Husk meg
Brukernavn
Passord

Ny sesong i OBOS er sikret - og hva nå?

Flat Trådet Nøstet
Totalt 14 sider Alle

b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 23 okt 16, 23:24

Først og fremst -  Utrolig deilig at VI klarte brasene ved å sikre ny kontrakt for OBOS divisjonen i 2017. 

På papiret så er "riktige ting" har de siste årene blitt gjort for å ta ferden oppover, dessverre har vi allikevel de siste to sesonger endt opp med å sloss for ny OBOS tilværelse.  Det må vi virkelig gjøre noe med for slik skal det ikke fortsette.

Trenerskiftene har vært mange. Hver trener har sin filosofi og må ha spillere som funker etter denne. Det har virkelig blitt et dyrt problem for oss. Wibe-Lund arvet det han gjorde ved å si ja til stillingen. Når han kastet inn håndkleet hentet Erlandsen inn sine forsterkninger og spillende spillere som bl.a. kom fra Malmø "forsvant" og fikk diagnosen nakkesleng.

Ny sesong, 2016, og ny trener da Erlandsens kontrakt utløper (heldigvis).... Papirene er i orden på Halvorsen (eller er de egentlig det). Spillestilen er definert og krever de raskeste vinger, slik Bodø-Glimt hadde. En drømmespiller som Aalbu blir en skygge av seg selv, det kjøpes inn nye spillere, men nok engang funker det ikke. Ikke før trener sies opp og Mjelde tar over og kjører igang 4-4-2 med en skikkelig fighter i Flo på topp.

Trivselen når spillegruppen og prestasjone kommer på rekke og rad minus et arbeidsuhell med 10 mann.

Vi ser lag med betydelig mindre ressurser hevder seg, Jerv som nyoprykket til 2015 sesongen etablerer seg i toppen fra dag 1. Det samme kan sies om Kongsvinger som virkelig har et sterkt lag, nyopprykket til OBOS 2016.  Det er impoenerende.

Hva er det de gjør, de som tar nesten to divisjoners sprang på halvannen sesong (fra 2 divisjon til toppen av OBOS + semifinale i NM) ?

Jeg tror det handler om noen enkle ting som også er billige løsninger. Det handler mest av alt om å skape en spillerstall med kontinuitet og fellesskap, i dette også kombinasjonen av den riktige trener/sportssjef og de riktige spillere som både liker og kjenner navnet på resten av laget han spiller på. Dette gir spilleglede, det har vi sett i Mjøndalen, vi ser det i Jerv og i Kongsvinger. Dette kommer utfra en felles glede og ansvar for å vinne. De jobber for hverandre og det er morsomt å være der!

La oss skyte gullfuglen denne gangen, en trener som vi skal ha med oss minst 5 år fremover, nettopp fordi vi vet at han er unik. Det kan være Mjelde, men det kan også være en Vegard Hansen fra Mjøndalen. En som spiller smart fotball som de i Kr. Sund, en som bruker våre tre local lads (Westgaard, Aasheim og Begby) og utvikler de, men som også kan handle virkelige forsterkninger i hver lagdel, både fra norden men også fra øvrige gode forballnasjoner der prisen er ok. 

FFK har ressurser, stadion, publikum til å få dette til. La oss se på hva de som får det til gjør denne gangen. Svaret er 100 % sikkert riktig trenerteam/innkjøpere på 5 årskontrakt og  med spillere som de har valgt ut. Så kjører vi klatreetappen derfra, det kan bli moro....

 

 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 24 okt 16, 21:10

Bra skrevet og oppsumert.

Jeg sitter med en magefølelse på at Mjelde ikke blir værende grunnet for langt til familien i Bergen. Så jeg håper styret har flere tanker i hodet enn å sette alle kort på Mjelde. Vet ikke hvilken trener det skulle være, men det må være en som klarer å samarbeide med en sportssjef ettersom det er noe dem (igjen) har sagt dem skal ansette.

 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 25 okt 16, 00:53

Opprinnelig postet av Rey

1 Bra skrevet og oppsumert.

2 Jeg sitter med en magefølelse på at Mjelde ikke blir værende grunnet for langt til familien i Bergen. 

1 Samstemmer!

2 Så er det forståelig om Mjelde velger å slutte.

 

Men for FFK er det likevel en liten nedtur om man nok en gang mister en trener som evner å lykkes med laget.  

FFK trenger en trener som har tilknytning og tilhørighet til byen, en som ønsker å bo her og bli her i lengre tid. En som kan se for seg en femårskontrakt og eventuelt enda lengre. Ikke en ny innleid supertrener til låns for en kortsiktig redningsoperasjon, men en som kan tenke langsiktig. Det må ikke være noen regel at en trener ikke skal være for lenge i en klubb, selv om det har blitt veldig vanlig. Da Nils Arne Eggen hentet hjem 14 seriemesterskap på 15 år for RBK var noe av det mest sensasjonelle at mannen fikk lov å trene en og samme klubb i 15 år. En trener som får så stor tillitt fra sin klubb har helt andre muligheter for å lykkes enn en som har kniven på strupen fra første sesong, og blir sparket ved første unnskyldning. 

Lang erfaring fra høyere nivå enn Tippeligaen både som spiller og trener, tilknytning til Fredrikstad og uttalt ønske om å flytte tilbake hit og trene klubben. Forutsetninger for å kunne tenke langsiktig. Som vet hva som skal til for å lykkes. Dér aner jeg konturene av en interessant trener. 

FInnes det noen slik kandidat? Ja det gjør det jo. Men FFK har så langt ikke vært klar for å ta i mot ham. Uklart hvorfor. 

Hvis Mjelde takker for seg etter en kortvarig (om enn fantastisk) høstsesong, så håper jeg FFK tenker i retning av en trener som det er mulig å tenke langsiktig med. Spesielt ettersom en sånn trener faktisk finnes. En som kan håndtere tilværelsen som trener i Nord-Korea burde være profesjonell nok til å klare Fredrikstad også. 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 25 okt 16, 08:45
Endret: 25 okt 16, 08:51
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Da Nils Arne Eggen hentet hjem 14 seriemesterskap på 15 år for RBK var noe av det mest sensasjonelle at mannen fikk lov å trene en og samme klubb i 15 år. En trener som får så stor tillitt fra sin klubb har helt andre muligheter for å lykkes enn en som har kniven på strupen fra første sesong, og blir sparket ved første unnskyldning. 

Her påpeker du noe vesentlig. Eggen var nære ved å få sparken i RBK flere ganger i de første årene, men de valgt å beholde ham. Kontunitet er en sterkt undervurdert verdi i fotball.

Kanskje har vi hatt en trener i våre rekker som kunne vært vår "Eggen", men vi har vel heller ikke all verdens tålmodighet når forventnigene ikke innfris.

For å oppdatere eventuelt yngre forumdeltagere: RBK vant den norske serien flere ganger på rad på -90 tallet med Nils Arne Eggen som trener. Det medførte at de fikk anledning til å spille E-cup flere år på rad. De første årene ble det braktap på braktap. Ettersom de hadde ressurser langt over noen andre lag i Norge var det ikke nok å vinne serien. De skulle lykkes i Europa også. Og det gjorde de, men det tok noen år. Og de lyktes, kanskje først og fremst, fordi de fikk øve flere år på rad.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


jjunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 25 okt 16, 09:18

Det er viktig å få treneren på plass, jeg er enig i det.

Men kanskje enda viktigere er det å få sportssjef på plass som kan være med å ansette treneren, slik at treneren vet hvilke rammer han er underlagt.

Vi har i mange år vært en trenerstyrt klubb, og vi ser hvordan det går. Nye trenere har motstridende filosofier og trenger helt andre spillere i troppen. Det vi virkelig trenger er noen som kan trekke de lange sportslige linjene i klubben selvom vi skulle gå på en trenersmell eller to til.

VI har prøvd dette en gang før, men desverre så hadde vi da et meget feigt styre som støttet at treneren skulle ha mer makt enn sportssjefen. Den avgjørelsen har ødelagt i mange år etterpå, og har fått oss til å fremstå som en vingleklubb av dimensjoner!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 25 okt 16, 20:57

Det er synd om Mjelde ikke vil fortsette. Han har skapt en helt annen entusiasme enn hva Halvorsen klarte, og resultatene i de ti kampene han har ledet laget (4 seire, 4 uavgjort, 2 tap) gir et poengsnitt som ville gitt kvalikplass. Jeg tror Mjelde er en type som aktuelle spillere kunne ha lyst til å spille for også.

Hvis Mjelde drar hem te' Bergen ved sesongslutt, så må FFK på jakt etter det som vil være trener nummer 8 (!) etter nedrykket i 2009. Vi vil nødvendigvis ha et rykte blant trenerstanden i Norge som en klubb som spiser trenere til frokost, middag og kvelds. Kan vi med noen som helst tyngde hevde overfor en som vi tilbyr jobben, at vi vil gi ham tid til å bygge laget?

Og hva med oss supportere? Vi som går på (eller ser) så mange kamper vi kan, mener noe hele tiden, og gir uttrykk for våre meninger i kommentarfelter, i sosiale medier og under kamp på stadion? Hvis vi ser FFK levere en 2017-sesong marginalt bedre enn denne, vil vi skrike etter trenerens avgang?

Jeg har lyst til å filosofere litt over hva som har vært galt de siste årene (etter nedrykket i 2012). De fleste utenbys trodde nok at FFK skulle være en klar kandidat til å gå rett opp igjen, på grunn av en helt OK spillerstall, økonomiske ressurser som var store for 1. divisjon (ikke alle var klar over klubbens økonomiske problemer, som vel ikke var løst før høsten 2013) og et stort engasjement i byen. Men vi har altså levert 10 plass, 6. plass (sjanseløse i kvaliken), 12. plass (takket være Glenn Andersen) og 11. plass. Vi har altså ikke vært i nærheten av opprykk. Og saken er at det veldig ofte i disse fire årene har sett ut som det har vært ubesluttsomhet og nervøsitet som har plaget spillerne - samme om treneren har hett Bakkerud, Wibe-Lund, Erlandsen eller Halvorsen. Under Mjelde har dette ikke vært like synlig - takk og lov for det.

Men spillerstallen har jo også sett store utskiftninger i disse årene. Det er ikke mange i dagens stall fra første serierunde i 2013; kun Jon Masalin, Håvar Jenssen og Philip Westgaard (benken i 2013) er igjen. Så enten er det en ukultur i selve klubben, hvem nå pokker som kan være kontinuitetsbærer for den, eller så er nettopp den stadige utskiftingen et problem i seg selv.

Derfor håper jeg at om det ikke blir Mjelde som leder FFK i 2017, så blir det en trener som oppfyller følgende:

  • Står for en måte å spille på som får det beste ut av de spillerne vi har
  • Evner å få en positiv tenkemåte inn i hodet på hver og en spiller, siik at om det nå er en negativ kultur i klubben så gir spillerne blanke i den når de går på banen, på trening og i kamp.
  • Og ikke minst, dersom det finnes en slik negativ kultur, evner å røske opp i den og skape en kultur hvor alle bidrar til å gjøre hverandre bedre.
Nå vet jeg jo at slike trenere er sjeldne. Knut Torbjørn Eggen var en slik. Mitt "førsteinntrykk" av Mjelde er at han også har det i seg. Mannen vant serien med Brann, en klubb hvor forventninger har knekket mang en god spiller.
 
Nok om det. Spillerstallen da? Jeg håper virkelig ikke vi får en ny vinter med utskifting av halve spillerstallen inklusive nesten hele backrekka. Den rekka vi hadde mot slutten, med Brice, Straith, Akinyemi og Tønne, synes jeg egentlig er bra. Sansara er en bra backup. Thømt Jensen skal ikke dømmes nord og ned bare på grunn av Ranheim-kampen - dårlig som back, men en grei stopper i 1. divisjon. Men om vi skal leve med en ikke veldig rask stopper ved siden av Akinyemi, så er både Straith og Sansara bedre. Jeg kunne forsåvidt tenke meg Ola Lønn Jenssen tilbake også, han må vel være interessert selv nå som Moss rykket ned.
 
På midten har vi en fin gjeng lokale gutter som må beholdes, særlig håper jeg virkelig Begby blir. Risholt synes jeg også bør beholdes, engasjementet hans kombinert med erfaring kan komme godt med i en del kamper.
 
Flo og Kapidzic er no-brainers, hvis de vil bli så må de få bli.
 

Og helt generelt, i spillerspørsmålet, vil jeg at hvis vi kvitter oss med noen er det enten fordi de selv vil bort/har tilbud fra eliteserien eller fordi vi har en klart bedre spiller på vei inn i samme posisjon. Vi må ikke gi spillere inntrykk av at de når som helst kan bli satt på porten.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 26 okt 16, 13:45

Opprinnelig postet av Tøfflus

Flo og Kapidzic er no-brainers, hvis de vil bli så må de få bli.

Nå ser det ut som Flo stikker til Haugesund, men hva med Aalbu? Tror dere ikke han kan gjøre en god jobb ved siden av Kapidzic? Må ikke glemme at vi i følge kontrakter har han her til året også.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 26 okt 16, 20:55

Synes absolutt Aalbu bør få en ny sjanse. Hadde pinlig nok glemt at han bare var lånt ut.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 622

Lagt til: 28 okt 16, 20:57

Nå har jeg fått en sms fra klubben der det står at Flo er klar for neste sessong. Det er veldig bra . 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 28 okt 16, 21:13

Så bra,  og overaskende 

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


jjunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 28 okt 16, 21:42

Overraskende at Flo går på en toårskontrakt nå. 

Men selvfølgelig desto mere gledelig!!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 29 okt 16, 16:58

Opprinnelig postet av tynter

Nå har jeg fått en sms fra klubben der det står at Flo er klar for neste sessong. Det er veldig bra . 

Hurra!

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 30 okt 16, 06:01

Når det gjelder Mjelde og lang vei fra familen vil han jo nesten få det uansett hvis han vil være hovedtrener i Obos eller Tippeligen. Unntaket er Brann hvor han er en helt, men de har jo Norges beste trener når man ser på hva som har skjedd der den siste tiden. Jeg tror heller ikke "smålag" i Bergnesdistriktet er planen hans.


Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 756

Lagt til: 31 okt 16, 17:11

Risholt er ferdig. Etter å ha lest artikkelen på FB er det ingen tvil om at han kommer med krass kritikk mot sportslig utvalg, antageligvis svært fortjent. Hvis noen var i tvil har vi altså ingen sportslig kompetanse i klubbens ledelse, men det er kanskje gammel nytt.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 31 okt 16, 17:23

Det synes jeg egentlig er synd, men forventet. Er heller ikke i tvil om at manglende fotballkompetanse i sportslig utvalg er et reelt problem. Det gjelder både de fra styret og de andre som sitter der.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 31 okt 16, 17:55

Hvis vi ser på "Mjeldetabellen" etter den svake sesongavslutingen så viser den at vi ikke ville kommet til kvalikk hvis vi hadde hatt det samme poengsnittet hele sesongen. Jeg mener derfor at vi må innse at flere av spillerne våre rett og slett ikke er gode nok og at vi har gjort en rekke feilsigneringer denne sesongen. Desverre blir det slik jeg ser det store utskiftinger i stallen igjen samt en rekke spillere som har kontrakt neste sesong som det egentlig hadde vært bedre om ikke hadde det. Jeg er således enig i kritikken av den sportslige kompetansen i klubben.


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 31 okt 16, 19:25

Et moment med årets innsats var vel prosjekt JHH og at han plukka de folka han mente ville passe inn i sin 4-3-3 formasjon.

Laget spilte ca 2/3 av sesongen med en formasjon som ble drillet inn og som tydeligvis ikke fungerte.

Har stor tro på at får MIM  også plukke spillere som kan passe inn kan vi mønstre et bra lag neste sesong som ikke innebærer neglebiting etc enda en høst.


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 31 okt 16, 19:49

Det store spm er vell om det midler igjen så Mjelde kan bygge sitt lag? For en ting er sikkert og det er at 50% av dette laget må byttes ut! Synes også at det er helt greit om Straith ikke forlenger med FFK ?.Han virker rett og slett lei av oppholdet i norsk fotball.

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 31 okt 16, 22:11

Opprinnelig postet av kjell-H

For en ting er sikkert og det er at 50% av dette laget må byttes ut!

I så fall løper vi den risikoen at laget trenger tid på å bli samspilt, og tid er vi ikke veldig flinke til å gi folk i Fredrikstad ... Jeg vil si at det største problemet de første ti kampene eller så var at kommunikasjonen defensivt var for dårlig - spillerne klarte ikke å fordele ansvar seg imellom på en slik måte at forsvarsspillet fungerte.

Klart, om vi treffer blink med hver eneste spillerovergang kan det fungere.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 02 nov 16, 01:02

Opprinnelig postet av Tøfflus

Opprinnelig postet av kjell-H

For en ting er sikkert og det er at 50% av dette laget må byttes ut!

I så fall løper vi den risikoen at laget trenger tid på å bli samspilt, og tid er vi ikke veldig flinke til å gi folk i Fredrikstad ... 

Enig med siste taler. Tror det er en dårlig idé å bytte ut halve laget. Spillerne må kjenne hverandre. God kommunikasjon, som etterlyses, handler om mer enn ord. Det handler ofte om å ikke behøve ord, men om å vite hvor man har hverandre, at spillerne tenker nogelunde likt, og kan forutse hverandres måte å løse situasjoner på. Sånne ting kan ikke bare drilles inn på et øyeblikk, det vokser frem over tid. 

Skal bli spennende å se om Mjelde ønsker å fortsette. Det vil bli helt andre premisser for ham å lede et lag han nå allerede kjenner fra start i en ny sesong, fremfor å overta halvveis og desperat forsøke å redde fra katastrofe. Kan godt tenkes at Mjelde selv vil legge vekt på mulighetene for å lede FFK tilbake til Tippeligaen igjen - en bragd som i så fall nok vil regnes som enda større enn årets redningsaksjon.  

Noen utskiftninger i spillerstallen ligger vel i luften, men p.t. må vel trenerspørsmålet regnes for mer fundamentalt å få avklart. 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 02 nov 16, 08:52

Opprinnelig postet av Pk

Risholt er ferdig. Etter å ha lest artikkelen på FB er det ingen tvil om at han kommer med krass kritikk mot sportslig utvalg, antageligvis svært fortjent. Hvis noen var i tvil har vi altså ingen sportslig kompetanse i klubbens ledelse, men det er kanskje gammel nytt.

