Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd FFK-Mjøndalen 11.04.17

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 10 apr 17, 09:13

Trur nok en gang at dette blir en hard kamp. Mjøndalen er vanligvis et hardt lag, som kjemper og sliter motspillerne i senk. Jeg trur det er viktig å prøve å unngå for mye dødballer imot oss, og kjempe om hver eneste ball.

Når det kommer til formasjon så føler jeg vi bør gå for 4-4-2 i denne kampen. Jeg trur det er skummelt å legge seg for langt bakpå når vi møter et lag som er glad i å slå mye innlegg og kjempe i boks. Da trur jeg vi får kjørt oss skikkelig. Får vi 1 poeng i denne kampen så er jeg mer enn fornøyd, men det hadde selvfølgelig vært deilig med årets første 3 poenger.

 


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 10 apr 17, 10:38

Tror på seier. Veldig spent på både lag og formasjon. Håper vi fortsetter i 451 og med kompakte lagdeler og hardt press. Nøkkelen blir vel hvor høyt i banen presset skal settes inn. Trenger ikke Være noen defensiv formasjon dette. Noen som vet noe om skader, Wright fikk vel seg en smell sist.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 10 apr 17, 18:06

Kan kun håpe på seier. FFK bør og skal vinne hjemme. Skal laget ha en mulighet til å klare opprykk kan man ikke være tilfreds med noe mindre. Noe annet enn opprykk denne sesongen kan man heller ikke være tilfreds med.

Dessuten bør innstillingen til hver eneste kamp være at seier alltid er mulig, og det handler kun om å kjempe for å klare det. Går man i kamp med den innstilling at uavgjort er ok så har man allerede tapt. 

Er ellers enig i at en bestemt formasjon i seg selv ikke er "offensiv" eller "defensiv". Man er offensiv hvis man går hardt til i alle dueller, kjemper for å vinne ball straks man mister den, og kjemper for å skape noe straks man har den. Hvis man løper og jobber i stedet for å stå stille og avvente hva motstander skal finne på. Offensiv fotball er et spørsmål om innstilling, ikke formasjon.

Å være tilfreds med uavgjort er typisk defensivt.  


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 10 apr 17, 18:31

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Kan kun håpe på seier. FFK bør og skal vinne hjemme. Skal laget ha en mulighet til å klare opprykk kan man ikke være tilfreds med noe mindre. Noe annet enn opprykk denne sesongen kan man heller ikke være tilfreds med.

 

Deg om det. Håper på poeng i denne kampen,  og en hjemmeseier ville Være fantastisk.  Målsettingen er ikke opprykk, og dermed er det realistisk å oppleve at man innfrir.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 10 apr 17, 21:39

Leser på nettsiden til klubben at Wright muligens er klar til kamp ,som svar på mitt eget spørsmål. 

Håper på dette laget:

                                                Jenssen

Kaland                          skagestad    leko                      nuhu 

Diaye          trepotic       karoliussen     falk Larsen   flo

                                           Kapidzic 

 

Vi mister vel noe duellstyrke med Ladenmeki på benken,men synes ikke han fungerer som back. På den annen side så har vel alltid Mjøndalen Vært et fysisk lag som er tunge på dødballer. 

Overraskende høydepunkter fra forrige kamp: falk Larsens motor,dekking av rom og scorer mål.

Trepotic er med på en kontring på slutten og avslutter iskaldt.

N'diaye er en bra fotballspiller. Han hadde jeg gitt opp.

Mange bra spillere på benken her. Vi har en bra stall i år. Tipper oss i samme slengen på 4.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 10 apr 17, 22:09

Er ikke så uenig i laget ditt. Eneste endringen jeg kan tenke meg er Brix inn for N'Diaye. Selv om han var innblandet i 2-1 målet viser han samtidig at han er ekstremt tannløs foran mål i slike situasjoner. Han skal sette den selv på en eller annen måte, men som i fjor så brenner han de sjansene. Derfor vil jeg heller ha Brix på den plassen.

Syns egentlig ikke Flo passer på venstrekant heller... men vet ikke hvem som skal inn der i tilfelle

 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 10 apr 17, 23:21

Få spillere har irritert meg mer enn n'Diaye. Blir aldri noe sluttprodukt. Produserer veldig få målpoeng. Men sist kamp må ha vært den beste i ffk drakt. Typisk at han ikke putter men det han gjorde før skuddet var bra. At en utrent trepotic skulle dukke opp på returen var fantastisk. Den mannen kommer til å gi oss mye glede.

