Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 04 sep 12, 19:58

Opprinnelig postet av Rey

Jan Rafn har i dag trukket seg fra styret i FFK med umiddelbar virkning og kommer samtidig med kraftig kritikk av styret i FFK Sport AS. Les hans avskjed her

http://www.ffksupporter.no/nyheter/nyhet.php?id=2119

Hvis vi tar Rafns ord for god fisk (og jeg ser ingen spesiell grunn til å ikke gjøre det) skjønner jeg svært godt at han trekker seg. Å sitte i et styre hvor man ender opp med å få masse kjeft for ting man ikke har innflytelse over, er ingen blivende tilværelse for andre enn masochister.

Jeg har ingen formening om hvorvidt styremedlemmene i FFK Sport AS er kvalifiserte eller ikke - men om de totalt overkjører styret i Fredrikstad Fotballklubb, som er valgt av fotballklubbens medlemmer, så er det uholdbart. Det blir å sammenligne med en regjering som ignorerer Stortinget (eh ...) og er absolutt ikke veien å gå for å gjenreise klubbens omdømme.

Legger man til at klubbens omdømme akkurat nå er helt avgjørende for om klubben kan gjenreises som en stabil deltager i norsk toppfotball, er det avgjørende at styret i FFK Sport AS tar Rafns avgang som den klokkeklare advarselen det er - og skjerper seg. Greit nok at det er FFK Sport AS som er utøvende makt (og sitter på pengesekken), men FFK Sport AS er kun et verktøy og ikke lik selve klubben. Det må styret i AS'et ta inn over seg, og respektere FFKs medlemmer ved å respektere deres representanter - klubstyret.

Jeg blir matt. Jeg er i grunnen optimist med tanke på at A-laget skal berge plassen i årets Tippeliga, men det skal mer til for å gi meg tro på at neste år ikke bare blir mer av det samme.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24