Husk meg
Brukernavn
Passord

Ønskeliste for åpningsshow

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 5 3

Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 28 nov 06, 15:53

Jeg vil nok helst ha Black Sabbath, men siden sport og Sabbath ikke har en jævla fellesnevner blir det vel WIG WAM vel...

---------------------------

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
Send en hund etter øl...


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 28 nov 06, 17:10
Må man på død og liv ha en eller annen døll konsert som bare vil tiltrekke seg folk som ellers hadde gitt langt faen? Skulle det faktisk bli Wig Wam så må jeg nesten vurdere å droppe kampen, for de trynene er man kraftig lei av. Skulle det i verst tenkelige scenario bli Pål Nielsen som forteller vitser med videre opptreden av det sure korpset som tar seg et par runder rundt banen, ja da må jeg bli hjemme og kontemplere stille og rolig over en god bok.

Her kan FFK hyre inn profesjonelle folk til å lage et skikkelig show/åpningsseremoni (feks. folka som mekka i hop åpningsseremoni til OL 94). Lys og lydshow som trekker pusten fra publikum, fet gjennomgang av FFK`s stolte historie, gjennomgang av FFK`s ti peneste mål gjennom tidene, intervju med gamle profiler, grovt bypatriotiske taler med null form for nyanse og total lovprisning av FFK og fredrikstad by som river med seg et sentimentalt og jublende publikum til stående ovasjoner, og alt på de nye fete storskjermene. Så, når publikum er tilstrekkelig fyrt opp, smeller man av fyrverkeri for
500 000 spenn og setter i gang kampen.

---------------------------

feilen med å være politisk korrekt, er at det er så forbasket kjedelig.

Rød og hvit tvers igjennom


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 29 nov 06, 13:43

Et annet poeng, som det ser ut som er gått mange forbi, er booking.

Situasjonen for de fleste av "verdensartistene" som er nevnt her inne, er nok at deres bookinger for 2007 trolig er fulltegna forlengst.

Skulle han sikla på en artist av dette formatet, måtte han nok allerede ha tegnet avtalen.

Dette dersom man ikke satser på "retro" show, med artister som stort sett er gått ut på dato.

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 29 nov 06, 15:07
Opprinnelig postet av Brukernavn

Jeg vil nok helst ha Black Sabbath, men siden sport og Sabbath ikke har en jævla fellesnevner blir det vel WIG WAM vel...

 

Jeg må legge til at jeg ikke ønsker WigWam, men jeg skal vedde på det blir døm....

---------------------------

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
Send en hund etter øl...


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 06 des 06, 09:20
Endret: 06 des 06, 09:51

Elton John skal i hvertfall åpne Start`s nye stadion 26 juni..

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=164639

---------------------------

«Gult kort for å kaste seg inn er greit. Til og med et rødt kort i ny og ned er OK, så lenge du gir alt. Jeg vil ha et grusomt lag. Jeg vil at motstanderne skal hate oss»



JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 06 des 06, 10:13
Det her er vel ikke åpningsshowet, men heller en sommerkonsert..?

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 06 des 06, 10:20
Når tror du den "bookinga" ble skrevet?

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 06 des 06, 11:01
etter hva jeg kan lese i artikkelen i vg, så blir det den eneste konserten i norge. DET er jeg ekstremt fornøyd med. Hva med U2, Metallica, (Stones, Robbie W, Pink Floyd) turnerer noen av disse i europa til sommeren?

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 06 des 06, 20:22
Opprinnelig postet av varheim
etter hva jeg kan lese i artikkelen i vg, så blir det den eneste konserten i norge. DET er jeg ekstremt fornøyd med. Hva med U2, Metallica, (Stones, Robbie W, Pink Floyd) turnerer noen av disse i europa til sommeren?


Roger Waters spiller jo i Bergen i april er det vel, men å få så store artister booket på så kort varsel skal vi bare glemme. De har planene klare langt fram i tid.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 06 des 06, 23:27

Ønskeliste for åpningsshow:

 

1. Ahlsen gjenskaper frisparket fra 1984

2. Ronaldinho setter verdensrekord i mest kunstferdig triksing

3. Premiervisning på storskjerm av Lange Flate Ballær 2

4. Carola synger en intenst emosjonell versjon av Sommer`n er herlig i Fredrikstad

5. Le grande finale: Dagfinn Enerly har i all hemmelighet og på mirakuløst vis blitt helbredet og gjør come-back i FFK-trøya

 

Det er lov å drømme, er det ikke?


varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 07 des 06, 01:35
waters hadde vært kult......kanskje en reprise av the wall konserten i berlin etter murens fall.....men da med riving av gml stadion??????

