Husk meg
Brukernavn
Passord

Spille(r)galskap og investeringslyst

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

fidq

Juniorspiller
Ble medlem: 31 mar 05
Innlegg: 103

Lagt til: 27 jul 07, 18:17

Det er alltid spennende å lese artikler her på forumet. Imidlertid synes jeg det er rart at de siste dagers nyheter kan vinkles til noe negativt. Klart det er en fordel å eie sine egne spillere, men hva er egentlig alternativet for FFK? Uten hjelp fra poolen måtte FFK fortsatt med KT Eggen-metoden (ha et dusin av spillere på prøve to ganger i året og håpe at man har skutt gullfuglen).

Jeg tror og håper at poolen består av mennesker som bryr seg om FFK og ikke om penger. Det er nærmest umulig å tjene penger på kjøp og salg av spillere og det tror jeg de menneskene har skjønt. De gjør dette for å hjelpe byen og FFK. Hvis du hadde tenkt mest på avkastning hadde de nok heller valgt andre investeringsobjekter.....

Her er artikkelen:

http://www.ffksupporter.net/nyheter/nyhet.php?id=1264

---------------------------

Varme tanker til Dagfinn Enerly....


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5511

Lagt til: 27 jul 07, 18:45

Synes artikkelen er å forsøke å koke suppe på noen få spiker.

FFK trenger spillere men har ikke råd. Investorer kjøper disse, og da er det galt at det ikke er klubben som eier spillerene?

Artikkelen tyder også på en generell mistro til alle som har titler som Leder, Direktør eller Investor.

FFK et kjøpelag? Ja, og det har det vært lenge. Hvor mange toppspillere de siste 10-15 årene har kommet fra Fredrikstad, Glomma-regionen eller Østfold?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 27 jul 07, 18:57
det er vel enkelte som ikke vil at FFK skal opp over mot toppen da vel

---------------------------

http://keiko99.net


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 27 jul 07, 18:58
En bruker i et annet forum kom jo også opp med et godt argument på dette, hvis man ser på Gashi og Wehrman kommer de aldri til å øke noe særlig i verdi, så på den måte så gjør det ikke noe at klubben eier de, annet enn ved et evt salg, så kommer bare pengene tilbake i en pott til nyervervelse...

---------------------------

døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!


Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 27 jul 07, 18:58
I tillegg er det jo slik at med kommende regelendringer -MÅ- FFK ha et visst antall lokale spillere i troppen. Derfor er det ingen fare for at man totalt vil miste den lokale identiteten vi trenger.

Utfordringen ligger i å heve kvaliteten på de lokale spillerne såpass at man trenger færrest mulig innkjøpte spillere.

---------------------------

"Puh, så varmt det er..(pause)... nå tenker jeg dommeren er våt i dusken sin…"
- Terje Dalby kommenterer en fotballkamp med kvinnelandslaget i OL i Atlanta


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 27 jul 07, 19:11
Skulle ikke tro at denne kenneth johansen er FFk supporter og er litt merkelig at FFKSUPPORTER.NET legger ut denne artikkelen.Har det ikke hvert nok negativt skriv om klubben i det siste.Etter min mening så skriver han negativt om flere personer som faktisk har hvert med og redde klubben

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 27 jul 07, 20:48
Opprinnelig postet av paco
Skulle ikke tro at denne kenneth johansen er FFk supporter og er litt merkelig at FFKSUPPORTER.NET legger ut denne artikkelen.Har det ikke hvert nok negativt skriv om klubben i det siste.Etter min mening så skriver han negativt om flere personer som faktisk har hvert med og redde klubben


Helt enig paco. Innen jeg kom halvveis i denne suppa, så kutta jeg ut å lese videre. Skjønner ærlig talt ikke hvorfor denne Kenneth Johansen har fått lov til å briljere på denne måten. SVAKT !!!

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 27 jul 07, 21:04
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av paco
Skulle ikke tro at denne kenneth johansen er FFk supporter og er litt merkelig at FFKSUPPORTER.NET legger ut denne artikkelen.Har det ikke hvert nok negativt skriv om klubben i det siste.Etter min mening så skriver han negativt om flere personer som faktisk har hvert med og redde klubben


Helt enig paco. Innen jeg kom halvveis i denne suppa, så kutta jeg ut å lese videre. Skjønner ærlig talt ikke hvorfor denne Kenneth Johansen har fått lov til å briljere på denne måten. SVAKT !!!
vi blir jo enige om mer og mer hehe

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 27 jul 07, 21:15

Opprinnelig postet av paco
 vi blir jo enige om mer og mer hehe

 Så søtt. Når skal brylluppet stå?