Manglende kompetanse fordi Risholt sier det, eller foreligger det annen "dokumentasjon" på dette? For Risholt har jo blitt utsatt for dette flere ganger i sin karriere. Snakk om uflaks.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 02 nov 16, 09:18

Iht f-b.no ønsker Akinsola å bli. Klubben ønsker også å beholde han. Jeg synes dette er veldig bra for han har vært god.


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 02 nov 16, 12:18

Er enig med at jeg synes at akinsola bør få kontrakt videre. Det stå i F-B at Mjelde har fått tidsfrist. Noen som kan fortelle meg når denne tidsfristen går ut? Har ikke F-B+ så da får jeg ikke med meg så mye.


jjunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 02 nov 16, 12:38

Den går ut idag. 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 02 nov 16, 13:37

Spennende hva han har svart og flott/rart det ikke har kommet noen rykter. Kanskje jeg tar feil? Er det noen som vet noe?


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 02 nov 16, 14:09
Erik André Pedersen ‏@FB_Erik  

Ingen treneravklaring i FFK i dag - torsdag eller fredag, sier Mjelde nå.

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 02 nov 16, 14:42

Opprinnelig postet av kanogvetalt
Manglende kompetanse fordi Risholt sier det, eller foreligger det annen "dokumentasjon" på dette? For Risholt har jo blitt utsatt for dette flere ganger i sin karriere. Snakk om uflaks.

Man må vel ha gangsyn som en muldvarp om man ikke ser at klubben mangler sportslig kompetanse på toppnivå. Trenersparking, spillerkjøp og sportslig nedtur de siste årene burde være mer enn nok grunnlag til å større oppunder RIsholt sin mening.

Det er lenge siden jeg følte meg trygg på at ledelsen har hatt god kontroll på det sportslige. Det har kanskje vært viktigere å tenke økonomi enn sportslig suksess de siste årene, men disse to henger gjerne sammen også. Sportslig suksess gir bedre økonomi, så det er ingen grunn til å spare penger veldig med penger på å ikke hente inn riktig personell her heller.

Bare for å spørre, sitter du med et inntrykk av det motsatte av Risholt sine kommentarer, eller er du forhåndsbestemt uenig med Risholt uansett hva han uttaler seg om? ;)


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 02 nov 16, 15:24

Kan vi prøve å forklare litt i forhold til sportslig kompetanse. Jeg har noen tanker i forhold til hvordan tilstanden var før Mjelde:

Vi spilte i et 433-451-system hvor vi hadde en enslig spiss som ikke er høy og ikke spesiellt duellsterk.

Vi brukte 3 sentrale midbanspillere men ingen av de var gode til å komme inn i boksen og hjelpe til. Vi la "den 3. sentrale" midtbanespilleren istden bak de to andre. Hvis vi hadde hatt en offesiv midbanespiller istdenfor en defensiv (Allbu som offensiv istdenfor Karioliussen som defensiv) ville vi fått mer tyngde inn i boksen, men Aalbu ble istden lånt ut.

Vi hadde 2 trege stoppere og kjøpte inn den 3. Dermed spilte vi kampene med 2 trege stoppere. I mitt hode skal man alltid ha minst en rask stopper.

 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 02 nov 16, 15:38
Endret: 02 nov 16, 15:39
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av arte et labore

Bare for å spørre, sitter du med et inntrykk av det motsatte av Risholt sine kommentarer, eller er du forhåndsbestemt uenig med Risholt uansett hva han uttaler seg om? ;)

Du har et poeng. Om Risholt uttaler seg tydelig om noe som kan omhandle hans egen rolle, så tenker jeg at det stikk motsatt mest sannsynlig er tilfelle.

Etterpå klokskap er ikke veldig klokt. Hvem kritiserte de siste trener ansettelsene når de kom, med begrunnelse i det som skulle vise seg å gå galt?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 02 nov 16, 16:17
Endret: 02 nov 16, 16:31
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av Erikk

Kan vi prøve å forklare litt i forhold til sportslig kompetanse. Jeg har noen tanker i forhold til hvordan tilstanden var før Mjelde:

Vi spilte i et 433-451-system hvor vi hadde en enslig spiss som ikke er høy og ikke spesiellt duellsterk.

Vi brukte 3 sentrale midbanspillere men ingen av de var gode til å komme inn i boksen og hjelpe til. Vi la "den 3. sentrale" midtbanespilleren istden bak de to andre. Hvis vi hadde hatt en offesiv midbanespiller istdenfor en defensiv (Allbu som offensiv istdenfor Karioliussen som defensiv) ville vi fått mer tyngde inn i boksen, men Aalbu ble istden lånt ut.

Vi hadde 2 trege stoppere og kjøpte inn den 3. Dermed spilte vi kampene med 2 trege stoppere. I mitt hode skal man alltid ha minst en rask stopper.

 

De fleste lag som spiller 433 eller 451 bruker et anker på midtbanen, men det er ikke viktig. Mener du disse feilene, slik du ser det, er bevis på manglende fotballfaglig kompetanse klubbledelsen?

Vi har et styremedlem med nesten 300 kamper i klubben, og flere år i Tippeligaen (det tror jeg det er mange klubber som misunner oss).  Vi har en midlertidig daglig leder, tidligere ass trener med over 300 kamper på de 2 øverste nivåene. Begge har relativt ferske karrierer, og dermed betydelig mer relevant enn noen som spilte på -80 tallet. Vi har også et styremedlem som har sitt daglige virke i Wang, med den kompetanse "banken" de innehar.

Vi har ansatt trenere med enten trenerutdanning og/eller erfaring på et så høyt nivå som vi kan forvente å få.

Hvem kan vi si med sikkerhet hadde gjort det bedre, og ikke minst hvem i denne byen?

Og hvilke klubber besitter bedre kompetanse?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 02 nov 16, 16:48

Jeg er jo bare en tilskuer men det er skrev føler jeg er noe "alle ser det jo hvorfor ser ikke de som har ansvaret det?"

Mjelde ryddet opp i alt jeg skrev umiddelbart.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 04 nov 16, 10:05

Ut å finne ny trener....

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 04 nov 16, 10:13

Faen dette var ikke det jeg håpet på desverre. Vi er tilbake til ennå en trenerjakt :-(

 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 04 nov 16, 16:41

Som forventet ble det ikke noe Mjelde neste sesong. Da er jeg veldig spent på hva de drar opp av hatten. Burde kanskje begynne med sportssjef før treneren blir ansatt?

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 04 nov 16, 18:58

Står på FB at det aldri var aktuelt for Mjelde å bli. Er det direkte sitat fra han slik det fremstår i overskriften? Har ikke plussabonnement. Hvis det aldri var aktuelt, så er det litt rart at trengte to ekstra dager å bestemme seg på?

Uansett, håper på noe nytt og spennende fra utlandet. Gjerne en med et større nettverk hva gjelder spillermateriell. Begynner å gå lei av å hente spillere fra Mjøndalen, Sarp 08 og gudene vet hva. Vi trenger sårt en skikkelig sportsdirektør også. Starte på toppen og bygge laget nedover til spillerne.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 04 nov 16, 19:59

– Det ble aldri noen reelle forhandlinger. Dette handlet mest om timing. Vi er en stor familie og skulle jeg fortsatt i FFK måtte jeg tenkt mer langsiktig. Nå har vi falt ned på at vi ikke ønsker å flytte. Det ga jeg FFK beskjed om på onsdag, sier Mjelde til Fredriksstad Blad.


Så han var aldri aktuell og i følge F-B folka på Twitter var det styret som ville at man skulle vente to dager med å avsløre det. Merkelig avgjørelse. Skjønner ikke helt hva de tjente på det.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 05 nov 16, 10:35

Man må ta mye av det som står i avisa "med en klype salt". Hvis det aldri var aktuellt å forlenge er det jo merkelig at man skulle vente så lenge med å si det. Hvis vi skal se på realistiske alternativer, hvem mener dere bør ansettes som ny hovedtrener?


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 07 nov 16, 00:14

Opprinnelig postet av Erikk

 Hvis vi skal se på realistiske alternativer, hvem mener dere bør ansettes som ny hovedtrener?

Har ikke så mange navn å foreslå, men det bør være en som kan være interessert i et langsiktig samarbeid med FFK. Dvs en som ikke har noe i mot å bosette seg i byen. Og det bør være en som har kapasitet til og ambisjoner om å etablere FFK i Tippeligaen. Gjerne en som våger å tro på at FFK kan etableres blant de fire beste lag i Norge innenfor overskuelig fremtid. 

Dels bør det være en trener som har tyngde nok til å ikke bli overkjørt av egen klubb. Dels bør det være en som har evne til å friste gode spillere til å komme til FFK. Kort sagt, en trener som av kapasitet og kompetanse hører hjemme i Tippeligaen. 

Hvis jeg skal driste meg til å foreslå konkrete navn, så mener jeg det er grunn til å tro at Jørn Andersen er realistisk, all den tid han selv har sagt at han har lyst til å trene FFK. Han fyller øvrige kriterier så langt jeg kan bedømme. Hvis da det er overkommelig å kjøpe ham ut av Nord-Korea.... 

Ellers har jeg ingen egentlig tro på at Kjetil Rekdal skulle være interessert, men hvis han var, så ville jeg være tilfreds. Alternativt, hvis Per Mathias Høgmo snart fristilles fra landslaget, tror jeg fortsatt han ville være god nok for FFK. 

Tre forslag der, gjerne i den rekkefølge. Men det er ikke fordi jeg kan gå god for hvor realistiske de er.  


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 07 nov 16, 16:36

Opprinnelig postet av b-tribunesliter

La oss skyte gullfuglen denne gangen, en trener som vi skal ha med oss minst 5 år fremover, nettopp fordi vi vet at han er unik. Det kan være Mjelde, men det kan også være en Vegard Hansen fra Mjøndalen. En som spiller smart fotball som de i Kr. Sund, en som bruker våre tre local lads (Westgaard, Aasheim og Begby) og utvikler de, men som også kan handle virkelige forsterkninger i hver lagdel, både fra norden men også fra øvrige gode forballnasjoner der prisen er ok. 

Jeg må si meg ganske uenig i en del av de signalene du gir om en ny treners rolle.

Vi må slutte å satse på "gullfuglen" og "mirakelmannen", og heller satse på klubb-bredt arbeid for å få på plass de elementene som trengs for å lykkes på lengre sikt:

  • Vi må få på plass et sportslig apparat/utvalg som i fellesskap  tar sportslige avgjørelser
  • Vi må få klare ansvarsområder for de enkelte delene av det sportslige apparatet, inklusive klubbstyret, trener og sportssjef/leder
  • Årsmøtet må stå bak de sportslige avgjørelsene ved å være med på å utforme, og vedta en aktivitetsplan/sportsplan som definerer ansvarsområdene

Fram til nå framstår det for oss vanlige klubbmedlemmer at klubbstyret faktisk ønsker en trener som bestemmer alt, inklusive spillerkjøp osv. Dette er noe av det som har fungert aller dårligst med hyppig utskifting av trenere: De spillerene som trenerene "tar med seg" inn i klubben passer ikke inn, er ikke gode nok, fyller ikke rett funksjoner osv osv.

Vi må ha en sportssjef som faktisk har tid til å lete opp de spillerene vi trenger, og som passer inn i spillergruppa. Vi må ha en trener som skjønner at samarbeid er det vi tufter vår elitesatsning på  i FFK, og at årsmøtet også har en rolle å spille i den sportslige beslutningskjeden, om enn bare en gang i året.

Vi må ha et styre som ser sitt soleklare ansvar i de sportslige avgjørelsene, og som ønsker å være med å styre den sportslige satsningen.

Her er det etter min mening svært mye å ta tak i, og jeg regner det for sannsynlig at MIM til slutt fant ut at han ikke kan være "mirakelmann", siden en sportslig suksess har sit utspring i lange flere faktorer enn de en fotballtrener rår over. 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 09 nov 16, 15:18

Opprinnelig postet av Asgeir

Jeg må si meg ganske uenig i en del av de signalene du gir om en ny treners rolle.

Vi må slutte å satse på "gullfuglen" og "mirakelmannen", og heller satse på klubb-bredt arbeid for å få på plass de elementene som trengs for å lykkes på lengre sikt:

  • Vi må få på plass et sportslig apparat/utvalg som i fellesskap  tar sportslige avgjørelser
  • Vi må få klare ansvarsområder for de enkelte delene av det sportslige apparatet, inklusive klubbstyret, trener og sportssjef/leder
  • Årsmøtet må stå bak de sportslige avgjørelsene ved å være med på å utforme, og vedta en aktivitetsplan/sportsplan som definerer ansvarsområdene

Fram til nå framstår det for oss vanlige klubbmedlemmer at klubbstyret faktisk ønsker en trener som bestemmer alt, inklusive spillerkjøp osv. Dette er noe av det som har fungert aller dårligst med hyppig utskifting av trenere: De spillerene som trenerene "tar med seg" inn i klubben passer ikke inn, er ikke gode nok, fyller ikke rett funksjoner osv osv.

Vi må ha en sportssjef som faktisk har tid til å lete opp de spillerene vi trenger, og som passer inn i spillergruppa. Vi må ha en trener som skjønner at samarbeid er det vi tufter vår elitesatsning på  i FFK, og at årsmøtet også har en rolle å spille i den sportslige beslutningskjeden, om enn bare en gang i året.

Vi må ha et styre som ser sitt soleklare ansvar i de sportslige avgjørelsene, og som ønsker å være med å styre den sportslige satsningen.

Her er det etter min mening svært mye å ta tak i, og jeg regner det for sannsynlig at MIM til slutt fant ut at han ikke kan være "mirakelmann", siden en sportslig suksess har sit utspring i lange flere faktorer enn de en fotballtrener rår over. 

Jeg tror vi, klubbensmedlemmer, er mer tjent med å velge et styre som vi gir tillit til å styre. Det demokraftiet du skisserer er nok rettferdig og sjarmerende, men ufattelig inneffektivt og vil nok i praksis være handlingslammende.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 10 nov 16, 11:07

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Jeg tror vi, klubbensmedlemmer, er mer tjent med å velge et styre som vi gir tillit til å styre. Det demokraftiet du skisserer er nok rettferdig og sjarmerende, men ufattelig inneffektivt og vil nok i praksis være handlingslammende.

Da har jeg egentlig bare ett spørsmål: Hvor langt syns du et handlingskraftig styre (med absolutt blanko-mandat fra årsmøtet), og en handlingskraftig trener (med nesten blanko-mandat fra styret) har tatt oss de siste 3-4 åra?

Mitt poeng er at dagens modell for sportslig styring i klubben ikke funker uten at vi har en "magiker" eller "gullfugl", og dette kan vi ikke stole på i lengden.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 10 nov 16, 11:29

De siste 3-4 årene har vi hatt et styre som har vist ansvarlighet på et nivå som aldri har vært vist tidligere, i alle fall i moderne tid. For å snu på spørsmålet så tror jeg ikke årsmøtet bisitter kompetanse som kunne gjort noe bedre.

Klubbens omgivelser, og medlemmer, har etter min mening helt urealistiske tanker på hva vi er og hvem vi er. Vi er i beste fall en middels Obos Liga klubb, med en historie på høyere nivå fordi vi da kjøpte en sportslig suksess for penger vi ikke hadde. Hvis vi ser bort fra denne perioden, så er vi på vårt beste nå prestansjonsmessig.

Vi er i Østfold, som vi ynder å kalle et fotballfylke. Dette til tross for at vi knapt får opp landslagsspillere, eller spillere/trenere i de 2 øverste divisjonene som er fra fylket.

Hvem som skal lede den sportslige satsingen er en diskusjon jeg ofte tar med meg selv. I en ideell verden har man en sportslig ansvarlig som har det overordnede ansvaret og er en kontinuitetsbærer. Trenere må innrette seg etter denne. Dette vil føre til langsiktighet og forutsigbarhet.

På den annen side vil en trener med større mandater være en mer tydelig autoritet overfor spillergruppa. Det er jo treneren som skal lede og motivere spillerne i sitt daglige virke. De mest profilerte trenerne vil kanskje heller ikke innordne seg en sportslig leder. Det har vi sett både i vår klubb, og andre steder.

Uansett modell er det ikke til å komme fra at sentrale lederverv er veldig personavhengig. Det kan ikke et åpent klubbdemokrati kompensere for.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 10 nov 16, 12:28

Syntes vi bør starte på toppen og bygge laget nedover. Vi har vel pr nå ikke en daglig leder etter det jeg har forstått. Det bør være førstemann inn dørene.

Daglig leder bør være med i ansettelsen av en sportslig leder.

Sportslig leder ansetter en trener som er inneforstått med at sportslig leder har det siste ordet når det kommer til signering av spiller.

Sportslig leder ordner med spillere, men trener kan komme med innspill på hvilke spillere/spillertyper han vil ha inn i laget.

Og alt dette bør følge den sportslige planen for klubben.

 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 10 nov 16, 12:43

Opprinnelig postet av scheien

Syntes vi bør starte på toppen og bygge laget nedover. Vi har vel pr nå ikke en daglig leder etter det jeg har forstått. Det bør være førstemann inn dørene.

Daglig leder bør være med i ansettelsen av en sportslig leder.

Sportslig leder ansetter en trener som er inneforstått med at sportslig leder har det siste ordet når det kommer til signering av spiller.

Sportslig leder ordner med spillere, men trener kan komme med innspill på hvilke spillere/spillertyper han vil ha inn i laget.

Og alt dette bør følge den sportslige planen for klubben.

 

I utgangspunktet har du et poeng, men ettersom daglig leder skal være mer markedsorientert og sportslig leder skal ha det sportslige ansvaret, antar jeg at begge rapporterer direkte til styret. Da blir rekkefølge disse imellom ikke så viktig.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 11 nov 16, 16:21

Nå kom denne inn:

Simen Rafn har fått bryte kontrakten i Gefle og reiser nå hjem til Norge. @SillySeasonNOR

Er det noen som vet mer?

 


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 11 nov 16, 19:51
Endret: 11 nov 16, 19:54
Endret av: kjell-H

Er det lov å håpe på en Simen Rafn tilbake til FFK? Hadde vært veldig bra.

Ser på fb at FFK har hatt samtaler med Jörgen Wålemark ang trener jobben i FFK. Noen som vet noe om denne mannen?

