Husk meg
Brukernavn
Passord

Publikumslyden på nye stadion!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 02 apr 07, 20:25

Har lagt merke til at det ikke er vegg bak Plankehaugenfeltet, bare stålnetting. Dette vil føre til et stort tap av lyd bakover, istedenfor at all lyd går direkte ut mot banen. På begge langsidene er det fiberplater som vegger bak på tribunen, dette er jo bedre med tanke på å få lyden fremover. Har ikke Plankehaugen blitt rådført i dette, eller ikke blitt hørt?

Kunne ikke noen med kontakt med de som har med dette å gjøre foreslå vegger bak på feltet vårt, (Snæbbus?)Skulle ikke være all verdens jobb å få satt opp dette, så får vi et deja vu fra Marinelyst i 2003, når Plankehaugen drar igang sanger.  

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 02 apr 07, 21:24

På motsatt side skal bortesupporterene stå. Der er det helt tett både på sider og bak. Den tribunen vil antagelig ha akustikk som en høytaler. 1-0 til bortesupporterene?

---------------------------

Etterlysning:
FFKsupporter med ett ben, blind, døv og nylig kastrert.
Kallenavn:"Lucky".


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 02 apr 07, 21:26
Opprinnelig postet av djpete

Har lagt merke til at det ikke er vegg bak Plankehaugenfeltet, bare stålnetting. Dette vil føre til et stort tap av lyd bakover, istedenfor at all lyd går direkte ut mot banen. På begge langsidene er det fiberplater som vegger bak på tribunen, dette er jo bedre med tanke på å få lyden fremover. Har ikke Plankehaugen blitt rådført i dette, eller ikke blitt hørt?

Kunne ikke noen med kontakt med de som har med dette å gjøre foreslå vegger bak på feltet vårt, (Snæbbus?)Skulle ikke være all verdens jobb å få satt opp dette, så får vi et deja vu fra Marinelyst i 2003, når Plankehaugen drar igang sanger.  

 

Jeg har nettopp tatt opp dette med NCC og jeg tror det kommer opp plater der, først og fremst for å unngå at det blir en stor "søpplekasse" i buen bak bak tribunen.

Lydmessig tror jeg personlig ikke dette vil bety så mye, da vi uansett vil få mye mere ressonans og trøkk enn det vi er vant til fra gamle stadion.

Jeg skal purre på denne veggen, men tviler vel litt på at den kommer på plass til den første hjemmekampen.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 02 apr 07, 22:17
så de driter i supporterne står der og mister masse lyd, men søppel vil de ikke ha noe av

faenmeg litt av en gjeng ass......

T.Olsen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 02 apr 07, 23:25
Vil du vasse i søppel, da?

---------------------------

FFK, i 50 mot toppen.


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 03 apr 07, 00:14

Opprinnelig postet av torkr
så de driter i supporterne står der og mister masse lyd, men søppel vil de ikke ha noe av

faenmeg litt av en gjeng ass......

 

Skjønner ikke helt hva du klager på her, men når det gjelder lydnivået, så synes jeg nok du bør vente til etter den første kampen med å kritisere dette.

Tror du vil bli overrasket.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 03 apr 07, 17:24
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1

Opprinnelig postet av torkr
så de driter i supporterne står der og mister masse lyd, men søppel vil de ikke ha noe av

faenmeg litt av en gjeng ass......

 

Skjønner ikke helt hva du klager på her, men når det gjelder lydnivået, så synes jeg nok du bør vente til etter den første kampen med å kritisere dette.

Tror du vil bli overrasket.

greit at vi blir overrasket Snæbbus, men det er jo ikke vits i å ikke utnytte hele potensialet av den grunn:-) Det vil bli enormt mye bedre en det igjen dersom en vegg blir satt opp. Aller helst noe som trykker lyden fremover bedre enn finér plater, men alt er bedre enn ingenting. 

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 03 apr 07, 19:17
Opprinnelig postet av djpete
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1

Opprinnelig postet av torkr
så de driter i supporterne står der og mister masse lyd, men søppel vil de ikke ha noe av

faenmeg litt av en gjeng ass......

 

Skjønner ikke helt hva du klager på her, men når det gjelder lydnivået, så synes jeg nok du bør vente til etter den første kampen med å kritisere dette.

