Husk meg
Brukernavn
Passord

10 år siden FFK var tilbake i toppfotballen!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 31 okt 13, 22:20

Tenk, i morgen 1 november, så er det 10 (!!) år siden vi tok turen tilbake fra fotballens bakgård for å spise kirsebær i Tippeligaen igjen! 

F-b mimrer tilbake med Markus Ringberg i denne artikkelen 

Husker tilbake for tiden, det var utrolig artig å være med på den fantastiske oppturen vi opplevde da med Ringberg, Knut Torbjørn, Tore P, Rikardur Dadason, Lars Petter Hansen, Roger Risholt.. he he husker Odd "Bøsen" på tribuna som kunne runge over stadion: Vi må bruke han Stian!!

Gode gamle minner.. Hva er ditt beste minne fra opprykket i 2003?

 

 

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

24.08.2010 :)


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 31 okt 13, 22:31

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Gode gamle minner.. Hva er ditt beste minne fra opprykket i 2003?

Et litt morsomt et. Jeg flyttet til Trondheim høsten 2002 og var der da opprykket til TL ble klart i 2003. Jeg hadde vært ute i gokk helga før, da vi tapte mot Moss, og fikk vite resultatet mens jeg var på vei tilbake til byen. Helga etter, da det var sesongavslutning både i TL og i 1. div, befant jeg meg - av alle steder - på bortefeltet på Lerkendal, på kampen mellom RBK og Tromsø. På gjerdet som skilte kystfiskerne fra hjemmefansen bak mål, hadde en annen bundet et FFK-skjerf.

Det sto 0-0 på Lerkendal, og dersom dette ble resultatet ville Tromsø rykke ned. Jubel fra tre-fire mann spredd rundt på Lerkendal da vi fikk høre over høyttaleranlegget at FFK hadde snudd kampen mot Oslo Øst sto i sterk kontrast til neglebitingen rundt meg på bortefeltet.

Så scoret Arne Vidar Moen på overtid, Tromsø vant 1-0, og alle gikk glade hjem fra Lerkendal. RBK var uansett seriemestere, Tromsø berget plassen, og enkelte var mest fornøyd med noe som hadde skjedd 60 mil lenger sør Cool Det ble et par øl den kvelden.

 

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 01 nov 13, 07:48
Endret: 01 nov 13, 07:58
Endret av: Patrioten


Ja, husker dere denne datoen, rart dette, det er 10 år siden vi rykket opp til Tippeligaen, etter at vi slo Oslo Øst 4-1

Gøy å dele minner fra denne dagen

Husker det regnet helt vilt og at vi slet i begynnelsen av kampen, vi lå vel under 1-0 og kjente på  kroppen og at angsten spredte seg, virket som det noe gjorde på publikun også, sidenb ble så stille, blandt de mange tusen som var

 

 

 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 01 nov 13, 08:55

Mye regn ja, og full stadion. Oslo Øst scorer først, og så scorer de igjen men dommer annulerere(var det riktig da?). Deretter gjorde Bjørnar og Dadason kort prosess. Fest på Mets etterpå sammen med spillerne.

Ikke visste jeg at det var et luftslott den gangen.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24