 

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


GodeGeir

Juniorspiller

Ble medlem: 10 mar 09
Innlegg: 168

Lagt til: 11 nov 16, 20:38

Wålemark: .spiller med en spiss. Ligger kompakt. Erlandsen spillestil. Satser på å slippe inn lite mål,og evt få en sen scoring . Liker ikke playmakere, og tekniske spillere. Bare hard jobbing.  Det er det kilder rundt klubben forteller meg. Virker så langt unna spillestildokumentet Som det er mulig. Men det er jo typisk FFK .


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 11 nov 16, 20:53
Endret: 11 nov 16, 20:54
Endret av: Rey

Hmm.... F-B og han selv sier 4-4-2, men det kan jo like gjerne være 4-4-1-1 og derfor bare en på topp?

Opprinnelig postet av F-B
Som trener beskrives han som en klassisk 4-4-2-mann som liker at det går hurtig i lengderetningen. Wålemark snakker gjerne om trenerrollen generelt.

- Det stemmer at mine lag har spilt mye 4-4-2, men det handler om å bruke det systemet man mener er best til stallen man har, få mest ut av gruppen. Jeg liker hardt arbeid.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 11 nov 16, 22:25

Opprinnelig postet av GodeGeir
Wålemark: .spiller med en spiss. Ligger kompakt. Erlandsen spillestil. Satser på å slippe inn lite mål,og evt få en sen scoring . Liker ikke playmakere, og tekniske spillere. Bare hard jobbing.  Det er det kilder rundt klubben forteller meg. Virker så langt unna spillestildokumentet Som det er mulig. Men det er jo typisk FFK .

Få nå endelig skrevet ned i stein hvordan FFK skal spille utfra tradisjonen til klubben en gang for alle, og hold fast ved dette også fremtiden. Har null tro på mikse og trikse med spillerstiler som det gjøres om man nå får en ny defensiv type inn. Tror ikke det tiltrekker flere tilskuere akkurat.

Klubben bør spille lag med tradisjonene som et offenstivt lag med gladfotball, så får man heller finner riktig trener som passer inn i den stilen. Da blir det uendelig mye enklere når trenere skal byttes ut også, for da finnes det allerede et spillermatieriell som kan brukes til systemet til den nye treneren.

Blir de enige om dette en gang for alle, så kan de ansette en sportsdirektør og en trener som er enig i denne filosofien, og så er det bare å bygge laget med spillestilen som urokkelig grunnflate i bunnen.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 12 nov 16, 09:39

Jeg er usikker på om folk orker mer "attraktiv fotball" som fører til at vi må ha inn en redningsmann etter halve sesongen slik vi har sett de to siste årene. Får vi inn en som spiller med 2 spisser og et system som spillerne forstår må vel det være hva vi trenger nå.


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 12 nov 16, 11:11
Endret: 13 nov 16, 10:52
Endret av: arte et labore

Opprinnelig postet av Erikk
Jeg er usikker på om folk orker mer "attraktiv fotball" som fører til at vi må ha inn en redningsmann etter halve sesongen slik vi har sett de to siste årene.

Alternativt jakter man etter er attraktiv fotball med sportslige resultater. Burde ikke være vanskelig med klubben med det største budsjettet i ligaen. Hvor feil blir det ikke at en klubb som FFK nesten skal forsvare seg til opprykk fra nest øverste nivå?

 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 12 nov 16, 14:35

Vi tror vi  har et glimrende lag som kan vinne og spille "champagnefotball". Vi må begynne å se på resultatene de siste årene og bli mer realistiske.


Albin

Juniorspiller
Ble medlem: 12 mar 12
Innlegg: 188

Lagt til: 12 nov 16, 19:48

Kanskje jeg banner nå, hva med hente godeste Aune?

Kan være at jeg er helt idiot. hehe


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 12 nov 16, 23:32

Opprinnelig postet av arte et labore

Få nå endelig skrevet ned i stein hvordan FFK skal spille utfra tradisjonen til klubben en gang for alle, og hold fast ved dette også fremtiden. Har null tro på mikse og trikse med spillerstiler som det gjøres om man nå får en ny defensiv type inn. Tror ikke det tiltrekker flere tilskuere akkurat.

Klubben bør spille lag med tradisjonene som et offenstivt lag med gladfotball, så får man heller finner riktig trener som passer inn i den stilen. Da blir det uendelig mye enklere når trenere skal byttes ut også, for da finnes det allerede et spillermatieriell som kan brukes til systemet til den nye treneren.

Blir de enige om dette en gang for alle, så kan de ansette en sportsdirektør og en trener som er enig i denne filosofien, og så er det bare å bygge laget med spillestilen som urokkelig grunnflate i bunnen.

Må si jeg er skeptisk til å tviholde på at fundamentet for FFK skal være at man alltid og uansett skal spille "offensiv gladfotball". Hva er egentlig det for noe? Er det ikke det FFK har forsøkt på nå i årevis? Med det resultat at man sliter i lavere divisjoner, ettersom man stort sett oppnår å slippe inn litt for mange mål, og score litt for få, stort sett i hver kamp? Så blir det dårlig oppslutning fra publikum og sponsorer, dårlig stemning, dårlig økonomi etc. Hva hjelper det da at det står skrevet i stein at man SKAL spille offensiv gladfotball?

Hva var det Drillo gjorde med Norge på 90-tallet? Hva var det Eggen gjorde med RBK i samme periode? Hva var det Island gjorde i EM i sommer? Satset alt på romantiske idéer om "offensiv gladfotball? Nei på ingen måte. 

Snarere: sett opp formasjon etter de spillere man har. Utnytt kynisk de styrker laget besitter, og unngå like kynisk å basere seg på lagets svakheter. Lag et enkelt system som spillerne forstår, så de best mulig jobber sammen i ett og alt. Og innprent i det uendelige at hard jobbing vinner fotballkamper, hard jobbing i alle små situasjoner og detaljer hele kampen gjennom. 

Det er etter min oppfatning noe pjatt å snakke om "offensiv fotball". Når man har ballen, så angriper man. Når motstander har ballen forsvarer man seg. Punktum. Uansett handler det om å jobbe hardt, hardt, hardt, helt til dommeren har blåst av. Aldri tro at kampen er avgjort fordi man leder eller ligger under med to mål når ti minutter gjenstår.

DET er en fotballfilosofi som fører fram. Som alle spillere kan finne fram i. Selvsagt trener man på teknikk og kombinasjoner. Det er en del av fotballen. Men aggresivitet er den viktigste spillestil, og kondisjon er den viktigste fysiske egenskap.

Og seier og suksess er det eneste som trekker publikum, sponsorer og som skaper god stemning.  

FFKs siste store triumf, cupfinalen i 2006; ble den vunnet med offensiv gladfotball? Nei, så langt derifra! Men FFK vant. Og det er det eneste som betyr noe. 

 


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 13 nov 16, 11:02
Endret: 13 nov 16, 11:05
Endret av: arte et labore

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Må si jeg er skeptisk til å tviholde på at fundamentet for FFK skal være at man alltid og uansett skal spille "offensiv gladfotball". Hva er egentlig det for noe? Er det ikke det FFK har forsøkt på nå i årevis?

Og seier og suksess er det eneste som trekker publikum, sponsorer og som skaper god stemning. 

I årevis? I grunn ikke, vi har vel satt negativ rekorder med antall mål fremover blant annet. Med Wibe Lund (eller hvem det nå enn var) slapp vi inn ytterst lite mål, hvor tok det oss, sånn for å snu på flisa?

Om du tror seier og suksess er det eneste som trekker publikum, så kan du jo spørre om mange vil dra på stadion år etter år med greie sportslige resultater, men med kjedelig Erlandsen-fotball. Spør hvordan Molde-fansen likte den sportslige oppturen under Gunder Bengtsson. Hint: De var drittlei stilen. Det ville ikke underholdt publikum over lengre tid.

RBK under Eggen var vel noe av det mer offensive som har vært i norsk fotball, så hvorfor dra frem det som forsvarsfotball? Drillo hadde det forsvarsmessige i bunnen, men det er en gedigen mistforståelse at han stod for forsvarsfotball, se bare på hvor mange mål den fyren klarte å produsere med landslaget. Å trekke frem Island blir altfor søkt. Er vi en askeladd i 1. divisjon med alle odds mot oss? Nei, vi er den klubben med det største budsjettet. Det skulle bare mangle om vi ikke klarte å stable på beina et offensivt lag i den divisjonen som ga sportslige resultater. 

 

 


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 13 nov 16, 15:26

Som jeg sier, jeg ser ikke den klare forskjellen mellom "angrepsfotball" og "forsvarsfotball". Fotball handler om begge deler. Man må kunne forsvare seg, og man må kunne angripe. Og vite når man skal hva. Jeg ser ikke dette som et enten eller. 

Drillo la stor vekt på å styrke forsvarspillet, men også at angrepspillet skulle forgå hurtig. Hva var det professoren regnet ut, at hver scoring i forball kommer etter gjennomsnittlig 1,7 pasninger? Drillo hadde ikke mange drible- og pasningsterke spillere på midtbanen, og satset derfor mer på langpasninger og hurtige overganger. Jeg oppfattet aldri dette som defensiv fotball, mer som effektiv fotball. Kynisk kanskje, men ikke kjedelig av den grunn.

Hva gjelder Eggen så mener jeg å huske at RBK ofte avgjorde kampene mot slutten, i siste kvarter. Hvilket understreker betydningen av god kondisjon. FFK har vel en lei tendens til å gi bort kampene mot slutten. Skyldes det  for dårlig kondisjon i laget? Mjelde skal ha øket treningsmengdene i FFK som noe av det første, og det syntes å hjelpe på trenden. Er det ellers noe jeg husker Eggens RBK for så må det være kvaliteten på forsvarsspillerne, i tillegg til lagets løpsstyrke.

Så mitt poeng er ikke at FFK skal spille noen form for rendyrket forsvarsfotball, ei heller at Drillo eller Eggen (eller Island) var eksempler på det.  

Jeg husker i farten ikke hvem, men noen sa relativt nylig at "når vi har ballen, er vi elleve mann i angrep. Når motstander har ballen er vi elleve mann i forsvar." Det oppsummerer godt mitt poeng.

Og hva gjelder Erlandsen så mener jeg bestemt at han selv understrekte at den oppgaven han hadde sin halve sesong i FFK krevde noe helt annet enn om han skulel trent laget gjennom en hel sesong, eller flere sesonger, og kunne jobbet mer langsiktig. Det FFK han overtok slapp inn mål i bøttevis, så selvsagt måtte han prøve å styrke forsvaret som det første han gjorde. Det hjalp jo også.  


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 13 nov 16, 16:35

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Som jeg sier, jeg ser ikke den klare forskjellen mellom "angrepsfotball" og "forsvarsfotball". Fotball handler om begge deler. Man må kunne forsvare seg, og man må kunne angripe. Og vite når man skal hva. Jeg ser ikke dette som et enten eller.  

 

Hvis du ikke klarer å se forskjellen på angrepsfotball og forsvarsfotball så kan ett tips være å først se en kamp med klassisk arne erlands fotball for så å se barca etterpå. Eller for den saks skyld Mourinho klassiske parkere bussen.

Det er ganske stor forskjell på lag som bevist legger seg på 30 meter og inn og tetter igjen for så å ekspoldere i angrep og avslutte angrepet i løpet av 30 sekunder som Arne står for, kontra barca som står høyt og legger press på motstanderen over hele banen for å prøve å gjennvinne ballen høyt i banen.

Drillo var en typisk trener som helst ville vinne 1-0 kontra 3-2 fordi da hadde man ofte vært godt organisert, eggen sr ville helst vinne 3-2 fordi da hadde rett og slett publikum fått god angrepsfotball.

Fotball er og blir underholdning og i det lange løp vil folk underholdes og underholdning er ikke bare seier, men rett og slett god fotball.

---------------------------

Innerst inne er vi røde alle mannn

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 13 nov 16, 17:27

I trenerspørsmålet ligger det vel i kortene at Per Mathias Høgmo snart er ledig på markedet Tongue out men om diktlesning og spillere ute av sin naturlige posisjon er veien å gå, er vel mer tvilsomt.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 14 nov 16, 01:22

Opprinnelig postet av mysthical

Hvis du ikke klarer å se forskjellen på angrepsfotball og forsvarsfotball så kan ett tips være å først se en kamp med klassisk arne erlands fotball for så å se barca etterpå. Eller for den saks skyld Mourinho klassiske parkere bussen.

Det er ganske stor forskjell på lag som bevist legger seg på 30 meter og inn og tetter igjen for så å ekspoldere i angrep og avslutte angrepet i løpet av 30 sekunder som Arne står for, kontra barca som står høyt og legger press på motstanderen over hele banen for å prøve å gjennvinne ballen høyt i banen.

Drillo var en typisk trener som helst ville vinne 1-0 kontra 3-2 fordi da hadde man ofte vært godt organisert, eggen sr ville helst vinne 3-2 fordi da hadde rett og slett publikum fått god angrepsfotball.

Fotball er og blir underholdning og i det lange løp vil folk underholdes og underholdning er ikke bare seier, men rett og slett god fotball.

 

Å vinne er lik god fotball. Å tape er lik dårlig fotball. Jeg tror det er så enkelt, for de fleste supportere i alle fall. 

Personlig synes jeg Barcelona er drepende kjedelige det meste av tiden. Spesielt etter at de har gått opp til 1-0. De er så alt for ballsikre og gjør nesten aldri noen feil. De velger de trygge løsninger hele tiden, og tar aldri sjanser. Ballen går frem og tilbake i backrekka, som rett nok ligger høyt i banen, i en halv evighet før de utfordrer halvhjertet, i påvente av at motstander gjør en liten feil, som de så utnytter, ofte like elegant som lynhurtig. Og så er det tilbake til det trygge og kjedelige igjen. Men et og annet sirkusnummer fra Messi redder som regel både seier og underholdningen, og hvem klager så lenge de vinner? 

Jo jeg kan se, og forstå, at trenere er ulike. Noen fokuserer mer på det offensive, andre på det defensive. Noen mer på pasninsspill, andre mer på fysikk. Men jeg tror alle trenere har én ting til felles; de ønsker å vinne flest mulig kamper, helst alle. Hvordan man så griper an den utfordring varierer, men målet i fotball er å vinne kampen. Det deles ikke ut stilpoeng. Uansett hvordan en kamp forløper er det høydepunktene publikum husker best, og resultatet som teller. Tyve angrep som ender uten scoring blir ikke belønnet fra det brede publikum uansett hvor elegante alle angrepene var rent spillemessig. Vinner man alle kamper 1-0 så blir man seriemester, og det er hva det brede publikum elsker aller mest. Jeg er overbevist om at Eggen var likeglad med om RBK vant 1-0 eller 3-2, bare de vant. 

Drillo ledet Norge til både 5-0 og 10-0 seire i sin tid. Til en strålende 1-0 over Mexico i Norges første VM kamp siden krigen. Til 2-1 over Brasil i Norges beste kamp noensinne, underholdningsmessig - fordi seier i den kampen hadde så enorm betydning, både symbolsk ( vi slo Brasil) og faktisk ( vi gikk videre fra gruppespill i VM). Men også dramaturgien i sistnevnte kamp var fantastisk, fordi Brasil tok føringen, og hvem forventet at Norge skulle komme tilbake og vinne alikevel?? 

Det er mange ting som bidrar til underholdningsverdien. FFKs cupfinale mot Viking i 1984 huskes ikke primært for sine 11 mål, men for det ene frisparkmålet til Ahlsen. I cupfinalen i 2006 mot Sandefjord var annen omgang vanvittig intetsigende kjedelig, rent spillemessig - men hvor mange FFKsupportere klaget over det?? Gleden over cupgull overskygget det aspekt fullstendig. 

Tingen er at jeg har mer tro på en pragmatisk tilnærming; en kamp av gangen og hver kamp for seg. Få spillerne til å jobbe sammen, og jobbe steinhardt, i alle små situasjoner. Få spillerne til å tro på at det ikke handler om hvor god man er, men hvor god innsats man yter. Utnytte kvalitetene i de spillere man har tilgjengelig til enhver tid, kjenne motstanders styrker og svakheter best mulig hver gang. Få spillerne til å senke skuldrene og tillate seg å ha det gøy. La spillerne ta seg en øl dagen før kamp hvis de er for nervøse. Tro på at alt er mulig. 

Unngå regelrytteri og prinsipper hugget i stein som opphøyes til noe viktigere enn den enkelte spiller og den enkelte kamp. 

Og det er vel ingen grunn til å diskutere at publikumstallene er høyere når FFK spiller i Tippeligaen mot når de spiller i lavere divisjoner? Målprotokoll og tabellsituasjon er konkret og målbart. Det kan forholde seg til. Spillestil er en vag ting som alltid kan diskuteres, og hvor man aldri kan oppnå full enighet eller at alle blir fornøyd. Den slags bør sortere som noe man kan diskutere, ikke gjøres til noe som skal hugges i stein og legges til grunn for alt annet klubben foretar seg. 

Jeg tror det snakkes litt for mye om spillestil i FFK, og litt for lite om hva som skal til for å vinne kamper. 


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 14 nov 16, 08:16

Kan bare svare for meg selv. De siste 10 årene har jeg kanskje gått glipp av 10 hjemmekamper. 4 av disse var når Erlandsen var her. For min del så er det ikke interessant å gå på stadion for å se på møkkafotball. Vil se en kamp med mye sjangser og mye mål.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 14 nov 16, 13:09

Jeg vil ikke legge ut hele innlegget til FlightOfTheRat igjen siden det var langt. Imildertid vil jeg si at det var bra skrevet og at jeg er helt ening i synspunktene.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 17 nov 16, 08:31

Mjelde tar over Aasane iht 

https://twitter.com/SillySeasonNOR?lang=no


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 17 nov 16, 09:41

Opprinnelig postet av Erikk

Mjelde tar over Aasane iht 

https://twitter.com/SillySeasonNOR?lang=no

Mot spillergruppas vilje.

Og Erlandsen er ny trener i LSK.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 17 nov 16, 09:54

Det blir også sagt at Trond Mohn har betalt. Dette er jo en mye mindre klubb enn oss, men for Mjlede er det mye kortere reisevei.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 17 nov 16, 19:25

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Erikk

Mjelde tar over Aasane iht 

https://twitter.com/SillySeasonNOR?lang=no

Mot spillergruppas vilje.

