Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: Jerv - FFK 06. august 2017 (Eurosport Pluss eller Eurosport Player)

Flat Trådet Nøstet
Totalt 3 sider Alle

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 06 aug 17, 16:56

En time igjen til kampstart og lagoppstillingen er klar:

Jenssen

Westgaard, Leko, Akinyemi, Bredeli

Furebotn, Karoliussen, Veteli, Henningsson

Buduson, Flo

Det mest overraskende må vel være Bredeli inn for Nuhu. Jeg hadde egentlig sett for meg han som backup for Nuhu da han ble hentet, men spennende å se hvordan han er

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 06 aug 17, 17:49

Blir dette kampen som endelig avslutter forholdet mellom FFK og Loberto?

tipper 4-0 til Jerv!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 06 aug 17, 18:07

Jeg sitter å arresterer meg selv for å tenke at det er bedre med en skrell enn et "hederlig tap". Rykker vi ned vil det være en katatrofe (jeg er mer enn gammel nok til å huske hvor lenge vi slet 1 2. div). Det kommer ikke til å snu og vi vil ikke klare oss hvis Loberto får fortsette.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 06 aug 17, 18:08

Det taktiske er helt på trynet..


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 06 aug 17, 18:13

Det er rett og slett null struktur.. jeg gremmes av å se på..


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 06 aug 17, 18:17

Man kan jo lure på hva spillerne tenker om situasjonen.. Å være vinnerskaller og ikke kreve endringer når resultatene er så dårlig over så lang tid..


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 06 aug 17, 18:24
Endret: 06 aug 17, 18:26
Endret av: Erikk

Helt sørgelig, og tipset på 4-0 høres veldig realistisk ut. f-b.no velger å bruke ordet "drømmescoring" når vi ennå en gang får en på trynet.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 06 aug 17, 18:26

FFK har vel styrevedtak på prikke sparke treneren for å rette opp i omdømme sitt..


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 06 aug 17, 18:27

Det er jo slik jeg har sagt lenge. Hva er viktigst, å unngå nedrykk eller å ikke sparke treneren


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Slettet
Slettet av bruker eller moderator

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 08 aug 17, 15:59

Opprinnelig postet av Erikk

Det er jo slik jeg har sagt lenge. Hva er viktigst, å unngå nedrykk eller å ikke sparke treneren

Kommer an på om man ser kortsiktig eller langsiktig på det. Hvis alt handler om å overleve denne sesongen, så spark trener,og legg et kjempebeløp på bordet for en midlertidig løsning for resten av sesongen. Så får man en fin kopi av de siste års sesonger. 

Hvis man vil tenke langsiktig, så vil et nedrykk i år være mindre viktig. Det som teller er hvor klubben er om 3-5 år. 

Jeg støtter 100% opp om langsiktighet. Men jeg vet ikke omn Loberto var ritkig trener å satse på når man omsider begynner å tenke langsiktig i FFK. Kanskje var det bedre å velge den retning når man har en trener av samme kaliber som f.eks. Erlandsen. 

Men uansett, til spørsmålet om å sparke Loberto nå...hva vil man oppnå med det? I seg selv hjelper det ingenting. Det er først når man har en bedre trener klar at det kan gi mening å bytte. Da skal det være en trener med lang erfaring på øverste nivå - for det er dit FFK skal, og da trenger man en trener som behersker det nivået. 

I stedet for å plutselig innse nå at den gode Loberto faktisk ikke har noen som helst nevneverdig trenererfaring, noe man egentlig har visst hele tiden, og i stedet for å fortsette å tro på mirkaler og det ene svar som løser alle klubbens problemer under ett:

Prøv å foreslå noe fornuftig. Å sparke en trener midt i sesong er pr definisjon dumt. Når man ikke har noen vesentlig bedre erstatter klar, er det idiotisk. 100% kontraproduktivt for klubben. Loberto kan kanskje bli en topptrener med tiden, hvis han får lov til å få den tid han trenger. En halv sesong er ikke tid nok. 

Jeg må få lov til å gå ut i fra at FFK ansatte Loberto på gode grunner. Nå synes jeg vi skal gi de gode grunner en mulighet, og klare å være litt tålmodige. Et nedrykk i år behøver ikke bety klubbens undergang. 

Vil FFK innse at Loberto ikke var riktig valg, så må man fortsette letingen etter en bedre trener, som kan oppnå resultater noe hurtigere - men fortsatt må det være en langsiktig tanke med valget, ellers skyter man bare seg selv i foten, igjen. 

