Husk meg
Brukernavn
Passord

Forslag til ny sang..

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 07 nov 05, 03:46
Endret: 07 nov 05, 03:48
Kommer med et forslag til ny sang.. Melodien er tatt fra Michael Jacksons sang, "You are not alone"(refrenget).. Den melodien er blitt brukt av Fossa Dei Leoni(en av de største ultrasgruppene til milan)..

Elsker Fredrikstad

Vi er her for deg

Seier eller ei

Synger vi for det!

Teksten var noe jeg fant på i farta(så om noen kan mekke bedre tekst hadde det vært fint), trenger noen flere vers også..

Er det noen som har noe synspunkter på om sangen er brukanes?

 

---------------------------

If they can make a law, then I can break a law, if I can break a law, will the law break me?


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 07 nov 05, 09:31
fint hvis du legger lydfil så vi kan høre hvilken sang du mener.... 


Kult å se at det er flere som gidder å ta tak i slike ting

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 07 nov 05, 13:02
Har ikke noen lydfil på hvordan FDL synger den, men hvis du så noen CL-kamper med Milan i fjor så vil du kanskje kjenne igjen sangen..

Her er linken, ikke super kvalitet, men den funker..

http://www.angelfire.com/on3/oceanangel4/_michael_jackson_you_are_not_alone.wav

---------------------------

If they can make a law, then I can break a law, if I can break a law, will the law break me?


Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 07 nov 05, 16:02
Opprinnelig postet av bønna
Har ikke noen lydfil på hvordan FDL synger den, men hvis du så noen CL-kamper med Milan i fjor så vil du kanskje kjenne igjen sangen..

Her er linken, ikke super kvalitet, men den funker..

http://www.angelfire.com/on3/oceanangel4/_michael_jackson_you_are_not_alone.wav
Bra forslag til melodi! Men jeg tror vi må "speeden opp" en del. Altså synge den en del raskere enn MJ. for at ikke spillerne skal ...-sovne. Jobb litt mer med teksten. Men for all del...

---------------------------

En fotballklubb kan ikke kjøpe entusiasme.
Den må fortjenes.


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 07 nov 05, 17:02
Ja, er enig i at vi må få mer trøkk i den, blir treig hvis vi skal synge den i samme tempo som gode gæmmle MJ

Hvis noen har bedre forslag til tekst så hadde det vært fint om de kunne delt den her, skal prøve å finne på noen nye sjæl..

---------------------------

If they can make a law, then I can break a law, if I can break a law, will the law break me?


Anne_ffk

A-lagspiller

Ble medlem: 22 jul 05
Innlegg: 237

Lagt til: 07 nov 05, 17:55
må speedes KRAFTIG opp... er klinesang det her jo

---------------------------

VARME tanker til Dagfinn og familien.. Ingen fortjener noe slikt =(
... og en varm tanke til Øyvind, stakkars gutten


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 07 nov 05, 19:39
er det ikke nok sanger med "elsker fredrikstad" som tekst nå?

Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 07 nov 05, 21:18
nå skal du passe deg husgutt. alle sangene med elsker fredrikstad er mine og det er det som er meningen også .... 

Hva mer jeg kan fortelle og synge til dem 11 som løper ut enn at jeg er glad i laget mitt og vil gi alt for det.... 
Er du klar for det ????????

Fy faen altså ... nå kommer mannen med enn glimrende sang forslag og i stedet for å pynte på teksten slenger dere bare negative kommentarer ...... SKAM DERE .... 




 

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


brenne

Knøttespiller
Ble medlem: 30 okt 04
Innlegg: 65

Lagt til: 07 nov 05, 21:22
Jeg synes det var et veldig bra forslag jeg!!! PS. Stem på skruknott på: http://www.dagbladet.no/sport/2005/11/07/448615.html

---------------------------

Tenker på deg Dagfinn Enerly!!!


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 07 nov 05, 21:29
Endret: 07 nov 05, 21:33
OG slikt har det vært hele tiden .... hadde ikke jeg tatt initiativet og satte meg på den forbanna gjæret på nadderud så hadde også " For Fredrikstad jeg synger høyt " gått i glemmeboka..... 
Denne sangen har jeg faktisk lært en hel buss (ned ordføreren i) på veien til Moss i 1. divisjon men nei da... da kom akkurat samme tilbakemmeldinger tilbake.... 
Hadde jeg f.... meg ikke klartert på den j.... gjera  på nadderud så hadde vi aldri sunget "når ballen ruller" , "fOR fREDRIKSRAD JEG SYNGER HØYT"  "ooooooo fredrikstad skårer mål" "Om de taper eller vinne" "Bora zivkovic " "Vi synger for fredrikstad laget" og andre som jeg ikke husker nå .......... 

