Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 09 des 16, 12:19
Endret: 09 des 16, 12:52
Endret av: Ebenfalk2

Jeg synes det er litt frekt av deg å komme med en setning hvor du kommer med en håpløs antagels.. 

De fleste fotballklubbene i toppen i Norge har en vis kontinuitet i styrer og lederstillinger ved at de har folk med erfaring fra nasjonal toppfotball og internasjonal toppfotball, tidligere spillere og ledere fra ulike roller innen nff og krets, men også fra annen idrett. I flere av disse klubbene ligger erfaringen og kunnskapen på så høyt nasjonalt nivå at de kan tillate seg å la nye folk få mulighet til å lære. Her har FFK over tid visst at dette ikke skjer her, det skiftes ut folk, hele tiden. Ingen kontinuitet, ingen plan. Styret virker på meg som ganske fraværende mtp dette. Man burde bli flinkere på å beholde kunnskapen i klubben. Eks la tidligere spillere med erfaring komme tilbake til klubben, være styremedlem, eller vara, ansette i markedavdeling, utdanne som trenere, kurse som ledere gjennom nff. La de jobbe i samarbeidsklubber, både lønnet og ulønnet. Bruke ressurser på å få inn ledertyper som trengs om de ikke finner de i egen klubb eller krets. Dette er bare en måte å gjøre det på, men som jeg sier i hovedt tråden, Heier kan selvfølgelig bli en dyktig sportselig leder, men med mangel på kommunikatør egenskaper kan det bli tøft å kastes til Ulvene her i Fredrikstad. Det legges ett enormt stort press på en ung gutt. Ja han har erfaring fra Kvikk/Halden, veldig bra det, men er ikke i nærheten av å kunne samenlignes med FFK.. Forhåpentligvis kommer han til å bringe til bordet noen tanker om hvordan en proffesjonel fotballklubb bør drives, noe jeg tar som en forutsetning for å bli ansatt. Og at han klarer å få det til

Men ja, kvaliteten på Norsk fotball er dårlig for tiden, av flere årsaker, men det er ikke pga mangel på unge uerfarene idrettsledere. Mer pga for lite fokus på utvikling av norske unge spillere, og på profesjonaliseringa av klubbene. 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3