Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsrykter vinteren 2013/2014

Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 11 6

Jens Henrik

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06
Innlegg: 279

Lagt til: 14 feb 14, 22:52

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Er det noen som tror at det var noen i FFK som på egenhånd fant Borges, Gamboa, Wallace, Jabbie,  Dominic, Julius osv ?

Du nevner jo kun spillere som ble hentet når vi satset som mest på scouting.  For øvrig er Plankekæll sitt svar utdypende nok.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 14 feb 14, 23:29
Endret: 14 feb 14, 23:44
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Er det noen som tror at det var noen i FFK som på egenhånd fant Borges, Gamboa, Wallace, Jabbie,  Dominic, Julius osv ?

Borges - Tor-Kristian Karlsen
Gamboa - Jocke Jonsson
Wallace - Jocke Jonsson
Jabbie - Jocke Jonsson
Adiyiah - Jocke Jonsson (var forøvrig søppel for FFK)
Adaramola - Jocke Jonsson

Ingen av disse var på prøvespill for FFK. Man visste allerede masse om disse før man kjøpte dem. Fire av disse har vært suksesser for FFK. Den siste var dårlig, men han tjente vi masse penger på. Overgangen til Adiyiah til AC Milan for over 10 millioner er den sykeste overgangen i FFKs historie. Så heldig er det ikke lov å være.

Var det noe mer du lurte på? 

Dette er jo bare vrøvl.

Begge hadde god kontakt med andre agenter de kjente og stolte på.

Du har vel hørt om Patrick Mørck?  Hva er hans levebrød? 

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Jens Henrik

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06
Innlegg: 279

Lagt til: 15 feb 14, 00:00

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Er det noen som tror at det var noen i FFK som på egenhånd fant Borges, Gamboa, Wallace, Jabbie,  Dominic, Julius osv ?

Borges - Tor-Kristian Karlsen
Gamboa - Jocke Jonsson
Wallace - Jocke Jonsson
Jabbie - Jocke Jonsson
Adiyiah - Jocke Jonsson (var forøvrig søppel for FFK)
Adaramola - Jocke Jonsson

Ingen av disse var på prøvespill for FFK. Man visste allerede masse om disse før man kjøpte dem. Fire av disse har vært suksesser for FFK. Den siste var dårlig, men han tjente vi masse penger på. Overgangen til Adiyiah til AC Milan for over 10 millioner er den sykeste overgangen i FFKs historie. Så heldig er det ikke lov å være.

Var det noe mer du lurte på? 

Dette er jo bare vrøvl.

Begge hadde god kontakt med andre agenter de kjente og stolte på.

 

Nei, dette er bare vrøvl.  Greit at de hadde kontakt med agenter, men det var da viterlig en satsing på scouting som gjorde klubben i bedre stand til å finne gode spillere.  Det er ikke nødvendigvis agentenes fortjeneste at gode spillere oppdages.  Deres motivasjon er å selge spillere.  Det er klubbene selv som har som hensikt å finne best mulig spillere til lavest mulig pris, ergo er det kompetansen innad i klubbene som er avgjørende.  Når en klubb skjærer til beinet på denne type satsing, øker risikoen for bomkjøp.  En agent har som hensikt å selge spillere til nye klubber.  Dette får de typisk provisjon for.  Derav incentivet til å markedsføre alskens spillere til et stort utvalg av klubber, noe som øker sannsynligheten for et salg, og derav økt inntekt.

At man kan finne gode spillere gjennom agenter, har ingen forfektet, men risikoen for at man ender opp med bomkjøp er lang større dersom klubben ikke har mulighet til å prioritere speiding selv.  Du kan trekke paralleler til aksjemegling, hvor meglernes lønn primært kommer fra handel av verdipapirer.  Incentivene er ikke i tråd med motparts beste, da meglers lønn avhenger av antall handler og volumet på handlene, mens investors beste er å investere i de selskapene som over tid har høyest og mest stabil inntjening. I slike tilfeller kan man raskt ende opp i situasjoner der likevekten er lite gunstig, eller reellt pervers.

Man skal være ganske naiv dersom man tror at agenten vurderer klubbens beste fremfor sin egen vinning.  Det eksisterer ufattelig mange fotballklubber i verden og hvorvidt en agent "skrur" én klubb trenger ikke nødvendigvis å ødelegge hans rykte og rennomé. Agenten kan eksempelvis klandre andre personer, eller det nye miljøet for at spilleren ikke slår til.  Også i tilfeller der spilleren opprinnelig ikke var god nok.  Ditt argument faller for sin egen urimelighet.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 15 feb 14, 00:17

Det ble hevdet at Karlsen og Jocke hentet de nevnte spillerne helt på egenhånd.  Det tillot jeg meg å kalle vrøvl. 