Kenneth J. er nok FFK supporter, men har kanskje gangsynet i behold? Jeg er ikke enig i det han skriver, men går da ikke til angrep på personen av den grunn. Skriv heller en artikkel selv istedet for å syte.

---------------------------

RednWhite


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 27 jul 07, 21:35

Skal vel ikke klage på spillerinvesten, nei. Men det er jo et interresant tankekors..

 Og hvis skribenten skulle velge mellom Adeccoliga med en økonomi på linje med Hødd sin, og tippeligaspill med nye spillere som Sjöberg, Wehrman og Gashi...Da tror jeg han velger det siste!

---------------------------

I fell in love with football as I was later to fall in love with women: Suddenly, uncritically, giving no thought to the pain it would bring. -Nick Hornby-


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 27 jul 07, 21:59

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av paco
Skulle ikke tro at denne kenneth johansen er FFk supporter og er litt merkelig at FFKSUPPORTER.NET legger ut denne artikkelen.Har det ikke hvert nok negativt skriv om klubben i det siste.Etter min mening så skriver han negativt om flere personer som faktisk har hvert med og redde klubben


Helt enig paco. Innen jeg kom halvveis i denne suppa, så kutta jeg ut å lese videre. Skjønner ærlig talt ikke hvorfor denne Kenneth Johansen har fått lov til å briljere på denne måten. SVAKT !!!

Helt enig med Paco og deg Rune, synes ikke noe om  dette svake suppekokeriet.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 27 jul 07, 22:08

Synes mannen som skrev artikkelen burde begynne å holde med Sparta. Det er nok en klubb etter hans ønsker og ambisjoner. Fytti katta så dumt om Høili (som sannsynligvis elsker FFK) spytter inn en del private midler for å hente noen klassespillere. Det er ikke bra vettu.

Nei, please la oss hente inn 6-7 ukjente lykkejegere/prøvespillere, kjøp 3 stk og la de spille på FFK2 i 2.divisjon fordi de suger balle.

Hurra for Høili, private midler og henting av klassespillere!!


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 27 jul 07, 22:31
Men hvorfor lar de som har ansvaret for denne siden folk slenge så mye dritt.Hvem har ansvaret?

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 27 jul 07, 22:34
Opprinnelig postet av paco
Men hvorfor lar de som har ansvaret for denne siden folk slenge så mye dritt.Hvem har ansvaret?


Bør jo være moderatorer da. Eller er det ikke de som har sluppet dette igjennom ??

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 27 jul 07, 22:38
Opprinnelig postet av paco
Men hvorfor lar de som har ansvaret for denne siden folk slenge så mye dritt.Hvem har ansvaret?

FFKSupporter.net er ikke en propagandaside for Fredrikstad Fotballklubb. Her er det like naturlig å være kritisk som blind patriot. Vi er åpne for alle innspill -- så lenge det er saklig og velargumentert. Innhold kan man alltid være uenig i, men det kan ikke bli sånn at synspunkter sensureres bare fordi andre oppfatter det som negativitet.

Alle er fri til å sende inn forslag til artikler. Hadde vært strålende om flere gjorde det!

Ansvarlig redaktør på ffksupporter.net er for øvrig Øystein Holt (holters).

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 28 jul 07, 11:17
Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av paco
Men hvorfor lar de som har ansvaret for denne siden folk slenge så mye dritt.Hvem har ansvaret?

FFKSupporter.net er ikke en propagandaside for Fredrikstad Fotballklubb. Her er det like naturlig å være kritisk som blind patriot. Vi er åpne for alle innspill -- så lenge det er saklig og velargumentert. Innhold kan man alltid være uenig i, men det kan ikke bli sånn at synspunkter sensureres bare fordi andre oppfatter det som negativitet.

Alle er fri til å sende inn forslag til artikler. Hadde vært strålende om flere gjorde det!

