Husk meg
Brukernavn
Passord

Er ikke FFK attraktive nok for næringslivet?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 05 feb 06, 06:01

Kan jo begynne å lure når Knut Torbjørn Eggen på en måte frir til næringslivet ved disse uttalsene.
Resultatene mot de gode motstanderne FFK har møtt i januar, bør gi god respons i Fredrikstad.
– Ja, vi bør være attraktive for næringslivet. FFK er en solid merkevare, sier Eggen.
Ennå har ikke FFK fått noen hovedsponsor på plass.
– Dessuten bør det vel gi utslag i slag av sesongkort, mener styremedlem Terje Jensen.
For bedre sesongforberedelser og resultater har ikke FFK hatt før en sesong i tippeligaen


Finn

Juniorspiller

Ble medlem: 26 mai 03
Innlegg: 149

Lagt til: 05 feb 06, 19:05
Endret: 05 feb 06, 19:05
Jeg må si jeg spiller spørsmålstegn ved kompetansen til markedsavdelingen i FFK. Er den på tippeliganivå eller henger den igjen fra 2./1. div? 

Savner en helhetlig plan og strategi i forhold til profil/merkevarebygging. Slik som fotballen har blitt holder det ikke at markedsavdelingen primært jobber med å selge sponsorpakker ala gullklubben, sølvklubben osv. 

Får håpe vi får en seriøs og langsiktig sponsor i år. Ikke dette tullet vi ble presentert med i fjor.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 05 feb 06, 20:39
Opprinnelig postet av Finn
Savner en helhetlig plan og strategi i forhold til profil/merkevarebygging. Slik som fotballen har blitt holder det ikke at markedsavdelingen primært jobber med å selge sponsorpakker ala gullklubben, sølvklubben osv. 


Nå vet ikke jeg hvordan det står til med kompetansen til de som jobber i markedsavdelingen til FFK, men det å distribuere planer og strategier i hytt og pine høres iallefall ikke ut som en seriøs vei å gå...

Hva er det som får deg til å si at det å selge sponsorpakker er det de fokuserer mest på?

---------------------------

Fuh! Fuh! Fuh!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 05 feb 06, 20:50
Opprinnelig postet av denialsander
Opprinnelig postet av Finn
Savner en helhetlig plan og strategi i forhold til profil/merkevarebygging. Slik som fotballen har blitt holder det ikke at markedsavdelingen primært jobber med å selge sponsorpakker ala gullklubben, sølvklubben osv. 


Nå vet ikke jeg hvordan det står til med kompetansen til de som jobber i markedsavdelingen til FFK, men det å distribuere planer og strategier i hytt og pine høres iallefall ikke ut som en seriøs vei å gå...

Hva er det som får deg til å si at det å selge sponsorpakker er det de fokuserer mest på?


De har vel holdt på med disse sponsorpakkene en stund nå.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 05 feb 06, 20:57
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av denialsander
Opprinnelig postet av Finn
Savner en helhetlig plan og strategi i forhold til profil/merkevarebygging. Slik som fotballen har blitt holder det ikke at markedsavdelingen primært jobber med å selge sponsorpakker ala gullklubben, sølvklubben osv. 


Nå vet ikke jeg hvordan det står til med kompetansen til de som jobber i markedsavdelingen til FFK, men det å distribuere planer og strategier i hytt og pine høres iallefall ikke ut som en seriøs vei å gå...

Hva er det som får deg til å si at det å selge sponsorpakker er det de fokuserer mest på?


De har vel holdt på med disse sponsorpakkene en stund nå.