 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 08 aug 17, 17:06

Hvis man skal tenke langsikitg er det vel med tanke på å bygge opp noe år for år? Særp er et godt eksempel på at man har klart det. Jeg synes det hadde vært flott hvis vi hadde klart å få til noe slikt også. Klubbens målsetting var å gjøre det bedre enn de to foregående sesongene og jeg vet mange synes dette var for defensivt. Når vi med over halve sesongen spilt har vi kun vunnet 2 kamper. Vi har dermed vært dårligere enn det som var tilfelle de to foregående sesongene. Vi ser mer og mer tydelig at dette ikke kommer til å snu. Slik jeg ser det kan vi akseptere at vi rykker ned og da kan man stille flere spørmål. Hvilke konsekvenser vil et nedrykk få? Jeg tenker på økonomi, spillere trenere osv. Skal Loberto fortsette som trener neste år i 2. div? Hvilke spillere blir med ned? Slik jeg ser saken vil et nedrykk ødelegge det vi langsiktig prøver å bygge opp, dessuten er det alt annet enn enkelt å komme tilbake. Vi kan se på klubber som Hønefoss, Ham Kam eller Moss som eksempler på klubber som sliter med å komme tilbake. At en redningsmann ikke kan bli en langsiktig løsning forstår jeg ikke. Vi ønsket jo Mjlelde med videre etter forrige sesong og jeg er sikker på at klubben så på han som en langsiktig løsning. Hvis man tar en titt på demokraten.no ser det ut til at jeg har fått en venn med overskriften "Det holder nå Loberto" litt tråkig at jeg ikke har abonement.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 09 aug 17, 08:23
Endret: 09 aug 17, 11:06
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av Erikk

Hvis man skal tenke langsikitg er det vel med tanke på å bygge opp noe år for år? Særp er et godt eksempel på at man har klart det. Jeg synes det hadde vært flott hvis vi hadde klart å få til noe slikt også. Klubbens målsetting var å gjøre det bedre enn de to foregående sesongene og jeg vet mange synes dette var for defensivt. Når vi med over halve sesongen spilt har vi kun vunnet 2 kamper. Vi har dermed vært dårligere enn det som var tilfelle de to foregående sesongene. Vi ser mer og mer tydelig at dette ikke kommer til å snu. Slik jeg ser det kan vi akseptere at vi rykker ned og da kan man stille flere spørmål. Hvilke konsekvenser vil et nedrykk få? Jeg tenker på økonomi, spillere trenere osv. Skal Loberto fortsette som trener neste år i 2. div? Hvilke spillere blir med ned? Slik jeg ser saken vil et nedrykk ødelegge det vi langsiktig prøver å bygge opp, dessuten er det alt annet enn enkelt å komme tilbake. Vi kan se på klubber som Hønefoss, Ham Kam eller Moss som eksempler på klubber som sliter med å komme tilbake. At en redningsmann ikke kan bli en langsiktig løsning forstår jeg ikke. Vi ønsket jo Mjlelde med videre etter forrige sesong og jeg er sikker på at klubben så på han som en langsiktig løsning. Hvis man tar en titt på demokraten.no ser det ut til at jeg har fått en venn med overskriften "Det holder nå Loberto" litt tråkig at jeg ikke har abonement.

Hvis vi ikke har pengene vi trenger for å skape raske resultater, så har vi ikke det. Vi får ikke lånt pengene, ingen vil gi oss de og hvis vi bruker mer penger enn vi har risikerer vi poengtrekk og i værste fall å bli deplassert.

Man kan invistere i fremtidig vinning, men bare hvis man har pengene. På slutten av -90 tallet og på 2000 tallet brukte vi opp all goodwill hos det lokale næringslivet. Jeg tror det må et generasjonsskifte til for å få den tilbake.

Se på de klubbene som lykkes i vår liga. Har de veletablerte trenere og sports sjef? Se  f.eks på Florø, som vel har overprestert.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 519

Lagt til: 09 aug 17, 23:51
Endret: 10 aug 17, 00:03
Endret av: madcow

Litt spøkefull: Slapp av folkens. Semb har sittet som leder for NFF i mange år.. der har jo kontinuitet vært prøvd i en årrekke. Det snudde jo der etterhvert.. eller?

Jeg sier på ingen måte at vi skal sparke alt og alle - men det er ... ikke et godt tegn at vi er på vei ned til 2. divisjon. Jeg vet at mange av de som sitter her (meg selv inkludert) er veldig glad i å spekulere i hva som vil løse den "floka" som klubben er i fordi vi alle bryr oss om klubben... og for flere av oss så er det også ekstra ille å se hvor bra de har fått det til i S08...