Kan ikke alle med etternavn flo spille kant i 451? Er ikke uenig med deg jeg. Gleder meg vanvittig til kamp.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 11 apr 17, 01:50

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Kan kun håpe på seier. FFK bør og skal vinne hjemme. Skal laget ha en mulighet til å klare opprykk kan man ikke være tilfreds med noe mindre. Noe annet enn opprykk denne sesongen kan man heller ikke være tilfreds med.

 

Deg om det. Håper på poeng i denne kampen,  og en hjemmeseier ville Være fantastisk.  Målsettingen er ikke opprykk, og dermed er det realistisk å oppleve at man innfrir.

Opprykk ville være fantastisk. Det finnes ingenting fantastisk med at FFK spiller i OBOS-ligaen. Denne klubben hører hjemme på øverste nivå. 

Jeg synes det er ganske enkelt ubeskrivelig trist at det overhodet finnes fans av FFK som er tilfreds med at klubben spiller uavgjort mot middelmådige lag på hjemmebane, og at den har som mål å forbli i en uinteressant og intetsigende divisjon.

Denne klubben har synket dypt. Ikke fordi den spiller i OBOS-ligaen, men fordi den åpenbart er tilfreds med det.  Frown


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 11 apr 17, 08:46
Endret: 11 apr 17, 08:49
Endret av: Erikk

Tilfreds og tilfreds. De siste årene har vi hatt "hårete målsetninger" og vi vet jo hvordan det gikk. At lag må bygges sten for sten har vi aldri forstått. Kanskje litt edrulighet hadde vært en god tanke? Mot Mjøndalen får vi en veldig anderledes kamp enn hva vi så mot Start. Det blir spennede å se hvordan vi løser denne. Når det gjedler system vil jeg vel anta at 442 er et godt forslag og at systemet mot Start ble slik fordi vi møtte et topplag på bortebane? Jeg må også si at jeg synes det er feil å kalle Mjøndalen for en middelmådighet. I Obos-sammenheng er de ikke det, men vi er i ferd med å bli det hvis vi ikke får en bedre sesong i år enn hva vi har hatt de 2 siste årene.

Vi har ikke scoret på Mjøndalen siden 2013 og likvel kaller vi dem en middelmådighet :-(.


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 11 apr 17, 08:52

Du kan godt mene at Mjøndalen er et middelmådig lag i norsk målestokk, men de er ikke det i Obos. Nå må du huske hvorfor vi ligger der vi ligger også. FFK skal være et topp 6 lag i Norge med størrelsen og det engasjementet som er her i byen, men vi må stikke fingeren i jorda og innse at vi ikke er der nå. Har selvfølgelig lyst til at vi skal rykke opp, men i år så må jeg si at jeg er fornøyd hvis vi kan kjempe om en kvalikkplass. Har selv tippet oss på 7-9 plass i år.

Når det er sagt så må jeg si at jeg gleder meg til første hjemmekamp. Håper vi kan gjøre en god kamp, og forhåpentligvis ta 3 poeng, men jeg må si ar jeg er fornøyd med 1 idag.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 11 apr 17, 17:11

Det er helt sikkert riktig at det ikke er noen grunn til å undervurdere Mjøndalen. Selv om vi spiller hjemme. Og alle kamper er vanskelige, uansett. 

Jeg synes bare ikke det er noen grunn til å se bakover i tid for å finne argumenter for å være pessimist. 

Men, bottom line som det heter, jeg ser fram til dagens kamp, tror på seier, og fortsetter å være optimist så lenge det finnes grunnlag for det! Laughing

 

Ha en god kamp, alle! 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 11 apr 17, 18:34

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Det er helt sikkert riktig at det ikke er noen grunn til å undervurdere Mjøndalen. Selv om vi spiller hjemme. Og alle kamper er vanskelige, uansett. 

Jeg synes bare ikke det er noen grunn til å se bakover i tid for å finne argumenter for å være pessimist. 

Men, bottom line som det heter, jeg ser fram til dagens kamp, tror på seier, og fortsetter å være optimist så lenge det finnes grunnlag for det! Laughing

 

Ha en god kamp, alle! 

