Husk meg
Brukernavn
Passord

1. divisjon 2014

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 07 apr 14, 21:17

Dårlig start på sesongen for Ham-Kam. Ikke bare tapte de mot Hødd på hjemmebane etter å ha spilt svakt, men en av deres spillere brakk leggen og er ute i flere måneder.

 

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 13 apr 14, 19:54

Steike. Av de lagene som står med to tap etter to runder, finner vi både Bryne og Ranheim, to lag som kjempet om opprykk i fjor. Håper ikke vi slutter oss til dem i morgen.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 13 apr 14, 20:42

Kan også ta med HamKam som kom på kvalikk og over Bryne i fjor. Nest Sotra på topp hadde vel ingen regnet med

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 13 apr 14, 23:33

Opprinnelig postet av Rey

Kan også ta med HamKam som kom på kvalikk og over Bryne i fjor. Nest Sotra på topp hadde vel ingen regnet med

Nest Sotra er tippet som overraskelseslaget i år, men om de er på toppen av tabellen ved sesongslutt så vil det selvsagt v ære en stor overraskelse. Wink

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 20 apr 14, 15:02

Opprinnelig postet av Tøfflus

men en av deres spillere brakk leggen og er ute i flere måneder.

 

Ser ut til at karrieren hans er over. HamKam har sendt ut pressemelding i dag som sier blant annet følgende:

Opprinnelig postet av HamKam

Fredag 18. april ble det oppdaget en komplikasjon etter bruddet, og det viste seg at fremre muskelgruppe i leggen har tatt alvorlig skade.

Det har vært en tung dag for HamKam Fotball, men aller verst er det selvfølgelig for Emil Sildnes som nå må flytte fokus fra et comeback på fotballbanen til det å bli frisk.

 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 23 apr 14, 11:12

Mer turbulens i Ham-Kam.

Vegard Skogheim slutter som trener etter bare tre serierunder.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 23 apr 14, 11:50

Det var en liten bombe..

---------------------------

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe. ikke driv og plag meg med meldinger.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 04 mai 14, 16:47

Trenerens avgang har ikke bedret noe for Ham-Kam,ser det ut til. Nytt tap i dag, 0-2 hjemme mot Bryne, og Ham-Kam ligger nå sist - på dårligere målforskjell enn Ullensaker/Kisa.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 25 mai 14, 19:48

I den tiende serierunden kommer Ham-Kams første seier med 3-0 hjemme mot Bærum. Ullensaker/Kisa overtar dermed jumboplassen etter 1-2 hjemme mot Ranheim.

Hødd, Strømmen og Tromsdalen gikk alle på tap i dag, noe som betyr at FFK klatrer fra 12. til 9. plass. Avstanden til 6. plassen er tre poeng.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 05 jun 14, 11:25

Fadesen på Fredrikstad Stadion ble dråpen som fikk begeret til å flyte over for Hønefoss. Roar Johansen har fått avskjed som trener:

http://www.ringblad.no/hbkmagasinet/article7400697.ece

Assistenten hans går samme veien, og vi venter i spenning på å få se hvem som blir erstatteren.

 

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 05 jun 14, 13:38

Gamle brann treneren Rune Skarsfjord tar nok over.

 

---------------------------

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe. ikke driv og plag meg med meldinger.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 05 jun 14, 21:09

..og der bekreftet Hønefoss nettopp dette.

I tillegg blir Lafton assistenttrener. Fornuftig å trekke inn klubblegenden på den måten.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 09 jun 14, 21:26

Mer Hønefoss: Aleksander Solli, kaptein på Hønefoss, ble fløyet til Ullevål Sykehus i kveld med det som virker å være en stygg hodeskade. Håper virkelig det går bra med stakkaren.

Episoden skjedde fire minutter før slutt, og da dommeren satte i gang kampen igjen valgte spillerne å stå stille og vente ut de siste fire minuttene.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 09 jun 14, 22:40

Oppdatering: Sykehuset melder at det bare er snakk om moderate skader. Det var en lettelse.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 22 jun 14, 22:01

Årets førstedivisjon er halvspilt. Ikke overraskende er Tromsø ett av de to lagene på direkte opprykk. Jeg hadde, som mange andre, forventet at Hønefoss skulle være det andre, men de har vært elendige og ligger på nedrykksplass ved halvspilt sesong.

De lagene som var nærmest opprykk i fjor er fortsatt med i toppen i år - det er Ranheim, Mjøndalen og Kristiansund som ligger mellom FFK og opprykksplassene. Et par av de nyopprykkede lagene, Nest-Sotra og Bærum, startet sesongen veldig bra og har falt litt tilbake etterhvert, men er fortsatt nærmere kvalik enn nedrykk.

Vårsesongens største skuffelse må sies å være Ham-Kam, som står med ynkelige fem poeng og må ha en fenomenal høstsesong for å berge plassen. Noe á la FFKs 2004-høst.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 19 jul 14, 17:53

ham-kam rykker ned. tapte igjen i dag mot ull/kisa med hele 5-0

---------------------------

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe. ikke driv og plag meg med meldinger.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 01 aug 14, 14:24

Vår tidligere leiesoldat Haraldur Björnsson får sitt låneopphold i Strømmen avbrutt og blir solgt til svenske Østersund.

Samtidig ryktes det at Gudmund Kongshavn blir lånt ut som erstatter for ham. Det må vel være en oppgradering for Strømmen?

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 01 aug 14, 22:18

ja det hørtes bra ut for strømmen sin del

---------------------------

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe. ikke driv og plag meg med meldinger.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 05 aug 14, 13:32

Etter atten serierunder er det ikke mye som minner om "ingenmannsland" på 1. divisjonstabellen. Det nærmeste vi kommer er Bærums sjuendeplass - de er tre poeng bak oss (6. plass) og fire foran Hødd (8. plass). Fra Hødd og nedover, derimot ... grøss. Puslete fire poeng ned til Hønefoss, som er nummer 14.

Det er én firepoengsluke til på tabellen, og den er mellom direkte opprykk og kval. De største lukene er faktisk fra 14. til 15. plass og fra 15. til 16. plass ...  det er ikke helt umulig at Ham-Kam er klare for 2. divisjon i det vi skriver september.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 08 aug 14, 12:37
Endret: 08 aug 14, 12:57
Endret av: Rey

Bærums Amahl Pellegrino har signert for Lillestrøm. Dette er en spiller jeg gjerne skulle sett i FFK. Han imponerte meg veldig når vi møtte dem på Kadettangen tidlig i sommer. Høy og rask samtidig. Kunne kanskje hatt litt mer muskler. Ligger uansett på tredjeplass på toppscorerlisten i 1. divisjon med 10 mål på 18 kamper. Visstnok åtte assist også.

Spent på hvordan han takler nivået i Tippeligaen

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24