Men jeg håper at man forsøker å få ut dette på en god og saklig måte slik som vi gjør her inne fremfor å slenge dritt til spillere, trenere og apparatet rundt i det offentlige rom (f-b-kommentarer, facebook, etc, stadion/på gata) - for det tror jeg vi ALLE kan enes om ikke hjelper for noe annet enn å løse ens egen frustrasjon.

Dersom man ønsker å påvirke klubben, dersom man virkelig mener at de ideene man selv lufter her er så gode, meld deg inn som medlem i klubben. Opprett en dialog med representantene som sitter i styret ( https://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=837623502 ) og få ballen rullende. 

---------------------------

"Nomen mihi Legio est, quia multi sumus."

- FFK / LFC / Østsiden -


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 259

Lagt til: 10 aug 17, 01:03

Veldig enig i det du kommer med i de to siste avsnittene her. Nøkkelen bak å gjenetablere en sunn klubb må være å skape en klubb alle kan stille seg bak, en klubb som representerer byen. Dette etableres igjen ved dialog og åpenhet mellom klubb og fans. Også verdt å huske på at man kan kritisere mye av den jobben som har blitt gjort det siste året, mye berettiget, men klubben slik den er i dag (Heier, Loberto, Olsen og Lunde) skal hvert fall ha kred for jobben de har gjort med å signalisere ønske om åpenhet og dialog med fans, næringslivet og ikke minst media. Jeg synes dette er noe vi som fans bør følge opp.


Marthe

Knøttespiller
Ble medlem: 27 sep 14
Innlegg: 60

Lagt til: 10 aug 17, 15:28

Det er også et medlemsmøte mandag 21. august som det kan være verdt å være med på. Har pleid å være mulig for folk å stille spørsmål.

-M


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 10 aug 17, 20:04

Har det blitt annonsert noe sted? Jeg har ikke fått med meg det møtet før nå

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Marthe

Knøttespiller
Ble medlem: 27 sep 14
Innlegg: 60

Lagt til: 10 aug 17, 20:19

Det ble annonsert på FFKs sider i begynnelsen av juli, men ellers ganske liten oppmerksomhet rundt det.

http://www.fredrikstadfk.no/nyheter/medlesmote-21.august


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 622

Lagt til: 06 aug 17, 18:29

Det var ett pent mål,det skal dem ha. Men det er også en lidelse å se på FFK nå. Helt grusomt.


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 06 aug 17, 18:32

Faen til lat og jævlig gjeng. Pasningsspillet er helt på trynet og de gidder knapt å løpe hjem. Sparer gutta kreftene til det siste kvarteret?

---------------------------

Griseforsiktig optimist.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 06 aug 17, 18:35
Endret: 06 aug 17, 18:41
Endret av: Erikk

Kanskje Loberto endelig "mister garderoben"?

Lagt til rett etter det blåses for pause: En slik omgang burde man kunne si at er det dårligste vi har spilt i år. Problemet er at det slett ikke er sikkert når vi tenker på bl a Strømmen. Levanger og Florø


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 06 aug 17, 18:42

Etter Florø kampen var det folk rundt plankehaugen som sa det var feil å sparke enda en trener.. hva er alternativet.. FFK trenger å utvikle seg.. ja. Men for å få til sportslig utvikling, så trenger man ett trenerapparat dom fungerer.. håper de at det skal "gå" seg til i år, og at det skal gå bedre til neste år? Hva slags strategi er det? FFK kaster bort verdifull tid, og muligheter for vær dag som går.. På tide at man setter fokus på problemet, det er at FFK ser t som et lag som ikke vil.. hvem har ansvaret??


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 06 aug 17, 18:53

Det man også kan lure på er om Loberto også skal trene oss neste år i 2. div? Eller er det kanskje greit å sparke treneren når nedrykket er klart?


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 06 aug 17, 18:55

Det kan du lure på.. Håper folk merker seg manglene rundt klubben frem til evt nye styremøter..


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 06 aug 17, 18:57

I det 49 minutt skapte FFK sin første sjanse..!


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 622

Lagt til: 06 aug 17, 19:11

Er det mulig,tillogmed på åpent mål skal det ikke scores.


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Haarek

A-lagspiller

Ble medlem: 19 jul 05
Innlegg: 407

Lagt til: 06 aug 17, 19:27

Har skrevet det før,og gjør det gjerne igjen få bort Loberto! Det funker ikke bare,sånn er det.


