkket som var hadebra... Skal bli morro og se om noen andre tørr og gå i bresjen for å lage liv fremover nå, ser liksom for meg senario der en eller annen stakkar reiser seg for å være forsanger og blir trua med og bli kasta ut av stadion om han ikke holder kjeft... hehe.. Fy faen som hjeg er lei den jævela plankehaugen, kan dem ikke bare oppløse hele driten og la virkelige lidenskapelige fans få komme til å lage liv!!!

RWA

Bedriftsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 22:35
Lage liv? Tøkke det, blir jo utvist av mindre.

A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04

Lagt til: 11 sep 07, 22:36

Nå har jeg sett nok av tanta opplegget til plankehaugen, dette er noe av det værste de kunne gjort. Her er det IGJEN den indre kretsen i plankehaugen med Ulf Berg i front som har skutt plankehaugen i hodet. De klarer tydligvis ikke å holde seg i ro før de driter seg ut med et eller annet, først var det hest, så dette! FORKASTELIG! Jeg fatter ikke hvor inkompetente de som sitter i styret i PH er, de er jo helt blinde på supporterliv. Men andre lag med ambisjoner har ordntlig tribune kultur, så er den ledelsen mer OPPTATT av å skryte av busser, og ha tullinger med hatt og fjær kledd på kampene. NÅ MÅ DERE GI DERE!

Folk kan mene hva f de vil om BRH(at de er ditt eller datt), men dette med Zoran er en stor skam for klubben, her setter tantekulturen seg SELV foran alle andre. Nå må folk begynne å skjønne hva denne mannen har gjort og gjør for klubben og det er faenma alt annet enn å skade tantehaugens rykte, DET HAR ALLEREDE DE I LEDELSEN ØDELAGT! Det er hverken de vanlige supporterne, brh eller Zoran som skader klubben, DET ER DERE SELV.

Gleder meg til å se hvem som har baller og samme motivasjonen til å gjøre det Zoran gjør.

OPPFORDRER ALLE, TIL Å HOLDE KJEFT I KAMPENE FREMOVER..INNTIL DE KOMMER MED EN MEGET MEGET MEGET GOD GRUNN FOR Å HA GJORT DETTE

De paragrafene de henviser til kan de stappe langt opp i ...... Stå opp hvis dere har baller nok til det og gi en aksepterendes grunn!

Vi har toppspillere, og unnskyld om jeg er arrogant, vi har en topptrener- Jose Mourinho

OleIdole

Bedriftsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 22:36
Så lenge vi ikke er stygge i munn og lar fyrverkeri ligge hjemme til nyttårsaften tror jeg det kan gå bra :)

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 22:48
Kan vel regne med at hverken FFK eller PH styret kommer til å ta opp dette og eventuelt komme med noen form for forklaring. Er mye enklere og bare la dette ligge for så å la det dø ut av seg selv. Kanskje man skulle vurdert ett banner, men det hadde sikkert blitt stoppa før det hadde kommet inn på stadion uansett. Uansett virker som det eneste som kan være mulig mtp en markeing vil være og holde kjeft ja.. Jeg kommer til og synge FOR FREDRIKSTAD, men etter dette skal jeg sitte og holde kjeft resten av kampen..

Lurer på om FFK og PH ville gått til det skritt og sensurer diverse misshagsytringer ved slike avgjørelser om det hadde blitt lagd ett banner?

eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06

Lagt til: 11 sep 07, 22:51

Jeg vet at dette blir veldig personlig vet at jeg nevner Zorans navn såpass mange ganger. Men ved å innta den rollen han har hatt har Zoran gått fra å være en normal supporter til å være en offentlig person. Han har selv oppsøkt denne rollen, og har bevisst brukt denne til å fronte både Plankehaugen og egen person. Derfor må han også tåle at en offentlig debatt inneholder hans navn.

Martin Henriksen
     Da Zoran ikke kan svare/forsvare seg på ffksupporter.net synes jeg dette person angrepet
går over streken. 

Per Egil

Moderator

Lagt til: 11 sep 07, 22:52
Det er du i din fulle rett til å mene. Om moderatorene er enig med deg regner jeg med at mitt innlegg blir slettet.

