Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: Arendal - FFK 20. august 2017 (Eurosport Pluss eller Eurosport Player)

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 20 aug 17, 08:54

Dette er en kamp vi må vinne!

Ikke fordi det matematisk blir umulig å holde plassen med tap, men for at supporterne skal ha føle noe som helst håp om å beholde plassen.

Heldigvis er både Akinyemi og Nuhu tilbake fra karantene til denne kampen og Veteli er nok også tilbake etter det jeg antar var en taktisk utelatelse fra forrige kamp fra Loberto sin side. Den kampen her er mye viktigere å vinne og en seier er mer sannsynlig enn mot Glimt.

Dagens lag?:

Westgaard - Akinyemi - Leko - Nuhu

Henningsson - Karoliussen - Veteli - Furebotn

Flo - Kapidzic

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 20 aug 17, 09:56

Jeg tipper følgende:

Loberto: Målene vi slapp inn er alt for enkle og vi hadde også sjangser, men desverre klarte vi ikke å omsette disse.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 20 aug 17, 12:29

3-1 seier til Arendal, ikke fordi jeg håper på tap. Men rett og slett at Loberto er ikke mannen til p snu dette. Han klarer ikke engasjere spillerne. Og hans fotball er ikke effektiv nok. Det tar for lang tid å få ballen i angrep og hans taktik hører ikke hjemme i OBOS.

Arendal kommer fra en sterk seier over Jerv på bortebane og fortsetter flyten ved å slå FFK.


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 519

Lagt til: 20 aug 17, 17:56

Tipper 0 - 2, en FFK seier som lurer oss supportere til å få troa på at vi ikke rykker ned.. som også blir viktig i forkant av morgendages medlemsmøte...

 

---------------------------

"Nomen mihi Legio est, quia multi sumus."

- FFK / LFC / Østsiden -


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 20 aug 17, 18:10

Arendal er gode til å holde tempoet oppe i angrepet.

FFK triller ball og kommer ikke til avslutninger..


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 622

Lagt til: 20 aug 17, 18:32

Elverum leder. FFK spiller ikke spessielt bra. Ser skummelt ut det her.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 20 aug 17, 18:33
Endret: 20 aug 17, 18:33
Endret av: Ebenfalk2

Og der var det gjort....

 

Og vi ligger sist i Obos... Gratulerer a!


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 622

Lagt til: 20 aug 17, 18:33

Der scorer Arendal også. Helmørkt.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 20 aug 17, 18:55

Paradokset er at med ett tap her i dag er det for seint å skifte trener, og derfor ikke er avhengig av å skifte trener for å "overleve". Godeste Loberto kan dermed fortsette som hovedttrener iom at et skifte da blir meningsløst.

Nå kan man vel egentlig opprette tråden, neste år.. PostNord ligaen, hvilke spillere får vi med oss, og hvordan blir økonomien!

FFK vil trenge en sesong til å aklimatisere seg, og for å oppnå kontinuitet på spillersiden, deretter må man sate på opprykk, altså den siste sesongen med Loberto som trener blir 2019, da FFK kommer til å satse på opprykk.. Om ikke 2018 også blir en gedingen nedtur som ender med nedrykk, med en trener som Loberto virker det som om alt er mulig!


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 622

Lagt til: 20 aug 17, 19:33

Nei det er ikke noe poeng å bytte hverken trener eller styre nå. Nå kan vi liksågodt la de rasere klubben vår fullstendig ,så kan vi kanskje få oppleve en ny opptur om noen år. Det tragiske er jo at jeg mest sansynlig sitter på stadion til neste år også. Optimistisk som alltid :-)

 


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 20 aug 17, 19:36
Endret: 20 aug 17, 19:41
Endret av: Ebenfalk2

Jeg reiser ikke på stadion før Loberto forsvinner fra klubben.. så enkelt er det..

DU vet DU er en ræva trener når du må sende en midtstopper i angrep mot Arendal..

snakker om å bli reddet av dommeren, noe som i så fall vil være ett ran om FFK skulle ta poeng.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 20 aug 17, 19:41

Helt tragisk og jeg er enig i at det er for sent å redde klubben, men vil det ikke være helt katastrofalt å fortsette emd Loberto som trener neste år, hvilken tillit vil han ha?


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 20 aug 17, 19:41

NULL


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 20 aug 17, 19:42

Jøss, når var det sist vi faktisk scoret på overtid og fikk med oss noe? Føles som det kommer 50 overtitdsmål i mot for hvert vi selv scorer på overtid og redder poeng.