Haarek

A-lagspiller

Ble medlem: 19 jul 05
Innlegg: 407

Lagt til: 06 aug 17, 19:32

Da ble det tap i dag og desverre! Får håpe dem som bestemmer våkner før det blir for sent!


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 622

Lagt til: 06 aug 17, 19:34

Ny trener,nå. Trenger de penger skal jeg gjerne vippse litt. Tipper mesteparten av fredrikstad er med på det.


Haarek

A-lagspiller

Ble medlem: 19 jul 05
Innlegg: 407

Lagt til: 06 aug 17, 19:43

Loberto kan betale for ny trener han, det han har fått til er jo ræva,skulle hatt prestasjons lønn han,da hadde han vel skyldt klubben mer enn nok til ny trener.

 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 06 aug 17, 19:51

Da var det over og vi har spilt en katastrofal 1. omgang og en bedre 2. omgang. Dermed kan man kanskje si vi fikk et hederlig tap med kun 2-0 noe jeg mener er det værste resultatet vi kunne fått. VI har i år fått mental trener, Kvisvik, 5 nye spillere og sparket leder av sportsutvalget. Man kan dermed ikke si at de sitter passive og ser på hva som skjer. Problmet er at de ikke har gjort det de burde ha gjort og nummer en på lista er jo å sparke en trener som er helt hjelpeløs. Jeg vil si nr to på liste er sportsjef og det kommer ikke mindre vann på mølla av at de fikk inn fem spillere, men ikke  midtbaneanker eller høyre-back. Mange sier at det kommer til å snu, jeg tipper de samme personene sitter på julaften  med en strømpe ved siden av peisen og venter på julenissen. Til dere må jeg si desverre julenissen finnes ikke.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 07 aug 17, 09:37

Klarer ikke helt å hisse meg opp over at vi taper mot Jerv borte. Vi starter med 4 nye spillere, som alle trenger mer tid på å bli en del av et allerede uerfarent lag (ikke uerfarne enkeltspillere men lag).

Interessant dette at mange skriker om ny trener og nye spillere. Se på Arendal. De er vel kanskje det laget i Obos, og i alle fall av de som rykket opp, som brukte mest ressurser på å hente nye spillere til denne sesongen. Og byttet trener har de også gjort. Florø derimot valgte å prøve seg på et høyere nivå med den samme treneren og den samme stammen i laget som de har hatt i flere år. Nok et eksempel på at lag alltid slår enkeltspillere uansett hvem som trener dem.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 07 aug 17, 10:19

Man kan finne eksepmpler begge veier og Leicester som sparket Raneiri er et av disse. Et nærere eksempel er oss og sparkingen av Halvorsen forrige sommer. Tror du vi hadde spilt i Obosligaen i dag uten trenerskifet? I dag har vi desverre den samme situasjonen og man kan spørre seg om man tror Loberto vil redde klubben fra nedrykk? Slik jeg ser det er dette et veldig enkelt spørsmål å svare nei på. Et annet spørmål er om en ny trener/redningsmann vil klare det. Jeg tror det men er på ingen måte sikker. Det som iallfall er helt sikkert er at for hver uke som går uten at noe skjer vil gi lavere sannsynlighet for at en ny trener kan redde oss. Hvorfor ble mange sinte etter at vi tapte kampen mot Jerv? Jeg vil anta at dette skyldes at det var noen som hadde tro på at vi ville spille bedre med de nye spillerne.


Marthe

Knøttespiller
Ble medlem: 27 sep 14
Innlegg: 60

Lagt til: 07 aug 17, 11:35
Endret: 07 aug 17, 11:38
Endret av: Marthe

Jeg er faktisk enig med Kanogvetalt om dette (som i og for seg ikke er unormalt).

Ville vi vært i obos i dag om vi ikke var heldige med Mjelde? Nei sannsynligvis ikke. Men jeg vil påstå at det er helt andre forhold. Halvorsen var jo ikke interessert i å prøve noe nytt, selv om det gamle viste seg absolutt ikke å fungere. Det er ikke tilfellet med Loberto. Kanskje snarere tvert i mot. Han er kanskje for glad i å prøve noe nytt for å få det til å fungere.

For eksempel, Wibe-Lund over til Erlandsen - kan vi takke Erlandsen for at vi holdt oss i Obos i 2015? Det er helt umulig å si. Det var bare så absolutt vidt at vi holdt plassen, selv om de tidligere to sesongene med WL hadde gått langt bedre. Jeg er absolutt ikke overbevist om at byttet fra WL til Erlandsen var et godt bytte, og er faktisk ganske sikker på at det hadde gått bra om vi hadde beholdt WL i 2015. Men det er jo selvsagt bare synsing fra min side.

