Husk meg
Brukernavn
Passord

Dagens tropp, mulig å ikke være bekymret?

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 12 4

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 08 feb 07, 23:33

Men du Rune, du kan ikke vite at Bertelsen blir like god igjen som det han var før han ble skadet... Kan ta lang tid å trene seg opp igjen til det nivået han var på. Kanskje blir han ikke så god igjen noen gang.

Ingen garanti at Bertie kommer tilbake for fullt sesongen 2007.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 08 feb 07, 23:38
Opprinnelig postet av Plankekæll

Men du Rune, du kan ikke vite at Bertelsen blir like god igjen som det han var før han ble skadet... Kan ta lang tid å trene seg opp igjen til det nivået han var på. Kanskje blir han ikke så god igjen noen gang.

Ingen garanti at Bertie kommer tilbake for fullt sesongen 2007.



Hvis ikke Prytz når opp til det nivået Bertie holdt så er vi vel  svekka fra i fjor.

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 08 feb 07, 23:41
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av Plankekæll

Men du Rune, du kan ikke vite at Bertelsen blir like god igjen som det han var før han ble skadet... Kan ta lang tid å trene seg opp igjen til det nivået han var på. Kanskje blir han ikke så god igjen noen gang.

Ingen garanti at Bertie kommer tilbake for fullt sesongen 2007.



Hvis ikke Prytz når opp til det nivået Bertie holdt så er vi vel  svekka fra i fjor.

Ja, det er jeg vel kanskje enig i... men pr dags dato forsterker han FFK.

 


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 09 feb 07, 09:33
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av Plankekæll

Men du Rune, du kan ikke vite at Bertelsen blir like god igjen som det han var før han ble skadet... Kan ta lang tid å trene seg opp igjen til det nivået han var på. Kanskje blir han ikke så god igjen noen gang.

Ingen garanti at Bertie kommer tilbake for fullt sesongen 2007.



Hvis ikke Prytz når opp til det nivået Bertie holdt så er vi vel  svekka fra i fjor.


Bertelsen var jo mye skadet ifjor, og spilte bare 14 hele kamper.
Så om Bertelsen blir frisk til sommeren, så er vi faktisk forsterket så sant Prytz er bedre enn Tamas.

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 09 feb 07, 09:46

Synes faktisk det er deffensivt å hente inn en spiller for 2år, som kriterie skal være itt bedre enn Tamas Sz og som er tenk på som reserve for Bertie. Fyllekalk er vel et godt norsk ord.

Det oser ikke akkurat av kvalitet.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 09 feb 07, 09:56
Opprinnelig postet av dracula

Synes faktisk det er deffensivt å hente inn en spiller for 2år, som kriterie skal være itt bedre enn Tamas Sz og som er tenk på som reserve for Bertie. Fyllekalk er vel et godt norsk ord.

Det oser ikke akkurat av kvalitet.



Du har rett. Men med tanke på vårt begrensede budsjett for spillerkjøp er det kanskje ikke så dumt allikevel... Vi får en spiller med erfaring og rutine og vi har beholdt pengebeholdningen for å kjøpe en spiller eller to av høyere klasse.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 09 feb 07, 10:21
Opprinnelig postet av denialsander
Opprinnelig postet av dracula

Synes faktisk det er deffensivt å hente inn en spiller for 2år, som kriterie skal være itt bedre enn Tamas Sz og som er tenk på som reserve for Bertie. Fyllekalk er vel et godt norsk ord.

Det oser ikke akkurat av kvalitet.



Du har rett. Men med tanke på vårt begrensede budsjett for spillerkjøp er det kanskje ikke så dumt allikevel... Vi får en spiller med erfaring og rutine og vi har beholdt pengebeholdningen for å kjøpe en spiller eller to av høyere klasse.


Er ikke målsettinga topp 4 ??

torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 09 feb 07, 11:25
vi skal kjøpe spillere i hytt og pine, også skal stallen slankes, også skal vi på topp 4.

noen som ikke har helt kontakt med virkeligheten, kanskje .......

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 09 feb 07, 11:33

Er målsettinga om 4pl. en ønskedrøm for framtida, eller noe som er realistisk ment skal gjelde for sesongen2007.

Hadde vært fint med en avklaring, slik at vi er enige om hva som menes med målsettinga.

Personlig mener jeg fortsatt at  kjøpet av Anders Prydz virker som deffensivt ifht målsettinga 4pl (2007).

