Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: Jerv - FFK 06. august 2017 (Eurosport Pluss eller Eurosport Player)

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5511

Lagt til: 08 aug 17, 08:25

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Mye..... 

Ok,

Vi har det styret vi har valgt, og den lederen de har ansatt, etter at vi har gitt de mandat til det.

Vi har hatt 3 erfarne trenere på rad, før de vi har nå.

Vi utvikler egne spillere, og har også i dag spillere på aldersbestemte landslag.

Vi har, de siste årene, hentet spillere med erfaring fra Obos og eliteserie.

Enda lykkes vi ikke bedre enn vi gjør.

Jeg tolker deg dithen at du mener dette er et bevis på at lederne er tjukke i hue, trenerne er ubrukelige og spillerne det samme (ok, litt satt på spissen).

Jeg mener dette beviser at kontinuitet, som viser seg å være en betydelig suksessfaktor i fotball, er noe vi burde prøve. For en gangs skyld. Om det er riktig å stoppoe opp nå, og si at dette er de vi skal satse på, vet jeg ikke. Kanskje burde vi gjort det med Wibe Lund eller Halvorsen. En ting er i alle fall sikkert. For hver gang vi sparker en trener, og ber spillere finne seg en ny klubb, så blir det vanskeligere å fremstå som attraktive for nye trenere og spillere.

Når Nilsen var i Hødd var kontinuitet en vesentlig suksess faktor. Når han kom til Brann hadde de hatt den samme stammen i laget over lengre tid. Ingen som bytter trenere og spillere som oss lykkes.

Vi hadde en tydelig stigende kurve på slutten av vårsesongen. Litt spillemessig, men mest resultatmessig. Nå har vi hentet inn flere nye spillere, og da er det naturlig at det blir et steg tilbake, før det går fremover igjen.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 08 aug 17, 08:59

Kontinuitet var ordet som skal brukes denne sesongen. Det høres veldig fint ut men da kommer det naturlige spørmålet om hvilke spillere, trenere, ledere mm som blir med oss ned i 2. div.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 08 aug 17, 09:15

Kontinuitet er noe man oppnår over tid, og ikke noe man bestemmer seg for.. Det skal ligge gode valg, hardt og godt arbeid i grunn for at kontinuitet oppnås.. jeg ser ikke at det skjer. Å la de holde på slik som gjøres nå er ikke kontinuitet, det er eksprementere, i mine øyne er FFK forbi den fasen.

vi har hatt mer eller mindre det samme styret og sportsutvalg i tre år.. At trenere ikke fungerer er ett symptom, at klubben gjør det dårlig er resultatet. 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5511

Lagt til: 08 aug 17, 09:23

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Kontinuitet er noe man oppnår over tid, og ikke noe man bestemmer seg for.. Det skal ligge gode valg, hardt og godt arbeid i grunn for at kontinuitet oppnås.. jeg ser ikke at det skjer. Å la de holde på slik som gjøres nå er ikke kontinuitet, det er eksprementere, i mine øyne er FFK forbi den fasen.

vi har hatt mer eller mindre det samme styret og sportsutvalg i tre år.. At trenere ikke fungerer er ett symptom, at klubben gjør det dårlig er resultatet. 

Så med andre ord er det ikke noe vits å sparke trenere uten at man bytter ut styret? Hvordan tenker du at det skal gjennomføres, og hvem tror du vil stille som kandidater?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 08 aug 17, 09:42

Kontinuitet for en hver pris burde vært slagordet.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 08 aug 17, 09:49

Som jeg har nevnt tidligere så bør man ansette en sportssjef til å finne en hovedtrener. Styret har vel vist at deres evne til å ansette trener ikke  nødvendigvis har gitt en umiddelbar effekt, så mulig man bør gi Heier jobben med å finne kandidater. Ja suksess skapes med kontinuitet over tid. Men du er avhengig av å ha et vist resultat. 

det er på disse punktene FFK svikter.

