Husk meg
Brukernavn
Passord

Lars Grorud klar for FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 09 aug 12, 20:43
Endret: 09 aug 12, 20:45
Endret av: Knuty

Klubben bekrefter på sine nettsider.  

Opprinnelig postet av Fredrikstadfk.no

Lars Grorud har signert en 2.5 års avtale med FFK og slutter seg umiddelbart til troppen, han kommer fra Brann der han spilt de to siste sesongene.

Sportssjef Joakim Jonsson har hatt noen hektiske uker og han sier følgende om nyervervelsen:


- For oss er det viktig at også kunne tenke langsiktig til tross for tabellsituasjonen, Lars var tidligere kaptein i Sogndal og er en person med lederegenskaper som skal være med å skape trygghet for våre unge spillere - Vi har tidligere i år slitt i begge bokser her forventer vi at Lars medsin styrke i boksspillet skal være med å skape ekstra trygghet”
 
 - Han er en vi på svensk kaller for ”vinnarskalle” og hans personlighet kommer vi til å dra stor nytte av.

Stopperen vil forhåpentlig bli spilleklar til søndagens kamp mot Viking.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 09 aug 12, 20:46

Fint bytte. Tarik ut og Grorud inn. I utgangpunktet en helt grei signering men veier på ingen måte opp for tapet av Tarik.

Satse på Ramberg som kaptein ut året men at Grorud står fram som en lederskikkelse.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


roso

Bedriftsspiller
Ble medlem: 24 nov 10
Innlegg: 9

Lagt til: 09 aug 12, 20:47

Det var jo i alle fall en god nyhet Laughing Velkommen Lars Grorud.


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 09 aug 12, 20:49

VelkommenSmile

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 09 aug 12, 20:49


Velkommen skal du være Lars!! Med dette,så kan det vel tyde på at Horn snart forsvinner fra FFK?

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 09 aug 12, 20:52

Opprinnelig postet av GurrBass


Velkommen skal du være Lars!! Med dette,så kan det vel tyde på at Horn snart forsvinner fra FFK?

Ikke nødvendigvis, men tror nok det blir utfallet ja. Føler liksom uansett hvor mange vi får inn nå, så er like mange på vei ut. Kan vi gå ordentlig i pluss snart?

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 09 aug 12, 20:56

Alle spillere er velkommen med den stallen vi har. For håpe at han forsterker forsvaret, selv om jeg frykter som mange andre at dette er nok et bytte nedover som med Hussain og han nye serberen. Horn ut, Grorud inn.

At han beskrives som en lederskikkelse høres derimot bra ut, vi trenger folk som står frem nå.

Kudos også til fredrikstadfk.no for å å ha brukt det minste bildet de fant av fyren og blåste det opp betraktelig. Herlig kvalitet! ;)


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 09 aug 12, 21:03


Brann TV har tatt et intervju med Grorud i forbindelse med overgangen.


Flemastro

Juniorspiller
Ble medlem: 06 apr 05
Innlegg: 203

Lagt til: 09 aug 12, 21:03

Opprinnelig postet av arte et labore

Kudos også til fredrikstadfk.no for å å ha brukt det minste bildet de fant av fyren og blåste det opp betraktelig. Herlig kvalitet! ;)

Det er bare å se forfatter av artikkelen, så ser du hvorfor...


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 622

Lagt til: 09 aug 12, 21:22


Velkommen skal du være Lars.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 09 aug 12, 21:27

Dette er flott. Velkommen til FFK

 

---------------------------

Håpet er en risiko man må ta.


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 10 aug 12, 00:03

Kjempebra.....en bedre spiller enn Horn etter min mening. Han er 'roligere',dvs pådrar seg ikke 5-9 gule pr sesong,og han scorer faktisk mål på dødball. Han er en spiller som ikke mister hodet,og er plasseringssikker. Poenget nå,blir å spille på seg selvtilit,all den tid han har slitt benken i Brann,og nesten kun spilt 2 div fotball.

Vi har vel ikke hatt stoppere som scorer mål,siden Piroja scora 2 mål imot Lyn,en kamp som forøvrig ble annulert.

Blir ikke overaska om Lars blir kaptein neste år,og er knall glad for at han har kontrakt ut 2014,og ikke bare er på lån.


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 10 aug 12, 00:05

Bedre spiller enn Horn? Er du seriøs eller? Har snakket med 3-4 Brann-supportere og de priser seg lykkelig over at Grorud er borte.


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 10 aug 12, 00:12

Opprinnelig postet av solano2

Bedre spiller enn Horn? Er du seriøs eller? Har snakket med 3-4 Brann-supportere og de priser seg lykkelig over at Grorud er borte.

