Husk meg
Brukernavn
Passord

Har Start tatt seg vann over hodet med stadionkapasitet?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 25 mai 07, 20:42
Endret: 25 mai 07, 20:43
Noen som ser en litt negativ trend?

2. serierunde Start - Viking 14 448 tilskuere
4. serierunde Start - Stabæk 11 524 tilskuere
6. serierunde Start - Vålerenga 10 888 tilskuere
8. serierunde Start - Godset 9 855 tilskuere

... og jeg tror trenden fortsetter i neste hjemmekamp mot Sandefjord. En flunkende ny stadion skulle gi publikumsboom, og allerede i den fjerde hjemmekampen forsvinner tilskuerantallet under 10 000. Tilfeldigheter? I dag er altså en tredjedel av Sør Arena tom. Er veldig glad for at Fredrikstad stadion ikke tar mer enn den gjør akkurat nå.

danan2

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 25 mai 07, 20:48
Synes det er litt morro. Det var flust av Start supportere på VGD som allerede i vinter kunne slå fast at Sør Arena ble klart best i Norge. Litt artig at vi fikk det til og ikke dem. Matta er bedre nå ser jeg, men det ser fortsatt ut som et lappeteppe.

danan2

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 25 mai 07, 20:52
Å der stjal Godset jaggu alle poenga også

Jepmaster

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 545

Lagt til: 25 mai 07, 20:54
da blir det enda færre på neste kampen!

---------------------------

FFK SUPPORTER FRA HOVEDSTADEN


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 25 mai 07, 21:11
Har altid ment at Start er et latterlig lag, og detta er bare med på å bekrefte det. Kan ikke skjønne hva døm skulle med så stor stadion

Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1124

Lagt til: 25 mai 07, 21:30

Dette er bare helt konge!

Alltid glad når start taper, håper dem røkker ned til adecco!

 


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 25 mai 07, 21:34
Opprinnelig postet av Martin

Dette er bare helt konge!

Alltid glad når start taper, håper dem røkker ned til adecco!

 

kunne ikke vært mer enig


Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 25 mai 07, 21:54

Var selv på denna Sør Arena i dag, og kan skrive under på at stemninga er direkte laber. Greit at de kommer tidlig under, og stemninga bærer preg av det, men Start-publikummet er ikke i nærheten av toppsjiktet i Norge.

Hva gjelder stadion-kapasiteten vil jeg ikke si de har tatt seg vann over hodet, men de som hadde håpet å fylle stadion gang etter gang er de samme folka som tror på julenissen. Start-publikum er sære folk. De kommer IKKE når været er for godt, da er de nemlig i båten. De kommer ikke når været er for stygt, da er nemlig i bedehuset. Men når været ikke er for bra, men heller ikke så halvgæærnt, og Start gjør det bra, da kan det være at de dukker opp.

Selv satt jeg omtrent aleine i den ene svingen, satt og kosa meg med et ben på hvert sete og arma i kors. Hadde håpa på uavgjort, men har uansett mer sansen for Godset enn Start.

Helt fortjent var det ikke, men dog....

---------------------------

It only took 90 minutes to DESTROY Rome! Muhaha


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 25 mai 07, 21:55

Et apropo i forhold til hvordan nye Stadioner går økonomisk.

Her er gledelig lesning i forhold til vår nye Stadion.

Dobler inntektene med en ny stadion

I Plankebyens nye storstue er det fullt hus på hver hjemmekamp, og nye og gamle sponsorer løper ned dørene. I fjor hadde vi budsjettert med sponsorinntekter på 16 millioner. I år regner vi med å runde 30, forklarer Nilsson.

Skriver www.moss-avis.no/apps/pbcs.dll/article

Hva tror dere konsekvensene for Start blir om publikum forsetter å svike de?


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 25 mai 07, 21:58
Opprinnelig postet av Patrioten
Hva tror dere konsekvensene for Start blir om publikum forsetter å svike de?


Når jeg tenker meg om, så tror jeg ledelsen har kalkulert med litt mer moderate tilskuersnitt enn enkelte Start-debattenter. Var det 11 000 jeg leste som budsjettert mon tro?

arntf

Bedriftsspiller
Ble medlem: 31 okt 05
Innlegg: 3

Lagt til: 13 jun 07, 00:34
Vel, da ligger de greit an med 11154 i snitt etter 9 runder, mot 8246 på samme tid i fjor.