Jeg tror uansett det er for tidlig å si om de nye spillerne ikke har noen effekt. Kampen i går ble hevet betraktelige hakk etter pause (men det er forferdelig frustrerende at vi har en omgang som den første). Om folk blir skuffet og sinte fordi de har urealistiske forventninger til hva nye spillere på laget kan gjøre, så skal vi ikke begynne å sparke treneren av den grunn. De må få mer enn 8-9 dager på å komme seg inn i laget.

Når det er sagt så synes jeg Sanel må få begynne fra start. Buduson er for "spiss" i kompetansen sin til at han kan fungere i enhver kamp. I tillegg synes jeg Åsheim har fungert bedre som defensiv midtbane enn Karoliussen, og Karoliussen har fungert bedre andre plasser, så stusset litt over at han ble satt inn som defensiv midtbane igjen i går. Lekaj virker også som en person som får ballen litt mer fremover, men om han kan spille i 90 minutter ennå vet jeg ikke.

(Vi får også et problem mot Levanger til søndan, med Leko i karantene. Om Loberto setter opp Lahdenmäki-Akiniyemi som midtstopperpar igjen på søndag så tror jeg det kommer til å klikke for meg.)

-Marthe


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 07 aug 17, 13:03

Problemet er ikke separat sett treneransettelsene.. men at det er for lite kompentanse på leder nivå.. det er her klubben skulle startet å utvikle seg fra starten av. Klubben FFK trenger dyktig og erfaren ledere for å overleve i toppfotballen. Slik er det bare..

Men sett dagens situasjon, skal FFK gamble på å beholde treneren og håpe resultatene bedrer seg nok til at vi overlever. Det er en farlig strategi, mtp klubbens utvikling.

Alternativet er å hente inn en trener som man vet vil skape resultater ved hjelp av kynisme og erfaring. Dette innebærer også risiko.

så man kan skrive og si hva man vil, fakta er at resultatene uteblir over hele linja. FFK er rett og slett helt utarma av energi, vilje og vinnerlyst. Å tro at det skal snu nå med den samme oppskriften vi har sett til nå er rett og slett idioti!

for å sitere Einstein. Å gjenta det samme forsøket om og om igjen for å håpe på ett annet resultat er PR definisjon galskap..

skal FFK lykkes med det de ønsker å få til nå så trengs det erfaring, det trengs vilje, og det trengs energi! Så hvor skal den komme fra..

Fra klubben selv ved hjelp av enda flere endringer.. profesjonalisering... analysere og gjøre tiltak.

Fra omgivelsene.. publikum... og oppslutning.. mer støtte?

Eller ett grep som endrer dynamikken som har satt seg gruppa.. å avsette treneren..

Jeg skulle ønske at klubben hadde satt erfaring høyere på lista over prioritert egenskap hos ledergruppa i klubben. Det er nemlig en grunn til at klubber stagnerer.. Og det er ikke sikkert at det blir enklere i 2 divisjon heller.. nivået er faktisk veldig bra der også.  Dessverre med det styret vi har så er det en ting å gjøre og det er å ta det man får.. det er jævelig å tenke at en så stor å flott klubb skal bli så til de grader bli revet ned av inkompetanse. Klubben skylder supporterne, sponsorene og spillerne og ha ett godt nok sportslig program. 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 07 aug 17, 13:51

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

 

for å sitere Einstein. Å gjenta det samme forsøket om og om igjen for å håpe på ett annet resultat er PR definisjon galskap..

 

Ikke spør Einstein. Spør meg. Innen idrett er det ikke uvanlig å øve for å bli bedre. Relasjoner på fotballbanen kan bare oppnås ved å øve over tid. Jo mer tid, jo bedre relasjoner. Og lag slår alltid enkeltspillere.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 07 aug 17, 15:15

Vel min gode hr. kanogvetalt, det du sier der bekrefter for meg at du ikke har peiling på hva du snakker om. Så vi kunne egentlig beholdt den stallen vi hadde til sesongstart, så ville resultatene kommet uansett!

Men jeg forstår hva du prøver å illustrere, men du velger å se bort fra at tid er en viktig faktor. Det er ikke flere en 30 kamper denne sesongen. Og slik statistikk og utvikling har gått den siste tiden så er trendkurven på vei i feil rettning. 

