Husk meg
Brukernavn
Passord

Ny ultrasgruppe! Brigade Rødhvit 06!

Flat Trådet Nøstet
Side 9 av 11 9

jayphi

Bedriftsspiller
Ble medlem: 09 apr 05
Innlegg: 5

Lagt til: 28 mai 06, 19:13
Kanskje jeg er debutant på forumet, men jeg har nok vært i plankehaugen en stund! 
Til Martin først. Vet du hva Ultras egentlig står for? Virker ikke sånn.

Plankehaugen er supporter gruppa til FFK,  den er for både unge og gamle! Jeg er enig i at alle skal være med å støtte laget ved sang og glede. Men ikke med bråk og det er det  Ultras betyr!

Plankehaugen står sammen som EN gruppe. ikke flere! 

Og martin, når du har vært med på en del bortekamper iløpet av åra, så begynner du å kjenne de fleste som har vært der en stund!

Og en ting til.

Når folk skal debutere på stadion som forsangere, så burde de lære seg flere en 3-4 sanger og spesielt kunne de.
Så la Zoran gjøre den jobben.



Finn

Juniorspiller

Ble medlem: 26 mai 03
Innlegg: 149

Lagt til: 28 mai 06, 19:19
"Men ikke med bråk og det er det  Ultras betyr!"

Gratulerer. Du har jammen en fin "definisjon" av hva som ligger i Ultras-begrepet. Før du slenger om deg med eder og galle burde du kanskje undersøke hva som ligger i begrepet...

Bare et lite tips.



bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 28 mai 06, 19:32
Endret: 08 jun 11, 21:00
Endret av: Arte et labore

Opprinnelig postet av jayphi
Kanskje jeg er debutant på forumet, men jeg har nok vært i plankehaugen en stund! 
Til Martin først. Vet du hva Ultras egentlig står for? Virker ikke sånn.

Plankehaugen er supporter gruppa til FFK,  den er for både unge og gamle! Jeg er enig i at alle skal være med å støtte laget ved sang og glede. Men ikke med bråk og det er det  Ultras betyr!

Plankehaugen står sammen som EN gruppe. ikke flere! 

Og martin, når du har vært med på en del bortekamper iløpet av åra, så begynner du å kjenne de fleste som har vært der en stund!

Og en ting til.

Når folk skal debutere på stadion som forsangere, så burde de lære seg flere en 3-4 sanger og spesielt kunne de.
Så la Zoran gjøre den jobben.




Hadde egentlig ikke tenkt å gi deg særlig oppmerksomhet, men når du gjør deg såpass til skyteskive så er det bare å fyre løs.

Du mener vi har vært supportere max ett år. Jeg har vært supporter en god stund. Husker ikke medlemsnummeret mitt i PH, men det er på 200-tallet og jeg har gått på så og si samtlige hjemmekamper siden 9 årsalderen. A9 har også vært med en god stund, grunnen til at han ikke var med på så mange bortekamper ifjor er vel ganske sikkert pga studiene i Oslo.

Vi har heller ikke sagt at tribunen tilhører BRH, vi sier at tribunen tilhører supporterne, hadde du bare lest tråden nøye nok hadde du sikkert fått med deg det. Så vil jeg spørre deg, hvor får du inntrykket at vi vil styre alt? Vi styrer med vår egen greie, ikke PH.

Så til det som gjør meg forbanna. Du stigmatiserer ultras som voldelige grupper. Du er faen i meg helt på jordet! Som sakt, hadde du bare giddet å lest tråden hadde du skjønt hva vi står for.

Det med forsangere er også noe som gjør meg forbanna. Greit, vi var kanskje ikke så gode, men hvor faen var du!? Tok du noe ansvar!? Du snakker om at du har vært supporter så lenge og kjenner de fleste, hvorfor gikk du ikke opp selv og var forsanger? Du fremstiller deg selv som en idiot. Sorry..

