Husk meg
Brukernavn
Passord

Ny sesong i OBOS er sikret - og hva nå?

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 16 4

mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 13 nov 16, 16:35

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Som jeg sier, jeg ser ikke den klare forskjellen mellom "angrepsfotball" og "forsvarsfotball". Fotball handler om begge deler. Man må kunne forsvare seg, og man må kunne angripe. Og vite når man skal hva. Jeg ser ikke dette som et enten eller.  

 

Hvis du ikke klarer å se forskjellen på angrepsfotball og forsvarsfotball så kan ett tips være å først se en kamp med klassisk arne erlands fotball for så å se barca etterpå. Eller for den saks skyld Mourinho klassiske parkere bussen.

Det er ganske stor forskjell på lag som bevist legger seg på 30 meter og inn og tetter igjen for så å ekspoldere i angrep og avslutte angrepet i løpet av 30 sekunder som Arne står for, kontra barca som står høyt og legger press på motstanderen over hele banen for å prøve å gjennvinne ballen høyt i banen.

Drillo var en typisk trener som helst ville vinne 1-0 kontra 3-2 fordi da hadde man ofte vært godt organisert, eggen sr ville helst vinne 3-2 fordi da hadde rett og slett publikum fått god angrepsfotball.

Fotball er og blir underholdning og i det lange løp vil folk underholdes og underholdning er ikke bare seier, men rett og slett god fotball.

---------------------------

Innerst inne er vi røde alle mannn

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 13 nov 16, 17:27

I trenerspørsmålet ligger det vel i kortene at Per Mathias Høgmo snart er ledig på markedet Tongue out men om diktlesning og spillere ute av sin naturlige posisjon er veien å gå, er vel mer tvilsomt.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 14 nov 16, 01:22

Opprinnelig postet av mysthical

Hvis du ikke klarer å se forskjellen på angrepsfotball og forsvarsfotball så kan ett tips være å først se en kamp med klassisk arne erlands fotball for så å se barca etterpå. Eller for den saks skyld Mourinho klassiske parkere bussen.

Det er ganske stor forskjell på lag som bevist legger seg på 30 meter og inn og tetter igjen for så å ekspoldere i angrep og avslutte angrepet i løpet av 30 sekunder som Arne står for, kontra barca som står høyt og legger press på motstanderen over hele banen for å prøve å gjennvinne ballen høyt i banen.

Drillo var en typisk trener som helst ville vinne 1-0 kontra 3-2 fordi da hadde man ofte vært godt organisert, eggen sr ville helst vinne 3-2 fordi da hadde rett og slett publikum fått god angrepsfotball.

Fotball er og blir underholdning og i det lange løp vil folk underholdes og underholdning er ikke bare seier, men rett og slett god fotball.

 

Å vinne er lik god fotball. Å tape er lik dårlig fotball. Jeg tror det er så enkelt, for de fleste supportere i alle fall. 

Personlig synes jeg Barcelona er drepende kjedelige det meste av tiden. Spesielt etter at de har gått opp til 1-0. De er så alt for ballsikre og gjør nesten aldri noen feil. De velger de trygge løsninger hele tiden, og tar aldri sjanser. Ballen går frem og tilbake i backrekka, som rett nok ligger høyt i banen, i en halv evighet før de utfordrer halvhjertet, i påvente av at motstander gjør en liten feil, som de så utnytter, ofte like elegant som lynhurtig. Og så er det tilbake til det trygge og kjedelige igjen. Men et og annet sirkusnummer fra Messi redder som regel både seier og underholdningen, og hvem klager så lenge de vinner? 

Jo jeg kan se, og forstå, at trenere er ulike. Noen fokuserer mer på det offensive, andre på det defensive. Noen mer på pasninsspill, andre mer på fysikk. Men jeg tror alle trenere har én ting til felles; de ønsker å vinne flest mulig kamper, helst alle. Hvordan man så griper an den utfordring varierer, men målet i fotball er å vinne kampen. Det deles ikke ut stilpoeng. Uansett hvordan en kamp forløper er det høydepunktene publikum husker best, og resultatet som teller. Tyve angrep som ender uten scoring blir ikke belønnet fra det brede publikum uansett hvor elegante alle angrepene var rent spillemessig. Vinner man alle kamper 1-0 så blir man seriemester, og det er hva det brede publikum elsker aller mest. Jeg er overbevist om at Eggen var likeglad med om RBK vant 1-0 eller 3-2, bare de vant. 

Drillo ledet Norge til både 5-0 og 10-0 seire i sin tid. Til en strålende 1-0 over Mexico i Norges første VM kamp siden krigen. Til 2-1 over Brasil i Norges beste kamp noensinne, underholdningsmessig - fordi seier i den kampen hadde så enorm betydning, både symbolsk ( vi slo Brasil) og faktisk ( vi gikk videre fra gruppespill i VM). Men også dramaturgien i sistnevnte kamp var fantastisk, fordi Brasil tok føringen, og hvem forventet at Norge skulle komme tilbake og vinne alikevel?? 

Det er mange ting som bidrar til underholdningsverdien. FFKs cupfinale mot Viking i 1984 huskes ikke primært for sine 11 mål, men for det ene frisparkmålet til Ahlsen. I cupfinalen i 2006 mot Sandefjord var annen omgang vanvittig intetsigende kjedelig, rent spillemessig - men hvor mange FFKsupportere klaget over det?? Gleden over cupgull overskygget det aspekt fullstendig. 

