Husk meg
Brukernavn
Passord

Er vi igang igjen ???

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 19 nov 04, 12:10
Jeg er ikke like begeistret over de siste "forsterkningene" som endel andre.
Raio og Bora er selvsagt bra forstekninger,der vet vi hva vi får ,men Berthelsen og Wiig ?
Den ene har spilt elendig på etlag som rykka ned til 2div. og den andre har stoppet helt opp etter å ha vært et kjempetalent.l
Ikke misforstå, jeg er glad for nye spillere men jeg lurer litt på om det er dette vi trenger, kan vi stole på at disse gutta kommer til å prestere og heve laget ? Jeg hadde håpa klubben satsa på spillere som vi skaffet oss rett etter sesongslutt, ikke "kan bli" men spillere som ER bra og der vi vet hva vi får, de siste kan like godt mislykkes totalt som lykkes,håper selvsagt på det siste.

Hører rykter om at Berthelsen kosta oss rundt 2,5mill. Det er ganske sinnsykt. Håper de vet hva de driver med.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 19 nov 04, 12:31
Jeg forstår tankegangen din, men velger(som alltid) å se mer positivt på det. I Norge er det kun Rosenborg som kan velge på øverste hylle. Ikke bare av økonomiske årsaker men også fordi de er attraktive pga blant annet CL spill og abonnement på seriemesterskap. De andre klubbene må derfor gamble på å "lage gull av gråstein". Det vil alltid være slik at man aldri har noen garanti for at en spiller slår til i klubben. Man snakker blandt annet om T. A. Flo som har hatt flis stort sett hele tiden siden han forlot Norge. Det følger ingen garantier med han heller.
I sommer var det mange som snakket om feilkjøp som ble gjort i vinter. Brenne, Koskela, Hornseth(også West etter 2-3 serierunder). Det ble vel klart at spesielt Brenne gikk fra å være et "alt for dyrt feilkjøp"( ca 1 mill) til å bli et kupp i løpet av høsten. Hornseth gjorde vel ikke det men kan fortsatt slå til. You win some and you lose some.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 19 nov 04, 12:50
Hvordan :ffk: sine to nye forsterkninger Bertelsen og Wiig vil fungere vites ikke.
Kan jo håpe at de utvikler seg videre med stormstritt, men følger meg pr.dato ikke helt trygg.
Det jeg ønsker først & fremst ønsker er en sterk, konstruktiv midtbanespiller.
Mener fortsatt midtbanen ikke er sterk nok, og gjerne en sikring til i forsvaret.
Håper selvsagt på at Tor T vil kunne gjøre comeback snart.
Når det gjerne Brenne som "Kupp", kan jeg gjerne være enig når vi sammenligner med prislappen på Bertelsen, men ....... ønsker meg en klar forsterkning på midten.

Når gjelder kommende sesong så tipper jeg :ffk: i dag mellom 4-6 og med en forsterka midtbane og bedre keeper enn Steinar S klar medalje kandidat.
Svakere enn dette er tragisk.
" The future so bright I gotta wear shades":cool:

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Fattern

Juniorspiller
Ble medlem: 23 aug 04
Innlegg: 96

Lagt til: 19 nov 04, 12:57
Tviler på om FFK hadde valgt disse to unge talentene hvis Drillo ikke hadde sett et stort potensiale her. Tror dessuten FFK ser muligheter til kanskje å tjene penger ved et eventuelt videresalg til tredje klubb. Helt enig "kanogvetalt"; You win some and you lose some, slik er hverdagen til en proffesjonell klubb
Dessuten er det lenge igjen til overgangsvinduet stenger, og når forskjellige sponsorer er på plass vil det HELT SIKKERT komme etablerte spillere.

PS: November og desember vil bli spesielle måneder i FFK`s historie.

---------------------------

... et lenke er ikke sterkere enn det svakeste ledd ...


FTC

Knøttespiller
Ble medlem: 07 okt 04
Innlegg: 52

Lagt til: 19 nov 04, 13:25
Endret: 19 nov 04, 14:31
Bertelsen
Her er noe fakta fra Haugesuns Avis om Bertelsen døm selv.
Wiig

---------------------------

Fred og velsingelse


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 19 nov 04, 13:50
Endret: 19 nov 04, 13:50
Berthelsen er nr.141 på spillerbørsen i 1.div i fjor med et snitt på 4,08, han har hele 12 Haugesundspillere forann seg på lista!! Når vi vet at Haugesund rykka ned til 2.div., så kan vi hvertfall konkludere med at Berthelsen hadde ingen god sesong og han må ta et sju-mils steg for å etablere seg i TL til året, men det har jeg også trua på at han vil klare!

Når det gjelder Wiig så tror jeg han er ment som en utfordrer til Ringberg, Ringberg er nok førstevalget, men nå får han endelig en reel utfordrer og det tror jeg bare vil heve Rinbergs spill!

Jeg applauderer FFK`s mot til å satse på disse talentene, kan hende de aldri slår til, men dette er spillere som kan utvikle seg veldig og bli store hit`er i norsk fotball!! Kjempekjøp begge to, syns jeg.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


solgaard

Juniorspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 77

Lagt til: 19 nov 04, 14:17
Selv om vi har henta Bertelsen, er jeg ikke i tvil om at vi trenger en forsterkning til på venstreback. Man må ha dobbelt opp/konkurranse på enhver plass.

