Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsrykter vinteren 2012/2013

Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 16 6

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3489

Lagt til: 05 des 12, 10:34

Jeg mener å huske at han fikk en lønn på 75.000,- pr mndr (dette er på husk og ikke 100%) Slik jeg har forståått det har han vært med på neggang i lønn iht økonomiske kriser i klubben de siste årene og jeg vet ikke dagens lønn.

Når jeg skrev at jeg mener det er feil å tilby han ny kontrakt  ovenfor i denne tråd hadde jeg ikke tenkt tanken på om han er villig til å gå helt ned til 500.000,- pr år. Jeg aner heller ikke om han er det, men vil selvsagt bli mye mer positiv til å beholde han hvis han er villig til å gå så mye ned. Er absolutt enig i at han er en svært god spiller og at han har vist gode holdninger.


summarius

A-lagspiller

Ble medlem: 25 aug 09
Innlegg: 289

Lagt til: 05 des 12, 20:42

Opprinnelig postet av summarius

Opprinnelig postet av bateman

Virker urealistisk at FFK skal hente TL spillere så kanskje greit å ta en titt på denne (laget i oktober, sikkert noen endringer siden da?): (mine kommentarer i kursiv)

Sandefjord: Dawda Leigh, Alexander Garielsen, Tijan Jaiteh. Jaiteh er spennende, vi trenger flere alternativer på midten. Flere kamper i TL i beltet. Men skal nok tilbake til Brann hvor han er under kontrakt.

Dawda Leigh og Tijan Jaiteh er vel interessante begge to. Og med en Brann-trener på plass, så kjenner han vel fyren og hva han står for.

Dawda Leigh kan vel spille både høyre og venstre offensiv back?

Trekker frem denne igjen jeg......Dawda Leigh mulig til Bolton. Så ikke god nok for FFK, men god nok for Bolton?


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 05 des 12, 22:20

Nesten litt overrasket over at Roger Risholt sitt navn ikke er nevnt her ennå. Han er på utgående kontrakt i GIF Sundsvall som rykket ned fra Allsvenskan. Etter at han hadde en vanvittig tirade mot trener Søren Åkeby etter nedrykket, så virket det opplagt at han ikke kom til å fortsette i GIF. Men nå har Åkeby fått sparken, og Risholt er igjen i dialog om forlengelse. Han kom på kant med Åkeby, men er elsket av fansen og mange ønsker ham som kaptein på laget neste sesong om han fortsetter der. Risholt har jo forsåvidt en ekspertise i opprykk (og nedrykk) og kunne vært en solid tilvekst for oss i Adecco, også på grunn av tilknytningen til klubben. Men han begynner jo å dra på årene, og på sentral midtbane har vi allerede et par ringrever i Thomas Holm og Hans Erik Ramberg som sannsynligvis er med oss neste år, og da blir det antakelig dumt å bruke lønnsmidler på nok en sentral midtbanespiller på "feil side" av 30 årene. Men jeg skal innrømme at det hadde vært veldig morsomt å se Risholt i FFK-drakta i tredje periode i klubben...


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 05 des 12, 22:30

Trøye nummer 3 blir jo ledig igjen etter Jørgen Horn, så det er jo en forutsetning. Smile

Ellers husker jeg godt da Risholt kom tilbake til FFK i 2010-sesongen. Da var han en vandrende katastrofe. Ingenting av det som gjorde han elsket i Fredrikstad var på plass. Ingen glød eller temperament i spillet. Heller en dårlig trent variant som løp lite rundt på midtbanen. Ja, han scoret et mål i debuten. Det var stort sett alt han gjorde.

Risholt fyller 34 år i april neste år. 

Jeg er skeptisk - meget skeptisk til han.


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 05 des 12, 23:00

Opprinnelig postet av Costanza
Men jeg skal innrømme at det hadde vært veldig morsomt å se Risholt i FFK-drakta i tredje periode i klubben...

Så spørs det om han vil komme tilbake etter at han to ganger har blitt "uønsket" av klubben. Han vet vel godt at han kanskje kan få lov til å være med på sitt fjerde opprykk for FFK om han kommer, men at det blir med det, og at han kanskje må ut på ny jobbjakt igjen etter sesongen i en ganske voksen alder. På en annen side, om han ønsker å avslutte karrieren etter neste sesong, så kunne kanskje FFK-opprykk være en god avslutning.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 06 des 12, 08:50

 

*Ramberg sa til Radio P at det var 50 /50 om ville fortsette

Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 06 des 12, 12:50

Opprinnelig postet av rød og hvit

Kanskje kr 500 000 ikke er så mye for å være en kontinuitetsbærer, gi trygghet og erfaring til yngre spillere. I tillegg kan kan kanskje være det som skal til for å avgjøre noen jevne kamper.

Strømsgodset satset på yngre spiller i kombinasjon med erfaring.

Skal vi satse på yngre spillere og utvikle dem må vi også ha rutine. Lærdom skjer ved å "etterape" - mesterlæring. Da trengs også erfaringen for at unge spillere skal få utviklet seg.

Om AV er en slik person kan andre uttale seg om mye bedre enn jeg og det er også de som bestemmer til syvende og sist.

