Husk meg
Brukernavn
Passord

Tom Freddy Aune - bør han gå?

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 5 5

foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 07 mai 15, 00:15

Opprinnelig postet av foyn


Nå blir du nok irritert Willy, men hva ligger egentlig det enorme potensialet i ?

* Nedslagsfelt/interesse : Stor i en over snittet norsk by, men relativt lite å hente i områdene rundt. (i motsetning til rbk, start, tromsø osv)

* Sponsorer : Få/ingen nasjonale sponsorer; bra lokalt men med overvekt av rike onkler som gjerne vil styre/næringsinteresser

* Toppidrettskultur : Fraværende; FFK har handlet spillere siden tidenes morgen. Vandrehistorier om glad-gutter og høye lønninger. Lite krav til prestasjoner

* Lokal rekruttering : Lav; lite utdannede trenere i nærmiljøet som får lite ut (i samarbeid med FFK) en fantastisk fotballinteresse og talentbase

* Publikum : Fantastiske i medgang; grusomme i motgang..

FFK har i dag mest til felles med brann, men med dilemmaet at man er 3-4-5 ganger så liten..

Konkurrenter som har seilt forbi er f.eks Haugesund/Godset som har lavere publikum (men antagelig større netto inntekter), en klar fotballfilosofi som har vært utviklet over flere år - lokale voksne trenere; en spillergruppe som jobber og har jobbet knallhardt over flere år; et lokalt næringsliv som støtter godt opp og et publikum som har vært tålmodige og kommer i medgang(motgang..

Det er sistnevnte klubber som må være forbildet til FFK (og sarpsborg) og ikke ha en forestilling om at man er et mini-rbk..

Og hva sier supporterne - treneren må gå - spillerne må sparkes - og penger penger penger - akkurat som den tørrlagte alkoholikeren som tror alt løser seg med billig sprit..

FFK bør stille et ultimatum mot værste : enten ta livet av oss eller gi oss en avtale man kan leve med forutsatt sunn drift..

Deretter bør man tilbake til start å fokusere på fotballen igjen; fra 12-åringene på torp og 15-16 åringene fra lisleby som er i ferd med å bli voksne... Hvordan skal man trene, hvem skal trene og hvordan skal FFK bli en foregangsklubb når det gjelder trening, holdninger, langsiktighet, en planmessig spillestil.. Man har de beste talentene og den største interessen i østfold og klarer man å legge ved fokus på penger og bryggegåing og at lederne skal sole seg i glansen av en fallen storhet så er det nok fortsatt håp..

from sarp with love

 

Tre år senere - og på stedet hvil..


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 07 mai 15, 08:39

Mye har endret seg i FFK og i Fredrikstad fotballen siden 2012.

Ingen millionlønninger, flere lokal unggutter bla.

Mer enn 10 trenere, og en haug med spillere har kommet og gått de siste 20 årene. Men publikums oppfatning av laget i motgang er akkurat den samme.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 mai 15, 10:13

Opprinnelig postet av foyn

Tre år senere - og på stedet hvil..

Du kan jo lese selv hva en objektiv fotballviter mener om FFKs potensial:

"Fredrikstad er akkurat nå ingen storklubb, men fortsatt en stor klubb. Jeg ser ingen gode grunner til at klubben ikke skal være topp ti i Norge. Ingen. Ja, jeg kjenner til den økonomiske slankekuren, til interne krangler og til at anleggs-situasjonen er langt bedre i noen andre klubber. Likevel. Gi meg en eneste god grunn til at Sarpsborg, Drammen eller Lillestrøm skal ha en fotballklubb som sparker ballen oftere i motstanders mål er deres lag gjør. Jeg finner den ikke."

Potensialet er ubestridt.

Forvaltningen av potensialet over tid har derimot vært under enhver kritikk.

Når det er sagt, så er det ikke vanskelig å forstå at du kun er ute etter å provosere. Smile

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 07 mai 15, 16:11

Opprinnelig postet av foyn
Tre år senere - og på stedet hvil..

Det meste er som før ja. Særp er bedre sportslig, men FFK trekker fremdeles flest tilskuere av de to lagene. Det til tross for at FFK har vært i Obos-smørja uten å imponere nevneverdig for tredje sesongen på rad, mens 08 gjør det i grunn bra i Tippeligaen.

 


Sarpingen

Juniorspiller
Ble medlem: 11 okt 06
Innlegg: 88

Lagt til: 07 mai 15, 19:45

En sannhet med visse modifikasjoner. FFK trakk i fjor 367 flere tilskuere enn 08, det utgjør prosentvis 9,3. Så vidt meg bekjent bor det 44 prosent flere i Fredrikstad enn i Sarp. Og det er vel ikke mange år siden FFK trakk tusen prosent enn laget sytten kilometer lenger opp i elva.