Men det er ikke Mjelde dem har noe i mot. Heller behandlingen av forrige trener. Det går seg nok til der borte.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 17 nov 16, 21:32

Tja, går seg til og går seg til, nå trekker visstnok støtteapparatet seg i protest mot behandlingen av Knutsen. Ikke akkurat en optimal start for Monsemann, når Åsane gjør sitt beste for å få FFK til å se ut som et mønsterbruk preget av profesjonalitet og harmoni.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 20 nov 16, 20:44

Tja da kom det et rykte:

Trace Murray var Hønefoss sin beste spiller i år. Nå skal høyrebacken trene med Fredrikstad mandag og tirsdag denne uken.

 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 20 nov 16, 21:11

Det er nok bare for å være høfflig overfor en som prøver å vise seg fram. Har tidligere spilt for Grorud så han kjenner nok Akinyemi fra før og det er derfor han trener med oss.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 20 nov 16, 22:27
Endret: 21 nov 16, 09:35
Endret av: Erikk

Høyre-back har jo vært viktig for oss de siste sesongene. Hvem blir 1. valg neste sesong? Brice, Rafn Simonsen eller kanskje Murray


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 21 nov 16, 12:39
FK SillySeason ‏@SillySeasonNOR  5 min

Youseff Chaib(Moss), Simen Rafn og en spiller fra Brommapojkarna deltok på dagens FFK-trening.

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 23 nov 16, 09:40

Ny trener klar kl 10 i dag, men hvem blir det?


jjunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 23 nov 16, 10:02

Andrea Loberto.

Rimelig uerfaren som hovedtrener, men spennende.....


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 23 nov 16, 10:05
Endret: 23 nov 16, 10:20
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av jjunior

Andrea Loberto.

Rimelig uerfaren som hovedtrener, men spennende.....

Jøss! Han må i alle fall ha trua på oss. Dette var en trener fra øverste hylle, og langt over hva jeg hadde forventet.

En trener av den nye skolen, og ikke av den gamle

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 23 nov 16, 10:31

Høres veldig spennende ut men jeg vet for lite om han. Haugesund har jo vært imponerende i år, men de hadde jo Norges beste trener store deler av sesongen. Betyr dette 442?

 


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 259

Lagt til: 23 nov 16, 11:06
Endret: 23 nov 16, 11:07
Endret av: ey1984

Opprinnelig postet av Erikk

Høres veldig spennende ut men jeg vet for lite om han. Haugesund har jo vært imponerende i år, men de hadde jo Norges beste trener store deler av sesongen. Betyr dette 442?

 

På Twitter snakkes det om 3-5-2, men jeg har ikke kjennskap til hvordan dette anvendes. Ser for øvrig ut som en veldig god avgjørelse, jeg liker det tydelig fokuset på langsiktighet for å bygge klubben.


b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 23 nov 16, 12:20

Svært lovende !


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 23 nov 16, 19:42

Virker spennende, ja. 

Umiddelbart inntrykk, basert på omtale i nettavisen, er at FFK nå har valgt å gå for solid kompetanse (særlig når det gjelder spillerutvikling) fremfor et kjent og etablert navn. 

Treårs kontrakt er da et utgangspunkt som smaker av vilje til å tenke litt langsiktig. Det må anerkjennes. 

Hell og lykke til FFK og deres nye trener, her krysses fingre for at dette var et godt valg! 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 08 des 16, 09:00

Ny daglig leder presenteres i dag klokka 10.

Direktesendt pressekonferanse på F-B

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 08 des 16, 10:08
Endret: 08 des 16, 10:08
Endret av: Rey

Joacim Heier blir daglig leder OG sportssjef

Alexander Olsen blir assistentrener.

Må dessverre si at jeg er skuffet. Nå skulle klubben virkelig satse og endelig få på plass en ordentlig sportssjef og så blir vi presentert med nok en kombiløsning. Styreleder sier jo også at dette ikke er ideell situasjon så jeg må si meg meget skuffet. Og det har ingenting med person å gjøre.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 08 des 16, 11:24

Jeg hadde også forhåpninger om å slippe en "delt løsning" men det har jo blitt sagt i det siste at det vil bli slik. Hvis vi ser på organisasjonen etter serien er over har vi mistet Mjelde, Berg og Opphaug. Vi har fått inn Loberto og Heier samt at Olsen har blitt forfremmet. Jeg ser ikke at vi er forsterket og hvem tar over opggavene Olsen hadde før han ble forfremmet? Når det gjelder Heier har han MYE å gjøre med tanke på spillerlogistikk og jeg håper virkelig at han gjør kloke valg.

 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 08 des 16, 11:38

På starten av sesongen i fjor hadde vi også to assistenttrenere i Berg og Ophaug. Jeg er langtfra overbevist

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 08 des 16, 12:22

Langt fra overbevist, men de hadde ett godt poeng og endelig innsett realiteten. Vi må nå starte med å stabilisere oss, få en stabil stall osv. Så kan vi begynne å satse mot opprykk. Da er det kanskje greit også å få på plass kjærnen av det administrative og etter som det setter seg og de blir sammkjørt så kan man starte og utvide den biten også.

---------------------------

Innerst inne er vi røde alle mannn

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 08 des 16, 12:58

Skal ikke uttale meg om Heiers kapasitet som daglig leder hvor han for alt jeg vet kan være innertier, men jeg håper denne komborollen er en kortsiktig løsning inntil man får på plass en sportssjef med stort nettverk og spillerkunnskap. Kan ikke se for meg at Heier har så mye å gå på der.

Merker forøvrig at jeg fortsatt gremmes over fadesen med Tor Kristian Karlsen hver gang det diskuteres ny sportssjef.

---------------------------

Griseforsiktig optimist.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 08 des 16, 13:47

Bare for å tenke litt høyt, hvem er de beste sportsjefene i Norge? Er ikke det Berntsen i Særp og Olsen i Stabæk? Begge disse har truffet ekstremt godt på spilleroverganger i mange år. Ble ikke begge disse ansatt i disse stillingene unge og uten lang erfaring ellers? (begge var gode spillere). Jeg håper vi for en gangs skyld har truffet blink og at Heier gjør kloke valg for oss.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 08 des 16, 14:16

Jeg mener det er overkill for en klubb på vårt nivå å ha en heltitdsansatt sportssjef. Dette ville kostet flesk, og merverdien ville vært vanskelig å regne hjem, for ikke å si umulig.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 08 des 16, 16:57

Dette er rett og slett svakt, å ansette en uerfaren leder i en klubb som FFK forteller meg at det er på tide at de ledende strukturene i styret finner seg noe annet å gjøre.. Latterlig!

30 år, aldri vært i nærheten av å ha erfaring fra toppfotball som leder. Joda, blind høne kan også finne korn. Men nå i disse dager så har man muligheten til å virkelig finne en stabil sjef for 5-10 år. Nå blir det litt som å håpe det skal gå fint.. Hva skjer når erfaring til å løse konflikter når slitasje fra omgivelser og spillere, trenere og supportere begynner å merkes. 

Jeg er redd FFK må ha mye flaks skal dette gå bra. 

Jeg skal ikke male fanden på veggen helt, Joachim Heier virker som en fin fyr, vært i fotballen lenge som spiller og kommer fra ett godt hjem. Regner med at han har noe økonomi og markeds utdannelse, og sikkert litt idrettsforståelse. Som sportssjef er han helt sikkert en spennende type, bør ha oversikt over hva som finnes av unge og rimelige spillere i regionen. 

Men som dagelig leder i forhandlingsposisjon med agenter, sponsorer etc. kommunikatør med medier og som klubbens representant i norsk fotball, der blir han en lettvekter uansett hvordan du vrir og vender på det!


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 08 des 16, 17:27

Kan ikke si at dette var en udelt positiv ansettelse. Håper på noen med mer pondus og mer et mye større nettverk enn det jeg antar Heier har. 30 år og kapabel til både daglig leder og sportssjef, det høres litt for godt ut til å være sant.

 


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 08 des 16, 17:51

Nå må vi gi fyren en sjagsen da. Selv RBK satset jo på en daglig leder som aldri før hadde vært leder i en fotballklubb, selv om det var opprykk fra arrangementsansvarlig til daglig leder, Tove var og kanskje også fortsatt den eneste kvinnlige dagliglederen i toppfotball europa. Kan ikke akkurat si at hun har gjort en dårlig jobb som leder i den tiden hun har sittet der.

Inge andre olsen tok over som sportslig leder for stabukk bare 31 år gammel og uten noe erfaring. Han har jo klart å finne mye bra spillere og trenere

Thomas Berntsen gikk fra trener i strømmen til sportssjef i S08 og gjort en kjempejobb med spillerlogistikk

Alle de tre over må vel kunne sies å ha gjort en meget dyktig jobb på ett høyere nivå enn det FFK er på pr dags dato.

Heier har jobbet som daglig leder i kvik halden i 2 år og har dermed gjort seg noen erfaring selv om kvikk er en mindre klubb enn FFK, men han har derfor erfaringer med forhandlinger osv.

Gi nå Heier, loberto og olsen tid til å få på plass ett godt sammarbeide før de tre utvider teamet med folk de føler passer sammen i kjemien de får. Det er også risikabelt og ansette alt for mange nye på en gang og få alle til å sammarbeide godt.

---------------------------

Innerst inne er vi røde alle mannn

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 08 des 16, 17:56

Den vesentlige forskjellen på de tre du lister opp og Heier er at Heier i praksis skal ha to stillinger. De andre kunne konsentrere seg om en. Vil neppe tro at han får tid til å gjøre en så god jobb med spillerlogistikken som det vi skulle ønske

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 08 des 16, 17:59

Joda ser den at han skal ha to roller og at det ikke er optimalt, men på daglig leder rollen så har han jo mange å støtte seg på i markedsavdelingen, arangemangsavdelingen osv. Tipper at trekløveret i FFK skal få lov til å jobbe seg sammen og få på plass kjemi og gradvis utvide med enten en dedikert daglig leder eller sportssjef avhenigg av hva heier er best på. Man må bare gi de litt tid. Første mål er jo å stabilisere driften og klubben

---------------------------

Innerst inne er vi røde alle mannn

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 08 des 16, 20:03

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

30 år, aldri vært i nærheten av å ha erfaring fra toppfotball som leder. 

Hvor mange TL klubber har daglig leder, styreleder eller styremedlemmer med erfaring fra toppfotball? 

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 08 des 16, 20:35

Og kvaliteten på norsk fotball... de fleste klubber i toppen har en kontinuitet på ledersiden av folk som har hatt diverse posisjoner lokalt og nasjonalt.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 09 des 16, 10:41

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Og kvaliteten på norsk fotball... de fleste klubber i toppen har en kontinuitet på ledersiden av folk som har hatt diverse posisjoner lokalt og nasjonalt.

Var det svar på spørsmålet mitt?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 09 des 16, 12:19
Endret: 09 des 16, 12:52
Endret av: Ebenfalk2

Jeg synes det er litt frekt av deg å komme med en setning hvor du kommer med en håpløs antagels.. 

De fleste fotballklubbene i toppen i Norge har en vis kontinuitet i styrer og lederstillinger ved at de har folk med erfaring fra nasjonal toppfotball og internasjonal toppfotball, tidligere spillere og ledere fra ulike roller innen nff og krets, men også fra annen idrett. I flere av disse klubbene ligger erfaringen og kunnskapen på så høyt nasjonalt nivå at de kan tillate seg å la nye folk få mulighet til å lære. Her har FFK over tid visst at dette ikke skjer her, det skiftes ut folk, hele tiden. Ingen kontinuitet, ingen plan. Styret virker på meg som ganske fraværende mtp dette. Man burde bli flinkere på å beholde kunnskapen i klubben. Eks la tidligere spillere med erfaring komme tilbake til klubben, være styremedlem, eller vara, ansette i markedavdeling, utdanne som trenere, kurse som ledere gjennom nff. La de jobbe i samarbeidsklubber, både lønnet og ulønnet. Bruke ressurser på å få inn ledertyper som trengs om de ikke finner de i egen klubb eller krets. Dette er bare en måte å gjøre det på, men som jeg sier i hovedt tråden, Heier kan selvfølgelig bli en dyktig sportselig leder, men med mangel på kommunikatør egenskaper kan det bli tøft å kastes til Ulvene her i Fredrikstad. Det legges ett enormt stort press på en ung gutt. Ja han har erfaring fra Kvikk/Halden, veldig bra det, men er ikke i nærheten av å kunne samenlignes med FFK.. Forhåpentligvis kommer han til å bringe til bordet noen tanker om hvordan en proffesjonel fotballklubb bør drives, noe jeg tar som en forutsetning for å bli ansatt. Og at han klarer å få det til

Men ja, kvaliteten på Norsk fotball er dårlig for tiden, av flere årsaker, men det er ikke pga mangel på unge uerfarene idrettsledere. Mer pga for lite fokus på utvikling av norske unge spillere, og på profesjonaliseringa av klubbene. 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 09 des 16, 13:15

Økonomi er et stikkord og vi startet kanskje med å tro vi skule få inn 2 personer (daglig leder og sportslig leder) men signalene har gått i retning av en kombinasjon noe mange kritiserer. Resualtet ble en svært ung person i denne viktige stillingen noe jeg rett og slett vil tro at har noe med hvilken lønn klubben hadde mulighet til å betale.


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 10 des 16, 20:38

Opprinnelig postet av Ebenfalk2
I flere av disse klubbene ligger erfaringen og kunnskapen på så høyt nasjonalt nivå at de kan tillate seg å la nye folk få mulighet til å lære.

Riktig. Det er forskjell på ansette en uerfaren person i et godt drevet maskineri og å ansette en uerfaren 30-åring som har som hovedoppgave å snu skuta på to forskjellige felt i driften. Forhåpentligvis har vi en trener som har et litt større nettverk og som vet litt hva som rører seg av spillere, som kan komme godt med ettersom jeg tviler på at Heier har oversikten over hva som rører seg på spillemarkedet.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 12 des 16, 15:29
Endret: 12 des 16, 15:31
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Jeg synes det er litt frekt av deg å komme med en setning hvor du kommer med en håpløs antagels.. 

 

Frekk kan jeg sikkert være, men hva var det som var en håpløs antagelse?

Det er mye du ramser opp, men vi har da en tidligere spiller i styret?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 12 des 16, 19:57

Du må nesten lære deg å se det store bildet.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 13 des 16, 08:49

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Du må nesten lære deg å se det store bildet.

Cool

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


sarpen

Juniorspiller
Ble medlem: 20 nov 07
Innlegg: 136

Lagt til: 14 des 16, 15:34

http://www.fotballkanalen.com/2016/12/14/hoyreback-klar-for-jerv/


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 14 des 16, 16:44

Hadde dessverre ikke noe håp om at han skulle spille for oss til året. S08 skulle vel ha penger for han og det har jo ikke vi. Så det var ikke akkurat uventet. Skjønner jo dessverre også godt at han ville spille for Jerv i stedet for oss. Et lag som har spilt kvalik for opprykk de to siste sesongene er nok ganske så mye mer fristende enn nok en kamp i bunnen.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 14 des 16, 19:44

Blir spennende å se om jerv klarer å forsterke nok da. De har jo pga at de har prestert godt mistet flere gode spillere. Ofte ser man at de laga som har prestert godt i obos uten å rykke opp, mister spillere og ender opp med å falle av, men jerv virker som en klubb som er nøkterne og har en sunn drift.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 14 des 16, 19:45

Jeg skulle gjerne vist hva vi gjorde for å beholde han. Han var en av våre beste spillere i høst og en vi hadde trengt med videre.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 19 des 16, 21:06
Endret: 19 des 16, 21:07
Endret av: kanogvetalt

Lei start på sesongen :

Start B

Mjøndalen H

Sulf B

Glimt H

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 19 des 16, 21:26

Null poeng etter fire kamper og trenerbytte?

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 19 des 16, 21:39

tar nok bytte etter ulf kampen, taper 3-0 og da er det nok for folket Tongue out

---------------------------

Innerst inne er vi røde alle mannn

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 20 des 16, 13:02

Opprinnelig postet av Rey

Null poeng etter fire kamper og trenerbytte?

12 poeng etter fire kamper. Man forstår at man har vært heldige, og bretter ermene opp for skjerpe nivået ytterligere. Holder roen og flyten vedlike, og sikrer opprykk med 58 poeng etter 21 serierunder. Bruker resten av sesongen nøkternt og fornuftig på å forberede bredden i stallen på neste års utforfordring. 

Og selvsagt tar de et nytt cupgull hjem og sikrer europacupspill i 2018.

Tongue out 

Drømmer kan gå i oppfyllelse. Hvis man ikke en gang våger å drømme har man tapt på forhånd.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 20 des 16, 15:19

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Opprinnelig postet av Rey

Null poeng etter fire kamper og trenerbytte?

12 poeng etter fire kamper. Man forstår at man har vært heldige, og bretter ermene opp for skjerpe nivået ytterligere. Holder roen og flyten vedlike, og sikrer opprykk med 58 poeng etter 21 serierunder. Bruker resten av sesongen nøkternt og fornuftig på å forberede bredden i stallen på neste års utforfordring. 

Og selvsagt tar de et nytt cupgull hjem og sikrer europacupspill i 2018.

Tongue out 

Drømmer kan gå i oppfyllelse. Hvis man ikke en gang våger å drømme har man tapt på forhånd.

Liker!

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 21 des 16, 11:44

Null poeng etter 4 kamper, helt sist på tabellen og kamper med "kniven på strupen" etterpå. Etter halve seongen blir trener sparket og ny redningsmann kommer inn sammen med noen nye spillere som lånes inn for resten av sesongen. Med andre ord en vanlig sesong.


Stoni

A-lagspiller

Ble medlem: 08 aug 08
Innlegg: 348

Lagt til: 21 des 16, 15:36

Fant dette på fotballkanalen.com

"En annen VIF-ungutt som trolig finner seg ny klubb er spissen Henrik Udahl. Han er aktuell for klubber som KFUM, Fredrikstad og Fram Larvik"

Noen som kjenner til han??

 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 21 des 16, 17:01

For meg, ganske så ukjent. Tydligvis fra Eidsberg og 19 år. Spilt i Vålerenga i to perioder som junior. Hatt et mislykket opphold i amerikansk collegefotball ser det ut til. 17 kamper, 6 mål for Enga 2 på nivå tre i fjor.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 22 des 16, 20:17
Endret: 22 des 16, 20:18
Endret av: Tøfflus

Opprinnelig postet av Erikk

Null poeng etter 4 kamper, helt sist på tabellen og kamper med "kniven på strupen" etterpå. Etter halve seongen blir trener sparket og ny redningsmann kommer inn sammen med noen nye spillere som lånes inn for resten av sesongen. Med andre ord en vanlig sesong.