Ansvarlig redaktør på ffksupporter.net er for øvrig Øystein Holt (holters).
Velargumentert?var det innlegget det mener du?Han skriver rett og slett dritt,ingen ting annet.Jeg med flere har blitt utestengt her inne men allikevel så klarer dere og slippe ut slik gulp.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 28 jul 07, 11:50

Opprinnelig postet av Costanza

Vi er åpne for alle innspill -- så lenge det er saklig og velargumentert.

Jeg tror ingen vil kritisere saklighet og god argumentasjon. Men utsagn som dette har jeg problemer med å akseptere som saklige:

1. "og vi vet jo hva investorene har gjort for SK Brann? De kjøper og selger spillere etter eget godbefinnende"

Dette hadde vært interessant å fått dokumentert. Er det sant eller er det en "følelse" av at "slik er det bare"?

2. "for det betyr vel direkte at FFK må selge dersom Onkel Terje med venner sier det. "

Betyr det virkelig det? Vet artikkelforfatteren noe om avtalen som er inngått som ingen andre har kunnskap om? Har Investorpoolen makt nok til å si til FFK: "Nå skal vi ha penger. Dere må selge Tarik, Raio og Rami". Det tviler jeg sterkt på. Valg om salg av spillere skal nok tas det sportslige utvalget - og der er selvsagt investorpoolen representert.

3. "jeg tørr påstå at Bertelsen ikke hadde blitt solgt dersom pengene FFK og Spillerinvest tjener var ment til å dekke opp en utgift."

Dette utsagnet virker på meg helt, fullstendig, å være skrevet i sinne og frustrasjon mer enn basert på saklighet og fakta - hvor mange er det som tror at Bertelsen ble solgt mot sin vilje? Jeg tror ikke det er så mange...........

4. "I mange avtaler forhandlet frem i næringslivet ligger det som regel underavtaler hvor den ene parten blir ”skyldig” en tjeneste eller to.(Dette er som regel meget synlig i fotballverdenen der man som regel betaler ett beløp nå og resterende etter x antall spilte kamper etc). "

Gjør det virkelig det? Eksemplet er jo latterlig. Dette er da ingen "underavtale" hvor noen blir skyldig en "tjeneste eller to", men en helt ordinær del av en overgangsavtale. Det artikkelforfatteren skriver om, med "en tjeneste eller to" er mer å oppfatte som en form for uredelighet og kanskje også ulovlighet (smøring, det å "ha" noe til gode, osv).

5."Når det gjelder avtalen mellom FFK og Spillerinvest vil det forbause meg meget om det ikke lå en klausul vedrørende salg av spillere pr år."

Jeg synes dette utsagnet er så drøyt at artikkelforfatteren her viser at han egentlig har lite til overs for de som står bak investorpoolen... Her er det lite eller ingenting som virker å være tuftet på sannhet, og "saklig og velargumentert" er ikke ord som treffer særlig godt...

Det er ikke mange setninger som skal til for å få en artikkel som egentlig er viktig og nødvendig (diskusjon om eierskap, økonomi, bestemmelsesrett) til å bikke over i rent oppgulp og vissvass.

Jeg ville håpet at redaktøren på FFKsupporter.net kunne bidratt med litt redigering (eller i det minste gitt en tilbakemelding til forfatteren om at han burde skrive om noe). En artikkel med et godt utgangspunkt endte desverre i usmaklig gulp.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 28 jul 07, 11:53
Da bør du lese den artikkelen igjen! Det ER en veldig velargumentert og bra skrevet artikkel faktisk... Og det er mye i den teksten som du selv vet er riktig....

Og jeg syns det er helt rett av Holters å slippe igjennom disse kritiske artiklene, for det er jo tydelig at noen lever i en fantasiverden her inne...

---------------------------

døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 28 jul 07, 12:19
Opprinnelig postet av endre
Da bør du lese den artikkelen igjen! Det ER en veldig velargumentert og bra skrevet artikkel faktisk... Og det er mye i den teksten som du selv vet er riktig....

Og jeg syns det er helt rett av Holters å slippe igjennom disse kritiske artiklene, for det er jo tydelig at noen lever i en fantasiverden her inne...
Ja men da må Holters og de andre Moderatorene la andre få slenge"dritt" også uten og være redde for og bli kastet ut

endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 28 jul 07, 12:21
Endret: 28 jul 07, 12:22
Du kan ikke seriøst mene at dette har sammenlikningsgrunnlag?

---------------------------

døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3