---------------------------

På tribunen bestemmer vi!!


jayphi

Bedriftsspiller
Ble medlem: 09 apr 05
Innlegg: 5

Lagt til: 28 mai 06, 19:43
Hehe...Bra det Finn, men Ultras-navnet  står internasjonalt for ekstreme grupper som kun er ute etter bråk og vold, så jeg vet ikke jeg!
Vil du virkerlig at andre supportere grupper og klubber skal se på oss som sånn! Selv om motivet deres er å spre glede å sang, som dere sier, så høres det ikke bra ut med en Ultras gruppe inne i Plankehaugen!


Men er fortsatt enig i at man skal ha folk som synger på feltet!

jayphi

Bedriftsspiller
Ble medlem: 09 apr 05
Innlegg: 5

Lagt til: 28 mai 06, 19:54
Hehe!
Må le av deg jeg bønna...Du er lett å terge tror jeg. 
Hva med at du vil at andre klubber skal hate oss! det står jo der også...Er det så utrolig bra da?
Bare lurer jeg altså...

Du vet jeg bare sitter her og terger deg. Jeg er til og med enig at folk som ikke synger eller lager liv burde komme seg unna PH-feltet!

Men unngå å bruk ordet Ultras-begrepet, så slipper dere at folk henger seg opp i det.



Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 28 mai 06, 19:55
Er ikke Ultras bare en betegnelse på den supporterkulturen man har i sør-Europa i motsetning til den britiske som man i Norge tradisjonelt har hentet impulser fra? Jayphi snakker om at Ultras nødvendigvis er voldelige, men hvor mange voldelige episoder har de andre Ultras-grupperingene i Norge vært involvert i? Er det ikke greit at noen også ønsker å tilføre supporter-Norge noen impulser fra sør-europa hva gjelder supporterkultur? Men selvfølgelig en forutsetning at man tar avstand fra vold, men det gjøres det jo også.


jayphi

Bedriftsspiller
Ble medlem: 09 apr 05
Innlegg: 5

Lagt til: 28 mai 06, 20:02

helt greit å tenke på den måten. Men ta f. eks sverige da.! De startet jo også med bare sang og glede. Men tok mer og mer etter gruppene i England og andre steder i europa. Ikke sant?

Vet ikke om du fikk med deg at de finnes små grupper her i norge tar også etter dette! ta situsjonen som skjedde i Bergen mellom Brann og Enga! eller det som skjer mellom Lillestrøm og Enga. man har slike små-grupper rundt om i hele norge, men folk er ikke akkurat klar over dette. Jeg sier ikke at det er utbredt, men det kan faktisk bli det!


Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 28 mai 06, 20:04
Endret: 28 mai 06, 20:04
Ultras er ikke synonymt med bråkmakere, skjønner ikke hvor noen tar det fra. I de norske supporterklubbene hvor disse finnes, har det vel heller ikke vært slike problemer. Men et par ting har jeg lyst til å få ut:

1) Unngå for all del å bruke banner med hodeskaller slik det er vist med et eksempel tidlig i tråden...er jo ikke nødvendig å sende signaler man ikke mener?

2) Det er også nevnt at problemstillingen med pyro på tribunen under kamp ikke er tatt opp...er dette en problemstilling i det hele tatt? Hvis resultatet i ethvert tilfelle er bøter til klubben vi støtter, er dette bare latterlig.

3) Prøv å samarbeide med Plankehaugen og deres ledere, selv om dere kjører deres egen greie. Ingen grunn til å ikke snakke sammen underveis, og gjøre hverandres opplegg best mulig.

---------------------------

"Odd Grenland står nå med fem strake seire - av seks mulige"
- Ernst A. Lersveen, TV2-skrue


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 28 mai 06, 20:04
Opprinnelig postet av jayphi
Hehe!
Må le av deg jeg bønna...Du er lett å terge tror jeg. 
Hva med at du vil at andre klubber skal hate oss! det står jo der også...Er det så utrolig bra da?
Bare lurer jeg altså...

Du vet jeg bare sitter her og terger deg. Jeg er til og med enig at folk som ikke synger eller lager liv burde komme seg unna PH-feltet!

