Husk meg
Brukernavn
Passord

Cup Tirsdag 1. mai kl. 18:00: Askim-FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Robbie

Juniorspiller
Ble medlem: 15 feb 11
Innlegg: 105

Lagt til: 02 mai 12, 10:50
Endret: 02 mai 12, 10:51
Endret av: Robbie

Opprinnelig postet av tomroar


regner det som en selvfølge at Aune ikke får fornyet kontrakten etter denne sesongen. Det beste hadde vært å gjøre noen grep i løpet av kort tid, vi får håpe at det hostes opp noen midler til trenerskifte og noen spillere.

Har du i det hele tatt forstått situasjonen i klubben om dagen. Blir på kanten til latterlig å i det hele tatt snakke om ny trener nå. Vi bør heller være sjeleglad for at vi har en trener som TFA i klubben. Hvem andre trenere i TL setter klubben såpass langt foran seg selv at han går ned i lønn tre sesonger på rad?

Jeg kan godt hjelpe deg med svaret: INGEN!

Vi er ikke i posisjon til å tenke ny trener nå. Vi må jobbe med den sportslige platformen vi har.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 02 mai 12, 10:52


Her er jeg enig med deg Robbie.


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 02 mai 12, 11:08


tror ledelsen ser at det er billigere å hente inn en ny trener før det er forsent, enn å rykke ned.

Om man setter klubben foran seg selv er ikke det ensbetydende med resultater, om Aune har gått ned i lønn, hva betyr det, han blir vel ikke noen bedre trener av den grunn.

Jeg har tro på at den kommer midler som blir øremerket dette formålet og til å låne noen spillere.

Det bør ikke bli kostbart, det er vel ikke trenerenes eller spillerenes marked om dagen.

Jeg blir gjerne med på en innsamlingsaksjon om ikke det kommer noe fra en velgjører

 

 

 


knut

A-lagspiller

Ble medlem: 18 jun 03
Innlegg: 522

Lagt til: 02 mai 12, 11:54

Opprinnelig postet av tomroar

Det bør ikke bli kostbart, det er vel ikke trenerenes eller spillerenes marked om dagen.

ffk er vel ikke den mest attraktive klubben å gå til for en trener om dagen heller.

og det er klart det koster penger å ansette tom nordli nok en gang ;)

---------------------------

med ffk til champions league!


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 02 mai 12, 13:22

Tror FFK alltid vil være en attraktiv klubb å prøve seg i.
Masse historie, masse engasjement (dog litt labrere nå) og mye spennende i troppen.

Og det er en del trenere som er uten jobb om dagen og... Som absolutt kunne gjort en god jobb i klubben, selv med de forutsetningene som allerede er synlige. 

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 02 mai 12, 15:40

Opprinnelig postet av tomroar


tror ledelsen ser at det er billigere å hente inn en ny trener før det er forsent, enn å rykke ned.

Om man setter klubben foran seg selv er ikke det ensbetydende med resultater, om Aune har gått ned i lønn, hva betyr det, han blir vel ikke noen bedre trener av den grunn.

Jeg har tro på at den kommer midler som blir øremerket dette formålet og til å låne noen spillere.

Det bør ikke bli kostbart, det er vel ikke trenerenes eller spillerenes marked om dagen.

Skal vi hente en ny trener bare for å hente en ny trener? Eller skal vi skaffe en trener som er betydelig bedre enn Aune? I en idéell verden hadde det selvsagt vært bedre med en langt bedre trener og mye bedre spillere, men man må stikke fingeren i jorda og forstå at lommeboka er skrapa etter mange år med vanstyre i klubben.

Hvis vi går for den første varianten blir det ikke nødvendigvis så dyrt. Eller jo, man må betale ut fallskjerm til Aune i tillegg til lønn for den nye treneren. Hvis vi går for en trener som er betydelig bedre enn Aune koster han over en million i årslønn helt sikkert. Har vi råd til det? Nei, det har vi ikke.

Hvor skal vi forresten finne en bedre trener enn Aune som er villig til å bli lønnet like "dårlig" som Aune? Et eller annet sted i utlandet muligens, ikke vet jeg. 

Dette blir uansett et sjansespill, et meget dyrt sjansespill. 

Hvis klubben har lyst til å gå dukken nå en gang for alle foreslår jeg at vi sparker de som er her og ansetter nye. Jo flere jo bedre.

Ille bra! Undecided


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 02 mai 12, 15:44

Opprinnelig postet av endre

Og det er en del trenere som er uten jobb om dagen og... Som absolutt kunne gjort en god jobb i klubben, selv med de forutsetningene som allerede er synlige. 

Helt enig med deg, men er det noen garanti for at disse er noe bedre enn den vi har fra før? Vil resultatene bli bedre, eller blir det mer kaos?

Ikke vet jeg, men jeg mener først og fremst at laget og stallen er altfor dårlig. Førsteelleveren holder greit nivå, men bredden i stallen er katastrofal dårlig.

