Husk meg
Brukernavn
Passord

Vuorinen

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 25 sep 06, 01:17
tror vi skal være litt tålmodige med heavy, gi han flere innhopp, la han få føle litt på det, han og toth på topp i ett 4-4-2 system høres meget spennende ut!

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


knut

A-lagspiller

Ble medlem: 18 jun 03
Innlegg: 522

Lagt til: 25 sep 06, 08:30
tarik og kvisvik som flanker i et 4-4-2 med tamas og pål på backene høres også veldig spennende ut. for motstanderlagenes kantspillere riktignok.

---------------------------

med ffk til champions league!


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 25 sep 06, 09:49
en sånn type spiss trenger en makker på topp som toth som river og sliter motstander forsvaret i filler og gir vourinen plass

FFKgutten

A-lagspiller

Ble medlem: 12 apr 05
Innlegg: 286

Lagt til: 25 sep 06, 17:03
Opprinnelig postet av paco
en sånn type spiss trenger en makker på topp som toth som river og sliter motstander forsvaret i filler og gir vourinen plass


Eller Hoås. Oppspillspunkt som drar av 2-3 mann som kan slå stikkere. Se på Peter Chrouch i Liverpool; han er ikke så god alene, men med bra spillere rundt seg er han bra. Husker ikke helt hva det het, men tror det var noe om å gjøre hverandre gode. Så da må vi bruke spillerne på den beste siden deres, ikke svakheten...

Opprinnelig postet av knut
tarik og kvisvik som flanker i et 4-4-2 med tamas og pål på backene høres også veldig spennende ut. for motstanderlagenes kantspillere riktignok.


Når er Bertelsen tilbake?

---------------------------

"Vær forandringen du vil se..."


Lanegan

Bedriftsspiller
Ble medlem: 16 okt 06
Innlegg: 3

Lagt til: 16 okt 06, 12:52
Endret: 16 okt 06, 12:54
Som noen har nevnt er nok nivåforskjellen mellom finsk og norsk liga rimelig stor. De absolutt beste lagene i Finland ville nok slitt rundt nedrykkstreken i Norge. I tillegg er nivåforskjellen mellom de beste og de dårligste lagene i Veikkausliga større enn i Norge. Så ettersom Vuorinen har spilt for et topplag som spiller offensiv fotball har han fått endel enkle mål mot svak motstand. Bl.a. puttet han vel 4 eller 5 mål i en kamp på våren. Keijo Huusko puttet masse mål for et absolutt bunnlag i Veikkausliga for to-tre år siden, men har vel ikke puttet så veldig mye hverken for Lyn eller Strømsgodset. Listen over spillere som har imponert i finsk liga etter å ha mislyktes i Norge er også ganske lang. Sergej Terehov, Mikko Kavén, Harri Ylönen, Mika Kottila, Ville Lehtinen m.fl. Den tidligere så usikre venstrebacken i RBK, Janne Saarinen, imponerer nå som sentral midtbane på Honka (Vuorinens gamle klubb).

Når det er sagt er nok kanskje Vuorinen en type som kan bli en hit på litt sikt. Potensiale har han (han tilbragte vel noen år i ungdommen i Werder Bremen, men vendte tilbake til Finland pga. skadeproblemer). Så med litt tålmodighet kan dette bli en duganes spiss i Tippeligaen.

Pondus

Bedriftsspiller
Ble medlem: 26 sep 05
Innlegg: 12

Lagt til: 16 okt 06, 13:10
Må si jeg har for lite kjennskap til å kommentere finsk liga. Vuorinen har jo knapt spilt ,og virker vel kanskje som et feilkjøp nå. Men er villig til å gi mannen en sjanse ihvertfall jeg. Han er vel kun 21 år og har alle de beste åra fremfor seg. I går fikk han 10 min på en søkkvåt matte mot et Tromsø som hadde spilt på seg selvtillit.. Ikke lett det..