Joda, lag slår enkeltspillere, men det er ingen fasit på at en trener vil oppnå suksess bare han får lang nok tid. Det er altfor mange faktorer som spiller inn på hvordan sportselig utvikling skjer. Blant de viktige finner vi; Formidlingen til spillerne, spillerne og hvordan de tar til seg informasjonen som blir gitt. Andre faktorer er publikums reaksjoner, sponsorer og støttespillere, media etc..

SÅ kan man kanskje gå igjennom bekrepet suksess for en fotballklubb:

-godt utviklingsarbeid

-gode sportslige resultater

-spillere som utvikler seg og blir bedre

-økonomi

-utvikling i hele organisasjonen

er noen faktorer, det er masse mer, men jeg blir ikke betalt for å skrive alt dette så oppfordere andre til å fylle på lista..

For å få til det omfatter det at man har en vis rutine på trenersiden, og på ledersiden!

Men FFK er nødt til å leve i nuet, og jobbe ut ifra dette.

 

Pdd:

Usynelig og lite tydelig styre.

Uerfaren ledels, uerfarene A-lagstrener, ingen sportssjef. 

Uerfarent støtteapparat.

Ingen koordinasjon mellom sportsplan og faktiske resultatoppnåelse.

En forferdelig spillerlogistikk de siste 3 åra, masse prøve og feiling, og ingen sportslig kontinuitet.

Att resultatene uteblir er faktisk ikke ett resultat av magi..

For at sportslig suksess/kontinutet skal kunne skje:

God sportselig administrativ ledels med erfaring, som kan identifisere utfordringen, og gjennomføre tiltak når endringer fra sportsplan skjer. Gjerne med en solid økonomiutdannels, og lederutdannelse i bunnen.

For å trene ett A-lag av FFKs tyngde (her spiller kultur og historie en stor rolle)

Erfaring fra høyt nivå: Helst bakgrund som spiller fra minimum eliteserie eller tilsvarende i skandinavia. Med solid fagelig og pedagogiske evner. Behersker språk veldig godt, og kjenner til garderobelivi en "topp"klubb, fra innsiden. Dynamikker i en klubb som FFK er ikke som i resten av Obos, og kanskje bare halve Eliteserien.

Ett solid støtteapparat bestående av gjerne tidligere spiller, med erfaring fra prestasjonskulturer, og vet hvordan det er å være fotballspiller, både med oppturer og nedturer.

For å si det slik: Andrea Loberto og Alexander Olsen huker vel ikke av på noe særlig av disse ferdigheten, men de er skal ha for at de har utdannelse på ett høyt fagelig nivå. Raymond Kvisvik er med han og, men som trener har han fint lite å bringe til bords, bare se på resultatene han oppnåde i Greåker...

I Obos ligaen så konkurerer vi mot lag som er ekstremt flinke på å ta ut kvalitet på alt de foretar seg, det er dette de kan! De er best på alt som er gratis! De er semiproffe/amatører, som trener etter jobb og elsker å spille fotball, flere av lagene har også trenere i samme situasjon, som også har spiller erfaring fra den samme hverdagen, og de har mange års erfaring av å drive på denne måten, og det beste med å komme fra "småklubber" er når de kan ydmyke klubber som FFK. Mens de lagene som ligger i toppen av ligaen har gjerne spillere som er vant med å ligge i topp obos og bunn eliteserie. Men med trenere som har erfaring og tyngde som spillerne respekterer. FFK er per definisjon ett Eliteserielag, som ligger i bunnen av Obos, med en stall for å prestere der, med en hovedtrener, som har drevet med analyse i RBK, og vært akademisjef i VIF, samt som Haugesund ass trener i en halv sesong og A trener i en snau halv sesong, med ikke særlig gode resultater å vise til, samt akademitrener i lavere divisjoner i england. Alexander Olsen, har også bakgrund som gutt og junior trener fra VIF før han kom til FFK. Samt idrettshøyskolens fotballtrener utdannelse.

Som parallel, Jeg vil nevne Lars Arne Nilsen, trener i Brann, som før dette var i Hødd. Mens han var trener i Volda, var han også lærer ved Høyskolen der, slik jeg kjenner til han. Han som relativt ukjent fotballtrener, selv om han spilte fotball på ett ok nivå, fikk jobben som trener i Brann, ganske vilt med tanke på presset det fører med seg å trene den klubben. Men at han opplever suksess er ikke en tilfeldighet, han har over mange år som trener fra lavere nivå jobbet seg oppover og fått en enorm erfaring, og ikke minst har han en evne til å kommunisere det han ønsker på en enkel måte. Han hadde flere år som ass trener i Hødd før han tok over ansvaret og opplevde en eventyrlig suksess.

