Husk meg
Brukernavn
Passord

Piping mot eget lag...

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 5 2

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 27 mai 07, 11:08
Enig, første omgangen var det til å grine blod av.

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 27 mai 07, 11:44
jeg vet ikke hva det ble pepet mest på, dommer eller egne spillere, jeg er ihvertfall ikke i tvil, jeg pep på eget lag, kun for at de ikke fortjente mer! makan til slett oppførsel skal en faen meg lete lenge etter!

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Felt P, rad 7, sete 11 !


geirsand

Knøttespiller
Ble medlem: 11 feb 07
Innlegg: 29

Lagt til: 27 mai 07, 13:40
Syns den pipediskusjonen her mangler fokus på hensikten med å være supporter og støtte sitt lag.

Jeg mener at hensikten med å heie på sitt lag er at de skal yte best mulig. Alle ffk-supportere vil at FFK skal vinne. Formålet med å heie er at FFK skal vinne. Jeg vil anta at alle er enige i det.

Dermed bør all supporteraktivitet være rettet mot at spillerne skal yte en maksimal innsats. I denne diskusjonen, er det dermed betimelig å spørre - yter man bedre av å bli pepet ut?

Ved å bli pepet ut får spillerne en negativ påvirkning. Det er vanlig at man da får en negativ fokusering og er opptatt av hva man gjør galt. Alle feilene man har gjort blir fremhevet i hodet til spillerne.

Dersom man derimot støtter sitt lag i motgang, mener jeg at spillerne får en positiv fokusering - hvordan kan jeg vise alle de tusen som roper at de fortjener noe bedre? Hvordan komme opp på nivået til tilskuerne blir fokus. Det er lettere å få en offensiv holdning dersom man støttes.

Det er som å oppdragelse. Dersom du i barndommen alltid hører at man er flink på skolen, blir man flinkere på skolen. Hører man at man ikke duger, er det lettere å gi opp og godta.

Kjære alle supportere. Dersom dere mener guttæne ikke spiller bra nok - støtt de! La de komme opp på deres nivå, ikke motsatt. Tilskuerne bør gå foran.

Med ønske om aldri å høre piping mot egne spillere igjen på Fredrikstad stadion.


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 27 mai 07, 13:56

så da ut som det hjalp litt i går....

 

Jeg mener såklart ikke at en skal pipe og bue hele kampen, ei heller stoppe med å synge eller klappe, men med innsatts som igår (1. omg) så fortjener ikke laget noe som helst annet en piping og demonstrasjon fra publikum!

Det er klart at dette kan virke mot sin hensikt med tanke de spillerne som faktisk gjør jobben, men jeg tror hele laget skjønte grunnen igår!

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Felt P, rad 7, sete 11 !


geirsand

Knøttespiller
Ble medlem: 11 feb 07
Innlegg: 29

Lagt til: 27 mai 07, 14:10
Så du mener at pipingen til publikum hadde æren (skylden) for annen omgang?
Et noe begrenset statistisk utvalg å basere en hypotese på..

Det er mange faktorer som spiller inn på spilleres innsats. Publikum vil jeg anta er en faktor.

Men kan vi ikke basere dette på de som vet dte best selv - spillerne selv. Det er deres innsats publikum buer/heier på for å forbedre, vil da ikke være nærliggende å anta at spillerne selv vet best hva som hjelper de til å gjøre en bedre innsats?
Eller mener du (eller andre) at hver enkelt på tribunen vet bedre?

Dersom spillerne vet selv hva som hjelper de til å yte, kan vi ikke spørre de direkte? Antar de mer enn gjerne vil svare på et sånt spørsmål for å maksimere de ytre faktorene (som jo publikum er)

scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 27 mai 07, 15:29

mener det var riktig å pipe når de gikk i garderoben igår. fordi at da ser de at vi ikke er fornøyd med det de presterer. så lenge vi synger å klapper når de kommer inn på banen igjen så har jeg ikke noe problemer med det. hadde vært værre hvis vi hadde begynt å pipe når de kom inn på banen igjen.

så min mening er at når guttane er på banen. så skal vi synge å lage et helvetes liv. men når de har gjort en dårlig 1 omgang fortjener de at vi sier ifra. men når kampen er slutt å de har spilt dårlig så skal vi ikke pipe. da er det for sent for guttane å gjøre noe med resultatet allikevel


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 27 mai 07, 16:34

Opprinnelig postet av geirsand
Så du mener at pipingen til publikum hadde æren (skylden) for annen omgang?
Et noe begrenset statistisk utvalg å basere en hypotese på..


hvis du leser hva jeg skriver, så ser du at det står at det så ut som det hjalp LITT...

