Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd - FFK - Glimt 23.04 - Stadion (eller Eurosport Norge)

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 23 apr 17, 13:55

Bare en time igjen til kamp og jeg begynner å merke litt til nervene. Deilig egentlig.

Selv om Glimt skal være et av de bedre lagene har jeg litt forventninger i dag. Burde egentlig ikke ha det fordi nedturen eventuelt blir så stor, men de første kampene i år har vært lovende. Håper på videre utvikling og at angrepsspillet også sitter i dag.

Laget: Har ikke peiling.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Haarek

A-lagspiller

Ble medlem: 19 jul 05
Innlegg: 407

Lagt til: 23 apr 17, 16:27

Keeper tabbe 0-1!Dårlig forsvar at han får skyte,men den bør keeper ta. Hvorfor starter man ikke kampen med Kapidic i steden for Ndiaye? Kapidic har bevist at han kan lage mål,Ndiaye får ikke til mye når han har ball,snublefot!

Angrepsspillet er til å grine av.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 23 apr 17, 17:11

Vanvittig skudd, fikk en dupp på slutten som gjør det vanskelig for keeper å ta den. Det var kampens avgjørende øyeblikk.

Igjen viser FFK at de har ett forsvarsspill som er solid. Laget jobber hardt, men også viser de at de sliter med å skape helt opplagte sjanser og at de ikke er spillere som klarer å lage mål ut av den type sjanser som skapes av å slå lange baller inn i boks.Jeg synes midtbanen idag var bedre en de tidligere kampene. Åsheim, Larsen og Veteli gjør masse bra og har kjappe bein og kommer tidlig opp i press. Hvor Trebotic skal spille vet ikke jeg, og også Begby når han er tilbake. Ellers så er det på tide å kjøre Flo og Sanel opp som ett spisspar igjen. Vi har ingen utpreget spydspiss i stallen, det bør være prioritet å hente inn denne sommeren!

Andre ting som preger angrepet er mangel på ett venstrebein på venstresiden. Kunne kommet masse bra innlegg om Nuhu eller Wright hadde spilt. Samme gjelder nok også med Begby på banen.

Kan bli spennede de neste kampene om angrepet får mulighet til å sette seg..


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 23 apr 17, 17:11

Er egentlig greit fornøyd med det vi presterer. Har relativt god kontroll bakover mot det beste laget i ligaen og i 2 omgang klarte vi å heise laget og presse de litt bakover selvom det ikke blir så mye ut av det.

Veldig kjedelig at det blir avgjort på noe som kunne se mistenkelig ut som en keepertabbe. Så bare målet på stadion, men det så ut som keepermat. Vi har 3 poeg på 4 kamper, og vi har bare møtt topplag i ligaen hittil.

Er vel egentlig ganske ålreit å møte Kråkerøy til onsdag så vi forhåpentligvis får trent litt på det offansive og kanskje også skore en del mål. Kanskje det kan gi guttane litt mer offansiv kraft når vi møter Ull-Kisa neste helg.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 23 apr 17, 19:46

Synes det vi presterte fram til målet var bra, i hvert fall defensivt. En svak inngripen av keeper skjer dessverre nå og da, innimellom fører det til mål.  Det blir fortsatt litt mye én og én i angrep, slik at når vi får spilt fri en mann på kant er det bare en mann inne foran mål. Vi skapte få sjanser.

Tre poeng etter de fire første er ikke krise, men det betyr at vi har et visst press på oss nå når kampprogrammet blir litt enklere. De neste fem:

Ull/Kisa borte - Kisa har startet overraskende bra med ti poeng på de fire første.

Florø hjemme: Florø har samme åpning som FFK, tre uavgjorte og så et tap, men motstanden har ikke vært av samme kaliber. Dagens tap kom mot bunnlaget Arendal.

Ranheim borte: Ranheim har som Kisa startet bra. Uavgjort mot Kongsvinger i går.

Jerv hjemme: Skuffende så langt av sørlendingene, med bare ett poeng hittil.

Levanger borte. Nordtrønderne er likt med oss i skrivende stund, i det hjemmekampen mot Mjøndalen går inn i overtiden på stillingen 1-1.

Med samme kvalitet som i de første kampene skal vi kunne vinne flere her, men dessverre er vi også i en situasjon hvor vi  gjøre det. Hvis ikke har vi en ny runde med kriseoverskrifter når mai blir til juni.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 24 apr 17, 17:43

Føler det var et skritt tilbake i forhold til kampen mot Sandnes Ulf.

