Husk meg
Brukernavn
Passord

Etter kamp: FFK vs Odd (13 serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 01 jul 07, 20:07
Endret: 01 jul 07, 20:18
Ja, ja, så ble det uavgjort.

Nøyer meg med å si at det er dyrt å spille mange uavgjorte kamper. 9 seire gir 27 poeng. 26 uavgjort gir 26 poeng. Det er bedre å tape noen kamper, og heller vinne andre, fremfor å spille mange uavgjort. I dag burde vi ha vunnet.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 01 jul 07, 20:16
Med andre ord - det er bedre å vinne enn å ikke vinne..

---------------------------

Norgesmester - to på rad?
Ikke det, nei. Ihvertfall i fjor, da...


bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 01 jul 07, 20:27
Opprinnelig postet av DrDRE
Med andre ord - det er bedre å vinne enn å ikke vinne..


Høres ut som en oppsummering jeg kan støtte :-)

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 01 jul 07, 20:28
Endret: 01 jul 07, 20:29

FFK ga bort 2poeng, ODD fikk ett og dommeren forærte FFK ett.

Jeg har hele tiden vært "grønis" forsvarer, men idag glapp han totalt. Satt ut Kvisvik , men innså heldigvis missen.

Noen kritiske tanker rundt forestillingen.

Bjørkøy hadde 3-tre feilvalg i scoringsposisjon de første 10min, at han seinere jobbet seg opp etter en begredelig start  ( minst de første 25), retter ikke opp at han hadde en meget svak dag.

Fofana fortjente Oscar for straffefilminga. Uansett burde han vært bytta ut lenge før, eller trolig ikke starta. Tarik på topp, Kvisvik på siden. At Fofana filmet den straffa redda ikke på noen måte dagen for han, det måtte en svaksynt Roy Helge Olsen til for at ikke Fofana sjøl fikk gult kort.

Gardar hadde ikke dagen eller kanskje han spilte på sitt rette nivå, ikke vet jeg. Håper han ikke hadde dagen.

Prytz sov ,som han har hatt som vane de siste kampene, ved scoringa.

Dette kan være nok, bare si at jeg ser fram til Wehrman,Sjøberg , ny kantspiller og enten en kvalitets spiss eller kvalitets midtbanemann i høstsesongen. Selvsagt også at Bertie kommer tilbake

 

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 01 jul 07, 21:02
En helt ok kamp der FFK var nærmere 3 poeng enn ODD. Bortelaget var veldig kompakte, disiplinerte og forsvarte seg bra. Ser frem til at Wehrmann tar plassen til Ramberg.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 01 jul 07, 21:04
Jeg vil gjerne se straffesituasjonen fra den andre vinkelen før jeg dele ut noen oscar til Fofana. Hva gjør Nilsson med høyrearmen sin? For meg kan det se ut som om han dytter Fofana overende...

Og - uten at det eventuelt forsvarer en filming: Fofana skulle hatt to andre straffer: Der Nilsson klatrer på ryggen hans like før situasjonen som ble straffe, og like etter straffa når han dytter/tackler Fofana overende når sistnevne er på vei forbi.

Uansett: Kjipt å tape to poeng vi absolutt hadde trengt og absolutt burde tatt. Men jeg lar meg trøste litt av at vi tross alt var det beste laget og dominerte i andre omgang.

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


FFK Fan

Juniorspiller

Ble medlem: 17 jun 07
Innlegg: 122

Lagt til: 01 jul 07, 21:11

Er Prytz blind eller ser jo aldri Tarik han er alene på venstre kanten hele første omgang!!!

Hvorfor spillte ikke Raymon 1.omgang da??

---------------------------

Meritter
Seriemester: 1937-38, 1938-39, 1948-49, 1950-51, 1951-52, 1953-54, 1956-57, 1959-60 og 1960-61.
Cupmester 1932, 1935, 1936, 1938, 1940, 1950, 1957 1961, 1966, 1984 og 2006.

ILLE BRA ;)


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 01 jul 07, 21:15
Går vel ikke an å være noe annet enn skuffa over bare ett poeng i dag.

Odd er ett lag vi bør slå, spesielt siden vi aldri vinner borte, så må vi slå slike lag hjemme.

Syns vi fortjente tre poeng i dag, men hva hjelper det ...

DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 01 jul 07, 21:16

Straffesituasjonen så ut til å være grei i mine øyne. Måten han faller gjør at jeg tror med rimelig stor sikkerhet at han ble dratt ned av høyrearmen til Odd-spilleren.

Forøvrig mistenker jeg at dommerstanden har sin egen personlige vendetta mot spillerimporten. Enten det, eller så er det fordi Fofana er så lett og rask at de velger å ikke blåse - det ser ut som filming. Han har rett nok enkelte øyeblikk hvor han går for Oscar-nominasjon, men helt klart flere situasjoner som går mot ham enn for.

---------------------------

Norgesmester - to på rad?
Ikke det, nei. Ihvertfall i fjor, da...


FFK Fan

Juniorspiller

Ble medlem: 17 jun 07
Innlegg: 122

Lagt til: 01 jul 07, 21:21

Opprinnelig postet av bjorn
Går vel ikke an å være noe annet enn skuffa over bare ett poeng i dag.

Odd er ett lag vi bør slå, spesielt siden vi aldri vinner borte, så må vi slå slike lag hjemme.

Syns vi fortjente tre poeng i dag, men hva hjelper det ...

Jupp.. Så forfeldlig surt!!

---------------------------

Meritter
Seriemester: 1937-38, 1938-39, 1948-49, 1950-51, 1951-52, 1953-54, 1956-57, 1959-60 og 1960-61.
Cupmester 1932, 1935, 1936, 1938, 1940, 1950, 1957 1961, 1966, 1984 og 2006.