---------------------------

"Seinne dæ hjæm i svartsekk, med trønderbartskrækk!"


pølse

A-lagspiller

Ble medlem: 15 mar 04
Innlegg: 525

Lagt til: 13 jun 07, 02:00
Opprinnelig postet av Kristian B

De kommer IKKE når været er for godt, da er de nemlig i båten. De kommer ikke når været er for stygt, da er nemlig i bedehuset. Men når været ikke er for bra, men heller ikke så halvgæærnt, og Start gjør det bra, da kan det være at de dukker opp.



Det er faktisk sant. Har hørt alt for mange medgangssupportere i Kristiansand som dropper fotballkampen på søndag fordi "nææh, det regnår så møe". Tragisk!

---------------------------

You just have to accept that some days you`re the pigeon, and some days you`re the statue.
David Brent


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 13 jun 07, 16:27
Aftenposten har nå laget sak om dette. Tilskuerantallet gikk ned igjen mot Sandefjord på mandag. Tilskuerantallet var da 9056. Snart ligger de under 9000. Da snakker vi snart om et halvfullt stadion altså (!)

---------------------------

FFK - Norgesmestere 2006
2007: Nytt stadion med Tippeliga og Europaspill =D
Fortsatt god bedring Dagfinn!


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 13 jun 07, 20:42
Blir spennende å se hvor mange som kommer mot ODD neste torsdag

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 13 jun 07, 20:48

Opprinnelig postet av Husgutt
Blir spennende å se hvor mange som kommer mot ODD neste torsdag

Odd og Kåre kommer neste torsdag. Det kan hende de har råd til å ta med barnebarna, men da må jaggu makrellen sprelle bra ei stund øvv.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 848

Lagt til: 13 jun 07, 23:11

Dem har skutt seg selv i foten med de prisene dem har på Sør Arena...

 

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF ULTRAS!!
FFK FANATICS FELLOWSHIP


Gressvikslampen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 468

Lagt til: 14 jun 07, 01:13

Sør Arena = Aker Stadion

 

Mer utdyping trengs ikke

---------------------------

Vuorinen på topp!!


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 14 jun 07, 18:22
Jeg er ganske sikker på at en av de største grunnene til at de har mislyktes er på grunn av de skyhøye prisene på Sør Arena. De fleste billettene ligger vel på 300 kr. Jeg tror de har solgt noe sånn som 8000-9000 sesongkort, så det kan vel egentlig ikke synke så mye mer. Uansett er det jo horribelt å bare selge 900 billetter i tillegg til bortesupporterne når det er kamp i TL.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 20 jun 07, 01:14
Opprinnelig postet av Scout
Aftenposten har nå laget sak om dette. Tilskuerantallet gikk ned igjen mot Sandefjord på mandag. Tilskuerantallet var da 9056. Snart ligger de under 9000. Da snakker vi snart om et halvfullt stadion altså (!)


Damn, skulle vært journalist jeg, ante jo dette for flere uker siden

Men 9056 tilskuere? Blir ikke sesongkortene lagt i bunnen? De regner vel antall solgte billetter, ikke antall faktisk oppmøte av folk på kampdagen? Det betyr vel egentlig at tallet ikke kan synke noe særlig mer, og at det egentlig er skremmende lavt med tanke på at det tilsynelatende ligger 8-9 000 sesongkort inkludert i disse 9056 tilskuerne? Da er det ikke mange som har kjøpt billett utenom?

Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 20 jun 07, 14:06

Opprinnelig postet av FFK1903
Opprinnelig postet av Scout
Aftenposten har nå laget sak om dette. Tilskuerantallet gikk ned igjen mot Sandefjord på mandag. Tilskuerantallet var da 9056. Snart ligger de under 9000. Da snakker vi snart om et halvfullt stadion altså (!)


Damn, skulle vært journalist jeg, ante jo dette for flere uker siden

Men 9056 tilskuere? Blir ikke sesongkortene lagt i bunnen? De regner vel antall solgte billetter, ikke antall faktisk oppmøte av folk på kampdagen? Det betyr vel egentlig at tallet ikke kan synke noe særlig mer, og at det egentlig er skremmende lavt med tanke på at det tilsynelatende ligger 8-9 000 sesongkort inkludert i disse 9056 tilskuerne? Da er det ikke mange som har kjøpt billett utenom?

På Sør Arena var det aldri over 9000 mot Sandeford. 8000 er det korrekte oppmøte. 9000 er antall solgte. Har jeg hørt i hvert fall.

---------------------------

heia heia...



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3