Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: Glimt - FFK 16. august 2017 (Eurosport Norge eller Eurosport Player)

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 16 aug 17, 18:05

Laget for dagens kamp er klart og det blir fire endringer siden sist:

 

Akinyemi og Nuhu er ute grunnet karantener, mens Flo og Veteli sitter på benken.

Laget blir da som følger

Jensen

Westgaard - Karoliussen - Leko - Bredeli

Henningsson - Furebotn - Åsheim - Begby

Lekaj - Kapidzic

Flo og Veteli sitter nok på benken for å spare dem til den mye viktigere kampen mot Arendal til helgen, noe jeg føler er helt riktig. I tillegg er jeg glad for å se Kapidzic på topp med Lekaj. Har troa på de sammen.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 16 aug 17, 18:53

Fy faen... 30 sekunder

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Haarek

A-lagspiller

Ble medlem: 19 jul 05
Innlegg: 407

Lagt til: 16 aug 17, 18:59

Ja det er tragisk,så vidt en gidder se på.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 16 aug 17, 19:01

8 minutter og det er slutt

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 16 aug 17, 19:02

Er jo ingen som hadde ventet seier i dag, men to i ræva etter 8 minutter.... Fy faen så ræva

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 16 aug 17, 19:02
Endret: 16 aug 17, 19:03
Endret av: Ebenfalk2

Det er rett og slett en skam!

 

om ikke Loberto snart blir kjepp jaga fra byen så skjønner jeg ikke hva dom skjer!!

 

om man klarer å overleve denne sesongen med Loberto som trener så er det ett større mirakel en at Jesus gikk på vannet og at han klarte å lage vann til vin!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 16 aug 17, 19:06

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Det er rett og slett en skam!

om ikke Loberto snart blir kjepp jaga fra byen så skjønner jeg ikke hva dom skjer!!

Skjønte ingenting da Loberto ble ansatt, og skjønner ingenting av at han er her fortsatt...

Det er absolutt null progresjon - og det til tross for at fem spillere har blitt hentet inn.

Dette har ingenting med kontinuitet å gjøre. Spar meg for den regla.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 16 aug 17, 19:12

Ikke jeg heller.. på tide FFK begynner å satse på meriterte A-lagstrenere med lang erfaring og resultater å vise til!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 16 aug 17, 19:13

... mens Ndiaye fortsetter å putte for Elverum og sender oss til 2. divisjon på tabellen.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 16 aug 17, 19:13

Bare flaks det ikke står 4-0 egentlig


Haarek

A-lagspiller

Ble medlem: 19 jul 05
Innlegg: 407

Lagt til: 16 aug 17, 19:29

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Det er rett og slett en skam!

om ikke Loberto snart blir kjepp jaga fra byen så skjønner jeg ikke hva dom skjer!!

Skjønte ingenting da Loberto ble ansatt, og skjønner ingenting av at han er her fortsatt...

Nei det har jeg lurt på også. Hva hadde han på CV som gjorde at han ble ansatt? At han er her fortsatt er jo håpløst,går rett ned nå hvis ikke det skjer et mirakel. Kanskje overleve en kvalik,er vel eneste håpet. 


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 16 aug 17, 19:35

Da må vi i såfall ha inn en rutinert ringrev


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 16 aug 17, 19:46

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Da må vi i såfall ha inn en rutinert ringrev

Har jo prøvd det også uten hell.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 16 aug 17, 19:56

Handler om å finne noen som er i takt med FFK og Fredrikstad som by.. prosjekt Loberto har så til de grader gått dritt, på lik linje som daglig leder ansettelsen og styre jobben som er gjort. 


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 16 aug 17, 20:20

4-0 


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 16 aug 17, 20:22

Vet ikke om jeg skal le eller grine av det som blir gjort fra FFK sin side nå. De skaper rett og slett ingen ting..


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 16 aug 17, 21:21

Bytter dem ikke trener nå så blir det 2 divisjon neste år!Men dumt å måtte bytte trener hvert år også!

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 16 aug 17, 21:25

Enda dummere å ansette feil trenere hvert år også.. de må slutte å ansette spillerutviklere og assistent trenere.. hjelper ikke å han sterk stall når trenerene er RÆVA


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 16 aug 17, 23:28

Blir gøy å se hvordan kontinuiteten kommer til å bli på spillersiden neste sesong.. samtlige a-lagsspillere kommer til å ønske seg bort.. blir artig å se FFKs mediestrategi da ja... hva blir det neste trend ordet..#spillerflukt!