Siden supportere nå maler "stygge folk" på veggen før vi skriver julaften, må jo dette ende med opprykk. De siste årene har jo folk (jada, meg inkludert) gjerne vært optimister i desember for så å gå på en smell i april Cool

Tenker jeg bestiller sesongkortet mitt nå jeg!

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 22 des 16, 21:30
Endret: 22 des 16, 21:31
Endret av: Erikk

Mulig jeg går for langt, men å møte de beste lagene først er svært krevende og vi har jo hatt en stygg tensens til å få "sekken full" når vi har møtt gode lag borte. Når lagene vi "skal slå" kommer etterpå blir det utrolig tøft psykisk. Tipper dere har sett debatten på f-b.no "er FFK nedlagt?".


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 28 des 16, 14:30
Endret: 28 des 16, 16:21
Endret av: Erikk

Simen Rafn er klar for LIllestrøm. Trist ,men ikke overaskende vil jeg si.

Personlig er jeg veldig glad i backer "som går hele veien" og som "dobler med vingen". Dette er jo også noe av det vi har gjort bra til tider de siste sesongene. Jeg skulle likt å vite hva de gjorde i for å beholde Rafn eller Brice W.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 01 jan 17, 23:13

Opprinnelig postet av Erikk

Simen Rafn er klar for LIllestrøm. Trist ,men ikke overaskende vil jeg si.

Personlig er jeg veldig glad i backer "som går hele veien" og som "dobler med vingen". Dette er jo også noe av det vi har gjort bra til tider de siste sesongene. Jeg skulle likt å vite hva de gjorde i for å beholde Rafn eller Brice W.

Nå var det vel aldri snakk om å "beholde" Rafn i denne omgang, han var jo under kontrakt med Gefle, og retur til FFK var kun en av mulighetene han vurderte.

Ellers er jeg helt enig i det du skriver. Akkurat som deg er jeg ikke overrasket over at han valgte en TL-klubb når muligheten bød seg. Jeg forstår ham også.

FFK vil nok komme tilbake til øverste nivå, såpass optimistisk er jeg, men jeg er ikke sikker på at det blir i år heller. Og enkeltspillere må få lov til å tenke på egen fremgang også. Kanskje Rafn blir en suksess i LSK og får muligheten i en enda bedre klubb, landskamper, Europacup ... Vi som supportere får håpe at styre og stell i FFK får skuta i så god fart igjen at fremtidige Rafn'er kan bli lenge i FFK uten å måtte tenke at de ofrer karrieremuligheter for klubblojalitet.

Ja, og godt nytt år forresten! 

 

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 03 jan 17, 09:38

Ser ut som F-B har fått signaler om at Begby forsvinner nærmest uansett?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 03 jan 17, 10:43
Endret: 03 jan 17, 12:44
Endret av: Rey

Da er første signering klar. Joona Veteli (21) fra Finland. Signert for tre år, så da må de ha trua på han. Så langt har jeg ikke funnet så veldig mye om han. Spilt en del kamper i Finland, men ikke spesielt målfarlig. Fire u21 kamper for Finland i 2016

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 03 jan 17, 10:45

Opprinnelig postet av Rey

Da er første signering klar. Joona Veteli (21) fra Finland. Signert for tre år, så da må de ha trua på han. Så langt har jeg ikke funnet så veldig mye om han. Spilt en del kamper i Finland, men ikke spesielt målfarlig. 2 u21 kamper for Finland i 2016

Helt umulig å si om dette er en god signering eller ei. Nivået på toppfotballen i Finland er rimelig middelmådig, så det forteller lite. Får håpe FFK har gjort grundig research. Uansett spennende med et unge talent. Skulle gjerne sett at FFK skrev litt mer om hva slags spilletype han er fremfor "anvendelige midtbanespiller". Er han offensivt eller defensivt anlagt?

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 03 jan 17, 11:37

Er dette en sentral midtbanespiller? Er han tiltenkt en rolle i startoppstillingen? Hvis jeg skal synse litt vil jeg si at Aasheim bør være tiltenkt en rolle som sentral midtbanespiller i startoppstillingen. Jeg tenker videre at vi bør han en "sjeftype" ved siden av han på den sentrale midtbanen og at en slik spiller er noe man manglet sist sesong (bortsett fra de få kampene hvor Risholdt gjorde denne jobben". Men vår nye finske venn, hvor kommer han inn?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 03 jan 17, 12:13

Såvidt jeg har sett, er han sentral midtbanespiller, men kan også spille på begge kantene. Anvendelig med andre ord.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 03 jan 17, 12:45

Opprinnelig postet av Holters

Helt umulig å si om dette er en god signering eller ei. Nivået på toppfotballen i Finland er rimelig middelmådig, så det forteller lite. Får håpe FFK har gjort grundig research. Uansett spennende med et unge talent. Skulle gjerne sett at FFK skrev litt mer om hva slags spilletype han er fremfor "anvendelige midtbanespiller". Er han offensivt eller defensivt anlagt?

Ser ut som det kun er siste sesong han har spilt i toppserien i Finland også

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 03 jan 17, 13:23

Spilleren er 21 år, så spørsmålet er vel ikke hvor god han har vært, men hvor god han kan bli hos oss.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 03 jan 17, 13:47

Selvfølgelig, men fortiden sier jo også litt om framtiden. Jeg regner jo også med at dette ikke er en spiller som er hentet med tanke på bredde, men med tanke på spissing av stallen. Og da å han jo levere ganske tidlig i FFK karrieren.

Fotballkanalen har forøvrig en liten artikkel om han.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 03 jan 17, 21:21

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Ser ut som F-B har fått signaler om at Begby forsvinner nærmest uansett?

Synd. Jeg håper at hvis han forsvinner så er det til en klubb på høyere nivå. Blir dritskuffa om han går til en annen 1. divisjonsklubb.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 04 jan 17, 19:25

Ser ut som ny midtstopper er på vei. Har i det minste en meget god CV med tanke på nivå FFK er på nå. Virker meget bra dette.

 

---------------------------

Innerst inne er vi røde alle mannn

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Anders Strand

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09
Innlegg: 158

Lagt til: 05 jan 17, 11:57

 

 Det er et stort intervju med Edvard Skagestad (28) i Østlandets Blad i dag. Han nevner ikke FFK med et ord, men sier at han akter å spille fotball på høyt nivå til han er minst 45.

Ja ja. En bra investering på sikt, da.

---------------------------

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 05 jan 17, 16:33

Der ble han bekreftet av FFK også. Tror det kan være en bra signering på dette nivået.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 06 jan 17, 19:26

Hvordan type midtstopper er dette? Er han like treg som de vi har hatt tidligere, eller har vi fått tak i en med litt mer fart nå? Har sett han i kamp med Ålesund, men jeg husker ikke hvordan han var.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 07 jan 17, 10:12

Han sa selv på intervjuet at fart og styrke var hans beste sider som fotballspiller.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 10 jan 17, 20:04

Hva tror dere om de som er på prøvespill nå da?

Bertelsen er jo velkjent, men en overgang kommer vel minst en sesong for sent?

Udahl har jo vært nevnt tidligere i denne tråden, men jeg har ikke blitt noe spesielt klokere på hva han står for. Uansett regner jeg med han blir backup bak Flo/Kapidzic/Aalbu. Men er han bedre enn Blystad?

Diarra må jo ha noe ved seg ettersom han var i ungdomsakademiet til PSG. Et eller annet må det være der. Ser ut til å være anvendelig.

Wemberg burde vel være en grei spiller på det nivået vi er nå?

 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 10 jan 17, 20:23
Endret: 10 jan 17, 20:59
Endret av: Erikk

Når det gjelder Berthelsen, har han vært god de siste årene? Etter hva jeg kan forstå er svaret nei. Hvorfor fikk han ikke fortsette i Sandnes Ulf? Jeg er mildt sagt skeptisk.

Hvis man ser her er fotballkanalen negative til Wemberg

http://www.fotballkanalen.com/2017/01/05/former-bryne-defender-on-the-way-to-ffk/


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 11 jan 17, 08:43

Opprinnelig postet av Rey

Hva tror dere om de som er på prøvespill nå da?

Bertelsen er jo velkjent, men en overgang kommer vel minst en sesong for sent? 

Hva mener du? Selv om vi hadde behov for en venstreback før forrige sesong, så har vi det vel nå også?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 11 jan 17, 15:57

At han begynner å bli for gammel og dårlig

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 11 jan 17, 16:03

Opprinnelig postet av Rey

At han begynner å bli for gammel og dårlig

32 år,(ref F-B) er vel i så fall ikke grunnen til at han er dårlig?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 11 jan 17, 16:11
Endret: 11 jan 17, 16:15
Endret av: Erikk

Grunnen er vel at han har vært dårlig i lang tid, er avhengig av fart, og har hatt mange skader. Han fikk 11 kamper fra start og kom inn som innbytter 6 ganger i årets sesong for Sandnes Ulf.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 17 jan 17, 11:08

Det var morsommere før når dette var et aktivt forum hvor mange deltok. Vi kan jo ikke si at det ikke skjer noe. En sak jeg stusser over er at Sandefjord ikke ønsker å betale et utdannelseskompensasjon på 290.000,- for Ludde. I fotballverden er dette et lavt beløp og det sier litt om hvor sterkt de ønsker Ludde. En annen sakt er at vi iht linken nedenfor jakter "et av de største talentene i Norge". Han er en rask back noe vi etter hva jeg kan forstå har et skrikende behov for. Det blir også nevnt at han kan bli "folkets spiller" noe som i såfall vil føre til at jeg er med på aksjonen.

http://www.fotballkanalen.com/2017/01/16/ffk-fortsetter-a-jakte-forsterkninger/


jjunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 17 jan 17, 11:29

Opprinnelig postet av Erikk

Det var morsommere før når dette var et aktivt forum hvor mange deltok. Vi kan jo ikke si at det ikke skjer noe. En sak jeg stusser over er at Sandefjord ikke ønsker å betale et utdannelseskompensasjon på 290.000,- for Ludde. I fotballverden er dette et lavt beløp og det sier litt om hvor sterkt de ønsker Ludde. En annen sakt er at vi iht linken nedenfor jakter "et av de største talentene i Norge". Han er en rask back noe vi etter hva jeg kan forstå har et skrikende behov for. Det blir også nevnt at han kan bli "folkets spiller" noe som i såfall vil føre til at jeg er med på aksjonen.

http://www.fotballkanalen.com/2017/01/16/ffk-fortsetter-a-jakte-forsterkninger/

Merkelig at ikke Sandefjord synes at Begby er verdt 290k. I mine øyne er det en røverpris for ham.
La oss håpe at det fører til at han blir i FFK!

Når det gjelder Ridouan Essaeh så høres han veldig lovende ut.
Men med tanke på at han trener med bedre lag enn oss nå så er jeg bare forsiktig optimist. 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 17 jan 17, 17:21
Endret: 17 jan 17, 20:00
Endret av: Rey

Nå tar jeg det Demokraten skriver med en klype salt, men i følge dem i dag var det ikke de 290 000 som var årsaken til at overgangen strandet. "Kilder i Sandefjord bekrefter at det er hans agent Tore Pedersen som ikke klarte å lande avtalen". Demokraten hevder også at Begby har brutt samarbeidet med Pedersen.

EDIT: Som forventet har Begby nå bekreftet til F-B at det er feil at han har brutt samarbeidet med agenten sin.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 18 jan 17, 16:14

Noen som har fått med seg hvordan Rasch har vært på trening? Det jeg så fra han i Obos ifjor synes jeg så bra ut. Kan han være noe for FFK eller er han ikke bedre en de vi har fra før?


arildoaim

A-lagspiller

Ble medlem: 23 nov 06
Innlegg: 293

Lagt til: 18 jan 17, 17:20

Hva med få inn Gashi? Vi trenger en midtbanegeneral, og han skal visst være fri til å gå til andre klubber fra Odd. Om økonomien tillater det så klart. 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 18 jan 17, 17:40

Jeg har forstått det slik at vi har fått en midstopper med lederegenskaper slik at vi muligens ikke har det skrikende behovet for lederskikkelser slik vi hadde forrige sesong.. Gashi begynner også å bli "gammel" og jeg er redd han blir veldig dyr i tillegg.


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 259

Lagt til: 19 jan 17, 10:37
Endret: 19 jan 17, 10:38
Endret av: ey1984

Jeg får i utgangspunktet grøsninger av å høre snakk om å hente tilbake "gamle storheter", med noen ytterst få særlige unntak. Synes generelt dette er en uting ved praksisen til mange norske klubber. I stedet for å øke satsingen på speiding og nettverkbygging, og som følge av det ha kunnskaper til å hente lovende, yngre spillere enten fra utland eller innland, velger man heller å signere spillere man vet har et navn hos fansen, og som man også kjenner mtp spillestil og ferdigheter. Dermed får man dyre spillere, spesielt sett i lys av at dette ofte er spillere med en nedadgående kurve ferdighetsmessig og spillere det vil være null sjanse for å få noe ut av med tanke på videre salg. 

Synes forresten saken med Begby hørtes rar ut, men om det fører til at han blir i klubben hadde jo det vært strålende. Kjenner optimismen brer seg for denne sesongen, og jeg liker det ikke.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 19 jan 17, 16:53

Litt spesielt å ikke like at det er optimisme før sesongen, men jeg tror nok jeg skjønner hvor du kommer fra. Å bli skuffet nok en gang kan bety slutten på engasjementet.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Stoni

A-lagspiller

Ble medlem: 08 aug 08
Innlegg: 348

Lagt til: 20 jan 17, 00:38

Da er Tønne trolig uaktuell for videre spill i FFK, men det har kanskje vært klart lenge.....

 

http://www.fotballkanalen.com/2017/01/19/levanger-har-funnet-nilssons-erstatter/


jjunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 20 jan 17, 08:25

Det har vel ligget i kortene at Tønne ikke er aktuell lenger.

Litt synd, siden han virker som et trygt valg.

Men også ok, siden han er en lite spennende spiller som er veldig begrenset i spillet sitt.
Bertelsen vil nok tilføre litt mer offensiv iver med farten sin, men heller ikke han er veldig spennende på sikt... 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 20 jan 17, 09:24

Tønne var helt ok, ikke mer slik jeg ser det. Å ikke fornye kontrakten hans kan kanskje vise at klubben sikter lit høyere?


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 20 jan 17, 14:33

Signert for Levanger.. Merkelig valg. Men iom at han bor i og har familie og kjæreste i Trondheim så er det vel ett naturlig valg, men er vel i realiteten ett steg ned karrieremessig..


jjunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 20 jan 17, 15:00

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Signert for Levanger.. Merkelig valg. Men iom at han bor i og har familie og kjæreste i Trondheim så er det vel ett naturlig valg, men er vel i realiteten ett steg ned karrieremessig..

Enig i at det er et naturlig valg å ville nærmere familie.
Like naturlig som at han da antakelvigvis ville ha mere penger for å spille i FFK enn det han trenger for å spille "hjemme".

Generelt så syns jeg det er mye fokus på spillere i sentrallinja fra FFK sin side.
Skulle gjerne sett at noen vinger og backer også snart kom inn på ryktebørsen i det minste..... 


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 20 jan 17, 17:04

aner ikke hvorfor, men sitter med en bitte liten følelse av at en spiller blir presentert under kampen i morgen, enten en helt ny eller en som har signert ny kontrakt

---------------------------

Innerst inne er vi røde alle mannn

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 23 jan 17, 22:21

Richard Magyar til FFK?

Stor stopper som ihvertfall burde være duellsterk. Hvordan det er med tempo aner jeg ikke. Noen som har noe kjennskap til ham?

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 24 jan 17, 14:01

Opprinnelig postet av Rey

Richard Magyar til FFK?

Stor stopper som ihvertfall burde være duellsterk. Hvordan det er med tempo aner jeg ikke. Noen som har noe kjennskap til ham?

Virker vel som om han har ok Obos nivå inne.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


arildoaim

A-lagspiller

Ble medlem: 23 nov 06
Innlegg: 293

Lagt til: 24 jan 17, 15:14
Endret: 24 jan 17, 15:25
Endret av: arildoaim

Ut fra artikler jeg har lest etter å ha søkt lit rundt, gikk han i kulden etter treneren gikk vekk fra en moderne spillestil. Så vil anta han er en "moderne" spiller, hva nå enn det vil innebære. 


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 24 jan 17, 17:25

http://www.fredrikstadfk.no/nyheter/takk-for-innsatsen-gutter

PMK til Råde, blir det Masalin tilbake mellom stengene da? Finner det forunderlig at man slipper Blystad med et snitt på 0,7 mål pr. kamp, istedenfor å bruke ham som spissreserve på A-laget.

---------------------------

Griseforsiktig optimist.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 25 jan 17, 09:06
Endret: 25 jan 17, 09:07
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av Snæbbis

http://www.fredrikstadfk.no/nyheter/takk-for-innsatsen-gutter

PMK til Råde, blir det Masalin tilbake mellom stengene da? Finner det forunderlig at man slipper Blystad med et snitt på 0,7 mål pr. kamp, istedenfor å bruke ham som spissreserve på A-laget.

Håvard G. Jensen er vel vår beste keeper, og var det i 2016 også etter min mening.

Blystad ville i beste fall være et 4. valg, og da er nok alle best tjent med at han prøver seg et annet sted. Ved et utlån ville han kansje ikke blitt prioritert like høyt dit han kommer. Om han utvikler seg videre i Moss, vil det nok være "billigere" å kjøpe han tilbake, enn å betale han lønn i et par år.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 25 jan 17, 13:38

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Blystad ville i beste fall være et 4. valg, og da er nok alle best tjent med at han prøver seg et annet sted. Ved et utlån ville han kansje ikke blitt prioritert like høyt dit han kommer. Om han utvikler seg videre i Moss, vil det nok være "billigere" å kjøpe han tilbake, enn å betale han lønn i et par år.

Ser jo den, men synes det er synd at et lokalt talent blir nedprioritert til fordel for f.eks N'Diaye, som selv om han har teknikk vel beviste i fjor at han har spilleforståelse og målteft på linje med et hamster.

