Husk meg
Brukernavn
Passord

Klubbtråden!

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 07 jun 17, 10:10

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Mye fornuftig.

 

Minimerer risk ved å ha dyntifæg sportssjef. Ref Thomas Berntsen S08

 

Det du skisserer er slik det skal være, men ikke slik det som regel blir. Og husk at en sportsjef for vil koste 1,5-2 mill (ikke bare i lønn).

Thomas Bertsen er en dyktig fyr, men hvor mange har kommet opp fra egen jr stall i hans periode?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 07 jun 17, 10:12

Opprinnelig postet av Erikk

Men tilbake til saken, så synes du det er greit at vi rykker ned jf den siste setningen. Er det andre som har synspunkter vedr hva vi bør gjøre?

Jeg mener det vi har er bra nok til at vi skal klare oss med god margin.

At det blir noe endringer i stallen i sommervinduet tar jeg for gitt, da det er noe som alltid skjer.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 07 jun 17, 11:30

Det ene utelukker aldri det andre, fotballspillere er mennesker og utvikling kan gå i begge rettninger, men med ett profesjonelt apparat kan man minimere risk. Er nok ikke mange sportssjefen som tjener 1,5-2 mill i norsk fotball. Men at det er dyrere å ha spillere som ikke fungerer på kontrakt er udiskutabelt..


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 07 jun 17, 11:55

Mye av de 1,5-2 er vel reisekostander, arbeidsgiveravgift pluss en rekke andre kostnader som vil komme i denne forbindelsen. Det vil også bli kostander knyttet til spillere "under lupen". Hvis man skal sammenligne dette mot noe ville jeg lagt sammen kostnader vi har hatt i forbindlese med spillere vi aldri burde skrevet kontrakt med de to siste årene og jeg er sikker på at tallene vil bli klare.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 07 jun 17, 12:01

Opprinnelig postet av Erikk

Mye av de 1,5-2 er vel reisekostander, arbeidsgiveravgift pluss en rekke andre kostnader som vil komme i denne forbindelsen. Det vil også bli kostander knyttet til spillere "under lupen". Hvis man skal sammenligne dette mot noe ville jeg lagt sammen kostnader vi har hatt i forbindlese med spillere vi aldri burde skrevet kontrakt med de to siste årene og jeg er sikker på at tallene vil bli klare.

Dette har du rett i, men noen "feilkjøp" gjøres uansett. Se bare på S08. Poenget mitt er at en sportsjef innebærer at vi må ha minst 3 spillere mindre i stallen ref kostnader.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 07 jun 17, 18:24

Opprinnelig postet av kanogvetalt

 Se bare på S08. 

Unnskyld at jeg klipper limer ut av sammenheng. Jeg kunne bare ikke dy meg. Til spørsmålet om hva FFK bør gjøre for å komme seg ut av problemene, synes jeg du her formulerer et av de beste bud på et svar. 


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 07 jun 17, 20:23

Ikke om de spillerne som hentes er bedre og billigere.. mens de kan selges med fortjeneste.. økonomi i en fotballklubb er jo så mangt, det er når man kan selge egenutviklede spillere, samt utviklede talenter man får handlingsrom i fotball, markedsinntekter og publikumsinntekter er den stabile inntekten, mens spillerligistikk kan gjøre at man får muligheter.. da kan man være en maktfaktor i fotball. 


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 09 jun 17, 11:13

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Mye fornuftig.

 

Minimerer risk ved å ha dyntifæg sportssjef. Ref Thomas Berntsen S08

 

Det du skisserer er slik det skal være, men ikke slik det som regel blir. Og husk at en sportsjef for vil koste 1,5-2 mill (ikke bare i lønn).

Thomas Bertsen er en dyktig fyr, men hvor mange har kommet opp fra egen jr stall i hans periode?

Hvilket regnestykke bruker du når du kommer opp i en kostnad på nær 2 millioner kroner?

Spesifiser gjerne. 

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 09 jun 17, 13:07
Endret: 09 jun 17, 13:08
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av Willy René

Hvilket regnestykke bruker du når du kommer opp i en kostnad på nær 2 millioner kroner?

Spesifiser gjerne. 

På generelt grunnlag hva  det koster å ha en person i jobb som driver utstrakt reisevirksomhet.

Lønn (med utgangspunkt i en normal lønn for en leder i selskap på tilsvarende størrelse), arbeidsgiveravgift, andre kostnader under lønnskostnader. I tillegg reisekostnader, bilgodtgjørelse og diett. Utover det, ren gjetning, og vel så mye at anslag på hva en slik rolle ville kostet FFK.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 09 jun 17, 17:23
Endret: 09 jun 17, 17:24
Endret av: Willy René

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Willy René

Hvilket regnestykke bruker du når du kommer opp i en kostnad på nær 2 millioner kroner?

Spesifiser gjerne. 

På generelt grunnlag hva  det koster å ha en person i jobb som driver utstrakt reisevirksomhet.

Lønn (med utgangspunkt i en normal lønn for en leder i selskap på tilsvarende størrelse), arbeidsgiveravgift, andre kostnader under lønnskostnader. I tillegg reisekostnader, bilgodtgjørelse og diett. Utover det, ren gjetning, og vel så mye at anslag på hva en slik rolle ville kostet FFK.