Skal ærlig innrømme at også jeg er litt usikker på om Bertelsen vil slå ut "i full blomst" allerede kommende sesong, men jeg sitter uansett med en magefølelse som sier at dette er et meget godt kjøp, både økonomisk og sportslig, på lang sikt. Dette er et godt investeringsobjekt, som Harry så helt riktig sier.

Så jeg står på mitt: tror faktisk dette er en av de bedre spillerkjøp FFK har gjort de siste 20 år. Nå har vi riktignok gjort mange rare investeringer opp gjennom åra da, men...

Vi får ha tålmodighet og se..

---------------------------

Pontus


bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 19 nov 04, 14:21
Endret: 19 nov 04, 14:22
Opprinnelig postet av solgaard
Selv om vi har henta Bertelsen, er jeg ikke i tvil om at vi trenger en forsterkning til på venstreback. Man må ha dobbelt opp/konkurranse på enhver plass.

(...)

Hvis du med dobbelt opp mener at vi skal ha to jevngode på hver plass i laget, tror jeg du blir skuffa. Jeg kan ikke tenke meg at FFK har økonomi til det - hverken å kjøpe inn eller å lønne. Men at vi ikke kan sitte med f.eks. kun en venstreback, er jeg enig i.

---------------------------



Bjørn Jervell Hansen


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 19 nov 04, 14:25
Er vel kun RBK som kan stille to jevngode lag fra sin egen stall, ingen har to jevngode spillere på alle plasser utenom de... Men med Rajo og Bora i midten, så trenger vi jo ikke nesten ikke backer :D

---------------------------

Sesongen 2005 tar vi storeslem!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 19 nov 04, 14:51
Endret: 19 nov 04, 14:59
Jeg synes i alle fall dette er strålende!

Når Eggen var hos f-b stilte jeg ham følgende spørsmål:

"Talentarbeid? Hvor er talentene? Det har ikke akkurat florert med talenter rundt om i distriktet de senere årene, og det kan bli brukt som en unnskyldning at man har vært i skyggenes dal så altfor lenge, men man ser alikevel et mønster i de klubbene du har trent. Står Knut Torbjørn Eggen hovedsaklig for innkjøp av veletablerte spillere? Spillere som så å si kan garantere kortsiktig suksess?

Det er fullt forståelig at det måtte til for å bygge opp et slagkraftig lag før møtet med tippeligaen, men hvis det nå blir hentet inn 5 etablerte toppspillere før neste sesong, må noen etablerte sitte på benken. Eldre, etablerte spillere er sjeldent fornøyd med dette, men samtidig trenger vi konkurranse på alle plassene i laget for å heve prestasjonene. Kunne det ikke være en idé å hente inn noen store talenter som konstant er sultne og kan true spillerne i førsteeleveren?"

Det har Fredrikstad nå gjort, og jeg må si meg virkelig fornøyd med dete. I tillegg må vi heller ikke glemme at her er det snakk om spillere som til tider har blitt sett på som Norges største talenter! Ikke noen gloryhunters som håper på kontrakt ala Rosén i fjor. Vil nok tro at at ferdighetsmessig så ligger Bertelsen og Wiig langt foran fjorårets "forsterkninger" ved navn Hornseth, Momo, Solvang etc.

Vet ikke helt hvem Wiig skal utfordre, men med sine 184 cm og en relativt robust bygd kropp, så lukter det litt Ringberg-utfordrer. Wiig skal jo være god på hodet, men i tillegg ha bra teknikk og et fint steg. Noen som vet om han har bra tempo i kroppen?

Tror nok uansett ikke vi skal være redde for at det ikke skal dukke opp noen etablerte spillere før neste sesong...

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 19 nov 04, 15:14
Når det gjelder Bertelsen`s innsats denne sesongen så kan det jo være at han rett og slett har spilt på et dårlig lag, og dårlige medspillere hever ikke hans innsats. Å spille på et godt lag tror jeg vil heve nivået hans betraktelig, og å spille sammen med Bora og Raio vil uten tvil være både inspirerende og lærerikt!

---------------------------

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 19 nov 04, 15:21
jeg er enig med planken og holters.. og dessuten, ingen som har sagt at ffk ikke får flere forsterkninger heller..

Hubro7

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jun 03
Innlegg: 345

Lagt til: 19 nov 04, 19:54
Jeg tror dessverre ikke FFK vil være med å kjempe i toppen til neste år. Jeg tror vi er i nedrykksstriden hele sesongen, men at vi har noen flere poeng enn 9 til sommeren.
Det som da er gledelig er at vi mest sannsynlig beholder de spillerne som har vært de som har bidratt mest på høstsesongen (bora, rajo, enerly, simen, west, ringberg, risholt)
nå får de en vinter å spille seg gode sammen på. Tror at feks en spiller som Hornseth også vil heve seg igjennom denne vinteren. I tillegg så har vi spillere med potensiale - som kan gjøre en mye bedre sesong - i Koskela, Helland, Stjerna. Så har vi Costa Rica boys i bakhand.
Tror dette ser bra ut jeg. Vi har ikke noe lag å vinne serien med, men det kan vel heller ikke være målet?
Nå har vi overlevd første året, nå skal vi etablere oss og da er det bra FFK tenker langsiktig og kontinuitet på spillere.

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 20 nov 04, 07:41
Det er bra at vi henter talenter, men vi må hente etablerte toppspillere også.

Etter min mening trenger vi nå 3 spillere til:
- Back som kan spille både høyre og venstre (Barrett)
- Venstre kant (helst Kvisvik)
- Spiss (Flo-type)

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24