---------------------------

Griseforsiktig optimist.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 25 jan 17, 14:41

Opprinnelig postet av Snæbbis

Ser jo den, men synes det er synd at et lokalt talent blir nedprioritert til fordel for f.eks N'Diaye, som selv om han har teknikk vel beviste i fjor at han har spilleforståelse og målteft på linje med et hamster.

Nå så vi aldri Blystad i Obos i fjor. Å sammeligne prestasjon i på så forskjellige nivåer er fåfengt. Er nok enklere å vurdere for de som ser de sammen på treningsfeltet hver dag. Og de har vurdert.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 25 jan 17, 20:49

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Håvard G. Jensen er vel vår beste keeper, og var det i 2016 også etter min mening.

Blystad ville i beste fall være et 4. valg, og da er nok alle best tjent med at han prøver seg et annet sted. Ved et utlån ville han kansje ikke blitt prioritert like høyt dit han kommer. Om han utvikler seg videre i Moss, vil det nok være "billigere" å kjøpe han tilbake, enn å betale han lønn i et par år.

Jeg håper jo i så fall at "skilsmissen" har skjedd på en såpass ryddig og fin måte at dersom FFK ønsker ham tilbake om et år eller to, vil han være lysten på det, og ikke foretrekke å gå til en annen klubb på samme nivå som FFK da måtte befinne seg på.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 26 jan 17, 16:15
Endret: 26 jan 17, 16:15
Endret av: Jens G Best

Dette er jo ikke bekreftet, men må si jeg er imponert over nivået på spillerne det ryktes om at vi skal hente:

 

http://www.f-b.no/andrea-loberto/kevin-wright/ffk/fra-chelsea-til-ffk-her-er-lagets-nye-venstreback/s/5-59-653989?ns_campaign=article&ns_mchannel=recommend_button&ns_source=facebook&ns_linkname=facebook&ns_fee=0

 

---------------------------

Svaberget for alltid!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 26 jan 17, 16:55

Usikkert kort. Vært uten klubb siden sommeren, men hatt et kort opphold på en måned i Carlisle (nivå 4) rundt juletider. Frisluppet fra dem igjen grunnet lite spilletid i følge Carlisles offisielle sider

Opprinnelig postet av Carlisle

Manager Keith Curle said: “We’ve terminated his contract early to give him as much chance as possible within the transfer window to get himself sorted.

“He’s another who wasn’t getting the game time he needed and he’s at an age and a stage of his career where that needs to be the case.

“We wish him well as he moves on from the club.”


 

Men det kan være kjempebra og noe må det være med han ettersom han har vært så lenge i Chelsea.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 26 jan 17, 21:06

Opprinnelig postet av Jens G Best

Dette er jo ikke bekreftet, men må si jeg er imponert over nivået på spillerne det ryktes om at vi skal hente:

 

http://www.f-b.no/andrea-loberto/kevin-wright/ffk/fra-chelsea-til-ffk-her-er-lagets-nye-venstreback/s/5-59-653989?ns_campaign=article&ns_mchannel=recommend_button&ns_source=facebook&ns_linkname=facebook&ns_fee=0

 

Og det uten heltidsansatt sportssjef.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 26 jan 17, 21:53

Nå var man vel relativt fornøyd med det man fikk tak i både i fjor og året før også uten at de signeringene viste seg å være det helt store. Tror ikke du skal ta årets signeringer som et argument for å ikke ha en sportssjef helt enda.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 27 jan 17, 17:46

Da har Wright skrevet under og vi krysser fingre. Imidlertid er det noe jeg er usikker vedr og det er kontraktlengden. Dette er en ung spiller vi har veldig stor tro på og da skriver vi ettårskontrakt. La oss si han blir en stor suksess, da kan han fra sommeren forhandle med andre klubber og gå som "bosman" når sesongen er over. Dette høres jo ut som en god deal for Wright men jeg kan ikke si det samme om vårt kjære FFK. Hadde det ikke vært bedre å skrevet toårskontrakt og heller lovt at han skal selges når sesongen er over hvis han hører hjemme på et mye høyere nivå? På den måten kunne det jo kommet inn penger til klubben hvis han blir en stor suksess.


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 27 jan 17, 18:48
Endret: 27 jan 17, 18:49
Endret av: tomroar

Vi får være positive. Kanskje greit å pørve med ett år først.  Håper han lykkes.

 

Venter nå bare på en midtbane motor ale Werhman. Det har vi savnet i mange år. Det blir vel spilleren vi samler inn til som kommer i den rolen.


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 27 jan 17, 18:59

Ja vi bør få inn en Werhman type på midtbanen. 1 høyreback,1 ving og en stopper til så begynner det å ligne noe!

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 03 feb 17, 18:49

Begby klar for to nye år. Positivt signal til byen

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 03 feb 17, 21:37

Flott at han igjen har fått troa på det som skjer i klubben, dette er et godt tegn.


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 05 feb 17, 10:31

Er vel ikke den posisjonen vi hadde mest behov for en ny spiller.

MIdstopper, anker på midtbanen ala Werhman, og ny back er jo det kritiske.

Om ikke dette kommer raskt så er dette en feilvrudering av klubben

 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 05 feb 17, 12:14

Enig i at det er større behov for stopper og midtbaneanker, men å strekke det så langt som at det er en feilvurdering å signere en lokal venstrekant vil jeg vel ikke si. Høyreback har vi grei dekning på og er i følge Loberto ikke prioritert. Hadde vel strengt tatt dårligere dekning på venstrekant enn på høyreback.

 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 05 feb 17, 13:04

Begby funker vel som backup på venstre back også?

---------------------------

Griseforsiktig optimist.


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 05 feb 17, 13:28

Jeg synes fortsatt at Brix er best som venstre back.Så man kan jo bruke Brix som backup på venstre back plassen også.

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 05 feb 17, 19:02

Begby er ingen back. Det så vi for to sesonger siden. Helt uegnet.


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 05 feb 17, 19:05

Jeg sier at det er en feilvurdering om de andre ikke kommer på plass. Vi har slitt der i flere år, påtide at det tettes igjen bak og at vi også får en som kan dirigere midtbanen. Da er mye gjort.

 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 07 feb 17, 17:15

Det tok bare seks år fra han for første gang spilte for FFK til han ble klar for A-laget. Nå er endelig Rino Falk Larsen klar for klubben. Toårskontrakt med klubben skrevet under i dag. Blir spennende

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 07 feb 17, 18:19

Vi har jo god erfaring med unge spillere fra Vålerenga :-)

 


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 07 feb 17, 21:04

Den spilleren som jeg synes utmerket seg mest i positiv forstand, av FFKs spillere mot Skeid.


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 259

Lagt til: 10 feb 17, 14:03

Synd det ikke ble noe av kampen i dag, jeg kjente det var deilig å komme i gang igjen med kamp forrige fredag til tross for at verken resultatet eller prestasjonene ble som ønsket. Synes samtidig avgjørelsen hørtes fornuftig ut til tross for at Sandefjord og Ivar Hoff(!) tydeligvis ble litt fornærmet.

Hadde for øvrig vært interessant å få en mulighet til å se finnen på prøvespill i kampsituasjon. Etter et kjapt søk på nettet så det helt kurant ut spør du meg.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 15 feb 17, 22:35

folkets spiller presenteres i morgen. Dette blir spennede.. Noen som tør gjette hvem det blir.

Noen som tror Gashi?


Stoni

A-lagspiller

Ble medlem: 08 aug 08
Innlegg: 348

Lagt til: 15 feb 17, 23:50

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

folkets spiller presenteres i morgen. Dette blir spennede.. Noen som tør gjette hvem det blir.

Noen som tror Gashi?

Er nok dessverre ikke Gashi.

Står jo at det er en midtstopper. Føler meg rimelig sikker på at det er han finske prøvespilleren som er klar!!


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 16 feb 17, 07:52

Tror han finnen kan bli bra, tydeligvis flere på trening som har fått kjenne på at han ikke er lett å møte i dueller. Trenger en forsvarer som kan gjøre spissene litt "nervøse" for å gå i duell. Det skal gjøre vondt å møte FFK inne i egen 16 meter.

---------------------------

Innerst inne er vi røde alle mannn

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 259

Lagt til: 16 feb 17, 10:54

Jeg ser mange på Twitter stiller seg positivt, blant andre Runar Nordvik; "Vedrørende Lekos benketilværelse i Osijek så har 'Bijelo-Plavi' et kanonlag. Ikke engang en klassestopper som Andrej Luki? er gitt i 11'rn."


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 16 feb 17, 17:46
Endret: 16 feb 17, 17:50
Endret av: Rey

Spennende spiller for vårt nivå i hvert fall. Har ikke funnet så mye forstålig om han på Internett men det ringer bedre i ørene enn finnen som også ser ut til å bli klar

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 16 feb 17, 18:50

3-5-2 kan bli vår formajson framover, og da må vi ha 5 stoppere og således er det plass til vår finske venn. Hva tenker dere blir vår beste oppstilling med de spillerne vi har nå?

 

 


arildoaim

A-lagspiller

Ble medlem: 23 nov 06
Innlegg: 293

Lagt til: 16 feb 17, 18:58
Endret: 16 feb 17, 20:48
Endret av: arildoaim

Opprinnelig postet av Erikk

3-5-2 

Vil dette da medføre at Wright vil spille bekostning av Begby, eller omvendt? Virker ikke helt optimalt. Er allikevel positiv, ser ut til å bli knallhardt med den nye trioen bak.

------Kapidzic---Flo-----
Wright----Aalbu----Begby--
----Veteli---Aasheim-----
Lahdemeki-Leko--Skagestad
----------Masalin--------

hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 16 feb 17, 23:22

Hva med Kalland og Falk Larsen, Brix..... blir nok bra kamp om plassene på laget...

[/quote]

Vil dette da medføre at Wright vil spille bekostning av Begby, eller omvendt? Virker ikke helt optimalt. Er allikevel positiv, ser ut til å bli knallhardt med den nye trioen bak.

------Kapidzic---Flo-----
Wright----Aalbu----Begby--
----Veteli---Aasheim-----
Lahdemeki-Leko--Skagestad
----------Masalin--------

[/quote]


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 17 feb 17, 08:33
Endret: 17 feb 17, 15:35
Endret av: Erikk

Dette ser ut som et bra lag, men jeg ville latt Håvar Jenssen stå i mål. Dette må da være et bedre lag på papiret enn det vi hadde forrige sesong, men jeg skulle gjerne sett det i kamp før jeg sier slikt. Spesiellt stopperene er jeg spent på og jeg håper de har fart.

 


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 17 feb 17, 16:18

Stallen begynner å se bra ut, virker som en allsidig stall som gir treneren muligheter både i formasjon og på individuelt nivå. Raske angripere, gode målskårere, sterke og robuste midstoppere, litt tynt på midtbanen der savnet av rutine er merkbart, kunne vært fint å fått tak i en typisk midtbanesjef. På keeper plass har vi to gode i Jenssen og Masalin, en ung og ganske stabil keeper med talent og en med gode reaksjonsevner og som kan varte opp med fantastiske matchvinner redninger. Forhåpentligvis er den negativie mentaliteten som har herjet i stallen de siste 3-4 sesongen gitt seg, slik at FFK kan melde seg på i toppen helt fra starten av sesongen. Nå handler det bare om å sy sammen det beste laget frem til seriestart og håpe vi har ett sultent, kynisk og målrettet FFK, som det blir vondt og møte og lett å elske!!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 17 feb 17, 21:00

...og der er stallen komplett.

Ut i fra F-B artikkelen er jo dette en kjempesignering

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 17 feb 17, 21:28

Helt utrulig, i år må det bli topp 6.

 


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 17 feb 17, 21:50

Dette høres jo nesten litt villt ut med en spiller av europeisk klasse. 


Stoni

A-lagspiller

Ble medlem: 08 aug 08
Innlegg: 348

Lagt til: 17 feb 17, 22:48
Endret: 17 feb 17, 22:49
Endret av: Stoni

Spennende Smile

Håper de får en god start på sesongen og spiller på seg mye selvtillit de første kampene.

Føler at spillere som skuffet forrige sesong (Thømt Jensen, Simonsen, Karoliussen og N'Diaye) virker litt overflødige i denne troppen.

11 er'n i seriestarten blir slik:

                  Jenssen

Skagestad - Leko - Lahdenmäki

Begby - Veteli - Trebotic - Åsheim - Wright

              Flo - Kapidzic


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 17 feb 17, 23:09

Karoliussen hadde jeg nesten glemt allerede. Stor konkurranse sentralt på midten.

Tror ikke Begby blir flyttet over på høyresiden, så det blir spennende å se hva som skjer i fighten mellom han og Wright på vingback i 3-5-2. Tror Kaland tar høyre vingback. Har litt troa på at han skal få en bedre sesong i år.

Positivt i år er at spillestallen også ser ut til å passe greit i både 3-5-2 og 4-4-2. Greit å ha alternativer

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Stoni

A-lagspiller

Ble medlem: 08 aug 08
Innlegg: 348

Lagt til: 17 feb 17, 23:49

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 18 feb 17, 00:28

På papiret ser spillerene gode ut. Spørsmålet er om Loberto klarer å sette sammen et lag som fungerer godt sammen på kort tid. (Ref. Han klarte ikke å stille lag mot Sandefjord.) Jeg er bekymret for kontiniteten i FFK. Alt for stor gjennomtrekk. For det meste 1-2 år kontrakter. Vanskelig å bygge relasjoner og lagånd ved å raske sammen en haug av spillere rett før seriestart hver sesong. Skeptisk til overordnet plan/stratergi i FFK.

---------------------------

VÆRSTE AS TIL HÆLVETE UT AV FFK!

Vis Unita Fortior!
Are you a Glory Hunter? Sod Off!
Be Loyal Be Proud Be Stokie!


jjunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 18 feb 17, 10:23

Ut fra hva jeg har sett av beskrivelser og videoer av Trebotic, så virker han mer som en spiller som er flink til å skape offensive situasjoner enn en defansiv midtbanespiller.

Jeg er usikker på om han vil passe best i en ankerrolle, eller om han heller burde spille en litt friere offensiv rolle.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 18 feb 17, 10:50

Opprinnelig postet av benksliter`n

På papiret ser spillerene gode ut. Spørsmålet er om Loberto klarer å sette sammen et lag som fungerer godt sammen på kort tid. (Ref. Han klarte ikke å stille lag mot Sandefjord.) Jeg er bekymret for kontiniteten i FFK. Alt for stor gjennomtrekk. For det meste 1-2 år kontrakter. Vanskelig å bygge relasjoner og lagånd ved å raske sammen en haug av spillere rett før seriestart hver sesong. Skeptisk til overordnet plan/stratergi i FFK.

15 spillere som har kontrakt som går ut etter denne sesongen og slik var det vel etter forrige sesong også. Langt fra ideelt. Men jeg skjønner at en spiller som Trebotic kanskje ikke vil skrive lengre kontrakt på grunn av nivået vi er på per i dag og at de er usikre på Jarkko.

Det er ikke spesielt lurt å skrive langtidskontrakter med spillere som ikke holder eliteserienivå når det er et uttalt mål om at vi skal tilbake dit (om enn ikke i år).

Men enig i bekymringene dine.

Også enig i de som er litt usikre på om Trebotic er riktig spillertype ut i fra det man har sett på Youtube. Blir litt som med Borges egentlig (uten sammenligning forøvrig). Der virket det ikke helt som trenerne visste hvordan de skulle få det beste ut av han og hvilken spillertype han var til å begynne med. Ble brukt helt feil de første kampene

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 18 feb 17, 11:48

Kontraktsmessig så tror jeg det finnes like mange positive som negative sider ifm varighet. Flinke trener klarer og få resultater med de spillerne de har, i dagens fotball på det nivået FFK befinner seg på er det ikke mulig å ha langtidskontraker på gode spillere iom at de reiser gjennom divisjonsystemene og er mest opptatt av egen karrier, at lokale spillere oftere har lengere kontrakter er forsåvidt bra da det er disse som vi kan gi tid, spillere fra andre steder kan jo underveis oppleve vanskligheter med å tilpasse seg, så sann sett er det en "naturlig" konsekvens med korte kontrakter. Skulle en spiller være så god at han blir interesant for andre klubber vil det være bra å ha en lang kontrakt økonmisk, men igjenn på det nivået vi er nå er det urealistisk og tenke at man skal kunne tjene penger på spillersalg, ref Begby/Sandefjord.

Det som er positivt med spillere med smartness og gode mentale kapasiteter er at de ofte er allsidige. Borges er jo i så måte ett glitrende eksempel, hadde ikke nok intensitet til å spille midtbane i Skandinavia, men var en god angrepsspiller. I spania og på landslag er han en god dyptliggende playmaker og flink til å stå i de rette rommene. Vår nye Kroat ser ut til å ha den intensiteten, ifølge vidoer, og kan da passe bedre inn i midtbane leddet. Men å ha spillere som kan bekle flere roller og plasser i moderne fotball er veldig viktig. Men som det sies så er dette en spiller som kan sette igang angrep bakfra, og som ikke minst har erfaring fra ett høyt nivå dette har FFK manglet i mange sesonger. 


gant34

Bedriftsspiller
Ble medlem: 18 feb 17
Innlegg: 7

Lagt til: 18 feb 17, 19:22

Hi greeting from Croatia.This week my fellow croatians (Leko,Trebotic) have signed for you so i will like to follow your team results and their performances but can you tell me are there going to be any live streams from Spain (friendly games),and where can i follow your league games? Leko and Trebotic are good players with lot of experience and i am sure that both of them will help you get the promotion,Regards from Croatia.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 18 feb 17, 20:26

Hi and welcome :-)

The friendly games in La Manga will be broadcasted on Eurosport Norge. Not sure about live streams for these games but it looks like other matches from La Manga are streamed on www.dplay.no (subscription service). The same goes for league games. Not sure about pricing yet or if there are any regional blocks on the site. (There has also been some streams found on "illegal" streaming sites in past seasons.)

Both players looks great at first impression. I think we all had hoped for a defender with a bit of pace. Not sure how Leko is in that department. Trebotic looks like a great player from the Youtube video posted.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 18 feb 17, 23:18

It looks like the game against Sandnes Ulf on La Manga has been moved and is now being broadcasted on the Facebook pages for Eurosport Norge. So that should at least be free for you

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Stoni

A-lagspiller

Ble medlem: 08 aug 08
Innlegg: 348

Lagt til: 22 feb 17, 09:06
Endret: 22 feb 17, 09:07
Endret av: Stoni

Ikke akkurat noen bombe ville nok blitt mye 2.lags fotball denne sesongen i FFK.