Tingen er at jeg har mer tro på en pragmatisk tilnærming; en kamp av gangen og hver kamp for seg. Få spillerne til å jobbe sammen, og jobbe steinhardt, i alle små situasjoner. Få spillerne til å tro på at det ikke handler om hvor god man er, men hvor god innsats man yter. Utnytte kvalitetene i de spillere man har tilgjengelig til enhver tid, kjenne motstanders styrker og svakheter best mulig hver gang. Få spillerne til å senke skuldrene og tillate seg å ha det gøy. La spillerne ta seg en øl dagen før kamp hvis de er for nervøse. Tro på at alt er mulig. 

Unngå regelrytteri og prinsipper hugget i stein som opphøyes til noe viktigere enn den enkelte spiller og den enkelte kamp. 

Og det er vel ingen grunn til å diskutere at publikumstallene er høyere når FFK spiller i Tippeligaen mot når de spiller i lavere divisjoner? Målprotokoll og tabellsituasjon er konkret og målbart. Det kan forholde seg til. Spillestil er en vag ting som alltid kan diskuteres, og hvor man aldri kan oppnå full enighet eller at alle blir fornøyd. Den slags bør sortere som noe man kan diskutere, ikke gjøres til noe som skal hugges i stein og legges til grunn for alt annet klubben foretar seg. 

Jeg tror det snakkes litt for mye om spillestil i FFK, og litt for lite om hva som skal til for å vinne kamper. 


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 14 nov 16, 08:16

Kan bare svare for meg selv. De siste 10 årene har jeg kanskje gått glipp av 10 hjemmekamper. 4 av disse var når Erlandsen var her. For min del så er det ikke interessant å gå på stadion for å se på møkkafotball. Vil se en kamp med mye sjangser og mye mål.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 14 nov 16, 13:09

Jeg vil ikke legge ut hele innlegget til FlightOfTheRat igjen siden det var langt. Imildertid vil jeg si at det var bra skrevet og at jeg er helt ening i synspunktene.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 17 nov 16, 08:31

Mjelde tar over Aasane iht 

https://twitter.com/SillySeasonNOR?lang=no


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5511

Lagt til: 17 nov 16, 09:41

Opprinnelig postet av Erikk

Mjelde tar over Aasane iht 

https://twitter.com/SillySeasonNOR?lang=no

Mot spillergruppas vilje.

Og Erlandsen er ny trener i LSK.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 17 nov 16, 09:54

Det blir også sagt at Trond Mohn har betalt. Dette er jo en mye mindre klubb enn oss, men for Mjlede er det mye kortere reisevei.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5378

Lagt til: 17 nov 16, 19:25

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Erikk

Mjelde tar over Aasane iht 

https://twitter.com/SillySeasonNOR?lang=no

Mot spillergruppas vilje.

Men det er ikke Mjelde dem har noe i mot. Heller behandlingen av forrige trener. Det går seg nok til der borte.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 17 nov 16, 21:32

Tja, går seg til og går seg til, nå trekker visstnok støtteapparatet seg i protest mot behandlingen av Knutsen. Ikke akkurat en optimal start for Monsemann, når Åsane gjør sitt beste for å få FFK til å se ut som et mønsterbruk preget av profesjonalitet og harmoni.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 20 nov 16, 20:44

Tja da kom det et rykte:

Trace Murray var Hønefoss sin beste spiller i år. Nå skal høyrebacken trene med Fredrikstad mandag og tirsdag denne uken.

 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5378

Lagt til: 20 nov 16, 21:11

Det er nok bare for å være høfflig overfor en som prøver å vise seg fram. Har tidligere spilt for Grorud så han kjenner nok Akinyemi fra før og det er derfor han trener med oss.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 20 nov 16, 22:27
Endret: 21 nov 16, 09:35
Endret av: Erikk

Høyre-back har jo vært viktig for oss de siste sesongene. Hvem blir 1. valg neste sesong? Brice, Rafn Simonsen eller kanskje Murray


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 21 nov 16, 12:39
FK SillySeason ‏@SillySeasonNOR  5 min

Youseff Chaib(Moss), Simen Rafn og en spiller fra Brommapojkarna deltok på dagens FFK-trening.

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 23 nov 16, 09:40

Ny trener klar kl 10 i dag, men hvem blir det?


jjunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 23 nov 16, 10:02

Andrea Loberto.

Rimelig uerfaren som hovedtrener, men spennende.....


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5511

Lagt til: 23 nov 16, 10:05
Endret: 23 nov 16, 10:20
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av jjunior

Andrea Loberto.

Rimelig uerfaren som hovedtrener, men spennende.....

Jøss! Han må i alle fall ha trua på oss. Dette var en trener fra øverste hylle, og langt over hva jeg hadde forventet.

En trener av den nye skolen, og ikke av den gamle

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 23 nov 16, 10:31

Høres veldig spennende ut men jeg vet for lite om han. Haugesund har jo vært imponerende i år, men de hadde jo Norges beste trener store deler av sesongen. Betyr dette 442?

 


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 23 nov 16, 11:06
Endret: 23 nov 16, 11:07
Endret av: ey1984

Opprinnelig postet av Erikk

Høres veldig spennende ut men jeg vet for lite om han. Haugesund har jo vært imponerende i år, men de hadde jo Norges beste trener store deler av sesongen. Betyr dette 442?

 

På Twitter snakkes det om 3-5-2, men jeg har ikke kjennskap til hvordan dette anvendes. Ser for øvrig ut som en veldig god avgjørelse, jeg liker det tydelig fokuset på langsiktighet for å bygge klubben.


b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 23 nov 16, 12:20

Svært lovende !



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 16 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3