Tror du vil bli overrasket.

greit at vi blir overrasket Snæbbus, men det er jo ikke vits i å ikke utnytte hele potensialet av den grunn:-) Det vil bli enormt mye bedre en det igjen dersom en vegg blir satt opp. Aller helst noe som trykker lyden fremover bedre enn finér plater, men alt er bedre enn ingenting. 

 

Som flere andre ting, så er dette en ting som kommer etterhvert, men ikke til den første kampen. Selvfølgelig så er jeg helt enig i at lyden ut mot banen til våre spillere, som vi skal støtte best mulig, antagelig vil bli endel bedre med en vegg bak.

Jeg forsto bare ikke helt hva torkr egentlig klaget på.

Når nå klubben har overtatt stadion, så vil det helt sikkert dukke opp endel ting man ikke er helt fornøyd med, derfor vil nok det første året på den nye stadion bli brukt til å gjøre endel justeringer, slik at flest mulig av brukerne blir mest mulig fornøyde.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 03 apr 07, 21:26
jeg klaget på de skulle sette opp veg med tid og stunder fordi det kunne bli kastet søppel bakover ikke med tanke på oss tøffe kjekke supportere som vil ha all lyd dundrende ut på banen.....

den eneste tribunen uten vegg bak er der phaugen står, sant eller ikke????
uansett er det for dårlig!!!
klart det har en innvirkning med eller uten vegg, å påstå noe annet er idioti!!!!

DeMeNteD

Juniorspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 198

Lagt til: 04 apr 07, 02:10

Opprinnelig postet av T.Olsen
Vil du vasse i søppel, da?

 

har ikke du plass på vip`en æ? da er vel du inhabil? eller er det med vip`en bare påskrytt?

---------------------------

küssen Sie meinen Esel, Simen BRENNe

Frihet For Ultras!!!!!


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 04 apr 07, 07:05

Opprinnelig postet av torkr


den eneste tribunen uten vegg bak er der phaugen står, sant eller ikke????


 

Ikke riktig!!  Det er akkurat det samme på den andre korttribuna i syd.

Mitt poeng er: Vent med å kritisere før alt er helt ferdig, og det er det ikke 14. april.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 04 apr 07, 08:41
skal prøve

danan2

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 04 apr 07, 11:45

Greia er vel at det ikke er vegger på sidene av tribunen? Sånn at lyden blir trøkka ut mot banen. Det er det vel kun PH-tribuna som ikke har.

Alle disse har vegger på sidene www.ffksupporter.net/galleri/serie.php

Men ikke denne www.ffksupporter.net/galleri/serie.php


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 04 apr 07, 12:01
Skulle tro at for lydens del er det veggen bak som er viktigst, og den er på plass. Men ellers er det jo greit med vegg med tanke på vind/regn fra siden, så det bør komme på plass, synes jeg!

---------------------------

Norgesmester


ffkerkonge

A-lagspiller
Ble medlem: 24 apr 03
Innlegg: 467

Lagt til: 04 apr 07, 14:12

Har jo ikke noe betydning det..... er vegger på sidene men ikke helt intil tribunen

---------------------------

Er det noen som klarer det er det du D


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 04 apr 07, 15:00
Opprinnelig postet av danan2

Greia er vel at det ikke er vegger på sidene av tribunen? Sånn at lyden blir trøkka ut mot banen. Det er det vel kun PH-tribuna som ikke har.

Alle disse har vegger på sidene www.ffksupporter.net/galleri/serie.php

Men ikke denne www.ffksupporter.net/galleri/serie.php

Plankehaugen`s tribunen er og blir ikke helt ferdig til seriestart. Tenker på lokaler under tribune og sidevegger m.m. Noen som vet når den forventes å bli ferdig?

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


6611-FFK

Juniorspiller

Ble medlem: 02 nov 04
Innlegg: 122

Lagt til: 04 apr 07, 16:16
Opprinnelig postet av benksliter`n
Opprinnelig postet av danan2

Greia er vel at det ikke er vegger på sidene av tribunen? Sånn at lyden blir trøkka ut mot banen. Det er det vel kun PH-tribuna som ikke har.

