Husk meg
Brukernavn
Passord

dårlig lyd i plankehaugen

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 16 apr 07, 15:59
ligger en tråd om dette på forumet for FFK relaterte saker...

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

10.04.2007, Manchester United - Roma, 7-1 (4-0) Kvartfinale Champions League!


EFF.EFF.KÅ

Juniorspiller
Ble medlem: 16 apr 07
Innlegg: 183

Lagt til: 16 apr 07, 16:17
Opprinnelig postet av 6611-FFK
  At dere ikke kan sangen er deres egen skyld, da det er mulig å kjøpe CD med alle sangen på Aristokraten. Løp å kjøp og øv !


Hjelper vel egentlig ikke med cd om man ikke hører hvilken sang som synges - men det skal kjøpes plate,  vi vil jo bidra

---------------------------

Tur/retur Oslo annenhver helg - gleder meg!


Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 16 apr 07, 22:38

At det var trøkk under taket på plankehaugentribunen er det ingen tvil om. Men tydeligvis kommer ikke lyden ut til de andre tribunene.

Derfor vil jeg bare minne om at den viktigste årsaken(største argument fra ledelsen i FFK på møte hvor Plankehaugen ble flyttet fra langside til kortside) var at kortsiden var bedre for Plankehaugen fordi da ville lyden nå alle på stadion.

Det er nå etter min mening motbevist, og vi flytter tilbake. Gjør plass på langsiden! ;)

---------------------------

VærsteUltras


torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 17 apr 07, 10:36
Endret: 17 apr 07, 10:37
få de til å sette opp vegg bak isteden for netting og vegger på sidene.......

garanterer det vil hjelpe masse

det kan umulig være dyrt å få opp noen plater der, kanskje ph burde betale det sjøl???? selge hesten eller noe...

kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 17 apr 07, 11:49
Endret: 17 apr 07, 11:50

Er det noe sted tekstene til sangene vi bruker ligger så det går ann å øve litt?? Vet man kan kjøpe cd´n men det burde vel kanskje legges ut tekster på forumet ett sted også! det er en del nye sanger i år, og har man som formål å få med flest mulig er det kanskje en god ide å legge ut tekstene her et sted...? Bare et forslag...

Enig/uenig?

og JA, få opp plater på sidene!!!  Det vil hjelpe oss enormt!

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
- Endelig er stadion klar... JIPPI -


6611-FFK

Juniorspiller

Ble medlem: 02 nov 04
Innlegg: 122

Lagt til: 17 apr 07, 11:54
Endret: 17 apr 07, 12:16
Opprinnelig postet av kim_andre_c

Er det noe sted tekstene til sangene vi bruker ligger så det går ann å øve litt?? Vet man kan kjøpe cd´n men det burde vel kanskje legges ut tekster på forumet ett sted også!

Tekstene står inne i CD ]

---------------------------

Ivrig aristokrat
Sempre Fi ! Forza FFK !


varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 17 apr 07, 16:28
Endret: 17 apr 07, 17:59
Opprinnelig postet av 6611-FFK
Opprinnelig postet av kim_andre_c

Er det noe sted tekstene til sangene vi bruker ligger så det går ann å øve litt?? Vet man kan kjøpe cd´n men det burde vel kanskje legges ut tekster på forumet ett sted også!

Tekstene står inne i CD



Det er greit at det står inne i CD og at dere skal selge så og så mange CDer, men såvidt jeg husker har denne forspørselen kommet før og da skulle sangene komme på nettet etter hvert. Det har ikke skjedd. De samme 3 sangene ligger der ennå. Ikke en gang sangene fra volum1 ligger der.  Er det viktig at flest mulig har muligheten til å lære seg sangene, eller er alt bizznizz ?

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 17 apr 07, 18:03
Endret: 17 apr 07, 18:59
Opprinnelig postet av varheim
Ikke en gang sangene fra volum1 ligger der. 


Er vel ikke helt sant det. Du finner de fleste på denne siden hos plankehaugen.no. Riktignok er designet der såpass elendig at det ikke er klart hvor de ligger hvis du bare surfer rundt, men de er der

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 17 apr 07, 22:17
Beklager men den siden fant jeg ikke. Men poenget er egentlig det samme. Skal en ha folk til å synge, så må det være tilgjengelig på flere måter.