Lanegan

Bedriftsspiller
Ble medlem: 16 okt 06
Innlegg: 3

Lagt til: 16 okt 06, 14:41
Jeg har vel litt mere kjennskap til finsk fotball, ettersom jeg har sett hele 180 minutter finsk fotball live (dog ikke Honka og Vuorinen). Følger også med i Hufvudstadsbladet, som stort sett skriver om kampene til Honka, HJK og IFK Mariehamn. Så Vuorinen var jeg oppmerksom på lenge før han signerte for FFK, men da jeg ikke har sett han spille live er det vanskelig å bedømme hans ferdigheter.

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 16 okt 06, 17:30
synes vourinen har vist meget gode takter det lille han fått spille,men når eggen ikke gir han sjangsen så sier det litt om eggen

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 16 okt 06, 17:47
Opprinnelig postet av paco
synes vourinen har vist meget gode takter det lille han fått spille,men når eggen ikke gir han sjangsen så sier det litt om eggen

Ja ha? Han har det strengt talt ikke prestert noe som helst foruten et innhopp mot Start i cupen. Kampen han spilte fra Start, så var han helt tannløst. I tillegg har ikke Vourinen prestert for FFK2 engang, så hvilke gode takter snakker du om?

---------------------------

Ansvarlig redaktør


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 16 okt 06, 18:08
alt handler vel ikke bare om det..  det handler også om en spiller som må tilpasse seg.. vi har ikke sett  han i 4-4-2 med gode spillere rundt seg. faktsik er ikke 4-4-2 og sånne ting bare en tall kombi..

---------------------------

http://keiko99.net


HectorFFK

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 589

Lagt til: 16 okt 06, 18:16

Opprinnelig postet av keiko99
alt handler vel ikke bare om det..  det handler også om en spiller som må tilpasse seg.. vi har ikke sett  han i 4-4-2 med gode spillere rundt seg. faktsik er ikke 4-4-2 og sånne ting bare en tall kombi..

Nå har vi spilt 4-3-3(bortsett fra borte hvor vi spiller 4-5-1,merkelig at vi taper gitt...) hele sessongen da, nytter ikke å plutselig legge om formasjon pga en spiller...

---------------------------

FFK--> I hundre mot toppen!
sa-sa-sa bra-bra-bra Fred-rik-stad
Gi bort Risholt?!? Selge kapteinen midt i sessongen?!? Jævli smart...
HATER Mokkelbost!!!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 16 okt 06, 18:20
nei vel, men da kan en ikke forlange heller bare av en spiller som du sier, men fakta er at det er flere en 1 spiller som kommer til å trives bedre i 4-4-2

---------------------------

http://keiko99.net


HectorFFK

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 589

Lagt til: 16 okt 06, 18:27

Opprinnelig postet av keiko99
men fakta er at det er flere en 1 spiller som kommer til å trives bedre i 4-4-2

Javel, hvem da? De gangene vi har spitl 4-4-2 denne sessongen har ikke det gått så bra.....husker ikke i farta hvilken kamp det var, men husker flere spillere åpenlyst kritiserte Eggen for å ha lagt om til 442 i en kamp....

Et poeng er jo også at hvis heavy har foretrekker 442 så veldig mye framfor 433 så burde han kanskje ikke blitt hentet nå, det ffk trenger er forsterkninger....

---------------------------

FFK--> I hundre mot toppen!
sa-sa-sa bra-bra-bra Fred-rik-stad
Gi bort Risholt?!? Selge kapteinen midt i sessongen?!? Jævli smart...
HATER Mokkelbost!!!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 16 okt 06, 19:38
Opprinnelig postet av paco
synes vourinen har vist meget gode takter det lille han fått spille,men når eggen ikke gir han sjangsen så sier det litt om eggen


He he, du skryter av Vourinen, mens du slakter Rami Shaaban ved hver eneste mulighet du får. Det er gangsyn det.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 16 okt 06, 21:00
Opprinnelig postet av HectorFFK

Opprinnelig postet av keiko99
alt handler vel ikke bare om det..  det handler også om en spiller som må tilpasse seg.. vi har ikke sett  han i 4-4-2 med gode spillere rundt seg. faktsik er ikke 4-4-2 og sånne ting bare en tall kombi..

Nå har vi spilt 4-3-3(bortsett fra borte hvor vi spiller 4-5-1,merkelig at vi taper gitt...) hele sessongen da, nytter ikke å plutselig legge om formasjon pga en spiller...

