Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 23 jun 17, 16:23
Endret: 23 jun 17, 20:05
Endret av: Ebenfalk2

Mine tanker om hva som bør gjøres mot sommervinduet.

Først og fremst må man vel se på hvilke spillere er det realistisk at er på vei ut før man kan se hvilke posisjoner vi kan forsterke. Utifra den stallen og de rammen som eksisterer er det realistisk og tenke seg at man må erstate spillerne fra de posisjonene som evt forsvinner, bortsett fra på venstre back. Forsvinner en midtbanespiller må vi ha inn en ny. Samme gjelder spiss, kant og forsvar. 

Formasjonsmessig tror jeg FFK spiller 433/451 nå fordi troppen er ikke sterk nok til å spille 442, 352.

Flo er ingen utpreget kant, pga for lite tempo, selv om han har spillt dette både i Sogndal og i Odd.

Pga mangel på nøkkelspillere i troppen ender man opp med å kompansere. Westgaard som back er ikke optimalt, heller ikke Ladhenmaki. Karoliussen og Dinko, som helt sikker var tiltenkt å være de to sentrale midtbanespillerne i 442 har ikke tempo nok til å bekle posisjonene, derfor må vi ha en 3er på midten, med Falk Larsens skade utgår også 442. I 352 blir vi for baktunge fordi vi mangler bakromsspisser og raske nok backer. N'diyaje er ikke effektiv nok som spiss, heller ikke som kant da han er altfor upressis på innlegg.

Skal vi spille 433 som pr dags dato er den formasjonen vi har flest spillere til, trenger vi en god kant, rask og med god innleggsfot og med avslutningsferdigheter. Samt en bedre høyreback. Helst også en defansiv midtabenspiller med tempo.

Skal vi spille 442, som er den formasjonen som fungerer best for spissene våre, trenger vi en bedre defansiv midtanespiller, samt en bedre høyreback. Helst også en høyrekant, men vi kan bruke, Veeteli, eller Åsheim her da 442 ikke krever så mye rent kantspill.

Skal vi spille 352, som er den formasjonen som det virker som om vi er lengst unna pdd, så trengs det å hente inn en bakromsspiss, en god høyrekant, og en midtstopper med oppspillsferdigheter, samt også en bedre defansiv midtbane med tempo er ønskelig.

Helt ærlig så tror jeg at man bør fokusere på å forsterke høyresiden og sentral midbane før noe annet. Derfor er 442 og 433 spillere det som det bør ses etter, det gir oss flest muligheter. Og forteller oss hvilke spillere som bør offres i prosessen med å gjøre om laget.

Spillere som åpenbart bør bli med videre er

Jenssen, Masalin, Nuhu, Leko, Shola, Dinko, Veeteli, Åsheim, Westegaard, Begby, Rekdal, Flo, Sanel og Anas

Spillere man kan stille spm og som kan skiftes ut er

Wright, Skagestad, Ladenmaki, Karoliussen, Brix, Kaland, N'dijae. Alle disse er spillere som det bør gå an å finne nye klubber til da de har ett noenlunde renomee fra tidligere sesonger. Men om man skal gi noen tid så er det Skagestad, han kan bli bedre, resten er overflødig, eller har fått nok tid, uten å levere saken godt nok.

Spillere som åpenbart bør ut er Simonsen, iom at han er skadet resten av sesongen og kontrakta går ut i år. 

Da kan man kanskje gjøre seg opp en mening om hva man trenger. På høyreback kan jeg tenke meg at Fredrik Pålerud kan være en god investering, en litt Pål Andre type, lagspiller, med god høyrefot og herlig temperament. Har kontrakt med KIL ut 2019, så kan helt sikkert koste litt, men tror han kan være en signalspiller, med rett innstilling. Ingen vidresalgsverdi.

Høyre kant, Niklas Sandberg, spiller i Ull/Kisa, fortid fra Sandnes Ulf, ung, god innleglsfot og rask, vidresalgspotensiale.

Midtstopper, Ole Heiern Hansen, vet han er viktig for sarpsborg, men spiller ikke kamper pga ett veldig godt midtstopper par der i år, men på lån ut sesongen kan være smart både for han og oss, han er god, men trenger spilletid, og trenger ved ett opphold i FFK ikke å flytte på seg. Men iom at Rosted gjør det så bra så forsvinner nok han iløpet av neste sesong som igjen åpner for Heieren i S08. Sterk ledertype!

Defansiv midtbane er litt mer åpent, men jeg ville satse på å gå etter en god spiller, gjerne med ett navn og med erfaring, fortid fra Norsk Eliteserie, som vet hva han går til, jeg ville tatt en titt på spillere rundt Oslofjord område, da helst for lån ut sesongen. En spiller som kanskje er å tro for mye på Nissen, ville være å prøve seg på Magnus Lekven, ikke fått det helt til i VIF, men med den rette motivasjonen fra folk i og rundt klubben kunne han vært ett alternativ. Kan koste litt, men hva er værst, nedrykk?

Evt så er det andre alternativer i Obosligaen som har gjort godt inntrykk på meg, Joakim Wrele blant annet. Har erfaring fra Halmstad og vært kaptein i Hødd. God toveisspiller. 

Offansivt kan en spiller som Geir Andre Herrem være en god signering, skårer greit med mål, relativt teknisk og god med ball i beina i fart og har en fandenivolsk innstilling. Kaland kan evt sendes i retur, da han er fra den kanten av landet.

Urealistisk, det vet jeg ikke, men av spillere som kan hentes permanent så tror jeg ikke de står tilbake noe fro de vi allerede har, som er overflødig. Uansett så trengs det nye ansikter og ny giv..

 

11 til Høsten

                    Jenssen

Pålerud Heieren Leko Juhu

Åsheim Wrele Veteli Begby

       Flo Sanel

Benk:

Masalin

Shola

Skagestad

Westegaard

Dinko

Sandberg

Herrem


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3