Aune er heller ikke verdens beste trener, men god nok for øyeblikket. En ny assistent hadde vært flott, men selv ikke det har vi råd til. 


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 02 mai 12, 15:54

Noen garanti er det vel aldri egentlig. Men nye impulser er jo aldri feil. Det er jo ikke til å stikke under en stol at Aune ikke har verdens av erfaring. Selv om han har fått mye forskjellig erfaring med FFK.
Uten at jeg nødvendigvis vil ha han som trener, så er det jo trenere som Henning Berg etc. tilgjengelige. Som kan sette nye tanker i sving, få frem de sidene vi venter på hos mange.

Sogndal klarte trenerbytte veldig bra, RBK ikke fullt så bra. Og her var merittene ganske klare på forhånd. Det er jo flere eksempler på trenere i TL som ikke har fått til det de har lovt, selv med store ressurser. 

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 02 mai 12, 17:25


Hva en trener koster er jo avhengig av mange faktorer, men 1 mill i året er ikke mye. Tom Nordli hadde slik jeg forsto det 200.000,- pr mndr hos oss og Åge Hareide 250.000,- i Viking har jeg hørt.

En annen sak er at jeg synes Aune har gjort en god jobb hvis man ser hvilke ressurser han har tilgjengelig og hva han har kostet klubben. En assistenttrener hdde vært sterkt ønskelig, men det tragiske er at vi ikke har penger.

Rykker vi ned nå vil økonomien bli ennå dårligere fordi inntektene vil gå mye ned og da forstår jeg ikke hvordan vi kan komme oss ut av uføret siden vi har store faste kostnader i forbindelse med stadion. Hvis det skulle komme noen snille mennesker og ennå en gang redde oss håper jeg ressursnen blir brukt på spillere og ass-trener og at vi beholder Aune som hovedtrener.

 


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 02 mai 12, 19:58

Spørsmålet jeg stiller meg er: Kanskje TFA nå er litt lei selv? Hvor lenge kan han gå på akkord med seg selv,og hele tiden få mindre og mindre midler,slik at han ikke kan utføre sin gjerning-les jobb?

Jeg tror han er 'drita-lei',og jeg vil ikke bli overaska om faktisk TFA trekker seg selv,hvis resultatene uteblir...TFA vil aldri stå i veien for klubben,og jeg er sikker på at han ser sjøl ,når slutt er slutt!!

Jeg kan tenke meg (drømme om) en fremadstormende svensk trener...vi trenger 'attitude',og de svenske trenerne har jeg virkelig virkelig fått sansen for,les Sogndal treneren-Lennartson i Stabæk ifjor osv.

Vi trenger ihvertfall en som kan motivere gutta,til å senke skuldrene,til å ha det gøy ut på banen. Så...den dagen TFA mener han har 'mista' garderoben,da er jeg sikker på at TFA går selv,uten å bli bedt om det..inntill da,sitter han trygt---tror jegLaughing


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 02 mai 12, 20:08
Endret: 02 mai 12, 20:26
Endret av: arte et labore

For å dra tråden litt inn på cuprunden igjen. Kvik Halden, Moss og Østsiden var vel de lagene som var mest sannsynlig å møte i neste runde. Østsiden røyk ut med 0-1 for Skeid, mens haldenserne har 3-1 mot slutten av andre ekstraomgang. Mossingene har 0-0 mot Elverum.

Går Moss videre så er det kanskje duket for at de møter enten oss eller smurfene, mens Kvik Halden møter det andre laget?

Edit: Moss opp i 1-0 i andre ekstraomgang.

Edit2: På liveoppdateringen dukket det jammen meg opp en gammel kjenning. Stian Johnsen scoret 1-0 for Mjølner. Godt å se at han fremdeles spiller, men han er tross alt bare 30 år ennå Føles som en evighet siden han til tider herjet venstresiden for FFK.


Haarek

A-lagspiller

Ble medlem: 19 jul 05
Innlegg: 407

Lagt til: 03 mai 12, 00:29

Opprinnelig postet av Kai Roger

Jeg kan tenke meg (drømme om) en fremadstormende svensk trener...vi trenger 'attitude',og de svenske trenerne har jeg virkelig virkelig fått sansen for,les Sogndal treneren-Lennartson i Stabæk ifjor osv.

Har sansen for den nye treneren til LSK og du da?Magnus Haglund.

 


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 03 mai 12, 08:50

Opprinnelig postet av Haarek

Opprinnelig postet av Kai Roger

Jeg kan tenke meg (drømme om) en fremadstormende svensk trener...vi trenger 'attitude',og de svenske trenerne har jeg virkelig virkelig fått sansen for,les Sogndal treneren-Lennartson i Stabæk ifjor osv.

Har sansen for den nye treneren til LSK og du da?Magnus Haglund.

 

Ja,det har jeg. LSK har jo ikke spilt dårlig,men hatt fryktelig dårlig uttelling,og Haglund har sagt de må bruke våren til å 'spille seg inn'.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 03 mai 12, 13:00

Opprinnelig postet av tomroar


tror ledelsen ser at det er billigere å hente inn en ny trener før det er forsent, enn å rykke ned.