Ja...jeg bor i Bergen og har sett han. Vent å se:)


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 10 aug 12, 00:12

Opprinnelig postet av solano2

Bedre spiller enn Horn? Er du seriøs eller? Har snakket med 3-4 Brann-supportere og de priser seg lykkelig over at Grorud er borte.

Jeg har sett Grorud i mange Sogndal-kamper, og der var han strålende. Han var også meget bra i sin første Brann-sesong.

Han er en annerledes spillertype enn Jørgen Horn, men ikke nødvendigvis noe dårligere til syvende og sist. En vinnertype med styrke i duellspillet. Kapteinsemne som det også blir nevnt. 

En god signering for FFK.

Jeg er positiv til dette selvom det muligens betyr at Jørgen Horn forsvinner.


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 10 aug 12, 00:24

Opprinnelig postet av Kai Roger
Vi har vel ikke hatt stoppere som scorer mål,siden Piroja scora 2 mål imot Lyn,en kamp som forøvrig ble annulert.

Jeg regner med det ikke var helt seriøst ment, men det stopper ikke meg for å dra frem litt statistikk:

Faktisk er det bare to spillere i forsvarsrekken som ikke har scoret så langt denne sesongen. En av dem av nyankomne Aleesami og den andre er Martinsen. Selv utskjelte Dahl scoret jo to før han stakk tilbake til Enga. Forsvarsspillerne har faktisk scoret dobbelt så mange mål i år, som de bidro med i fjor allerede. Skal likevel litt å toppe året i Adeccoligaen da de stod for hele 17 mål!

 


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 10 aug 12, 00:34

Opprinnelig postet av arte et labore

Opprinnelig postet av Kai Roger
Vi har vel ikke hatt stoppere som scorer mål,siden Piroja scora 2 mål imot Lyn,en kamp som forøvrig ble annulert.

Jeg regner med det ikke var helt seriøst ment, men det stopper ikke meg for å dra frem litt statistikk:

Faktisk er det bare to spillere i forsvarsrekken som ikke har scoret så langt denne sesongen. En av dem av nyankomne Aleesami og den andre er Martinsen. Selv utskjelte Dahl scoret jo to før han stakk tilbake til Enga. Forsvarsspillerne har faktisk scoret dobbelt så mange mål i år, som de bidro med i fjor allerede. Skal likevel litt å toppe året i Adeccoligaen da de stod for hele 17 mål!

 

 

sant det. Når jeg skreiv tenkte jeg på midtstoppere som kommer opp på eks corner. Helt riktig at Dahl har scora,men litt av,eller hele poenget mitt er at Grorud er litt mere målfarlig enn det Horn er,spesielt på dødball.....det har Grorud vist i Brann.

Og ja....jeg mener særiøst at Grorud er bedre enn Horn. Og det skal ikke legges så stor vekt på,for det er jo lov å ha forskjellige meninger. Spør mann 3-4 Brann supportere,vil du alltid finne noen som er missfornøyde med alt og alle. I bergen vet vi at alt kan ganges opp med 2 eller 3 gangen,når det kommer til meninger om Brann. Jeg kunne også funnet Brann supportere som ikke ville at Brann skulle selge Grorud. Han har vært 3.valg iår,på et Brann forsvar,som har spilt ok. Tror forøvrig at Horn blir 3. valg i Godset også,hvis det er dit han drar.


ari_lg

A-lagspiller

Ble medlem: 23 nov 06
Innlegg: 293

Lagt til: 10 aug 12, 02:18

En kommentar på brann sine nettsider:

Opprinnelig postet av brann.no

Det var noe helt, helt spesielt med 2011-sesongen. Laget vi hadde da og spillerene som kom inn, som Lars Grorud, Ojo, Torp og Leciejewski, tilførte laget noe helt nytt, og disse "gratis"-spillerene var selve symbolet på lagånden og "ståpå"-viljen vi hadde i fjor. Jeg husker Lars spilte som en gud borte mot Molde i fjor og det var bare generelt noe helt spesielt med disse nye spillerene som kom inn. Dette er en følelse jeg ikke har fått i år, kanskje med unntak av Soko. Både Demir, Jonsson og Nordkveller har spilt, og spiller, godt; både med mål, assist og godt duellspill. Likevel er det ingenting som kan gi meg tilbake den gode følelsen jeg hadde i sesongen 2011, og Lars skal ha mye av credit'en for det. 

Virker som en spiller vi kan få god bruk for!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24