Og det er f... meg hver j... gang når noe skal skle .... DERE ER J... FLINKE TIL Å SLENGE NEGATIVE KOMMETNARER (FOR Å IKKE SI DRITT) TIL FOLK SOM PRØVER PÅ NOE MEN FINNE ALDRI PÅ NOE SELV  ( Møklegår all ære for "av alt i verden" ) 

Ja jeg har vært negativ til enkelte sanger som diverse bjørneviser og annet barne greie men nå har f.-.... kommet to mennesker med to kjempegode forslag og dere slenger bare dritt ..... 
SVELG DEN J... DRITEN SELV OG LA KREATIVE MENNESKER Å KOMME MED IDEER"  og kom heller med en forbedring.... 

Forbanna idioter nå er jeg så j.... sint så jeg kunne knekke noen ben altså .-......... 


Første og siste gang jeg skriver noe stygt her på forumet og det håper jeg FÅR LOV TIL ... 
Er drittlei alle "allevetfolk" som kommer med provokasjoner ...
HVA HVIS PLANKEHAUGEN BYGGER HUS TIL RAYMOND ??? ... Det er folk som driver med det på fritiden sin og har du ikke tid til det så la være å spytte på dem som har det ... 
SAMME ER DET MED "takk får alt "   F... I HELVETTE  alle slenger bare dritt men tenker dere på det at det var et menneske som skrev det med kjærlighet .............. 
`

FY......... F JEG BLIR KVALM .... HAR DU LYST Å GJØRE NOE SÅ GJØR DET HVIS IKKE HOLD KJEFT OG IKKE ØDELLEG FOR ANDRE

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 07 nov 05, 22:00
OK, nytt forslag til tekst..

Blø for FFK!

Vis at du er stolt!

Av å spille for

Norges beste klubb!

Nå, er det noen som liker denne? Hadde vært fint om noen andre har noen forslag til tekst..

---------------------------

If they can make a law, then I can break a law, if I can break a law, will the law break me?


Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 07 nov 05, 22:53
Så så Klokan, synes da ikke kommentarene var så forbanna negative. 

Er vanskelig å bedømme hvilke sanger som kan bli en "hit" på stadion, men forslaget virker jo bra. 
Personlig så digger jeg sånne rolige sanger, hvis vi får de til. For det er vanskelig å få de til å sitte, men når de først sitter, så sitter de ofte som et skudd.

Trenger uansett nye sanger, så folk må jo bare fortsette å komme med forslag!

Sa Sa Sa Bra Bra Bra- Fred-Rik-Stad

---------------------------

Plankehaugen avd kr.sand!!!


Kråkerøygutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 sep 04
Innlegg: 1011

Lagt til: 08 nov 05, 10:59
Synes du overreagerer en smule, Zoran. Det må gå an å komme med kritikk så lenge den er saklig og konstruktiv, og jeg kan ikke se annet enn enten ros eller konstruktiv kritikk i denne tråden.

Selv synes jeg det var et veldig godt forslag, men er enig i at den kanskje bør synges litt raskere. Teksta har jeg ikke noe å utsette på. Jeg synes den, på samme måte som "Om vi taper eller vinner...", sier alt om hva Plankehaugen gjør på en fin måte. Vi elsker Fredrikstad, og vi er med laget i medgang og motgang.
Hadde kanskje gjort seg å synge "synger vi for deg istedetfor det i den siste linja for å få det til å rime, med mindre det blir for mye med to "deg"`er i samme vers. ;)

---------------------------

Hele Fotballnorge tenker på deg, Dagfinn.
Ønsker deg alt godt uansett hva som skjer!

FFK i Tippeligaen 2006!


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 08 nov 05, 13:53
Opprinnelig postet av Kråkerøygutt1

Hadde kanskje gjort seg å synge "synger vi for deg istedetfor det i den siste linja for å få det til å rime, med mindre det blir for mye med to "deg"`er i samme vers. ;)


Jeg syns vi ikke skal bruke "deg" 2 ganger på samme vers, det høres ikke så bra ut.. Kan jo tenke ut en annen avslutning på det verset..

---------------------------

If they can make a law, then I can break a law, if I can break a law, will the law break me?


Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 08 nov 05, 16:13
Opprinnelig postet av Klokan
OG slikt har det vært hele tiden .... hadde ikke jeg tatt initiativet og satte meg på den forbanna gjæret på nadderud så hadde også " For Fredrikstad jeg synger høyt " gått i glemmeboka..... 
Denne sangen har jeg faktisk lært en hel buss (ned ordføreren i) på veien til Moss i 1. divisjon men nei da... da kom akkurat samme tilbakemmeldinger tilbake.... 
Hadde jeg f.... meg ikke klartert på den j.... gjera  på nadderud så hadde vi aldri sunget "når ballen ruller" , "fOR fREDRIKSRAD JEG SYNGER HØYT"  "ooooooo fredrikstad skårer mål" "Om de taper eller vinne" "Bora zivkovic " "Vi synger for fredrikstad laget" og andre som jeg ikke husker nå .......... 