Jeg tror helt klart at når FFK hentet inn Loberto så var de overbevist om at de fikk inn dyktig trener, noe jeg ikke er uenig at han er, men utifra hva behovet FFK har, så er det erfaring som er den faktoren FFK svikter mest på, så mens våre gutter, har ingen A-lags erfaring, så at ett styre og en sportslig ledelse i det hele tatt tør å satse på disse to er for meg ett tegn på uansvarlighet.

Så konklusjonen min er for å bygge ett godt kollektiv/lag, så er man nødt til å ha dyktige nok folk, begrensningen sitter ikke hos spillerne. De gjør bare det trenerene ber om, er ikke spillerne gode nok, så er dette en utfordring trenerene har skapt for seg selv, iom at det er disse som henter inn spillere også. 

Suksess oppnås på banen i kamp, ikke på treningsfeltet, på treningsfeltet så legger man til rette for at suksess skal oppnås.. når treningsverdagen ikke fungere, så kommer heller ikke resultatene, det er realiteten!

 

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 08 aug 17, 08:25

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Mye..... 

Ok,

Vi har det styret vi har valgt, og den lederen de har ansatt, etter at vi har gitt de mandat til det.

Vi har hatt 3 erfarne trenere på rad, før de vi har nå.

Vi utvikler egne spillere, og har også i dag spillere på aldersbestemte landslag.

Vi har, de siste årene, hentet spillere med erfaring fra Obos og eliteserie.

Enda lykkes vi ikke bedre enn vi gjør.

Jeg tolker deg dithen at du mener dette er et bevis på at lederne er tjukke i hue, trenerne er ubrukelige og spillerne det samme (ok, litt satt på spissen).

Jeg mener dette beviser at kontinuitet, som viser seg å være en betydelig suksessfaktor i fotball, er noe vi burde prøve. For en gangs skyld. Om det er riktig å stoppoe opp nå, og si at dette er de vi skal satse på, vet jeg ikke. Kanskje burde vi gjort det med Wibe Lund eller Halvorsen. En ting er i alle fall sikkert. For hver gang vi sparker en trener, og ber spillere finne seg en ny klubb, så blir det vanskeligere å fremstå som attraktive for nye trenere og spillere.

Når Nilsen var i Hødd var kontinuitet en vesentlig suksess faktor. Når han kom til Brann hadde de hatt den samme stammen i laget over lengre tid. Ingen som bytter trenere og spillere som oss lykkes.

Vi hadde en tydelig stigende kurve på slutten av vårsesongen. Litt spillemessig, men mest resultatmessig. Nå har vi hentet inn flere nye spillere, og da er det naturlig at det blir et steg tilbake, før det går fremover igjen.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 08 aug 17, 08:59

Kontinuitet var ordet som skal brukes denne sesongen. Det høres veldig fint ut men da kommer det naturlige spørmålet om hvilke spillere, trenere, ledere mm som blir med oss ned i 2. div.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 08 aug 17, 09:15

Kontinuitet er noe man oppnår over tid, og ikke noe man bestemmer seg for.. Det skal ligge gode valg, hardt og godt arbeid i grunn for at kontinuitet oppnås.. jeg ser ikke at det skjer. Å la de holde på slik som gjøres nå er ikke kontinuitet, det er eksprementere, i mine øyne er FFK forbi den fasen.

vi har hatt mer eller mindre det samme styret og sportsutvalg i tre år.. At trenere ikke fungerer er ett symptom, at klubben gjør det dårlig er resultatet. 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 08 aug 17, 09:23

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Kontinuitet er noe man oppnår over tid, og ikke noe man bestemmer seg for.. Det skal ligge gode valg, hardt og godt arbeid i grunn for at kontinuitet oppnås.. jeg ser ikke at det skjer. Å la de holde på slik som gjøres nå er ikke kontinuitet, det er eksprementere, i mine øyne er FFK forbi den fasen.

vi har hatt mer eller mindre det samme styret og sportsutvalg i tre år.. At trenere ikke fungerer er ett symptom, at klubben gjør det dårlig er resultatet. 

