Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: FFK-Ranheim, mandag 29. september 19:00

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 02 okt 14, 14:49

Slike situasjoner er et stort problem i fotball. Synderen har lite og tape og mye å vinne. Jeg synes også det blir fler og fler slike situasjoner. For å snu dette mener jeg at det bør bli slik at de har mindre å vinne og mer å tape, men hvordan skal vi få det til?

Jeg mener kamper i profesjonell fotball bør ses gjennom av en dommergruppe el lignende nøytrale fagpersoner. Disse burde få myndiget til å straffe spillere (og kanskje også lag) i ettertid for slike hendeler. Selv om Ranheimspilleren hadde blitt straffet med 3 kampers karantene ville jo likvel Ranheim beholdt "belønningen" (straffesparket) noe som er betenkelig. Kanskje også dommergruppen skulle fått fler fullmakter når man ser en kamp har blitt avgjort på slike situasjoner?

Det er videre mulig at vi må innse at det er alt for mange straffespark som er feil idømt og at kanskje en gang i framtiden blir det slutt på straffespark? Kanskje de blir erstattet av frispark utenfor 16-meteren? Kontroversiellt er dette, men det vil gi juksemakerne mindre å vinne.


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 03 okt 14, 00:36

Opprinnelig postet av thorsen

Det ligger et intervju med Grorud og Ranheim-spilleren på tv2. Grorud sier han ble kløpet i ballene og dyttet han bort for å få han til å slippe. Han mente at Ranheim-spilleren kastet seg veldig lett og at synes dette var patetisk gjort.

Ranheim-spilleren mente de brøt en liten stund før han plutselig fikk to strake i ryggen. Så gikk han fort over til at han synes straffen var soleklar.

Jeg tviler ikke på Grorud her, det virket også som Ranheimspilleren ikke fortalte alt. Uansett kunne han håndtert dette litt mindre brutalt.

Edit: Fant intervjuet! http://www.tv2.no/v/847786/

Jeg ser nå at det intervjuet bare var av Grorud. Her er en link sportsnyhetene som jeg så (mulig det krever sumo). Spol til rett etter 5 minutter:

http://sumo.tv2.no/programmer/sportsprogrammer/sportsnyhetene/sportsnyhetene-22-30-847662.html



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24