Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: FFK-Start, søndag 17. september 17:00

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 12 sep 17, 19:22

Da er det klart for byjubileumskampen, som ser ut til å bli årets best besøkte kamp i OBOS-ligaen. Det er allerede solgt over 6000 billetter. Håper denne rammen kan løfte FFK til en av sesongens beste prestasjoner - det trengs dersom det skal bli poeng mot Start. Sørlendingene er på stø kurs mot opprykk.

Vi har ingen karantener før Start-kampen, men heller ingen tilbake fra skade foreløpig. Dermed blir vel troppen den samme som mot Elverum, pluss Rocky (hvis det ikke blir mer bråk på trening da Cool)

I skrivende stund leder Start 1-0 over Bodø/Glimt på hjemmebane, så formen er det dessverre ikke noe å si på. Men vi har stukket kjepper i de gule hjula før og kan gjøre det igjen!

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 519

Lagt til: 12 sep 17, 21:35

Har troa på at Start tar denne kampen... 3 mål til start etter 1 heldig mål til FFK i starten av kampen.

---------------------------

"Nomen mihi Legio est, quia multi sumus."

- FFK / LFC / Østsiden -


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 12 sep 17, 22:14

I find your lack of faith disturbing. Vi har tross alt ikke tapt hjemme siden 7. mai. (Riktignok har vi ikke møtt noen gode lag heller ...)

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 14 sep 17, 22:00

I serieåpningen ble det poeng på bortekunstgress mot Start. Spillerne har all grunn til å tro på at det er mulig å vinne hjemme. 

Laughing

 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 15 sep 17, 19:18

Så mye hype som det har vært i Fredriksstad Blad (og på Facebook) denne uka, vil det jo nesten fremstå som antiklimaks om vi ikke leder 3-0 til pause ... vet ikke hvilken vei dette kommer til å slå ut.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 15 sep 17, 19:51

Når dem har planlagt målfyrverkeri så er vel det litt i overkant? Lukter null mål lang vei.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 15 sep 17, 19:58

Så lenge ikke Dag Solheim begynner å synge "blåe bobler" ...

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 519

Lagt til: 16 sep 17, 01:53

Jeg er forvirret over at noen har så tunnelsyn, og lite kontakt med virkeligheten at de har troa på seier i den kampen her. Jeg er usikker på om jeg synes det er en god idé å mobilisere til en kamp der det er rimelig tydelig at vi kommer til å tape (med flaks uavgjort). Jeg tror det vil skade FFK som produkt mer enn det vil gagne oss dersom det kommer 6000+ folk på kamp som er på kanten til å gi opp FFK i en kamp der vi ikke kommer til å gjøre det bra. Jeg vil heller tro FFK som produkt vil øke i verdi dersom 6000+ folk kommer på en kamp som vi har sjans til å vinne.. 

Start har tapt 4 kamper denne sesongen her, vunnet 13.
Vi har vunnet 3, tapt 9..

At vi klarer å trekke paraleller mot det å spille uavgjort mot de i serieåpningen mot et lag som ikke hadde satt seg enda blir litt som å forsøke å hoppe fra 10ern i slutten av 60-årene og forvente at kroppen takler det like bra som da man var i 20-årene.

---------------------------

"Nomen mihi Legio est, quia multi sumus."

- FFK / LFC / Østsiden -


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 16 sep 17, 08:44

Opprinnelig postet av madcow

 

At vi klarer å trekke paraleller mot det å spille uavgjort mot de i serieåpningen mot et lag som ikke hadde satt seg enda blir litt som å forsøke å hoppe fra 10ern i slutten av 60-årene og forvente at kroppen takler det like bra som da man var i 20-årene.

Start laget var vel mye det samme som spilte inn TL i fjor?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 16 sep 17, 09:45

Opprinnelig postet av madcow

At vi klarer å trekke paraleller mot det å spille uavgjort mot de i serieåpningen mot et lag som ikke hadde satt seg enda blir litt som å forsøke å hoppe fra 10ern i slutten av 60-årene og forvente at kroppen takler det like bra som da man var i 20-årene.

Akkurat det er nok bare et forsøk på å være litt positiv tror jeg. Men er redd du har rett i at verdien på FFKs produkt faller etter denne kampen.

Men noen som vet hvordan det er med skadesituasjonen?  Nuhu spesifikt

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 16 sep 17, 09:59

Jeg vil støtte Madcow og si meg helt enig. Et kamp vi kommer til å tape mot et lag som er særdeles mye bedre enn oss desverre.


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 259

Lagt til: 17 sep 17, 12:16

Vil utvilsomt bli en vanskelig kamp i dag, vi møter et lag som ikke har tapt siden 10. juni borte mot Strømmen. Men for å komme med en litt positiv innvendig, må det samtidig understrekes at vi ikke går mot en umulig oppgave. På bortebane har Start avgitt poeng mot; Sandnes Ulf (U), Elverum (U), Levanger (U), Mjøndalen (T), Ranheim (T). Det er med andre ord ingen umulighet å ta enten ett eller tre poeng hjemme mot Start.

For vår egen del ligger vi på 9. plass på hjemmetabellen, og har ikke tapt siden kampen mot Florø 7. mai. Kun Bodø/Glimt har gått så mange kamper uten tap på hjemmebane, og om vi gjør en god figur i kveld, er det absolutt overkommelig å holde den gode statistikken gående. 