Og om valgkomiteen forstår at man trenger å ha litt mer beslutnings takere og kanskje noen mer erfaren ledertyper så gjerne for meg. 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5511

Lagt til: 08 aug 17, 15:10

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Og om valgkomiteen forstår at man trenger å ha litt mer beslutnings takere og kanskje noen mer erfaren ledertyper så gjerne for meg. 

Og hvem i styret er det som ikke er beslutningstakere og erfarne ledertyper?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 08 aug 17, 18:45

Nei, det gjelder vel de som har ansvaret og som lar skuta seile sin egen sjø..


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 08 aug 17, 20:57

Jeg er ikke noe tilhenger av å bytte trener, men om man skulle finne på å gjøre det så er det i det minste viktig å finne en trener med samme type filosofi som loberto så spillerne passer den nye treneren også.

Det har jo vært mye av problemene til FFK de senere årene at de har vinglet mellom trenere med forskjellige måter å spille fotball på. Vi hadde en stall nå som var tilpasset 4-3-3 og spill hurtig langs bakken, mens loberto ønsket å spille mer ball possesion, ergo helt feil spillere i stallen og igjen måtte man bytte alt. Så skal vi nå bytte så må vi bytte til en trener med samme tankesett som loberto i det minste

---------------------------

Innerst inne er vi røde alle mannn

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 08 aug 17, 21:22

Enig i at man bør ansette en trener som kan benytte seg av den stallen man pdd har, men man bør også sørge for at den trenere spiller en fotball som FFK publikumet liker. Altså hurtig angrepsfotball, og at det angripes på kant og gode på overganger. Spillerne  i dagens stall tror jeg kan fungere både i 4-3- 4-4-2 og 4-2-3-1..


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 07 aug 17, 15:10
Endret: 07 aug 17, 15:12
Endret av: arte et labore

Opprinnelig postet av Haarek
Har skrevet det før,og gjør det gjerne igjen få bort Loberto! Det funker ikke bare,sånn er det.

Spørsmålet blir hvor mange ganger man skal bytte trener for å innse at det ikke er treneren det er noe problem med. Nå har snart et dusin trenere forsøkt seg på få år uten hell. Er det da alle disse trenerne det er noe feil med, eller kan det tenkes at det finnes andre steder skoen trykker?

Det blir nesten for dumt å hente inn en ny trener atter engang som igjen må hente sine egne spillertyper og som igjen betyr store utskiftninger av stallen. Vi har prøvd den løsningen nok nå, så jeg skjønner at ledelsen denne gangen ville prøve noe nytt. Et eller annet sted ligger forklaringen på hvorfor vi år etter år ikke klarer å stable på plass et stabilt lag i 1. divisjon enn gang, det til tross for at nyopprykkede lag klarer det med bravur.

Kan det være så enkelt som at klubben gjør en altfor dårlig jobb når det kommer til å finne spillere som faktisk fungerer? Er det ting videre opp i systemet som setter en bremser for ting? Jeg kan ikke forstå at alt annet ligger til rette og så er det trener etter trener etter trener det er noe feil med hver gang.


Haarek

A-lagspiller

Ble medlem: 19 jul 05
Innlegg: 407

Lagt til: 07 aug 17, 19:01
Endret: 07 aug 17, 19:01
Endret av: Haarek

Opprinnelig postet av arte et labore

Opprinnelig postet av Haarek
Har skrevet det før,og gjør det gjerne igjen få bort Loberto! Det funker ikke bare,sånn er det.

Spørsmålet blir hvor mange ganger man skal bytte trener for å innse at det ikke er treneren det er noe problem med. Nå har snart et dusin trenere forsøkt seg på få år uten hell. Er det da alle disse trenerne det er noe feil med, eller kan det tenkes at det finnes andre steder skoen trykker?

 

Er  forsåvidt enig i alt du skriver,men har FFK råd til et nedrykk til 2 div. Er det jeg frykter vil skje. Tok 20 år forrige gang for å komme tilbake  i toppen.Det har ikke jeg tid til å vente på 1 gang til. Da får ikke jeg oppleve eliteserie fotball på stadion igjen. Frown



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3