Husk meg
Brukernavn
Passord

Brenne inn som midtspiss

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

lars E

Knøttespiller

Ble medlem: 23 feb 05
Innlegg: 67

Lagt til: 28 okt 06, 14:21
Opprinnelig postet av Planken
Å ta en av Tippeligaens og FFKs absolutte formspillere og sette han i en annen posisjon enn der han har herjet, og i tillegg ta ut Toth som faktisk også er i bra form?

Hvis Eggen gjør dette, og FFK ikke scorer mål på Ullevaal, da har han bæsja noe så usannsynlig på leggen. Hvis han lykkes med dette derimot, frykter jeg at han kan prøve det igjen. Huff og huff, nå ble jeg i dårlig humør...


Enig! Greit nok å prøve Simen som spiss, vi kjenner jo til hans offensive kvaliteter. Men dette er ikke kampen for et  slikt bytte. Jeg tror også at Toth ville vært bra å ha som et oppspillpunkt i denne kampen...

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 28 okt 06, 14:23
Har absolutt ikke sansen for å flytte Brenne fram. Brenne er mer målfarlig når han kan komme bakfra.... Brenne har vist at hankan bli for stasjonær i den rollen og har ikke gjort det bra der tidligere. Når det er sagt forstår jeg ikke all det pratet om at michy er så god til å holde på ballen, han får jo nesten aldri tak i den. Han er sterk ja, men får lite igjen for det.......  Heavy har vist at han ikke er dus med åssen FFK spiller og må trene mer på løpmønsteret, han har heller ikke vist noe på trening eller b kamper som gjør at han bør starte........ Selv hadde jeg helst sett Bjørkøy ned på backen, inn med Berg og kanskje Hoås på topp. Sist han spilte der fra start mot LSK gikk det riktig så bra, vil faktisk si han er bedre enn Toth til å holde på ballen..... 

frecjoha

A-lagspiller

Ble medlem: 02 mai 04
Innlegg: 382

Lagt til: 28 okt 06, 14:25
Endret: 28 okt 06, 14:25

Sist Eggen brukte Simen som spiss, varte det i kun 30min. Han ble igjen plassert på midtbanen ettersom det ikke funket. Hvorfor gjør han det igjen nå??

 

Og med Simen på midtbanen, får vi jo uansett en ekstra "spiss" ettersom han er flinkt til å komme på løp. Hva med de andre, er de like flinke til å flytte etter??

 

Nei, jeg er ikke helt enig i denne avgjørelsen.... Men men...

---------------------------

Eggen: Du trenger faktisk ikke lenger å trene Rosenborg, for å lede toppklubben i Norge. En av de neste kan faktisk bli FFK.


fidq

Juniorspiller
Ble medlem: 31 mar 05
Innlegg: 103

Lagt til: 28 okt 06, 14:50

Det kan jo hende at Eggen har tenkt til å spille 4-4-1-1 i løpet av kampen mot Lyn med Simen som en offensiv midtbane. Det er vel strengt tatt det han egentlig også er? Simen er jo tross alt kjent for sine løp og offensive kvaliteter og ikke de defensive harde taklingene vi håper å se fra Berg i morgen?

FFK har vist på bortebane tidligere i sesongen at de ikke mestrer et 4-3-3 system, og jeg synes det er veldig bra at Eggen tar konsekvensene av det og satser på et mer kompakt lag med 4 eller 5 midtbanespillere. Klart det kan bli litt tynt med bare Tarik på topp, men med noen presise baller fra Raymond og "de ikke alfor kjappe" midtstopperne til Lyn så kan dette være en god strategi.

Dessuten føler jeg meg mye mer trygg med Berg på midtbanen på bortebane. Husk at vi skal være kyniske i morgen og spille møkkafotball. Jeg tror dette kan føre til poeng. Hadde vi gjort dette gjennom hele sesongen hadde vi antageligvis vært på øvre halvdel av tabellen nå.

Jeg synes faktisk at dette var en god nyhet jeg! Og husk at vi har en sulten ungarer på benken som sikkert er forbanna over å bli benket... Han kan jo komme inn og gjøre reprise på det han utførte på Nadderud!

  

---------------------------

Varme tanker til Dagfinn Enerly....


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 28 okt 06, 15:43
Er virkelig dette kampen for å eksperimentere med slikt? Er rart han ikke omskolerte Brenne til høyreback på den siste treningen... Det kan selvsagt slå til, men når det ikke har gjort det før og dette er årets viktigste kamp omtrent så er det jo rimelig høyt sjansespill det Eggen driver med nå.

Det er jo sant at Brenne har funnet scoringsformen, men føler ikke det er noe kriterium for å kjøre han opp som spiss for det. Det er som midtbanespiller han har skapt rom for seg selv, tatt de dype løpene og så scoret. Det blir noe helt annet å skape målsjanser som spiss enn som midtbanespiller.