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 07 des 06, 07:52
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

"4. Carola synger en intenst emosjonell versjon av Sommer`n er herlig i Fredrikstad"

og

"Det er lov å drømme, er det ikke?"



Drømmer du om at Carola skal synge en intenst emosjonell sang for deg? 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 07 des 06, 12:05
Hva mener du `for meg`? Nei jeg hadde ikke tenkt at alle andre skulle gå hjem akkurat under den delen av showet...

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 07 des 06, 12:08

Waters hadde vært fantastisk! Så han i Frognerparken ifjor og det var sinnsykt bra!  Kjørts 2 sett, hvorav det første med Pink Floyd og eget solo materiale, sett 2 bestod av hele Darks Side of The Moon, det feteste albumet som er laget!  Jeg var på The Wall i Berlin i 1990 hvor det etter sigende var 350000 mennesker på sletta.  Konserten var så som så, men opplevelsen i det menneskehavet uforglemmelig.

 

Waters har jo både unge og eldre fans også + at han står for en helt annen kvalitet enn Elton John.  Men han er nok helt umulig å få tak i.

 

Smokie?  Jeg håper ikke de klarer å fylle det gamle klubbhuset engang.....

 

Men, hadde Bon Scott vært i live så skulle AC/DC åpnet stadion......

 

 

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 07 des 06, 12:18
AC/DC ja, dem hadde jeg gjemt, men det er vel Arne P & Snæbbus i arrangementkomiteen, så da blir det vel århundrets konsert med Carola og DDE

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 07 des 06, 12:46
Endret: 07 des 06, 12:49

Nå kommer uansett ikke Elton John, men ellers er det nesten pinlig å se hvor mange som ikke klarer å løfte blikket en millimeter utover sin egen personlige smak i det spørsmålet. For å si det enkelt, E J var den første (og så vidt jeg vet fremdeles den eneste) artisten som passerte Elvis på listen over antall nr 1 album i USA. Den mannen treffer fire genereasjoner musikkelskere, og den som ikke klarer å høre at mannen faktisk står for bunnsolid kvalitet har ganske enkelt et svært snevert og selvtilfreds syn på musikk. E J er ikke min favorittartist heller, men å mene at fyren ikke står for kvalitet blir ganske enkelt for platt.

 

Roger Waters er en annen knallartist, ingen tvil om det. Men hans musikk er dyster, innesluttet, bitter, uforløst provokativ, sterkt politisk, etc etc. Hvor passende er egentlig det? Mannen er i tillegg langt mer humørsyk og uforutsigbar enn Elton John, som er en av vår tids aller største entertainere. Men det er klart at hadde man fått en artist av et slikt format ville jeg vært fornøyd. Poenget mitt er at dette kan ikke bare handle om den enkeltes smak. Jeg trenger neppe redegjøre nærmere for hvilken musikk som er etter min smak, det burde fremgå, men jeg er likevel ikke sikker på om tung seriøs rock ville være tingen ved en anledning som dette.

 

WigWam kunne vært noe, fordi de virkelig kan å løfte stemningen. Robbie Williams enn mer, hvis en først skulle hatt en stor artist. Jeg har ikke en plate av noen av disse, og kommer aldri til å kjøpe en heller. Men artister av den typen hadde passet i denne sammenheng. Bruce Springsteen ville også passet utmerket. Stikkordet er god stemning og bred appell. Ikke aggressiv og innesluttet stemning med smal appell.


varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 07 des 06, 13:53
EJ er NOT, han er på lik linje med Dame Edna, sissel kyrebrøl, entertainere, egner seg på TVshow o.l. Greit at det er min personlige mening. Men musikk har vel med personlig smak å gjøre??
Springsteen synes jeg er et godt forslag. Robbie W er også ett bra forslag, selv om jeg ikke liker fyren.

Hva med Motorhead????

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 07 des 06, 13:55
Av norske kvalitetsartister som ville trukket tilnærma fullt hus av folk i alle aldre, må være VAMP.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Hoxmeister

Knøttespiller

Ble medlem: 31 mai 06
Innlegg: 74

Lagt til: 07 des 06, 13:59

Mange som drømmer om store forslag her!

Hva med å invitere cc-cowboy`s da?

De trekker jo bra med folk de da!


torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 07 des 06, 14:14
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=164831

må le litt av det der, planleggingen er pinlig amatørmessig.

cc-cowboys er forresten en bra erstatter for elton john, det blir bare deres 113 konsert i byen og folk ofrer nok liv å helse for å se de.




Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 5 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24