Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd FFK - Åsane Onsdag 24. August 19:00

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 21 aug 16, 21:28

Nå kommer det et par kamper tett som hagl og allerede onsdag er det ny hjemmekamp.

Åsheim er tilbake fra karantene, mens Wembangomo må stå over. Kan aldri tenke meg at en protest kommer noen vei.

Veldig usikker på hvem jeg da vil ha på høyreback. Alternativene er vel Akinyemi og Thømt? Simonsen er fortsatt skadet? Syns ingen av dem har imponert noe særlig på høyreback så jeg sliter litt med å finne hvem jeg vil ha der.

På midten vil jeg ha Roger og Åsheim. Syns de utfylte hverandre bra i forrige hjemmekamp. Sentral midtbane var ikke i nærheten i dag mot KFUM.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 21 aug 16, 22:10

Åsane har tatt like mange poeng som oss (4) etter ferien, men de har tapt de to siste. Men å legge vekt på nylige resultater har jeg brent meg på før i år, så blås i det.

Tipper det blir Akiniyemi som back. Thømt synes jeg var svak i dag, kunne egentlig tenke meg å sett Sansara få muligheten i noen kamper snart.

Enig hva midtbanen angår. Åsheim må spille. Han har vel jevnt over vært den jevneste av midtbanespillerne våre (dvs minst dårlig i de dårlige kampene). 

 

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 24 aug 16, 11:30

Ennå en kjempeviktig kamp og vi er favoritter. Jeg er nervøs og spent, men har en mye bedre følelse enn på lenge vedr hjemmekamp. Torben Halvorsen er på benken, kanskje han kan komme inn og få en sjangse til å overbevise slik andre har fått de 2 siste kampene? Vi har jo ikke noen høyreback siden Brive er suspendert og Simonsen er skadet.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 24 aug 16, 19:53

Elendig åpning på kampen. Tafatte FFK tilbake, men tok seg bra opp etter baklengsmålet. Fantastisk skudd av Begby, men håper han får retta litt på innlegga sine. Litt høyere blir bra

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 24 aug 16, 23:00

Jammen klarte vi å holde unna. Synes vi ga bort initiativet i litt for stor grad utover i 2. omgang, men vi var nå i det minste oppe i situasjonene slik at Åsane ikke kom til mange skikkelige sjanser. Noen blokkerte skuddforsøk ble det jo, men ingen av dem var veldig nær å gå inn. Fram til 3-2-målet var vel Åsanes største sjanse i 2, omgang den de fikk like etter pause, hvor ballen gikk ut via deres egen offside-plasserte spiller

Den sentrale midtbanen med Åsheim og Risholt er bra på å forstyrre motstanderens spill. Roger havner riktignok på etterskudd noen ganger, men han gir seg ikke på tørre møkka. Åsheim har også noen gode offensive bidrag. De to bør få fornyet tillit mot Jerv.

Thømt virket ikke helt komfortabel som back, men regner med at det bare var en gjesteopptreden og at han kommer seg inn i midten igjen når Brice er tilbake.

Forresten må dommeren ha frustrert begge lags spillere. Det var jo fullstendig bingo hva som ga frispark og ikke. Han tok virkelig kaka da en duell inne på Åsanes banehalvdel endte med at en av våre ble revet ned, og dommeren indikerte fordel av ball - til Åsane. Kan ikke komme på en kamp hvor dommeren har fått såpass mye sarkastisk jubel på veldig lenge. Men han var nå i det minste dårlig begge veier og gjorde ingen direkte matchavgjørende feil.

Neste kamp er mot Jerv, da må vi nok holde det beste nivået fra dagens kamp i 90 minutter om vi skal kunne vinne. Jerv er gode for tiden - etter ferien har de fem seire av fem mulige.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


alestr1

Knøttespiller
Ble medlem: 02 aug 11
Innlegg: 74

Lagt til: 24 aug 16, 23:20

På det første målet i kampen ser det på opptaket ut som at Åsane-spillerne får fritt spillerom bak vår firer, men jeg tror Straith(?) fikk en saftig dytt i ryggen i duellen i forkant. Flere som så den situasjonen? Mulig det var en "ren duell". Publikum rundt meg var iallefall ikke helt fornøyd. Satt på kortsiden bak målet i den situasjonen, så mener jeg hadde bra sikt derfra.

