Husk meg
Brukernavn
Passord

Eierinteresser i to FFK-spillere

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

FFKPatriot

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 05
Innlegg: 435

Lagt til: 16 jan 07, 13:21
Endret: 16 jan 07, 13:22

Mange som støtter klubben her ser jeg...er det overhodet noen som vet hva som står i kontraktene her...leser at avisene først hevder at Charlton eier begge spillerne, mens det lenger ned står at de har eierinteresser...det kan være en halv promille for alt vi vet...nei, jeg venter heller til alt er lagt på bordet...

---------------------------

"Mens vi venter på en ny storhetsperiode"


Bjørnen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 03
Innlegg: 412

Lagt til: 16 jan 07, 13:46
Hvorfor la ikke Morgan A alt på bordet med en gang da? ..etter Mikel-surret burde han ha lært.

---------------------------

MFK - Østfolds stolthet!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 16 jan 07, 13:50

Opprinnelig postet av Bjørnen
Hvorfor la ikke Morgan A alt på bordet med en gang da? ..etter Mikel-surret burde han ha lært.

 

Kan ha med å gjøre att Morgan ikke har ønsket for stort medie trykk mens Morgan har fordypa seg i saken. For min del syns jeg denne saken virker rimelig udramatisk. Dette er noe som praktiseres av nesten alle store klubber, og det at Norge begynner og bli en utviklings arena er vel ikke annet en positivt.


Bjørnen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 03
Innlegg: 412

Lagt til: 16 jan 07, 13:55

NFF jubler ikke akkurat over denne saken. De fikk vel nok av Morgan når han var i Lyn.

 

 

---------------------------

MFK - Østfolds stolthet!


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 16 jan 07, 14:02
Opprinnelig postet av Bjørnen

NFF jubler ikke akkurat over denne saken. De fikk vel nok av Morgan når han var i Lyn.



Jeg ser ikke noe galt som har skjedd i denne saken enda?
Enten har Charlton rettigheter iform av videresalgsprosenter, sller så eier Charlton spillerne og har leid dem ut til FFK.
Hva er det NFF skal mislike med dette?

Men om det er lurt av FFK å leie to 18-åringer, for så å utvikle dem for en annen klubb uten å ha noe annet enn leie-rettigheter er en helt annen sak...

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 16 jan 07, 14:05

Det suspekte her er vel hvordan Charlton kan ha eierandeler i disse spillerene. Kan ikke se at FFK har handlet klanderverdig på noen måte. Om det skulle være slik at Charlton ikke har fulgt regelverket, eller at det er dissens om dette, så taler vel det til FFK sin fordel.

 

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 16 jan 07, 14:18
Charlton har vel noen rettigheter og det er FFk som har kontrakt med spillerne.Er jo et samarbeid her.Den ene var vel 17 år da kontrakten ble underskrevet og kan da ikke være eid av Charlton.Dette er vel nok en gang media som skal svartmale Morgan,er ganske sikker på at Morgan har full kontroll på dette.Tror vi skal glede oss over at vi får se to storspillere for fremtiden i FFK drakt.

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 16 jan 07, 14:24
Jeg vet da faen hva jeg skal tro og ikke tro snart, sitter med en følelse av at vi har utviklet oss til tippeligaens hotell cæsar.

---------------------------

Å skulle sensurere ordet Hottentott fra Torbjørn Egners barnesang er den stinkende, kvalmende toppen av politisk korrekthet.

EffEffKå!


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 16 jan 07, 14:39

Mye rart som skjer nå... Håper Morgan har kontroll..

Spillera bør værtfall væra gode.


knut

A-lagspiller

Ble medlem: 18 jun 03
Innlegg: 522

Lagt til: 16 jan 07, 14:41
Endret: 16 jan 07, 14:42

har forumet noen med franskkunnskapene i orden?

i så fall kan dere ta en titt på denne siden. jeg er blank

www.asec.ci/index.php

---------------------------

med ffk til champions league!


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 16 jan 07, 14:47

fra freetranslation.com:

 

After several months of exchanges and of encounters, the clubs of the asec MIMOSAS and of CHARLTON ATHLETIC SOCCER CLUB signed on Mondays 1st May 2006 a partnership agreement. 

In the current world of international soccer, the big clubs try to tie up partnerships in order to maintain privileged relations allowing replying to their needs.  Thus, it is basic for our club to tie up this type of relations with clubs of high level.  After the signature of the partnership, Master Roger OUEGNIN declared itself "very happy to sign with the club of CHARLTON that replies to the criteria that we had set up ourselves: a club of high level (First English League), friendly, with professional and fascinated leaders as well as a will to work with us in the time". 

Thus according to an approach by leaders of CHARLTON in the current of the year 2005 with 3 players of the asec accompanied by Easter THEAULT, Director of the academy MimoSifcom, on the invitation of his counterpart of the Formation Center of CHARLTON, Mr. Steve GRITT. 

The quality of the benefit of players attracted the attention of the technicians of CHARLTON on our club for the establishment of a narrow collaboration.  In order to go more far in the negotiations, Mr. Peter VARNEY, invited Me Roger OUEGNIN and Easter THEAULT to London, to attend a championship game, visit the installations of the professional team and soccer academy, and start the negotiations for a parallel between the asec Mimosas and Charlton Athletic FC. 

These exchanges allowed the leaders of the two clubs of better to know itself and to notice itself than their interests could rejoin in a partnership contract. 

Me Roger OUEGNIN insists on the fact that "in the discussions, we attached a lot of importances to create a true partnership including all the sectors of a club: this is as well as this partnership has not only a financial shutter but includes equally athletic shutters and perspectives of very important exchanges" aiming at the development of the two clubs.  Thus, the contract stipulates that CHARLTON takes totally to his load (airplane bills, housing, food, …) an annual turn in England for a team of the academy MimoSifcom. 