Med nok en liten redningspakke fra Jerv og seier til dem så gikk det fra svarteste bekmørkt, til vel, "kun" bemørkt.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 20 aug 17, 19:47

problemet er at dette er ett resultat ene og alene pga flaks. Arendal hadde mange stor sjanser, FFK klarte så vidt å skape 10 min press på slutten, etter å ha sendt 2 stoppere i angrep.. 

Enden på visa er at Loberto da får fortsette..

Svakt, svakt, svakt, svakt!!!!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 20 aug 17, 19:47

Steike. Fikk bare sett sluttminuttene, var 1-1 ok ut fra spill og sjanser?

Håper et sent mål her kan drive ut noen mentale demoner av laget!

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 20 aug 17, 19:49

Flyt i Grimstad i dag... Jerv scorer på overtid igjen og vinner 3-2 over Elverum.

Spent på medlemsmøtet i morra

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 20 aug 17, 19:51

Blir nok lynsjestemning.. ihvertfall ikke mange fornøyde medlemer om dagen tipper jeg..


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 20 aug 17, 19:52

Denne flaksen vi hadde i dag kan teoretisk redde klubben, hadde vi bare kunne fått ut Loberto slik at vi kunne hatt et håp om få kvallik. Nå er det jo litt tid til neste kamp og den er hjemme mot overkommelig motstand. Nå trener ville jo hatt litt tid på seg.


arildoaim

A-lagspiller

Ble medlem: 23 nov 06
Innlegg: 293

Lagt til: 20 aug 17, 19:54
Endret: 20 aug 17, 19:56
Endret av: arildoaim

Med straffescoringen røk vel det lille håpet om at Loberto forsvinner. Det blir muligens nedrykk uansett, og det er kanskje for sent å bytte trener nå, men vil vi virkelig ha Loberto videre? Nå er det også ligapause, noe som vil gi iallefall litt bedre tid til forberedelser for en eventuell ny trener. 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 20 aug 17, 20:28

Hvis 1-1-målet er forskjellen på Loberto en kamp til eller ikke (jeg tviler på at styret er så enkle - hvis de vurderer å bytte ut Loberto nå, så har de nok vurdert det en stund allerede, og hvis de har en klar kandidat til erstatter så er Loberto ferdig uansett) så er jeg fortsatt glad for målet.

Med såpass få kamper igjen av sesongen vet vi ikke hvor mange poengs forskjell et trenerskifte vil medføre. Det vi vet, er at det er ett poeng mer til oss og to poeng mindre til en nedrykksrival. Da blir det smått absurd for meg å ha blandede følelser for det målet. Vi er i gjørme til oppunder ballene, og ethvert poeng er gull verdt.

Det er vårt første bortepoeng etter ferien, det hjelper lite, men det er bedre å ha Arendal to poeng bak oss, enn ett poeng foran!

Håper vi nå får spilt med samme forsvarsfirer i noen kamper, unngår skader og karantener, og at noen av de offensive spillerne finner formen fra de siste kampene før sommerpausen.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 20 aug 17, 21:45

Forumets forside viser forøvrig feil resultat og feil tabellplassering etter kampen. 

---------------------------

Griseforsiktig optimist.


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 21 aug 17, 08:37

Opprinnelig postet av Snæbbis

Forumets forside viser forøvrig feil resultat og feil tabellplassering etter kampen. 

tabellplassering blir vel regnet ut automatisk. Kanskje han som oppdaterer resultatene gikk lei av kampen og fant på noe annet før kampen var ferdig. 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 21 aug 17, 08:53

Akkurat det sier vel sitt om situasjonen vi har i klubben................


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 21 aug 17, 09:15
Endret: 21 aug 17, 09:16
Endret av: kanogvetalt

Egentlig var vel dette en ok runde. Vi ligger i sumpa med Arendal og Elverum. Vi spilte borte, de to andre spilte hjemme. Vi beholdt avtanden til Arendal, og ligger nå ett poent foran Elverum. Minuset er at Jerv kjørte litt ifra, om man skal ha ambisjoner om sikker plass.

I Arendal snakker de sikkert om id ag om at laget er dårlig trent som blir overkjørt siste kvarteret. De snakker neppe om trenerbytte for det har de jo gjennomført tidligere i sommer. Og det har jo gitt resultater.