Uansett er det deilig med seier!! Tøff kamp venter på mandag. Synd med Sanel. Hvis Westgaard får sjansen er jeg sikker på at Jerv skal slite med å holde nullen, for han har bra fart og kan la seg inspirere av de forløsende prestasjonene til Begby og kanskje spesielt Åsheim. Når det er sagt kommer vi også antagelig til å slite med å holde nullen...


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 25 aug 16, 03:51

Opprinnelig postet av alestr1

På det første målet i kampen ser det på opptaket ut som at Åsane-spillerne får fritt spillerom bak vår firer, men jeg tror Straith(?) fikk en saftig dytt i ryggen i duellen i forkant. Flere som så den situasjonen? Mulig det var en "ren duell". Publikum rundt meg var iallefall ikke helt fornøyd. Satt på kortsiden bak målet i den situasjonen, så mener jeg hadde bra sikt derfra.

Jeg ser en spiller som signaliserer det til dommeren også etter målet og mener det skulle vært frispark., så jeg tror nok du har rett


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 25 aug 16, 07:17

Opprinnelig postet av Bob Page

Opprinnelig postet av alestr1

På det første målet i kampen ser det på opptaket ut som at Åsane-spillerne får fritt spillerom bak vår firer, men jeg tror Straith(?) fikk en saftig dytt i ryggen i duellen i forkant. Flere som så den situasjonen? Mulig det var en "ren duell". Publikum rundt meg var iallefall ikke helt fornøyd. Satt på kortsiden bak målet i den situasjonen, så mener jeg hadde bra sikt derfra.

Jeg ser en spiller som signaliserer det til dommeren også etter målet og mener det skulle vært frispark., så jeg tror nok du har rett

Noe klarere frispark skal du lete lenge etter. Soleklar dytt. Det tok ihvertfall 10 sekunder etter målet før jeg forsto at det var mål. Kunne faktisk ikke tru mine egne øyne når jeg så at det sto 1-0 på tavla og spillerne la ballen på midtstreken. Var mange på Plankehaugenfeltet som titta dumt på hverandre og ikke forsto noen ting.,

Det viktigste i denne kampen var at vi tok 3 poeng, og vi må opp i kvalitet på kampen til mandag for å slå Jerv.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 25 aug 16, 08:22

Først og fremst flott med 3 poeng. Vi har tapt kamper tidligere i år der vi spillemessig har vært like gode/dårlige. 

Vi har scoret 10 mål på de 3 siste kampene, men også sluppet inn 5, og det siste må vi gjøre noe med.

Må inrømme at Risholt gjør en ok figur. Han er riktignok på etterskudd etter de første 5-10 minuttene, men har rutine til å stenge rom. At han og Karoliussen tar en omgang hver som defensiv midtbane er nok en ok løsning.

Ellers synes jeg Åsheim og Sanel er kampens giganter, tett fulgt av Begby og Ndiaye.

 

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 25 aug 16, 08:52

Helt glimrende å vinne denne kjempeviktige kampen. De andre kampene gikk også vår vei og dermed er vi over streken. Jeg forsto heller ikke noe på det første målet til Åsane, og tenkte "dette er typisk oss". I store deler av kampen ble vi jo også presset og Åsanene var bedre en jeg trodde på forhånd. Vi sto mot presset og etter mye neglbiting vant vi kampen heldigvis. Jerv er neste motstander og det har vært det beste laget i Obos i det siste, men heldigvis går vi inn i den kampen med 7 poeng på de tre siste kampene.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 25 aug 16, 10:14

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Først og fremst flott med 3 poeng. Vi har tapt kamper tidligere i år der vi spillemessig har vært like gode/dårlige.  

Senest mot Mjøndalen.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Albin

Juniorspiller
Ble medlem: 12 mar 12
Innlegg: 188

Lagt til: 25 aug 16, 17:19

Noen som kan fortelle meg hvorfor det er 4stk suppotere som er blokket?