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 519

Lagt til: 16 aug 17, 23:47
Endret: 16 aug 17, 23:57
Endret av: madcow

Jeg antok resultatet skulle bli noe slikt. Bodø/Glimt har vært særdeles sterke i det siste og vinner fortjent. Vi som supportere av FFK forventer nok at laget skal prestere LANGT over evne dersom vi tror at vi skal klare å stå opp i mot en soleklar opprykskandidat.

På godt og vondt i flere ledd av klubben (inkludert økonomi) så er vi ikke bedre. Likevel så finner jeg det merkelig at vi iallefall ikke har blitt det fnugg bedre i løpet av hele den sesongen her..

Dette er forøvirg en av de kampene hvor Leko ikke evner å legge press på ballfører. Jeg har sett det gjennom hele sesongen her at det er OFTE at han ikke klarer å presse skikkelig, og motstanderen ender opp med å få såpass mye spillerom at de ENKELT setter ballen i mål eller kan sende en passning til noen som er i en bedre posisjon. At ikke Loberto ser/har sett dette overrasker meg.. Han må gjerne ta kontakt så skal jeg sende han en oversikt over alle de situasjonene det gjelder! (gitt at han har lagringsplass nok... for det er ikke rent få. ;P )

Jeg er ikke skuffet, jeg er bare lei meg.

---------------------------

"Nomen mihi Legio est, quia multi sumus."

- FFK / LFC / Østsiden -


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 17 aug 17, 07:37

Ca en halvtime før kampen i går fikk jeg sms av en kompis som spurte om jeg ville være med å bade. Jeg dro dermed og badet og har ikke sett kampen, man behøvde ikke være Nostradamus for å forutse at vi kom til å få en skrell. Som jeg har sagt mange ganger, "Det kommer ikke til å snu" Vi kommer til å rykke ned hvis vi ikke blir kvitt Loberto. Til Lobertotilhengerne vil jeg igjen spørre: Hvem skal trene laget neste sesong i 2. div?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 17 aug 17, 09:12

Opprinnelig postet av Erikk

 Vi kommer til å rykke ned hvis vi ikke blir kvitt Loberto. Til Lobertotilhengerne vil jeg igjen spørre: Hvem skal trene laget neste sesong i 2. div?

Jeg er først og fremst motstander av trenerbytte, som jeg har vært de de to foregående sesongene, og ikke minst i 2009. Dette har aldri gitt noen effekt. Så hvorfor skal vi ta kostnaden og ommdømme svekkelsen hvis det ikke gir noen effekt? Hvis vi rykker ned vil det gi et betydelig tap av inntekter. Er det da smart å ta med seg at man skal betale to trenere?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 17 aug 17, 09:34

Vi har jo blitt reddet 2 år på rad av ny trener midt i sesongen, hvem sier det ikke har noen effekt? Jeg sier heller ikke at en ny trener vil redde oss, men vi vil iallfall ha en sjangs til å overleve i Obosligaen. Dessuten må vi vel betale 2 trenere uansett eller tenker du at Loberto skal fortsette etter nedrykket?


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 17 aug 17, 09:42

om det blir trenerbytte signer den nye treneren i det minste ut 2018 da. Vi kan ikke noen en gang starte prosessen med ny trener i november og signere ny trener i januar. Det er en av grunnene til at vi sliter år etter år etter år

---------------------------

Innerst inne er vi røde alle mannn

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 17 aug 17, 13:04

Opprinnelig postet av Erikk

Vi har jo blitt reddet 2 år på rad av ny trener midt i sesongen, hvem sier det ikke har noen effekt? Jeg sier heller ikke at en ny trener vil redde oss, men vi vil iallfall ha en sjangs til å overleve i Obosligaen. Dessuten må vi vel betale 2 trenere uansett eller tenker du at Loberto skal fortsette etter nedrykket?

Vi beholdt plassen med så liten margin at man ikke kan påberope at trenerbyttet ga noen effekt. Poengfangsten økte matginalt, og ikke mer enn man kan forvente, da et nytt lag alltid utvikler seg. Trenerbyttet i 2009 er et godt eksempel på at det kan gå helt galt, og hvis vi ser alle gangene dette har skjedd så er det ingen effekt.