Så med andre ord er det ikke noe vits å sparke trenere uten at man bytter ut styret? Hvordan tenker du at det skal gjennomføres, og hvem tror du vil stille som kandidater?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 08 aug 17, 09:42

Kontinuitet for en hver pris burde vært slagordet.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 08 aug 17, 09:49

Som jeg har nevnt tidligere så bør man ansette en sportssjef til å finne en hovedtrener. Styret har vel vist at deres evne til å ansette trener ikke  nødvendigvis har gitt en umiddelbar effekt, så mulig man bør gi Heier jobben med å finne kandidater. Ja suksess skapes med kontinuitet over tid. Men du er avhengig av å ha et vist resultat. 

det er på disse punktene FFK svikter.

Og om valgkomiteen forstår at man trenger å ha litt mer beslutnings takere og kanskje noen mer erfaren ledertyper så gjerne for meg. 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 08 aug 17, 15:10

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Og om valgkomiteen forstår at man trenger å ha litt mer beslutnings takere og kanskje noen mer erfaren ledertyper så gjerne for meg. 

Og hvem i styret er det som ikke er beslutningstakere og erfarne ledertyper?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 08 aug 17, 18:45

Nei, det gjelder vel de som har ansvaret og som lar skuta seile sin egen sjø..


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 08 aug 17, 20:57

Jeg er ikke noe tilhenger av å bytte trener, men om man skulle finne på å gjøre det så er det i det minste viktig å finne en trener med samme type filosofi som loberto så spillerne passer den nye treneren også.

Det har jo vært mye av problemene til FFK de senere årene at de har vinglet mellom trenere med forskjellige måter å spille fotball på. Vi hadde en stall nå som var tilpasset 4-3-3 og spill hurtig langs bakken, mens loberto ønsket å spille mer ball possesion, ergo helt feil spillere i stallen og igjen måtte man bytte alt. Så skal vi nå bytte så må vi bytte til en trener med samme tankesett som loberto i det minste

---------------------------

Innerst inne er vi røde alle mannn

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 08 aug 17, 21:22

Enig i at man bør ansette en trener som kan benytte seg av den stallen man pdd har, men man bør også sørge for at den trenere spiller en fotball som FFK publikumet liker. Altså hurtig angrepsfotball, og at det angripes på kant og gode på overganger. Spillerne  i dagens stall tror jeg kan fungere både i 4-3- 4-4-2 og 4-2-3-1..


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 07 aug 17, 15:10
Endret: 07 aug 17, 15:12
Endret av: arte et labore

Opprinnelig postet av Haarek
Har skrevet det før,og gjør det gjerne igjen få bort Loberto! Det funker ikke bare,sånn er det.

Spørsmålet blir hvor mange ganger man skal bytte trener for å innse at det ikke er treneren det er noe problem med. Nå har snart et dusin trenere forsøkt seg på få år uten hell. Er det da alle disse trenerne det er noe feil med, eller kan det tenkes at det finnes andre steder skoen trykker?

Det blir nesten for dumt å hente inn en ny trener atter engang som igjen må hente sine egne spillertyper og som igjen betyr store utskiftninger av stallen. Vi har prøvd den løsningen nok nå, så jeg skjønner at ledelsen denne gangen ville prøve noe nytt. Et eller annet sted ligger forklaringen på hvorfor vi år etter år ikke klarer å stable på plass et stabilt lag i 1. divisjon enn gang, det til tross for at nyopprykkede lag klarer det med bravur.

Kan det være så enkelt som at klubben gjør en altfor dårlig jobb når det kommer til å finne spillere som faktisk fungerer? Er det ting videre opp i systemet som setter en bremser for ting? Jeg kan ikke forstå at alt annet ligger til rette og så er det trener etter trener etter trener det er noe feil med hver gang.


Haarek

A-lagspiller

Ble medlem: 19 jul 05
Innlegg: 407

Lagt til: 07 aug 17, 19:01
Endret: 07 aug 17, 19:01
Endret av: Haarek

Opprinnelig postet av arte et labore

Opprinnelig postet av Haarek
Har skrevet det før,og gjør det gjerne igjen få bort Loberto! Det funker ikke bare,sånn er det.

Spørsmålet blir hvor mange ganger man skal bytte trener for å innse at det ikke er treneren det er noe problem med. Nå har snart et dusin trenere forsøkt seg på få år uten hell. Er det da alle disse trenerne det er noe feil med, eller kan det tenkes at det finnes andre steder skoen trykker?

 

Er  forsåvidt enig i alt du skriver,men har FFK råd til et nedrykk til 2 div. Er det jeg frykter vil skje. Tok 20 år forrige gang for å komme tilbake  i toppen.Det har ikke jeg tid til å vente på 1 gang til. Da får ikke jeg oppleve eliteserie fotball på stadion igjen. Frown



Flat Trådet Nøstet
Totalt 3 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24