Jeg ser det. ;)  Men så lenge de faktisk satser på slike pakker (hvilket er bra - for også å dekke de som ikke har råd til de store pakkene) er det jo ikke så dumt at de jobber med å selge dem. ;)

Det jeg pt er mest skuffet over er websidene. De er helt perkele rompalainen elendig oppdatert (jeg nevner noe - kan fanden dytte meg bli sittende til over neste helg dersom jeg skulle pirket på alle detaljene... ):

-Ingen ny keeper (Vi har fortsatt Lund, Staw og Sørlie)
-Ingen Tronseth
-Billettinformasjonen er fra 2005
-Ingen info om sesongkort og hvor de kan kjøpes
-Drillo er fortsatt hovedtrener (jeg mener, HALLO!??)
-FFKs markedskonsept er fortsatt i 2005-variant

Ueeeendelig mye som mangler og som er utdatert. 

---------------------------

Fuh! Fuh! Fuh!


Finn

Juniorspiller

Ble medlem: 26 mai 03
Innlegg: 149

Lagt til: 05 feb 06, 21:14
Det er selvsagt ingen ting galt med å selge sponsorpakker. Men det er heller ikke nok. Du nevner nettsidene som er et godt eksempel. Her er det rom for forbedring.

Jeg mener ikke at markedsavdelingen/ledelsen bør gå rundt å snakke svada rundt løse strategi og markedsplaner, men det hadde vært interessant å hørt litt om hva som gjøres på dette området. Hva gjør klubben for å selge flest mulig sesongkort + å skape blest rundt laget? Hva gjøres for å trekke tilskuere utenfra Fredrikstad? Hva gjør markedsfolka for å bygge en identitet? Samarbeides det feks godt nok med Plankehaugen? 

Uten at jeg vet nok om de som jobber i markedsavdelingen i FFK vil jeg påstå at det ikke er nok å ha dyktige selgere. Vi trenger visjonære ledere og strateger som kan løfte organisasjonen dit laget i dag befinner seg: i den absolutte norgestopp!

Det første som må gjøres her å skaffe en god hovedsponsoravtale. Blir spennende å se hva som skjer på det området!

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 05 feb 06, 21:30
Trodde var slik at når de annsatte Arve Mokkelbost at han skulle få fart i sakene. Arbeidsplassen hannes var vel ute i felten for å finne potensielle sponsorer. 
Budsjettet til FFK har vel ikke økt så mye etter han kom

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 05 feb 06, 22:56
Husker ikke hva klubben fikk fra Hovedsposoren(e) sist sesong, men det er et betydelig beløp.  Hvis man tenker på at det å sponse et TL lag bare er et av mange reklame medier og at markedsføringsbudsjettene er på noen prosent av omsetning, er det ikke mange bedrifter i regionen som er store nok. Utenfor byen skal ikke FFK bare konkurrere med andre TL klubber og andre medier, men også andre idretter.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Finn

Juniorspiller

Ble medlem: 26 mai 03
Innlegg: 149

Lagt til: 06 feb 06, 08:48
Nei, det er ikke lett å finne en god sponsor, men det er mulig. Og slik jeg ser det klarte ikke FFK å gjøre den jobben i fjor. Klubben sa tidlig at de ønsket en langsiktig samarbeidspartner, noe de altså ikke klarte å få til. 
Arve nektet vel også å kommentere avtalens størrelse. Det sier vel også litt. 

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 06 feb 06, 13:30
Endret: 06 feb 06, 13:32
Opprinnelig postet av Finn
Nei, det er ikke lett å finne en god sponsor, men det er mulig. Og slik jeg ser det klarte ikke FFK å gjøre den jobben i fjor. Klubben sa tidlig at de ønsket en langsiktig samarbeidspartner, noe de altså ikke klarte å få til. 


Dette har helt sikkert med de økonomiske rammene de lokale bedriftene har å rutte med. FFK bør vel strengt tatt ut av Østfold for å finne seg en storfisk...

Opprinnelig postet av Finn

Arve nektet vel også å kommentere avtalens størrelse. Det sier vel også litt. 


Det vil jeg tro har med yrkesetikk å gjøre du. Man kommenterer ikke summer i det offentlige rom, slikt er en avtale mellom partene og således ikke en sak for offentligheten.