Skagestad, Lahdenmäki, Falk Larsen, Simonsen og Furubotn ute. Blir dermed spennende å se hva vi starter med, spesielt på topp. Håper vi får se enten Buduson eller Rocky fra start sammen med Flo/Sanel, helst Rocky. Synes han har gjort en god figur etter han kom til oss. 


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 17 sep 17, 15:27

Opprinnelig postet av madcow

Jeg er forvirret over at noen har så tunnelsyn, og lite kontakt med virkeligheten at de har troa på seier i den kampen her. Jeg er usikker på om jeg synes det er en god idé å mobilisere til en kamp der det er rimelig tydelig at vi kommer til å tape (med flaks uavgjort). Jeg tror det vil skade FFK som produkt mer enn det vil gagne oss dersom det kommer 6000+ folk på kamp som er på kanten til å gi opp FFK i en kamp der vi ikke kommer til å gjøre det bra. Jeg vil heller tro FFK som produkt vil øke i verdi dersom 6000+ folk kommer på en kamp som vi har sjans til å vinne.. 

Start har tapt 4 kamper denne sesongen her, vunnet 13.
Vi har vunnet 3, tapt 9..

At vi klarer å trekke paraleller mot det å spille uavgjort mot de i serieåpningen mot et lag som ikke hadde satt seg enda blir litt som å forsøke å hoppe fra 10ern i slutten av 60-årene og forvente at kroppen takler det like bra som da man var i 20-årene.

Nå nå. Jeg vet det er lenge siden FFK presterte noe minneverdig, men det er tross alt ikke 40 år siden årets seriåpning.... Wink

Man skal alltid ha tro på seier. Ellers er det ingen vits i å spille kampen. Start snubler iblant de også, det gjør alle. Dessuten er det vel typisk for FFK å overprestere mot de beste lagene, mens de underpresterer voldsomt mot de lag de strengt tatt burde ha slått...? 

Jeg forventer da ikke seier. Det er det vel knappest noen som gjør på vegne av FFK idag. Men det er lov å håpe! 


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 519

Lagt til: 17 sep 17, 15:31

Sant nok, FlightOfTheRat.. 

Jeg var nok litt i overkant negativ i min forige post.. Jeg ønsker derimot klubben alt godt og blir derfor litt bekymret når man ikke satser ellers også. Denne "fyll stadion" kampanjen skulle jeg gjerne sett enda flere ganger i løpet av sesongen. Forøvrig KNALLBRA iniativ av Supras som spanderer på de som ikke har råd til å dra på kampen.

Jeg har alltid håpet, har derimot ikke alltid trua!

---------------------------

"Nomen mihi Legio est, quia multi sumus."

- FFK / LFC / Østsiden -


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 17 sep 17, 16:47

Flaks/uflaks er noe som betyr mye og slik spilet har vært de siste ukene har Arendal egentlig ikke spilt dårlig men de har hatt uflaks. I dag spilte de hjemme mot Mjøndalen og etter 90 minutter var stillingen 0-0. Dommeren legger til 3 minutter og etter disse var spilt var fortsatt stilligen 0-0. Ett minutt på overtid av overtid og på kampens siste spark på ballen scorer Mjøndalen og vinner således 1-0.


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 519

Lagt til: 17 sep 17, 17:41

1-1 til pause kan man da jo ikke klage på mot start. VELDIG fin tå fra Kapidzic!

---------------------------

"Nomen mihi Legio est, quia multi sumus."

- FFK / LFC / Østsiden -


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 17 sep 17, 17:46

Er ganske så fornøyd med omgangen. Vi spiller bra!

Bare så synd medvden gigantiske tabben til Jenssen på baklengsmålet, men nydelig tå fra Sanel på 1-1

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 519

Lagt til: 17 sep 17, 18:04
Endret: 17 sep 17, 18:48
Endret av: madcow

Se her ja! Dette var fint innlegg og flott plassering av Rocky Lekaj. 2 - 1 gleder oss godt!

Veteli byttet ut rimelig tidlig, er det for å holde presset oppe med Rekdal? morsomt.

 

Edit 1: @64minutter: I alle dager. Dette var godt angrep. synd den ikke gikk inn men dette var pent!

Edit 2: @66minutter: Presset holdes godt igjennom kampen her altså. Hadde vært flott om Begby fikk notert seg for en scoring der. Da kunne jeg iallefall spist hatten min og det 1 - 3 resultatet jeg spådde. ;P

Edit3: Ser Ranheim ligger under mot Elverum, forhåpentligvis så tar Ranheim seg sammen og slår Elverum så det ikke blir for jevnt i bunnen.

 

Edit4: I alle dager.. S08 ligger under 4 - 0 mot nedrykkskandidaten Tromsø etter første omgang.

Edit5: Da var seieren i boks. 3 poeng. Hurra! Dette gjør forhåpentligvis at tilskuertallet for neste hjemmekamp også blir høyere! :) 

Nå trenger vi bare at Ranheim tar seg sammen!

---------------------------

"Nomen mihi Legio est, quia multi sumus."

- FFK / LFC / Østsiden -


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 17 sep 17, 19:15

Opprinnelig postet av madcow
Nå trenger vi bare at Ranheim tar seg sammen!

Ser ut til å bli en bra fotballhelg likevel dette. 1-1 nå, og Tromsø kan også score flere mål ;)


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 17 sep 17, 19:21

Dette var en glimrende kamp og skikkelig overaskende, jeg legger meg helt flat vedr pessimismen før kampen. Jeg så virkelig ikke dette komme.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24