Husk meg
Brukernavn
Passord

Dårlige løsninger på ny-stadion

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 04 jan 06, 09:27

Snakket nylig med noen i Griff som sa at bærestolpene til taket over tribunene vil føre til redusert sikt for endel av plassene på tribunene. 

Jeg vil i hvertfall ikke godta å få sesongplass bak en jernsøyle. Synes de høyttalerne som ble satt opp på "gammelstadion" var irriterende nok for sikten...

Håper dette er en problematikk som blir tatt tak i i forkant. Hvis ikke kan det fort bli mye leven når ny-stadion tas i bruk.
Et naturlig alternativ vil jo være  å selge disse plassene til rabattert pris.

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 04 jan 06, 09:47
Hvis de lager sånne idiotiske bærestolper ala danskeferga eller marienlyst, så er det helt utrolig. Det kommer jo til å bli en masse krangling og bråk fra frustrerte sesongkorteiere som blir plassert i skyggen av disse stolpene.

---------------------------

Støtt FFK - Si "Hold kjeft" til en stadionsurpomp!


Finn

Juniorspiller

Ble medlem: 26 mai 03
Innlegg: 149

Lagt til: 04 jan 06, 10:03
Endret: 04 jan 06, 10:05

 

Personlig stiller jeg spørsmålstegn ved om det var smart å velge Griff som oppdragsgiver på dette prosjektet. Det er selvfølgelig artig at et lokalt arkitektkontor tegner den nye stadion. Samtidig vil jeg påpeke at jeg har stor sans for mange prosjekter som Griff har hatt ansvar for. Men jeg stiller meg tvilende til at Griff innehar den nødvendige kompetansen til å tegne/prosjektere en ny stadion. Da tenker jeg særlig på de utfordringene et slikt bygg har i forhold til intern logistikk og ulike fasiliteter. Det er enormt mange krav og hensyn som må tas i et slikt anlegg (i forhold til spillere, publikum, dommere, media osv).  Jeg er også tvilende til i hvor stor grad Griff tar hensyn til atmosfæren/opplevelsen på den nye stadion. Tenker da særlig på åpne hjørner, søyler som står i veien for sikten og en langside som er stykket opp. Hvilke grep har de for eksempel gjort med konstruksjonen for å skape best mulig trykk fra publikum? Hvordan påvirker de buede takene akustikken?

 Jeg tror vi får en fin stadion, men jeg stiller altså spørsmålstegn ved om Griff var de beste vi kunne fått til å tegne. Særlig med tanke på at det sitter folk i Norge med betydelig kompetanse på området..

 

 

 

Til slutt: noen som vet hvor plankehaugen skal bli plassert?

 

 

 

 


ffkerkonge

A-lagspiller
Ble medlem: 24 apr 03
Innlegg: 467

Lagt til: 04 jan 06, 10:13
Tror derwe beskymrer dere litt for mye her .. etter hva jeg vet så er det kun en av de 4 tribunene som skulle få stolper og dette var eventuelt langt bak på den .. men det var snakk om selvbærende tak her også ... 
Plankehaugen skal stå på langsiden ned mot vannet og mot sykepleiserskolen

---------------------------

Er det noen som klarer det er det du D


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 04 jan 06, 10:24
Griff har tegnet en stadion som har tatt høyde for det aller meste både for spillere , publikum og sponsorer. Detaljene med Søylene har vært og er et tema som mange mener mye om. Nå er det da slik at man får det man har råd til. Har man penger kan det meste skaffes til veie. Her er det Værste som skal betale det meste av kaka. Vi må forholde oss til dette.

Jeg vet at Griff har vurdert dette med åpne hjørner og akustikk på stadion. Åpne hjørner er viktig pga lufting av gressmatta.
Uten åpne hjørner må man helt regelmessig legge inn nytt gress på deler av matta. Taket og veggene skal konstrueres slik at det meste av lyden blir inne på stadion.   (trøkk)

---------------------------

9 serie- og 10 cupmesterskap!!!!


Finn

Juniorspiller

Ble medlem: 26 mai 03
Innlegg: 149

Lagt til: 04 jan 06, 10:38
Tviler ikke på at den nye stadion blir flott. Det blir den helt sikkert. Men mener det var et noe dristig valg av FFK å velge Griff. Griff gjør selvsagt så godt de kan, og sikkert også en god jobb. Spørsmålet er om et kontor med mer erfaring på området ville vært et bedre og tryggere valg. Skal ikke henge meg for mye opp i det, stadion blir helt sikkert ille fin.