Ære være Plankebyen

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 22:53

I stedet for å straffe klubben og laget ved å ikke synge, eller ikke komme på kamp, som flere truer med å gjøre alvor av, så forsøk heller å samle i sammen 1/4 av medlemmene i plankehaugen til et ekstraordinært møte og forsøk å kast ledelsen da vel. Det er disse kanalene som det er riktig å bruke. Evt start en ny klubb eller join BRH eller noe.

Er det forresten noen som veit hvordan man samler 1/4 av medlemmene i plankehaugen?  Hvordan går man fram? Jeg er sikker på at noen i fra styret Plankehaugen på forumet kan opplyse oss andre her om det?

Jeg er enig i at tribunelivet bør ha mer fokus, men jeg synes sammtidig at det blir helt feil å slenge masse dritt, samt å trekke engasjemenetet til Ulf Berg i tvil. Vi har da forskjellig måter å bidra på. Om dere mener fokus ligger på feil sted, da ville jeg ha forsøkt å påvirke styret i riktig retning. Hvis det ikke går, så kast styret da vel (om mange nok vil det selvsagt).

Til deg som fyrte opp bluss: Da du tok med deg blusset på stadion, visste du virkelig ikke at det ikke var tillatt? Du må da ha visst dette før du snakket med vakta, da du kjøpte blusset, da du valgte å ta det med deg? Hvorfor tror du ellers dette straffes og slås ned på i alle andre tilfeller? Jeg synes historien din er syltynn, ellers så kan det hende at du er veldig naiv og har blitt lurt av noen andre til å gjennomføre dette? Uansett tøft av deg å stå fram her på forumet med din versjon!

Hva som vi videre får greie på i denne saken vil være avgjørende om jeg er medlem av plankehaugen til neste år eller ikke, men jeg skal uansett på resten av kampene, og visst skal jeg støtte laget!

Kris

Knøttespiller
Ble medlem: 16 aug 07

Lagt til: 11 sep 07, 22:54

Hvordan kan man ta så jævelig parti med de 4 som er utestengt uten at noen vet hva som egentlig har skjedd? Og alle som snakker om at det har vært et jævla liv på kamper osv med BRH og Zoran.. Ehh.. et jævla liv er det faktisk ikke, og har aldri vært.. Høres jo ut som det er klanen ganger 10 som er på FFK sine kamper..

Syns den støtta som kommer inn til disse 4 er noe merkelig, siden ingen her vet hva som har skjedd. Kan hende det er noen som ikke er like begeistra når saken kommer frem.. hvem vet..?

Nei det er vel bedre å holde med laget alle "bryr" seg så mye om og ønsker alt godt..!??!? enn å drive kampanje for noen som faktisk er bortvist av klubben.. og helt sikkert ikke uten grunn..!

Jon

Juniorspiller

Ble medlem: 26 jun 03

Lagt til: 11 sep 07, 22:54
Det er kun en ting som kan bli utfallet av dette: At Plankehaugen går ut med en forklaring. Alle andre diskusjoner, utmeldelser og hissige uttalelser er berettiget - men først etter forklaringen er på bordet. Hvis alle kan samles om å presse PH til å svare vil effekten bli mye større. Hittils har diskusjonen hatt slengspark i alle retninger. Hvem stiller opp og kjører kravet mot PH i samlet form?

Magnum

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 22:58

Ok, nok får være nok! Jeg får legge hodet på blokka..

<Resten redigert bort, se innlegg kl. 22:04>

Tusen takk for redegjørelsen. Da har vi i hvert fall én side av fire saker, og det gjenstår bare sju.

Svensk magi!

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 22:58
http://fotball.adressa.no/eliteserien/article89800.ece

Nå har det gått for langt ja.. Blir gutta samenlignet med casuals.. fy faen for ett helvete PH har startet nå.. styret må gå!! Ingen bønn. Og til og med Casualsa i Kristiansand får bedre behandling av sin sak enn det de fire utestengte fra PH fikk!!

- Det vi har drøftet i kveld er i forhold til de som er i gruppa i Kristiansand - hvilket reaksjonsmønster vi skal bruke, sier Berthelsen.

