Husk meg
Brukernavn
Passord

Nye Fredrikstad Stadion

Flat Trådet Nøstet
Side 15 av 33 15

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 19 des 06, 14:10
Opprinnelig postet av Husgutt
Det var det de sa i Ålesund og.. Nå er matta ødelagt fordi "alle" har brukt den.. Nei takk


Har ikke de allerede skiftet matta en gang? Mener å ha lest det, og nå er den ødelagt på ny?

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 19 des 06, 14:20
Man bytter ut kunstgress både fordi den blir slitt, og fordi den oppdateres til nyere gresstyper. Det er uansett mye billigere enn naturgress.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 19 des 06, 14:27

Opprinnelig postet av kanogvetalt
Man bytter ut kunstgress både fordi den blir slitt, og fordi den oppdateres til nyere gresstyper. Det er uansett mye billigere enn naturgress.

 

Er det billigere? Trodde det var økonomisk lønnsomt fordi fotballforbundet supsidierere stadioner med kunstgress med 2 mill kroner jeg....


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 19 des 06, 14:34
Det er billigere fordi det krever minimalt med vedlikehold, ingen gartnere eller landbruksmaskiner. HVis man begynner å fordele pris på antall timer i bruk blir det veldig mye billigere.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 19 des 06, 21:27
Må jo si at dette "drivhuset på hjul" som de har i Sravanger ser spennende ut. Men det gjør jo ikke akkurat naturgresset rimeligere.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 19 des 06, 22:09
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Må jo si at dette "drivhuset på hjul" som de har i Sravanger ser spennende ut. Men det gjør jo ikke akkurat naturgresset rimeligere.


Var det en million det kostet? Så jo ut til å fungere enn så lenge, gresset så veldig bra ut. Men nå har det heller ikke kommet skikkelig vinter her i Rogaland ennå, kun regn og digre haglbyger, har vel vært en dag/natt med minusgrader. Men gressmatta nede i gata her (Frøyland sin) var pen og grønn tidlig i mars i år, og det uten å bruke dette teknogreiene av et drivhus på hjul så vidt jeg vet. Gresset på Nadderud så snadder ut (Snadderud?) i god tid før sesongen i år, så det lar seg definitvt gjøre å ha riktig gress på banen også.

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 20 des 06, 02:05
Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av Knuty
Var en tur på stadion i dag, og fikk tatt en del bilder.

Var forholdsvis lite byggeaktivitet, så jeg tok meg en tur inn på området. Fikk tatt litt bilder fra tribuner osv.

Må bare si at ting begynner virkelig å se bra ut. Var gøy å tusle rundt og kikke i sola.

Klar over at denne tråden sikkert blir totalt oversett pga Eggen-saken, men tanken bak bildene var i alle fall god.

Kvaliteten er så som så, brukte mobiltelefon til samtlige bilder. Beklager det.
home.no/knuty/bilder

 

Fantastisk!!

 

Er det her vi i Plankehaugen skal stå ?

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
Simen, måtte du BRENNE!!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 20 des 06, 09:52

Opprinnelig postet av FFK1903
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Må jo si at dette "drivhuset på hjul" som de har i Sravanger ser spennende ut. Men det gjør jo ikke akkurat naturgresset rimeligere.


Var det en million det kostet? Så jo ut til å fungere enn så lenge, gresset så veldig bra ut. Men nå har det heller ikke kommet skikkelig vinter her i Rogaland ennå, kun regn og digre haglbyger, har vel vært en dag/natt med minusgrader. Men gressmatta nede i gata her (Frøyland sin) var pen og grønn tidlig i mars i år, og det uten å bruke dette teknogreiene av et drivhus på hjul så vidt jeg vet. Gresset på Nadderud så snadder ut (Snadderud?) i god tid før sesongen i år, så det lar seg definitvt gjøre å ha riktig gress på banen også.

Nå er det vel som regel et varmere klima på Jæren og i Stavanger/Sandnes området enn det er på østlandet. Jeg vet at f.eks golfsesongen er betydelig lenger der borte. Det handler jo om noe av det samme, nemlig at gresset gror.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 20 des 06, 09:59
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av FFK1903
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Må jo si at dette "drivhuset på hjul" som de har i Sravanger ser spennende ut. Men det gjør jo ikke akkurat naturgresset rimeligere.


Var det en million det kostet? Så jo ut til å fungere enn så lenge, gresset så veldig bra ut. Men nå har det heller ikke kommet skikkelig vinter her i Rogaland ennå, kun regn og digre haglbyger, har vel vært en dag/natt med minusgrader. Men gressmatta nede i gata her (Frøyland sin) var pen og grønn tidlig i mars i år, og det uten å bruke dette teknogreiene av et drivhus på hjul så vidt jeg vet. Gresset på Nadderud så snadder ut (Snadderud?) i god tid før sesongen i år, så det lar seg definitvt gjøre å ha riktig gress på banen også.

Nå er det vel som regel et varmere klima på Jæren og i Stavanger/Sandnes området enn det er på østlandet. Jeg vet at f.eks golfsesongen er betydelig lenger der borte. Det handler jo om noe av det samme, nemlig at gresset gror.

 

Godt mulig men Onsøy er den golfklubben på Østlandet som har til vane å åpne tidligst på våren. Går man en runde på Onsøy tidlig i mai består flightene av 50% spillere fra Oslo området som har tatt turen til Onsøy i påvente av at hjemmeklubben dems skal åpne banen.

 

Sann sett burde det i allefall være bedre vekstvilkår på Fredrikstad Stadion enn på Ullevaal, Nadderud, Åråsen etc...


