Husk meg
Brukernavn
Passord

Tippeligaen 2013-sesongen

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 9 5

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 05 mai 13, 11:51

Jeg synes i grunnen ikke at nivået i sin helhet virker dårligere. Nivået nå i starten av sesongen er nok dårligere enn hva det var på slutten av sesongen, slik er det jo hvert år. Spillerne trener i varmen på strøkne baner på La Manga og kommer tilbake til kald vår og humpete baner, og det gode spillet kommer først utover i juni. Og da er det som vi vet ikke så lenge til ferien ...

Jeg tror nok vi er svakere enn de nederste lagene i TL. Vi var et av de dårligste i fjor høst, noe som førte til nedrykk, og jeg har vondt for å tro at salg av Landgren og Horn har styrket oss. Om vi rykker opp er vi avhengige av forsterkninger for å være på nivå med de vi skal kjempe mot på nedre halvdel.

 

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 05 mai 13, 19:56

Opprinnelig postet av Ellis

Skadefryd er vel ikke akkurat et tegn på styrke men en deilig følelse allikevel. Etter mange år med nedtur og stadige diskusjoner om økonomisk rot og dårlige sportslige prestasjoner her på forumet kjenner jeg godt igjen diskusjonene på S08 forumet nå! :) Et par tap til nå så regner jeg med at Dean ikke lenger er like populær.

Kun 1 tap på 6 kamper må vel være bra? I dag slo de FK Haugesund 1-0 borte. Et kjemperesultat. 

I dag er nok Brian Deane helten igjen. Eller var han ubrukelig? Husker ikke helt jeg. Jaja, neste uke kan det være motsatt igjen.

Fotballsupportere er og blir fryktelig rare.

Sarpsborg 08 holder plassen i TL. Det er jeg ganske sikker på. Vi må opp mange hakk hvis vi skal spille mot sarpingene neste år.


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 05 mai 13, 20:23


Glimrende resultat for Sarpsborg, ja. Dette er vel også den første borteseieren i Tippeligaen for S08?


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 05 mai 13, 21:08

Opprinnelig postet av Knuty


Glimrende resultat for Sarpsborg, ja. Dette er vel også den første borteseieren i Tippeligaen for S08?

Det er den første ja, ifølge kommentatoren på Cmore.

For tiden er Snullåtte bedre enn FFK i alt, bortsett fra stadion da. Og på teksttv så stod det at mange av sarpespillerne hadde krampetendenser på slutten av kampen. Der har kanskje FFK-spillerne noe å ta lærdom av?

Unnskyld negativiteten, er litt skuffet, men ikke overrasket.

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 05 mai 13, 21:29

Jeg kan vedde alt jeg eier og har på at ikke en eneste FFK-spiller var i nærheten av noe som kan kalles for krampe i dag. Ei heller i de andre kampene i år.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 06 mai 13, 20:34
Endret: 06 mai 13, 20:51
Endret av: Tøfflus

Skulle kampen mellom Start og Molde tas som indikator på nivået i ligaen ville jeg måtte si at det nok har falt likevel. Dette er stusselig.

 PS: Men samme hvor stusselig kampen som sådan var: Hva pokker går det av Start-fansen? Massiv buing i det dommeren blåste av, både etter første omgang og etter andre.  Og det enda det knapt var kontroversielle situasjoner i kampen - det virket faktisk som de buet på sitt eget lag. Og det etter en kamp hvor de spilte uavgjort mot regjerende seriemester og hadde to stolpeskudd.

For en gjeng.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 07 mai 13, 11:33

Solskjær bør vurdere sin egen stilling

---------------------------

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 14 mai 13, 20:12

Lillestrøm gikk på et av sine styggeste tap noensinne i går. Kampen på danskebåten i Ålesund endte med 7-1 til hjemmelaget ... og vår egen bortkomne sønn scoret for RBK i bortekampen mot Hønefoss.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 20 mai 13, 21:34

Godset fortsetter å imponere. 6-0-seier i Kristiansand.