Hvem som blir kontinuitetsbærerne og hvilke kvaliteter de har er ekstremt viktig i en klubb som sier de skal satse på unge spillere.

 

Skulle tro man kunne sikre dette gjennom det trenerteamet som FFK vil bestå av nå, som alle har sin spesialisering på utvikling. Videre har man jo andre som kan ta på seg den rollen, f.eks Ramberg.

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 06 des 12, 14:36

Opprinnelig postet av Welhaven

 

Skulle tro man kunne sikre dette gjennom det trenerteamet som FFK vil bestå av nå, som alle har sin spesialisering på utvikling. Videre har man jo andre som kan ta på seg den rollen, f.eks Ramberg.

Det er forhåpentligvis ingen av trenerteamet som skal være på banen under kamp. Ramberg er 50% usikker på om han skal satse videre eller legge opp.
Vil mene at vi trenger 3 - 4 spillere med mye erfaring. Nå kan det hende at Stene blir en av disse :-)


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 06 des 12, 21:58

Opprinnelig postet av rød og hvit

Opprinnelig postet av Welhaven

 

Skulle tro man kunne sikre dette gjennom det trenerteamet som FFK vil bestå av nå, som alle har sin spesialisering på utvikling. Videre har man jo andre som kan ta på seg den rollen, f.eks Ramberg.

Det er forhåpentligvis ingen av trenerteamet som skal være på banen under kamp. Ramberg er 50% usikker på om han skal satse videre eller legge opp.
Vil mene at vi trenger 3 - 4 spillere med mye erfaring. Nå kan det hende at Stene blir en av disse :-)

Nei det sier jo kjapt seg selv at ingen trenere er på banen under kamp, men poenget er om man er avhengig av Valencia for å sikre kontinuitet eller utvikling i laget, så er noe veldig feil. Kampen varer i 90 min, trening og lagbygging gjør man i x antall timer. Her skal under normale omstendigheter trenere og samholdet ha mer å si enn én spiller, derfor bør jo man ha litt mer igjen enn en rollemodell for f.eks 500 000 som var nevnt.

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 07 des 12, 08:04


Ser at Bryne har i lang tid vært ute etter Robert Stene. Er ikke FFK interessert?

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 07 des 12, 09:07

Opprinnelig postet av Topscorer


Ser at Bryne har i lang tid vært ute etter Robert Stene. Er ikke FFK interessert?

FFK jobber med Stene, men andre klubber kan jo prøve å lokke han bort selv om FFK prøver å signere ny kontrakt med han.

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Brutus

Knøttespiller
Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 49

Lagt til: 08 des 12, 21:28

http://vgd.no/sport/fotball-norsk/tema/1743916/tittel/adeccoligaen-2013-silly-season/side/2

Nå er vel ikke et nettforum den beste kilden, men står her at Bryne gir opp interessen for Stene. Får håpe vi signerer han...


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 08 des 12, 23:30

Opprinnelig postet av Brutus

http://vgd.no/sport/fotball-norsk/tema/1743916/tittel/adeccoligaen-2013-silly-season/side/2

Nå er vel ikke et nettforum den beste kilden, men står her at Bryne gir opp interessen for Stene. Får håpe vi signerer han...

Det er jo ikke et nettforum som er kilden :)


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 10 des 12, 16:12

Opprinnelig postet av bateman

Ull/Kisa: Vikor Adebahr, Kim Brenna, Kristian Flittie Onstad, Steevan Humberto Dos Santos, Daniel Moen Hansen, Kim Holmen, David Jansen, Ola Jørstad, Tom Kristoffersen, Lars Jørgen Mork, Henrik Nordnes, Arnold Origi, Petter Severeide, Asgeir Snekvik, Eirik Soltvedt, Erik Stensby, Alexander Vangen. Onstad hadde vært en fin signering, Holmen er rask men mangler MYE på avslutningsteknikk...Origi sier jeg ja takk til, da har vi 2 solide keepere for Adeccon.

Origi drar til LSK, så da kan vi dessverre glemme han.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 10 des 12, 17:23

spørre lasse staw om han vil hjelpe oss Smile

---------------------------

Håpet er en risiko man må ta.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 11 des 12, 11:36

kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 11 des 12, 12:34

Morten Moldskreds er på jakt etter ny klubb.  Noe for FFK el blir han for dyr?

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article3529454.ece

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3489

Lagt til: 11 des 12, 14:03

Er redd "Målskred" er far away fra det vi kan signere.


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 11 des 12, 14:24

Opprinnelig postet av Erikk

Er redd "Målskred" er far away fra det vi kan signere.

Og dessuten er jeg sikker på at han vil til TL



Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 11 des 12, 15:11

Opprinnelig postet av kjell-H

Morten Moldskreds er på jakt etter ny klubb.  Noe for FFK el blir han for dyr?

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article3529454.ece

Han var jo mer eller mindre klar for FFK i høst, men økonomien satte en stopper for det.

At vi nå som Adeccoklubb og enda fattigere skulle ha råd til han høres rart ut.

Håper vi velger å gå for noe annet.



Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 16 6

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3