Men unngå å bruk ordet Ultras-begrepet, så slipper dere at folk henger seg opp i det.




Er det det beste argumentet du har? At du bare vil terge meg?

Jeg vil også ha et Plankehaugen-felt uten indianere, men PH-styret vil ikke ta tak i dette selv, derfor vil vi samle alle folka som vil lage show på kamper.

Ultrasbegrepet vil vi ta i bruk akkurat som det passer oss, uavhengig om uvitende folk tror vi er en gruppe facister/nazister som utelukkende drar på kamp for å lage bråk. Når uvitende folk som f.eks. deg eller Svein Erik Waters forteller om hvordan ultras er blir det samme som at jeg skal forklare gutta på NASA hvordan man bygger et romskip som består utelukkende av solcellepanel. Prøv å les litt om det først, før du dømmer det.

---------------------------

På tribunen bestemmer vi!!


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 28 mai 06, 20:09
Opprinnelig postet av Planken
Ultras er ikke synonymt med bråkmakere, skjønner ikke hvor noen tar det fra. I de norske supporterklubbene hvor disse finnes, har det vel heller ikke vært slike problemer. Men et par ting har jeg lyst til å få ut:

1) Unngå for all del å bruke banner med hodeskaller slik det er vist med et eksempel tidlig i tråden...er jo ikke nødvendig å sende signaler man ikke mener?

2) Det er også nevnt at problemstillingen med pyro på tribunen under kamp ikke er tatt opp...er dette en problemstilling i det hele tatt? Hvis resultatet i ethvert tilfelle er bøter til klubben vi støtter, er dette bare latterlig.

3) Prøv å samarbeide med Plankehaugen og deres ledere, selv om dere kjører deres egen greie. Ingen grunn til å ikke snakke sammen underveis, og gjøre hverandres opplegg best mulig.


Først til Costanza, du har helt rett!

Så til Planken: Hodeskallen skal ikke være et symbol for noen verdens ting, den skal bare se tøff ut, men når sant skal sies, jobber vi med et nytt banner nå. Jeg har også hatt litt dialog med PH og fikk inntrykk av at dette skulle bli tatt imot på en grei måte. Derfor stusset jeg over Lars Thoresens kommentarer i Demokraten.

---------------------------

På tribunen bestemmer vi!!


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 28 mai 06, 20:10
Opprinnelig postet av jayphi

helt greit å tenke på den måten. Men ta f. eks sverige da.! De startet jo også med bare sang og glede. Men tok mer og mer etter gruppene i England og andre steder i europa. Ikke sant?

Vet ikke om du fikk med deg at de finnes små grupper her i norge tar også etter dette! ta situsjonen som skjedde i Bergen mellom Brann og Enga! eller det som skjer mellom Lillestrøm og Enga. man har slike små-grupper rundt om i hele norge, men folk er ikke akkurat klar over dette. Jeg sier ikke at det er utbredt, men det kan faktisk bli det!



Dette var casuals, ikke ultras...