Her snakker man stort sett bare om trenerbytte. Og det som er spesielt er at vi har kommet dit at det nå ser ut til å være mer viktig å få rett i at Loberto burde fått sparken, enn at laget tar poeng.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 21 aug 17, 09:56

Jo men Arendal har tapt de 5? siste hjemmekampene. Vi spilte elendig og hadde griseflaks  og fikk straffe pga hands rett før slutt, dermed fikk vi uavgjort. Plutselig snudde kampen i Elverum og de slapp inn 2 mål helt på slutten  og tapte. For oss var dette veldig flott. Altså vi ser på årets Obosliga at 3 lag er MYE dårligere enn de andre. De tre lagene ligger "alene" sist på tabellen og har vær ræva i hele år. At Elverum og Arendal er i denne gruppa vil jeg si er forståelig. At Arendal byttet trener fra en erfaren trener til en "ny" forsto jeg aldri når det skjedde og det har ikke blitt noen suksess heller. Nå blir det spennende å høre hva de sier i podcasten til f-b.no hvor Brevik sa han vår for å sparke Loberto hvis vi ikke vant "overbevisende" mot Arendal. Ikke var det seier og ikke var det overbevisende.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 21 aug 17, 10:25

Opprinnelig postet av Erikk

Jo men Arendal har tapt de 5? siste hjemmekampene. Vi spilte elendig og hadde griseflaks  og fikk straffe pga hands rett før slutt, dermed fikk vi uavgjort. Plutselig snudde kampen i Elverum og de slapp inn 2 mål helt på slutten  og tapte. For oss var dette veldig flott. Altså vi ser på årets Obosliga at 3 lag er MYE dårligere enn de andre. De tre lagene ligger "alene" sist på tabellen og har vær ræva i hele år. At Elverum og Arendal er i denne gruppa vil jeg si er forståelig. At Arendal byttet trener fra en erfaren trener til en "ny" forsto jeg aldri når det skjedde og det har ikke blitt noen suksess heller. Nå blir det spennende å høre hva de sier i podcasten til f-b.no hvor Brevik sa han vår for å sparke Loberto hvis vi ikke vant "overbevisende" mot Arendal. Ikke var det seier og ikke var det overbevisende.

Nå er det vel ikke F-B som bestemmer hvem som skal trene FFK, heldigvis. At Elverum, med ligaens minst budsjett, ligger i bunnen er ikke så overaskende. Men Arendal, som brukte mye penger på å hente et nytt lag etterv opprykket, var av mange forventet å ligge høyere opp på tabellen. Så er det dette med at man ikke bygger lag over natta da. Florø derimot, som satset på kontinuitet, lykkes.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 519

Lagt til: 21 aug 17, 10:31
Endret: 22 aug 17, 00:28
Endret av: madcow

Vi må "bare" tilbake til 1992 for å se lignende poengfangst (på 21 runder) som i år: 

2017: 16
2016: 28
2015: 28
2014: 37
2013: 31
2012: 24
2011: 20
2010: 35
2009: 23
2008: 38
2007: 29
2006: 29
2005: 22
2004: 28
2003: 43
2002: 48
2001: 39
2000: 41
1999: 28
1998: 44
1997: 36
1996: 33
1995: 40
1994: 45
1993: 43
1992: 14

 

Ofte enig med deg kanogvetalt men når det kommer til Loberto så mener jeg dessverre at du tar feil. Han er ikke en mann som klarer å samle klubben (og herunder går også medlemmer, styret, spillere og byen som helhet). Jeg sier på ingen måte at byen som helhet er skikket til å ta en vurdering på trenerens evner, jeg sier ikke heller at hverken jeg (eller andre her inne) er skikket til å ta den vurderingen.


men fasiten er: Vi har dårligste poengfangsten på 15 år.

 

edit: skrivefeil o.l.

edit2: Så det er sagt; Helt enig i at kontinuitet er bra, men dersom man opplever at organisasjonen ikke klarer å omsette de ressursene vi har til noe positivt så er det ikke "kontinuitet, koste hva det koste vil"... eller kanskje klubben forstår at den ikke er kompetent nok til å innhente en god trener til å ta over for Loberto... for det skal sies, dersom det ikke eksisterer god nok kompetanse i klubben til å få fatt i en ny og bedre trener med tydelige lederevner så burde vi la være.. og det kan godt være det er det du "ser", kangogvetalt... ikke vet jeg..

 

men det sirkuset/nedturen her er jeg lei av.

 

 

 

---------------------------

"Nomen mihi Legio est, quia multi sumus."

- FFK / LFC / Østsiden -


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 622

Lagt til: 22 aug 17, 14:04

Det er egentlig oppsiktsvekkende dårlig av FFK hittils i år. Det er vel ikke noe tvil om at på det berømte papiret har vi ett lag som lett skulle vært topp 6 i adecco,både før sommer oppryddingen i stallen,og etter. 



Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24