Det defensive var forsåvidt på samme nivå, men det offensive spillet var dårligere. Flo hadde absolutt ingen god dag på jobben, men får lite hjelp også. Blir veldig alene der framme. Syns ikke Veteli funka på venstrekanten og taktikken med at Karoliussen skulle legge 80% av pasningen bak til midtstopperne for at de skulle slå en lang opp skjønte jeg ikke i det hele tatt. Altfor lite framdrift i går

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 25 apr 17, 10:26

Opprinnelig postet av Rey

Føler det var et skritt tilbake i forhold til kampen mot Sandnes Ulf.

Helt enig! Gikk litt tilbake til fotballen vi har spilt de siste årene. Veldig stillestående, lite samtidige bevegelser og trilling av ball i bakre rekker. Men det er helt klart bedring i defensiv struktur. 

---------------------------

Fredd


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 25 apr 17, 10:46

Vi er desverre ufarlige og det på vår egen hjemmebane. Jeg har tippet BodøGlimt som vinnere av årets Kokkosliga og det står jeg for. Altså har vi møtt det beste laget i avdelingen og tapt den på en keepertabbe, noe vi må kunne kalle uflaks. Synd at vi etter målet mot ikke hadde noe å komme med framover.

Jocke skriver at de to neste kampene er avgjørende og jeg er helt enig. Jeg er veldig spent på hvordan kampen mot "svakere" lag vil bli (jeg er klar over at UllKisa har hatt en fantastisk start på sesongen), men likevel vil det være skuffende å tape.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 25 apr 17, 13:20

Opprinnelig postet av Erikk

Jocke skriver at de to neste kampene er avgjørende og jeg er helt enig. 

Dette er jeg helt uenig i. Jeg har trua på å utvikle over tid, og ikke falle for fristelsen ved en quick fix som skal gi kortsiktige resultater. Vi bør bruke tiden på å utvikle lag og relasjoner, så kommer også resultatene etterhvert. Ingenting avgjøres i begynnelsen av mai.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 25 apr 17, 15:51

Jeg er litt enig med dere begge to (og følgelig litt uenig med dere begge to også ...). De to neste kampene, isolert sett, vil ikke avgjøre om vi blir å finne i bunnstriden eller i toppen til høsten. Men de vil utvilsomt kunne påvirke ikke bare spillernes selvtillit, men kanskje trenerens tro på de idéene han har anvendt så langt i år - kanskje han blir usikker og vil endre ting, uten helt å vite hva han vil endre til. Eller kanskje han har klokkertro, hva vet jeg. Det som er helt sikkert, er at dersom FFK går uten seier gjennom også de to neste kampene, da kan den velkjente snøballen av negativitet i lokale media (og til dels riksdekkende, selv om det er mindre trykk fra sistnevnte i OBOS), blant byens fotballinteresserte borgere og blant stadiongjengere flest begynne å rulle. Da får Loberto og spillerne en tung jobb med å snu stemningen.

Jeg mener selvsagt ikke at de to neste kampene er (eller bør være) avgjørende for trenerens framtid eller for eventuelle hastverksspillerkjøp til sommeren.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 25 apr 17, 17:38

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Jeg har trua på å utvikle over tid, og ikke falle for fristelsen ved en quick fix som skal gi kortsiktige resultater. Vi bør bruke tiden på å utvikle lag og relasjoner, så kommer også resultatene etterhvert. Ingenting avgjøres i begynnelsen av mai.

"Alle" er vel egentlig enig i det, men det er ikke akkurat slik det funker i Fredrikstad dessverre. Er som Tøfflus redd for negativiteten som vil komme med dårlige resultater (og forsåvidt dårlig spill også) i de neste par kampene. Da vil færre komme på stadion, noe som igjen fører til dårligere økonomi og så har vi det gående. Igjen.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 25 apr 17, 19:49

Vi må Være tålmodige nå. Sesongen i fjor satte oss tilbake.Det er fortsatt noen kamper igjen av sesongen. Vi har møtt antatte topplag og kun tapt en. Spillemessig har vi vært helt på høyde. Vi har 1 baklengs i snitt pr kamp, så vi er solide bakover. Står i mot mjøndalen sine dødballer,det hadde vi ikke gjort i fjor. Vi scorer altfor lite mål. Vi burde vært giftigere på offensiv dødball.Det skal bli spennende å se hvordan vi komponerer laget mot antatt dårligere lag.

Jeg mener at Kapidzic må spille i steden for N'Diaye.  Han er en poeng garantist. Vi må bli dyktigere på å sette han opp. Han har sett mer fit ut en noengang.

Trepotic må sef.Være med. Jeg liker spillere som produserer målpoeng. Alle Gjør vel det. Vi må også begynne å ta mer risiko og benytte de spillerene med x faktor vi har: Wright sin fart og evne til å forsere ledd,skape ubalanse er noe alle lag trenger  . Åsheim er en klassisk teknisk ffk spiller men han mangler pondus,juniortakter.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24