---------------------------

På tribunen bestemmer vi!!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 28 mai 06, 20:28
Veldig mange Ultras grupperinger i Europa, Italia spesielt er grupperinger med politiske manifest, noen er Høyrevride i sitt syn og andre er Venstre vridd. Det som er tydelig å se er at de tar den ekstra ut på kampene, det går veldig mye på å provosere motstandere både lag og supportere, de værste tendensene er rasisme og volden den fører med seg, men om dette er noe som har blitt tilført ultrasbevegelsen i senere tid eller om det er dette som er vanlig så håper jeg å høre litt om hva som er BRH06 sin agenda, nå har jeg sett at BRH har både deltagere med invandrerbakrund og nordmenn, så rasismeproblemet er vel ikke ett tema her, men dannelsen av ultras bevegelser vil da skape rom for slike bevegelser med sine budskap. Det ville ikke vært morro om det dukker opp grupper som skal provosere og ytre rasistiske meninger på Fredrikstad stadion og slenge dritt etter spillere med utenlandsk opprinelse. Og vil danningen av en ultrasgruppe i fredrikstad gjøre at ultras fra andre deler av landet vil dukke opp i fredrikstad for å rivalisere? Fotballen som idag får såpass mye mediedekkning som den gjør er jo ett perfekt sted å ytre meninger som f.eks med tifoer og sanger. Jeg vil tro at BRH kun har positive hensikter med dannelsen av en ultras gruppe, men vær ikke blåøyde, eller vend blikket vek fra realiteten av fotballhverdagen rundt ultrasgruppeingene. Kall det heller noe positivt, fordi ultras er blitt ett negativt ladet ord. Uansett så er det plass til flere supportergrupperinger i FFK, PH har ikke eneretten, de er den offisielle men ikke søren om de behøver å være de eneste, det er faktisk mulig og når man drar på tur sammen så samless man for å synge samme sanger og står under en parole, nemlig FFK. Men på stadion hadde det vært gøy med litt spredning. PH på sinn seksjon og kanskje en gjeng fra Kråkerøy ett annet sted og en annen gjeng fra Øssia ett annet sted slik at man får spredd synginga rundt på stadion og prøver å få koordinert litt sang og tifo.

Vet at det blir veldig mye her og at tidligere har sagt jeg støtter BRH om å starte flere supporter grupperinger. Men disse tingene må tenkes over før man starter noe man ikke klarer og kontrolere.

bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 28 mai 06, 20:46
Du overrasker meg positivt Ebenfalk, med dine kunnskaper, hadde alle her kunne skiltet med samme kunnskap

Vi er verken høyrevridd eller venstrevridd, vi er apolitiske. Alle har plass i BRH, bare du synger, hopper, shower og støtter FFK 100%! Vi vil heller ikke slåss mot noen rivaliserende grupper, men vi vil ikke være overvennlige mot motstandere ved å f.eks. invitere Briskeby Banden på grilling før kamp, hehe

---------------------------

På tribunen bestemmer vi!!


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 28 mai 06, 20:59
Endret: 08 jun 11, 15:08
Endret av: Arte et labore

Opprinnelig postet av jayphi
Unnskyld meg, men dette blir for dumt...
Plankehaugen står faktisk sammen og det er de som eier tribunen.Ikke "dere"!
Dere sier dere en en del av plankehaugen, men dere bryter alt Plankehaugen står for.
Dere kan ikke komme her og tro dere er de som styrer alt, spesielt når dere har vært medlem i max 1år.
Og du som faktisk går ut å støtter dette her. Det virker som du har vært med lenge, men for å være helt ærlig, jeg så deg ikke i hele fjor på en eneste bortekamp. Så ta de hjemmelagde banner`ne og den "entusiasmen" deres og dra til Kråkene i Moss!Det kler dere.

Brigade Rød Hvit blir for dumt.



Det her blir bare latterlig, helt utrolig at jeg kommer til å gidde å bruke tid på å svare på det, men dog, så blir jeg så oppgitt over sånne som deg.
Hva vet du om hvor mange kamper jeg har vært på ?Har du drevet å fulgt med på meg?spionert? Da vil jeg i hvertfall påstå at du er rimelig dårlig til å se og oppfatte ting

Her er lista mi over kampene jeg var på i fjor:

1 runde: Lyn borte...Var jeg på
2 runde: Viking hjemme..Var jeg på
3 runde: Rosenborg borte..Var jeg på
4 runde: Odd Grenland Hjemme..Var jeg på
5 runde: Ham kam borte... Var jeg på
6 runde: Brann hjemme.. Var jeg på
7 runde: Vålerenga borte.. Var jeg på
8 runde: Tromsø hjemme..Var jeg på
9 runde: Ålesund borte
10 runde: Bodø Glimt hjemme..Var jeg på
11 runde:Molde borte
12 runde: Lillestrøm borte..Var jeg på
13 runde: Start hjemme..Var jeg på
14 runde: Lyn hjemme..Var jeg på
15 runde: Viking borte
16 runde:Rosenborg hjemme..Var jeg på
17 runde: Odd grenland borte var jeg på
18 runde: Ham kam hjemme..var jeg på
19 runde: Brann borte
20 runde:Vålerenga hjemme..Var jeg på
21 runde: Tromsø borte
22 runde: Ålesund hjemme..var jeg på
23 runde: Bodø borte
24 runde: Molde hjemme..var jeg på
25 runde: Lillestrøm hjemme..var jeg på
26 runde: Start borte var jeg på