---------------------------

"det er i oppoverbakke det går oppover" - Morten Gamst Pedersen

veeeeel, sier nå jeg

God bedring Enerly


Finn

Juniorspiller

Ble medlem: 26 mai 03
Innlegg: 149

Lagt til: 06 feb 06, 13:58

Det er på ingen måte uvanlig at partene offentliggjør størrelsen på sponsoravtaler. Men dette er selvsagt mest aktuelt hvis det er snakk om en god avtale (for begge parter). Klubben vil da være tjent med å "skryte" av hvor stor avtale de har, mens sponsoren gjerne vil vise hvor mye de bidrar med.


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 06 feb 06, 14:42
Opprinnelig postet av Finn

Det er på ingen måte uvanlig at partene offentliggjør størrelsen på sponsoravtaler. Men dette er selvsagt mest aktuelt hvis det er snakk om en god avtale (for begge parter). Klubben vil da være tjent med å "skryte" av hvor stor avtale de har, mens sponsoren gjerne vil vise hvor mye de bidrar med.



Det er individuelt. Ikke alle velger å offentligjøre slikt. At FFK og evt. sponsorer velger å ikke gjøre 
dette anser jeg får å henge sammen med hva de mener er intr. for den gemene hop.
Det er tross alt ikke alle som har behov, eller ønske, om å fremstå som "storkarer"...

---------------------------

"det er i oppoverbakke det går oppover" - Morten Gamst Pedersen

veeeeel, sier nå jeg

God bedring Enerly


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 07 feb 06, 00:22
hyggelig  å lese at det jobbes på markedssiden ihvertfall. ser ut til at vi får oslosponsor i år.... litt trist kanskje. men på den andre siden, jo mer penger, jo bedre

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 07 feb 06, 00:50
Opprinnelig postet av Husgutt
hyggelig  å lese at det jobbes på markedssiden ihvertfall. ser ut til at vi får oslosponsor i år.... litt trist kanskje. men på den andre siden, jo mer penger, jo bedre


Det viktigste er at hovedsponsoren legger igjen mye penger i klubben.
Og da må gjerne FFK spille med Nike eller Adidas på drakta.  

---------------------------

FFK på toppen i 2006


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 07 feb 06, 00:53
tviler på at det blir nike eller adidas når vi har puma drakter men

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 07 feb 06, 00:58
Opprinnelig postet av Husgutt
tviler på at det blir nike eller adidas når vi har puma drakter men


Det var bare et eksempel, Husgutt.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 07 feb 06, 18:04
Er det noen som har tenkt på at det kan være DNB Nor i Oslo, Svein Aaser er jo konsernsjef og kommer i fra Fredrikstad.
Og ikke minst liker han FFK se her http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20040914/FFK/381572743&SearchID=73234964442701




Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 07 feb 06, 19:03
hvordan vil dnbnorlogoen passe  på FFKdrakta?

snæbbus: skjønte det da..

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 07 feb 06, 19:16
Opprinnelig postet av Patrioten
Er det noen som har tenkt på at det kan være DNB Nor i Oslo, Svein Aaser er jo konsernsjef og kommer i fra Fredrikstad.
Og ikke minst liker han FFK se her http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20040914/FFK/381572743&SearchID=73234964442701





Huth forteller at DnB NOR også neste sesong vil være en av FFKs hovedsamarbeidspartnere slik de er per i dag 

De er vel allerede med etter sånn det sto i linken.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 07 feb 06, 19:41
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av Patrioten
Er det noen som har tenkt på at det kan være DNB Nor i Oslo, Svein Aaser er jo konsernsjef og kommer i fra Fredrikstad.
Og ikke minst liker han FFK se her http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20040914/FFK/381572743&SearchID=73234964442701





Huth forteller at DnB NOR også neste sesong vil være en av FFKs hovedsamarbeidspartnere slik de er per i dag 

De er vel allerede med etter sånn det sto i linken.

Du må lese nøyere Rune, artikkelen er i fra 2004. Ville bare få frem at han likte Fredrikstad


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24