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 09 feb 07, 11:48
Endret: 09 feb 07, 11:59

MA har sagt topp 4 iår ja, her står det nevnt av Raymond i denne artikkelen.

http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070106/FFK/101060047

 


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 09 feb 07, 12:04
Opprinnelig postet av ffk-4ever

MA har sagt topp 4 iår ja, her står det nevnt av Raymond i denne artikkelen.

http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070106/FFK/101060047

 

Det er tøft,er slik det skal være.I fjor sa Henning Berg at Lyn skulle ta gull og de ente på 7 plass.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 09 feb 07, 12:45
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av denialsander
Opprinnelig postet av dracula

Synes faktisk det er deffensivt å hente inn en spiller for 2år, som kriterie skal være itt bedre enn Tamas Sz og som er tenk på som reserve for Bertie. Fyllekalk er vel et godt norsk ord.

Det oser ikke akkurat av kvalitet.



Du har rett. Men med tanke på vårt begrensede budsjett for spillerkjøp er det kanskje ikke så dumt allikevel... Vi får en spiller med erfaring og rutine og vi har beholdt pengebeholdningen for å kjøpe en spiller eller to av høyere klasse.


Er ikke målsettinga topp 4 ??

Det er målsettinga, ja.

Hvis vi skal ha tre forsterkninger, der en skal være en "midlertidig" løsning (for Bertie), er det jo dumt å blåse såpass mye penger på den ene at alle tre ender opp som "midt på treet" spillere.  Da er det bedre å finne en "gratis" spiller som den midlertidige og bruke alle pengene på de to neste, som skal være klare forsterkninger.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 09 feb 07, 13:01

Føler ikke svetten renner av bekymring enda, men er det ikke satt en "limit"  1.mars og den datoen kryper nærmere og nærmere uten kvalitet i sikte.

Håper selvsagt fortsatt at FFK har noe kvalitet i sikte, men sålangt.......................

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 09 feb 07, 13:15
Jeg ikke direkte bekymra ennå, men begynner helt klart å bli litt betenkt. Ikke bare fordi det er under 2 mnd til seriestart, men fordi med unntak av noen prøvespillere og signering av Prytz så syns jeg ikke det virker som det er noen kvalitetsspillere på vei. For øyeblikket syns jeg det er merkelig stille hva angår aktuelle spillere, men det betyr kanskje at vi jobber med noen betydelige forsterkninger i all hemmelighet? Er lov å håpe, men begynner å tvile litt nå altså.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 09 feb 07, 15:22
Endret: 09 feb 07, 15:22

Jeg er litt betenkt, hva hvis Rami Shaaban blir skadet eller er på landslagsturnee og Lasse er på landslag, eller er skadet.. Erik Bråthen er sikkert god han, men trenger litt tid lissom...

Synes også vi skulle hatt inn en midtstopper/høyreback til..

---------------------------

Drekka, pule spy og sloss.... Ta toget til Moss...


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 10 feb 07, 07:42
Opprinnelig postet av SirLion

Jeg er litt betenkt, hva hvis Rami Shaaban blir skadet eller er på landslagsturnee og Lasse er på landslag, eller er skadet.. Erik Bråthen er sikkert god han, men trenger litt tid lissom...



Hvor mange keepere skal vi ha, da? Tre første-keepere som alle er i landslagsklasse i tillegg til et par spennende talenter?

Hvordan skal Erik bli god nok hvis han ikke får spille?

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 10 feb 07, 10:04
Endret: 10 feb 07, 10:05
Opprinnelig postet av SirLion

Jeg er litt betenkt, hva hvis Rami Shaaban blir skadet eller er på landslagsturnee og Lasse er på landslag, eller er skadet.. Erik Bråthen er sikkert god han, men trenger litt tid lissom...

Synes også vi skulle hatt inn en midtstopper/høyreback til..



Nå er det vel som regel stopp i Tippeligaen når landslagene skal spille kamp, unntaket var vel i fjor når Shaaban dro til VM, men i år er det verken VM eller EM, og kvalifiseringskampene spiller jo Sverige samtidig med resten av Europa og da er det spillerstopp. Så da må vi i hvert fall ha to skadde keepere før Bråthen vil bli tatt i bruk, og hvor ofte skjer det at en keeper er skadet? For ikke å si to keeperne samtidig?

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 10 feb 07, 10:16

Opprinnelig postet av Snæbbuss-aristokrat #78
Jeg ikke direkte bekymra ennå, men begynner helt klart å bli litt betenkt. Ikke bare fordi det er under 2 mnd til seriestart, men fordi med unntak av noen prøvespillere og signering av Prytz så syns jeg ikke det virker som det er noen kvalitetsspillere på vei. For øyeblikket syns jeg det er merkelig stille hva angår aktuelle spillere, men det betyr kanskje at vi jobber med noen betydelige forsterkninger i all hemmelighet? Er lov å håpe, men begynner å tvile litt nå altså.