Of more, the 2 clubs foresaw to realize exchanges at the level of the technical staffs, 2 every club members being invited to carry out improving trainings each year.  At last, exchanges at the commercial level, marketing and financial are foreseen in order to allow our club and to its persons in charge to remain to the contact of the realities of international soccer in which let us evolve us. 

If the leaders of CHARLTON appreciated the quality of the carried out work in the domain of the formation of the footballers to Blessed Ground, they were equally seduced by the organization of our club and the degree of competence and of passion of those that there work. 

Of more, the results of our professional team participating uniformly to the international competitions a guaranteed for its leaders that there see a tremendous springboard for our players before following, for the better ones of between them, their career within the English club while passing through to the previous one and eventually in Belgium to the Germinal Beerschot FC, the European partner of Charlton Athletic FC. 

This signature is an important event for our club for she marks the confidence of the two structures towards each other.  It suits henceforth to make this partnership live in order to enrich it and to allow the asec Mimosas to nourish the ambition to install itself on the roof of the African continent during many years. 

 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Funk1

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mar 03
Innlegg: 403

Lagt til: 16 jan 07, 14:51
Jeg syns dette lukter svidd. Hvis spillerne er på utlån fra Charlton burde det selvfølgelig vært opplyst om fra første øyeblikk.

math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03
Innlegg: 320

Lagt til: 16 jan 07, 14:54
Opprinnelig postet av Bjørnen

NFF jubler ikke akkurat over denne saken. De fikk vel nok av Morgan når han var i Lyn.

 

 

Tsk, NFF har vel nok med sitt eget rot. At den håpløse trioen Espelund, Kåfjord og Solheim styrer butikken er jo en gåte.

---------------------------

math


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 16 jan 07, 14:55
Endret: 16 jan 07, 14:56
Opprinnelig postet av knut

har forumet noen med franskkunnskapene i orden?

i så fall kan dere ta en titt på denne siden. jeg er blank

www.asec.ci/index.php




Fant ikke så mye nytt her akkurat.

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 16 jan 07, 15:01

Om avtalen er slik at FFK i utgangspunktet bare har leid spillerne fra Charlton eller ASEC så er dette fryktelig dårlig håndtert fra FFK når det ikke er oppgitt tidligere.  Samme om dette er ok i forhold til lover og regler, de burde vært presentert slik, ikke som at FFK eier dem.  Hvorfor spilte ikke klubben med åpne korte her? 

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 16 jan 07, 15:34

Ja for det er viktigere hvor mye vi skal tjene på dem enn om disse er gode spillere og kostet oss ingenting.

For meg virker det som om det er alt formange mennesker her som kjeder seg på jobben og av gammel vane leser forumet og kverulerer til de grader. Har ikke sett på maken til negativitet og unødvendig snakk og piss enn i siste tiden. Siden Eggen sluttet dette forumet har blitt mer som en portal hvor det skal kastes dritt på alt og alle, skapes rykter (ja jeg måtte bare tulle med dere innimellom) og skrives idiotiske saker. Heldigivis så går det ann bare å trykke på denne knappen "mer alt som lest" så en kan hoppe over alt det uviktige som skrives her........... Ja og heldigvis dere for svar på alt snart og da håper jeg det blir ordning her , hvis ikke så flytter jeg heller til BRH forumet...

 

 

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 16 jan 07, 15:47
Vet ikke om det er meg du svarer her Klokan, men mitt poeng er utelukkende at klubben burde informert om dette med en gang, ene og alene grunnet Mikel saken som ble en salig røre, en røre jeg ikke ønsker.  Ellers så er det at det er to gode spillere langt viktigere enn hva vi kan få for dem, helt enig med deg her.  

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 16 jan 07, 15:56
Endret: 16 jan 07, 15:57

Er vel mer og mer slik at de ressurssterke klubbene i europa kjøper talenter fra andre kontinent

og har de på gress i andre land for å evt.unngå kvoteregler og for å hente dem om de slår ut i blomst. Er jo ikke sikkert disse gutta utvikler seg dithen charlton ønsker eller at kvotesystemet for utlendinger pr.klubb forandrer seg. Jeg håper bare de kan tilføre FFK poeng i ligaen. Hva som videre vil skje vet ingen. At an burde informert om eierforhold i pressen og til fansen ??? selvfølgelig !!

---------------------------

Kortsiden Ultras-sitt ned og hold kjeft. Vi prøver å se kamp her !!!!


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 16 jan 07, 15:56

Kanskje husken min er skrall, men var ikke Morgan (kane) en tur i London og avklarte noe i fht disse gutta.

Minnes å ha lest det i F-B, eller har jeg bare drømt.

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 16 jan 07, 16:22
Morgan Andersen ble intervjuet på Radio Fredrikstad om dette, og mente det var en ryddig avtale. Saken er den at Charlton investerer penger i ASEC og har derfor visse rettigheter. Og ja, det er snakk om et vanlig leieforhold. Han sammenlignet det med at FFK leide ut Tronseth og Wiig til Sparta i fjor. Ikke noe mer hokus-pokus. Han ville ikke si noe om FFK kunne tjene noe på spillerne, men dette var først og fremst en sportslig greie, uten store investeringer fra FFKs side og ikke noe særlig å tjene på. FFK ønsker et langsiktig forhold til ASEC, spillerne bestemmer selv om de vil dra til Charlton. Kontraktene er helt standard, og det er lagd avtaler gjennom forbundets regler. Men han sa også at de ikke var forespeilet dette med Charlton før spillerne var på vei til Fredrikstad...

Uansett, det hadde vært greit om dette hadde kommet ut tidligere.


Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3