For øvrig en stor tillitserklæring de til andre midtspissene at vi sender opp en midtbanespiller uten særlig hell der før fremfor en av dem som er vant til å spille i den posisjonen. Eller hvorfor ikke fortsette å bruke Toth, han har da vitterlig scoret fine mål på Ullevaal før han :)

tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 28 okt 06, 16:21

Det her avgjorde at jeg ikke drar til Oslo i morgen.

Gambling på høyeste nivå, uavhengig av om det lykkes , tilfeldigheter kan avgjøre en kamp, så vil jeg si det burde være nok til å sette Eggen til side de siste kampene av årets sesong.


morradi

Juniorspiller
Ble medlem: 13 aug 06
Innlegg: 148

Lagt til: 28 okt 06, 16:51
Altså.

Enig i at dette kan slå begge veier, men så voldsom gambling er det ikke...ro ned litt, folkens.

Jeg spør, for jeg husker ikke så godt: Fungerte ikke midtbanen temmelig bra da Berg erstattet Brenne forrige gang? Var vi ikke ganske trygge defensivt da? Og ville ikke hylekoret da bli kvitt Brenne så fort som mulig?

Nå er riktignok ikke hylekoret det mest pålitelige koret jeg kjenner til. Snarere tvert imot. Men likevel, så er det jo litt rart at nå som Berg igjen får plass på midtbanen - så roper hylekoret igjen - men denne gang vil de ha Brenne tilbake?

Tror ikke det er galt å satse på defensiv trygghet i en bortekamp mot Lyn. Spørsmålet er om det er bedre med Brenne på topp enn Toth. Det er jeg usikker på, men så mye dårligere at jeg blir hjemme blir det garantert ikke.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 28 okt 06, 17:09
Ideen bak er selvfølgelig å stabilisere midtbanen mer og holde den mer samlet..... Gi og for seg ganske greit det når vi ser den bortestattistikken vi har. Uansett hva Eggen gjør nå så er det en del som roper ulv.......

torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 28 okt 06, 17:15
det kan ikke akkurat bli verre på bortebane for å si det sånn ...

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 28 okt 06, 17:34
Endret: 28 okt 06, 17:48
Opprinnelig postet av djpete
Opprinnelig postet av paco
snakket med en i lyn som har litt kontakt med berg og han er meget fornøyd med at vourinen ikke starter!!!


Hva Berg måtte mene om den saken er vel ganske så uinteressant. Han har vel ikke satt matchformen til Heavy i det siste.

har du!!!

Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 28 okt 06, 17:49
Opprinnelig postet av tomroar

Det her avgjorde at jeg ikke drar til Oslo i morgen.

Gambling på høyeste nivå, uavhengig av om det lykkes , tilfeldigheter kan avgjøre en kamp, så vil jeg si det burde være nok til å sette Eggen til side de siste kampene av årets sesong.

Forno tull...

Jeg velger ihvertfall ikke bortekamper utfra ett antatt laguttak som jeg ikke er enig i...

 

 


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 28 okt 06, 17:57
Syns dette trekket er smart av Eggen.. Nå blir FFK mye mer uforutsigbare samtidig som det blir mer fart i angrepet. Brennes løp kommer fortsatt til å komme.. Husk at de fleste målene han har skåra har kommet innenfra 16 meteren..

lie

Bedriftsspiller
Ble medlem: 27 sep 04
Innlegg: 1

Lagt til: 28 okt 06, 18:57
Sant, men finner vel fort ut om det ikke passer seg eller ikke.

Litt barnslig også? Vi trenger den støtten vi kan få.

math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03
Innlegg: 320

Lagt til: 28 okt 06, 19:47
Endret: 28 okt 06, 19:47

Opprinnelig postet av tomroar

Det her avgjorde at jeg ikke drar til Oslo i morgen.

Gambling på høyeste nivå, uavhengig av om det lykkes , tilfeldigheter kan avgjøre en kamp, så vil jeg si det burde være nok til å sette Eggen til side de siste kampene av årets sesong.

 

 

Gratulerer med dagens tåpligste kommentar ... Er du supporter eller?

---------------------------

math


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 28 okt 06, 20:05
Endret: 28 okt 06, 20:06
Njaa skeptisk.

Dette kan selvsagt slå begge veier.

Men det eneste som er sikkert er at dette er gambling på høyt nivå.

Dette må vel sies å være en vanvittig anti-tillitserklæring for spillere som Vourinen, Hoås og tildels Toth.

Brenne har jo ikke akkurat de egenskapene som er vanlig hos en spydspiss. Hadde vi enda spilt 4-4-2 eller 4-4-1-1, så kunne jeg forstått det, men om Brenne skal spille i midtspiss i 4-3-3, så synes jeg det hele er forunderlig. Han har jo aldri vært noen suksess som spiss tidligere heller.