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 20 des 06, 10:01
Endret: 20 des 06, 10:04

Vi er vel snart i det selskapet her vi da?

 

http://galeb.etf.bg.ac.yu/~mirad/stadiums.html

 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 20 des 06, 10:10
Opprinnelig postet av Kent

Godt mulig men Onsøy er den golfklubben på Østlandet som har til vane å åpne tidligst på våren. Går man en runde på Onsøy tidlig i mai består flightene av 50% spillere fra Oslo området som har tatt turen til Onsøy i påvente av at hjemmeklubben dems skal åpne banen.

 

Sann sett burde det i allefall være bedre vekstvilkår på Fredrikstad Stadion enn på Ullevaal, Nadderud, Åråsen etc...

 

Det du sier om Onsøy Golfklubb stemmer. Men det er også en kjensgjerning at Onsøy holder banen oppe under forhold da de aller fleste klubber ville stengt. Det er kanskje heller ikke riktig å sammenligne med Opsund eller Hevingen som ligger noe lenger inn i landet. Golf sesongen er uansett kortere i Strømstad(som kanskje er en grei sammenligning) enn på Stavanger Golfklubb.

 

For de uinvidde er dette ikke en diskusjon om golf, men om klima og groforhold for gress. Golbaner stenger når værforholdene er slik at gresset ikke gror(med unntak av Onsøy GK).

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Shamrock

Bedriftsspiller

Ble medlem: 19 okt 06
Innlegg: 7

Lagt til: 20 des 06, 10:12
Endret: 20 des 06, 11:51

Opprinnelig postet av Knuty
Var en tur på stadion i dag, og fikk tatt en del bilder.

Var forholdsvis lite byggeaktivitet, så jeg tok meg en tur inn på området. Fikk tatt litt bilder fra tribuner osv.

Må bare si at ting begynner virkelig å se bra ut. Var gøy å tusle rundt og kikke i sola.

Klar over at denne tråden sikkert blir totalt oversett pga Eggen-saken, men tanken bak bildene var i alle fall god.

Kvaliteten er så som så, brukte mobiltelefon til samtlige bilder. Beklager det.
home.no/knuty/bilder

Jeg har lånt noen av bildene dine, for å lage et panoramabilde.

Dette for å skape et bilde av hvordan helheten ser ut. Håper ikke dette gjør noe

i116.photobucket.com/albums/o13/FFK1903/

Enjoy!


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 20 des 06, 10:18
Endret: 20 des 06, 10:22

Suverent! Men du kan ikke gjøre det litt større da? 1600 x 384  f.eks?

 

Takker

 

Kommer til å bli en sinnsykt intim og fin stadion!


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 20 des 06, 11:37

Ikke for å komme med noen kritikk, MEN det ser ut som på bildet at stolene blir montert litt tilfeldig rekke følge he...he..

 

Syns jeg hører formann : ett felt  ferdig her...ja da flytter vi oss over på den andre siden og monterer et halvt felt der...osv

husk at dette er proffe folk fra england som monterer stolene så de har sikkert et system på det....sæli.

Jeg kjøper ses.kort på PH feltet i julepresang til meg selv (ingen nisse smily her jo)

---------------------------

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
Send en hund etter øl...


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 20 des 06, 11:45
Endret: 20 des 06, 11:50
Opprinnelig postet av Shamrock

Jeg har lånt noen av bildene dine, for å lage et panoramabilde.

Dette for å skape et bilde av hvordan helheten ser ut. Håper ikke dette gjør noe

i116.photobucket.com/albums/o13/FFK1903/

Enjoy!




Ikke noe stress det.
Syns det ser veldig bra ut!

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 20 des 06, 14:19

Burde vi ikke kjøpe sånn lysrigg som ble vist på TV2 nyhetene igår? Hørtes jævlig smart ut. Blir så utrolig provosert over at NFF-mafian ikke engang vil prøve det..

Nei til kunstgress!

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 20 des 06, 14:27
Endret: 20 des 06, 14:27
Opprinnelig postet av Husgutt

Burde vi ikke kjøpe sånn lysrigg som ble vist på TV2 nyhetene igår? Hørtes jævlig smart ut. Blir så utrolig provosert over at NFF-mafian ikke engang vil prøve det..

Nei til kunstgress!

 

Måtte nesten le av hvordan NFF uttalte seg i den reportasjen (ikke ordrett): 

 

"Vi har ikke sett behovet for den riggen da matta her på ullevaal har vært bra, og desuten er den ganske dyr i drft."

 

Hva i helvete skal de da med kunstgress hvis de mener gressmatta er for bra til at en slik rigg er nødvendig?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 20 des 06, 14:59
Det var nok et personlig nederlag for Espelund at damefinalen mått flyttes. På Ullevål spilles det TL hver helg(ikke annenhver som på de fleste andre arenaene), og fortsetter med cupfinaler og Royal League etter sesongslutt. I tillegg til det er det landskamper og cupkamper.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


liverfan

Bedriftsspiller

Ble medlem: 19 des 06
Innlegg: 8

Lagt til: 20 des 06, 21:55
Takker og bukker for noen flott bilder, her blir det gøy - det er bare å glede seg!!!!!

---------------------------

Er meget glad i fotball generelt, og er relativt engasjert!


danan2

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 20 des 06, 23:31

junsele.com/viewpic.asp

Prøvde meg på Photoshop jeg også, bildet i midten ble visst litt uklart men.



Flat Trådet Nøstet
Side 15 av 33 15

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24