Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 21 des 11, 09:29

Om jeg var i dine sko ville jeg nok vært mer sur enn bitter ... de indiske eierne kjører Blackburn i grøfta, og de ser det tydeligvis ikke selv. Jeg synes det er synd.

Digresjon om PL og utenlandske eiere:

Av alle de utenlandske eierne som har involvert seg i Premier League har vel Rovers endt opp med noen av de verste. Chelsea og Man City har trukket vinnerloddet. Man United og Liverpool har blitt belemret med eiere som først og fremst er ute etter å melke profitt ut av klubbene, men det er ganske naturlig; det er de to største klubbene, både historisk og kommersielt, og de har drevet i pluss mesteparten av tiden etter at Premier League ble startet. United betalte jo ut mange millioner i aksjeutbytte i årene før Glazer tok over. Glazer-familien har økt mengden peng som suges ut av United, og det betraktelig, men på ett felt er de veldig greie å ha med å gjøre: De har knapt lagt seg opp i én eneste avgjørelse tatt av Sir Alex. Dette til forskjell fra Mr. Abramovitsj, som har hengt over skulderen på hver eneste Chelsea-manager og gjort jobben deres vanskeligere.

Jeg hadde ikke blitt lei meg om hver eneste av de utenlandske eierne i PL gikk personlig konkurs. Skulle mye heller ha sett at eierskapet til klubbene lå hos lokale krefter, som selv var fans (Blackburn var jo her velsignet på 90-tallet) - og så langt mulig også hos det brede lag av fans. (Selv eide jeg en symbolsk aksjepost i United før Glazer-oppkjøpet)

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3