Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 25 okt 16, 00:53

Opprinnelig postet av Rey

1 Bra skrevet og oppsumert.

2 Jeg sitter med en magefølelse på at Mjelde ikke blir værende grunnet for langt til familien i Bergen. 

1 Samstemmer!

2 Så er det forståelig om Mjelde velger å slutte.

 

Men for FFK er det likevel en liten nedtur om man nok en gang mister en trener som evner å lykkes med laget.  

FFK trenger en trener som har tilknytning og tilhørighet til byen, en som ønsker å bo her og bli her i lengre tid. En som kan se for seg en femårskontrakt og eventuelt enda lengre. Ikke en ny innleid supertrener til låns for en kortsiktig redningsoperasjon, men en som kan tenke langsiktig. Det må ikke være noen regel at en trener ikke skal være for lenge i en klubb, selv om det har blitt veldig vanlig. Da Nils Arne Eggen hentet hjem 14 seriemesterskap på 15 år for RBK var noe av det mest sensasjonelle at mannen fikk lov å trene en og samme klubb i 15 år. En trener som får så stor tillitt fra sin klubb har helt andre muligheter for å lykkes enn en som har kniven på strupen fra første sesong, og blir sparket ved første unnskyldning. 

Lang erfaring fra høyere nivå enn Tippeligaen både som spiller og trener, tilknytning til Fredrikstad og uttalt ønske om å flytte tilbake hit og trene klubben. Forutsetninger for å kunne tenke langsiktig. Som vet hva som skal til for å lykkes. Dér aner jeg konturene av en interessant trener. 

FInnes det noen slik kandidat? Ja det gjør det jo. Men FFK har så langt ikke vært klar for å ta i mot ham. Uklart hvorfor. 

Hvis Mjelde takker for seg etter en kortvarig (om enn fantastisk) høstsesong, så håper jeg FFK tenker i retning av en trener som det er mulig å tenke langsiktig med. Spesielt ettersom en sånn trener faktisk finnes. En som kan håndtere tilværelsen som trener i Nord-Korea burde være profesjonell nok til å klare Fredrikstad også. 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24