Husk meg
Brukernavn
Passord

Lasse Staw jaktes av klubber i England

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 11 jan 07, 23:36
Endret: 12 jan 07, 00:24
Søndag blir en stor dag for Lasse Staw. I stedet for hjemreise til Norge tar han turen til Birmingham for prøvespill i Aston Villa. ffksupporter.net vet at klubben har mottatt et brev som tilsier at Staw allerede kunne ha vært på plass i England, men FFK ønsket å la unggutten fullføre turneringen i Hamburg. – Ja, det stemmer det. Aston Villa har invitert meg over på prøvespill, bekrefter Lasse Staw til ffksupporter.net. Også Tottenham skal ha vist interesse for Fredrikstads stortalent.

ffksupporter.net:
http://www.ffksupporter.net/nyheter/nyhet.php?id=1115

Er det noen som har et bilde av Lasse Staw? Gjerne ett jeg kan få lov til å benytte i nyheten?

Send meg en mail på support@ffksupporter.net.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1124

Lagt til: 12 jan 07, 00:04

Dette er stort for lasse!

Vil helst ikke selge han nå, har liksom ikke så god dekning etter han da.


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 12 jan 07, 02:45

kunne ønske vi hadde hatt han et par år til. kanskje fått fast plass på ffk først. da hadde vi kanskje fått mer for han.

men det er jo veldig morsomt for han at en så bra klubb er intressert da. men håper han er som tarik å vil vente noen år før han eventuelt drar til utlandet.


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 12 jan 07, 07:03

Usj, det var surt for oss. Bra for ham å få sjansen ute, men hadde håp om at han skulle vokse gradvis, og være klar til å ta over når Ramis tid var ute.

Virker ikke som han er veldig interessert i å fortsette her, da han ikke har troen på å få særlig med innhopp utifra det som skrives i artikkelen.

---------------------------

Norgesmester


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 12 jan 07, 07:42
Opprinnelig postet av DrDRE

Usj, det var surt for oss. Bra for ham å få sjansen ute, men hadde håp om at han skulle vokse gradvis, og være klar til å ta over når Ramis tid var ute.

Virker ikke som han er veldig interessert i å fortsette her, da han ikke har troen på å få særlig med innhopp utifra det som skrives i artikkelen.

 

Det er jo ingen som sier at han skal SIGNERE for dem, han skal bare på prøvespill. Slike klubber tar inn sikkert 50 prøvespillere i denne alderen og yngre hver eneste sesong.

 

Bare positivt at han får prøve seg hos noen storklubber vel??


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 12 jan 07, 10:13
Det står ikke eksplisitt at han skal forsvinne, men jeg synes det skinner igjennom at han er svært lysten på å dra og at han ikke tror han kommer til å få sjansen noe særlig her med det første.

---------------------------

Norgesmester


6611-FFK

Juniorspiller

Ble medlem: 02 nov 04
Innlegg: 122

Lagt til: 12 jan 07, 11:20

Sett dere selv i den samme situasjon så vet dere sikkert hva dere hadde gjort.

Må si jeg er glad på hans sine vegne og ønske han lykke til.

 

---------------------------

Ivrig aristokrat
Sempre Fi ! Forza FFK !


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 12 jan 07, 12:03

Det er bra for FFK at spillere fra klubben får tilbud om å prøvespille i de store klubbene i Europa. FFK får penger om det blir overganger, FFK blir kjent for å kanalisere spillere ut, ikke motsatt. De som vil satse mer enne andre velger da å legge turen innom FFK.

Dette er glimrende!

Tenk på hvordan det var da ingen fra FFK var aktuelle for utlanske klubber.

Det er en gulrot for de unge i klubben!

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 12 jan 07, 12:25
I prinsippet er jeg veldig enig med Jonek.

Men om både Staw og Tarik skulle forsvinne før 2008-sesongen.
Hvilke 4 lokale spillere vil da være i FFK for å oppfylle den "lokale kvota"?

Ramberg, Shabani, Magnussen, og Elvestad?
Er det flere spillere som kan rekke å oppfylle kravene før 2008-sesongen?