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 04 jan 06, 11:01
Men nå påpeker BøgeJon at han har snakket med noen i Griff som mener det vil bli redusert sikt og hvis så er tilfelle så er det problematisk.  Stolper er veldig irriterende og jeg ville ha forlangt halv pris om jeg hadde fått en sånn foran meg.  Tiden for å gjøre noe med et slikt problem er nå og ikke når de står der.

Hvis Griff er profesjonelle så evner de å sette seg inn i alle problemstillinger rundt det å prosjektere en stadion. 

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 04 jan 06, 11:25
Opprinnelig postet av Finn
Tviler ikke på at den nye stadion blir flott. Det blir den helt sikkert. Men mener det var et noe dristig valg av FFK å velge Griff. Griff gjør selvsagt så godt de kan, og sikkert også en god jobb. Spørsmålet er om et kontor med mer erfaring på området ville vært et bedre og tryggere valg. Skal ikke henge meg for mye opp i det, stadion blir helt sikkert ille fin.


Det er vel Værste, og ikke FFK, som er byggherre og dermed velger arkitekt og entrepenør?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 04 jan 06, 11:49

Så vidt jeg har hørt er det allerede store utfordringer i det konstruksjonsmessige .

I vip delen , dvs 3. etg er det kun 2,4 meter fra tak til gulv, det er lite med tanke på tekniske installasjoner.
Restaurant delen , dvs 2.etg er det satt av 2, 8 meter før tekniske installasjoner.

Dette påvirker ikke tibunene, gjelder hovetribune siden.


Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 04 jan 06, 20:43
...har også hørt at vip-delen skal ha vindu ut mot selve fotballbanen?!  Det er vist ikke "vippene" sælig fornøyd med, fordi det kan virke forstyrrende på selskaplighetene...-

---------------------------

Etterlysning:
FFKsupporter med ett ben, blind, døv og nylig kastrert.
Kallenavn:"Lucky".


Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 04 jan 06, 21:23
Endret: 04 jan 06, 21:24
Opprinnelig postet av ffkerkonge
Tror derwe beskymrer dere litt for mye her .. etter hva jeg vet så er det kun en av de 4 tribunene som skulle få stolper og dette var eventuelt langt bak på den .. men det var snakk om selvbærende tak her også ... 
Plankehaugen skal stå på langsiden ned mot vannet og mot sykepleiserskolen


Blir det da den delen som IKKE er delt i to etasjer som Plankehaugen skal stå på?

---------------------------

Etterlysning:
FFKsupporter med ett ben, blind, døv og nylig kastrert.
Kallenavn:"Lucky".


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 05 jan 06, 09:47

Velger å tro at den nye stadion bygges utfra den kunnskap som pr.dag er tilgjengelig for slike bygg.
Eneste jeg egentlig bekymrer meg for er egentlig hvilke muligheter er /blir det utvidelse av kapasitetet.
Tror forsatt at en stadion med kapasitet 12800 ikke er noen framtidsløsning, dersom målet om FFK i toppen av norsk fotball blir en realitet.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 05 jan 06, 17:05
Opprinnelig postet av Møklegård
Opprinnelig postet av ffkerkonge
Tror derwe beskymrer dere litt for mye her .. etter hva jeg vet så er det kun en av de 4 tribunene som skulle få stolper og dette var eventuelt langt bak på den .. men det var snakk om selvbærende tak her også ... 
Plankehaugen skal stå på langsiden ned mot vannet og mot sykepleiserskolen


Blir det da den delen som IKKE er delt i to etasjer som Plankehaugen skal stå på?


Den siden som Plankehaugen skal ha er ikke todelt. Vi skal være på den hovedtribuna som ligger nærmest torvet og på den delen av tribuna, som ligger nærmest Glomma. 
Det vil si at det antagelig kan bli snakk om at vi kan bli litt sjenert av solnedgangen, en del av sesongen, men da blir det vel populært med Plankehaugen skjermluer, tenker jeg.

---------------------------

FFK på toppen i 2006



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3