Og til de som mener vi må ha inn en erfaren trener med pondus, så vil jeg minne om at vi spilte 1-7 mot Ranheim på stadion i fjor høst med Mjelde som trener.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 17 aug 17, 13:56

I 2009 va rforutsetningene for å klare seg ganske spesielle iom at det foregikk en håpeløs kampanje fra Henriksens side der han opererte som sportssjef. Sa FFK var ien gullposisjon mtp utgående kontrakter. Da hadde spillerne mistet all motivasjon og i tillegg ansetter en trener som er i fullstendig utakt med klubben og byen.

Hadde ikke Erlandsen kommet inn, hadde nedrykket vært klart 3-4 kamper før sesongen var over.

Nå er det ikke mulig å snu det, fordi man er avhengig av andre og vi må vinne minst 6 av 10 kamper for å unngå kvalik plassen.

Dynamikken er fastlåst, nå har han ikke klart å snu det.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 17 aug 17, 14:06

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

 

Hadde ikke Erlandsen kommet inn, hadde nedrykket vært klart 3-4 kamper før sesongen var over.

 

HWL ga seg etter 6. serierunde. Da lå vi på 13. plass, 1. poen bak 11. plassen.

Erlandsen tok over 20. mai. Vi endte på 11. plass, med nød å neppe.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 17 aug 17, 14:10

Jepp hadde Erlandsen kommet i seinere hadde vi rykket ned. Men for min del det finnes andre trenere jeg ville valgt før han..


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 17 aug 17, 15:14

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Jepp hadde Erlandsen kommet i seinere hadde vi rykket ned. Men for min del det finnes andre trenere jeg ville valgt før han..

Vi var 2 poeng fra nedrykk, og hadde dårligere målforskjell en 4 av 5 lag bak oss. Erlandsen ledet laget i 20 serierunder, og det gjorde ikke noen forskjell i det hele tatt. Han kunne kommet når som helst.

Poenget var jo at vi hadde betydelig høyere forventninger før seriestart den gang, og det var der HWL gikk på en smell. 

Synes ikke dette, heller, er et godt eksempel på et vellykket trenerbytte.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 17 aug 17, 15:35

Vel, at vi såvidt unngikk å rykke ned, i en sesong der vi faktisk håpet på å bli med i opprykkskampen må vel sies å være en fadese uansett. Helt enig i at andre trenere kunne fått til bedre resultater en Erlandsen.. men at hans rutine var med på å redde klubben hvor alternativet var å fortsette med HWL eller ansette AE, så var den negative trenden under HWL ledelse ganske klar. Og man turte ikke å spekulere i at det skulle gå bedre. At de samme kriteriene ikke gjelder denne sesongen er trist. Uansett så handler hele historie. De siste årene om dårlig ansettelser og feil prioriteringer.. og for lite ledelseskompetanse. Grunnen til denne diskusjonen handler om at du tror ikke det hjelper. 

Jeg tror det hjelper, fordi treneren får ikke laget til å fungere. Mjelde klarte i fjor å snu det. Å satse på en ny trener som er en dyktig motivator, og har rutine vil være lurt i situasjonen som nå klubben står i.

utover det så kommer jeg ikke til å diskutere saken mer med deg.


Vedahl

Juniorspiller

Ble medlem: 19 sep 08
Innlegg: 98

Lagt til: 17 aug 17, 20:04
Endret: 17 aug 17, 20:13
Endret av: Vedahl

Å påstå at trenerbyttene i 09, 15 og 16 ikke hadde noen effekt er å benekte kalde og harde fakta:

 

2009:

Før Tom: 6-4-12, snitt 1,0 poeng pr. kamp

Med Tom: 4-0-4, snitt 1,5 poeng pr. kamp 

2015:

Før Arne: 1-4-4, snitt 0,4 poeng pr. kamp

Med Arne: 7-7-7, snitt 1,3 poeng pr. kamp

2016:

Før Mons: 4-5-10, snitt 0,9 poeng pr. kamp

Med Mons: 4-4-3, snitt 1,5 poeng pr. kamp

 

Fakta er at trenerbyttene til Arne og Mons reddet plassen i 15 og 16, mens byttet til Tom i 09 kom akkuratt litt for sent. Et evt bytte nå i 2017 ser også ut til å komme i seneste laget.... 