Og dette er vel strengt talt ikke kampen man skal eksperimentere i?

Trodde det var vanlig at man satset på det "sikre" og "velkjente" i innspurten?

---------------------------

Ansvarlig redaktør


kjell

A-lagspiller
Ble medlem: 28 jun 03
Innlegg: 516

Lagt til: 28 okt 06, 20:53

Opprinnelig postet av Holters
Njaa skeptisk.

Dette kan selvsagt slå begge veier.

Men det eneste som er sikkert er at dette er gambling på høyt nivå.

Dette må vel sies å være en vanvittig anti-tillitserklæring for spillere som Vourinen, Hoås og tildels Toth.

Brenne har jo ikke akkurat de egenskapene som er vanlig hos en spydspiss. Hadde vi enda spilt 4-4-2 eller 4-4-1-1, så kunne jeg forstått det, men om Brenne skal spille i midtspiss i 4-3-3, så synes jeg det hele er forunderlig. Han har jo aldri vært noen suksess som spiss tidligere heller.

Og dette er vel strengt talt ikke kampen man skal eksperimentere i?

Trodde det var vanlig at man satset på det "sikre" og "velkjente" i innspurten?

Holters, det "sikre" og "velkjente" har resultert med 0 seire, 4 uavgjort, og 8 tap på bortebane i år. Så synes ikke vi på død og liv skal holde fast ved det vanlige vi har gjort borte.

Dessuten har Eggen sagt at vi skal spille kynisk og ha fokus på defensiv organisering. Det lukter kontringer lang vei. Og er det nettopp en spiller i Fredrikstad (for ikke å si tippeligaen) som har evnen til å dra av en spiller elller to på en kontring, så er det Simen Brenne. Tror ikke Simen vil brukes som spydspiss. FFK kommer heller til å la ballen gå fort langs bakken, så kan en bevegelig Simen Brenne skaper mye trøbbel bak hos Lyn.

---------------------------

Ære være plankebyen!


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 28 okt 06, 21:00

1. Dette tror jeg egentlig dette er en bløff, i håp om at Henning Berg blir svett siden han har lagt opp en taktikk med Brenne i tankene? Synes det hadde vært bedre å juge på Brenne eller Kvisvik en skade??

2. Mulig Eggen vil kjøre med frimerke på på Edu (lykke til C.  Berg :-)), da må en spiss bort?

3. Kanskje Eggen ser at Brennes litt oppofrende jogging hjemover bidrar til svært lite defensivt, så det er like greit å la han spille mesteparten av tiden i angrep?

4. Eggen har tatt til fornuften og hørt på meg om at vi bør spille 4-2-3-1 (og da med Tarik som ren spiss, og Brenne, Bjørkøy og Kvisvik på offensiv midtbane)?

---------------------------

Støtt FFK - Si "Hold kjeft" til en stadionsurpomp!


Hubro7

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jun 03
Innlegg: 345

Lagt til: 28 okt 06, 22:23

Jeg synes det er riktig å sette inn Christian Berg. I de kampene han spilte så var vi mye tryggere defensivt. Når Berg skal inn så må en ut fra midtbanen. I morgen skal vi spille kynisk. Ingen av spissene våre har scoret mye tidligere i sesongen. Synes det da er greit at vi spiller med Brenne på banen.

Jeg tipper på at Brenne spiller på midtbanen, Ramberg trekkes ut på kanten og Tarik alene på topp.

 


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 28 okt 06, 22:48
helt greit og være alene om dette,men det er utrolig at et bånnlag i tippeligaen har spillere som vourinen,stadheim og toth på benken så enten er eggen verdens smarteste fotball trener ellers så er dette hans nest siste seriekamp for ffk!!!

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 29 okt 06, 00:25

Opprinnelig postet av paco
helt greit og være alene om dette,men det er utrolig at et bånnlag i tippeligaen har spillere som vourinen,stadheim og toth på benken så enten er eggen verdens smarteste fotball trener ellers så er dette hans nest siste seriekamp for ffk!!!

 

Jeg tror nok Eggen er ute etter å lure Lyn med dette uttaket. dermed lurer han jo også oss supportere og kanskje lurer han også seg selv, sel om jeg ikke tror det.

 

Den spilleren på Lyn det er viktig å nøytralisere er Gislason, og den oppgaven tror jeg det nettopp er Brenne som har fått.

Jeg tror Eggen regner med at forsvaret vårt skal klare å stoppe Edu, derfor vil han ikke få noen spesiell oppmerksomhet.

Jeg tror ikke det blir det vanlige 4-3-3 imorgen, men noe annet lurt som Eggen har tenkt å overraske Lyn og Henning Berg med.

 

Det skal bli spennende å se, uansett så tror jeg vi klarer å holde nullen i morgen og da får vi jo minst 1 poeng.

 

---------------------------

FFK på toppen i 2006



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3