Husk meg
Brukernavn
Passord

Ny trener

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 7 1

tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 16 okt 14, 18:23

Erlandsen er ferdig i Moss.  Tror nok ha hadde vært mye bedre enn Wibe. Skjer det ikke noe på trenerfronten tror jeg mange med meg dropper sesongkort for første gang siden det ble innført.   Spillet denne sesongen har nok vært det minst underholdene på veldig mange år. Kan vel kalle det et langt gjesp.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 17 okt 14, 06:14
Endret: 17 okt 14, 06:15
Endret av: Costanza

Arne Erlandsen er vel omtrent den siste treneren jeg vil se i FFK. Ønsker vi en trener som står for en fotballfilosofi som er diametralt motsatt av hvordan FFK ønsker å fremstå? Med Erlandsen får vi en sær personlighet, defensivt fokus, kick-and-run-fotball,  utdatert treningsmetodikk og innen et par år stor slitasje på spillergruppen og resten av omgivelsene. Erlandsen har levert tidvis gode resultater i både LSK, Ham/Kam, Ull/Kisa, IFK Göteborg og Moss. Men det har sjeldent vært pent, og alltid kostet mer enn det har smakt. Rett og slett fordi han har en egen evne til å komme på kant med både spillere, styre og andre i og rundt klubben. Vi har allerede prøvd Tom Nordlie, og trenger for all del ikke å prøve Arne Erlandsen.

Men en bredere diskusjon rundt hovedtrenerspørsmålet for neste sesong og fremtiden er greit nok å ta - etter at sesongen er slutt.


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 17 okt 14, 09:16

Jeg håper at HVIS vi skulle sett etter ny trener, ville jeg sett utenlands, ikke gjenbruke alle de som ikke har prestert. Har ingen kandidater, men ser jo hva Stabæk og S08 har fått til med små midler.

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 17 okt 14, 10:13

Dropper hvis jeg og sier heller når FFK skal ha ny trener :P Håper de går for Vegard Hansen. Han har over tid klart å bygge ett godt lag som jobber for hverandre og har utrolig godt sammhold. 

FFK trenger en trener som kan det med å bygge lag sammtidig som Vegard Hansen ikke ville vært ett alt for urealistisk navn tror jeg.

---------------------------

Innerst inne er vi røde alle mannn

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 17 okt 14, 12:04

Mulig Erlandsen er feil mann. Vi trenger en som har levert som hovedtrener på et eller annet nivå og som kan skape engasjement internt og eksternt.  Håper ledelsen i FFK ser dette. 


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 17 okt 14, 15:06

Opprinnelig postet av Costanza

Arne Erlandsen er vel omtrent den siste treneren jeg vil se i FFK. Ønsker vi en trener som står for en fotballfilosofi som er diametralt motsatt av hvordan FFK ønsker å fremstå? Med Erlandsen får vi en sær personlighet, defensivt fokus, kick-and-run-fotball,  utdatert treningsmetodikk og innen et par år stor slitasje på spillergruppen og resten av omgivelsene. Erlandsen har levert tidvis gode resultater i både LSK, Ham/Kam, Ull/Kisa, IFK Göteborg og Moss. Men det har sjeldent vært pent, og alltid kostet mer enn det har smakt. Rett og slett fordi han har en egen evne til å komme på kant med både spillere, styre og andre i og rundt klubben. Vi har allerede prøvd Tom Nordlie, og trenger for all del ikke å prøve Arne Erlandsen.

Men en bredere diskusjon rundt hovedtrenerspørsmålet for neste sesong og fremtiden er greit nok å ta - etter at sesongen er slutt.


Trengs ikke å legge til mer. QFT.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 18 okt 14, 10:29

Ser ingen grunn til å evaluere HWL nå. 

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 18 okt 14, 10:41

La nå dette ligge i det minste til etter sessongen er ferdig.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 28 okt 14, 15:08

Jan Jönsson gir seg i aalesund

---------------------------

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe. ikke driv og plag meg med meldinger.


Vedahl

Juniorspiller

Ble medlem: 19 sep 08
Innlegg: 98

Lagt til: 02 nov 14, 22:43


Og så står han og skryter av laget etter dagens kamp? Makan. Nå er jeg snart klar til å lire av meg eder, galle og total karakterslakt av denne mannen.

Med mindre han gjør alt godt igjen mot Mjøndalen da ;)


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 03 nov 14, 09:51

Målet var kvalik, og målet er nådd. Ikke var det flaks heller. 48 poeng har gitt 5. plass de to siste sesongene.

Vi har de laveste lønnskostnadene siden 2. divisjon.