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 07 mai 15, 20:47

Opprinnelig postet av arte et labore

Opprinnelig postet av foyn
Tre år senere - og på stedet hvil..

Det meste er som før ja. Særp er bedre sportslig, men FFK trekker fremdeles flest tilskuere av de to lagene. Det til tross for at FFK har vært i Obos-smørja uten å imponere nevneverdig for tredje sesongen på rad, mens 08 gjør det i grunn bra i Tippeligaen.

 

 

Gode poenger det ja. FFK trekker marginalt flere tilskuere som koser seg på en flott stadion man ikke har råd til og fungerer som et blylodd og vil skape vondt blod i generasjoner. 08 øker snittet på en stadion som er finansiert av kommunen som man betaler en grei leie på og all utbedring skjer på dugnad


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 07 mai 15, 20:56

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av foyn

Tre år senere - og på stedet hvil..

Du kan jo lese selv hva en objektiv fotballviter mener om FFKs potensial:

"Fredrikstad er akkurat nå ingen storklubb, men fortsatt en stor klubb. Jeg ser ingen gode grunner til at klubben ikke skal være topp ti i Norge. Ingen. Ja, jeg kjenner til den økonomiske slankekuren, til interne krangler og til at anleggs-situasjonen er langt bedre i noen andre klubber. Likevel. Gi meg en eneste god grunn til at Sarpsborg, Drammen eller Lillestrøm skal ha en fotballklubb som sparker ballen oftere i motstanders mål er deres lag gjør. Jeg finner den ikke."

Potensialet er ubestridt.

Forvaltningen av potensialet over tid har derimot vært under enhver kritikk.

Når det er sagt, så er det ikke vanskelig å forstå at du kun er ute etter å provosere. Smile

Provosere, ja - kanskje - men det er så trivelig å konkurrere med et større potensiale og storebror når motstanderen er så totalt blåst og lokalpressen fyrer opp..

FFK hadde tre trenere som koster anslagsvis 1,6-2,0

Etter oppgjøret så har man to trenere til 1,4-1,8 mill

et av navnene som nevnes er petter myhre. tjener 0,9-1,2 i en stressfri jobb

for å ta over ffk vil han ha kanskje 3 mill på to år garantert pluss forsterkninger; 

da har dere tre trenere til minimum tre mill per år pluss forsterkninger på laget. det er samme klubben som snart ikke har råd til 11 seniorspillere. 

Det er 110 % urealistisk hvis ikke onkel terje blir blidgjort og det er eneste sjansen ffk har per i dag.

som dere sikkert husker så fikk jeg 100 % rett når det gjaldt stadion og får det igjen her..

kom med fakta, så tar vi det derfra

nå må jeg stikke; skal på kalnes - et faktabasert sykehus

fortsatt  glad i dere alle


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 08 mai 15, 08:02

Opprinnelig postet av foyn

 

nå må jeg stikke; skal på kalnes - et faktabasert sykehus

 

Det spørs vel om FFK har fått frigitt lønnsmidler etter at Wibe Lund trakk seg, men du har et poeng. Det er ikke realistisk å hente en trener på millionlønn uten ekstern hjelp.

God bedring forresten.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 08 mai 15, 08:43

Opprinnelig postet av foyn

nå må jeg stikke; skal på kalnes - et faktabasert sykehus

 

Rett inn på lukka avdeling, huff da. Håper du fikk rommet med polstring da Tongue out

---------------------------

Innerst inne er vi røde alle mannn

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 08 mai 15, 08:44
Endret: 08 mai 15, 08:46
Endret av: Costanza

Jeg tolker uttalelsene fra styreleder Olsen dithen at de skal finansiere ny trener innenfor eget budsjett, samtidig som han virker klar på at de skal ha kvalitet og er villig til å betale for det ("kan ikke bare være blåruss"). Men dette vil sannsynligvis bety at den nye treneren ikke får handlingsrom til å hente nye spillere i sommervinduet, og at han også må forholde seg til det trenerteamet som allerede er i klubben (ofte vil nye hovedtrenere selv velge trenerteam).

EDIT: Kanskje noen i admin kan være behjelpelig med å flytte diskusjonen som foregår her om erstatter for Wibe Lund over til den andre tråden? Ser ikke poenget med at vi skal diskutere verken ny trener eller det nye sykehuset i denne gamle tråden.



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 5 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24