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 12 jan 07, 13:51
Endret: 12 jan 07, 13:51

Opprinnelig postet av JJunior
I prinsippet er jeg veldig enig med Jonek.

Men om både Staw og Tarik skulle forsvinne før 2008-sesongen.
Hvilke 4 lokale spillere vil da være i FFK for å oppfylle den "lokale kvota"?

Ramberg, Shabani, Magnussen, og Elvestad?
Er det flere spillere som kan rekke å oppfylle kravene før 2008-sesongen?

Det er selvfølgelig et dilemma, men man må se på mulighetene mer enn problemene.

Det at lokale lads får mulighet til å til å komme ut i Eurpeiske klubber, vil bli som en vitamin innsprøytning på yngre lokale speller`ær.

Men det er en pekepinn på hvor FFK henter sine yngre guttær. Da tenker jeg på det å hente unge afrikanske, islandske, finske talenter på bekostning av lokale.

Skal FFK satse enda mer på å få fram lokale talenter? Mitt svar er vel som de flestes svar, ja.

 

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 12 jan 07, 14:04

Moro for Lasse!

Men håper han blir, håper han blir vår neste førstekeeper...


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 12 jan 07, 14:24
Endret: 12 jan 07, 14:26

Opprinnelig postet av JJunior
Ramberg, Shabani, Magnussen, og Elvestad?
Er det flere spillere som kan rekke å oppfylle kravene før 2008-sesongen?

Jeg har skrevet en del om det i denne tråden. Og her kan du se når juniorspillerne kom til FFK.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 12 jan 07, 14:29
Endret: 12 jan 07, 14:31

Vet ikke hva jeg skal si til dette? Lasse er fortsatt bare såvidt fylt 19 år. Skal han til en PL klubb i England,så må han forvente å være 3-4 keeper. Kanskje sitte på benken til rekruttlaget. Det er klart at han tjener mere penger,men det er ikke så lett å konkurere om en U21-landslagsplass hvis du er 3-4 keeper i England? Viktig for han å få U21-landskamper på sin CV.

Tror han heller bør ta konkuransen opp mot Shabaan. Ingen umulighet for han å ta keeperplassen på sikt. Shabaan kan forsvinne eller bli skadet også.

Mener Lasse bør vente i alle fall 2 år,før han vurderer slike tilbud.

Bli i FFK og kjemp om keeperplassen Lasse!

 

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 12 jan 07, 14:34
Endret: 12 jan 07, 14:56

http://home.skysports.com/list.aspx?HLID=441168&CPID=94

 

FFKsupporter med internasjonalt gjennombrudd? :)

 

Aston Villa og Tottenham, da må det gå ann og gjøre gode penger, selv om man helst ser at gutten blir i FFK. lykke til lasse


 

Mod: Kuttet ned den noe lange linken. Husk at du kan skrive en tekst i selve innlegget og markere det og bruke som link også.


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 12 jan 07, 14:51

Opprinnelig postet av JJunior
I prinsippet er jeg veldig enig med Jonek.

Men om både Staw og Tarik skulle forsvinne før 2008-sesongen.
Hvilke 4 lokale spillere vil da være i FFK for å oppfylle den "lokale kvota"?

Ramberg, Shabani, Magnussen, og Elvestad?
Er det flere spillere som kan rekke å oppfylle kravene før 2008-sesongen?

 

Kanskje det kommer noen nye Tariker eller Brenner vet du. Det er tross alt 1,5 år til. Alt klubben behøver å gjøre er vel å hente opp 4 juniorer til a-stallen, så har de oppfyllt kvota. Hvor mange er det idag da?

Staw, Shabani, Magnussen, Ramberg, Elvestad og Elyounussi. Det er jo 6 det. Da har vi jo 4 igjen + at det helt sikkert vil komme noen opp (Halvorsen, Trulsen etc).

 

Ønsker Staw lykke til og håper han har dagen.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 12 jan 07, 16:27

Husk at fire er det absolutte minimum, og spillerne som skal oppfylle kravene må allerede være i klubben. De må nemlig ha vært utviklet i klubben i tre år i perioden 15-21 år (inntil datoen man fyller 22), og da er det brått ikke så mange å ta av. Trulsen for eksempel kom til FFK i 2006, og oppfyller ikke kravene i 2008.