 

http://www.mossfk.no/artikkel/7369/Martin-Thømt-Jensen-klar-for-MFK


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 22 feb 17, 09:08

Skal vi spille med 3 stoppere, bør vi vel ha 5 i troppen?


Stoni

A-lagspiller

Ble medlem: 08 aug 08
Innlegg: 348

Lagt til: 22 feb 17, 09:14

Opprinnelig postet av Erikk

Skal vi spille med 3 stoppere, bør vi vel ha 5 i troppen?

Tipper Andrea har full kontroll på dette.


jjunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 22 feb 17, 09:16

Opprinnelig postet av Stoni

Ikke akkurat noen bombe ville nok blitt mye 2.lags fotball denne sesongen i FFK.

 

http://www.mossfk.no/artikkel/7369/Martin-Thømt-Jensen-klar-for-MFK

Egentlig en ganske så gledelig nyhet.
Han hadde ikke vært aktuell for førsteelleveren, og har nok over gjennomsnittet i lønn.

Håper dette baner vei for en ny signering, eller eventuellt åpner for noen nye juniorer inn i stallen. 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 22 feb 17, 09:30

Hvis han hadde hatt stopperpartner(e) med fart kunne vi fort ha sett han fra en mye bedre side.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 22 feb 17, 09:30

Synd men likevel gledelig. Jeg hadde virkelig troa på han da vi hentet han, men etter fjorårets sesong og signeringene vi har gjort før sesongen så er det bare riktig. Fornuftig økonomistyring kan vel det kalles.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 22 feb 17, 11:18

Opprinnelig postet av Rey

Fornuftig økonomistyring kan vel det kalles.

Trekker tilbake det, hvis F-B har rett i at FFK betaler 3/4 av lønna hans... skjønt 3/4 er mindre enn 4/4

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 22 feb 17, 11:49
Endret: 22 feb 17, 12:05
Endret av: Erikk

Hvis vi må hente en stopper nr 5 og alikevel betaler 3/4 av lønnen til Thømt synes jeg ikke dette ser ut som noen veldig god deal. Hvis vi får de vanlige problemene med skader, suspensasjoner, formsvikt mm i midtforsvar og skal bruke 3 stoppere kunne Thømt vært tilbake i laget raskt. Beklager lang setning, men dette høres rett og slett merkelig ut.


arildoaim

A-lagspiller

Ble medlem: 23 nov 06
Innlegg: 293

Lagt til: 22 feb 17, 13:22

Litt vel å betale 3/4, men det frigjør fortsatt 1/4 på noe vi egentlig har grei dekning på. Ser for meg at vi tidvis vil bruke 442 de periodene vi mangler en ekstra stopper. En av backene kan vel også hospitere i den bakre trioen, som feks Azpilicueta i Chelsea.

Dessuten har vi ikke hele historien, kanskje personligheten ikke passer inn i gruppen slik Loberto prøver å forme den, eller at han selv viste misnøye med situasjonen og ville bort? 



rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 22 feb 17, 16:29

Opprinnelig postet av Rey

Opprinnelig postet av Rey

Fornuftig økonomistyring kan vel det kalles.

Trekker tilbake det, hvis F-B har rett i at FFK betaler 3/4 av lønna hans... skjønt 3/4 er mindre enn 4/4

F-B skriver vel like under at "Daglig leder i FFK, Joacim Heier ønsker overfor Fredriksstad Blad å presisere at det ikke er tilfelle".
Så da er det bare å spekulere videre. Men tror dette er en god deal. Dessuten ser det ut som om en ønsker å få til et godt samarbeid med Moss og det kan også være en god investering.
Denne gangen kan det tenkes at vi har gitt noe - neste gang..... 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 22 feb 17, 16:56

Det stod ikke der da jeg leste artikkelen første gang.

Men enig i at det er fint å ha et godt samarbeid med Moss. Det har gått en spennende junior til dem i år som man kanskje skal håpe at kan komme tilbake hvis han blir god nok for A-laget

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 259

Lagt til: 23 feb 17, 15:23

Det blir spennende å se i løpet av La Manga-oppholdet hvilken løsning Andrea peiler seg inn mot når det gjelder formasjon. Hvis det ender med 3-5-2 er vel den største utfordringen slik jeg ser det å finne en løsning defensivt slik at vi ikke blir for sårbare bakover på banen. Begby vet vi, men også Wright virker til å ha sin styrke i det offensive.

Jeg tenker at en 3-5-2 med to defensive midtbanespillere, to offensive kanter og en indreløper sentralt derfor kunne vært en løsning. Samtidig ser jeg ikke helt hvem som da skal bekle den defensive midtbanerollen, Trebotic ser ut til å være vandt med muligheten til å bidra framover på banen i større grad, heller enn å ligge igjen som støtte. 


gant34

Bedriftsspiller
Ble medlem: 18 feb 17
Innlegg: 7

Lagt til: 23 feb 17, 16:15

Opprinnelig postet av Rey

It looks like the game against Sandnes Ulf on La Manga has been moved and is now being broadcasted on the Facebook pages for Eurosport Norge. So that should at least be free for you

Thanks for the information,and how long are you staying in La Manga and how many matches will be played?


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 259

Lagt til: 23 feb 17, 16:37
Endret: 23 feb 17, 16:40
Endret av: ey1984

Opprinnelig postet av gant34

Thanks for the information,and how long are you staying in La Manga and how many matches will be played?

There will be played to matches. The first one on Saturday at 12.00 against Sandnes Ulf, and the second one against Jerv on Tuesday at 13.45, norwegian timezone. You can see the first one for free on the Facebook page Eurosport Norge, which is pretty cool, but it seems like you'll need Eurosport Norway to see the Jerv game. 

Edit: and welcome, by the way!


gant34

Bedriftsspiller
Ble medlem: 18 feb 17
Innlegg: 7

Lagt til: 24 feb 17, 14:30

Would you be so kind and post the direct link to the live event here? Because when i go to facebook of eurosport Norge it redirects me to the croatian site


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 259

Lagt til: 24 feb 17, 15:06
Endret: 24 feb 17, 15:07
Endret av: ey1984

Facebook page

there you go! Their match overview here says only Eurosport Facebook page, so I guess it will show up there tomorrow.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 24 feb 17, 16:09

I'm sure their Twitter account will give the direct link to it tomorrow as well. If not, we will try to get one here for you

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


gant34

Bedriftsspiller
Ble medlem: 18 feb 17
Innlegg: 7

Lagt til: 25 feb 17, 11:45

Thanks for the links guys.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 25 feb 17, 11:49
Endret: 25 feb 17, 11:53
Endret av: Rey

Neither Dinko nor Mislav is in the starting line-up today though. I guess we will see them in the second half.

Direct link: https://www.facebook.com/EurosportNO/videos/1117617691682909/

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


gant34

Bedriftsspiller
Ble medlem: 18 feb 17
Innlegg: 7

Lagt til: 25 feb 17, 12:24

Unfortunately its not avaliable outside of Norway Undecided


arildoaim

A-lagspiller

Ble medlem: 23 nov 06
Innlegg: 293

Lagt til: 25 feb 17, 12:51

Maybe you can try a proxy or something :)


Stoni

A-lagspiller

Ble medlem: 08 aug 08
Innlegg: 348

Lagt til: 27 feb 17, 20:25

Er det noen med fb+ som kan gjengi Jokkes terningskast og begrunnelse på de nye spillerne?


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 622

Lagt til: 27 feb 17, 22:16

 

Terningkast 5

Joona Veteli. En spiller FFK etter beste evne prøvde å dempe forventingene til. Loberto sa da Veteli ankom byen at dette var en spiller for framtiden og han ville trenge tid for å tilpasse seg. Jeg er helt enig at det er en spiller for framtiden, men det er i aller høyeste grad en spiller på kort sikt også. Dette er en spiller trenerne kjenner godt og har fulgt over tid.  Veteli er den som imponert mest til nå i oppkjøringen. Det er vel egentlig bare et spørsmål rundt han, og det er den fysiske delen av spillet. Jeg synes dog Veteli forflytter seg så raskt og mye , slik at han vil unngå de store fysiske slagene. Jeg blir ikke overrasket om han blir en av divisjonens store utropstegn i år.

Terningskast 4

Dinko Treboti?. Ikke tvil om at Treboti? har kvaliteter som er mer enn gode nok for å dominere i denne divisjonen, og han er i utgangspunkt en av divisjonenes aller beste spillere. Samtidig er det en grunn til at han er i FFK. Flere har ment at han er for god til å spille i FFK, slik er det selvsagt ikke og det er et varsku at FFK blir den åttende klubben på de ni seneste sesongene. Riktignok har den profesjonelle fotballen blitt forandret, men så mange klubbytter er verken bra eller vanlig.  Jeg setter spørsmål rundt spillerens mentalitet og da kan enkelte kamper i Obosligaen bli en utfordring. Jeg har en følelse av at det enten blir himmel eller helvete for Treboti?.

Mislav Leko. Her virker det som FFK fått inn en robust ledertype og i tillegg en meget reflektert person. Leko virker like trygg på banen som utenfor. Han er til tross for sin størrelse flink med ballen og god til å lede sine lagkamerater. Han vil bli en stor forsterkning for FFKs defensiv og forhåpentlig den leder klubben savnet de siste sesongene. Leko vil bli viktig på både offensive og defensive dødballer, et viktig moment i Obosligaen. Det er to uromomentet rundt Leko; Han liker ikke når det går fort langs bakken, Leko er stor og ikke veldig bevegelig. Akkurat som med Treboti? er FFK for Leko den åttende klubben på siste ni sesongene.  Noe som gjør at han aldri fått den stabiliteten i spillet som er ønskelig for en som skal lede et forsvar.

Edvard Skagestad. Skagestad har masse eliteserie-erfaring, og er en spiller med svært gode holdninger til trening. Han sto høyt på ønskelisten til Loberto,  en spiller som vil sette standarden i gruppa. Jeg synes han har sett litt ”kantig” ut i starten av oppkjøringen, og Skagestad er nok litt uvant med å ha en så sentral rolle som han har i dette FFK-laget. Det er ting jeg regner med vil gå seg til i god tid før seriestart.

Terningkast 3

Jarkko Lahdenmäki. Finsk sisu er et kjent ord, og mange vil nok kjenne igjen det i Lahdenmäki. Han er begrenset som fotballspiller, men har en innstilling som vil bli gull verdt for dette laget. En spiller som Loberto tar med seg i krigen og Lahdenmäki vil bli sentral i mange tøffe bortekamper for FFK denne sesongen.

Rino Falk Larsen. Falk Larsen var med FFK på treningsleir allerede 2011, det skulle gå 6 sesonger for han trakk på seg den rød/hvite drakten. Han er en meget ambisiøs ung herremann med gode treningsholdninger. Han har stor forflytningsevne og er meget nyttig hvis FFK ønsker å presse sine motstandere høyt.  Jeg tror ikke han blir noe mer enn en joker den første sesongen og nok vil bli benyttet som en rollespiller mot en viss type motstand.

Kevin Wright. Her er jeg snill som gir en treer på terningen. Helt klart den spiller jeg er mest usikker på, og han har vært svak i de tre første kampene. Det å starte dårlig i Fredrikstad FK er sjelden bra, og har vist seg som en formidabel oppgave å snu. Wright har absolutt potensial, en kvikk spiller med gode ferdigheter, men fortsatt ung og uferdig.  Han virker lite robust i det fysiske spillet og uferdig taktisk. De to ingrediensene er viktige i Obosligaen, og er det en spiller som trenger tid på seg

årets FFK-stall, tror jeg det er Wright


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 622

Lagt til: 27 feb 17, 22:16

Klipp og lime  :-)

 


Stoni

A-lagspiller

Ble medlem: 08 aug 08
Innlegg: 348

Lagt til: 28 feb 17, 11:26

Takk takk Smile


gant34

Bedriftsspiller
Ble medlem: 18 feb 17
Innlegg: 7

Lagt til: 01 mar 17, 12:15

Are there any highlights on youtube of yesterdays game?


arildoaim

A-lagspiller

Ble medlem: 23 nov 06
Innlegg: 293

Lagt til: 01 mar 17, 22:49

Opprinnelig postet av gant34

Are there any highlights on youtube of yesterdays game?

You can watch the highlights from FFK - Jerv here (Fredrikstad Blad, the local newspaper).


gant34

Bedriftsspiller
Ble medlem: 18 feb 17
Innlegg: 7

Lagt til: 02 mar 17, 17:24

Thanks for the link but it says that i have to be a subsrciber to wiev the content.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 08 mar 17, 12:12

Aalbu som var en av mine favoritter blandt spillerne er solgt til Ull Kisa. Jeg synes det er trist og synes det også er rart. Slik det står er Sanel K og Ulrik F de to beste spissene vi har. Likevel er det mye som skjer både med tanke på skader osv men også med tanke på taktikk hvor vi må "kaste alt i angrep i sluttminuttene". Flo har jo vært skadet nettopp, han var også skadet noen kamper forrige sesong. Vi har ingen som kan erstatte han nå som Aalbu er solgt.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 08 mar 17, 12:18

Da er Aalbu ute, og man har spart noe kostnader. Spørsmålet er om dette er en nødvendig besparelse, eller om det betyr en ny spiller inn. Hvilken posisjon bør forsterkes? Jeg stemmer for høyre back.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


arildoaim

A-lagspiller

Ble medlem: 23 nov 06
Innlegg: 293

Lagt til: 08 mar 17, 12:45

Det var leit. Bitrere blir det at vi kvittet oss med Blystad, som kunne fungert som backup. Får håpe det kommer en ny god spiss inn, men jeg tror nok ikke det vil skje dessverre.


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 259

Lagt til: 08 mar 17, 13:17

Jeg synes det virker som en fornuftig avgjørelse. Sanel og Flo ser ut til å ta de to første spissplassene som er og N'Diaye den tredje. Da forstår jeg at Aalbu ikke ville ta risken på å få nok et år uten spilletid. Men fortsatt synd, han virket som en god spiller og ikke minst særdeles sympatisk type.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 08 mar 17, 14:14

Han er jo ingen ren spiss, og for treig som indreløper, så når det ikke spilles 4-5-1,4-2-3-1 så blir han jo overflødig. Men likanes type, som virker som en dedikert utøver. Men han har ingen eliteserie erfaring, og har utifra hva jeg kan se ikke noe eliteseriepotendiale. Det forteller jo at konkurransen er stor, og at trenerapparatet er opptatt av å ha en så god som mulig kamptropp. Betyr mest sannsynlig at det er spiller på vei inn. Men kan det evt være flere spillere på vei ut? Kalland, Simonsen er vel også rimelig utsatt mtp at de er tiltenkt en plass på høyre vingback. Og den plassen har jo Westegaard lagt beslag på ser det ut som, og det trengs jo muligens en midtstopper til om det skal være dekkning bakerst. Hadde ikke takket nei til en skikkelig god defensiv midtbanespiller heller!


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 08 mar 17, 20:28

Jobbes med ...... .....


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 08 mar 17, 23:23

Hadde vært kult det, men tror ikke det ass..


arildoaim

A-lagspiller

Ble medlem: 23 nov 06
Innlegg: 293

Lagt til: 09 mar 17, 00:23

Opprinnelig postet av tomroar

Jobbes med ...... .....

Retur på Robert Stene altså? Haha Tongue out


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 09 mar 17, 09:49

Feil


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 09 mar 17, 12:05

At Gashi skal returnere til FFK er vel lite trolig vel..


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 09 mar 17, 16:32

Da ble det ingen ny spiss. Dette er en avgjørelse jeg støtter helt. Vi har to gode spisser pluss N`daye. Trenerne drar fram Anas også. Det hadde vært flott hvis han fikk komme inn i slutten av noen kamper. Jeg har skrevet tidligere at jeg synes det er trist at Aalbu er ute, det står jeg fortsatt på, men er som sagt likevel enig i at han ikke bør erstattes. Økonomi er selvsagt et stikkord. Skulle det finnes milder ville jeg tenkt høyre (ving)back.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 10 mar 17, 10:23

Ny venstre back faktis. Nuhu vel som en forsterkning å regne. Må jo si at vi får en imponerende dekning på vingback plassene.  6 mann på totalt 2 plasser. Betyr vel at 4-4-2 er en minst like aktuell formasjon, da.er jo venstresiden og høyresiden godt forspent for å s det mildt.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 10 mar 17, 10:35
Endret: 10 mar 17, 11:09
Endret av: Erikk

Tar jeg feil eller har vi Nuhu, Ludde og Wright som kjemper om plassen på venstre, mens vi på høyre har Simonsen, Kaland og Westgaard (som med hell kan spille i andre posisjoner)? Hvis dette stememr blir det jo en veldig rar ressursbruk å signere Nuhu?


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 10 mar 17, 11:12

Wright kan jo fort bli en som trenger litt mer tilpassning. Og kan jo være han ikke er god nok defansivt som back


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 10 mar 17, 11:44

Virker ganske solif av det lille jeg ser på video av han ihvertfall, ser ut til å ha gode innlegg.


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 259

Lagt til: 10 mar 17, 12:42

Synes dette var en rar signering. Det eneste gode jeg kan tenke meg her er at vi får bedre defensiv dekning på venstre kant da både Ludde og Wright ser ut til å ha sin svakhet nettopp der. Samtidig ser jeg ikke hvorfor de da ikke heller prioriterer andre posisjoner hvor vi er svakere. Signeringen virker rett og slett litt tilfeldig og lite gjennomtenkt.


arildoaim

A-lagspiller

Ble medlem: 23 nov 06
Innlegg: 293

Lagt til: 10 mar 17, 12:43

Opprinnelig postet av Erikk

Tar jeg feil eller har vi Nuhu, Ludde og Wright som kjemper om plassen på venstre, mens vi på høyre har Simonsen, Kaland og Westgaard (som med hell kan spille i andre posisjoner)? Hvis dette stememr blir det jo en veldig rar ressursbruk å signere Nuhu?

Helt enig, virker som uoptimal ressursbruk.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 10 mar 17, 15:56

Stiller meg i rekken med de som synes dette er en merkelig signering. Skulle nesten tro at de så på Wright som et bomkjøp allerede. Med en ettårskontrakt stikker nok han hjem etter endt sesong. Blir heller ikke overrasket om han stikker før tiden.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 10 mar 17, 17:32

Er det slik at disse 3 venstrebackene bare kan spille på denne siden,  og ikke på høyre?  Mener å huske at selveste Leeds slo, jeg tror det var Blackburn,  med 3 høyrebacker på banen for noen uker siden. 