 

 

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Felt P, rad 7, sete 11 !


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 27 mai 07, 20:48
Opp igjennom åra så er det fra hovedtribunen piping og syting kommer. De kommer sikkert ikke til å forandre seg heller på den nye. Drittslenging til spillere kommer de også til å fortsette med. HOVED, LÆRER ALDRI.

ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 27 mai 07, 20:50
Og noen skjønner ikke hva som er rett for at spillerne skal lære. Rart gitt.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 27 mai 07, 20:51

Opprinnelig postet av ffk-4ever
Og noen skjønner ikke hva som er rett for at spillerne skal lære. Rart gitt.

Hjelper ikke en dritt å pipe i hvertfall.


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 27 mai 07, 20:54
JO det hjelper. Men det er din mening. Har du fostret opp et barn en hund eller lignende, neppe. Skjønner jo det itifra dine utalelser, la en hund eller unge få gjøre hva den vil uten å bli snakket til, ja jagge til oppdragelse RH,hehe. Du må lenger ut på landet med dine synspunkter.

Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04
Innlegg: 573

Lagt til: 27 mai 07, 20:54
bare lurer på en sak.. hva regnes egentlig som hovedtribunen nå? den med flest folk eller der vippen sitter?

---------------------------

Engasjert hovedtribunist!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 27 mai 07, 20:56

Opprinnelig postet av Julekake
bare lurer på en sak.. hva regnes egentlig som hovedtribunen nå? den med flest folk eller der vippen sitter?

Folketribunen kaller de det vel nå ( til venstre for PH ) . VIP`er holder nok helst kjeft.


eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 27 mai 07, 21:02
tror pipinga var mere rettet mot dommer, han hadde en tvilsom avgjørelse like før han fløyta til pause.

JH382

Juniorspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 126

Lagt til: 27 mai 07, 21:10
Ser ingen som helst problemer med piping mot eget lag. Klarer de ikke å prestere så fortjener de å høre det ! Vi snakker tross alt om godt betalte og profesjonelle utøvere...

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 27 mai 07, 21:12

Opprinnelig postet av eliot
tror pipinga var mere rettet mot dommer, han hadde en tvilsom avgjørelse like før han fløyta til pause.

Jeg hørte ikke noe piping oppante PH fra der jeg sto. Kun på dommeravgjørelser hørte jeg mishagsytringer. Derfor er jeg tilbøylig til å tro at det er fra hovedtribunen det kommer piping fra.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 27 mai 07, 21:14

Opprinnelig postet av JH382
Ser ingen som helst problemer med piping mot eget lag. Klarer de ikke å prestere så fortjener de å høre det ! Vi snakker tross alt om godt betalte og profesjonelle utøvere...

Yter du bedre hvis folk klager på deg ??


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 27 mai 07, 21:24
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Yter du bedre hvis folk klager på deg ??

Hadde sjefen min kommet og sagt til meg "Øystein, nå har du gjort en slett jobb", så kan du banne på at jeg hadde gjort mitt beste for å gjøre en bedre jobb neste gang.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


JH382

Juniorspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 126

Lagt til: 27 mai 07, 21:40
Godt skrevet Holters

eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 27 mai 07, 23:02
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Yter du bedre hvis folk klager på deg ??

Hadde sjefen min kommet og sagt til meg "Øystein, nå har du gjort en slett jobb", så kan du banne på at jeg hadde gjort mitt beste for å gjøre en bedre jobb neste gang.
Nå er det vel ikke publikum som er sjefen, men Grønhagen og det er tydlig at han sa noe til spillerene i pausa.


Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 5 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24