 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 18 aug 17, 08:51
Endret: 18 aug 17, 12:40
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av Vedahl

Å påstå at trenerbyttene i 09, 15 og 16 ikke hadde noen effekt er å benekte kalde og harde fakta:

 

2009:

Før Tom: 6-4-12, snitt 1,0 poeng pr. kamp

Med Tom: 4-0-4, snitt 1,5 poeng pr. kamp 

2015:

Før Arne: 1-4-4, snitt 0,4 poeng pr. kamp

Med Arne: 7-7-7, snitt 1,3 poeng pr. kamp

2016:

Før Mons: 4-5-10, snitt 0,9 poeng pr. kamp

Med Mons: 4-4-3, snitt 1,5 poeng pr. kamp

 

Fakta er at trenerbyttene til Arne og Mons reddet plassen i 15 og 16, mens byttet til Tom i 09 kom akkuratt litt for sent. Et evt bytte nå i 2017 ser også ut til å komme i seneste laget.... 

 

Poengsnitt er en ting, og der har du selvfølgelig rett.

Tabellplassering, og det er jo det dette handler vom når man skal unngå nedrykk, er noe annet. Nordlie tok oss fra 13. plass til 14. plass. Det to andre gav så marginal effekt at det i stor grad var tilfeldigheter som gjorde at vi klarte oss. Tatt i betraktning kostnaden dette innebar, stå det ikke i stil med effekten.

Lag, og spesielt med nye spillere/trener, blir bedre utover i sesongen.

Uansett, at vi kom på kvalik i 2009 var ren skjær uflaks.

 

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 259

Lagt til: 18 aug 17, 10:48

Skal nevnes at statistikk mtp trenerbytte også kan være mer komplekst enn tilsynelatende. Om en trener allerede er under press, og deretter blir utsatt for hardt kampprogram, er det stor sannsynlighet for at man går ut med dårlige resultater. Om man da sparker trener etter disse kampene, vil laget ikke bare ha den nye energien som en trener ofte gir, men i mange tilfeller også ha et atskillig lettere kampprogram (fordi man har unnagjort noen av de hardere kampene). Senest i år ble Tromsø-trener Bård Flovik sparket etter, fra å allerede ligge i en presset situasjon, å gå på tre strake tap. Om man imidlertid ser at disse tre tapene var mot LSK borte, VIF hjemme og Molde borte så er det kanskje ikke så rart. Nå er det for så vidt verdt å nevne at ny trener så langt står igjen med 2 tap og en uavgjort på de tre første kampene, selv om dette ser ut til å ta seg opp etter hvert.

Ofte er et trenerbytte helt på sin plass. Men før man gjennomfører det, må man se på konsekvenser, både langsiktig og kortsiktig for å se om det er verdt det. 1) Er sjansen større for å overleve i OBOS-ligaen med et trenerbytte?  2) Vil en annen trener enn Loberto gjøre en bedre jobb med FFK på lang sikt? Personlig vil jeg svare et svakt ja på 1), fordi jeg tror at HWL, Arne Erlandsen, JHH, Mons Ivar Mjelde og Loberto ikke alle er elendige trenere som ikke klarer å få noe ut av laget, men at problemet stikker dypere enn trenerspørsmålet, og at en ny trener følgelig ikke vil utgjøre spesielt stor forskjell. Når det gjelder 2) er jeg helt sikker på at Loberto er et godt valg for fremtiden med tanke på arbeidsinnsats, engasjement og vilje til å tilpasse seg. Om man i tillegg tar med i betraktningene de økonomiske utgiftene og at vi nok en gang blir satt to steg tilbake mtp klubb- og lagutvikling, mener jeg et trenerbytte ikke er verdt det, selvfølgelig med forståelse for at andre ikke er enig med meg.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 18 aug 17, 11:48

Jeg har jo vært tydelig lenge på at Loberto ikke vil holde oss unna et nedrykk, men man er jo selvsagt heller ikke sikker på at en ny trener vil klare det. Til søndag møter vi Arendal borte og den kampen kommer vi til å tape. Hvis man hører siste podcast på f-b.no gikk de også veldig langt i å si at de ønsket et trenerbytte hvis vi ikke vant kampen. Jeg tenker at for hver kamp vi taper vil sannsunlighten for at en ny trener ikke kan redde oss øke. Typisk oss vil være å sparke treneren så sent at vi rykker ned uansett. Jeg har stilit dette spørmålet flere ganger og gjør det igjen. Skal Loberto trene oss neste år i 2. div også?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 18 aug 17, 12:39

Opprinnelig postet av Erikk

Jeg har jo vært tydelig lenge på at Loberto ikke vil holde oss unna et nedrykk, men man er jo selvsagt heller ikke sikker på at en ny trener vil klare det. Til søndag møter vi Arendal borte og den kampen kommer vi til å tape. Hvis man hører siste podcast på f-b.no gikk de også veldig langt i å si at de ønsket et trenerbytte hvis vi ikke vant kampen. Jeg tenker at for hver kamp vi taper vil sannsunlighten for at en ny trener ikke kan redde oss øke. Typisk oss vil være å sparke treneren så sent at vi rykker ned uansett. Jeg har stilit dette spørmålet flere ganger og gjør det igjen. Skal Loberto trene oss neste år i 2. div også?