Staw derimot vil heller ikke oppfylle disse kravene ved å melde overgang til en engelsk klubb nå. Han er 19 år og født 1. januar. La oss si at Staw for eksempel melder overgang 30. januar 2006. Da måtte Staw ha vært født etter denne datoen, slik at han 30. januar 2009 hadde vært tre år den engelske klubben før han fylte 22 år.

Men Staw er ikke født etter denne datoen, så 1. januar 2009 vil Staw "mangle" 29 dager for å bli sett på som egenutviklet i en engelsk klubb.

Jeg tar et forbehold om man følger kalenderåret og bursdagdatoene slavisk.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Marie

Juniorspiller

Ble medlem: 27 jun 06
Innlegg: 142

Lagt til: 17 jan 07, 11:27
Opprinnelig postet av benksliter`n

Vet ikke hva jeg skal si til dette? Lasse er fortsatt bare såvidt fylt 19 år. Skal han til en PL klubb i England,så må han forvente å være 3-4 keeper. Kanskje sitte på benken til rekruttlaget. Det er klart at han tjener mere penger,men det er ikke så lett å konkurere om en U21-landslagsplass hvis du er 3-4 keeper i England? Viktig for han å få U21-landskamper på sin CV.

Tror han heller bør ta konkuransen opp mot Shabaan. Ingen umulighet for han å ta keeperplassen på sikt. Shabaan kan forsvinne eller bli skadet også.

Mener Lasse bør vente i alle fall 2 år,før han vurderer slike tilbud.

Bli i FFK og kjemp om keeperplassen Lasse!

 

 

Grunen til at flere klubber i utlandet er interessert i Lasse nå, er at han fortsatt er veldig ung, og de har mulighet til å "forme" han selv. Enten vil klubbene ha en ung keeper, eller en godt etablert en.

Så hvis Lasse lar denne sjansen gå fra seg nå, må han kanskje vente i mange år, før han vil få samme tilbudet. Det er jo nesten litt nå eller aldri for han.

 

For en som har litt ambisjoner nytter det ikke å spille på 2 laget til FFK så lenge, og bare vente på at Rami skal forsvinne.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 17 jan 07, 11:42
Opprinnelig postet av Marie
Opprinnelig postet av benksliter`n

Vet ikke hva jeg skal si til dette? Lasse er fortsatt bare såvidt fylt 19 år. Skal han til en PL klubb i England,så må han forvente å være 3-4 keeper. Kanskje sitte på benken til rekruttlaget. Det er klart at han tjener mere penger,men det er ikke så lett å konkurere om en U21-landslagsplass hvis du er 3-4 keeper i England? Viktig for han å få U21-landskamper på sin CV.

Tror han heller bør ta konkuransen opp mot Shabaan. Ingen umulighet for han å ta keeperplassen på sikt. Shabaan kan forsvinne eller bli skadet også.

Mener Lasse bør vente i alle fall 2 år,før han vurderer slike tilbud.

Bli i FFK og kjemp om keeperplassen Lasse!

 

 

Grunen til at flere klubber i utlandet er interessert i Lasse nå, er at han fortsatt er veldig ung, og de har mulighet til å "forme" han selv. Enten vil klubbene ha en ung keeper, eller en godt etablert en.

Så hvis Lasse lar denne sjansen gå fra seg nå, må han kanskje vente i mange år, før han vil få samme tilbudet. Det er jo nesten litt nå eller aldri for han.

 

For en som har litt ambisjoner nytter det ikke å spille på 2 laget til FFK så lenge, og bare vente på at Rami skal forsvinne.

 

Hvor mange år har han igjen på kontrakten sin ?


Marie

Juniorspiller

Ble medlem: 27 jun 06
Innlegg: 142

Lagt til: 17 jan 07, 11:58

Lasse mener du?

 

Hvor mange år har han igjen på kontrakten sin ?

[/quote]

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 17 jan 07, 12:08
Opprinnelig postet av Marie

Lasse mener du?

 

Hvor mange år har han igjen på kontrakten sin ?

[/quote]

Ja. Lurer på om FFK kan tjene noe på han.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24