 

Hva er egentlig definisjon på kvalitetsspillere da? En som alene kan vinne kampene eller en som med sine kvaliteter er med på å heve lagets prestasjoner? Er temmelig sikker på at alternativ 1 ikke dukker opp på brakka med det første, og det er jeg faktisk litt glad for. FFK har ikke behov for en primadonna som ikke evner å sette laget i første rekke. Men jeg ser gjerne at FFK legger seg etter en lagspiller med gode individuelle kvaliteter. Personlig tror og håper jeg at disse Ivorianerne kan være denne typen spillere...

 

Opprinnelig postet av FFK1903
Opprinnelig postet av SirLion

Jeg er litt betenkt, hva hvis Rami Shaaban blir skadet eller er på landslagsturnee og Lasse er på landslag, eller er skadet.. Erik Bråthen er sikkert god han, men trenger litt tid lissom...

Synes også vi skulle hatt inn en midtstopper/høyreback til..



Nå er det vel som regel stopp i Tippeligaen når landslagene skal spille kamp, unntaket var vel i fjor når Shaaban dro til VM, men i år er det verken VM eller EM, og kvalifiseringskampene spiller jo Sverige samtidig med resten av Europa og da er det spillerstopp. Så da må vi i hvert fall ha to skadde keepere før Bråthen vil bli tatt i bruk, og hvor ofte skjer det at en keeper er skadet? For ikke å si to keeperne samtidig?

 

Ikke for å kverulere, men er vel ikke vanskeligere enn å ta en titt mot Tromsø i forrige sesong det. Minnes også at det samme var en problem i Bodø for noen få år siden...

 

Når det er sagt, utfordringen kommer vel ikke akkurat av en evt. skade i en landskamp men heller i etterkant. En lårhøne eller strekkskade kan ha opp til uker i rekonvalenstid og da kan en skadet keeper eller to faktisk bli et problem i etterkant av et landskampopphold...

---------------------------

Nytt år, nye muligheter.

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 10 feb 07, 10:52
Endret: 10 feb 07, 16:04
Opprinnelig postet av KeJ

Ikke for å kverulere, men er vel ikke vanskeligere enn å ta en titt mot Tromsø i forrige sesong det. Minnes også at det samme var en problem i Bodø for noen få år siden...

 

Når det er sagt, utfordringen kommer vel ikke akkurat av en evt. skade i en landskamp men heller i etterkant. En lårhøne eller strekkskade kan ha opp til uker i rekonvalenstid og da kan en skadet keeper eller to faktisk bli et problem i etterkant av et landskampopphold...



Da skjer det vel ikke ofte da, når det har vært to tilfeller de siste tre, fire årene? Vi har vel hatt en (eller er det flere) lignende situasjon(er) vi også om jeg ikke husker feil, men da er ikke problemet større enn at vi får hentet inn en keeper med dispensasjon fra forbundet, uansett overgangsvindu eller ei.

Jeg må si jeg ikke helt tok det siste avsnittet ditt. Jeg har ikke snakket om at utfordringen ligger i skader på spillere som spiller landskamper, alt jeg skrev var at Tippeligaen stanset når det var landskamper.

MOD: Rettet opp feil i sitering

effeffk

Knøttespiller
Ble medlem: 16 jan 07
Innlegg: 34

Lagt til: 10 feb 07, 11:20
Opprinnelig postet av KeJ

Opprinnelig postet av Snæbbuss-aristokrat #78
Jeg ikke direkte bekymra ennå, men begynner helt klart å bli litt betenkt. Ikke bare fordi det er under 2 mnd til seriestart, men fordi med unntak av noen prøvespillere og signering av Prytz så syns jeg ikke det virker som det er noen kvalitetsspillere på vei. For øyeblikket syns jeg det er merkelig stille hva angår aktuelle spillere, men det betyr kanskje at vi jobber med noen betydelige forsterkninger i all hemmelighet? Er lov å håpe, men begynner å tvile litt nå altså.

 

Hva er egentlig definisjon på kvalitetsspillere da? En som alene kan vinne kampene eller en som med sine kvaliteter er med på å heve lagets prestasjoner? Er temmelig sikker på at alternativ 1 ikke dukker opp på brakka med det første, og det er jeg faktisk litt glad for. FFK har ikke behov for en primadonna som ikke evner å sette laget i første rekke. Men jeg ser gjerne at FFK legger seg etter en lagspiller med gode individuelle kvaliteter. Personlig tror og håper jeg at disse Ivorianerne kan være denne typen spillere...

Kvalitespillere styrker udiksutabelt laget. Uten en eller to slike synes jeg  en målsetning om topp 4 er meningsløs fordi laget p.t. ikke er styrket i forhold til i fjor (sannsynligvis svekket avhengig av ivorianerne).

Det er å håpe at man bruker mer penger på 1 enn på mer stallfyll Jeg er ganske sikker på det foregår mye i det stille for tiden, og at trener/ledelse og investerinspoolen bare venter på riktig spillertype av kategorien over før de slår til.  

 



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 12 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3