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 259

Lagt til: 10 mar 17, 18:07

Vi vil jo på en annen side være atskillig bedre dekket i en 4-4-2 formasjon med Nuhu på backplass og Ludde på vingen. Kanskje like greit å ikke være avhengig av Wright om man skal anvende den formasjonen.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 10 mar 17, 18:09

Er vel litt med å bruke spillerne der de er best? For å sette det litt på spissen: Hvis du trenger en midtstopper så kjøper du ikke en spiss og setter spissen i hjertet av forsvaret.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 10 mar 17, 18:19

Opprinnelig postet av Rey

Er vel litt med å bruke spillerne der de er best? For å sette det litt på spissen: Hvis du trenger en midtstopper så kjøper du ikke en spiss og setter spissen i hjertet av forsvaret.

Tidligere var det en opplest og vedtatt sannhet at høyrevinger skulle være høyrebent,  og omvendt. Slik er det jo ikke lenger. Hvis du trenger en back så henter  du en back. Men for alt jeg vet r det andre planer for høyrebacken.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 10 mar 17, 19:40
Endret: 10 mar 17, 19:43
Endret av: hasse33

Sett mange "omskoleringer" av spillere gjennom tiden.... Velger å stole på at trenerteamet  ser noe som ikke jeg ser, uansett virker det som en god signering


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 10 mar 17, 19:49

Heier sa på f-bTV at han kan spille venstre midstopper i 3-5-2, men er han ikke for liten til å være stopper?


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 10 mar 17, 20:24

Tja... Vi har vel to andre som da eventuelt kan ta seg av krigingen? Bra å ha litt fart bak der. Regner med at det er litt fart i han?

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Stoni

A-lagspiller

Ble medlem: 08 aug 08
Innlegg: 348

Lagt til: 10 mar 17, 21:52

Var ikke stallen spikret for ett par uker siden? To ut og en inn etter den tid. Er ikke trenerteamet fornøyd med troppen likevel??

Leste ett sted at FFK betaler deler av lønna til Aalbu i Ull/Kisa, ikke bra hvis det stemmer...

Håper og tror de har full kontroll og at vi minst ligger på kvalikkplass og har budsjettoverskudd når november nærmer seg.....


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 10 mar 17, 23:17

Man kan vel ikke akkurat kreve at en spiler som ikke er ett opplagt førstevalg, i sine beste år sitte på benken. Ikke virket han særlig motivert. Det blir for dumt. Er heller ingen automatikk at stallen er komplett, bare fordi man er fornøyd på ett gitt punkt, forhold endrer seg og man ser at det trengs å gjøre grep. Dette er også utifra tilbakemeldinger en god spiller somgjør troppen mer komplementær. Og vi kommer sikkert til å se endringer i troppssamensettning gjennom hele sesongen. At det skjer fort betyr ikke at klubben ikke har kontroll.


sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 11 mar 17, 22:13

Synes stallen virker veldig spennende i år. Mye rutine selv om gjennomsnittsalderen er lav.Mangler kanskje en werhman type på defensiv midtbane og en rask bakromsspiss i spann med flo.  Ellers virker Wright og Nuhu  veldig like som spillertyper: raske, offensive, men med defensive begrensninger.

Av det lille jeg har sett av Ladenmeki så virker han som en typisk duellspiller i en 4backslinje. Så litt treg og malplassert ut der ute på venstresiden i en treer bak. Kan ikke helt se han på siden i en 352 formasjon. Håper trenerne har kontroll. Noen er jo veldig dogmatiske i forhold til formasjon uten at spillermatrialet passer inn. 

Vi for håpe på ytterligere forbedringer i morgen og at det blir drillet et skikkelig kollektiv frem mot seriestart. Dette kan bli bra.

 


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 259

Lagt til: 12 mar 17, 15:50

1. omgang av Ljungskilekampen ferdig. Synes Veteli ser absolutt strålende ut. Kaland har også vist seg fra en tidvis veldig oppløftende side. Sanel har derimot falt gjennom på topp og litt klønete fra Lahdenmäki.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 12 mar 17, 17:59

Vi spiller mot et lag som jeg har null tro på at hadde klart seg i Obos-ligaen. Vi skapte jo en del uten å få mål, isteden scorte de 2-2 og vi falt helt fra hverandre ut kampen. Dette var IKKE en godkjent kamp slik jeg ser det.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 12 mar 17, 20:53

Det er vel omtrent slik vi har framstått de siste sesongene. Alt for lett å score mål på oss og takler ikke mål i mot spesielt godt.

 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 12 mar 17, 21:09

Det er noe som sitter mellom øra, hvilken keeper har sluppet inn flest i oppkjøringa? Hvilke spillere er det som har vært på banen ved flest baklengs. Vet ikke om det er min matte hjerne som slår seg inn men statisitikk kan brukes her og. Hva med å bruke de spillerne som er på banen når vi slipper inn minst mål. 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 13 mar 17, 09:36

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Det er noe som sitter mellom øra, hvilken keeper har sluppet inn flest i oppkjøringa? Hvilke spillere er det som har vært på banen ved flest baklengs. Vet ikke om det er min matte hjerne som slår seg inn men statisitikk kan brukes her og. Hva med å bruke de spillerne som er på banen når vi slipper inn minst mål. 

Statistikken du refererer til er relevant etterhvert, men nå skal det bygges lag og skapes relasjoner. Det bruker man treninger og treningskamper til. Å sette opp et lag etter hvilke spillere som presterer best sammen i dag mener jeg vil være kortsiktig.

De 4 første serierundene møter vi lag som alle vil være med å kjempe om direkte opprykk. Både fordi de har sterke spillerstaller, men kanskje mest fordi de har kontinuitet i stallene og på trenersiden. Dette vil være vanskelige kamper uansett når vi møter disse i sesongen. Skulle vi tape disse 4 kampene, er ikke det i seg selv noe hinder for å nå en kvalikplass ved sesongslutt.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 13 mar 17, 12:38
Endret: 13 mar 17, 12:40
Endret av: Ebenfalk2

Nei dæven, men det handler jo om å få stabiliteten. Og med stabilitet så kommer trygghet, og med trygghet så kommer utvikling. Utifra hva jeg kan se så har vi flere gode spillere i troppen, disse skaper relasjoner nesten uansett. Og tror ikke den troppen vi har går på banen for å få med seg hederlige resultater. Kynisme og vinnervilje er nøkkelen.


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 13 mar 17, 17:04

For min del er jeg nervøs for seriestarten. De første 4 kampene mot sterk motstand kan bli vanskelig for et lag som kommer til å ha en lang vei å gå for å etablere nevnte samhandling og relasjoner. Samtidig så vet vi at FFK sin værste fiende sannsynligvis er sitt eget publikum i motgang, dermed er jeg svært nervøs for stemningen i klubben etter få poeng og en tung start. 

---------------------------

Svaberget for alltid!


arildoaim

A-lagspiller

Ble medlem: 23 nov 06
Innlegg: 293

Lagt til: 13 mar 17, 17:27

Opprinnelig postet av Stoni

Leste ett sted at FFK betaler deler av lønna til Aalbu i Ull/Kisa, ikke bra hvis det stemmer...

Hvor leste du dette? Dette er en spiller vi hadde hatt bruk for, så skal vi betale for det i tillegg? Ufattelig dårlig avgjørelse hvis dette stemmer. 


sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 13 mar 17, 19:31

Det laget her hadde trengt en spiller med egenskapene til R .Kvisvik. En spiller som kunne fått litt humor og spilleglede inn i gruppa. Jeg synes spillerne virker forknytte og uten selvtillit. De får bruke de siste slantene på å ansette Kvisvik i 10% stilling som psykolog eller morromann. 

Hvis den troppen her kjemper mot nedrykk ut på høsten ,mot storheter som Florø og Arendal vet jeg ikke om det er håp.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 14 mar 17, 08:37

Kan vel fortsatt være slik at vi betaler noe av lønna. Også har man vel vurdert han som overflødig, selv om "Arildoaim" er uenig i dette. Og da er det jo en kostnadsbesparelse å la Ull/Kisa betale noe av lønna.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Stoni

A-lagspiller

Ble medlem: 08 aug 08
Innlegg: 348

Lagt til: 15 mar 17, 01:38
Endret: 15 mar 17, 01:44
Endret av: Stoni

Opprinnelig postet av arildoaim

Opprinnelig postet av Stoni

Leste ett sted at FFK betaler deler av lønna til Aalbu i Ull/Kisa, ikke bra hvis det stemmer...

Hvor leste du dette? Dette er en spiller vi hadde hatt bruk for, så skal vi betale for det i tillegg? Ufattelig dårlig avgjørelse hvis dette stemmer. 

Jeg får rette opp i egen feil, var på http://www.fotballkanalen.com/2017/03/08/aalbu-forlater-ffk-klar-for-ny-obosligaklubb/ jeg leste om det.

Her er sitatet:

"Aalbu hadde kontrakt ut 2017 med FFK og ifølge våre kilder skal Fredrikstad fortsette å betale deler av lønna til 26-åringen fortsatt som en del av avtalen."


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 21 mar 17, 15:56

Da var endelig hovedsponsor på plass, men jeg syns det er med en liten bismak at Terje Høili måtte steppe inn der også. Dårlig jobb av klubben å ikke kunne skaffe en annen en og også enig med Høili selv som syns det er skuffende av det lokale næringslivet.

 

Men det blir bra med Terje på drakta igjen. Gode minner fra forrige gang han var på brystet.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 27 mar 17, 15:15

Er litt nærvøs før seriestart nå kjenner jeg. Vi starter med 4 harde lag i år, og det trur jeg kan bli tøft. Det jeg da er redd for er at guttane skal miste all selvtillit og spille dårlig også når de får et lettere kampprogram.

Kjenner det kribler i kroppen, og gleder meg til seriestart. I år satser jeg på å få med meg de fleste av hjemmekampene, og et par bortekamper.


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 259

Lagt til: 27 mar 17, 15:34
Endret: 27 mar 17, 15:37
Endret av: ey1984

Er ikke spesielt optimist før sesongen nå, og har etter kampen i går gjort meg opp noen tanker om hvorfor.

Vi har vist veldig lite i treningskampene som tyder på at vi er i stand til å kjempe om kvalik i år. I mine øyne så har dette laget gode individuelle ferdigheter og det virker som om mange av spillerne som har kommet inn er gode, men laget har derimot et stort relasjonelt problem. Spesielt bakover skinner dette gjennom, typisk i situasjoner hvor to forsvarsspillere begge går i samme duell, i stedet for å organisere sikring. Kommunikasjon. 

Dette bør vel egentlig ikke komme på noen som en spesielt stor overraskelse. En fellesnevner for lagene som presterer godt over tid, ja, se til smurfene, så er det en tydelig klubbkultur og sterk struktur. Når spillere kommer til S08 eller RBK for den saks skyld, så kommer de inn i et etablert system med tydelige rutiner både på og utenfor treningsfeltet, en fastlagt spillestil og generelt en klubbidentitet å bli en del av. For vår del har ikke vi hatt et slikt system, en slik kultur og identitet siden Eggen ga seg i 2006. Når spillere kommer til S08 så kommer de inn i et etablert system som de er hentet for å bli en del av, for å komme inn i og for å forsterke. Når spillere kommer til FFK så er de nødt til å være med å bygge opp dette systemet selv. Det er jo ikke rart det skjer gang på gang at gode spillere faller gjennom her hos oss?

For første gang på flere år har vi en trener med en klar filosofi som også har et apparat rundt seg som vet hva som må til for å lykkes med denne filosofien. Det optimale for den kommende sesongen er å slippe den forjævlige nedrykkssumpa, så vi blir tvunget til nok et trenerbytte, for så å måtte starte helt fra bunn igjen, med nye spillere og ny trener. For det må vi bare erkjenne, vi kan ikke ofre et nedrykk for kontinuitet, og det bør absolutt være mulig å bygge lag uten å ta turen ned til 2. divisjon, med alt det fører med seg av konsekvenser, både økonomisk og med tanke på entusiasme i byen. 

Jeg håper på en sesong midt på tabellen, med kollektiv framgang ut over sesongen med stadig flere lyspunkter, spesielt framover på banen, noe vi ikke har sett på veldig, veldig mange år. Får vi til dette, skal vi ikke se bort ifra at målet om spill i Eliteserien plutselig ikke er så langt unna.


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 27 mar 17, 21:50
Endret: 27 mar 17, 21:53
Endret av: tomroar

Tror mange supportere inklusive meg er rimelig frustrerte. Enda en oppkjøring til en ny sesong der alt ser rinelig svart ut. Har vi nok en gang rotet det til med feil trener og feil spillere.

Vi kan se konturene av det om vi liker det eller ei.  

Nok en sesong uten en sportslig ansvarlig som har nok kompetanse, kan vi ha spart oss til fant og nok en karastofesesong.

Hadde det vært mer fornuftig å hente 6 spillere og ansatt en sporslig ansvarlig til å hente de. I steden for et arsenal av spillere i alle fasonger. Noen er vel allerede avskrevet.

Vi ser vel også nedprioritering av de få liokale spillerene nok en gang. Foruroligende når det virker som at de nye er av lav kvalitet nok en gang med et lite unntak.

Det er noe som skurrer.

Ser vi en klubb  som ligger på dødsleiet, eller kan vi håpe som et mirakel ala Jesus som stod opp fra det døde.

Ikke vet jeg, det blir 6 spennede uker.  

Uten resultater i år tror jeg ikke det er mange supportere på kamp neste år, heller ikke sponsorer som støtter opp om klubben.

 Etterrettelighet er også viktig, vi får se om klubben husker hva som ble lovet i vinter.

 

 

 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 28 mar 17, 10:33

Opprinnelig postet av ey1984

 

Vi har vist veldig lite i treningskampene som tyder på at vi er i stand til å kjempe om kvalik i år. I mine øyne så har dette laget gode individuelle ferdigheter og det virker som om mange av spillerne som har kommet inn er gode, men laget har derimot et stort relasjonelt problem. 

Relasjoner er vel en nøkkelutfordring for alle lag med ny trener og nye spillere. Den eneste løsninger er å bruke tid på å skape disse. Derfor er kontinuitet en suksessfaktor. Dette kjøper du ikke, men etablerer over tid. Kanskje vi skulle prøve det for en gangs skyld?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 28 mar 17, 12:04

FFK er nødt til å bygge på andre tradisjoner en tribuneklaging, fortvilte f-b kommentatorer, trenersparking og spillerbytter. Kanskje vi for en gangs skyld skal gå på stadion for å støtte i tykt og tynt.. å forvente for mye er ikke sundt for verken klubb eller byen. Tenker at vi får se hvordan det går etter 15 kamper, så får vi starte å enten hyle eller hylle etter det..


kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03
Innlegg: 367

Lagt til: 28 mar 17, 13:45

Enig i de to siste innleggene!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 28 mar 17, 14:39

Vi må gi de en fair sjangse, også etter de 4 første kampene.


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 259

Lagt til: 28 mar 17, 17:19

Enig med mye over herm det er begrenset hva vi kan forvente av laget denne sesongen. Det vi derimot kan, og bør forvente, slik som foregående år, er at vi unngår nedrykk. Mangel på kontinuitet de siste årene har hatt en del å gjøre med elendig organisering og langsiktig tenkning, men også mye at laget har prestert så dårlig at det har stått i reell fare for å rykke ned, slik som i fjor. Vi kan ikke forvente prestasjoner på høyde med de største, men vi kan heller ikke være så lite ambisiøse at vi aksepterer et nedrykk. Om vi i motsetning til i fjor klarer å unngå nedrykksspøkelset, kan laget konsentrere seg om å bygge relasjoner og kultur, slik at vi kan gå inn i neste sesong med et langt bedre utgangspunkt.

Vil for øvrig anbefale denne artikkelen her angående signeringen av Kevin Wright. Om det er slik at Kevin Wright viser seg for dårlig for nivået og ikke får noe spilletid den kommende sesongen er det nok et eksempel på en tilsynelatende lite gjennomtenkt signering, slike vi har hatt så uendelig mange av de siste sesongene. Denne misbruken av ressurser må det faktisk bli en stopp på uansett hvor høyt man går inn for å prestere.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 28 mar 17, 19:53

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Relasjoner er vel en nøkkelutfordring for alle lag med ny trener og nye spillere. Den eneste løsninger er å bruke tid på å skape disse. Derfor er kontinuitet en suksessfaktor. Dette kjøper du ikke, men etablerer over tid. Kanskje vi skulle prøve det for en gangs skyld?

God idé! Om det blir en dårlig start så tror jeg vi scorer et gedigent sjølmål om vi igjen skal sparke treneren i mai og bytte ut fem spillere så fort sommervinduet åpner.

Treningskampene gir ikke grunn til optimisme, men treningskamper har ofte vært villedende. Noen av våre verste sesonger har kommet etter gode sesongoppkjøringer.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 29 mar 17, 10:21
Endret: 29 mar 17, 10:21
Endret av: Erikk

Vi ser en vesentlig forskjel i år og det er reglene for nedrykk. Fram til i år har 4 lag gått rett ned noe vi har slitt stort med de to siste årene. Denne sesongen får vi et nytt system med 2 lag rett ned og ett lag til kvalikk. For oss kan dette være gull verdt, med tanke på å slippe å sparke trenere og hente inn et "halvt lag" på sommeren.


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 29 mar 17, 13:29

Opprinnelig postet av Erikk

Vi ser en vesentlig forskjel i år og det er reglene for nedrykk. Fram til i år har 4 lag gått rett ned noe vi har slitt stort med de to siste årene. Denne sesongen får vi et nytt system med 2 lag rett ned og ett lag til kvalikk. For oss kan dette være gull verdt, med tanke på å slippe å sparke trenere og hente inn et "halvt lag" på sommeren.

Hvis det er slik i år, så bør tabellen på forumet oppdateres etter dette. Denne tabellen viser samme oppsett som ifjor, med 4 lag som rykker ned.


Stoni

A-lagspiller

Ble medlem: 08 aug 08
Innlegg: 348

Lagt til: 31 mar 17, 15:45

Det skjer vel ikke noe i FFK idag??

Overgangsvinduet stenger i kveld....



Flat Trådet Nøstet
Totalt 14 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24