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Jens Henrik

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06
Innlegg: 279

Lagt til: 15 feb 14, 00:20

Ordkløveri.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 15 feb 14, 01:59
Endret: 15 feb 14, 02:10
Endret av: Plankekæll

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Det ble hevdet at Karlsen og Jocke hentet de nevnte spillerne helt på egenhånd.  Det tillot jeg meg å kalle vrøvl. 

Selvsagt har alle disse spillerne agenter. Hvilke spillere har ikke agenter? Jeg har ikke hørt om en eneste spiller på et visst nivå som ikke har en agent som er tilknyttet et eller annen agentfirma. Noen mer, og noen mindre seriøse enn andre. 

Man tar jo kontakt med klubben til spilleren man har lyst til å hente, og som et nødvendig onde i den sammenhengen kommer jo agenten på banen. Han er selvsagt interessert i tjene sine penger, intet annet. Uansett om han heter Patrick Mørck, Tore Pedersen eller Jim Solbakken.

Poenget er at både TKK og Jocke speidet på disse spillerne du nevnte i mange måneder for å forsikre seg om at dette var spillere som var riktige å satse på for FFK. I dagens FFK har man ikke mulighet til å se på spillere på forhånd før man tar en råsjans og evt kjøper dem. Det kaller jeg gambling på høyt nivå. Det har ikke en fattigfrans-klubb som FFK råd til.

At jeg kom opp med det som er et sted mellom 95% og 100% sannhet om disse spillerne, og hvem som hentet dem tålte du tydeligvis ikke. Det skjønner jeg jo siden du tydeligvis (i ditt hode) kan og vet alt i denne verden. At du kaller mitt innlegg for vrøvl får stå for din egen regning. Jeg ble ikke så frykelig imponert egentlig.

Sånn, det var det. 

God natt. Sov godt. Cool


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 15 feb 14, 02:11

Opprinnelig postet av Jens Henrik

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Er det noen som tror at det var noen i FFK som på egenhånd fant Borges, Gamboa, Wallace, Jabbie,  Dominic, Julius osv ?

Borges - Tor-Kristian Karlsen
Gamboa - Jocke Jonsson
Wallace - Jocke Jonsson
Jabbie - Jocke Jonsson
Adiyiah - Jocke Jonsson (var forøvrig søppel for FFK)
Adaramola - Jocke Jonsson

Ingen av disse var på prøvespill for FFK. Man visste allerede masse om disse før man kjøpte dem. Fire av disse har vært suksesser for FFK. Den siste var dårlig, men han tjente vi masse penger på. Overgangen til Adiyiah til AC Milan for over 10 millioner er den sykeste overgangen i FFKs historie. Så heldig er det ikke lov å være.

Var det noe mer du lurte på? 

Dette er jo bare vrøvl.

Begge hadde god kontakt med andre agenter de kjente og stolte på.

Masse fornuftig...

Helt enig med Willy junior. Flott innlegg! 


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 15 feb 14, 22:10

Beklager å si det men når disse spillerene fremstilles som suksesser så har dere ikke skjønt stort. Det var i en periode hvor ffk brukte mer penger enn dere hadde. Får man 1000 kr å kjøpe mat for så er det ingen suksess å kjøpe hummer til 2000 kr for. Sorry brothers men våkn opp


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 15 feb 14, 23:05

Hvis spillerne har blitt hentet for en rimelig penge og solgt videre for gode penger - og i mellomtiden har prestert godt i FFK - så har de vel vært suksesser uavhengig av hvordan det ellers har stått til med klubbøkonomien.

Matvarer er en veldig dårlig analogi da prisen på fotballspillere endrer seg mye. Handler man hummer til 500,- og selger den videre for 2000,- har man gjort suksess.

Nå sier jeg ikke at det over gjelder alle de aktuelle spillerne, men det er ikke på spillerkjøp FFK har rotet til sin økonomi.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 16 feb 14, 00:38

nja, spillerene i seg selv har jo vært en suksess i drakta. Men det økonomiske bak, ikke alltid like bra.man kan ikke bare se på kjøp og slags summen. Så skal man se på om en spiller har vært en suksess for klubben i det store bilde, er det vel ikke alltid like lett å få klart svar. Man må også se på lønninger og om de spillerene har skapt mer opptimisme/tilskuertall/sponsor inntekter. av nyere tid er vel å hente tilbake tarik og gamboa og  de som helt klart har generert mest for klubben. hvis jeg ikke tar helt feil. resten har vært så som så. 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 17 feb 14, 08:28

Opprinnelig postet av foyn

Beklager å si det men når disse spillerene fremstilles som suksesser så har dere ikke skjønt stort. Det var i en periode hvor ffk brukte mer penger enn dere hadde. Får man 1000 kr å kjøpe mat for så er det ingen suksess å kjøpe hummer til 2000 kr for. Sorry brothers men våkn opp

Poenget mitt var ikke at disse spillerne var suksesser, men at det ikke var folk i FFK systemet som oppdaget dem.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 17 feb 14, 08:29

Opprinnelig postet av Tøfflus

 

Nå sier jeg ikke at det over gjelder alle de aktuelle spillerne, men det er ikke på spillerkjøp FFK har rotet til sin økonomi.