Altså, med denne lista har jeg vært på 20 av 26 kamper
Av disse var jeg på 13 av 13 hjemmekamper
Og på 7 av 13 bortekamper

Med tanke på at jeg bor i oslo og er student(Og ikke jobba ved sidnav), så tar å pendle fram og tilbake hver gang på lommeboka, og da er det alltid noen kamper man desverre ikke får sett, sånn er det bare.

Og for å legge teorien din dæv om at jeg har vært medlem i bare et år?Gå å sjekk medlemsregisteret til plankehaugen, da får du rimelig fort bekrefta at det er langt fler enn som så, men dette gidder du vel ikke, med tanke på ca alt du har sagt hittil har vært helt på tryne

Alt dette er uten at jeg gidder å skrive ned alle sesongene jeg har fulgt med fra 2 div frem til nå... 

Sorry men påstandene dine holder ikke mål, gulp opp noe bedre hvis du virkelig vil kritisere og ikke uttal deg om ting du ikke har en dritt peiling på. 

kom opp med noe bedre eller hold kjeft hvis du har gått tom for gode argumenter mot dette, så kanskje du slipper å drite deg ut mer i denne diskusjonen




---------------------------

«Gult kort for å kaste seg inn er greit. Til og med et rødt kort i ny og ned er OK, så lenge du gir alt. Jeg vil ha et grusomt lag. Jeg vil at motstanderne skal hate oss»



FFker

Bedriftsspiller
Ble medlem: 28 mai 06
Innlegg: 2

Lagt til: 28 mai 06, 22:42
Er det ikke bare og kalle seg noe annet en Ultras? Er det virkelig så viktig for dere å kalle dere noe som en stor del av norges befolkning forbinder med "fotball-pøbler"?

Dere lager et problem ved å bruke det navnet og blir stemplet som "pøbler" før dere får gjort noe som helst. Og ikke minst dere tiltrekker dere andre grupper som kanskje ikke har helt samme intensjoner som dere=)

Bytte navn og droppe bannerne så er jeg sikker på at dere får deres et "eget" felt av PH. Kan da ikke være et stort problem vis dere virkelig bare vil det dere sier dere vil.




Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 28 mai 06, 22:53
Opprinnelig postet av bønna
Du overrasker meg positivt Ebenfalk, med dine kunnskaper, hadde alle her kunne skiltet med samme kunnskap

Vi er verken høyrevridd eller venstrevridd, vi er apolitiske. Alle har plass i BRH, bare du synger, hopper, shower og støtter FFK 100%! Vi vil heller ikke slåss mot noen rivaliserende grupper, men vi vil ikke være overvennlige mot motstandere ved å f.eks. invitere Briskeby Banden på grilling før kamp, hehe



Men hadde også dere som faktisk skal/har startet denne gruppen med super supportere vært litt mer taktfulle og ikke latt dere sjarmere for mye av videoklipp fra europeiske supportergrupperinger og heller dannet et mer positivt bilde av agendaen deres fra første stund hadde man sluppet veldig mye av denne debatten og dritt slenginga som foregår her inne nå. Vær litt mer voksne og opptre taktfult så kommer dere til å få den positive tilbakemeldinga dere fortjener for å ta ett tak i supporterkulturen til FFK,  ikke misforstå meg, PH gjør en super jobb, men det trengs flere syngende supportere i FFK, men det er letter og få de som alerede er der til å synge enn å jage disse vekk for så å lokke andre til å synge i ettertid.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 28 mai 06, 23:27
unnskyld meg jayphi kansje du skal til moss  

---------------------------

Ta en titt på forumet mitt.. Det er avstemning om FFK sine kamper. Du må være registrert, men når du stemmer så vil ingen se hva du har stemt.. se da

http://keiko99.net


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 29 mai 06, 07:31
Opprinnelig postet av jayphi
Kanskje jeg er debutant på forumet, men jeg har nok vært i plankehaugen en stund! 
Til Martin først. Vet du hva Ultras egentlig står for? Virker ikke sånn.

