Husk meg
Brukernavn
Passord

Manchester United 2014-15

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 05 aug 14, 11:26

Louis van Gaal har tatt over roret. Der David Moyes overtok en oppgave som kunne sies å strekke begrepet "hoppe etter Wirkola" til det ytterste, har van Gaal fått den mer takknemlige oppgaven å hoppe etter Eddie the Eagle. Sist sesong var Uniteds dårligste i ligaen siden 1990, og i 1990 ble det tross alt triumf i FA-cupen.

Den nye sjefen har allerede styrket stallen med nytt talent; Ander Herrera og Luke Shaw kan begge bli gode tilvekster. Særlig Shaw har allerede vist svært gode takter i sesongoppkjøringen. Treningsturneringen i USA sluttet på beste vis da erkerivalen ble slått 3-1 i finalen, og nå gjenstår kun en kamp mot Valencia på Old Trafford før ligaen starter.

Når nå Ryan Giggs har lagt opp, Nemanja Vidic og Patrice Evra har dratt til Italia, Rio Ferdinand til QPR og sesongen starter med skader på to av de mest erfarne spillerne (Carrick og Van Persie) kan ungdommen få mange sjanser, og da er det hyggelig å mimre tilbake til sommeren 1995 da Alan Hansen sa "you can't win anything with kids". Kidsa vant både serie og FA-cup i 1996 og ble sentrale for United i en rekke sesonger deretter.

Motstander i første serierunde er den samme som i fjor - Swansea. Vi glær oss.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Oleg

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 06 aug 14, 15:03

Opprinnelig postet av Tøfflus

 

Den nye sjefen har allerede styrket stallen med nytt talent; Ander Herrera og Luke Shaw kan begge bli gode tilvekster. Særlig Shaw har allerede vist svært gode takter i sesongoppkjøringen.

 

Veit ikke om du har sett mange treninger, men hvis du tenker på kamper så har Herrera kommet langt bedre fra det enn Shaw i USA. Shaw har ikke imponert på vingback foreløpig, og blir ikke overrasket om Young starter der mot Swansea. Men ingen tvil om at Shaw er en klassesignering, som kommer til å bli stor i Uniteddrakta!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 06 aug 14, 19:59
Endret: 06 aug 14, 20:00
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Oleg

Opprinnelig postet av Tøfflus

 

Den nye sjefen har allerede styrket stallen med nytt talent; Ander Herrera og Luke Shaw kan begge bli gode tilvekster. Særlig Shaw har allerede vist svært gode takter i sesongoppkjøringen.

 

Veit ikke om du har sett mange treninger, men hvis du tenker på kamper så har Herrera kommet langt bedre fra det enn Shaw i USA. Shaw har ikke imponert på vingback foreløpig, og blir ikke overrasket om Young starter der mot Swansea. Men ingen tvil om at Shaw er en klassesignering, som kommer til å bli stor i Uniteddrakta!

Shaw var ruskete i starten av touren, men var kanongod mot Liverpool. I den kampen var derimot Herrera svak. Derimot var Herrera f.eks. svært dominant mot LA Galaxy. Begge ser ut som meget spennende tilvekst med stor fremtid i United.

Young er tourens store overraskelse. Viser svært gode takter på vingback uavhengig av side.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 26 aug 14, 22:47
Endret: 26 aug 14, 22:49
Endret av: Knuty

Hva i alle dager, 0-4 mot selveste MK Dons?!

Vi snakker om en historieløs middelmådighet som i fjor var nærmere nedrykk til League Two enn siste kvalifiseringsplass til Championship..


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 27 aug 14, 06:26

jeg hadde troa at det skulle bli bedre.... dette er jo håpløst

---------------------------

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe. ikke driv og plag meg med meldinger.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 27 aug 14, 08:39

En fæl kamp. Riktignok (som vanlig i ligacupen) mange reservespillere, men selv de som kjemper om plass på førstelaget (Kagawa, Welbeck, Evans) var usedvanlig bleke. Og selv reservespillerne bør være i stand til å i det minste spille jevnt mot MK Dons.