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 25 aug 16, 18:23

Opprinnelig postet av alestr1

På det første målet i kampen ser det på opptaket ut som at Åsane-spillerne får fritt spillerom bak vår firer, men jeg tror Straith(?) fikk en saftig dytt i ryggen i duellen i forkant. Flere som så den situasjonen? Mulig det var en "ren duell". Publikum rundt meg var iallefall ikke helt fornøyd. Satt på kortsiden bak målet i den situasjonen, så mener jeg hadde bra sikt derfra.

Har sett den situasjonen igjen og jeg føler ikke det er noe galt i forhold til duellen med Straith? Men det er svakt av N'Diaye å slippe spilleren sin. Det er der målet kommer.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 25 aug 16, 18:31

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Må inrømme at Risholt gjør en ok figur. Han er riktignok på etterskudd etter de første 5-10 minuttene, men har rutine til å stenge rom. At han og Karoliussen tar en omgang hver som defensiv midtbane er nok en ok løsning.

Ellers synes jeg Åsheim og Sanel er kampens giganter, tett fulgt av Begby og Ndiaye.

 

Den innrømmelsen satt nok langt inne? Tongue out En av tinga med Risholt er at han er en stor helt i Fredrikstad og bare det at han er utpå der hjelper nok litt på stemningen på stadion tror jeg. Bra å ha en slik mann fra start for å få igang publikum også. I tillegg er han jo ikke så aller værst som fotballspiller heller ;-)

Ellers er jeg enig med deg i at Sanel og Åsheim igjen gjør en bra kamp. Jeg velger å tro at Roger er veldig medvirkende til Åsheim sin oppadgående kurve. N'Diaye ser jeg ikke helt at var så bra i går. Helt på det jevne og taper slipper spilleren sin når Åsane tar ledelsen.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 26 aug 16, 09:12

Opprinnelig postet av Rey

 

Den innrømmelsen satt nok langt inne? Tongue out En av tinga med Risholt er at han er en stor helt i Fredrikstad og bare det at han er utpå der hjelper nok litt på stemningen på stadion tror jeg. Bra å ha en slik mann fra start for å få igang publikum også. I tillegg er han jo ikke så aller værst som fotballspiller heller ;-)

Ellers er jeg enig med deg i at Sanel og Åsheim igjen gjør en bra kamp. Jeg velger å tro at Roger er veldig medvirkende til Åsheim sin oppadgående kurve. N'Diaye ser jeg ikke helt at var så bra i går. Helt på det jevne og taper slipper spilleren sin når Åsane tar ledelsen.

Ettersom Risholt har begrenset aksjonsradius/løpsstyrke, må makkeren på midtbanen dekke store rom. Det evner heldigvis Åsheim. Synes han vokser for hver kamp. Ja, det er typisk Risholt å dirigere andre rundt i stedet for å løpe selv. Han fikk mye tyn for dette i Sandefjord. Og, han kompenserer for manglende løpsstyrke med å effektivt stenge av rom.

Åsheim derimot synes jeg utvikler seg for hver kamp, og det spørs hvor lenge vi får beholde ham.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 26 aug 16, 12:48

Opprinnelig postet av Rey

Opprinnelig postet av alestr1

På det første målet i kampen ser det på opptaket ut som at Åsane-spillerne får fritt spillerom bak vår firer, men jeg tror Straith(?) fikk en saftig dytt i ryggen i duellen i forkant. Flere som så den situasjonen? Mulig det var en "ren duell". Publikum rundt meg var iallefall ikke helt fornøyd. Satt på kortsiden bak målet i den situasjonen, så mener jeg hadde bra sikt derfra.

Har sett den situasjonen igjen og jeg føler ikke det er noe galt i forhold til duellen med Straith? Men det er svakt av N'Diaye å slippe spilleren sin. Det er der målet kommer.

Adam Straith får en knallhard dytt med Åsane spilleren sin venstre arm - soleklart frispark! Men dette ser man ikke så lett på videoen i ettertid, men det var slik det var. Og Adam er en for snill gutt og klager ikke, kun litt oppgitthet med armene.....

Men.... N'Daje og oppfølgingen av sin spiller som scorer er virkelig ILLE! Det samme ser man på scoringen Kongsvinger fikk på vårparten, en N'Daje totalt "AV" i defensiv markering. Håper Mjelde prater med ham om slik holdning i eget forsvar. !!!

 

 



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24