Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: FFK-Ranheim, søndag 2. oktober 18:00

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 03 okt 16, 13:11

For en vanvittig kollaps vi hadde i denne kampen.

lyst til å prøve meg på en liten analyse av hva som faktisk gikk galt.

Som inngang til kampen så kommer vi fra en kamp mot Sandefjord der vi hadde en litt synkende tendens, først så leder vi etter første omgang og spiller til tider god fotball frem til Brice får sitt gule kort. Herfra og ut virker det for meg som om FFK mister initiativet. Brice er som Roger en energispiller som dekker store rom etter våre offensive spiller, og det er disse som har bidratt slik at andre offensive spillere har kunnet fungere, noe som har skjult de defensive manglene laget har. Noe vi tydelig har sett i bortekampen mot KFUM og mot Hødd. Det som er våre klare defensive mangler gjelder ferdigheten i Forsvaret, for ofte blir det rom mellom backer og midtstoppere som gjør at raske kanter og spisser får en enkel jobb mot treige Straith og duellsvake Akinshola. Og når Karoliussen, Begby og Blix jukser hjemover, de løper rett og slett ikke godt nok hjem, så er det ikke rart det blir straffer og kort. Dessverre når Thømt Jensen er så treig og passningssvak som han er på back, og Tønne er på etterskudd flere ganger og når han blir utvist på 2-1 er kampen tapt. Da må vi spille 55 min med ett treigt forsvar uten selvtillit. I etterpåklokskapen kan man tenke seg til ihvertfall hva man ikke burde gjøre i en slik kamp en annen gang. Kanskje man burde stilt med Akinshola på back og Sansara i midtforsvaret i sted og iom at vi var svekket på midtbanen uten Roger så burde laget stått tettere og satset mer på kontring og aggressivitet enn å flytte ball fra side til side. 1-7 er egentlig helt sykt og vitner om ett lag som ikke hadde trua i det hele tatt, så fra det røde kortet var kampen tapt. Men for å se etter lyspunkter etter en slik fadese så er det heldigvis noe man lett kan gjøre noe med. Straffer og rødt kort er personlige feil, disse kan lukes vekk. 3 straffer er ikke vanlig kost og kommer ikke til å skje igjen, de var korrekt, kanskje nr 2 kunne blitt omgjort til frispark utenfor 16 meter iom at forseelsen startet på utsiden. Da ville det ikke vært rødt kort og kampen kunne sett annerledes ut. Nå er det heldigvis ett lengre opphold og sikkert ganske mentalt skutene spillere trenger å puste litt ut, få Roger frisk og tilbake på banen og forberede seg mot en tøff kamp mot ett lag som blir opprykksklare med seier mot oss mest sannsynlig. Gårsdagens kamp bør glemmes og se frem mot to gode treningsuker, og litt hvile for de spillerne som hadde en mentalt tøff dag igår. 

 

Mot KBK håper jeg på dette laget

           PMK

Brice Straith Akinshola Sansara

Ndie Roger Aasheim Begby

        Sanel og Flo

I fotballstatistikk er det ett kjent fenomen att etter et 5 mål eller flere tap så pleier det i neste kamp og snu. Tror det er noe sann som 93-94% sjanse for seier.. ikke at jeg har kilden til det tilgjengelig. Men om vi får en seier og enn uavgjort på de neste tre så er vel kontrakten reddet og det tror jeg vi kan klare med det kampprogramet som er igjen..


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 03 okt 16, 13:27

Inngangen til neste kamp blir rar. KBK vil (dersom de slår Kisa i kveld, amen, inshallah og bank i bordet) ha mulighet til å sikre opprykket mot oss.Vi vil ha en ny "cupfinale" der vi vet at en seier sterkt vil redusere faren for at vi rykker ned, og i tillegg alt å revansjere. Men vi vil stå uten to av de spillerne som har bidratt mye framover (Tønne og Brix), sånn sett blir det spennende å se om Mjelde prøver samme taktikk som hittil (men med andre spillere) eller om han velger en annen tilnærming til kampen. Med Begby og Ndiaye på kantene har vi jo hurtighet nok til å kontre mot hvem som helst. Samtidig, hvis vi må bruke Thømt eller Sansara på backplass (Ebenfalks forslag er nok realistisk) så vil den ene av kantspillerne måtte holde igjen noe for å kompensere for denne backens svakere tempo. Derfor er jeg redd for at vi kan bli "ensidige" i angrep.

Uansett: Ett poeng i Kristiansund er bra, tre poeng en positiv overraskelse, men etter denne fæle opplevelsen kan selv en jevn kamp som vi taper betraktes som en opptur. Dessverre.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 03 okt 16, 13:30

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

 

I fotballstatistikk er det ett kjent fenomen att etter et 5 mål eller flere tap så pleier det i neste kamp og snu. Tror det er noe sann som 93-94% sjanse for seier.. ikke at jeg har kilden til det tilgjengelig. Men om vi får en seier og enn uavgjort på de neste tre så er vel kontrakten reddet og det tror jeg vi kan klare med det kampprogramet som er igjen..

Hødd klarte 2-2 hjemme mot oss etter hockey tap mot Ull/Kisa, og det mye takket være noen umdiskuterte dommeravgjørelser fra Bjørn Hansen.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 03 okt 16, 14:11
Endret: 03 okt 16, 14:13
Endret av: Ebenfalk2

Tapte ikke de 7-3, altså 4 målas tap?

Som Taktikk til KBK kampen ville jeg satset på tett og kompakt, og pumpe baller opp på Sanel og Flo, parkere bussen og håpe på det beste..

 Sjekket nå, ja det ble 8-3.. Likavel, de har fått en liten oppsving etter det tapet, med to "sterke" uavgjort..



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3