Og billa på RBK prøvde seg på en frekkis mot Molde. Heldigvis ble hands-scoringen hans gjennomskuet og belønnet med gult kort.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 20 mai 13, 21:59

Fantastisk av Molde å klarere 0-0 med 10 mann nesten hele kampen, LIlle bille burde hatt rødt kort for handsen, Strømsgodset er mitt favorittlag i Tippeligaen i år, utrolig godt gjort å lede med 5 poeng etter 11 kamper.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 26 mai 13, 18:43

Molde har etter 4-0 over Hønefoss endelig lagt et lag bak seg (enten Odd eller Sandnes-Ulf avhengig av hvem som vinner i Skien i kveld - like før pause leder Odd 1-0 og Ulf er en mann mindre).

RBK slo Vålerenga og holder sånn måtellig følge med Godset, og i dag fikk Lillestrøm en opptur med 3-0 over Haugesund.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 15 jun 13, 12:44

Brian Deane har kanskje ikke helt tatt inn over seg prisnivået i norsk fotball?

http://beta.aftenposten.no/100Sport/fotball/eliteserien/Sarpsborg-avslo-bud--krever-mer-for-Elyounoussi-377061_1.snd#.UbxDcNiTUmY

Sarp har fått et konkret bud på fetter Elyounoussi, noe de har avslått. Vet ikke hva det budet var på, men det var i hvert fall ikke 30 millioner (!) - som er hva Deane mener gutten er verdt.

For perspektivets skyld: Den dyreste overgangen mellom to norske klubber var John Carew fra VIF til RBK. Prislapp i overkant av 20 millioner ... John Carew. Mens han ennå var ung, sulten og herjet. Mohammed Elyounossi er utvilsomt talentfull, men han har altså hittil i år tre mål og én målgivende pasning.

 

 

 

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 15 jun 13, 13:04

Budet skal visstnok ha vært på 2.5 mill kroner fra danske FC Nordsjælland

Hvis det stemmer så skjønner jeg at dem takket nei, men hvis dem legger seg på 30 mill (eller 10 for den saks skyld, slik det er akkurat nå) så tror jeg dem kan regne med en misfornøyd Moi etterhvert som gir svarte i å fornye kontrakta si når den tid kommer.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 15 jun 13, 13:15

Ja, 2,5 var i minste laget. Mer enn det bør de nok kunne få, i hvert fall om han får en god høstsesong.

Men kanskje de kan få like mye peng ved å selge en opsjon på ham til Vålerenga? Cool

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 17 jun 13, 13:14

Tarik Elyounoussi er på vei til Tyskland (samtidig som Søderlund ser ut til å bli RBK-spiller). Kjedelig at vi ikke får noen videresalgsprosenter.... Men blir uansett spennende å se hvordan Tarik eventuelt gjør det utenlands denne gangen. 


Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 17 jun 13, 13:41

Han er en bedre og mer stabil spiller siden sist. Han fortjener en sjanse i utlandet, litt godt å slippe å se han i RBK trøya

---------------------------

Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 17 jun 13, 18:49
Endret: 17 jun 13, 18:53
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av Costanza

Tarik Elyounoussi er på vei til Tyskland (samtidig som Søderlund ser ut til å bli RBK-spiller). Kjedelig at vi ikke får noen videresalgsprosenter.... Men blir uansett spennende å se hvordan Tarik eventuelt gjør det utenlands denne gangen. 

Uansett ikke så mye penger å hente hvis vi hadde hatt noen videresalgsprosenter. I følge Tv2 er overgangssummen på rundt 6 millioner kroner. Overraskende lavt.

EDIT: Nevermind. Ser de har oppdatert saken til 20 millioner nå. 6 var for Søderlund

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 17 jun 13, 21:20

Håper han lykkes bedre i Hoffenheim enn han gjorde i Heerenveen. Både for hans egen skyld og for landslagets skyld.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 21 jun 13, 19:24
Endret: 21 jun 13, 19:26
Endret av: FFKgutt1

Thioune fikk to kamper av NFF for å ha vist fingeren til dommer Hagen!  

 

 

 

 

 

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

24.08.2010 :)


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 21 jun 13, 20:21

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Thioune fikk to kamper av NFF for å ha vist fingeren til dommer Hagen!  

Det er faktisk ikke helt riktig. Han kan få mer enn to kamper. Han er utestengt fra alle kamper i regi av forbundet fram til saken er behandlet (fristen for dette er 1. juli). Han kan for eksempel bli idømt fire kampers karantene, i så fall må han sone ytterligere to kamper etter de to mot AaFK og RBK.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 9 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24