Husk meg
Brukernavn
Passord

NM 2023

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Anders Strand

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09
Innlegg: 158

Lagt til: 25 mai 23, 11:04

Men ... men ... skal vi ikke ha en liten tråd om cupen, så lenge det varer?

 

I går på forblåste Bellevue syntes jeg vi så styrken til Mikkjals lag. For en gangs skyld kunne man se på en 1. runde-kamp uten å være redd for at FFK skulle dumme seg ut. Vi var rett og slett for solide, og malte Sprint/J stille og rolig i senk.

Minuset var selvsagt at det ikke ble noen voldsom opptur mht scoringer av spissene - igjen var det mest forsvars- og midtbanespillere som måtte til. Kanskje vi kan trøste oss med Deng Xiao-pings berømte ord: "Det spiller ingen rolle om katten er grå eller svart, bare den fanger mus".

Målet må være minst 3. runde. Det er der vi hører hjemme som Norges 20. beste lag pr dags dato. Og der er det vel trekning, så det kan skje litt av hvert.

---------------------------

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 25 mai 23, 13:37

Jeg fikk dessverre ikke sett kampen, men 3-0 er da solid nok i en førsterundekamp. Flere lag som slet i går.

Hadde håpet at det endelig løste for Lima, men det lar vente på seg. Hvordan ble det med sjanser på spissene da? Kom de til sjanser de brant eller kom de ikke til noe særlig av det heller?

Og ja, tredje runde må være målet. 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 01 jun 23, 19:00

Ikke så veldig overbevisende mot Ørn til pause. Hadde håpet på en mer overbevisende omgang

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 01 jun 23, 20:17

Det var ikke veldig overbevisende i dag heller.

Alba må lære seg offsideregelen. Ble vel nesten tosifret antall på han i dag. Burde hatt et mål også da han kom alene med keeper. Forsåvidt god heading rett etter det også.

Bra satt opp av Åsheim på målet til Bjartalid også. De tre siste måla vi har scora kommer fra Åsheim. Fint han har våkna

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 01 jun 23, 22:14
Endret: 01 jun 23, 22:15
Endret av: kanogvetalt

Viking på stadion blir morro da

 

edit: så kom jeg på at det antageligvis blir like dørgende kjedelig som de andre kampene


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 01 jun 23, 23:24

Typisk at den spilles akkurat den dagen jeg er i Bergen. Svarte.

Andre kamp på fire dager hvor vi avgjør på overtid, det er jo spennende det. Men forsto av det jeg leste underveis at vi heller ikke i dag skapte særlig mye (før de to-tre sjansene til Alba på slutten)? Når skal det da løsne offensivt?

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 02 jun 23, 08:49

Opprinnelig postet av Tøfflus

Typisk at den spilles akkurat den dagen jeg er i Bergen. Svarte.

Andre kamp på fire dager hvor vi avgjør på overtid, det er jo spennende det. Men forsto av det jeg leste underveis at vi heller ikke i dag skapte særlig mye (før de to-tre sjansene til Alba på slutten)? Når skal det da løsne offensivt?

Jeg rekker nok heller ikke denne.

Det løsner nok ikke offensivt før vi begynner å sende folk i angrep. Å forvente at 2 spisser i undertall skal fikse alt på egenhånd er å tro på julenissen.


Anders Strand

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09
Innlegg: 158

Lagt til: 02 jun 23, 14:30

En veldig fin trekning.

Å møte et annet OBOS-lag hadde vært kjedelig, et av de gjenværende PostNord-lagene hadde gitt bortekamp. Nå får vi en solid gjennomkjøring uten å bruke krefter (og penger) på reise, samt en pekepinn på hvor nivået vi streber mot, ligger. Jeg har nok en sterk mistanke om at det vil vise seg å være for høyt, men OK - vi kan vel gi FFK en 20 % sjanse til å gå videre.

Ikke minst får vi en hjemmekamp som det (forhåpentligvis) ikke er budsjettert med. Jeg er stygt redd cupfeberen ikke akkurat kommer til å feie gjennom byen, men 2000 tilskuere må det da vel i det minste komme?

---------------------------

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.


Sørsia

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 22
Innlegg: 271

Lagt til: 02 jun 23, 21:38

Alle på kamp! Denne gleder jeg meg til. Cup er alltid moro, og nå kan guttæne spille med lave skuldre. Med den solide defensive jobben som laget viser kan dette gi resultater ;)

---------------------------

Tribunekultur


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 07 jun 23, 21:18

Dette har jo vært ganske kult så langt. Men nå er det vel greit med noen bytter?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 07 jun 23, 21:33

Nå må vi bytte. Konte er tom, og Aukland kan få rødt på neste involvering 


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 07 jun 23, 22:26

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Dette har jo vært ganske kult så langt. Men nå er det vel greit med noen bytter?

 

vi spiller en bra kamp med 10 mann. At Bjartalid spiller 90 minutter er for meg nærmest absurd. ikke faan at han holder post nord nivå. ikke har han fart, ikke har han.... å sammenligne han med kvisvik er bare latterlig . sånn, måtte bare få det ut.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 07 jun 23, 22:34
Endret: 07 jun 23, 22:37
Endret av: Rey

Dette her var en overraskende positiv opplevelse. Mange hakk opp fra tidligere kamper. Må vel være den beste kampen vi har spilt i år? Til tider plager vi Viking ganske mye også. Igjen en knallkamp av Åsheim og Rafn. Synes også Aukland var god, spesielt i første omgang. Beste kampen for sesongen av Alba også.

Flott stemning på tribunen også... alt i alt en flott kveld på stadion på tross av tap.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 08 jun 23, 06:40

Opprinnelig postet av Sandaker

 

 

vi spiller en bra kamp med 10 mann. At Bjartalid spiller 90 minutter er for meg nærmest absurd. ikke faan at han holder post nord nivå. ikke har han fart, ikke har han.... å sammenligne han med kvisvik er bare latterlig . sånn, måtte bare få det ut.

kan ikke bli mer enig


Sørsia

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 22
Innlegg: 271

Lagt til: 09 jun 23, 00:36

Bittert med tap i går, siden straffen på overtid der virket billig, men gutta skal være stolte av prestasjonen sin i går. En av de beste kampene spilt denne sesongen. FFK var i perioder det beste laget ut på matta og det er absolutt positivt å tenke på.

Nå er det fullt fokus på serien. Tar vi med oss mye av elementene fra gårsdagens kamp videre så kan vi håpe på en morsom høstsesong. Jeg har troa på at det snart skal løsne offensivt og at flere mål kommer til.

 

Ellers var det sinnsykt gøy å være på Sørsia i går. Dette lover bra for fremtiden :D

---------------------------

Tribunekultur


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 09 jun 23, 15:38

Opprinnelig postet av Sørsia

Ellers var det sinnsykt gøy å være på Sørsia i går. Dette lover bra for fremtiden :D

Nå er ikke jeg der, men det var årsbeste fra Sørsia ja. Forsåvidt på tribunen ellers også, men Sørsia var gode. Bra TIFO også.

Håper på like bra stemning mot Start. Tror dem mobiliserer bra til denne kampen. De jeg har snakket med snakker om rundt 400 stk og to busser som tar dette som en overnattingstur

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24