For å si det sånn: Det var ikke mange som styrket sine aksjer med tanke på en fremtid i United.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 30 aug 14, 16:21

uavgjort mot Burnley.  jubler ikke av dette

---------------------------

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe. ikke driv og plag meg med meldinger.


Carlsberg07

Knøttespiller
Ble medlem: 17 nov 06
Innlegg: 38

Lagt til: 30 aug 14, 16:43

Jeg jubler som bare F. Herlig.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 01 sep 14, 21:45

Jeg har blandede følelser for det som skjer nå. En dårlig sesong har blitt fulgt opp av noe som ser ut som en massiv utskiftning på førstelaget, og det ser ikke ut som det er noe lokalt talent på vei opp og fram med det første. Jeg lurer på hva slags tanker Van Gaal har om fremtidig ungdomsarbeid i klubben. Jeg tar det for gitt at den pengebruken vi ser nå er forbigående. Både fordi United ikke har noen rik onkel, og fordi grunnen til handlingen er åpenbar. I løpet av sommeren har Ferdinand, Vidic og Evra forsvunnet. Det er mye defensiv rutine. Med Shaw, Rojo og nå Daley Blind in er de erstattet i antall, om ikke annet.

Kagawa ut, Angel Di Maria inn. Hernandez ut, Falcao inn. Det kan ta tid å få samspilt dette. Håper bare ikke det tar så lang tid at CL-plassene er utenfor rekkevidde når spillet begynner å sitte.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 22 mai 16, 00:10

Denne tråden startet jeg da Van Gaal nettopp var i gang med jobben som United-manager. Etter to år i jobben har han oppnådd en ting som selvsagt gleder oss som holder med De Røde Djevlene, nemlig den første triumfen i FA-cupen på 12 år.

I kveld skal nederlenderen få nyte oppturen. Ryktene om hans avgang er sterkere enn på lenge ...

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 22 mai 16, 10:48

Rart dette, laget har nettopp vunnet cupfinalen og var kun målforskjell unna Champions Legue.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 23 mai 16, 11:36

Opprinnelig postet av Erikk

Rart dette, laget har nettopp vunnet cupfinalen og var kun målforskjell unna Champions Legue.

Forsåvidt enig i at det er rart at manager-snakket får hovedfokus i media samme kveld som klubben har vunnet FA-cupen. Hvis det er noen internt i klubben som har lekket noe til pressen på lørdag så burde vedkommende skamme seg. Manager og spillere burde i det minste fått suge på karamellen til helga var over.

Når det gjelder punkt to synes jeg ikke "kun målforskjell unna CL" fritar LVG fra kritikk. United har hatt tilbakegang fra forrige sesong; fire poeng mindre, en plassering dårligere, og tretten færre scorede mål enn i fjor. I en sesong hvor to arge konkurrenter (Chelsea og Liverpool) har prestert elendig og hvor naboene presterte utrolig ustabilt, burde topp fire gått greit.

Dessuten, det at målforskjellen til slutt var såpass dårlig at CL-plassen røk på den, henger jo sammen med det Van Gaals United har blitt kritisert for helt siden senhøsten 2014 - det tas veldig lite risiko offensivt. Den stilen som har blitt gjengs, og som vi også så i store deler av cupfinalen på lørdag, det er noe annet enn United-fans - meg inkludert - forventer av et lag som har hatt offensiv og underholdende fotball som sin ambisjon i alle år.

En så forsiktig tilnærming til kampene hadde Sir Alex også innimellom, men aldri som sin foretrukne stil. Den ble helst brukt på bortebane i CL, og i enkelte bortekamper mot de andre topplagene i ligaen. På hjemmebane forsøkte Fergusons United alltid å underholde. Mislyktes man var det fordi motstanderen forsvarte seg usedvanlig bra.

Vi har faktisk blitt så vant til å se forsiktig, kjedelig fotball at det kvikke entouch-spillet som ga scoringer og sjanser mot Bournemouth i siste serierunde opplevdes som et gedigent stilbrudd.

Slik kjip fotball kunne man nok akseptert dersom resultatene var bedre (les: hvis man kom lenger i CL og var med i tittelkampen i ligaen). Kjedelig fotball og resultatmessig tilbakegang vil nødvendigvis skape god grobunn for kritikk.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24