Eller er det kanskje nettopp det? Så utvilsomt?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 17 feb 14, 09:05

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Det ble hevdet at Karlsen og Jocke hentet de nevnte spillerne helt på egenhånd.  Det tillot jeg meg å kalle vrøvl. 

Selvsagt har alle disse spillerne agenter. Hvilke spillere har ikke agenter? Jeg har ikke hørt om en eneste spiller på et visst nivå som ikke har en agent som er tilknyttet et eller annen agentfirma. Noen mer, og noen mindre seriøse enn andre. 

Man tar jo kontakt med klubben til spilleren man har lyst til å hente, og som et nødvendig onde i den sammenhengen kommer jo agenten på banen. Han er selvsagt interessert i tjene sine penger, intet annet. Uansett om han heter Patrick Mørck, Tore Pedersen eller Jim Solbakken.

Poenget er at både TKK og Jocke speidet på disse spillerne du nevnte i mange måneder for å forsikre seg om at dette var spillere som var riktige å satse på for FFK. I dagens FFK har man ikke mulighet til å se på spillere på forhånd før man tar en råsjans og evt kjøper dem. Det kaller jeg gambling på høyt nivå. Det har ikke en fattigfrans-klubb som FFK råd til.

At jeg kom opp med det som er et sted mellom 95% og 100% sannhet om disse spillerne, og hvem som hentet dem tålte du tydeligvis ikke. Det skjønner jeg jo siden du tydeligvis (i ditt hode) kan og vet alt i denne verden. At du kaller mitt innlegg for vrøvl får stå for din egen regning. Jeg ble ikke så frykelig imponert egentlig.

Sånn, det var det. 

God natt. Sov godt. Cool

Spørsmålet er om FFK kan ta seg råd til å bruke penger på speiding, og om de noen gang har hatt råd til det. F.eks RBK betaler nok (husker ikke navnet hans) en speider ett visst beløp for at han skal gjøre en jobb for dem. Og det er nok speidere der ute som jobber for flere mindre klubber(TL nivå). Men at en klubb på FFK sin størrelse skal ha folk ansatt på fulltid som driver med dette henger ikke på greip.

Først må man ha et trenerapparat som kan utvikle spillere. Og det har vi ikke råd til i dag. Så må man ha økonomi til å hente de spillerne en speider(som man betaler på et eller annet nivå) finner.

Vi har en eneste suksesshistorie når det gjelder spillere vi har hentet ute. Gamboa. Han hentet vi billig, og solgte dyrt etter en kort periode der han hadde bidratt sportslig. Dominoc var også en suksess gjennom at han ble solgt dyrt, men bidro lite her. Men om dette dekket kostnadene klubben hadde med speiding vet jeg ikke.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 18 feb 14, 15:53

Dag Alexander Olsen har en fortid i Tottenham og Valencia. De neste dagene skal han vise seg frem i FFK.

http://www.fredrikstadfk.no/news/article/yspow1tbhv00129x3zmmr57nv/title/provespiller-starter-mot-odd

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 18 feb 14, 15:54
Endret: 18 feb 14, 15:54
Endret av: endre

Noen som kjenner til han?

Edit: Litt sein....

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 18 feb 14, 17:24

Han var jo et kjempetalent, men fikk vel Valenciaoppholdet ødelagt av skader. Ser at han stort sett har vært skadet etter dette også. For noen år siden hadde jeg vært veldig fornøyd med dette, men mer skeptisk nå.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 18 feb 14, 21:34

Totalt anerledes spillertype enn dansken som spradet rundt på prøvespill i forrige uke...

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 18 feb 14, 22:18

Noe som igjen kan bety følgende?

1. Vi vet ikke hva vi vil ha

eller

2. Vi tar det vi får.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 18 feb 14, 22:36

Evt. 

Vi tar det vi får på prøvespill, men det spiller egentlig ikke noen rolle siden vi ikke har råd til å signere de som evt imponerer på prøvespill.

Flotte greier.


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 18 feb 14, 22:46

Opprinnelig postet av Plankekæll

Evt. 

Vi tar det vi får på prøvespill, men det spiller egentlig ikke noen rolle siden vi ikke har råd til å signere de som evt imponerer på prøvespill.

Flotte greier.

Er planen din å være negativ til alt her inne? Har ikke sett deg skrive en eneste positiv post. Han er vel utenfor kontrakt, så det skal vel være mulig å oppdrive midler til lønn, ellers hadde det ikke vært vits i å se på han. La nå i det minste spillerne få prøve seg før de dømmes nord og hjem....

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org



Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 11 6

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24