Etter det fvn.no erfarer, ble de fire personene i casualsmiljøet - supportere som er mer opptatt av å slåss enn å se fotball - forespeilet at sikkerhetsgruppen hadde bevis på at alle fire hadde vært med i slåsskampen i Vågsbygd i Kristiansand før kampen mellom Start og Brann søndag 26. august. Starts representanter skal ha vist til straffen fire personer fikk av Fredrikstad Fotballklubb tidligere tirsdag - utestengelse fra Fredrikstads kamper i drøyt ett år.

De fire i casualsmiljøet i Kristiansand skal imidlertid ha nektet å ha deltatt i slåsskampen. Dermed ble det ingen utestengelse foreløpig.

- Vi håper det kan skje et eller annet i løpet av uka, sier Bjørn Berthelsen.

Videre forteller Berthelsen at Start holder dialog med andre klubber for å få bukt med casuals

SirLion

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 22:59
Ok, jeg melder meg ikke ut, og kommer også til å gå på Brann kampen ( litt teit reaksjon istad, men endret mening etter å ha tenkt meg om).. Istedet vil jeg gjøre som Jon sa i tidligere innlegg..

RWA

Bedriftsspiller

Virker som de har noe å skjule da det er satt lokk på saken.
Når så mange lurer må de komme med en uttalelse. Alt annet er en skam. Trenger ikke nevne navn etc. bare en saklig og god grunn som alle kan godta, men det skjer vel ikke for det har de ikke baller til.

RWA

benksliter`n

Landslagsspiller

Plankehaugen styre må stilles opp til veggen i denne saken. De kan bare ikke kaste ut Zoran(forsangeren til FFK) uten å gi noen som helst begrunnelse

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!

HBL

Juniorspiller

Lagt til: 11 sep 07, 23:01
http://fotball.adressa.no/eliteserien/article89800.ece

Nå har det gått for langt ja.. Blir gutta samenlignet med casuals.. fy faen for ett helvete PH har startet nå.. styret må gå!! .

Det er vel ikke ph som har startet denne saken, den byrden hviler vel på de 4 som saken gjelder.

ffk
arsenal
evig aristokrat
Glommen Rugby Klubb

Magnum

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 23:04
Endret: 11 sep 07, 23:05

Opprinnelig postet av eliot
Da Zoran ikke kan svare/forsvare seg på ffksupporter.net synes jeg dette person angrepet
går over streken. 

Hans Erik Ramberg "kan" heller ikke forsvare seg på ffksupporter.net. Heller ikke Øyvind Hoås. Eller Pål Andre Czwartek. Eller Morgan Andersen. Eller Raymond Kvisvik. Eller Rami Shaaban. Eller for den saks skyld Ulf Berg, eller hvem som helst annet som får gjennomgå her på forumet med jevne mellomrom.

Dette var langt fra noe personangrep!

Legg forresten merke til at han underskrev "personangrepet" med fullt navn...

Svensk magi!

Biscuitman88

A-lagspiller

Lagt til: 11 sep 07, 23:05

Jeg har hvertfall absolutt baller nok til å stå frem og fortelle min side av saken og det har jeg også bevist. Det også fordi jeg føler ovenfor meg selv at jeg har mitt på det tørre. Jeg synes derimot at stillheten fra den andre siden i seg selv bør være et tegn på at de kanskje ikke har så god sak som de trodde likevel..

Spesielt saken mot Zoran og en av de andre to synes jeg er VELDIG tynn!!

FFK - Norgesmester 2006!

Goran Karlsen

A-lagspiller

Lagt til: 11 sep 07, 23:06

En redgjørelse fra Plankehaugen og FFK bør komme på plass så fort som mulig. Når man får nesten 1,5 års utestengelse fra stadion bør hendelsene være meget alvorlige. Plankehagens medlemskap henger i en tynn tråd hvis man ikke kommer med en redgjørelse så fort som mulig.

Hvis noen av dere 4 føler dere dypt urettferdig behandlet ville jeg søkt juridisk bistand. Et bluss = 1,5 år er en veldig tøff reaksjon.

Jeg håper for Plankehaugens del at de utviste har langt mer på rullebladet.

Whiskeypætt med dusk

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Lagt til: 11 sep 07, 23:07
Joda enig deg der, men hvorfor inviterer ikke