Ja, det var nettopp det jeg ante, hele regnestykket ditt er basert på ren gjetting og tilfeldigheter tatt ut av løse lufta.

Hvis for eksempel han fikk en fastlønn på kr. 70 000.- pr måned så gir det en kostnad på kr. 840 000.-, med fratrekk av ferie blir det da ca. kr. 760 000.- + feriepenger, enten 10,2 % eller 12 %, hvis 12 % kr. 91 200.- og 14,1 % arbeidsgiveravgift av kr. 851 000.- = totale lønnskostnader kr. 971 200.-

Videre påløper obliatorisk tjenestepensjon samt yrkesskadeforsikring.

 

Skal man opp i mellom halvannen og 2 mill så skal det noe inn i hels... mye diett og bilgodtgjørelse faktisk...

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 10 jun 17, 09:32

Opprinnelig postet av Willy René

 

 

Skal man opp i mellom halvannen og 2 mill så skal det noe inn i hels... mye diett og bilgodtgjørelse faktisk...

Ja? Diett, bilgodtgjørelse, flyreiser og hotell.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 11 jun 17, 10:07

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Willy René

 

 

Skal man opp i mellom halvannen og 2 mill så skal det noe inn i hels... mye diett og bilgodtgjørelse faktisk...

Ja? Diett, bilgodtgjørelse, flyreiser og hotell.

Beklager, men jeg må le....

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 18 jun 17, 11:00

Da er trenerteamet forsterket og det med en gammel yndling.

Raymond Kvisvik er hentet inn ut sesongen for å bidra inn mot siste tredjedel av spillet. Aner ikke åssen han er som pedagog, men han har nok noe å komme med.

I tillegg er nok mennesket Kvisvik en type som kan være grei å få inn i miljøet. Fint med en fyr som kan lette litt på stemningen og vet hvordan det er i Fredrikstad

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 18 jun 17, 12:35

Jøss. Leser ledelsen her inne?. Nevnte vel å benytte Kvisvik sin erfaring i en annen tråd. Ser ingen nedside på denne beslutningen. Å få han inn i miljøet kan bli bra på mange måter, ikke minst sosialt og det å prestere i en klubb hvor det er mye forventninger fra folk utenfra. 

 


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 18 jun 17, 14:29

Mtp resultatene fra Greåker så må vel Kvisvik som trener ses på som ett usikkert kort. Men at han som trener uten ansvar kan bidra med humor, erfaring og lynne vil være positivt for troppen. 

Regner med av noen av oppgavene hans blir å ta tiden på hvor raske spillerne er mellom garderoben og brygga, samt at han kommer til vinne straffespark konkurransene. Av andre oppgaver blir det å ha kløpulver i buksene på Skagestad, og erte på seg motstanderen fra sidelinja...

ironi


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 25 jun 17, 22:34

Uten seier mot TUIL så bør vel Loberto tid være over, synes hele prosjektet nå virker ganske planløst. Å ikke ha kontroll på spillernes fysiske form er rett og slett slendrian! 

Med en dyktig sportssjef hadde de interne diskusjonene angående trene apparatet vært grundig diskutert, og med resultatene og denne lille bomben vært nok til å dytte Lobertos luftslott utenfor kanten..


Haarek

A-lagspiller

Ble medlem: 19 jul 05
Innlegg: 407

Lagt til: 25 jun 17, 22:48

Kan i hvertfall trygt si at dem grepa klubben skulle ta ikke har fungert, ikke at jeg trodde det skulle hjelpe heller. For hva har blitt gjort???

Må drastiske grep til her! Treneren får det ikke til med den gjengen,bare å innse det før det er for sent!!!!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 26 jun 17, 08:48

Jeg ser noen skriver i kommentarfeltet på f.b.no at trenernen vi har nå er de værste vi har hatt. Jeg trodde det skulle litt til å overgå Halvorsen, men desverre er vi på vei. Jeg vet jeg har sagt det før men jeg har null tro på at vi overlverer i Obos uten trenerskifte. Etter kampen på søndag får vi se hvor mange flere som mener det samme.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 03 aug 17, 14:42

http://www.dagbladet.no/sport/tv-2---karlsen-sportsdirektor-i-start/68563744

Og hvorfor har ikke FFK vært på her? 

Amatørmessig av FFK og ikke hive seg på i kampen om denne mannen!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 03 aug 17, 15:19
Endret: 03 aug 17, 15:20
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

http://www.dagbladet.no/sport/tv-2---karlsen-sportsdirektor-i-start/68563744

Og hvorfor har ikke FFK vært på her? 

Amatørmessig av FFK og ikke hive seg på i kampen om denne mannen!

Vi vurderte å ansette sports sjef før sesong start. Strandet på økonomi, og denne har vel ikke blitt bedre med lavere bilettsalg enn budsjettert. Karlsen var jo her, men vi blåste sjansen den gangen. Hele prosjektet var jo sjanseløst da.

Start satser tungt med ny giv og nye investorer, og gir nok dermed Karlsen lagt større økonomiske rammer en vi vil kunne være i nærheten av. 

De siste 10 årene har vi vel ikke fremstått som en veldig attraktiv arbeidsgiver?

 

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24