Hvis vi rykker ned, noe som ikke er avgjort, tror jeg han absolutt kan være rett mann. Se på Åsmund Bjørkan. Han har rykket ned med Glimt flere ganger, og så sent som i fjor. Nå er de nesten like suverene som den sesongen Jan Halvor Halvorsen trente de i Obos.

At noe er typisk betyr at det skjer oftere enn at det ikke skjer.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 18 aug 17, 14:45

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Vedahl

Å påstå at trenerbyttene i 09, 15 og 16 ikke hadde noen effekt er å benekte kalde og harde fakta:

 

2009:

Før Tom: 6-4-12, snitt 1,0 poeng pr. kamp

Med Tom: 4-0-4, snitt 1,5 poeng pr. kamp 

2015:

Før Arne: 1-4-4, snitt 0,4 poeng pr. kamp

Med Arne: 7-7-7, snitt 1,3 poeng pr. kamp

2016:

Før Mons: 4-5-10, snitt 0,9 poeng pr. kamp

Med Mons: 4-4-3, snitt 1,5 poeng pr. kamp

 

Fakta er at trenerbyttene til Arne og Mons reddet plassen i 15 og 16, mens byttet til Tom i 09 kom akkuratt litt for sent. Et evt bytte nå i 2017 ser også ut til å komme i seneste laget.... 

 

Poengsnitt er en ting, og der har du selvfølgelig rett.

Tabellplassering, og det er jo det dette handler vom når man skal unngå nedrykk, er noe annet. Nordlie tok oss fra 13. plass til 14. plass. Det to andre gav så marginal effekt at det i stor grad var tilfeldigheter som gjorde at vi klarte oss. Tatt i betraktning kostnaden dette innebar, stå det ikke i stil med effekten.

Lag, og spesielt med nye spillere/trener, blir bedre utover i sesongen.

Uansett, at vi kom på kvalik i 2009 var ren skjær uflaks.

 

Du må også se på hvor vi hadde havna hvis vi ikke hadde hatt de økningene i poengsnitt. Tom Nordlie kom da det var 8 kamper igjen,dvs altfor sent + at han umiddelbart fikk alle spillerene mot seg. Hadde Nordlie ikke kommet hadde vi gått rett ned (noe i etterpåklokskapen kanskje hadde vært å foretrekke i stedet for å bli slått ned av Sarp)

Erlandsen er jeg enig at det var tilfeldigheter at vi holdt oss, han har jo den mest publikumsfientlige spillestilen i tillegg, og han er heller ikke særlig populær i LSK nå heller.

Mjelde var en suksess, både i spilleglede, publikumsoppmøte og poengfangst. Hvis du ser på tabellen kamp for kamp fra runde 20, da Mjelde tok over, tok han oss opp fra 4 poeng fra sikker plass og opp på sikker plass på 3 kamper, og beholdt sikker plass ut sesongen.


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 259

Lagt til: 18 aug 17, 15:02

Opprinnelig postet av Bob Page

Mjelde var en suksess, både i spilleglede, publikumsoppmøte og poengfangst. Hvis du ser på tabellen kamp for kamp fra runde 20, da Mjelde tok over, tok han oss opp fra 4 poeng fra sikker plass og opp på sikker plass på 3 kamper, og beholdt sikker plass ut sesongen.

Enig i mye her, ofte har trenerbytte en god kortsiktig effekt. Så er spørsmålet om den oppsvingen er verdt konsekvensene et trenerbytte gir mtp at det setter oss noen steg tilbake når det gjelder langsiktighet. Verdt å huske at vi tok fattige to poeng på de siste fem kampene under Mjelde, med 4-13 i målforskjell, så det er langt ifra sikkert at oppgangen hadde vart dersom Mjelde hadde fått fortsette.



Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24