Hva skal vi ta han på da?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 03 nov 14, 12:48

Elendig offensiv fotball, skaper få sjanser og scorer få mål. Fantasiløst og kjedelig fotball. Fotball på stadion har blitt kun for de spesielt interesserte, de som ønsker å bli underholdt holder seg unna. Greit vi klarte 6 plass, men jeg er langt fra fornøyd med spillet som har ført oss dit. Pluss for at en del unggutter har fått mye spilletid, minus Ola Lønn, men han konkurrerer mot ligaens beste høyreback. Blir spennende å se hvordan vi angriper kvalikken, alt er mulig, kanskje blir det tippeliga neste år. Uansett om det blir det eller ikke så føler jeg ikke HWL er treneren som kan bringe gleden, entusiasmen og underholdende fotball tilbake til Fredrikstad, det har jeg mista trua på for lengst.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 03 nov 14, 12:50

Økonomien i klubben er elendig og hvordan man bruker ressurser har alt å si. Jeg antar at noen spillere vil forlate klubben etter sesongen og således frigi lønnsmidler. Skal vi bruke disse midlene på ny trener, eller nye spillere?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 03 nov 14, 12:54

Opprinnelig postet av Erikk

Økonomien i klubben er elendig og hvordan man bruker ressurser har alt å si. Jeg antar at noen spillere vil forlate klubben etter sesongen og således frigi lønnsmidler. Skal vi bruke disse midlene på ny trener, eller nye spillere?

Vi kan vel ikke ha så mye færre spillere enn vi har i dag? Og jeg tror ikke noen har så høy lønn at deres sorti vil medføre at man har råd til to nye.

Hva koster det å bryte kontrakten med dagens trener? Og hva koster en trener vi tror er mye bedre?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 04 nov 14, 09:57

Opprinnelig postet av mysthical

Dropper hvis jeg og sier heller når FFK skal ha ny trener :P Håper de går for Vegard Hansen. Han har over tid klart å bygge ett godt lag som jobber for hverandre og har utrolig godt sammhold. 

FFK trenger en trener som kan det med å bygge lag sammtidig som Vegard Hansen ikke ville vært ett alt for urealistisk navn tror jeg.

Hansen har vært trener i Mjøndalen siden 2006. Sier kanskje vel så mye om verdien av kontinuitet på trenersiden som om Vegard Hansen.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 04 nov 14, 10:03

Byen Fredrikstad har ikke tid til kontinuitet.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 04 nov 14, 10:26

Opprinnelig postet av Rey

Byen Fredrikstad har ikke tid til kontinuitet.

Der har du et veldig godt poeng. Men klubben har heller ikke råd til trenere og spillere som holder et slikt nivå at de er garantister for umiddelbar suksess. Dessuten har vi ikke fremstått som en veldig attraktiv arbeidsgiver de siste årene.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 09 nov 14, 17:15

sesongen er over, så nå er det vel lov å komme med sine meninger. HWL er en likandes kar, men dessverre har han ikke vært dyktig nok. Det virker planløst det som skjer fremover på banen. Bakover er det bra. Men det hjelper ikke når spillerne ikke vet hva de skal gjøre når de beveger seg fremover mot motsanderens mål. Mange ganger virker det som målet er bare å få pumpet ballen fremover og håpe at en eller annen finner på noe lurt med den. Kollektivet fremover er fraværende. Man fyller ikke opp med midbanespillere når muligheten er der. Backene våre er fint med..men midtbanen er for fraværende i det offensive.

HWL snakker om kamplan, at han håper spillerne holder seg til kamplanen. Jeg lurer på hvordan den kamplanen ser ut. For jeg synes at fremover ser det planløst ut.  Vi trenger derfor en trener som har en bedre kamplan, eller som ihvertfall klarer å implementere kamplanen i hodene på spillerne.

Beklager HWL, du har styrket FFK defensivt...men det er dessverre bare halvgjort jobb.

 


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 09 nov 14, 17:43

Med mindre man har en trenerkandidat klar som man "vet" vil prestere så er det ingen grunn til å sparke noen som helst. Nå ser det endelig ut til å at økonomien er på bedringens vei. Jeg ser helst at den fortsetter å peke oppover fremfor sportslig suksess akkurat nå, hvis jeg må velge en av dem.

Jeg er redd at hvis HWL får sparken, så får vi igjen en eller annen halvdesperat handling bare for å ha en trener der, og da blir det neppe noen som hever laget.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 09 nov 14, 17:54

Ny trener har en del å gjøre med økonomien ja. Jeg er redd sesongkortsalget blir veldig lidende hvis man ikke viser handlekraft rimelig fort. Og det man kan gjøre er å enten hente spillere eller trener. Ikke så veldig mye annet man kan gjøre for å redde sesongkortsalget.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 7 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24