ILLE BRA ;)


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 01 jul 07, 22:00

Synes, som tidligere sagt, at det  var en ok gjennomført kamp av FFK.

PAC, Gerrbrandt, Bjørkøy og Multe var meget gode.

Fofana, Piroja(tross en del feil), Kvisvik og Shabaan var gode

Tarik, Prydz og Gardar spilte helt ok

Ramberg var så lite involvert i spillet at det var, etter min mening, vanskelig å vurdere om han hadde en god eller dårlig dag. En "off dag" er kanskje en grei beskrivelse.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


T.Olsen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 01 jul 07, 22:09
Endret: 01 jul 07, 22:14
Mangler Bjørkøy kondisjon? Han var jo skutt etter 20 minutter!

Virket som om FFK hadde lært seg å slå i bakrom, men det glemte de etter 20-25 min. Fofana viste en ny side ved seg selv istarten, han var god, veldig god.
Virker som om Tarik ikke helt liker seg på venstrekanten, han gjør jo ikke annet enn å trekke inn i midten, tross store rom på kanten.
Ramberg og Bjørkøy bør byttes ut - begge to.
Pål var god i dag, spiller litt for ofte på små marginer, men holdt et høyt nivå.
Raijo holder som vanlig et meget høyt nivå.
Rami hadde en utrolig redning før scoringen til Odd, den gjorde at jeg ikke deppet over scoringen.
Kvisvik kommer inn og gjør en "assist" i sin andre eller tredje innvolvering.

Er skuffet over det ene poenget, og skjønner godt de som pep FFK av banen både til pause og slutt.

Prytz har ikke akkurat sin beste dag på jobben.
Multamann kan FFK kvitte seg med.

Raijo, Rami, Pål, Fofana - Bra!
Resten midt - OK
Multi, Prytz, Bjørkøy og Ramberg - Dårlig!

---------------------------

FFK, i 50 mot toppen.


stampede

A-lagspiller

Ble medlem: 06 jun 04
Innlegg: 415

Lagt til: 01 jul 07, 22:22
Endret: 01 jul 07, 22:22

Ramberg burde vel også ha byttet mellomnavn fra Erik til Støttepasning!
Gjør jo ikke annet enn å slå støtte jo! Rettvendt i 3 tilleggsminutt med rom på alle kanter hva gjør vi da, jo vi slår en støtte vi!

---------------------------

Supporter, faktisk :)


Slabbedasken

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jan 06
Innlegg: 177

Lagt til: 01 jul 07, 22:42

Synes det var artig å se at Pål Andè heva seg et hakk eller to i dag. Raio er god som vanlig. Rydder unna mye og spenninga stiger når jeg ser hodet hans foran motstanderens mål på offensiv dødball.

Prytz var grusom. Masse feilpass og glipper. Ramberg var ikke stort bedre.

---------------------------

Næmmen staaakaar han er fra Moss jo...


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 01 jul 07, 22:43
ramberg skuffa meg...

---------------------------

http://keiko99.net


nelg64

Juniorspiller

Ble medlem: 29 mai 07
Innlegg: 113

Lagt til: 01 jul 07, 22:51
Endret: 01 jul 07, 22:55
Opprinnelig postet av stampede

Ramberg burde vel også ha byttet mellomnavn fra Erik til Støttepasning!
Gjør jo ikke annet enn å slå støtte jo! Rettvendt i 3 tilleggsminutt med rom på alle kanter hva gjør vi da, jo vi slår en støtte vi!

Støttepassning passer godt for Ramberg, ikke bare på overtid, men han stopper ofte opp og lurer på hva han skal gjøre i denne kampen. Vi har lenge ropt på en bedre midtbane og sterkere forsvar, men hva skjer nå! angrepet er i hvert fall ikke farlig, Raijo ruler både bak og foran, alt annet minner om saltstøtter til tider. Håper Wehrman tar ansvaret med å "styre" gutta på banen (virker som en autoritet), Bjørkøy har ingen innvirkning ser det ut til, og jeg har vel tilgode å se han "distriburer" manskapet.

Vi får ha trua på høstsesongen. :-)

 


hiawata

Juniorspiller

Ble medlem: 01 nov 03
Innlegg: 145

Lagt til: 01 jul 07, 23:01

Jeg synes ramberg gjorde sine saker godt i dag. støttepasningene kommer når det ikke er alternativer fremover. da er det bedre å vende opp spillet og begynne på nytt, enn å måke den opp.

bevegelsen er for dårlig fremme når vi møter lag som ligger så kompakt som odd. etter min mening er det koden vi må knekke i sommer.

---------------------------

på vinger over europa


nelg64

Juniorspiller

Ble medlem: 29 mai 07
Innlegg: 113

Lagt til: 01 jul 07, 23:07
Opprinnelig postet av hiawata

Jeg synes ramberg gjorde sine saker godt i dag. støttepasningene kommer når det ikke er alternativer fremover. da er det bedre å vende opp spillet og begynne på nytt, enn å måke den opp.

bevegelsen er for dårlig fremme når vi møter lag som ligger så kompakt som odd. etter min mening er det koden vi må knekke i sommer.

I den kampen jeg så var ikke Ramberg god. Positivt var det at Czvartek jobbet godt. God var vel nesten bare Raijo.


bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 01 jul 07, 23:09
Moro å se at PAC kom på rundens lag på TV2! Det må jo har vært årets klart beste kamp fra den kanten.

Høydepunktet var da han jobba fram en corner på en kontring (!) på venstresida (!) og hilste til publikum etterpå :-)

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 01 jul 07, 23:09
Pål Andre Czwartek på rundens lag...

---------------------------

http://keiko99.net



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3