Plankehaugen er supporter gruppa til FFK,  den er for både unge og gamle! Jeg er enig i at alle skal være med å støtte laget ved sang og glede. Men ikke med bråk og det er det  Ultras betyr!



Ehh. Det virker ikke som du har peiling på hva det betyr heller. Casuals er dem som _bare_ er ute etter bråk og vold. Ultras er en gruppe supportere som er villig til å stå å synge i 90 lange minutter, uansett resultat. Som gjør alt for klubben sin. Som skal være med på å lage en fin ramme rundt kampene. Så, den som ikke veit hva ultras er her, er deg. 

Hva snakker du om angående forsangere? Er det ikke Zoran som gjør den jobben? Kan ikke han flere enn 3-4 sanger? Er det noe forskjell på å "kunne" sangene, og "spesielt kunne" sangene? Supportersanger er ikke det vanskeligste i verden å lære.

Og hvis du har vært med på mange bortekamper igjennom åra, så fint for deg, men du har fortsatt ikke svart på hva det har med saken å gjøre?

---------------------------

Syng, eller forlat plankehaugenfeltet!


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 29 mai 06, 07:33
Opprinnelig postet av jayphi
Hehe...Bra det Finn, men Ultras-navnet  står internasjonalt for ekstreme grupper som kun er ute etter bråk og vold, så jeg vet ikke jeg!
!


Nei, da veit ikke du. Så ikke uttal deg om det.

---------------------------

Syng, eller forlat plankehaugenfeltet!


BBB-NORWAY

Bedriftsspiller
Ble medlem: 29 mai 06
Innlegg: 18

Lagt til: 29 mai 06, 19:43
Endret: 29 mai 06, 19:48
Opprinnelig postet av FFker
Er det ikke bare og kalle seg noe annet en Ultras? Er det virkelig så viktig for dere å kalle dere noe som en stor del av norges befolkning forbinder med "fotball-pøbler"?

Dere lager et problem ved å bruke det navnet og blir stemplet som "pøbler" før dere får gjort noe som helst. Og ikke minst dere tiltrekker dere andre grupper som kanskje ikke har helt samme intensjoner som dere=)

Bytte navn og droppe bannerne så er jeg sikker på at dere får deres et "eget" felt av PH. Kan da ikke være et stort problem vis dere virkelig bare vil det dere sier dere vil.





Godt poeng, norges befolkning har ikke peiling! Du og jeg kan ta oss en tur til Stavanger, Oslo, Bergen, eller Fredrikstad og spør folk om de vet hva Ultras er! Hvis 1/1000 av dem svarer at de vet hva det er så spandere jeg en kasse øl på deg, ok?(eller brus om du vil)

Og hvis de dropper banneret så kan de like så godt droppe gruppen( dette bare viser din uvitenhet). De kan like så godt kalle seg for "pannebånd gutta" og være voldelige for det, navnet fornadrer ikke på personene som er med i gruppen!!! mentaliteten ultras ligger i hodet  på personer og navnet er bare en fellesbetegnelse noen går under for å vise til den supporterkulturen de tilhører. ultras er en mentalitet, det betyr at hvis du vil fjerne ultras "stempelet" på gruppen, da må du fjerne dem som er med i gruppen og da fjerner du selve gruppen!  Du og andre må skjønne at dette ligger i hodet, gutta er ultras med eller uten navn!!!

Blir lei av sånne som deg, i dag er dere sååå imot ultras mens i morgen poster dere bilder med blussing,sier hvor fasinerte dere er av den Italienske supporterkulturen og reiser til Engald for å oppleve den "magiske" stemingen!

---------------------------

BBB since.1986



Flat Trådet Nøstet
Side 9 av 11 9

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24