Hvis vi ikke slipper inn baklengs på dødall så blir det poeng, er "my guess"

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 11 apr 17, 20:51
Endret: 11 apr 17, 21:02
Endret av: Holters

Forferdelig å se en kamp på hjemmebane, der FFK er spillemessige underlegne i 90 minutter. Flott dødball, der spillerne ofrer seg i boksen, som fører til 1-0 på FFKs første sjanse. Det er deilig å ha endelig ha en spiller som Trebotic igjen som evner å slå gode dødballer. Det har vært mangelvare i flere sesonger.

1-1 kommer etter helt håpløst forsvarsspill. Leko mister sin mann som får gå opp helt umarkert og heade inn 1-1. Rett og slett svakt. Begge stopperne spilte for øvrig en god kamp.

Kampen sett over ett har FFK grei kontroll defensivt, men absolutt ingenting å by på offensivt. Ingen pasninger treffer medspillere og Kapidzic blir løpende helt alene på topp. Alt i alt er ett poeng mer enn vi fortjener, og to poeng etter to kamper er greit nok prestasjonene og kvaliteten på motstanderne tatt i betrakning.

Synes forresten Pontus Silfwer på Mjøndalen så spennende ut. Viser at det er mulig å hende gode spillere om man driver systematisk scouting.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 11 apr 17, 21:12
Endret: 11 apr 17, 21:48
Endret av: kanogvetalt

Nok et bonus poeng, ettersom jeg forventet 0 på de 4 første. 

Ser mer og mer ut som om vi er vinnerne på overgangsmarkedet. Nå må det bare bygges lag. 

Vi møter fire lag i starten som  står for kontinuitet, og/eller som har dominert denne ligaen de sistedenfor årene.

Vi, en under middels Obos klubb, har startet helt på nytt. Igjen.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 11 apr 17, 21:23

Nitrist. Vi er passive og mangler totalt bevegelse. Vi skaper ingenting bortsett fra på dødballer. Vi har rett og slett ikke et offensivt spill. Midtstopperne og flo er de eneste som leverer. Banens desidert minste spiller scorer på en heading. God natt.


Haarek

A-lagspiller

Ble medlem: 19 jul 05
Innlegg: 407

Lagt til: 11 apr 17, 21:27

Ikke noe angrepspill.Nitrist å se på.Står og ruller ballen på tvers til dem enten mister den,eller slår en håpløs ball fremover.Gjesp zzzzzzzzzzzzzz.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 11 apr 17, 21:33

Opprinnelig postet av Sandaker

Få spillere har irritert meg mer enn n'Diaye. Blir aldri noe sluttprodukt.

QFT

Latterlig det han klarer å få til i dag. Jeg skjønner i hvert fall ikke hvorfor han får spille. Totalt ufarlig.

Positivt at vi har en som klarer å ta dødballer i år i Trebotic. Kommer til å få mye glede av den dødballfoten

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 11 apr 17, 21:44

Opprinnelig postet av Rey

Opprinnelig postet av Sandaker

Få spillere har irritert meg mer enn n'Diaye. Blir aldri noe sluttprodukt.

QFT

Latterlig det han klarer å få til i dag. Jeg skjønner i hvert fall ikke hvorfor han får spille. Totalt ufarlig

Målgivende?

 

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 11 apr 17, 21:56

Vi har 2 poeng mer enn min spådom for de to første kampene. Greit at dette ikke var noen kamp "for historiebøkene" men vi er gode i forsvar og jeg har jo sagt hele tiden at man starter med forsvar. Mjøndalen er IKKE et dårlig lag og vi har noenlunde kontroll på de.  Jeg er ikke kjempefornøyd, men ganske fornøyd vil jeg si jeg er.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 11 apr 17, 21:59
Endret: 11 apr 17, 22:27
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Rey

Opprinnelig postet av Sandaker

Få spillere har irritert meg mer enn n'Diaye. Blir aldri noe sluttprodukt.

QFT

Latterlig det han klarer å få til i dag. Jeg skjønner i hvert fall ikke hvorfor han får spille. Totalt ufarlig

Målgivende?

 

Flaks! Ballen bare detter i bena på han og spretter til Flo. Ikke noe villet over den assisten.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24