Brian west, hoås, stadheim og heavy.

---------------------------

http://keiko99.net


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 17 okt 06, 10:37

Opprinnelig postet av knut
tarik og kvisvik som flanker i et 4-4-2 med tamas og pål på backene høres også veldig spennende ut. for motstanderlagenes kantspillere riktignok.

 

Støttes 90% (Tamas bytter med Bertelsen eller Magnussen dersom han ikke kan spille)

Shabaan - Czwartek - Piiroja - Gerrbrand - Bertelsen(Magnussen) - Bjørkøy - Tarik - Brenne - Kvisvik - Toth - Vuorinen


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 17 okt 06, 11:41

slakter ikke shaban jeg er en grei tippeliga keeper men ikke noe mer,men hva faen har det med vourinen og gjøre! er ikke han spiss da? tror ikke vourinen er eller har hvert keeper. mannen er kjøpt inn som forsterkning og da holder det ikke med de siste 5 min,han har hvert god det lille han har kommet inn,noe jeg tror de fleste er enige i

Opprinnelig postet av FFK1903
Opprinnelig postet av paco
synes vourinen har vist meget gode takter det lille han fått spille,men når eggen ikke gir han sjangsen så sier det litt om eggen


He he, du skryter av Vourinen, mens du slakter Rami Shaaban ved hver eneste mulighet du får. Det er gangsyn det.


brenne

Knøttespiller
Ble medlem: 30 okt 04
Innlegg: 65

Lagt til: 17 okt 06, 11:46
Eggen tør vel ikke å rokkere for mye på laget nå i innspurten.. Personlig synes jeg at Vuorinen bør få sjansen, han har vist gode takter det lille han har spilt.. Selv om også Tòth har spilt ganske bra i år..

---------------------------

Forza FFK!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 17 okt 06, 17:30
Opprinnelig postet av paco

slakter ikke shaban jeg er en grei tippeliga keeper men ikke noe mer,men hva faen har det med vourinen og gjøre! er ikke han spiss da? tror ikke vourinen er eller har hvert keeper. mannen er kjøpt inn som forsterkning og da holder det ikke med de siste 5 min,han har hvert god det lille han har kommet inn,noe jeg tror de fleste er enige i



Greit tippeligatrener? Utifra dine uttalelser her inne er Shaaban en keeper forsvaret ikke kan stole på, som gjør veldig ofte grove tabber. Han er i følge deg dessuten pinglete, useriøs og har slett innsats. Og en slik beskrivelse av en keeper mener altså du er en grei keeper i tippeligasammenheng?

 
Jeg tror du meget vel skjønte hvorfor jeg trakk frem denne sammenligningen. Du har hele tiden vært negativ til Shaaban så vidt jeg kunne se, eller, etter et visst TV-intervju. Mens du derimot er meget positiv til Vuorinen. Du er altså negativ til en svensk landslagskeeper, mens du er positiv til en som faktisk ikke har bevist noe som helst bortsett fra et lite innhopp mot Start i cupen der han også fikk rødt kort. Han har fått sjansen fra start uten å utrette noe, samt at han bør vel ærlig talt prestere noe på FFK2 før han får en ny sjanse på FFK? Han har fått sjansen fra start, men han misbrukte den. At han kanskje fortjener en ny sjanse kan vi vel alle være enig om, men at han har vært så god at han fortjener det er en annen sak.

Poenget mitt var likevel at du basert på litt god spilletid i cupen mot Start og mye dårlig spilletid i en seriekamp syns han fortjener en sjanse, mens du hakker verre ned på Shaaban som har en mye høyere andel gode prestasjoner enn dårlige. Skulle nesten tro du hadde noe personlig i mot Shaaban egentlig, men men, det får heller være, jeg skal heller la diskusjonen fortsette om Vuorinen...

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 24 apr 07, 18:35

Opprinnelig postet av paco
synes vourinen har vist meget gode takter det lille han fått spille,men når eggen ikke gir han sjangsen så sier det litt om eggen

Håper ikke du er lik hard mot Grønhagen, Paco?.....  Litt interessant da, å lese gjennom tråden.....



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3