Og når vi først er inne på det, så bør vel websiden være litt mer fremkommelig

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 17 apr 07, 22:45
klikker du på linken så kommer du jo rett inn på rett side

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 17 apr 07, 23:44
Ja til ropert!!!!

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 18 apr 07, 00:00

Opprinnelig postet av djpete
Ja til ropert!!!!

Vi må nok ha det hvis vi skal kjøre med en forsanger.


varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 18 apr 07, 00:49
beklager igjen, uttrykket meg litt uklart, jeg fant siden når jeg fulgte linken. Det jeg mente var som du poengterte; jeg fant den ikke i forkant av mitt første innlegg

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.


GoFFK

Juniorspiller
Ble medlem: 19 des 06
Innlegg: 105

Lagt til: 20 apr 07, 14:36

Jeg syntes det låt utrolig bra på plankehaugen feltet på lørdag. Men jeg er ikke så dreven på PH feltet selv om jeg sang med til jeg ble hes. Men det er et punkt jeg er litt opptatt av.

Jeg sitter med en følelse at PH bare synger sangene etter hverandre uten inspirasjon til kampen. Om sanglederen står med ryggen til kampen ser han jo ikke hva som skjer og dermed kan sangene virke litt malplaserte. Dette har jeg tenkt på lenge. Har savnet litt av det spontane i kampene. Lørdag var dette bedre syns jeg. Man sang om spillerne som gjorde det bra osv. Også denne nye Fo-fo-fofana sangen som spontant dukket opp var jo skikkelig artig. For meg virket PH på lørdag noe av det beste JEG har hørt. OK, litt ute av takt osv. Men det var en herlig stemning.

Er det noe i det jeg påstår? Blir det litt for mye etter "sangboka" som man synger igjennom istedenfor å synge etter det som skjer i kampen?

Savner litt av de engelske cornerne hvor supporterne jubler og synger ballen inn i mål. Liker denne "Fredrikstad skårær mål" som synges under hjørnespark. Men det skulle vært enda mer trykk på cornerene. Syns PH blir bedre og bedre....


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 20 apr 07, 15:35

jeg vil at alle som synger skal komme en time før kampstart så de får plass i midten av plankehaugenfeltet. da kan vi få samla alle i en haug. å da blir det mere trykk. jeg sto rett bak mål foran gjerdet helt oppunder taket sist. det var mange rundt meg som ikke sang. men det var veldig bra trykk fra de som sto bak meg.

må begynne å kontrollere ph medlemskapet i aristokraten å på stadion. det er mange som står i plankehaugen bare for at det er kult å stå sammen med oss som gir liv. men de er ikke intressert i å gi en lyd fra seg selv. burde kanskje hatt et tau som skilte av de syngende fra de ikke syngende. er det noen innenfor tauet som ikke synger så er det bare å kaste de på utsida av tauet.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 20 apr 07, 16:18
Opprinnelig postet av GoFFK

Jeg syntes det låt utrolig bra på plankehaugen feltet på lørdag. Men jeg er ikke så dreven på PH feltet selv om jeg sang med til jeg ble hes. Men det er et punkt jeg er litt opptatt av.

Jeg sitter med en følelse at PH bare synger sangene etter hverandre uten inspirasjon til kampen. Om sanglederen står med ryggen til kampen ser han jo ikke hva som skjer og dermed kan sangene virke litt malplaserte. Dette har jeg tenkt på lenge. Har savnet litt av det spontane i kampene. Lørdag var dette bedre syns jeg. Man sang om spillerne som gjorde det bra osv. Også denne nye Fo-fo-fofana sangen som spontant dukket opp var jo skikkelig artig. For meg virket PH på lørdag noe av det beste JEG har hørt. OK, litt ute av takt osv. Men det var en herlig stemning.

Er det noe i det jeg påstår? Blir det litt for mye etter "sangboka" som man synger igjennom istedenfor å synge etter det som skjer i kampen?

Savner litt av de engelske cornerne hvor supporterne jubler og synger ballen inn i mål. Liker denne "Fredrikstad skårær mål" som synges under hjørnespark. Men det skulle vært enda mer trykk på cornerene. Syns PH blir bedre og bedre....