Om man setter klubben foran seg selv er ikke det ensbetydende med resultater, om Aune har gått ned i lønn, hva betyr det, han blir vel ikke noen bedre trener av den grunn.

Jeg har tro på at den kommer midler som blir øremerket dette formålet og til å låne noen spillere.

Det bør ikke bli kostbart, det er vel ikke trenerenes eller spillerenes marked om dagen.

Jeg blir gjerne med på en innsamlingsaksjon om ikke det kommer noe fra en velgjører

 

Hvis man skal bruke penger på trenersiden, bør det være til assistenttrener og ressurstrenere.

Å øremerke penger til trener/spillere vil sende feil signaler til kreditorene.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 03 mai 12, 13:05


Reservetrener har vi jo i Aune, det er nok der han havner etter sesongen om han ikke velger et lag i 3. div eller lavere.

Om det kommer midler fra eksterne så må jo de kunne brukes til hva de vil. Tror også kreditorene ønsker et lag i eliteserien isteden for 1. div neste år, da er vel valget enkelt. Det trengs ikke å tilbys idiotkontrakter ala det de ga Nordli og gymlæreren.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 03 mai 12, 14:19

Opprinnelig postet av tomroar


Reservetrener har vi jo i Aune, det er nok der han havner etter sesongen om han ikke velger et lag i 3. div eller lavere.

Om det kommer midler fra eksterne så må jo de kunne brukes til hva de vil. Tror også kreditorene ønsker et lag i eliteserien isteden for 1. div neste år, da er vel valget enkelt. Det trengs ikke å tilbys idiotkontrakter ala det de ga Nordli og gymlæreren.

Uansett. Om det skulle ansettes en ny trener, som garantert vil gi bedre resultater enn Aune(ellers er det jo ikke noen vits), så koster det myyye penger. Og klubben har ikke engang lite penger. Dessuten har en trener av dette kaliberet en CV å ta hensyn til, og vil også kreve forsterkninger, som man heller ikke har råd til. Denne våte drømmen kan du nok bare legge død.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 03 mai 12, 21:49

Opprinnelig postet av Kai Roger

Ja,det har jeg. LSK har jo ikke spilt dårlig,men hatt fryktelig dårlig uttelling,og Haglund har sagt de må bruke våren til å 'spille seg inn'.

Så har også Haglund hatt muligheten til å hente inn 10-12 spillere før denne sesongen. Dessuten sitter LSK på en langt bedre og bredere tropp en FFK fra før av. En trener som Haglund ville aldri gått med på en lønn som Aune, og samtidig kommet til en klubb som trenger penger fra en rik onkel for å låne Bernsten i én måned. Ikke et vondt ord om Daniel Berntsen, men FFK er så uattraktivt for en trener som det kan få blitt. Lav lønn, masse press, null ressurser og en syltynn tropp blottet for rutine. Joda, det er potiensiale som bare dét i troppen, men uten rutine og spillere med lederevner vil vi ikke levere stabilt. Og å skaffe seg denne typen spillere er alt for dyrt for oss, enda mindre skal vi kaste bort penger på ny trener. Så her er det nok bare smøre seg med tålmodighet... 

Å hevde at FFK er attraktivt for trenere pga historie, stadion osv blir fjernt når alle andre faktorer peker så til de grader nedover.

---------------------------

samhold


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 04 mai 12, 09:26

FFK har nok ikke mulighet til å hente en meritert dyr trener, hvis ikke Høili tar regninga da. Men på samme måte som man prøver å finne unge gode talenter før dem blir for dyre, kan man finne "unge" talentfulle trenere med pågangsmot og kunskaper, og som vil fram, da kan FFK være et godt springbrett. Klubben kan ikke sitte å se på at den ene talentfulle spilleren etter den andre stagnere, spillet bli dårligere og poengfangsten mager i all evighet. Det blir ihvertfall dyrt... Aune sitter nok trygt fram til sommeren, men har ikke prestasjonene tatt seg opp til da, skjer det nok forandringer...


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 04 mai 12, 09:59

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Men på samme måte som man prøver å finne unge gode talenter før dem blir for dyre, kan man finne "unge" talentfulle trenere med pågangsmot og kunskaper, og som vil fram.

Er det ikke akkurat det vi har da? En ung, talentfull trener uten den helt store erfaringa.

Det er dessverre det beste FFK har råd til i dag. 


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 04 mai 12, 22:04
Endret: 04 mai 12, 22:06
Endret av: Bedreviteren

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Men på samme måte som man prøver å finne unge gode talenter før dem blir for dyre, kan man finne "unge" talentfulle trenere med pågangsmot og kunskaper, og som vil fram.

Er det ikke akkurat det vi har da? En ung, talentfull trener uten den helt store erfaringa.

 

Forsåvidt ung, men der stopper det....



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24