Og det er f... meg hver j... gang når noe skal skle .... DERE ER J... FLINKE TIL Å SLENGE NEGATIVE KOMMETNARER (FOR Å IKKE SI DRITT) TIL FOLK SOM PRØVER PÅ NOE MEN FINNE ALDRI PÅ NOE SELV  ( Møklegår all ære for "av alt i verden" ) 

Ja jeg har vært negativ til enkelte sanger som diverse bjørneviser og annet barne greie men nå har f.-.... kommet to mennesker med to kjempegode forslag og dere slenger bare dritt ..... 
SVELG DEN J... DRITEN SELV OG LA KREATIVE MENNESKER Å KOMME MED IDEER"  og kom heller med en forbedring.... 

Forbanna idioter nå er jeg så j.... sint så jeg kunne knekke noen ben altså .-......... 


Første og siste gang jeg skriver noe stygt her på forumet og det håper jeg FÅR LOV TIL ... 
Er drittlei alle "allevetfolk" som kommer med provokasjoner ...
HVA HVIS PLANKEHAUGEN BYGGER HUS TIL RAYMOND ??? ... Det er folk som driver med det på fritiden sin og har du ikke tid til det så la være å spytte på dem som har det ... 
SAMME ER DET MED "takk får alt "   F... I HELVETTE  alle slenger bare dritt men tenker dere på det at det var et menneske som skrev det med kjærlighet .............. 
`

FY......... F JEG BLIR KVALM .... HAR DU LYST Å GJØRE NOE SÅ GJØR DET HVIS IKKE HOLD KJEFT OG IKKE ØDELLEG FOR ANDRE
Te-mp-er-am-ent sha-lalalala Temperament sha-lalalalala Det er i alle fall viktig at ikke alle sangforslag vrenges over til å bli en diskusjon om hvilke sanger vi skal synge! Når det kommer et nytt sangforslag, syntes jeg vi skal holde oss til tråden og sammarbeide oss fram til et endelig "produkt". Deretter kan diskusjonen begynne om den er god nok eller ikke. Syns faktisk vi hadde en veldig bra prosess på det før årets sesong.......

---------------------------

En fotballklubb kan ikke kjøpe entusiasme.
Den må fortjenes.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 08 nov 05, 17:14
zoran, først og fremst, du er en kjernekar og alle oss setter stor pris på deg og alt du har gjort..


men du har et voldsomt temperament og akkurat nå (ikke ellers), synes jeg du er en stor ulldott..   legg fra deg egoet ditt.. jeg har da aldri kritisert noen av sangene dine!! eneste jeg sier er at vi ikke trenger ENDA en sang hvor vi påpeker hvor mye vi elsker FFK.. vi har jo de du har laget, som er ypperlige!

det høres også ut som du er den eneste som har myndighet til å kritisere sangforslag her, bare fordi du er den som har gjort mest på den fronten.. du kan kritisere "disse barnslige forslagene", men alle oss andre skal holde kjeft??

Før jeg hører melodien ordenltlig, så har jeg ingen formening om hvordan sangen her.. derfor må jeg gå utfra teksten... og den kritikken syns jeg var konstruktiv. i motsetning til hva mange andre her inne mener er konstruktiv kritikk..

bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 08 nov 05, 17:23
Til Husgutt: Kan vi få for mange sanger hvor vi utrykker vår kjærlighet til FFK? Uansett så er det ikke så dumt å fornye seg en gang i blandt.. Hvis du ikke hører åssen sangen går anbefaler jeg deg høre på linken jeg la ut.. 

---------------------------

If they can make a law, then I can break a law, if I can break a law, will the law break me?


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 08 nov 05, 17:31
nei, jeg syns ikke vi skal ha for mange sanger med "elsker " i.. hvorfor må vi rope at vi elsker klubben? vi viser jo at vi elsker klubben med å reise land og strand rundt, synge kampen lang og støtte spillerne.. for meg blir det litt overkill å skrike elsker ffk hele tida..

på samme måte som en lsk-kollega av meg påpekte da han fikk høre " vi synger for FFK " sangen.. hvorfor må vi si at v i synger for FFK. alle skjønner vel det??  (ikke noe galt i den sangen, zoran. bare eksempel )..


skal høre på klippet nå:-)

bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 08 nov 05, 17:38

Siden du har eskempler på hva vi ikke bør synge så mye om, har du noen eksempler på hva vi bør synge om?

 

---------------------------

If they can make a law, then I can break a law, if I can break a law, will the law break me?


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 08 nov 05, 17:45
nei.. hehe. det er derfor det er så jævlig vanskelig å lage sanger!  kanskje noe om de flotte fargene, historien,at vi holder med riktig lag uansett, ny stadion?  vet ikke:D


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3