Du må være ny i Plankehaugen du vel. Plankehaugen var ikke bra mot Lyn i det hele tatt. Og så skriver du på sisten her : Syns PH blir bedre og bedre... Hallois, spør du meg så står vi og stamper som bare det. Jeg håper liksom at vi kan utvikle oss til noe stort, men det blir jeg mer og mer tvilende til.


geirsand

Knøttespiller
Ble medlem: 11 feb 07
Innlegg: 29

Lagt til: 20 apr 07, 16:22

Som en gammel supporterhelt, tar jeg meg den friheten å komme med noen innspill til hvordan skape stemning:

1. Gi status til de som lager lyd
Aldri - noen omstendigheter - se ned på, mobb eller gi noen negative signaler til de som roper til støtte for laget. Det må alltid gis positiv aksept og status til de som støtter laget. Det er veldig norsk å le av de som roper høyest. Gi de en velfortjent klapp på skulderen (om du er jente, et flørtende blikk), så synger de enda høyere neste gang.

2. Skap et sentrum
Kom sammen litt før kampen og skap et soleklart sentrum. Ha veldig gjerne noe som lager lyd i sentrumet. Med Heia Bortelaget hadde vi en stortromme, denne fungerte ypperlig som et sentrum. De som ville synge mest, trakk seg intuitvt mot tromma. Men alle andre ting som lagde lyd lagde også små sentrum (trompet, røykvarsler, ringeklokker). Ropert er en god ide som absolutt bør fikses. Ha en gæærn fyr til å rope - og gi`n all kred i verden!  

3. Gjør det enkelt å synge
For å kunne synge må man kunne sangene og føle seg inkludert. Trykk opp små sanghefter og del ut på tribunen. Er det noen som står litt på utsiden, inviter de inn i varmen i midten.

4. Ha det moro!
Fornøyde mennesker bidrar. Legg igjen snusfornuften hjemme og gå på kamp for å ha det moro. De morsomste tingene er ofte de impulsive sangene, la det være rom for de. Aldri glemme å ha det gørskøy :)

Andre ting:
- lage konkurranser? Den som synger mest, vinner gratis inngang neste kamp?
- kår dagens supporter som får komme inn på indre bane?
- inkludere andre deler av tribunen - henvende seg til langsider, aktiviser og inkluder


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 20 apr 07, 16:28

Opprinnelig postet av ximo
Hvorfor er Zoran borte, og når kommer han tilbake? Jeg var en av de som hørte veldig lite av dere i Haugen. Satt i O-feltet på langsiden og tror nok sideveggene ved bortesupporterne kan ha noe med at de hørtes veldig tydelig og overdøvet Haugen for vår del. Dessverre vil jeg tro det også gjelder midt på banen, at lyden bæres bedre fra bortesupporterne enn fra Haugen. Lite å gjøre med, annet enn å synge for full hals og å alle med seg. Er ikke så glad i roperter (karaokeleif er skrekkens eksempel), men finnes det ikke lydforsterkende dingser som ikke låter som en dårlig walkie talkie på steroider?

 

Les denne tråden...

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
I år tar vi "The Double"....


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 20 apr 07, 16:36
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Du må være ny i Plankehaugen du vel. Plankehaugen var ikke bra mot Lyn i det hele tatt. Og så skriver du på sisten her : Syns PH blir bedre og bedre... Hallois, spør du meg så står vi og stamper som bare det. Jeg håper liksom at vi kan utvikle oss til noe stort, men det blir jeg mer og mer tvilende til.

 

Du er nå aldri fornøyd heller da, Rune.

Til saken :  Det jeg tror er at det var to hovedproblemer på lørdag :

 

* Zoran med sin årlige protest og resignasjon som forsanger...

*Ny stadion, større felt, flere folk. dvs flere folk som skal kordineres. Feltet er mye bredere enn feltet på gamlestadion og med ingen Zoran til å samkjøre det hele blir det veldig ujevnt. Tror nok vi hadde kommet bedre ut av det hvis Zoran hadde ledet oss...

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
I år tar vi "The Double"....


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 20 apr 07, 16:48
kan ikke alle drikke 12 pils før de går på stadion. alle vet at fulle mennesker er mer høyrøsta enn de som er edru. hehe.


Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24