Alle disse har vegger på sidene www.ffksupporter.net/galleri/serie.php

Men ikke denne www.ffksupporter.net/galleri/serie.php

Plankehaugen`s tribunen er og blir ikke helt ferdig til seriestart. Tenker på lokaler under tribune og sidevegger m.m. Noen som vet når den forventes å bli ferdig?

Her har vi blitt holdt for narr av klubben, eller skal jeg si MA og Geir Nilsen. De var jo på det medlemsmøte til PH den gangen vi "stemte" om lang eller kort side plassering av PH. Den gangen fortalte de at det skulle bygges en pub og Aristokraten skulle ditt. I den forbindelse så skulle det også lages en messanin hvor medlemmer i PH kunne ta en utepils før kamp og røyk både før og i pausen ved kamp. Det skulle også lages en liten sene hvor de planla underholdning før hjemmekamp. INGEN TING av dette vil bli utført. De har gått helt tilbake på allt. Aristokraten er blitt plassert i stupetårnet som vi vet nå og underholdningen blir i båthuset der Pål, Atle og co hadde sommershow i fjor. Til og med kioskene kommer kun til å bli mobile kasser som står under tribunen. Det vil ikke bli yttervegger en gang bak tribunen ( noe som er blitt gjort på familie/borte suporter tribunen). På plassen bak der er det nå planlagt  boliger slik at elven vil også forsvinne med tanke på utsikt. Dette her fikk jeg vite på dugnad som jeg deltok i på den nye stadion. Må si det koket litt over for meg når jeg fikk vite dette, og det hele skyldes at det ble for dyrt og ingen ville leie det (GN?). Snakk om å bli lurt !!! 

---------------------------

Ivrig aristokrat
Sempre Fi ! Forza FFK !


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 04 apr 07, 19:32

Opprinnelig postet av 6611-FFK

Her har vi blitt holdt for narr av klubben, eller skal jeg si MA og Geir Nilsen. De var jo på det medlemsmøte til PH den gangen vi "stemte" om lang eller kort side plassering av PH. Den gangen fortalte de at det skulle bygges en pub og Aristokraten skulle ditt. I den forbindelse så skulle det også lages en messanin hvor medlemmer i PH kunne ta en utepils før kamp og røyk både før og i pausen ved kamp. Det skulle også lages en liten sene hvor de planla underholdning før hjemmekamp. INGEN TING av dette vil bli utført. De har gått helt tilbake på allt. Aristokraten er blitt plassert i stupetårnet som vi vet nå og underholdningen blir i båthuset der Pål, Atle og co hadde sommershow i fjor. Til og med kioskene kommer kun til å bli mobile kasser som står under tribunen. Det vil ikke bli yttervegger en gang bak tribunen ( noe som er blitt gjort på familie/borte suporter tribunen). På plassen bak der er det nå planlagt  boliger slik at elven vil også forsvinne med tanke på utsikt. Dette her fikk jeg vite på dugnad som jeg deltok i på den nye stadion. Må si det koket litt over for meg når jeg fikk vite dette, og det hele skyldes at det ble for dyrt og ingen ville leie det (GN?). Snakk om å bli lurt !!! 

 

Hele endringen av løftet om plassering stinker som helvete spør du meg. Ikke bare blir det tatt en avgjørelse for 2500 medlemmer, på et møte med 50-60 fremmøtte, men det er heller ikke annonsert noe som helst sted at en slik avstemning skal finne sted. Skumt.... som mye annet....med.....

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 08 apr 07, 12:30

Jeg var også i tvil om plasseringen til PH da jeg hørte om dette efter medlemsmøtet, men da jeg tok turen opp på stadion for noen uker siden da den begynte å bli ferdig, er jeg ikke i tvil om dette var det beste utifra omstendighetene.
Alikevel begynner jeg virkelig å lure da plater bak tribunene blir satt opp på bortefeltet og ikke på hjemmesupporterfeltet. PH-feltet har en særdeles merkelig form, og trykket ville nok blitt bedre hadde de samlet det til et firkantet felt, istedet for å spre brølerne bortover.

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit


T.Olsen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 09 apr 07, 12:07
Ikke klag på Plankehaugens plassering, den er perfekt

---------------------------

FFK, i 50 mot toppen.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24